Pamięć
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(151)
Forma i typ
Książki
(149)
Proza
(36)
Poradniki i przewodniki
(28)
Publikacje popularnonaukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(203)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(21)
BD40 (Suwalska 11)
(9)
BD52 (Rembielińska 6a)
(8)
BD53 (Bazyliańska 6)
(13)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(9)
CN1 (św. Wincentego 85)
(20)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(7)
W29 (Rembielińska 6a)
(12)
W37 (Smoleńska 94)
(11)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(7)
W64 (Radzymińska 121)
(11)
W72 (Suwalska 11)
(8)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(13)
WP130 (św. Wincentego 85)
(68)
Autor
Czerniawska Ewa
(6)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(5)
Mazurek Maria (dziennikarka)
(5)
McCann Vivian
(5)
Mechło Paulina
(5)
Modrak Małgorzata
(5)
Radzicki Józef
(5)
Vetulani Jerzy (1936-2017)
(5)
Wierzchowski Marcin
(5)
Johnson Robert L
(4)
Terry Teri
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Buzan Tony (1942- )
(3)
Dodziuk Anna (1947- )
(3)
Korzewski Jerzy
(3)
Modrak Małgorzata Program ochrony pamięci
(3)
Nordengen Kaja (1987- )
(3)
Sieczkowska Małgorzata
(3)
Skoczko Milena
(3)
Woydyłło Ewa (1939- )
(3)
Bereziński Tomasz
(2)
Burnett Dean
(2)
Czernik Renata
(2)
Danilewicz Katarzyna
(2)
Dow Mike
(2)
Fitzek Sebastian (1971- )
(2)
Forte Tiago (1985-)
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hollins Peter
(2)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(2)
Karpowicz Ignacy (1976- )
(2)
Kosmala Roksana
(2)
Kurcz Ida (1930- )
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Osiatyński Wiktor (1945- )
(2)
Rossowski Dariusz
(2)
Schwab Victoria (1987- )
(2)
Studencki Maciej
(2)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(2)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(2)
Umińska Agnieszka
(2)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(2)
Zarawska Patrycja
(2)
Zarawska Patrycja (1970- )
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Anderson John R
(1)
Anderson Laura Ellen
(1)
Atkinson William Walker (1862-1932)
(1)
Bartosik Joanna
(1)
Beszczyńska Zofia
(1)
Białecki Mateusz
(1)
Bieniek Natalia A
(1)
Bitskoff Aleksei (1979- )
(1)
Boral Bartłomiej
(1)
Boral Tobiasz
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Braswell Liz. Twisted tale (pol.)
(1)
Brewczyk Bogna
(1)
Brothers Joyce
(1)
Brown Derren (1971- )
(1)
Busch Volker (1971- )
(1)
Calonita Jen
(1)
Chlewiński Zdzisław (1929- )
(1)
Chojnacka Sylwia
(1)
Cichowicz Anna
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Czerwińska Ewa (tłumacz)
(1)
Czub Marta
(1)
Dancygier Józef
(1)
Dellis Nelson (1984- )
(1)
Demetrio Duccio
(1)
Doidge Norman
(1)
Dutkiewicz Mieczysław
(1)
Dziubińska Joanna (filologia angielska)
(1)
Eagan Edward Patrick Francis (1898- )
(1)
Echols Jennifer
(1)
Ecker Bruce
(1)
Eldridge Ewa
(1)
Farbiszewski Ryszard
(1)
Fogler Janet (1939- )
(1)
Gamon David
(1)
Garczyński Stefan
(1)
Garczyński Stefan (1920-1993)
(1)
Gary Romain (1914-1980)
(1)
Genova Lisa
(1)
Gluhovskij Dmitrij Alekseevič (1979- )
(1)
Goleman Daniel
(1)
Gospodinov Georgi Georgiev (1968- )
(1)
Goździkowski Andrzej
(1)
Gralak Anna
(1)
Green Simon James
(1)
Grysińska Anna
(1)
Halbwachs Maurice (1877-1945)
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Henderson John (1963- )
(1)
Herzyk Anna (1946- )
(1)
Hulley Laurel (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(4)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(91)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(150)
Ukraina
(1)
Język
polski
(149)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(18)
Młodzież
(15)
6-8 lat
(13)
9-13 lat
(13)
14-17 lat
(12)
Szkoły wyższe
(6)
0-5 lat
(3)
Studenci
(3)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(14)
Literatura amerykańska
(9)
Literatura angielska
(6)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura włoska
(2)
Literatura bułgarska
(1)
Literatura estońska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Kobieta
(5279)
Rodzina
(4061)
Przyjaźń
(3876)
Miłość
(3284)
Tajemnica
(3022)
Pamięć
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(3002)
Relacje międzyludzkie
(2572)
Zabójstwo
(2221)
Życie codzienne
(1922)
Magia
(1743)
Zwierzęta
(1614)
Dzieci
(1611)
Literatura polska
(1564)
Dziewczęta
(1554)
Uczucia
(1420)
Nastolatki
(1397)
II wojna światowa (1939-1945)
(1378)
Rodzeństwo
(1364)
Język polski
(1359)
Uczniowie
(1262)
Dziecko
(1240)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1143)
Filozofia
(1109)
Wychowanie w rodzinie
(1046)
Trudne sytuacje życiowe
(1028)
Ludzie a zwierzęta
(1023)
Chłopcy
(1010)
Wybory życiowe
(963)
Sekrety rodzinne
(945)
Policjanci
(935)
Żydzi
(900)
Osoby zaginione
(899)
Relacja romantyczna
(886)
Psy
(869)
Władcy
(868)
Historia
(847)
Kultura
(825)
Podróże
(790)
Boże Narodzenie
(789)
Prywatni detektywi
(777)
Przestępczość zorganizowana
(753)
Wychowanie
(749)
Pisarze polscy
(748)
Walka dobra ze złem
(723)
Literatura
(710)
Polityka
(703)
Pamiętniki polskie
(697)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(689)
Koty
(686)
Krainy i światy fikcyjne
(685)
Stworzenia fantastyczne
(675)
Mężczyzna
(656)
Poszukiwania zaginionych
(651)
Uprowadzenie
(645)
Literatura młodzieżowa polska
(640)
Psychologia
(635)
Matki i córki
(632)
Samorealizacja
(625)
Wakacje
(618)
Wojna
(604)
Dziennikarze
(599)
Sztuka
(577)
Nauczyciele
(564)
Polacy za granicą
(563)
Zemsta
(560)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Obyczaje i zwyczaje
(518)
Dramat polski
(516)
Zakochanie
(516)
Śmierć
(510)
Dziadkowie i wnuki
(509)
Psychoterapia
(506)
Dojrzewanie
(502)
Czytanie
(498)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(482)
Seryjni zabójcy
(482)
Spisek
(482)
Osobowość
(476)
Ojcowie i córki
(462)
Przyroda
(462)
Lekarze
(455)
Postawy
(454)
Marzenia
(448)
Samotność
(446)
Język angielski
(438)
Opieka nad zwierzętami
(437)
Nauka
(436)
Ludzie bogaci
(434)
Czarownice i czarownicy
(431)
Pisarze
(431)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(424)
Politycy
(410)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(8)
1939-1945
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Berlin (Niemcy)
(1)
Kolorado (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Libia
(1)
Madryt (Hiszpania)
(1)
Michigan (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Moskwa (Rosja)
(1)
Normandia (Francja ; kraina historyczna)
(1)
Oświęcim (woj. małopolskie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(29)
Powieść
(18)
Opracowanie
(11)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Wydawnictwa popularne
(9)
Powieść obyczajowa
(8)
Thriller
(7)
Podręcznik
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Opowiadania i nowele
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Powieść psychologiczna
(4)
Fantasy
(3)
Książka do wypełniania
(3)
Fantastyka
(2)
Kryminał
(2)
Monografia
(2)
Podręczniki
(2)
Science fiction
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dyskusja
(1)
Esej
(1)
Komiks
(1)
Książka do wypełniana
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Powieść historyczna
(1)
Prequel
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Reportaż
(1)
Słowniki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(26)
Edukacja i pedagogika
(11)
Medycyna i zdrowie
(11)
Rozwój osobisty
(11)
Biologia
(10)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
151 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-239.
Jest to kolejna książka adresowana do rodziców, wychowawców i nauczycieli, dla których ważny jest rozwój uwagi i pamięci dziecka. Autorki - na podstawie badań i obserwacji sześciolatków i młodszych uczniów - przedstawiają programy działania, które pomogą uczyć dzieci: - skupiania uwagi, świadomego zapamiętywania i odtwarzania tego, co ważne; - skutecznego uczenia się wierszy na pamięć; - uważnego patrzenia i zapamiętywania; - zapamiętywania szeregów czynności i przewidywania, co będzie dalej; - uważnego słuchania, aby zapamiętać to, co ważne i potrzebne; - prezentowania siebie, a także obdarzania uwagą innych i zapamiętywania, jak wyglądają i jak się nazywają.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51120 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 324-361.
Książka jest poświęcona jednemu z najważniejszych zagadnień współczesnej psychologii pamięci. W oparciu o bogatą literaturę przedmiotu autor poddaje wszechstronnym analizom aktywność umysłu w procesach wydobywania informacji starając się oddać niezwykle złożony, interaktywny i dynamiczny charakter owej aktywności, zachodzącej w sposób wieloetapowy na różnych poziomach systemu poznawczego, angażującej zarówno wysoce zautomatyzowane procesy umysłowe, jak i skomplikowane, intencjonalnie inicjowane strategie przypominania. W książce zostały zaprezentowane również badania, które miały na celu poszerzenie wiedzy o dynamice przebiegu procesów umysłowych podczas wybiórczego swobodnego odtwarzania informacji słownych oraz badania wykorzystujące dane o dynamice przebiegu wybiórczego swobodnego odtwarzania dla rozwiązania istotnych problemów dotyczących mechanizmów funkcjonowania ludzkiej pamięci.
Rozdział 1. Wydobywanie informacji pamięciowych jako forma aktywności umysłu * 1.1. Pojęcie umysłu w interpretacjach psychologicznych * 1.2. Reprezentacje pamięciowe i systemy pamięci * 1.3. Operacje umysłowe w procesach wydobywania informacji pamięciowych * 1.3.1. Specyfika wydobywania informacji jako procesu umysłowego * 1.3.2. Wydobywanie reproduktywne a wydobywanie rekonstruktywne * 1.3.3. Wydobywanie odtwarzające a wydobywanie transferowe * 1.3.4. Wydobywanie strategiczne a wydobywanie niestrategiczne * 1.4. Mechanizmy kontroli i metakontroli umysłu nad procesami wydobywania informacji * 1.4.1. Inicjacja wydobywania informacji * 1.4.2. Procesy kontroli podczas wydobywania informacji * 1.4.2.1. Kontrola wykonawcza * 1.4.2.2. Kontrola metapoznawcza * Rozdział 2. Wydobywanie niestrategiczne * 2.1. Intencjonalne wydobywanie nie strategiczne * 2.1.1. Wydobywanie ukierunkowane przez wskazówkę asocjacyjną * 2.1.1.1. Wydobywanie bezpośrednie * 2.1.1.2. Wydobywanie z udziałem struktur pośredniczących * 2.1.1.2.1. Struktury naturalne * 2.1.1.2.2. Struktury sztuczne * 2.1.2. Wydobywanie ukierunkowane przez wskazówkę ekforyczną * 2.1.3. Wydobywanie ukierunkowane przez wskazówkę kontekstualną * 2.2. Nieintencjonalne wydobywanie niestrategiczne * Rozdział 3. Wydobywanie strategiczne * 3.1. Faza poprzedzająca poszukiwanie informacji * 3.1.1. Wstępny opis (specyfikacja) poszukiwanych informacji. * 3.1.2. Decyzje (wybory) metapamięciowe * 3.1.2.1. Wstępne monitorowanie zasobów pamięci lub podjęcie poszukiwań * 3.1.2.2. Podjęcie poszukiwań lub wnioskowanie * 3.1.2.3. Zastosowanie specyficznych strategii poszukiwania lub "aktywne oczekiwanie" * 3.2. Faza poszukiwania informacji * 3.2.1. Procedury (strategie) poszukiwania * 3.2.1.1. Ustalenie kontekstu poszukiwania * 3.2.1.2. Strategie przeszukiwania kontekstu * 3.2.1.2.1. Strategie werbalne * 3.2.1.2.2. Strategie wyobrażeniowe * 3.2.1.2.3. Strategie epizodyczne * 3.2.2. Metapoznawcza regulacja procesów poszukiwania informacji * 3.2.2.1. Rola metapoznania w determinowaniu efektów i przebiegu poszukiwań * 3.2.2.1. Niedoskonałości metapoznawczej regulacji procesów poszukiwania informacji * 3.2.3. Rola procesów świadomie niekontrolowanych w poszukiwaniu informacji * 3.2.3.1. Interakcja procesów świadomie kontrolowanych i niekontrolowanych * 3.2.3.1.1. Korzystne efekty interakcji * 3.2.3.1.2. Niekorzystne efekty interakcji * 3.2.3.2. Poszukiwania zachodzące z wyłącznym udziałem procesów świadomie niekontrolowanych * 3.2.3.2.1. Operacje umysłowe przebiegające podczas "aktywnego oczekiwania" * 3.2.3.2.2. Spontaniczne wydobycie informacji - efekt ,,wystrzału" * 3.3. Faza po wydobyciu poszukiwanej informacji * Rozdział 4. Teoretyczne i metodologiczne podstawy własnych badań nad aktywnością umysłu w procesach wydobywania informacji * Rozdział 5. Dynamika wybiórczego iniewybiórczego swobodnego odtwarzania * 5.1. Bezpośredni kontekst teoretyczny badań i problem badawczy * 5.2. Metoda * 5.2.1. Osoby badane * 5.2.2. Schemat badania * 5.2.3. Materiał i procedura badania * 5.3. Wyniki i interpretacje * Rozdział 6. Dynamika wybiórczego swobodnego odtwarzania informacji o zróżnicowanej dyskryminatywności temporalnej * 6.1. Bezpośredni kontekst teoretyczny badań, problem badawczy i hipoteza * 6.2. Metoda * 6.2.1. Osoby badane * 6.2.2. Schemat badania * 6.2.3. Materiał i procedura badania * 6.3. Wyniki i interpretacje * Rozdział 7. Dynamika wybiórczego swobodnego odtwarzania list skategoryzowanych wyrazów * 7.1. Bezpośredni kontekst teoretyczny badań, problem badawczy i hipoteza * 7.2. Metoda * 7.2.1. Osoby badane * 7.2.2. Schemat badania * 7.2.3. Materiał i procedura badania * 7.3. Wyniki i interpretacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wprowadzenie do Psychologii. Psychologia Poznawcza ; 5)
Indeksy.
Bibliogr. s. 167-172.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9092, 4129 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o trzylatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy ćwiczeń z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o czterolatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadań z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Dla wielu osób nauka jest wyzwaniem. Wymaga czasu i wysiłku, a efekty bywają niezadowalające. Tymczasem przyswajanie, przywoływanie i wykorzystywanie wiedzy ma ogromne znaczenie. Łatwość jej zdobywania i utrwalania może zaważyć na karierze, związku, a nawet całym życiu. Z kolei zaniechanie ciągłego uczenia się jest proszeniem się o kłopoty. Dzięki uczeniu się zyskujesz zdolność kierowania swoim życiem w dowolnym, wybranym przez siebie kierunku, a umiejętność błyskawicznego uczenia się pozwala zdobyć przewagę już na starcie ? i osiągnąć dowolny cel. Ta książka jest szczególnym przewodnikiem po uczeniu się. Oparta na osiągnięciach wielu dyscyplin nauki, w uporządkowany sposób przedstawia wszystkie etapy procesu uczenia się. Omówiono w niej najlepsze techniki skutecznego uczenia się, uwzględniwszy wykorzystanie wrodzonych mechanizmów fizjologicznych, a także zasady tworzenia optymalnego środowiska do nauki. Sporo miejsca poświęcono temu, jak angażującym, przyjemnym i motywującym doświadczeniem może się ona okazać. Znalazły się tu również wskazówki, jak wykształcić w sobie nawyk uczenia się. Szybko się przekonasz, że zdolność efektywnego przyswajania wiedzy jest jednym z najcenniejszych zasobów, jakie można posiadać! [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Dzięki tej książce: * zdemaskujesz mity i błędne opinie dotyczące uczenia się * poznasz model siedmiu stylów uczenia się * dowiesz się, jak trenować umiejętność szybkiego czytania i skutecznego zapamiętywania * nauczysz się robić świetne notatki * ugruntujesz naukowe podstawy uczenia się * a na deser rozwiążesz zagadkę Einsteina! Wyćwicz swój mózg i chłoń wiedzę jak gąbka!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22662 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Problemów, ; T. 60)
Bibliogr. s. [223].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22389 (1 egz.)
Kaucja: 25,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [145]-147.
Streszczenie w języku angielskim.
Podstawowe pytanie, jakie zadaje w swej książce Rafał Ilnicki, dotyczy tego, jak myśli science fiction. Autora interesuje sposób argumentacji i ustrukturowania narracji w różnych fabułach science fiction - od fabuł literackich, przez filmowe, po gry komputerowe. Rafał Ilnicki odkrywa w fabułach science fiction elementy metafizyczne i epistemologiczne, które pozwalają w refleksji nad science fiction - nad produktami kultury popularnej - dostrzec m.in. aspekty antropologiczne, poznawcze i aksjologiczne. Pytania o czas i pamięć uznaje autor za podstawowe metafizyczne pytania fabuł science fiction, ponieważ są one związane z ciągłością ludzkiej tożsamości - jednostkowej i gatunkowej. Jest to książka wybitna, oryginalna, zawierająca autorskie tezy i analizy. W sposób przekonujący prezentuje współczesną filozofię, nawiązując do aktualnych zagadnień społecznych i kulturowych, zwłaszcza do problematyki techniki i technologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56481 (1 egz.)
Kaucja: 34,00 zł
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Bibliogr. Indeksy.
Streszcz. ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46105 (1 egz.)
Kaucja: 33,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 786, 9795 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Treści poruszane w książce dotyczą wspomagania rozwoju poznawczego dziecka, czyli wszystkiego, co wiązać się może ze zdolnościami intelektualnymi, pamięcią, koncentracją uwagi i twórczością. Zaprezentowana jest tu wiedza psychologiczna z zakresu uczenia się i rozwoju małych dzieci, a także badania neurobiologiczne nad rozwojem mózgu oraz badania z genetyki zachowania. Książeczka jest podzielona na trzy rozdziały, a każdy z nich składa się z części teoretycznej i zaleceń praktycznych. W pierwszym rozdziale przedstawiono wspomaganie rozwoju inteligencji dziecka, w drugim - wspomaganie kreatywności, a w trzecim - pamięci. Podrozdziały zawierają wiele praktycznych przykładów zabaw i pomysłów na konstruktywne spędzanie czasu z małym dzieckiem. Ponadto mają ramki, w których zawarte są wskazówki do pracy z dzieckiem.Polecamy ją w szczególności rodzicom, psychologom, pedagogom i wszystkim, którzy zajmują się lub pracują z dziećmi w wieku 2-7 lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Przeprowadzka do nowej lokalizacji w Metrotece
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kurs doskonalenia pamięci / Jolanta Jaworska-Jamruszkiewicz. - Katowice : Videograf II, 2008. - 221, [2] s. : il. kolor. ; 22 cm.
(Poradnik)
Na okł.: najnowsze systemy mnemotechniczne ; kolorowe mapy myśli ; ćwiczenia rozwijające różne typy inteligencji ; techniki przyspieszające proces uczenia się.
Bibliogr. s. 218-221.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-[174].
Dlaczego uczniowie się rozpraszają?Czy dziewczynki uczą się szybciej?Jak zapamiętujemy informacje?Czy dzieci potrzebują rówieśników?Dlaczego gwiazdor kinowy staje się autorytetem, a nauczyciel nie?Memy są "genami kultury". Ich przykładami są idee, melodie, plotki, teorie naukowe czy elementy programu nauczania. Marek Kaczmarzyk w swojej najnowszej książce wyjaśnia, w jaki sposób memy przenoszą się między umysłami oraz jakie ma to znaczenie dla uczenia się i rozwoju dziecka."Nasza przeszłość świadczy o tym, że mamy spore możliwości, chociaż dotąd nie byliśmy w stanie wykorzystać ich najlepiej. Problem w tym, że utarte ścieżki ludzkiego myślenia, utrwalone tradycją i przy­zwy­cza­je­­niem, zmieniają się czasami w wygodne autostrady, którymi mkniemy do celu tak szybko, że nie dostrzegamy mijanych po drodze krajobrazów. Zmiana perspektywy może w takim przypadku dać bardzo wiele. Nowy punkt widzenia nie zmieni rzecz jasna samej rzeczywistości, ale może da nam szansę na to, żeby mierzyć się ze starymi problemami w nowy sposób" - Marek KaczmarzykTa książka pozwoli Ci w nowy sposób spojrzeć na szkołę i uczenie się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20726 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.07.2024)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Jaki jest praktyczny sens etapu życia, w którym wszystko robimy inaczej niż trzeba? Trudności w porozumiewaniu się z dorosłymi, łamanie reguł, narażanie się na ryzyko, niechęć do sprawdzonych metod rozwiązywania problemów, kłopoty z zasypianiem... To tylko niektóre z elementów codzienności nastolatka, dodatkowo stojącego dzisiaj w obliczu problemów i zadań, z którymi nie mieliśmy do czynienia w historii naszego gatunku. Najnowsze odkrycia neuronauk, zwłaszcza związane z rozwojem ośrodkowego układu nerwowego, wyjaśniają wiele zjawisk dotyczących zachowań nastolatków, które wcześniej były dla nas niezrozumiałe i uważaliśmy za szkodliwe. Z proponowanej przez autora perspektywy konflikt pokoleń jest nie tylko zrozumiały, ale wręcz konieczny. Napięcie pomiędzy ludźmi będącymi na różnym etapie rozwoju jest tu siłą, która właściwie wykorzystana służy interesom obu stron.
Krótki wstęp pedagoga do książki biologa * Wprowadzenie * Rozdział 1. Witajcie w świecie nadmiaru * Przydatny zestaw cech * Różnorodność na straży ewolucji * Między głodem a łakomstwem * Fatalny urok nadmiaru * Ruch w procesie poznania * Rozdział 2. Rozwijający się mózg * Właściciele wielkich głów * Neurologiczne wcześniactwo * Interesują nas inni * Rozdział 3. Anatomia buntu * Sukcesy kolektywu * Łamanie reguł gry * Grunt to bunt * Rozdział 4. Tajemnice mózgu nastolatka * Mniej znaczy więcej * Dojrzewanie mózgu * Układ nagrody * Bezsenność nastolatka * Nie tylko równowaga * Rozdział 5. Neurony lustrzane, czyli na granicy światów * Plastyczność dała nam przewagę * Biologiczne podłoże empatii * Po właściwej stronie lustra * Skalowanie mechanizmów lustrzanych * Od gestu do słowa * Rozdział 6. Pamięć * Znaczenie powtórek * Ślady pamięci * Trwałość śladu * Pamięć operacyjna * Wielozadaniowość w praktyce * Rozdział 7. Wiedza, mądrość, problemy i wzorce * Po co nam dorośli? * Kosztorys dojrzałości * Jak to działa? * Życie jako projekt badawczy * Rozdział 8. Memoróżnorodność. O źródłach i potrzebach * Człowiek memetyczny * Autorytet memetyczny nauczyciela * Memotyp rozproszony * Memetyczna szkoła * Natura edukacji * Na zakończenie. Pomyłki i perspektywy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sońka / Ignacy Karpowicz. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2014. - 204, [4] s. ; 22 cm.
Nagroda Literacka Nike (2015).
W życiu Sońki wszystko skończyło się dawno, dawno temu, wraz z wojną. Przeżyła i poczuła wtedy tyle, że później już ani żyła, ani czuła, mając jedynie wspomnienia i psią obrożę z gotyckim napisem. Przypadkowe spotkanie przy wiejskiej drodze daje początek opowieści, która wreszcie może zostać wysłuchana. Powiernikiem Sońki zostaje Igor - wzięty reżyser teatralny - który niespodziewanie znalazł się gdzieś poza zasięgiem sieci komórkowych. Na bieżąco przekształca historię staruszki w sztukę teatralną, tworząc własną wersję wydarzeń. A kiedy zdawać by się mogło, że wyczerpał już limit pomysłów, w wiejskiej chacie pojawia się Ignacy, o którym Igor uporczywie próbował zapomnieć. "Sońka" to wielka, ale kameralna, prosta, choć niełatwa, wyciszona, lecz kipiąca emocjami, pacyfistyczna, a jednocześnie brutalna historia przepełniona miłością. Autor wykorzystuje konwencję romansu wojennego, by opowiedzieć o kiedyś i teraz; o tu i tam; o piekle i raju pamięci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Przeprowadzka do nowej lokalizacji w Metrotece
Książka
W koszyku
Sońka / Ignacy Karpowicz. - Wydanie pierwsze - dodruk. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2017. - 204, [4] strony ; 22 cm.
Nagroda Literacka Nike (2015).
W życiu Sońki wszystko skończyło się dawno, dawno temu, wraz z wojną. Przeżyła i poczuła wtedy tyle, że później już ani żyła, ani czuła, mając jedynie wspomnienia i psią obrożę z gotyckim napisem. Przypadkowe spotkanie przy wiejskiej drodze daje początek opowieści, która wreszcie może zostać wysłuchana. Powiernikiem Sońki zostaje Igor - wzięty reżyser teatralny - który niespodziewanie znalazł się gdzieś poza zasięgiem sieci komórkowych. Na bieżąco przekształca historię staruszki w sztukę teatralną, tworząc własną wersję wydarzeń. A kiedy zdawać by się mogło, że wyczerpał już limit pomysłów, w wiejskiej chacie pojawia się Ignacy, o którym Igor uporczywie próbował zapomnieć. "Sońka" to wielka, ale kameralna, prosta, choć niełatwa, wyciszona, lecz kipiąca emocjami, pacyfistyczna, a jednocześnie brutalna historia przepełniona miłością. Autor wykorzystuje konwencję romansu wojennego, by opowiedzieć o kiedyś i teraz; o tu i tam; o piekle i raju pamięci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oświęcim : czarna zima / Marcin Kącki. - Wydanie I. - Kraków : Znak Litera Nova, 2020. - 392, [7] stron ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 391-[393].
Dostępna również jako e-book.
Pierwszy współczesny reportaż o Oświęcimiu - mieście naznaczonym przez zło. Miejscowe legendy mówią o klątwie, która ciąży nad miastem od stuleci. Marcin Kącki, znakomity reporter, autor słynnego "Białegostoku", zadaje mieszkańcom pozornie proste pytanie: "Jak się tu żyje?". Rozmawia ze zbieraczami, którzy maniakalnie poszukują pamiątek z obozu. Z ostatnim oświęcimskim Romem, żyjącym w cieniu przemilczanego pogromu. Z ludźmi, którzy boją się zejść do własnej piwnicy, i z mieszkańcami osiedla, którzy bramę obozową mijają w drodze na zakupy. I z tymi, którzy nie otwierają okien, by nie czuć smrodu z kominów. Nawet ziemia nie daje spokoju, nasączona trucizną zakładów chemicznych. Raz puszczone w ruch mechanizmy zła zatrzymują się powoli. Oświęcim, niczym soczewka, skupia nadzieje i lęki Polaków. I nikt nie pokazuje tego lepiej niż Kącki. Czy w mieście, które nie może uciec od przeszłości, da się normalnie żyć?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyobraźcie sobie, że każda drobinka kurzu może nagle ożyć. Stać się stworzonkiem zwanym kurzołkiem, który ma moc przypominania tego, co zapomniane. A pamięć tego co było, pozwala zrozumieć to, kim się jest teraz. Mała Tilda nie pamięta swojego taty. Pewnego razu w jej domu pojawia się psotny kurzełek. Dzięi niemu zmieni się zarówno życie Tildy, jak i losy wielu innych mieszkańców miasteczka. Współczesna baśń filozoficzna - estońska literatura dla dzieci w najlepszym wydaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej