HACCP
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Kołożyn-|Krajewska Danuta
(1)
Malinowska Ewa (towaroznawstwo)
(1)
Pigłowski Marcin
(1)
Sikora Tadeusz
(1)
Wiśniewska Małgorzata
(1)
Wiśniewska Małgorzata (1961- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
HACCP
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 53029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: 50 praktycznych przykładów.
Publikacja zawiera także dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się ochroną konsumentów.
Bibliogr. s. 105-108.
Książka "Podstawy ochrony prawnej konsumenta - przepisy i przykłady" to najnowszekompendium prawnej ochrony konsumenta. Autor czytelnie i przystępnie łączy trudne w interpretacjiwymagania prawne z praktycznymi przykładami ich zastosowania.W pierwszej części książki można znaleźć informacje o:podstawowych definicjach i przepisach prawnych związanych z ochroną konsumentów i konkurencji,bezpieczeństwie produktów (ogólnym bezpieczeństwie produktów, oznakowaniu CE i bezpieczeństwie żywności),ochronie konkurencji i konsumentów (m.in.: praktykach naruszających zbiorowe interesy konsumentów, organizację ochrony konkurencji i konsumentów oraz upadłości konsumenckiej),sprzedaży i reklamacji towarów (sprzedaży między przedsiębiorcą a konsumentem, sprzedaży w innych relacjach i bezpieczeństwie danych osobowych),świadczeniu niektórych usług (usług w zakresie handlu elektronicznego, usług finansowych i usług turystycznych).W drugiej części książki znajduje się 50 przykładów praktycznych, opatrzonych komentarzem i podstawą prawną, które mogą być bardzo przydatne na co dzień każdemu konsumentowi, m.in. o tym:jak przedsiębiorcy starają się wprowadzać konsumenta w błąd w reklamie i w sklepie,jakie prawa ma konsument przy zakupie towaru poza siedzibą firmy i na odległość (zamówienie przez telefon, faks, list czy internet),czy i kiedy konsument może oddać (zwrócić) zakupiony towar,jak manipuluje się popularnym znakiem bezpieczeństwa CE,jakie prawa ma konsument przy reklamowaniu towaru w zakresie niezgodności towaru z umową, gwarancji i rękojmi,jakie trudności może napotkać konsument korzystając z niektórych usług finansowych.Publikacja zawiera także dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się ochroną konsumenta.
Wprowadzenie * Rozdział 1 * Akty prawne dotyczące ochrony konsumentów i konkurencji * 1.1. Definicja konsumenta i przedsiębiorcy * 12. Podstawowe akty prawne i zakres ochrony konsumentów i konkurencji. * 1J. Definicja produktu, towaru, wyrobu, rzeczy i usługi * 3.4. Umowy zawierane przez konsumenta * Rozdział 2 * Bezpieczeństwo produktów * 2.1. Ogólne bezpieczeństwo produktów * 2.1.1. Obowiązki producentów i dystrybutorów * 2.1.2. Nadzór nad bezpieczeństwem produktów * 2.1.2.1. Kontrola i postępowanie wobec produktów niebezpiecznych * 2.1.2.2. Rejestr produktów niebezpiecznych i system RAPEX * 2.1.3. Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny * 2.1.3.1. Odpowiedzialność producenta * 2.1.3.2. Postępowanie grupowe * 2.2. Dyrektywy nowego podejścia i oznakowanie CE * 2.2.1. Dyrektywy nowego podejścia * 2.2.2. Oznakowanie CE * 2.3. Bezpieczeństwo żywności * 2.3.1. System HACCP * 2.3.2. Organy nadzoru nad żywnością * 2.3.3. Żywność niebezpieczna i system RASFF * Rozdział 3 * Ochrona konkurencji i konsumentów * 3.1. Praktyki ograniczające konkurencję * 3.1.1. Porozumienia ograniczające konkurencję * 3.1.2. Nadużywanie pozycji dominującej * 3.2. Koncentracje przedsiębiorców * 3.3. Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów * 3.3.1. Niedozwolone postanowienia umowne * 3.3.2. Nieudzielenie właściwej informacji * 3.3.3. Nieuczciwe praktyki rynkowe * 3.3.4. Czyny nieuczciwej konkurencji * 3.4. Organizacja ochrony konkurencji i konsumentów * 3.4.1. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów * 3.4.2. Inspekcja Handlowa * 3.4.3. Rzecznicy w samorządach terytorialnych * 3.4.4. Organizacje konsumenckie * 3.5. Upadłość konsumencka * Rozdział 4 * Sprzedaż i reklamacja towarów * 4.1. Sprzedaż między przedsiębiorcą i konsumentem * 4.1.1. Sprzedaż z jednoczesnym udziałem sprzedawcy i kupującego * 4.1.2. Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość * 4.1.2.1. Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa * 4.1.2.2. Sprzedaż na odległość * 4.1.3. Niezgodność towaru z umową i gwarancja * 4.1.3.1. Niezgodność towaru z umową * 4.1.3.2. Gwarancja * 4.2. Sprzedaż w innych relacjach * 4.3. Bezpieczeństwo danych osobowych przy dokonywaniu zakupu * Rozdział 5 * Świadczenie niektórych usług * 5.1. Usługi w zakresie handlu elektronicznego * 5.1.1. Usługi związane z dokonaniem zapłaty kartą płatniczą * 5.1.2. Usługi świadczone drogą elektroniczną * 5.2. Usługi finansowe * 5.2.1. Kredyt konsumencki * 5.2.2. Leasing konsumencki * 5.2.3. Usługi finansowe w umowach zawieranych na odległość * - 3. Usługi turystyczne oraz timeshare i długoterminowy produkt wakacyjny * - 5.3.1. Usługi turystyczne * 5.3.2. Timeshare i długoterminowy produkt wakacyjny * Wykaz rysunków, tabel i skrótów. * Bibliografia * Załącznik 1. Przykłady sytuacji z udziałem konsumenta * Przykład 1 (2.1.2, 2.2, 4.1.3.1; Reklamacja niebezpiecznej zabawki) * Przykład 2 (2.2.2; Niepotrzebne i niezgodnie z prawem oznakowanie CE * na paczuszce z cukrem) * Przykład 3 (2.3 - wstęp, 4.1.3.1; Reklamacja zepsutego jogurtu) * Przykład 4 (3.3 - wstęp, 3.3.1, 4.1.2.2; Próba wyłączenia odpowiedzialności * za dane techniczne przy zakupie monitora w sklepie internetowym) * Przykład 5 (3.3 - wstęp, 3.3.1, 4.1.3.1, 4.1.3.2; Skrócony niezgodnie z prawem * czas na złożenie reklamacji fotelika kupionego w sklepie internetowym) * Przykład 6 (3.3 - wstęp, 3.3.1, 4.1.3.1; Niezgodny z prawem termin * na rozpatrzenie reklamacji za zakupione monety) * Przykład 7 (3.3 - wstęp, 3.3.1; Próba obciążenia konsumenta odpowiedzialnością * za szkody wynikające z założenia telewizji satelitarnej) * Przykład 8 (3.3 - wstęp, 3.3.1; Próba wymuszenia na konsumencie potwierdzenia * sprawdzenia funkcjonowania wszystkich układów nowego samochodu) * Przykład 9 (3.3 - wstęp, 3.3.3, 3.3.4; Proponowanie przez przedsiębiorcę * zakupu encyklopedii w systemie konsorcyjnym) * Przykład 10 (3.3 - wstęp, 3.3.3, 4.1.1; Wprowadzanie przez przedsiębiorcę * w błąd przy cenie jednostkowej płynu do mycia naczyń) * Przykład 11 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Klocki Lego jako reklama przynęta) * Przykład 12 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Manipulacja ceną radia samochodowego * i kosztem dostawy na portalu aukcyjnym) * Przykład 13 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Możliwość wprowadzenia konsumenta * w błąd w zakresie pochodzenia ciasta francuskiego) * Przykład 14 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Ogłoszenie o możliwości wymiany drzwi * wprowadzające w błąd) * Przykład 15 (3.3 - wstęp, 3.3.3; Sprzedaż płaszcza w cenie promocyjnej * z doborem do niego apaszki w zawyżonej cenie) * Przykład 16 (3.3 -wstęp, 3.3.3; Uciążliwe namawianie konsumenta * w miejscu jego zamieszkania do nabycia odkurzacza) * Przykład 17 (4 - wstęp, 4.2; Reklamacja uszkodzonej części samochodowej * kupionej na portalu aukcyjnym od osoby fizycznej) * Przykład 18 (4.1.1; Pobieranie przez sprzedawcę opłaty za wyniesienie starej * pralki przy kupnie nowej) * Przykład 19 (4.1.1; Próba zwrotu niewykorzystanego materiału zakupionego * w markecie budowlanym) * Przykład 20 (4.1.1; Udzielenie przez sprzedawcę niewłaściwej informacji * na temat gatunku wina) * Przykład 21 (4.1.1; Wymiana paska do spodni w innym sklepie tej samej sieci) * Przykład 22 (4.1.2.1; Próba odstąpienia od umowy w zakresie cyfrowej * telewizji kablowej) * Przykład 23 (4.1.2.1; Próba zwrotu części zamówionych przez internet * produktów spożywczych) * Przykład 24 (4.1.2.1; Rezygnacja z kosmetyków zakupionych na prezentacji * poza lokalem firmy) * Przykład 25 (4.1.2.1; Rezygnacja z założonego internetu) * Przykład 26 (4.1.2.1; Żądanie zwrotu pieniędzy po nieudanym zakupie * w automacie sprzedającym) * Przykład 27 (4.1.2.2, 4.1.3.1; Reklamacja uszkodzonej płyty kupionej * w sklepie internetowym) * Przykład 28 (4.1.2.2; Brak roweru zakupionego w sklepie internetowym) * Przykład 29 (4.1.2.2; Nieodebranie paczki z doliczoną ceną niezamawianej książki) * Przykład 30 (4.1.2.2; Pośrednie zmuszanie konsumenta do dokonania zapłaty * przed otrzymaniem zegarka przy zakupie w sklepie internetowym) * Przykład 31 (4.1.2.2; Próba rezygnacji z prenumeraty) * Przykład 32 (4.1.2.2; Próba zwrotu aparatu fotograficznego wylicytowanego * na portalu aukcyjnym) * Przykład 33 (4.1.2.2; Próba zwrotu kupionego w sklepie internetowym laptopa * po przeinstalowaniu systemu operacyjnego) * Przykład 34 (4.1.3, 4.1.3.2; Naprawa za granicą samochodu na gwarancji) * Przykład 35 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Próba reklamowania uszkodzonego zawieszenia * samochodu terenowego na podstawie gwarancji) * Przykład 36 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Reklamacja powtarzającego się uszkodzenia butów) * Przykład 37 (4.1.3.1, 4.1.3.2; Reklamacja uszkodzonego telewizora) * Przykład 38 (4.1.3.1; Próba reklamacji nieodpowiednio zainstalowanego * pieca gazowego) * Przykład 39 (4.1.3.1; Reklamacja bez rachunku uszkodzonego atomizera flakonu * z perfumami) * Przykład 40 (4.1.3.1; Reklamacja kurtki nienadającej się do użytkowania) * Przykład 41 (4.1.3.1; Reklamacja torebki nienadającej się do użytkowania) * Przykład 42 (4.2; Dochodzenie roszczeń na podstawie rękojmi po kupnie * samochodu od osoby fizycznej) * Przykład 43 (5 - wstęp, 4.2; Korzystanie z rękojmi po nieudanej * naprawie samochodu) * Przykład 44 (5 - wstęp, 4.2; Reklamacja nieprawidłowo położonych kafelków * w łazience) * Przykład 45 (5.1.1; Brak możliwości zapłaty kartą z powodu dużej ilości transakcji) * Przykład 46 (5.1.1; Brak możliwości zapłaty kartą z uwagi na informację * sprzedawcy o płatności od 20 zł) * Przykład 47 (5.1.1; Zwrot odtwarzacza mp4 z wykorzystaniem karty płatniczej) * Przykład 48 (5.1.2; Próba pozyskania przez usługodawcę danych konsumentki * przy zasileniu telefonu w systemie prepaid) * Przykład 49 (5.2.1; Obciążenie konsumenta odsetkami przy odstąpieniu * od kredytu konsumenckiego udzielonego na zakup lodówki) * Przykład 50 (5.3.1; Reklamacja wycieczki do Tunezji z powodu niższej * niż deklarowana kategorii zakwaterowania) * Załącznik 2. Dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się * ochroną konsumentów * Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów * Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej * Rzecznicy oraz polubowne sądy konsumenckie w miastach wojewódzkich * Organizacje konsumenckie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 346 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47663 (1 egz.)
Kaucja: 35,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [369]-377.
Niniejsza książka poświęcona jest jakości, w tym bezpieczeństwu żywności, z punktu widzenia problematyki zarządzania jakością w przedsiębiorstwie przemysłu spożywczego. Oprócz podstaw teoretycznych zawiera wiele przykładów praktycznych, bazujących na koncepcjach, metodach i narzędziach, których wykorzystanie pozwala na osiągnięcie, utrzymanie, a następnie skuteczne doskonalenie wymaganego poziomu jakości i poprawę konkurencyjności danego przedsiębiorstwa.Książka ma charakter podręcznika akademickiego i jest przede wszystkim przeznaczona dla studentów, doktorantów kierunków zarządzania, towaroznawstwa, technologii przemysłu spożywczego i innych kierunków pokrewnych. Może być także stosowana przez szerokie grono menedżerów do spraw jakości, specjalistów i praktyków, przedstawicieli przemysłu spożywczego.
Rozdział 1. Jakość i bezpieczeństwo żywności * 1.1.Pojęcie żywności i terminy pokrewne * 1.2.Pojęcie jakości żywności * 1.2.1.Jakość żywności i jej składowe * 1.2.2.Jakość żywności w ujęciu kompleksowym * 1.3.Pojęcie bezpieczeństwa żywności * 1.3.1.Bezpieczeństwo żywności i zanieczyszczenia występujące w żywności * 1.3.2.Systemy i instrumenty na straży bezpieczeństwa żywności w prawie UE * 1.3.2.1.HACCP, GMP, GHP * 1.3.2.2.RASFF * Rozdział 2. Systemy znormalizowane i programy wspierające jakość i bezpieczeństwo żywności * 2.1.Podejścia normatywne * 2.1.1.Pojęcie normy i normalizacji * 2.1.2.System zarządzania jakością według ISO 9001 * 2.1.3.System zarządzania bezpieczeństwem żywności według ISO 22000 * 2.1.4.Standardy sieci handlowych * 2.1.5.Standard GlobalGAP dla producentów podstawowych * 2.1.6.System bezpieczeństwa pasz GMP+ * 2.1.7.Globalny system certyfikacji żywności FS 22000 * 2.1.7.1.Globalna Inicjatywa na rzecz Bezpieczeństwa Żywności - GFSI * 2.1.7.2.Standardy rekomendowane przez GFSI * 2.1.7.3.Standard FS 22000 * 2.1.8.Norma PN EN 15593 dotycząca opakowań do żywności * 2.1.9.ISO/IEC 17025 - wymagania dotyczące laboratoriów badawczych * 2.2.Wybrane programy na rzecz jakości i bezpieczeństwa żywności * 2.2.1.Wybrane programy powołane w krajach Europy * 2.2.2.Programy polskie * 2.3.System CARVER+Shock * 2.3.1.Istota bioterroryzmu * 2.3.2.Istota systemu CARVER+Shock * 2.3.3.Etapy wdrażania systemu * Rozdział 3. Urzędowy i rynkowy nadzór nad jakością i bezpieczeństwem żywności * 3.1.Europejski Urząd do spraw Bezpieczeństwa Żywności * 3.2.Polskie urzędy na straży jakości i bezpieczeństwa żywności * 3.3.Rola i zadania jednostek certyfikacyjnych * 3.4.Auditowanie systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności zgodnie z normą ISO 19011:2003 * Rozdział 4. Koncepcje wspierające jakość i bezpieczeństwo żywności * 4.1.TQM - Total Quality Management * 4.1.1.Definicja TQM * 4.1.2.Zasady i model TQM * 4.1.3.Modele doskonałości * 4.2.Koncepcja kosztów jakości * 4.2.1.Definicja kosztów jakości * 4.2.2.Modele i klasyfikacja kosztów jakości * 4.2.3.Rachunek kosztów jakości * 4.3.Six Sigma * 4.3.1.Istota podejścia Six Sigma * 4.3.2.Wdrażanie Six Sigma * 4.3.3.Infrastruktura Six Sigma * 4.4.Japońska koncepcja zarządzania jakością - kaizen * 4.4.1.Istota koncepcji kaizen * 4.4.2.Pojęcie straty (muda) * 4.4.3.Podstawowe praktyki towarzyszące kaizen * Rozdział 5. Instrumentarium zarządzania jakością * 5.1.Klasyfikacja narzędzi zarządzania jakością * 5.2.Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością * 5.2.1.Arkusz kontrolny * 5.2.2.Karta kontrolna * 5.2.3.Histogram * 5.2.4.Diagram Ishikawy * 5.2.5.Diagram Pareto * 5.2.6.Diagram rozproszenia * 5.2.7.Schemat blokowy * 5.3.Nowe narzędzia zarządzania jakością * 5.3.1.Diagram pokrewieństwa * 5.3.2.Diagram zależności * 5.3.3.Diagram systematyki * 5.3.4.Diagram macierzowy * 5.3.5.Macierzowa analiza danych * 5.3.6.Plan działania * 5.3.7.Diagram strzałkowy * 5.4.Klasyfikacja metod zarządzania jakością * 5.5.Metody zarządzania jakością * 5.5.1.Metoda Kano * 5.5.2.Metoda QFD * 5.5.3.Metoda FMEA * 5.5.4.Metoda CSI * 5.5.5.Metoda Servqual * 5.5.6.Metoda kryterialnego wzorca jakości * 5.6.Inne instrumenty zarządzania jakością o charakterze wspierającym * 5.6.1.Burza mózgów * 5.6.2.Metoda 5Why * 5.6.3.Metoda Suzuki * 5.6.4.Metoda 8D * 5.6.5.Metoda 5S * Rozdział 6. Przykłady praktycznych zastosowań wybranych instrumentów * 6.1.Zastosowanie diagramu Ishikawy do identyfikacji przyczyn spadku popytu na usługi w zakładzie gastronomicznym * 6.2.Zastosowanie burzy mózgów, diagramu pokrewieństwa, zależności i systematyki do rozwiązania problemów w hurtowni koncentratów spożywczych * 6.3.Zastosowanie metody Kano przez producenta przetworów mleczarskich * 6.4.Zastosowanie metody CSI przez producenta przetworów mleczarskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54006 (1 egz.)
Kaucja: 51,33 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej