Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Asienkiewicz Ryszard
(1)
Kołodziej Jerzy (kultura fizyczna)
(1)
Lepioszka Marcin (1979- )
(1)
Madejski Eligiusz (wychowanie fizyczne)
(1)
Malinowski Andrzej (1934- )
(1)
Momola Irena
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935)
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Rola sportu w wychowaniu etycznym
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Wychowanie fizyczne w Polsce
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Zabawy i gry ruchowe dla wojska
(1)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(1)
Tatarczuk Józef (1941- )
(1)
Wandycz Artur (1972- )
(1)
Warchoł Krzysztof (kultura fizyczna)
(1)
Węglarz Józef
(1)
Żołyński Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Dowódcy
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Antologia
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-160.
Wciąż wzrastający procent dzieci z wadami postawy i związane z tym zainteresowanie nauczycieli i rodziców problematyką gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej (poprawczo-wyrównawczej) legły u podstaw opracowania niniejszych materiałów metodycznych. Powstało ono z myślą o ułatwieniu nauczycielom wychowania fizycznego, słuchaczom kursów gimnastyki wyrównawczej i rodzicom zdobycia praktycznych umiejętności prowadzenia gimnastyki korekcyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Praca ta ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi Czytelnika na najistotniejsze problemy szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej. Poza tym, okolicznością sprzyjającą zmianom w jakości kształcenia i wychowania jest zwiększanie autonomii szkół. Książka obejmuje jedynie wybrane, ale bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej. Pomimo że jej treść została opracowana na poziomie ogólnym, to jednak zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane w praktyce.
Wstęp * Rozdział I Zadania szkoły w procesie przygotowania uczniów do uczestnictwa w kulturze fizycznej * 1.1. Edukacja fizyczna promująca wartości ciała * 1.2. Proces nauczania rozumienia potrzeb cielesnych * 1.3. Świadome ćwiczenie ciała * Bibliografia * Rozdział II Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego * 2.1. Tworzenie programów autorskich * 2.2. Planowanie pracy * 2.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego * 2.4. Propozycja organizacji zajęć wychowania fizycznego do wyboru * Bibliografia * Rozdział III Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego * 3.1. U źródeł pedeutologii * 3.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego * 3.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego * 3.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych – analiza aktualnego stanu * 3.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego * 3.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna nauczyciela wychowania fizycznego * 3.4.1. Homo incontentus * 3.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym * 3.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela * 3.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym * 3.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego * Bibliografia * Rozdział IV Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji * 4.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania * 4.2. Fizyczne kształcenie * 4.3. Fizyczne wychowanie * 4.4. Istota i rozumienie nowoczesnościw wychowaniu fizycznym * 4.4.1. Edukacja permanentna * 4.4.2. Autoedukacja * 4.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości * 4.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym * 4.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji * 4.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu * 4.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa * 4.4.8. Autokreacja * 4.5. Uczniowskie dylematy * Bibliografia * Rozdział V Badanie jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * 5.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego kształcenia i wychowania * 5.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * 5.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego * 5.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * Bibliografia * Rozdział VI Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego * 6.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym * 6.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji * 6.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej * 6.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności na lekcji * 6.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia * 6.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowania fizycznego * 6.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny * 6.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego * Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56363 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce i rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Władysław Osmólski - lekarz i pułkownik Wojska Polskiego, teoretyk wychowania fizycznego. Działacz niepodległościowy, brał udział w wojnie polsko-bolszewickiej. W latach 1926-1929 był dowódcą Centralnej Wojskowej Szkoły Gimnastyki i Sportów w Poznaniu. Doprowadził do powstania Centralnego Instytutu Wychowania Fizycznego w Warszawie i w latach 1929-1931 był jego pierwszym dyrektorem i wykładowcą. Pełnił różne funkcje w organizacjach i urzędach sportowych. W 1924 roku był kierownikiem polskiej reprezentacji narodowej na Igrzyskach Olimpijskich. Propagował sport i wychowanie fizyczne zarówno w wojsku, jak i wśród młodzieży, uważając, że jest to środek o wielkim znaczeniu wychowawczym. W pierwszej części zbioru jego prac, pragniemy zaprezentować: 1. Wychowanie fizyczne w Polsce (1932), 2. Zabawy i gry ruchowe dla wojska (1922), 3. Rola sportu w wychowaniu etycznym (1922).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; z. 117)
Bibliografia strony [283]-289.
Skromny tytuł Nauki o kulturze fizycznej pełni rolę prostej fasady, skrywającej olśniewające przepychem wnętrze. Jej nowatorstwo i oryginalność stawiają ja w jednym rzędzie z najlepszymi osiągnięciami myśli zachodniej, co więcej, w opinii recenzentów, ujęcie prof. Andrzeja Pawłuckiego, Autora Nauk., znacznie wyprzedza wszystko, co dotąd na ten temat opublikowano. W czym tkwi siła Nauk? We wszechstronności, kompetencji i erudycji Autora oraz w zupełnie nowym postawieniu miejsca i roli tytułowych nauk. Otóż Autor sytuuje je w szerokim kontekście przyrodniczych nauk o człowieku, w jednym rzędzie z naukami medycznymi (np. Autor mówi w tym miejscu o "naukach o kulturze medycznej"). Tym posunięciem Pawłucki nie tylko imponująco poszerzył grono potencjalnych odbiorców książki, ale przede wszystkim rzucił snop światła na nieoglądane dotąd rejony i aspekty kultury fizycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56487 (1 egz.)
Kaucja: 49,30 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [107]-110.
Dwupostaciowość organizmów, przejawiająca się zróżnicowaniem morfologicznym, fizjologicznym, psychicznym i społecznym mężczyzn i kobiet, określane mianem "dymorfizm" jest zjawiskiem powszechnie znanym i dla większości cech ulegającym ontogenetycznym wahaniom. Dymorfizm płciowy jako zjawisko w świecie przyrody budzi zrozumiałe zainteresowanie świata nauki oraz innych dziedzin życia, np. ergonomii, przemysłu odzieżowego, obuwniczego itp. Różnice morfofunkcjonalne między mężczyznami i kobietami wynikają z odmiennych funkcji związanych z przedłużeniem gatunku. Po urodzeniu różnice te są stosunkowo małe, lecz w większości cech już zaznaczone. W procesie ontogenetycznego rozwoju narastają szczególnie silnie w okresie dojrzewania płciowego, a w okresie starości ich wyrazistość zaciera się [Drozdowski 1997]. Odrębność płciowa w budowie kobiet zaznacza się między innymi swoistym typem otłuszczenia, niżej położonym środkiem ciężkości ciała, innymi jego proporcjami, krótszymi dźwigniami. Zróżnicowanie morfologiczne przejawia się przede wszystkim w masie ciała, wymiarach, proporcjach, składzie tkankowym ciała. Wśród licznych opracowań zajmujących się problematyką dymorfizmu płciowego bardzo rzadko podejmowano to zagadnienie w grupach dorosłych mężczyzn i kobiet o identycznej wysokości ciała. Wśród nielicznych prac należy wymienić opracowanie Gworysa i wsp. [2010; Malinowskiego i wsp. 2012], którzy badali różnice cech antropometrycznych wśród dzieci i młodzieży w wieku 7-18 lat. Obserwacje proporcji ciała w ujęciu dymorficznym reprezentatywnych grup są interesujące nie tylko ze względów teoretycznych, ale przede wszystkim praktycznym. Można spodziewać się, że wyjaśniłyby one miedzy innymi zagadnienia dotyczące zakresu i kierunku zróżnicowania międzypłciowego cech strukturalnych i funkcjonalnych u osobników dorosłych, o identycznej wysokości ciała, ale też dostarczyłyby informacji, czy zawsze kierunek zróżnicowania płciowego badanych cech jest bardziej wyrazisty u mężczyzn. Celem niniejszej monografii jest określenie wielkości dymorfizmu płciowego w morfologii ciała przyszłych studentów wychowania fizycznego w grupach o jednakowej wysokości ciała. [Autorzy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56420 (1 egz.)
Kaucja: 45,10 zł
Książka
W koszyku
Bibliogafia strony 230-231.
W książce tej zawarte są cenne i merytoryczne wskazówki niezbędne do trafnego oceniania ucznia z wychowania fizycznego oraz szczegółowe kryteria oceniania. Autorski program nauczania wychowania fizycznego odnosi się do wszystkich etapów edukacji. Nauczyciele mogą wykorzystać tę propozycje do przygotowania lub zmodyfikowania własnych przedmiotowych systemów oceniania. Wymagania szczegółowe dla poszczególnych etapów edukacji zawierają niezwykle wiele trafnych elementów z zakresu postaw, aktywności, sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 171-174.
Program ten jest zgodny z podstawą programową (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14. lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, opublikowane w dniu 24 lutego 2017 r. w Dzienniku Ustaw poz. 356, Załącznik Nr 2) oraz opiera się na potrzebach i zainteresowaniach uczniów, warunkach lokalowych, terenowych i tradycji szkoły oraz warunkach naturalnych środowiska lokalnego.Program wychowania fizycznego "Ruch - zdrowie dla każdego 2" adresowany jest dla uczniów II etapu edukacyjnego - ośmioletniej szkoły podstawowej.Program może być realizowany praktycznie w każdych warunkach szkolnych, po ewentualnych korektach. Do jego realizacji wystarczą standardowe warunki szkolne (sala gimnastyczna lub pomieszczenie zastępcze, korytarze oraz boisko na zewnątrz). Bardzo przydatne będą tereny naturalne, położone w bliskiej odległości od szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18700 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej