Kaczmarzyk Marek (1968- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Temat
Mózg
(3)
Fizjologia człowieka
(2)
Memetyka
(2)
Pamięć
(2)
Uczenie się
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Biolodzy
(1)
Człowiek
(1)
Dojrzewanie
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Innowacje
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Kultura szkoły
(1)
Metoda Montessori
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Neuroedukacja
(1)
Neurony
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pochodzenie człowieka
(1)
Popularność w grupie rówieśniczej
(1)
Ramón y Cajal, Santiago (1852-1934)
(1)
Rodzice
(1)
Różnorodność
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Biologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: El cerebro humano.
Wiek: 10+.
Poznaj działanie ludzkiego mózgu
Twój mózg składa się z tak wielu komórek, że policzenie ich wszystkich zajęłoby ci tysiące lat. Poza tym każda z nich kryje w sobie tajemnice. Ukryte w organizmie komórki ściśle współpracują z milionami neuronów, które nieustannie wysyłają informacje. Dzięki temu możesz oddychać, myśleć, czuć, uczyć się, tańczyć… Niektórzy ludzie mają nawet tak niesamowite zdolności jak dostrzeganie barw dźwięków! I to wszystko dzięki mózgowi!
W podróży towarzyszyć ci będą wybitni naukowcy w dziedzinie neurobiologii, doktor Santiago Ramón y Cajal i Rita Levi-Montalcini, dzięki którym dowiesz się wielu fascynujących rzeczy o swoim mózgu! [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Autorzy zamieszczonych w książce tekstów tworzą edukację zarówno w obszarze teoretycznym, jak i praktycznym – mają wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie oraz chcą je wykorzystywać do zmiany funkcjonowania polskiej szkoły... Mamy nadzieję, że książka będzie cennym głosem w dyskusji o potrzebie zmiany spojrzenia na edukację, na konieczność tworzenia jej relacyjnego charakteru, ludzkiego wymiaru. [od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22741 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-[174].
Dlaczego uczniowie się rozpraszają?Czy dziewczynki uczą się szybciej?Jak zapamiętujemy informacje?Czy dzieci potrzebują rówieśników?Dlaczego gwiazdor kinowy staje się autorytetem, a nauczyciel nie?Memy są "genami kultury". Ich przykładami są idee, melodie, plotki, teorie naukowe czy elementy programu nauczania. Marek Kaczmarzyk w swojej najnowszej książce wyjaśnia, w jaki sposób memy przenoszą się między umysłami oraz jakie ma to znaczenie dla uczenia się i rozwoju dziecka."Nasza przeszłość świadczy o tym, że mamy spore możliwości, chociaż dotąd nie byliśmy w stanie wykorzystać ich najlepiej. Problem w tym, że utarte ścieżki ludzkiego myślenia, utrwalone tradycją i przy­zwy­cza­je­­niem, zmieniają się czasami w wygodne autostrady, którymi mkniemy do celu tak szybko, że nie dostrzegamy mijanych po drodze krajobrazów. Zmiana perspektywy może w takim przypadku dać bardzo wiele. Nowy punkt widzenia nie zmieni rzecz jasna samej rzeczywistości, ale może da nam szansę na to, żeby mierzyć się ze starymi problemami w nowy sposób" - Marek KaczmarzykTa książka pozwoli Ci w nowy sposób spojrzeć na szkołę i uczenie się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20726 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Jaki jest praktyczny sens etapu życia, w którym wszystko robimy inaczej niż trzeba? Trudności w porozumiewaniu się z dorosłymi, łamanie reguł, narażanie się na ryzyko, niechęć do sprawdzonych metod rozwiązywania problemów, kłopoty z zasypianiem... To tylko niektóre z elementów codzienności nastolatka, dodatkowo stojącego dzisiaj w obliczu problemów i zadań, z którymi nie mieliśmy do czynienia w historii naszego gatunku. Najnowsze odkrycia neuronauk, zwłaszcza związane z rozwojem ośrodkowego układu nerwowego, wyjaśniają wiele zjawisk dotyczących zachowań nastolatków, które wcześniej były dla nas niezrozumiałe i uważaliśmy za szkodliwe. Z proponowanej przez autora perspektywy konflikt pokoleń jest nie tylko zrozumiały, ale wręcz konieczny. Napięcie pomiędzy ludźmi będącymi na różnym etapie rozwoju jest tu siłą, która właściwie wykorzystana służy interesom obu stron.
Krótki wstęp pedagoga do książki biologa * Wprowadzenie * Rozdział 1. Witajcie w świecie nadmiaru * Przydatny zestaw cech * Różnorodność na straży ewolucji * Między głodem a łakomstwem * Fatalny urok nadmiaru * Ruch w procesie poznania * Rozdział 2. Rozwijający się mózg * Właściciele wielkich głów * Neurologiczne wcześniactwo * Interesują nas inni * Rozdział 3. Anatomia buntu * Sukcesy kolektywu * Łamanie reguł gry * Grunt to bunt * Rozdział 4. Tajemnice mózgu nastolatka * Mniej znaczy więcej * Dojrzewanie mózgu * Układ nagrody * Bezsenność nastolatka * Nie tylko równowaga * Rozdział 5. Neurony lustrzane, czyli na granicy światów * Plastyczność dała nam przewagę * Biologiczne podłoże empatii * Po właściwej stronie lustra * Skalowanie mechanizmów lustrzanych * Od gestu do słowa * Rozdział 6. Pamięć * Znaczenie powtórek * Ślady pamięci * Trwałość śladu * Pamięć operacyjna * Wielozadaniowość w praktyce * Rozdział 7. Wiedza, mądrość, problemy i wzorce * Po co nam dorośli? * Kosztorys dojrzałości * Jak to działa? * Życie jako projekt badawczy * Rozdział 8. Memoróżnorodność. O źródłach i potrzebach * Człowiek memetyczny * Autorytet memetyczny nauczyciela * Memotyp rozproszony * Memetyczna szkoła * Natura edukacji * Na zakończenie. Pomyłki i perspektywy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Unikat : biologia wyjątkowości / Marek Kaczmarzyk. - Warszawa ; Słupsk : Dobra Literatura, 2018. - 239 stron : wykres ; 21 cm.
(Kontrasty i Kontrowersje)
Jeśli chcemy zrozumieć siebie, musimy zrozumieć także naszą wyjątkowość.Biologia uczy, że każdy z nas jest wyjątkowy już na samym początku naszego istnienia. Nasz rozwój jest realizacją potencjału, którego główną cechą jest właśnie niepowtarzalność. Perspektywa przyjęta w tej książce pozwala zrozumieć, jak bardzo ważne jest to, że każdy człowiek to unikat, i jak cenna jest różnorodność z tego wynikająca. Kiedy widzimy grupę rówieśników bawiących się na szkolnym boisku, zakładamy, że są oni do siebie podobni, więc można stworzyć dla nich jeden wspólny zestaw propozycji dydaktycznych. Taki uniwersalny system szkolny powinien pozwolić im budować i doskonalić zbiór kompetencji niezbędnych w przyszłości. W naszej grupie znajdziemy jednak dzieci o różnych potrzebach, zainteresowaniach i pragnieniach, z niepowtarzalnymi sposobami radzenia sobie ze światem. Mechanizmy, które sprzyjają różnorodności, są wpisane w rozwój człowieka. Mierząc wszystkich jedną miarą, narażamy się na straty, których nie można będzie odrobić. Dla dzieci oznacza to nieodkryte talenty, brak motywacji i przekonanie, że inny sposób myślenia to ich problem. Dla nas wszystkich może stać się przyczyną porażki w przyszłości, kiedy zabraknie ludzi myślących w nietypowy sposób, zdolnych rozwiązać problemy, których dzisiaj nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20702 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Człowiek [Książka mówiona] / Tomasz Rożek. - Warszawa : Biblioteka Akustyczna : we współpracy z Foksal Grupa Wydawnicza, copyright 2019. - 1 dysk optyczny (CD-Audio) (6 godz. 30 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Nauka - to lubię / Tomasz Rożek ; 2)
Czytają: Stanisław Biczysko, Wojciech Chorąży, Krzysztof Plewako-Szczerbiński, Roch Siemianowski.
Publikacja dostępna również w wersji drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
"Człowiek" to drugi tom trylogii Tomasza Rożka, w której autor przeprowadza czytelnika przez wszystkie skale wszechświata, od rzeczy największych do najmniejszych. Pierwsza część, "Kosmos", dotyczyła skal dużych, wszystkiego, co jest większe od człowieka. A więc od całego wszechświata rozpoczynając, na życiu na Ziemi kończąc. W drugim tomie autor pisze o człowieku. Ale Człowiek to nie jest atlas anatomiczny, czy typowe kompendium wiedzy. To raczej próba odpowiedzenia na pytanie, skąd jesteśmy, kim jesteśmy i gdzie zmierzamy? Tomasz Rożek stawia śmiałe pytanie o to, czy dzisiejszy świat, rozwój technologii i cyfryzacja mogą w przyszłości zmienić naszą anatomię lub fizjologię. Na temat przeszłości, teraźniejszości i przyszłości człowieka autor rozmawia również z trzema znakomitymi naukowcami: profesorem Markiem Konarzewskim, doktorem Markiem Kaczmarzykiem i profesorem Ryszardem Tadeusiewiczem. Odpowiedzi wybitnych specjalistów na pewno niejednego zaskoczą, uświadamiają też, jak wiele tajemnic kryje przed nami nasz organizm. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej