Bezpieczeństwo żywnościowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
Autor
Balicki Andrzej (prawo)
(1)
Bravo Paweł (1967- )
(1)
Kołożyn-|Krajewska Danuta
(1)
Malinowska Ewa (towaroznawstwo)
(1)
Pigłowski Marcin
(1)
Siemiński Marek ( -2009)
(1)
Sikora Tadeusz
(1)
Steel Carolyn
(1)
Szkarłat Monika
(1)
Szling Agnieszka
(1)
Szymecka Agnieszka
(1)
Wiśniewska Małgorzata (1961- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Epidemiolodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Przyrodnicy
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Bezpieczeństwo żywnościowe
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 53029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: 50 praktycznych przykładów.
Publikacja zawiera także dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się ochroną konsumentów.
Bibliogr. s. 105-108.
Książka "Podstawy ochrony prawnej konsumenta - przepisy i przykłady" to najnowszekompendium prawnej ochrony konsumenta. Autor czytelnie i przystępnie łączy trudne w interpretacjiwymagania prawne z praktycznymi przykładami ich zastosowania.W pierwszej części książki można znaleźć informacje o:podstawowych definicjach i przepisach prawnych związanych z ochroną konsumentów i konkurencji,bezpieczeństwie produktów (ogólnym bezpieczeństwie produktów, oznakowaniu CE i bezpieczeństwie żywności),ochronie konkurencji i konsumentów (m.in.: praktykach naruszających zbiorowe interesy konsumentów, organizację ochrony konkurencji i konsumentów oraz upadłości konsumenckiej),sprzedaży i reklamacji towarów (sprzedaży między przedsiębiorcą a konsumentem, sprzedaży w innych relacjach i bezpieczeństwie danych osobowych),świadczeniu niektórych usług (usług w zakresie handlu elektronicznego, usług finansowych i usług turystycznych).W drugiej części książki znajduje się 50 przykładów praktycznych, opatrzonych komentarzem i podstawą prawną, które mogą być bardzo przydatne na co dzień każdemu konsumentowi, m.in. o tym:jak przedsiębiorcy starają się wprowadzać konsumenta w błąd w reklamie i w sklepie,jakie prawa ma konsument przy zakupie towaru poza siedzibą firmy i na odległość (zamówienie przez telefon, faks, list czy internet),czy i kiedy konsument może oddać (zwrócić) zakupiony towar,jak manipuluje się popularnym znakiem bezpieczeństwa CE,jakie prawa ma konsument przy reklamowaniu towaru w zakresie niezgodności towaru z umową, gwarancji i rękojmi,jakie trudności może napotkać konsument korzystając z niektórych usług finansowych.Publikacja zawiera także dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się ochroną konsumenta.
Wprowadzenie * Rozdział 1 * Akty prawne dotyczące ochrony konsumentów i konkurencji * 1.1. Definicja konsumenta i przedsiębiorcy * 12. Podstawowe akty prawne i zakres ochrony konsumentów i konkurencji. * 1J. Definicja produktu, towaru, wyrobu, rzeczy i usługi * 3.4. Umowy zawierane przez konsumenta * Rozdział 2 * Bezpieczeństwo produktów * 2.1. Ogólne bezpieczeństwo produktów * 2.1.1. Obowiązki producentów i dystrybutorów * 2.1.2. Nadzór nad bezpieczeństwem produktów * 2.1.2.1. Kontrola i postępowanie wobec produktów niebezpiecznych * 2.1.2.2. Rejestr produktów niebezpiecznych i system RAPEX * 2.1.3. Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny * 2.1.3.1. Odpowiedzialność producenta * 2.1.3.2. Postępowanie grupowe * 2.2. Dyrektywy nowego podejścia i oznakowanie CE * 2.2.1. Dyrektywy nowego podejścia * 2.2.2. Oznakowanie CE * 2.3. Bezpieczeństwo żywności * 2.3.1. System HACCP * 2.3.2. Organy nadzoru nad żywnością * 2.3.3. Żywność niebezpieczna i system RASFF * Rozdział 3 * Ochrona konkurencji i konsumentów * 3.1. Praktyki ograniczające konkurencję * 3.1.1. Porozumienia ograniczające konkurencję * 3.1.2. Nadużywanie pozycji dominującej * 3.2. Koncentracje przedsiębiorców * 3.3. Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów * 3.3.1. Niedozwolone postanowienia umowne * 3.3.2. Nieudzielenie właściwej informacji * 3.3.3. Nieuczciwe praktyki rynkowe * 3.3.4. Czyny nieuczciwej konkurencji * 3.4. Organizacja ochrony konkurencji i konsumentów * 3.4.1. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów * 3.4.2. Inspekcja Handlowa * 3.4.3. Rzecznicy w samorządach terytorialnych * 3.4.4. Organizacje konsumenckie * 3.5. Upadłość konsumencka * Rozdział 4 * Sprzedaż i reklamacja towarów * 4.1. Sprzedaż między przedsiębiorcą i konsumentem * 4.1.1. Sprzedaż z jednoczesnym udziałem sprzedawcy i kupującego * 4.1.2. Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość * 4.1.2.1. Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa * 4.1.2.2. Sprzedaż na odległość * 4.1.3. Niezgodność towaru z umową i gwarancja * 4.1.3.1. Niezgodność towaru z umową * 4.1.3.2. Gwarancja * 4.2. Sprzedaż w innych relacjach * 4.3. Bezpieczeństwo danych osobowych przy dokonywaniu zakupu * Rozdział 5 * Świadczenie niektórych usług * 5.1. Usługi w zakresie handlu elektronicznego * 5.1.1. Usługi związane z dokonaniem zapłaty kartą płatniczą * 5.1.2. Usługi świadczone drogą elektroniczną * 5.2. Usługi finansowe * 5.2.1. Kredyt konsumencki * 5.2.2. Leasing konsumencki * 5.2.3. Usługi finansowe w umowach zawieranych na odległość * - 3. Usługi turystyczne oraz timeshare i długoterminowy produkt wakacyjny * - 5.3.1. Usługi turystyczne * 5.3.2. Timeshare i długoterminowy produkt wakacyjny * Wykaz rysunków, tabel i skrótów. * Bibliografia * Załącznik 1. Przykłady sytuacji z udziałem konsumenta * Przykład 1 (2.1.2, 2.2, 4.1.3.1; Reklamacja niebezpiecznej zabawki) * Przykład 2 (2.2.2; Niepotrzebne i niezgodnie z prawem oznakowanie CE * na paczuszce z cukrem) * Przykład 3 (2.3 - wstęp, 4.1.3.1; Reklamacja zepsutego jogurtu) * Przykład 4 (3.3 - wstęp, 3.3.1, 4.1.2.2; Próba wyłączenia odpowiedzialności * za dane techniczne przy zakupie monitora w sklepie internetowym) * Przykład 5 (3.3 - wstęp, 3.3.1, 4.1.3.1, 4.1.3.2; Skrócony niezgodnie z prawem * czas na złożenie reklamacji fotelika kupionego w sklepie internetowym) * Przykład 6 (3.3 - wstęp, 3.3.1, 4.1.3.1; Niezgodny z prawem termin * na rozpatrzenie reklamacji za zakupione monety) * Przykład 7 (3.3 - wstęp, 3.3.1; Próba obciążenia konsumenta odpowiedzialnością * za szkody wynikające z założenia telewizji satelitarnej) * Przykład 8 (3.3 - wstęp, 3.3.1; Próba wymuszenia na konsumencie potwierdzenia * sprawdzenia funkcjonowania wszystkich układów nowego samochodu) * Przykład 9 (3.3 - wstęp, 3.3.3, 3.3.4; Proponowanie przez przedsiębiorcę * zakupu encyklopedii w systemie konsorcyjnym) * Przykład 10 (3.3 - wstęp, 3.3.3, 4.1.1; Wprowadzanie przez przedsiębiorcę * w błąd przy cenie jednostkowej płynu do mycia naczyń) * Przykład 11 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Klocki Lego jako reklama przynęta) * Przykład 12 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Manipulacja ceną radia samochodowego * i kosztem dostawy na portalu aukcyjnym) * Przykład 13 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Możliwość wprowadzenia konsumenta * w błąd w zakresie pochodzenia ciasta francuskiego) * Przykład 14 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Ogłoszenie o możliwości wymiany drzwi * wprowadzające w błąd) * Przykład 15 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Sprzedaż płaszcza w cenie promocyjnej * z doborem do niego apaszki w zawyżonej cenie) * Przykład 16 (3.3 -wstęp, 3.3.3; Uciążliwe namawianie konsumenta * w miejscu jego zamieszkania do nabycia odkurzacza) * Przykład 17 (4 - wstęp, 4.2; Reklamacja uszkodzonej części samochodowej * kupionej na portalu aukcyjnym od osoby fizycznej) * Przykład 18 (4.1.1; Pobieranie przez sprzedawcę opłaty za wyniesienie starej * pralki przy kupnie nowej) * Przykład 19 (4.1.1; Próba zwrotu niewykorzystanego materiału zakupionego * w markecie budowlanym) * Przykład 20 (4.1.1; Udzielenie przez sprzedawcę niewłaściwej informacji * na temat gatunku wina) * Przykład 21 (4.1.1; Wymiana paska do spodni w innym sklepie tej samej sieci) * Przykład 22 (4.1.2.1; Próba odstąpienia od umowy w zakresie cyfrowej * telewizji kablowej) * Przykład 23 (4.1.2.1; Próba zwrotu części zamówionych przez internet * produktów spożywczych) * Przykład 24 (4.1.2.1; Rezygnacja z kosmetyków zakupionych na prezentacji * poza lokalem firmy) * Przykład 25 (4.1.2.1; Rezygnacja z założonego internetu) * Przykład 26 (4.1.2.1; Żądanie zwrotu pieniędzy po nieudanym zakupie * w automacie sprzedającym) * Przykład 27 (4.1.2.2, 4.1.3.1; Reklamacja uszkodzonej płyty kupionej * w sklepie internetowym) * Przykład 28 (4.1.2.2; Brak roweru zakupionego w sklepie internetowym) * Przykład 29 (4.1.2.2; Nieodebranie paczki z doliczoną ceną niezamawianej książki) * Przykład 30 (4.1.2.2; Pośrednie zmuszanie konsumenta do dokonania zapłaty * przed otrzymaniem zegarka przy zakupie w sklepie internetowym) * Przykład 31 (4.1.2.2; Próba rezygnacji z prenumeraty) * Przykład 32 (4.1.2.2; Próba zwrotu aparatu fotograficznego wylicytowanego * na portalu aukcyjnym) * Przykład 33 (4.1.2.2; Próba zwrotu kupionego w sklepie internetowym laptopa * po przeinstalowaniu systemu operacyjnego) * Przykład 34 (4.1.3, 4.1.3.2; Naprawa za granicą samochodu na gwarancji) * Przykład 35 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Próba reklamowania uszkodzonego zawieszenia * samochodu terenowego na podstawie gwarancji) * Przykład 36 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Reklamacja powtarzającego się uszkodzenia butów) * Przykład 37 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Reklamacja uszkodzonego telewizora) * Przykład 38 (4.1.3.1; Próba reklamacji nieodpowiednio zainstalowanego * pieca gazowego) * Przykład 39 (4.1.3.1; Reklamacja bez rachunku uszkodzonego atomizera flakonu * z perfumami) * Przykład 40 (4.1.3.1; Reklamacja kurtki nienadającej się do użytkowania) * Przykład 41 (4.1.3.1; Reklamacja torebki nienadającej się do użytkowania) * Przykład 42 (4.2; Dochodzenie roszczeń na podstawie rękojmi po kupnie * samochodu od osoby fizycznej) * Przykład 43 (5 - wstęp, 4.2; Korzystanie z rękojmi po nieudanej * naprawie samochodu) * Przykład 44 (5 - wstęp, 4.2; Reklamacja nieprawidłowo położonych kafelków * w łazience) * Przykład 45 (5.1.1; Brak możliwości zapłaty kartą z powodu dużej ilości transakcji) * Przykład 46 (5.1.1; Brak możliwości zapłaty kartą z uwagi na informację * sprzedawcy o płatności od 20 zł) * Przykład 47 (5.1.1; Zwrot odtwarzacza mp4 z wykorzystaniem karty płatniczej) * Przykład 48 (5.1.2; Próba pozyskania przez usługodawcę danych konsumentki * przy zasileniu telefonu w systemie prepaid) * Przykład 49 (5.2.1; Obciążenie konsumenta odsetkami przy odstąpieniu * od kredytu konsumenckiego udzielonego na zakup lodówki) * Przykład 50 (5.3.1; Reklamacja wycieczki do Tunezji z powodu niższej * niż deklarowana kategorii zakwaterowania) * Załącznik 2. Dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się * ochroną konsumentów * Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów * Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej * Rzecznicy oraz polubowne sądy konsumenckie w miastach wojewódzkich * Organizacje konsumenckie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 346 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Miasto Szczęśliwe)
Informacja o serii na stronie [416].
Tekst na skrzydełkach. Logo wydawcy na okładce.
Na okładce: Z języka greckiego: sitos (jedzenie) + topos (miejsce).
Książka dostępna również jako e-book.
Szacunek do jedzenia to coś dużo więcej niż radość z organicznej marchewki czy kawałka dobrego sera; to nasza jedyna droga przeżycia. Dlaczego jedzenie uratuje świat? Bo wszyscy jemy. Bo gotując i jedząc wspólnie, dowodzimy swojego człowieczeństwa. Bo proces produkcji jedzenia ma ogromy wpływ na planetę i na nasze zdrowie, a zmieniając nasze menu, możemy uratować świat i pomóc sobie nawzajem. Industrializacja osłabiła lub nawet zerwała nasze więzi z naturą. Bogaci są coraz bogatsi i szczuplejsi, a biedni, nie mając czasu i pieniędzy, jedzą tanie przetworzone jedzenie co ma ogromny, negatywny wpływ na ich zdrowie. Carolyn Steel ostrzega, że jeśli nie zsynchronizujemy się z naturą na wzór naszych przodków i nie zmienimy swojego stosunku do tego, co i jak jemy - zniszczymy naszą planetę bezpowrotnie. W siedmiu rozdziałach, poświęconych odpowiednio zagadnieniom jedzenia, ciała, domu, społeczeństwa, miasta i wsi, natury oraz czasu autorka zastanawia się nad rolą i wartością pożywienia i nad naszym stosunkiem do niego. "Szacunek do jedzenia [...] to nasza jedyna droga przeżycia." - pisze. Dlatego marzy o samożywiących się miastach z ogrodami na dachach i farmami wertykalnymi, analizuje poglądy starożytnych filozofów i osiągnięcia współczesnej nauki. W skrócie - marzy o sitopii. Dobra sitopia to naturalnie zeroemisyjne społeczeństwo, ponieważ całe pożywienie wywodzi się z natury, a dobre praktyki rolnicze dbają o naturalne cykle ekologiczne i je naśladują. Nie uczą tego w szkole, ale intuicja moralna ci podpowiada, że możesz mieć dobre życie tylko jeśli zatroszczysz się o swój świat. Niekoniecznie jednak wiesz, co możesz zrobić, zaczynając od swojej kuchni, spiżarni, lodówki, zamiast czekać aż ktoś znów wymyśli za nas uniwersalne rozwiązanie. Które jak wszystko co uniwersalne, jest dobre dla wszystkich a zatem dla nikogo. Słusznie zatem dałeś się skusić przez tę książkę. Zacznij od siebie, zacznij czytać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 477-500.
Celem niniejszej książki jest analiza specyfiki, zasięgu i natężenia wpływu na współczesne stosunki międzynarodowe żywności genetycznie zmodyfikowanej, będącej przykładem wykorzystania najnowszych osiągnięć badawczych w obszarze inżynierii genetycznej. Żywność genetycznie zmodyfikowana to ważny czynnik interakcji i więzi między uczestnikami stosunków międzynarodowych oraz kształtowania relacji opartych na współzależności. Jako wciąż nowy produkt myśli technologicznej stanowi przedmiot debaty społecznej, w której ścierają się poglądy zwolenników i przeciwników upowszechniania żywności transgenicznej oraz celowości kontynuowania badań naukowych nad jej kolejnymi generacjami. To sprawia, że wszelkie działania mające na celu pogłębienie wiedzy o żywności genetycznie zmienionej są niezwykle istotnym i odpowiedzialnym zadaniem.
Rozdział I * Istota czynnika technologicznego i problemu żywności genetycznie zmodyfikowanej * 1.1.Istota czynnika technologicznego * 1.1.1.Specyfika czynnika technologicznego * 1.1.2.Wpływ czynnika technologicznego na stosunki międzynarodowe * 1.2.Istota problemu żywności genetycznie zmodyfikowanej * 1.2.1.Istota żywności genetycznie zmodyfikowanej * 1.2.2.Geneza żywności genetycznie zmodyfikowanej * 1.2.3.Zakres i specyfika żywności genetycznie zmodyfikowanej * Rozdział II * Żywność genetycznie zmodyfikowana jako czynnik zagrożeń i szans w stosunkach międzynarodowych * 2.1.Szansę stwarzane przez żywność genetycznie zmodyfikowaną * 2.1.1.Szansę ekonomiczne * 2.1.1.1.Rośliny genetycznie zmodyfikowane odporne na herbicydy * 2.1.1.2.Rośliny genetycznie zmodyfikowane odporne na szkodniki * 2.1.1.3.Rośliny genetycznie zmodyfikowane odporne na wirusy * 2.1.1.4.Inne korzyści wynikające z uprawy roślin genetycznie zmodyfikowanych * 2.1.2.Szansę ekologiczne * 2.1.2.1.Ograniczenie zużycia chemicznych środków ochrony roślin * 2.1.2.2.Wpływ roślin genetycznie zmodyfikowanych na różnorodność biologiczną * 2.1.2.3.Bezorkowy system uprawy oraz zmniejszenie zużycia paliwa * 2.1.3.Szansę społeczne * 2.1.3.1.Głód i niedożywienie - istota problemu * 2.1.3.2.Przyczyny głodu i niedożywienia na świecie * 2.1.3.3.Głód i niedożywienie - zakres i skala problemu * 2.1.3.4.Żywność genetycznie zmodyfikowana jako rozwiązanie problemu głodu i niedożywienia na świecie * 2.1.4.Szansę dla zdrowia człowieka * 2.1.4.1.Żywność genetycznie zmodyfikowana o podwyższonej zawartości witamin * 2.1.4.2.Żywność genetycznie zmodyfikowana o podwyższonej zawartości związków mineralnych * 2.1.4.3.Żywność genetycznie zmodyfikowana o podwyższonej zawartości kwasów tłuszczowych * 2.1.4.4.Żywność genetycznie zmodyfikowana o podwyższonej zawartości komponentów białkowych * 2.1.4.5.Żywność genetycznie zmodyfikowana jako żywność * pozbawiona substancji niebezpiecznych dla zdrowia człowieka * 2.1.5.Szansę etyczne * 2.1.5.1.Etyczny wymiar wpływu upowszechnienia żywności genetycznie zmodyfikowanej na środowisko naturalne * 2.1.5.2.Żywność genetycznie zmodyfikowana jako szansa dla ludzkości - poglądy religijne, filozoficzne, prawo do wolności wyboru * 2.1.5.3.Żywność genetycznie zmodyfikowana jako rozwiązanie problemu głodu i niedożywienia na świecie * 2.1.5.4.Etyczny wymiar działalności korporacji agrobiotechnologicznych oraz prawa własności intelektualnej * 2.2.Zagrożenia powodowane przez żywność genetycznie zmodyfikowaną * 2.2.1.Zagrożenia ekonomiczne * 2.2.1.1.Wysokie koszty użytkowania technologii * 2.2.1.2.Koncentracja sektora agrobiotechnologicznego * 2.2.1.3.Koszty koegzystencji upraw roślin genetycznie * zmodyfikowanych i niemodyfikowanych * 2.2.1.4.Powstawanie monokultur * 2.2.2.Zagrożenia ekologiczne * 2.2.2.1.Zanieczyszczenia genetyczne * 2.2.2.2.Odporność chwastów na środki ochrony roślin * 2.2.2.3.Przeniesienie cech odporności poprzez wirusy na organizmy niedocelowe * 2.2.2.4.Uniformizacja genetyczna * 2.2.3.Zagrożenia społeczne * 2.2.3.1.Społeczna percepcja technologii - istota i uwarunkowania * 2.2.3.2.Społeczna percepcja technologii - wyniki badań opinii publicznej * 2.2.4.Zagrożenia dla zdrowia człowieka * 2.2.4.1.Żywność genetycznie zmodyfikowana jako czynnik powodujący alergie * 2.2.4.2.Żywność genetycznie zmodyfikowana jako źródło substancji antyżywieniowych * 2.2.4.3.Żywność genetycznie zmodyfikowana zawierająca markery antybiotykowe * 2.2.4.4.Wykorzystanie sekwencji DNA wirusowego w procesie transferu genów * 2.2.4.5.Żywność genetycznie zmodyfikowana jako czynnik kancerogenny * 2.2.5.Zagrożenia etyczne * 2.2.5.1.Etyczny wymiar wpływu upowszechnienia żywności genetycznie zmodyfikowanej na środowisko naturalne * 2.2.5.2.Żywność genetycznie zmodyfikowana jako szansa dla ludzkości - poglądy religijne, filozoficzne, prawo do wolności wyboru * 2.2.5.3.Żywność genetycznie zmodyfikowana jako rozwiązanie problemu głodu i niedożywienia na świecie * 2.2.5.4.Etyczny wymiar działalności korporacji agrobiotechnologicznych oraz prawa własności intelektualnej * Rozdział III * Żywność genetycznie zmodyfikowana jako czynnik regulacji normatywnych w stosunkach międzynarodowych * 3.1.Normy prawne państw * 3.1.1.Stany Zjednoczone Ameryki * 3.1.2.Brazylia * 3.1.3.Argentyna * 3.1.4.Republika Południowej Afryki * 3.1.5.Chińska Republika Ludowa * 3.1.6.Polska * 3.2.Normy prawa wspólnotowego * 3.2.1.Regulacje wynikające z prawa pierwotnego * 3.2.2.Regulacje wynikające z prawa pochodnego * 3.3.Normy prawnomiędzynarodowe * 3.3.1.Normy prawnomiędzynarodowe przyjęte w ramach systemu Organizacji Narodów Zjednoczonych * 3.3.2.Międzynarodowa Konwencja na Rzecz Ochrony Nowych Gatunków Roślin * 3.3.3.Normy prawnomiędzynarodowe przyjęte pod auspicjami Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) * Rozdział IV * Żywność genetycznie zmodyfikowana jako czynnik działań podmiotów stosunków międzynarodowych * 4.1.Działania organizacji międzynarodowych * 4.1.1.Działania regulacyjne organizacji międzynarodowych * 4.1.2.Działania kontrolne organizacji międzynarodowych * 4.1.3.Działania operacyjne organizacji międzynarodowych * 4.2.Działania państw * 4.2.1.Działania regulacyjne państw * 4.2.2.Działania operacyjne państw * 4.3.Działanie podmiotów transnarodowych * 4.3.1.Działania regulacyjne organizacji pozarządowych i korporacji transnarodowych * 4.3.2.Działania kontrolne organizacji pozarządowych i korporacji transnarodowych * 4.3.3.Działania operacyjne organizacji pozarządowych i korporacji transnarodowych * Rozdział V * Perspektywy czynnika żywności genetycznie zmodyfikowanej w stosunkach międzynarodowych * 5.1.Wymiar technologiczny * 5.1.1.Wariant progresywny * 5.1.2.Wariant regresywny * 5.2.Wymiar normatywny * 5.2.1.Wariant progresywny * 5.2.2.Wariant regresywny * 5.3.Wymiar ekonomiczny * 5.3.1.Wariant progresywny * 5.3.2.Wariant regresywny * 5.4.Wymiar społeczny * 5.4.1.Wariant progresywny * 5.4.2.Wariant regresywny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 53997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praktyczne Komentarze Lex)
Bibliogr. s. 1181-1200. Indeks.
Publikacja jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym systemowym komentarzem do ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.Uwzględniono w niej także zagadnienia regulowane w aktach unijnego prawa żywnościowego, które są implementowane bądź wykonywane przez przepisy komentowanej ustawy.W opracowaniu omówiono wszystkie aspekty prawa żywnościowego, w tym stwarzające najwięcej problemów w praktyce jego stosowania. Przedstawiono m.in. zagadnienia dotyczące: wprowadzania na rynek szczególnych rodzajów produktów, wymogów bezpieczeństwa żywności, rejestracji i zatwierdzania zakładów spożywczych, znakowania żywności, przebiegu urzędowej kontroli żywności, odpowiedzialności i sankcji grożących za nieprzestrzeganie wymagań prawa żywnościowego.Komentarz zawiera objaśnienia i interpretacje przepisów prawnych zilustrowane praktycznymi przykładami, bogatym orzecznictwem sądów krajowych i europejskich, w tym zwłaszcza Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, opiniami polskiej i zagranicznej doktryny prawa oraz literaturą przedmiotu.Książka stanowi niezbędnik każdego podmiotu działającego na rynku spożywczym, który jest zobowiązany do stosowania prawa żywnościowego - producentów, przetwórców i dystrybutorów żywności. Będzie pomocna w działalności instytucji publicznych branży rolno-spożywczej. Zainteresuje również organizacje zajmujące się ochroną praw konsumenta oraz prawników praktykujących w obszarze prawa żywnościowego.
Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia * Dział I * Przepisy ogólne i objaśnienia określeń ustawowych * Dział II * Wymagania zdrowotne i znakowanie żywności * Rozdział 1. Przepisy ogólne * Rozdział 2. Substancje dodatkowe i enzymy spożywcze * Rozdział 3. Aromaty i rozpuszczalniki * Rozdział 4. Zanieczyszczenia żywności * Rozdział 5. Napromienianie żywności promieniowaniem jonizującym * Rozdział 6. Środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego * Rozdział 7. Suplementy diety oraz wzbogacanie żywności * Rozdział 8. Żywność wprowadzana po raz pierwszy do obrotu * Rozdział 9. Naturalne wody mineralne, wody źródlane i wody stołowe * Rozdział 10. Grzyby i przetwory grzybowe * Rozdział 11. Znakowanie żywności * Rozdział 12. Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne * Dział III * Materiały i wyroby przeznaczone do kontaktu z żywnością * Dział IV * Wymagania higieniczne * Rozdział 1. Przepisy ogólne dotyczące wymagań higienicznych * Rozdział 2. Rejestracja i zatwierdzanie zakładów * Rozdział 3. Wymagania szczególne w zakresie higieny * Dział V * Urzędowe kontrole żywności * Rozdział 1. Przeprowadzanie urzędowych kontroli żywności * Rozdział 2. Graniczne kontrole sanitarne * Rozdział 3. System RASFF * Rozdział 4. Monitoring żywności i żywienia * Dział VI * Właściwość organów oraz współpraca w zakresie bezpieczeństwa żywności * Dział VII * Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez środki spożywcze * Dział VIII * Przepisy karne i kary pieniężne * Rozdział 1. Przepisy karne * Rozdział 2. Kary pieniężne * Dział IX * Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe * Rozdział 1. Zmiany w przepisach obowiązujących * Rozdział 2. Przepisy przejściowe i końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54523 (1 egz.)
Kaucja: 135,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [369]-377.
Niniejsza książka poświęcona jest jakości, w tym bezpieczeństwu żywności, z punktu widzenia problematyki zarządzania jakością w przedsiębiorstwie przemysłu spożywczego. Oprócz podstaw teoretycznych zawiera wiele przykładów praktycznych, bazujących na koncepcjach, metodach i narzędziach, których wykorzystanie pozwala na osiągnięcie, utrzymanie, a następnie skuteczne doskonalenie wymaganego poziomu jakości i poprawę konkurencyjności danego przedsiębiorstwa.Książka ma charakter podręcznika akademickiego i jest przede wszystkim przeznaczona dla studentów, doktorantów kierunków zarządzania, towaroznawstwa, technologii przemysłu spożywczego i innych kierunków pokrewnych. Może być także stosowana przez szerokie grono menedżerów do spraw jakości, specjalistów i praktyków, przedstawicieli przemysłu spożywczego.
Rozdział 1. Jakość i bezpieczeństwo żywności * 1.1.Pojęcie żywności i terminy pokrewne * 1.2.Pojęcie jakości żywności * 1.2.1.Jakość żywności i jej składowe * 1.2.2.Jakość żywności w ujęciu kompleksowym * 1.3.Pojęcie bezpieczeństwa żywności * 1.3.1.Bezpieczeństwo żywności i zanieczyszczenia występujące w żywności * 1.3.2.Systemy i instrumenty na straży bezpieczeństwa żywności w prawie UE * 1.3.2.1.HACCP, GMP, GHP * 1.3.2.2.RASFF * Rozdział 2. Systemy znormalizowane i programy wspierające jakość i bezpieczeństwo żywności * 2.1.Podejścia normatywne * 2.1.1.Pojęcie normy i normalizacji * 2.1.2.System zarządzania jakością według ISO 9001 * 2.1.3.System zarządzania bezpieczeństwem żywności według ISO 22000 * 2.1.4.Standardy sieci handlowych * 2.1.5.Standard GlobalGAP dla producentów podstawowych * 2.1.6.System bezpieczeństwa pasz GMP+ * 2.1.7.Globalny system certyfikacji żywności FS 22000 * 2.1.7.1.Globalna Inicjatywa na rzecz Bezpieczeństwa Żywności - GFSI * 2.1.7.2.Standardy rekomendowane przez GFSI * 2.1.7.3.Standard FS 22000 * 2.1.8.Norma PN EN 15593 dotycząca opakowań do żywności * 2.1.9.ISO/IEC 17025 - wymagania dotyczące laboratoriów badawczych * 2.2.Wybrane programy na rzecz jakości i bezpieczeństwa żywności * 2.2.1.Wybrane programy powołane w krajach Europy * 2.2.2.Programy polskie * 2.3.System CARVER+Shock * 2.3.1.Istota bioterroryzmu * 2.3.2.Istota systemu CARVER+Shock * 2.3.3.Etapy wdrażania systemu * Rozdział 3. Urzędowy i rynkowy nadzór nad jakością i bezpieczeństwem żywności * 3.1.Europejski Urząd do spraw Bezpieczeństwa Żywności * 3.2.Polskie urzędy na straży jakości i bezpieczeństwa żywności * 3.3.Rola i zadania jednostek certyfikacyjnych * 3.4.Auditowanie systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności zgodnie z normą ISO 19011:2003 * Rozdział 4. Koncepcje wspierające jakość i bezpieczeństwo żywności * 4.1.TQM - Total Quality Management * 4.1.1.Definicja TQM * 4.1.2.Zasady i model TQM * 4.1.3.Modele doskonałości * 4.2.Koncepcja kosztów jakości * 4.2.1.Definicja kosztów jakości * 4.2.2.Modele i klasyfikacja kosztów jakości * 4.2.3.Rachunek kosztów jakości * 4.3.Six Sigma * 4.3.1.Istota podejścia Six Sigma * 4.3.2.Wdrażanie Six Sigma * 4.3.3.Infrastruktura Six Sigma * 4.4.Japońska koncepcja zarządzania jakością - kaizen * 4.4.1.Istota koncepcji kaizen * 4.4.2.Pojęcie straty (muda) * 4.4.3.Podstawowe praktyki towarzyszące kaizen * Rozdział 5. Instrumentarium zarządzania jakością * 5.1.Klasyfikacja narzędzi zarządzania jakością * 5.2.Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością * 5.2.1.Arkusz kontrolny * 5.2.2.Karta kontrolna * 5.2.3.Histogram * 5.2.4.Diagram Ishikawy * 5.2.5.Diagram Pareto * 5.2.6.Diagram rozproszenia * 5.2.7.Schemat blokowy * 5.3.Nowe narzędzia zarządzania jakością * 5.3.1.Diagram pokrewieństwa * 5.3.2.Diagram zależności * 5.3.3.Diagram systematyki * 5.3.4.Diagram macierzowy * 5.3.5.Macierzowa analiza danych * 5.3.6.Plan działania * 5.3.7.Diagram strzałkowy * 5.4.Klasyfikacja metod zarządzania jakością * 5.5.Metody zarządzania jakością * 5.5.1.Metoda Kano * 5.5.2.Metoda QFD * 5.5.3.Metoda FMEA * 5.5.4.Metoda CSI * 5.5.5.Metoda Servqual * 5.5.6.Metoda kryterialnego wzorca jakości * 5.6.Inne instrumenty zarządzania jakością o charakterze wspierającym * 5.6.1.Burza mózgów * 5.6.2.Metoda 5Why * 5.6.3.Metoda Suzuki * 5.6.4.Metoda 8D * 5.6.5.Metoda 5S * Rozdział 6. Przykłady praktycznych zastosowań wybranych instrumentów * 6.1.Zastosowanie diagramu Ishikawy do identyfikacji przyczyn spadku popytu na usługi w zakładzie gastronomicznym * 6.2.Zastosowanie burzy mózgów, diagramu pokrewieństwa, zależności i systematyki do rozwiązania problemów w hurtowni koncentratów spożywczych * 6.3.Zastosowanie metody Kano przez producenta przetworów mleczarskich * 6.4.Zastosowanie metody CSI przez producenta przetworów mleczarskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54006 (1 egz.)
Kaucja: 51,33 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej