Młodzież trudna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(27)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(17)
Autor
Opora Robert
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Roberts Nora (1950- )
(2)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Brandy Meagan
(1)
Brandy Meagan. Brayshaw High (pol.)
(1)
Breska Radosław
(1)
Cassel Vincent (1966- )
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(1)
Dąbrowska Anna (1965- )
(1)
Fisher Pamela E
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gutkowski Adam
(1)
Harding Robyn
(1)
Harmon Amy
(1)
Howarth Roy
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jagieła Jarosław
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Juszkiewicz Michał
(1)
Kalinowski Marian (1930- )
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kateb Réda (1977- )
(1)
Kulczycka-Tonderska Hanna
(1)
Lisowski Rafał
(1)
Machnik Marcin
(1)
Makowski Dobromir
(1)
Mitek Kamila (1981- )
(1)
Nakache Olivier (1973- )
(1)
Olejnik Donata
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Roberts Nora (1950- ). Chesapeake Bay saga (pol.)
(1)
Romska Sara (1965- )
(1)
Sanier Antoine
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagogika)
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Szafrańska Karina (1963- )
(1)
Toledano Eric (1971- )
(1)
Toroń Barbara
(1)
Urban Bronisław
(1)
Vincent Hélene (1943- )
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
francuski
(1)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(4)
Literatura polska
(3)
Film francuski
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Młodzież trudna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Francja
(1)
Maryland (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(6)
Powieść
(4)
Romans
(4)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Podręcznik
(2)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Komedia
(1)
Kryminał
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Saga rodzinna
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Sensacja
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Oddana do rąk Czytelników książka jest zbiorem artykułów o charakterze refleksji teoretycznej i doniesień z badań. Ich tematyka koncentruje się wokół zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży w kontekście ich uwarunkowań oraz działań zmierzających do ich zapobiegania i ograniczenia.[.]Wiedza ta może wydatnie pomóc w podejmowaniu trafnych decyzji w sprawie działań pomocowych ukierunkowanych na poprawę sytuacji opiekuńczo-wychowawczej i społecznej uczniów nieradzących sobie z wyzwaniami stawianymi przez współczesną szkołę [.]Fragment recenzji.
Wstęp * Część I * Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży * Ludwika Wojciechowska * Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych * Dorota Domińska-Werbel * Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku * Anna Hibner * Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji * Danuta Borecka-Biernat * Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych * Justyna Iskra * Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczanych przez studentów pierwszego roku * Piotr Kwiatkowski * Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców * Elżbieta Napora * Komunikacja rodziców z młodzieżą – przegląd badań nad zagadnieniem * Małgorzata Cywińska * Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu * Część II * Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu * Grażyna Poraj * Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych * Agata Woźniak-Krakowian, Katarzyna Pieńkowska * Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży – próba rozwiązania problemu * Małgorzata Zabłocka * Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej – diagnoza i korygowanie * Agnieszka Rosińska, Dariusz Rosiński * Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń – nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15854 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elita / Meagan Brandy ; przełożyła Katarzyna Agnieszka Dyrek. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2020. - 498, [5] stron ; 21 cm.
(Brayshaw High / Meagan Brandy ; 1)
Stanowi tom 1. cyklu.
Dostępne także jako e-book.
"Dziewczyny takie jak ty, nie są mile przyjmowane w podobnych miejscach, więc się nie wychylaj i odwracaj wzrok". Powiedziała opiekunka społeczna, po czym podrzuciła mnie do kolejnej nory zwanej domem dla trudnej młodzieży.Nie posłuchałam i wzbudziłam zainteresowanie. Chłopcy próbowali sprawić, bym przestrzegała ich zasad, dostosowała się do zaprowadzonego przez nich porządku społecznego. Niestety dla nich, nie uznaję zasad. Niestety dla mnie, są zdeterminowani, by mnie do nich zmusić. Niesłychanie przystojni i traktowani jak elita, trzęsą szkołą średnią Brayshaw High. A ja jestem dziewczyną, która stoi im na drodze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. IV (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 538-599.
Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka.
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach289-[343]. Indeks.
W książce podjęto problematykę zasobów osobistych i społecznych wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych i ustalenia ich związku z dobro-stanem psychicznym. Autorka omawia znaczenie zasobów psychospołecznych w życiu człowieka oraz przybliża ich resocjalizacyjny potencjał. Wskazuje także na sytuacji, w której wtórna socjalizacja osób dorastających odbywa się w separacji od zewnętrznych, naturalnych środowisk życia. Odwołując się do literatury przedmiotu, ukazuje niekorzystny wpływ izolacji instytucjonalnej na zdrowie psychiczne adolescentów. Na tej podstawie i z uwzględnieniem wyników badań własnych przedstawia nowe rozwiązania w pracy z młodzieżą przebywającą w placówkach resocjalizacyjnych. Proponuje kierunki zmian koncentrujące się na rozwoju dobrostanu psychicznego oraz rekomenduje adekwatne programy, które z powodzeniem stosowane są w wielu krajach świata. Publikacja skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków. Będzie szczególnie przydatna dla studentów kierunków pedagogicznych i pracy socjalnej, pedagogów szkolnych, kuratorów sądowych oraz kadry pedagogicznej instytucji wychowawczych i resocjalizacyjnych. "Autorka, sięgając zwłaszcza do podstaw współczesnej psychologii pozytywnej oraz do pedagogiki resocjalizacyjnej – w jej wymiarze teoretycznym i praktycznym – skonstruowała projekt badawczy koncentrujący się na poszukiwaniu u wykolejających się wychowanków nie deficytów socjalizacyjnych, a tkwiących w nich zasobów psychospołecznych stanowiących punkt wyjścia podejmowanych odpowiednich działań opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Dzięki takiemu właśnie ujęciu praca ta jest swoistym novum wśród licznych dzisiaj opracowań powstających w obszarze pedagogiki resocjalizacyjnej”. Z recenzji prof. dr. hab. Wiesława Ambrozika Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Poradnik zawiera propozycje programów zajęć socjoterapeutycznych przygotowanych przez praktyków, którzy na co dzień w swojej pracy zawodowej stosują metodę socjoterapii.Pierwszy z programów autorstwa Justyny Kulik - Do biegu, motywacja - start! - ma na celu rozwijanie motywacji do nauki oraz zainteresowań u dzieci ze szkoły podstawowej. Autorka realizując program, skorzystała z założeń metody projektu i wykorzystała elementy filmoterapii w pracy z grupą.Również Joanna Bartecka podjęła próbę podnoszenia motywacji do nauki i rozwijania zainteresowań, jednakże u młodzieży w wieku gimnazjalnym (14-16 lat). W programie, podobnie jak wspomniana Justyna Kulik, wykorzystała metodę projektu i elementy filmoterapii ze starszą wiekowo grupą. Założeniem programu było także wzmocnienie rozwoju osobistego uczestników zajęć oraz postrzegania siebie i swoich możliwości na tle grupy rówieśniczej.Autorkami kolejnego programu socjoterapeutycznego są Elżbieta Chmielecka-Wróbel oraz Ewa Pacucha. Program pt. Podróż do Krainy Czujątek przeznaczony jest dla dzieci w wieku 10-12 lat, a jego celem jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami oraz rozwijanie empatii. Program był realizowany w grupie chłopców, którzy prezentowali nieakceptowane społecznie sposoby radzenia sobie z przykrymi emocjami, najczęściej w postaci zachowań agresywnych skierowanych na rówieśników.Z kolei Sylwia Lubas podjęła w programie pt. Mediacja drogą do porozumienia próbę rozwijania umiejętności rozwiązywania konfliktów na drodze mediacji szkolnych u dzieci w wieku 11-13 lat. Celem prezentowanego programu jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i umiejętności współpracy w sytuacji rozbieżności dotyczących interesów czy poglądów. Program ma w swym założeniu dostarczyć podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji szkolnych jako konstruktywnego sposobu rozwiązywania konfliktów.W rozdziale piątym Sylwia Huczuk-Kapluk zaprezentowała rozważania dotyczące znaczenia oddziaływań socjoterapeutycznych i możliwości ich wykorzystania w pracy z nieletnimi, którzy na podstawie postanowienia sądu zostali skierowani do ośrodków kuratorskich. Autorka podkreśla, że socjoterapia odgrywa istotną rolę w projektowaniu oddziaływań prowadzonych wobec tej grupy dzieci i młodzieży przejawiającej zaburzenia zachowania oraz symptomy demoralizacji, wśród których znajduje się między innymi niska motywacji do nauki, brak zainteresowań, absencja itp.Ostatni z programów autorstwa Aleksandry Kin pt. Świat beze mnie nie będzie idealny adresowany jest do nieletnich uczęszczających na zajęcia do ośrodka kuratorskiego, a jego celem głównym jest przede wszystkim podnoszenie samooceny i poczucia własnej wartości. Program stworzono z myślą o osobach, pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych i przejawiających agresywne lub wycofujące się zachowania, różnego typu zaburzenia emocjonalne, niepotrafiących nawiązywać konstruktywnych relacji rówieśniczych, łamiących szkolny regulamin oraz mających problemy ze środkami psychoaktywnymi, ponieważ taka młodzież jest kierowana przez sądy rodzinne do ośrodków kuratorskich.Poradnik stanowi inspirację w pracy wychowawców, nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów oraz wszystkich osób, które są zainteresowane socjoterapią i jej możliwościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dwie przyjaciółki. Jedna nie jest osobą, za którą się podaje. Obie mają mroczne tajemnice.
Na stronie tytułowej i okładce: Prószyński i S-ka.
Dla Frances Metcalfe każdy dzień to walka o przetrwanie.Frances nie pracuje zawodowo, a cały swój czas poświęca synowi, który od przedszkola sprawia problemy wychowawcze. Kiedy został przyjęty do prestiżowej prywatnej szkoły, kobieta miała nadzieję, że teraz będzie mogła żyć normalnie. Usilnie stara się dopasować i odnaleźć w gronie rodziców, pomimo swoich kompleksów związanych z nadwagą, samotnością i brakiem wiary w siebie. Wkrótce jednak niemiły incydent z udziałem jej syna stawia ich oboje poza nawiasem szkolnej społeczności. Frances czuje się samotna jak jeszcze nigdy w życiu.To się zmienia, kiedy poznaje Kate Randolph.Kate jest dokładnym przeciwieństwem Frances - piękna, bogata, silna i pewna siebie - ale z jakiegoś powodu chce przyjaźnić się tylko z nią. Łączy je lekceważenie dla snobek ze szkoły i gorąca miłość do swoich synów. Wkrótce jednak wyjdzie na jaw pewna mroczna tajemnica, która zachwieje tą wartościową znajomością.Bo jedna z tych dwóch kobiet nie jest osobą, za którą się podaje. Nosiła kiedyś inne nazwisko. Nazwisko związane z głośnym morderstwem.Robyn Harding, autorka "Złego towarzystwa", snuje na kartach swojej nowej powieści gęstą sieć kłamstw, mistyfikacji i zdrady, aby postawić przed czytelnikiem pytanie: czy człowiek jest w stanie się zmienić? A nawet jeśli tak, to czy można mu wybaczyć winy z przeszłości?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inna Blue / Amy Harmon ; tłumaczenie: Marcin Machnik. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 303 strony ; 21 cm.
(EditioRed)
Tytuł oryginału: A different Blue.
Na okładce: Bez wiary i przeszłości. Inna niż wszyscy...
Blue Echohawk nie ma własnej historii. Poznała jedynie skrawki swojej przeszłości: została porzucona jako dwulatka, a jej matka nie żyje. Blue nawet nie wie, jak rzeczywiście się nazywa i kiedy się urodziła. Ma około dziewiętnastu lat, jest twarda, surowa i onieśmielająca. Nie wierzy w damskie przyjaźnie, a od mężczyzn oczekuje tylko krótkiego ukojenia. Jest nikim, a tak bardzo chciałaby być kimś. Blue musi się zbudować od nowa. To niezwykle trudne dla rozpaczliwie samotnej nastolatki. Tymczasem do jej szkoły trafia młody nauczyciel, pan Wilson. Od razu zauważa demonstracyjnie arogancką Blue, bez trudu dostrzega pod wyzywającym makijażem zagubioną dziewczynę, która bardzo potrzebuje pomocy. Jest zdecydowanie trudną uczennicą, a przy tym stanowi jego kompletne przeciwieństwo. Oboje nie mają najmniejszego pojęcia, dokąd zaprowadzi ich ta przedziwna, niecodzienna relacja. To przejmująca historia o poszukiwaniu siebie - wbrew wszystkim i wbrew sobie. Mówi o wielkiej mocy przyjaźni, która potrafi rozkwitnąć w najbardziej nieprawdopodobnej sytuacji. O tym, że nadzieja pomaga w leczeniu źle zabliźnionych ran, a życie bez wiary jest tragiczniejsze od śmierci. A także o tym, jak trudno o zaufanie i jak niepostrzeżenie rodzi się miłość. I że tu zaczyna się droga do katastrofy...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-112.
Dzieci z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi to jedno z największych wyzwań dla każdego nauczyciela i rodzica. W poradniku tym znajdziecie państwo praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi z problemami behawioralnymi i emocjonalnymi. Książka okaże się nieocenioną pomocą w znajdowaniu odpowiedzi na kluczowe pytania: jak panować nad klasą, jak angażować rodziców w proces wychowawczy oraz jak radzić sobie ze skrajnymi przypadkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51594 (1 egz.)
Kaucja: 24,36 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3214, 6159, 3215 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 303-328.
Książka Anny Karłyk-Ćwik wpisuje się w nurt resocjalizacji cechującej się otwartością na nowe teorie inspirujące do działań charakteryzujących się m.in. humanistyczną wrażliwością oraz odchodzących od twardej technologii resocjalizacyjnej z równoczesnym odwołaniem się do empatycznego dialogu i budowania właściwej atmosfery i klimatu społecznego.W takim podejściu do resocjalizacji Autorka wyznacza ważną rolę dla humoru i śmiechu, które to "ze względu na swe liczne społeczne funkcje, coraz bardziej zyskują na znaczeniu i na popularności, stając się preferowanymi czynnikami motywacji, zachęty i otwartości w kontaktach międzyludzkich". Okazuje się jednak, że w pedagogice, a zwłaszcza w pedagogice resocjalizacyjnej, rola humoru jest stosunkowo rzadko dostrzegana. Kierując się tym A. Karłyk-Ćwik podjęła w swojej książce "próbę włączenia humoru do refleksji i praktyki resocjalizacyjnej, próbę z jednej strony niełatwą - bo w zasadzie pionierską, z drugiej zaś - znamienną - bo podejmowaną w kontekście potrzeby kreowania nowej filozofii resocjalizacji instytucjonalnej nieletnich". Podjęte w monografii studia i eksploracje empiryczne koncentrują się wokół następujących pytań: "czy i do czego resocjalizacja instytucjonalna nieletnich potrzebuje humoru?, czy humor stanowi właściwą odpowiedź na te potrzeby i co może zaoferować/wnieść do resocjalizacji?, czy w szeroko rozumianej - mentalnej, społecznej, organizacyjnej - przestrzeni resocjalizacyjnej jest miejsce dla humoru? i wreszcie - w jaki sposób wprowadzać/implementować humor do środowiska wychowawczego instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich?" Warto sięgnąć do rekomendowanej tu książki, aby uzyskać odpowiedzi na te, oraz inne pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyrwałem się z piekła / Dobromir Mak Makowski ; redakcja Adam Gutkowski. - Wydanie I. - Kraków : Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2017. - 267, [1] strona, [8] stron tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 21 cm.
Na okładce: Prawdziwa historia chłopaka, który powstał z martwych.
Słyszysz? Możesz powstać z cmentarza!Ja powstałem do życia, by pasją zarażać! Bałem się. Potwornie się bałem. Ojca, który nie skąpił pasa. Matki, która wybrała alkohol zamiast swoich dzieci. Opiekunów w pogotowiu opiekuńczym. Wychowawców w domu dziecka. Braku akceptacji. Chciałem zabić ten strach, przestać go czuć! Zacząłem kraść, bo chciałem być taki jak koledzy. Zacząłem pić, zacząłem ćpać. Gdzieś miałem naukę, bo kim ja mogłem zostać. Od małego słyszałem tylko: "Skończysz jak matka." Słyszałem to tak często, że aż sam w to uwierzyłem. Wtedy, gdy byłem już na dnie i myślałem, że gorzej być nie może, zmarła mi mama, zmarł mi tata. Zrozumiałem, że nie mogę żyć tak jak oni! Że nie jestem na to skazany, bo to ja wybieram swoją przyszłość. To nie było proste. Ciągle nie jest, ale dziś już wiem, że jest możliwe. Możliwe jest powstanie z cmentarza. Teraz chcę Wam o tym opowiedzieć. Poznajcie moją historię i zacznijcie żyć z pasją! Dobromir "Mak" Makowski - raper, inicjator spotkań z zakresu profilaktyki uzależnień RapPedagogia, mąż i ojciec trójki dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Makowski D. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomóż mi kochać / Kamila Mitek. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 331, [5] stron ; 21 cm.
Książka ukazała sie w 2020 roku pt.: Pożar w mojej głowie.
Dorota jest zawodową strażaczką. Kocha tę pracę, jednak czuje się dyskryminowana przez swojego dowódcę Ryśka. Mężczyzna pomija ją przy delegowaniu odpowiedzialnych zadań i najwyraźniej nie podoba mu się konieczność współpracy z kobietą. Dorota również nie ma łatwego charakteru - jest impulsywna i wybuchowa, co prowadzi do wielu konfliktów. Kiedy sytuacja pomiędzy Dorotą i Ryśkiem staje się coraz bardziej napięta, zostają razem wysłani na obóz dla trudnej młodzieży w charakterze opiekunów. Tam dowiadują się nowych rzeczy o sobie. Czy dzięki temu ich relacje ulegną poprawie? Czy za ich wzajemną niechęcią kryje się coś więcej? I jaką tajemnicę skrywa rodzina Doroty?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Nadzwyczajni [Film] / scenariusz i reżyseria Olivier Nakache, Éric Toledano. - Warszawa : Kino Świat, [2020]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
119 min.
Data wydania wg: https://www.empik.com/nadzwyczajni-nakache-olivier-toledano-eric,p1240555022,film-p
Zdjęcia Antoine Sanier ; muzyka Grandbrothers.
Vincent Cassel, Reda Kateb, Hélene Vincent [i inni].
Oryginalny film wyprodukowano w 2019 r.
DVD-9 ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu; 16:9, 2.39:1.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku francuskim, lektor i napisy w języku polskim.
Bruno (Vincent Cassel) i Malik (Reda Kateb) są najlepszymi kumplami. Na pierwszy rzut oka wszystko ich dzieli - temperament, zainteresowania, a nawet religia. Łączy natomiast gorąca przyjaźń oraz fakt, że od dwudziestu lat czynnie działają na rzecz autystycznych dzieci i młodzieży. W prowadzonych przez siebie ośrodkach szkolą młodych ludzi z trudnych dzielnic, aby ci fachowo zajmowali się przypadkami zakwalifikowanymi przez medycynę jako trudne i złożone. Nie wszystkim jednak metody Bruno i Malika są w smak. Kiedy Inspektorat Opieki Społecznej bierze pod lupę ich działalności i grozi zamknięciem ośrodków, przyjaciele rozpoczynają nierówną walkę z systemem. Wszystko dla dobra i zdrowia swoich niezwykłych podopiecznych. (opis pochodzi ze strony: https://www.filmweb.pl/film/Nadzwyczajni-2019-823957)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5880 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.05.2024)
Książka
W koszyku
Publikacja sfinansowana przez Gdańską Wyższą Szkołę Humanistyczną.
Bibliogr. s. [123]-125.
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi.Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne.Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora.W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu.Zdolność do kształtowania prospołecznych umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie jest jedną z kluczowych kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego, która determinuje efektywność podejmowanych przez niego oddziaływań. Im więcej będzie się o tym mówiło, pisało i uczyło, tym większe korzyści będą odnosiły osoby niedostosowane społecznie, praktycy oraz społeczeństwo.Książka ta będzie pomocna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków. Ponieważ uwzględnia zarówno teoretyczny, jak i praktyczny aspekt resocjalizacji, jest ona skierowana do szerokiego grona odbiorców. Polecamy studentom, badaczom, pedagogom resocjalizacyjnym, psychologom i socjologom zainteresowanym tą tematyką. Dla badaczy może być inspiracją do rozwijania teorii i prowadzenia studiów nad skutecznością interwencji psychokorekcyjnych, a dla praktyków? do pewnych rozważań porządkujących ich warsztat pracy. Książka jest zaadresowana przede wszystkim do tych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności wychowawcze potrzebne w pracy z osobami niedostosowanymi społecznie.
Rozdział 1 * Zastosowanie teorii poznawczo-behawioralnych w pracy resocjalizacyjnej * Rozdział 2 * Skuteczność interwencji resocjalizacyjnych * Rozdział 3 * Znaczenie relacji wychowawczej w pracy pedagoga resocjalizacyjnego * 3.1. Relacja wychowawcza w resocjalizacji nieletnich * 3.2. Aspekty relacji wychowawczej * 3.3. Specyfika relacji wychowawczej w zależności od etapu pracy z nieletnim * Rozdział 4 * Złożoność prospołecznego modelowania * 4.1. Podnoszenie poziomu uspołecznienia * 4.2. Reakcja wychowawcy na postępowanie podopiecznego i modelowanie zachowań prospołecznych * Rozdział 5 * Rozpoczęcie pracy resocjalizacyjnej * 5.1. Pierwszy kontakt * 5.2. Kontrakt między wychowawcą a nieletnim * Rozdział 6 * Motywowanie podopiecznych * 6.1. Dlaczego ludzie się zmieniają? * 6.2. Kształtowanie motywacji * 6.3. Zasady motywowania podopiecznego * 6.3.1. Wyrażanie empatii * 6.3.2. Konfrontacja * 6.3.3. Unikanie wchodzenia w spór * 6.3.4. Pokonywanie oporu * 6.3.5. Kształtowanie poczucia własnej skuteczności * 6.4. Podstawowe umiejętności niezbędne do pracy nad motywacją podopiecznego * 6.4.1. Afirmacja * 6.4.2. Aktywne słuchanie * 6.4.3. Stosowanie otwartych pytań * 6.4.4. Podsumowywanie i słuchanie z odzwierciedleniem * 6.4.5. Formułowanie celów * 6.4.6. Nagradzanie * Rozdział 7 * Cechy skutecznego wychowawcy * 7.1. Wiarygodność * 7.2. Zaufanie * 7.3. Zaangażowanie * 7.4. Optymizm pedagogiczny * 7.5. Konsekwencja * 7.6. Cierpliwość * 7.7. Poczucie humoru i zabawa * 7.8. Kreatywność i elastyczność * 7.9. Energia * Rozdział 8 * Umiejętności diagnostyczne i psychokorekcyjne * 8.1. Obserwacja * 8.1.1. Obserwacja przekazu niewerbalnego * 8.1.2. Obserwacja ekspresji werbalnej * 8.1.3.Obserwacja związku między zachowaniem werbalnym i niewerbalnym * 8.1.4. Obserwacja osobistych reakcji * 8.2. Wywiad * 8.3. Zadawanie pytań * 8.4. Dobór słów, formułowanie instrukcji, poleceń i myśli * 8.5. Strukturyzowanie działań resocjalizacyjnych * 8.6.. Techniki skoncentrowane na rozwiązaniu problemu * 8.7. Poszukiwanie mocnych stron * 8.8. Kwestionowanie zasadności przekonań * 8.9. Weryfikowanie oczekiwań * 8.10. Interpretacja * 8.11. Doradzanie * 8.12. Odsłanianie się * 8.13. Ustalanie granic psychologicznych * 8.14. Kontrolowanie bodźców * 8.15. Treningi umiejętności społecznych * 8.16. Zwiększanie tolerancji na dyskomfort psychiczny * 8.17. Komunikat „ja” * 8.18. Prewencyjny komunikat „ja” * 8.19. Informacje zwrotne * 8.20. Metafory * 8.21. Techniki relaksacyjne * 8.22. Zadania domowe * Rozdział 9 * Zakończenie pracy z podopiecznym * Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52751 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15448, 15759 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Każdy w swoim życiu styka się ze zjawiskami patologii społecznej. Warto zauważyć, że istnieje szereg publikacji koncentrujących się wyłącznie na teoretycznych zagadnieniach. Niniejsza książka jest próbą zbudowania pomostu pomiędzy teorią a praktyką resocjalizacyjną. Zakłada wskazanie nowych kierunków badawczych i metodycznych. Publikacja skierowana jest do osób, które chcą się dowiedzieć, jak umiejętnie łączyć teorię z praktyką, aby skutecznie osiągać zamierzone cele wychowawcze, terapeutyczne i resocjalizacyjne. Czytelnicy dowiedzą się, jakie są współczesne tendencje w resocjalizacji oraz jakie dylematy pojawiają się w pracy wychowawczej. Obok pracowników instytucji podejmujących działania na rzecz osób naruszających normy społeczne i ich rodzin publikacja, ze względu na opisywane badania naukowe, zainteresuje również badaczy tych zagadnień. Książka prezentuje nowatorskie spojrzenie na zagadnienia dotyczące resocjalizacji. Celem publikacji jest opisanie modeli resocjalizacyjnych oraz praktycznych strategii przydatnych w pracy resocjalizacyjnej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Poznanie przedstawionych w niej treści sprawi, że czytelnicy z większą odwagą i pewnością będą rozwiązywać problemy w obszarze zjawisk patologii społecznej. Zdobytą wiedzę będą mogli wykorzystywać dla siebie oraz innych, poznają wiele nowych i interesujących sposobów rozumienia interwencji resocjalizacyjnych. Jednocześnie będą mogli również uniknąć wielu konfliktów, dzięki czemu poczują się lepiej i zaczną pewniej wykonywać swoją pracę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56031 (1 egz.)
Kaucja: 44,99 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Z recenzji ks. prof. dr. hab. Janusza Mastalskiego:Jest to ciekawe kompendium wiedzy dotyczącej zjawiska niedostosowania społecznego uczniów. Książka wpisuje się w nurt dyskusji nad sposobami pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie. Tekst ma przede wszystkim charakter diagnostyczny, dzięki czemu wzrasta jej znaczenie, bowiem może być przydatna dla wielu środowisk zajmujących się wychowaniem.Zatem pojawia się na rynku wydawniczym pozycja książkowa, która systematyzującwiadomości na temat zjawiska niedostosowania społecznego, jednocześnie otwiera nowe przestrzenie dla naukowej dyskusji. Trzeba przy tym zaznaczyć, iż Autorka poprzez wprawne pióro nie zniechęca, a raczej pobudza do dalszych poszukiwań. Niewątpliwie jest to też kopalnia wiedzy na temat źródeł niedostosowania społecznego.Z recenzji prof. UW dr hab. Krystyny Ostrowskiej:(...) pragnę z pełną odpowiedzialnością podkreślić, że recenzowana praca wnosi dodatkowe, pogłębione i usystematyzowane spojrzenie na dzieci niedostosowanespołecznie kierowane do Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczychi może, a nawet powinna, być punktem wyjścia do dostosowania programów wychowawczych tych placówek do kondycji psychologiczno-pedagogicznejkierowanych do niej wychowanków. Innymi słowy recenzowana praca w wydatnym stopniu może pomóc zbliżeniu praktyki pedagogicznej w placówkach wychowawczo-resocjalizujących do faktycznych potrzeb pensjonariuszyi środowiska, z którego się wywodzą. Co z kolei, mam nadzieję, przyśpieszy powrót dzieci i młodzieży do ich otwartego, naturalnego środowiska,a także pomoże rozwinąć bardziej efektywne programy profilaktyczne w szkole i środowisku lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 220-232.
Adresatami publikacji są wszyscy ci, którzy mają kontakt z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie i dążą do tego, aby ich praca wychowawcza stała się bardziej skuteczna, tj.: rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, ale także studenci pedagogiki, psychologii, socjologii. Mam nadzieję, że zawarte w niej rozważania okażą się przydatne w projektowaniu indywidualnych programów pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie na poziomie stawiania diagnozy, tworzenia samego programu i doboru właściwych metod. Pozwolą spojrzeć na wychowanka niedostosowanego społecznie nie tylko jako na osobę, która przysparza swoim zachowaniem wielu problemów, ale także jako na człowieka, który doświadcza wielu trudności, niepowodzeń, nie potrafi odnaleźć się w istniejącej rzeczywistości, przez co sam jest nieszczęśliwy i cierpi. [Ze Wstępu]
Wstęp * Rozdział 1. Wychowanie dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 1.1. Wychowanie w kontekście przyczyn niedostosowania społecznego * 1.2. Granice a wychowanie * 1.3. Wychowanie versus manipulacja * Rozdział 2. Współpraca środowisk wychowawczych w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * Rozdział 3. Oczekiwania i wymagania wobec wychowawców dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 3.1. Autorytet w wychowaniu * 3.2. Osobowość wychowawcy dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 3.3. Kompetencje wychowawcze niezbędne w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * Rozdział 4. Wybrane umiejętności interpersonalne i komunikacyjne przydatne w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * 4.1. Umiejętność rozwiązywanie konfliktów * 4.2. Umiejętność prowadzenia negocjacji * 4.3. Umiejętności komunikacyjne * Rozdział 5. Diagnoza dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie a skuteczność pracy wychowawczej * 5.1. Diagnoza i jej rodzaje * 5.2. Podstawowe zasady diagnozy dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 5.3. Kontakt diagnostyczny - charakter relacji pomiędzy diagnostą a diagnozowanym * 5.4. Dyspozycje diagnosty * Rozdział 6. Planowanie oddziaływań wychowawczych i resocjalizacyjnych wobec wychowanka niedostosowanego społecznie * Rozdział 7. Dostosowanie metod wychowawczych do cech psychicznych dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 7.1. Wychowanek niedostosowany społecznie * 7.2. Dostosowanie metod wychowawczych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych wychowanka i jego cech psychicznych * Rozdział 8. Metody sterowania resocjalizującego w ujęciu Czesława Czapówa * 8.1. Metody stymulowania i wzmacniania aktywności wychowanka * 8.2. Metody podtrzymywania doświadczeń * Rozdział 9. Wykorzystanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie * 9.1. Terapia behawioralna * 9.2. Terapia poznawczo-behawioralna * Rozdział 10. Zastosowanie wybranych metod Szkoły dla Rodziców i Wychowawców w pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie * 10.1. Akceptacja uczuć wychowanka * 10.2. Zachęcanie wychowanka do współpracy * 10.3. Rozwiązywanie problemów i konfliktów * 10.4. Wpisywanie wychowanka w role i uwalnianie od grania ról * 10.5. Pułapki stosowania kar, alternatywne metody pracy z wychowankiem prowadzące do samodyscypliny * 10.6. Pomocna pochwała i zachęta * Rozdział 11. Metoda kontraktu w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * Rozdział 12. Metody twórczej resocjalizacji * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Saga rodu Quinnów / Nora Roberts ; t. 3)
Stanowi tom 3. cyklu. Tom 1. pt.: Wzburzone fale ; tom 2. pt.: Niebezpieczne prądy.
Przed laty Raymond i Stella Quinnowie adoptowali trzech dorastających chłopców, którzy jako mężczyźni nadal borykają się ze wspomnieniami bolesnej przeszłości. Wszyscy mają za sobą trudne dzieciństwo w biedzie i upokorzeniu. Krótko przed śmiercią Ray przygarnął też Setha i zobowiązał starsze rodzeństwo do opieki nad najmłodszym z synów. Philip - trzeci z braci Quinnów - prowadzi wygodne i dostatnie życie, pracuje w agencji reklamowej i pomaga w rodzinnej firmie. Żyje intensywnie i pracuje intensywnie. Ale teraz nadchodzi jego kolej, by zająć się nieufnym Sethem. Kiedy poznaje Sybill, nawet nie podejrzewa, jak wielkie zmiany kobieta wprowadzi w jego życie... I jak bardzo zmieni obraz przeszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej