Nauczanie początkowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(428)
Forma i typ
Książki
(426)
Publikacje dydaktyczne
(103)
Proza
(37)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(11)
Czasopisma
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(424)
wypożyczone
(18)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(6)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(25)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(386)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(30)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(30)
Klus-Stańska Dorota
(12)
Krzysztoszek Grażyna
(9)
Piszczek Małgorzata
(9)
Szymańska Maria Alicja
(9)
Barańska Małgorzata
(6)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Chwastniewska Danuta
(5)
Karczmarska-Strzebońska Alicja
(5)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(5)
Stasica Jadwiga
(5)
Stucki Edmund
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(5)
Śliwerski Wojciech
(5)
Adamek Irena
(4)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(4)
Andrzejewska Anita (1970- )
(4)
Bargoń Jadwiga
(4)
Bonar Jolanta
(4)
Daniec Sławomir
(4)
Grimm Jacob (1785-1863)
(4)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(4)
Guz Sabina
(4)
Janicka-Panek Teresa
(4)
Kieś-Kokocińska Katarzyna
(4)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(4)
Naprawa Renata
(4)
Nowicka Marzenna
(4)
Perrault Charles (1628-1703)
(4)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(4)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(4)
Szal Marek
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Łukasik Stanisława
(4)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(4)
Bałachowicz Józefa
(3)
Bronk Dorota
(3)
Cywińska Elżbieta Barbara
(3)
Duszyńska Grażyna
(3)
Dzwonkowski Robert
(3)
Goebel Marek (1947- )
(3)
Kida Jan
(3)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Lenartowska Krystyna
(3)
Szczepska-Pustkowska Maria
(3)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(3)
Zielkowska Lidia
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Świętek Wacława (1924- )
(3)
Babula Joanna
(2)
Bala Agnieszka
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Cesarska Danuta (1942- )
(2)
Chodoń Irena
(2)
Cichy Danuta (1933- )
(2)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(2)
Czerniawska Henryka
(2)
Datkun-Czerniak Krystyna
(2)
Dyka Franciszka
(2)
Dąbrowski Mirosław (matematyk)
(2)
Eckert Urszula
(2)
Falski Marian (1881-1974)
(2)
Grabiański Janusz (1929-1976)
(2)
Głażewski Michał
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Kazberuk Jan
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Kościowa Maria
(2)
Kremiec Anna
(2)
Krzyżewska Jadwiga
(2)
Kwil Małgorzata
(2)
Mach Cecylia
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Majchrzak Irena
(2)
Marciniak Halina
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Mazurkiewicz Urszula
(2)
Michalewska Maria Teresa ( -2002)
(2)
Michejda-Kowalska Krystyna
(2)
Mreńca Renata
(2)
Nawolska Barbara
(2)
Pawlak Bożena
(2)
Plec Aleksandra
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Purzycka Elżbieta
(2)
Półtorak Agata
(2)
Radwiłowicz Maria
(2)
Radzikowska Dorota
(2)
Skoczylas Marzenna
(2)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(2)
Surma Barbara
(2)
Szatan Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Waloszek Danuta
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(135)
2000 - 2009
(123)
1990 - 1999
(89)
1980 - 1989
(39)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(4)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
1880 - 1889
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(94)
1901-2000
(6)
1901-1914
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(428)
Język
polski
(427)
Odbiorca
Dzieci
(42)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedszkola
(39)
Rodzice
(36)
Nauczyciele
(35)
Szkoły podstawowe
(24)
Studenci
(13)
6-8 lat
(12)
Szkoły wyższe
(12)
Klasa 3.
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(8)
0-5 lat
(5)
Klasa 1.
(5)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Klasa 2.
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Terapeuci
(2)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Klasa O.
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele klas I-III
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wykładowcy wyższych uczelni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(37)
Temat
Kobieta
(5251)
Rodzina
(4047)
Przyjaźń
(3864)
Miłość
(3270)
Tajemnica
(2995)
Nauczanie początkowe
(428)
Śledztwo i dochodzenie
(2976)
Relacje międzyludzkie
(2548)
Zabójstwo
(2204)
Życie codzienne
(1920)
Magia
(1742)
Zwierzęta
(1613)
Dzieci
(1606)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1551)
Uczucia
(1418)
Nastolatki
(1393)
II wojna światowa (1939-1945)
(1374)
Rodzeństwo
(1362)
Język polski
(1359)
Uczniowie
(1261)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1139)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Trudne sytuacje życiowe
(1022)
Ludzie a zwierzęta
(1019)
Chłopcy
(1008)
Wybory życiowe
(955)
Sekrety rodzinne
(941)
Policjanci
(928)
Żydzi
(898)
Osoby zaginione
(888)
Relacja romantyczna
(886)
Psy
(867)
Władcy
(867)
Historia
(849)
Kultura
(825)
Boże Narodzenie
(787)
Podróże
(785)
Prywatni detektywi
(774)
Wychowanie
(751)
Przestępczość zorganizowana
(749)
Pisarze polscy
(748)
Walka dobra ze złem
(721)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(700)
Młodzież
(694)
Krainy i światy fikcyjne
(685)
Koty
(684)
Arystokracja
(683)
Stworzenia fantastyczne
(673)
Mężczyzna
(654)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Uprowadzenie
(644)
Literatura młodzieżowa polska
(640)
Psychologia
(637)
Matki i córki
(631)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(615)
Wojna
(603)
Dziennikarze
(593)
Sztuka
(579)
Nauczyciele
(564)
Polacy za granicą
(563)
Zemsta
(558)
Wojsko
(552)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(517)
Zakochanie
(511)
Śmierć
(511)
Dziadkowie i wnuki
(506)
Psychoterapia
(505)
Dojrzewanie
(499)
Czytanie
(498)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(482)
Seryjni zabójcy
(479)
Spisek
(479)
Osobowość
(475)
Przyroda
(462)
Ojcowie i córki
(461)
Lekarze
(452)
Postawy
(452)
Marzenia
(447)
Samotność
(445)
Język angielski
(436)
Opieka nad zwierzętami
(436)
Nauka
(435)
Ludzie bogaci
(432)
Czarownice i czarownicy
(429)
Pisarze
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Politycy
(411)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Bałtyk (morze)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie)
(1)
Czechy
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Meksyk
(1)
Mikołajki (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Ruda (woj. dolnośląskie)
(1)
Nysa (woj. opolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rabka-Zdrój (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Rabka-Zdrój)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wieliczka (woj. małopolskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęczyca (woj. łódzkie)
(1)
Świnoujście (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Żagań (woj. lubuskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(45)
Opowiadania i nowele
(36)
Podręcznik
(27)
Poradnik
(26)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(12)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(11)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(10)
Programy nauczania początkowego
(10)
Elementarz
(8)
Materiały konferencyjne
(8)
Praca zbiorowa
(5)
Antologia
(4)
Monografia
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(4)
Adaptacja literacka
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki
(3)
Wiersze
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Literatura
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Program nauczania
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Elementarze
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Pdręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Teatr dla dzieci
(1)
Wycinanki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(104)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
428 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 194-[197].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47774 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370, 4401, 5742 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej Przedszkola.
Bibliogr. przy rozdz.
Spośród kilku zaproponowanych tytułów najodpowiedniejszy dla recenzowanego zbioru tekstów jest, moim zdaniem, Przestrzeń i czas dialogu w edukacji. Do kategorii przestrzeni i czasu, w kontekście dialogu, odwołują się bowiem Autorzy kolejnych materiałów - zarówno w tytułach swoich artykułów, jak i, co ważniejsze, w ich treściach.W strukturze tomu Pani Redaktor wyróżniła 5 części:I. Problemy współczesnego dzieciństwa jako podstawa zaistnienia dialogu w edukacjiII. Dialog w edukacji jako odpowiedź na nowe zadania dla współczesnościIII. Dialog w edukacji przedszkolnejIV. Dialog w przestrzeni pomiędzy przedszkolem i szkołąV. Między założeniami a realiami w systemie oświaty w PolsceCałość poprzedza wstęp, a zamykają poszukiwania, propozycje teoretyczno - praktyczne dla edukacji w dialogu - podsumowanie (w spisie treści inaczej jest zatytułowany ten ostatni fragment pracy).Część I otwiera opracowanie Tadeusza Pilcha Dziecko w klimacie zagrożeń globalnych i regionalnych. Jest to interesujące studium dotyczące tytułowych zagrożeń - bardzo dobrze udokumentowane, z licznymi odniesieniami do rodzimej polityki społecznej. Autor przytacza mało znane dane dotyczące ubóstwa i wykluczenia i na tym tle przedstawia newralgiczne zadania systemu edukacji na różnych jej poziomach - z uwzględnieniem porównań międzynarodowych.Do dialogu w relacji nauczyciel - dziecko nawiązuje Jolanta Zwiernik (Globalny dzieciak jako partner w dialogu z nauczycielem). Zwraca uwagę na rolę nauczyciela w tworzeniu warunków do dialogu, na różnice między sytuacją edukacyjną a okazją edukacyjną, na proces konstruowania wiedzy i dzielenia się nią, wprowadza i analizuje pojęcie globalnego dzieciaka jako aktora życia społecznego w swojej grupie rówieśniczej.O zagrożeniach dla dialogu, w ujęciu historycznym, pisze Danuta Waloszek (Zawłaszczanie dzieciństwa jako zagrożenie dla zaistnienia dialogu w edukacji dzieci) - prezentuje argumenty świadczące o wartości dialogu edukacyjnego i przedstawia tezy na rzecz obrony dzieciństwa.W części II, która, podobnie jak I, ma charakter ogólny, znajdujemy dwa opracowania. Pierwsze z nich Demokracja - dialog - edukacja. Trud budowania i rozwijania dialogu edukacyjnego (Marian Snieżyński) poświęcone jest poszukiwaniu drogi do dialogu - z uwzględnieniem komunikacji i relacji. Autor nawiązuje do istoty dialogu i przytacza (za Grażyną Klimowicz) wskazania dla nauczycieli, którzy chcą "nawiązać bliski kontakt z uczniem".Drugie dotyczy dialogu i języka - odsłaniania znaczeń (Iwona Kopaczyńska). Autorka, traktując swoje wystąpienie jako głos w dyskusji, akcentuje znaczenie relacji: system reprezentacji - wyrażenia - słowa dla efektywności dialogu.Jak już wspomniałem, rozdziały I i II można potraktować jako ogólne. To określenie jest związane z uniwersalnością poruszanych w nich zagadnień. Są one (rozdziały i zagadnienia) rodzajem wprowadzenia teoretycznego do problematyki bardziej szczegółowej, skupionej w rozdziale III wokół przedszkola, a w rozdziale IV wokół przestrzeni przedszkole - szkoła. Rozdział III rozpoczyna szereg pytań zadanych przez Danutę Waloszek w tekście Dialog jako sposób istnienia podmiotów w edukacji. Pytania te dotyczą dialogu i sytuacji dialogowej, roli nauczyciela i dziecka w procesie dydaktyczno - wychowawczym. Próba odpowiedzi na te pytania prowadzi do interesującej z metodycznego punktu widzenia procedury dialogowania w przestrzeni publicznej przedszkola.Na istnienie zróżnicowanych poziomów i narzędzi dialogu w przedszkolu wskazuje Małgorzata Karwowska - Struczyk (Dialog w przedszkolu - różne poziomy i narzędzia). Nazywając dialog dziecko - dorosły dwupodmiotową interakcją rozważa warunki niezbędne do jego właściwego przebiegu. W swych rozważaniach umiejętnie łączy osobistą refleksję z wynikami badań empirycznych.Do pojęcia dialogu znaczeń odwołuje się Monika Wiśniewska - Kin (Oswajanie i inicjowanie dialogu znaczeń w przedszkolu). Wychodząc od teorii "pośredniczenia w uczeniu się" Lwa S. Wygotskiego przedstawia jej implikacje dla edukacji oraz analizuje właściwości interakcji dziecko - dorosły z punktu widzenia zachowania osoby dorosłej. To kolejny już w tym rozdziale przykład integracji teorii z praktyką.W podobnym nurcie (teoria - praktyka) mieści się obszerna wypowiedź Agnieszki Olczak (Dialog w diadzie dziecko — dorosły). Dostrzegając niedostatki teorii Autorka analizuje podstawowe dla dialogu kwestie teoretyczne, a następnie skupia uwagę na dialogu jako postawie wobec ludzi i dialogu jako akcie komunikacji. Na tej podstawie formułuje tezę o dialogu jako podstawie demokratyzacji w wychowaniu oraz przedstawia warunki sprzyjające podmiotowości dialogu.Ciekawy rodzaj dialogu opisuje Teresa Neckar-Ilnicka (Dialog pokoleń w instytucji edukacyjnej. Nauczyciel - emeryt jako wolontariusz w przedszkolu). Będące przedmiotem jej zainteresowań relacje międzypokoleniowe są wciąż mało zbadanym obszarem oddziaływań wychowawczych. Dobrze zatem że, chociaż w syntetycznej formie, to zagadnienie pojawiło się w pracy poświęconej dialogowi miedzy dorosłymi i dziećmi.Czas dialogu w przestrzeni rozciągającej się między przedszkolem a szkołą to tematyka rozdziału IV. Inauguruje ją Dorota Kłus - Stańska artykułem Miedzy przedszkolem a szkołą: od monologu do dialogu osób i znaczeń. Już sam tytuł kieruje naszą uwagę na odrębność monologu i dialogu oraz na specyfikę obu tych typów komunikacji w wyróżnionych instytucjach edukacyjnych. Do tego dochodzi monolog i dialog nie tylko osób, ale i znaczeń. Jest to tekst erudycyjny, odwołujący się do teorii socjologicznych i filozoficznych. Jego znaczenie dla całego zbioru tekstów jest niezwykle istotne.Kolejny tekst tego rozdziału jest komentarzem do badań przeprowadzonych wśród trzecioklasistów. Małgorzata Żytko (Przejście z kultury edukacyjnej przedszkola do szkoły — otwarcie nowych możliwości rozwoju czy ograniczenie aktywności dzieci?) analizuje w nim opinie nauczycieli na temat edukacji językowej i matematycznej, kreśli mapę zróżnicowania ich poglądów oraz ukazuje związek tych opinii z osiągnięciami szkolnymi uczniów (badania testowe z lat 2006 i 2008). Wspomniane analizy mają duże walory praktyczne, szczególnie w kontekście przekraczania progu szkoły przez dzieci sześcioletnie.O możliwości dokonania zmian w obszarze społecznych interakcji nauczyciel - uczeń pisze Jolanta Nowak (Dziecko jako aktywny uczestnik edukacyjnego dialogu) i w sposób klarowny charakteryzuje niezbędne działania dydaktyczno -wychowawcze.Wspólne działania, ale tym razem nauczycieli przedszkola i szkoły, sątematem rozważań Lidii Wollman (Poznaj mnie, jeśli chcesz mnie uczyć, czyli o współpracy nauczycieli przedszkola i szkoły). Na podstawie wyników badań dzieci sześcioletnich Autorka przedstawia i komentuje nadzieje i obawy dzieci na progu szkoły. Jest to dobre wprowadzenie do szerszych badań, których celem mogłoby być opracowanie wielowariantowych procedur łagodzących napięcia towarzyszące przejściu z przedszkola do szkoły. Dobrym zakończeniem rozdziału jest artykuł Agnieszki Nowak - Łojewskiej na temat barier występujących w szkolnym dialogu (Dialog w szkole -potencjalne szanse, realne zagrożenia). Szczególnie cenne są uwagi dotyczące metod pokonywania istniejących przeszkód, tak aby w szkole był czas na dialog i przestrzeń dla niego.W rozdziale V zamieszczone są dwa istotne teksty wykraczające poza problematykę dialogu. Pierwszy z nich, przygotowany przez Bogusława Śliwerskiego (Paradoksy polityki oświatowej w Polsce), opisuje i analizuje absurdy edukacyjne ostatnich lat. Autor wychodząc od stwierdzeń Czesława Kupisiewicza przechodzi do własnych, jakże trafnych spostrzeżeń na temat szeroko rozumianej polityki społecznej, w tym polityki edukacyjnej. Jest to materiał do uważnej lektury, inspirujący do sprzeciwu wobec gwałtu na zdrowym rozsądku.Drugi, autorstwa Danuty Waloszek, dotyczy newralgicznego dla edukacji problemu równości szans (Czynniki dostępu dzieci do edukacji jako warunek szansy życiowej). Autorka wnikliwie analizuje pojęcia sprawiedliwości wyrównującej i proporcjonalnej, charakteryzuje dostęp do edukacji w kontekście konstytucyjnym, terytorialnym, organizacyjnym i programowo - ofertowym. W efekcie mamy do czynienia z wielostronnym przedstawieniem rozpatrywanego zagadnienia, z ujęciem systemowym złożonej sytuacji ekonomiczno - społecznej.Zakończenie jest swoistym podsumowaniem autorskiego wielogłosu dotyczącego różnych aspektów dialogu w edukacji. Jest syntezą obejmującą elementy diagnozy i prognozy. Przechodząc do ogólnej oceny zbioru tekstów przygotowanych pod redakcją naukową Danuty Waloszek chciałbym podkreślić znaczenie podjętej problematyki dla współczesnej teorii i praktyki pedagogicznej. Uważam, że recenzowana praca zbiorowa jest spójna, jest przykładem umiejętnego łączenia wątków teoretycznych z wynikami badań, jej poziom naukowy oceniam wysoko - z pełnym przekonaniem rekomenduję ją do druku. (z recenzji prof.dr. hab. Stefana Kwiatkowskiego)
I. Problemy współczesnego dzieciństwa jako podstawa zaistnienia dialogu w edukacji * II. Dialog w edukacji jako odpowiedź na nowe zadania dla współczesności * III. Dialog w edukacji przedszkolnej * IV. Dialog w przestrzeni pomiędzy przedszkolem i szkołą * V. Między założeniami a realiami w systemie oświaty w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogafia strony 230-231.
W książce tej zawarte są cenne i merytoryczne wskazówki niezbędne do trafnego oceniania ucznia z wychowania fizycznego oraz szczegółowe kryteria oceniania. Autorski program nauczania wychowania fizycznego odnosi się do wszystkich etapów edukacji. Nauczyciele mogą wykorzystać tę propozycje do przygotowania lub zmodyfikowania własnych przedmiotowych systemów oceniania. Wymagania szczegółowe dla poszczególnych etapów edukacji zawierają niezwykle wiele trafnych elementów z zakresu postaw, aktywności, sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 185-194.
Niniejsza książka to szeroka perspektywa postrzegania dziecka 6-letniego jako potencjalnego ucznia szkoły podstawowej, któremu rzeczywistość kreuje los bardziej lub mniej odpowiadający osobistym preferencjom. W wyniku kontrowersji zogniskowanych wokół reformy oświaty, a w niej wcześniejszego rozpoczynania edukacji już przez dzieci 6-letnie, akcentuje się w niej holistyczny ogląd dziecka. Przedstawione możliwości i ograniczenia w rozwoju poszczególnych sfer dają możliwość antycypacji obrazu funkcjonowania tego dziecka w szkolnej rzeczywistości, co wyznacza się jego gotowością edukacyjną. Jednak gotowość szkolna dziecka to nie tylko jego dojrzałość biologiczna, ale też gotowość szkoły przejawiająca się w wielu aspektach jej instytucjonalnej i zadaniowej działalności. To współbrzmienie obu podmiotów edukacyjnych zmagań gwarantujących małemu dziecku osiąganie szkolnych efektów. Warunkiem poznania dziecka i jego całościowego oglądu są działania diagnostyczne, których szeroki wachlarz prezentowany jest kandydatom na nauczycieli, jak i nauczycielom czynnie pracującym. Bogata oferta narzędzi badawczych pozwala na koncentrowanie się na tych obszarach rozwoju sześciolatka, które stanowią istotę jego gotowości do podejmowania zadań szkolnych. W kompetencjach diagnostycznych nauczyciela mieści się też możliwość jego działań pomocowych aktywizujących gorzej funkcjonujące sfery, wyróżnione podczas diagnozy. Tak więc studenci, nauczyciele, jak też i rodzice, którym zależy na dobru dziecka, mając bogate źródło wiedzy dotyczącej gotowości szkolnej dziecka, przekraczającego próg szkoły, mogą wzbogacić swój zasób wiedzy o te elementy, które jako aktualne, wydają się ważne i niezbędne w ich wyposażeniu.
1. Dylematy wokół podstawowych pojęć * 2. Współczesny sześciolatek * 3. Rozważania o podmiotowości dziecka * 4. Rodzice sześciolatka * 5. Sześciolatek w przedszkolu i szkole * 6. Obszary działań diagnostycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-239.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12206, 12199 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy Uniwersytetu Warszawskiego = Dissertationes Universitatis Varsoviensis, ISSN 0509-7177 ; 331)
Bibliogr. s. 214-236.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1906, 1801 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementy systemu nauczania początkowego / Ryszard Więckowski. - [Wyd. 2 popr. i uzup.]. - Warszawa : Wydaw-a Szkolne i Pedagogiczne, 1979. - 246, [2] s. : il., tab., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 244-[247].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11206, 11205 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik, 2002/2003-2016/2017
Wcześniejsza częstotliwość: Dwumiesięcznik, 1977/1978-2001/2002
R. 23, z. 1 (1977)-R. 40 = 62, nr 4 (2016/2017).
Od R. 10, nr 4 (1987) wyd.: Wydaw. Pedagogiczne.
Od R. 19, z. 1 (1995) red. nacz. Tadeusz Jóźwicki.
Od R. 21, z. 1 (1997) częste zmiany red.
Od R. 22, z. 4 (1998) podtyt.: edukacja zintegrowana.
Od R. 23, z. 1 (1999) podtyt.: kształcenie zintegrowane.
Od R. 26, nr 1 (2002/2003) [red. nacz. Zdzisław Ratajek].
Od R. 26, nr 1 (2002/2003) brak inst. sprawczej.
Od R. 26, nr 1 (2002/2003) wyd.: Wydaw. Pedagogiczne ZNP.
Od R. 26, nr 1 (2002/2003): 21 cm.
Od R. 30, z. 2 (2006/2007) podtyt.: zeszyty kieleckie.
Od R. 34, nr 1 (2010/2011) podtyt.: kształcenie zintegrowane : zeszyty kieleckie.
Od R. 40, nr 1 (2016/2017) [red. nacz. Zuzanna Zbróg].
Od R. 8, nr 1 (1984) red. nacz. J. Chróściel.
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
WP130 (św. Wincentego 85): 2015/2016 nr 1, 2016/2017 nr 1, 2015/2016 nr 2, 2016/2017 nr 2, 2014/2015 nr 3, 2015/2016 nr 3, 2016/2017 nr 3, 2014/2015 nr 4, 2015/2016 nr 4, 2016/2017 nr 4
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika wczesnoszkolna / Ryszard Więckowski. - Wyd. 3 popr., uzup. i zaktual. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. - 339 s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 337-338.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13923 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
W publikacji zaprezentowano propozycję wykorzystania bajek do rozwoju edukacji ekonomicznej oraz kształtowania kluczowych kompetencji człowieka, np. związanych z przedsiębiorczością, zarówno dzieci i młodzieży, jak też całego społeczeństwa. Przedstawiono funkcjonowanie bajek w przestrzeni publicznej, w nauce, ale również w przemyśle.Publikacja może być przydatna nauczycielom, rodzicom, a także osobom odpowiedzialnym za szeroko rozumianą politykę oświatową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-217.
Celem naszych rozważań teoretycznych i praktycznych stała się prośba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów, jaki nami kierował podczas pisania tej książki, była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Poszukuje się w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: Jak diagnozować? Jak rozpoznawać zaniedbania i deficyty w rozwoju? Jakie wykorzystać sposoby?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17793, 15932 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na okładce. Na okładce: Edukacja polonistyczna, edukacja matematyczna, edukacja przyrodnicza.
Zbiór zadań i ćwiczeń sprawdzający wiedzę i kompetencję uczniów poszczególnych klas (1-3). Kolorowe ilustracje i przystępna forma zachęcą dzieci do uzupełniania testów. Wszystkie testy przygotowali specjaliści od nauczania początkowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21470 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej