Dojrzałość szkolna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(41)
Autor
Naprawa Renata
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Derewlana Hanna
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Kołodziejska Dorota
(3)
Wosińska Beata
(3)
Brejnak Wojciech (1944- )
(2)
Brudnik Edyta
(2)
Eckert Urszula
(2)
Goddard Sally (1957- )
(2)
Janiszewska Bożena
(2)
Kozłowska Ewa
(2)
Kwaśniewska Małgorzata
(2)
Loy Susanne
(2)
Macińska Magdalena
(2)
Meinders-Lücking Frauke
(2)
Papp Luca
(2)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(2)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Cieśla Elżbieta
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Dmochowska Halina (pedagogika)
(1)
Elbanowska Karolina (1980- )
(1)
Elbanowski Tomasz
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Gietka-Ostrowska Aleksandra
(1)
Grządkowska Anna. Umiejętności społeczne dzieci
(1)
Guz Sabina
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Głażewski Michał
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jenkins Lynn (1947- )
(1)
Klimkowska Lucyna
(1)
Kopik Aldona
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna. Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Lendzion Joanna
(1)
Malinowski Jerzy Jarosław
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Matuszewski Andrzej
(1)
Michalak Renata. Konteksty gotowości szkolnej
(1)
Michalska Barbara
(1)
Misiorna Elżbieta
(1)
Nadrowska Katarzyna
(1)
Neider Andreas (1958- )
(1)
Olejarczyk Asia
(1)
Oszwa Urszula. Rozwój i ocena umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich
(1)
Pietrzak-Kurzac Magdalena
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Półtorak Agata
(1)
Rusiak Patrycja
(1)
Smoleń Dorota
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Sujak-Lesz Krystyna
(1)
Szczepkowska-Szczęśniak Katarzyna
(1)
Szczygieł Aleksandra
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Tryzno Ewa
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wąsik Iwona
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zakrzewska Barbara (pedagogika)
(1)
Zawadzka Dorota (1962- )
(1)
Załęska Sławomira
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Zwierzyńska Elżbieta
(1)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(1)
Świątek Joanna
(1)
Żaba-Żabińska Wiesława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5208)
Rodzina
(4012)
Przyjaźń
(3833)
Miłość
(3257)
Tajemnica
(2953)
Dojrzałość szkolna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2936)
Relacje międzyludzkie
(2517)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1907)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1378)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1131)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(998)
Wybory życiowe
(935)
Sekrety rodzinne
(930)
Policjanci
(908)
Żydzi
(893)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(8)
Materiały konferencyjne
(2)
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(3)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czy Twój przedszkolak dojrzał do nauki? / Wojciech Brejnak. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, copyright 2006. - 202, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Na okładce i na grzbiecie: poradnik. U góry okładki: Dobry start.
Bibliografia na stronach 165-167.
Zanim zabrzmi pierwszy dzwonek, wielu rodziców zastanawia się, czy ich dziecko dojrzało do rozpoczęcia nauki w szkole, czy będzie umiało sprostać nowym wymaganiom, jak mu pomóc w tym przełomowym momencie, a może należałoby przedłużyć mu dzieciństwo. Decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego można podjąć tylko wspólnie z psychologiem i pedagogiem. Zależy ona w dużym stopniu od rozwoju dziecka i jego przygotowania przedszkolnego do nauki. W tym poradniku rodzice znajdą odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, m.in. co to jest dojrzałość (gotowość) szkolna dziecka, jak wcześnie rozpoznać ryzyko dysleksji oraz jakie są objawy nadpobudliwości ruchowej, a jakie - silnego zahamowania. Autor opisuje kryteria gotowości szkolnej pięcio- i sześciolatków oraz podstawowe trudności związane z uczeniem się, które napotyka dziecko. Ważną część poradnika, przeznaczonego dla rodziców i wychowawców, stanowią szczegółowe studia przypadków, które pokazują, jak określić dojrzałość szkolną, oraz kwestionariusze i testy umożliwiające samodzielne przeprowadzenie oceny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-178.
Książka znakomicie ukazuje zarówno od strony teoretycznej, jaki i prezentowanych w niej wyników oryginalnych badań to, o co toczy się spór w naszym kraju - wiek rozpoczynania nauki szkolnej, dostęp do wychowania przedszkolnego, udział rodziców w kreowaniu środowiska edukacyjnego przygotowującego do pełnienia roli ucznia itp. Już wgląd w strukturę publikacji, która jest przejrzysta i klarowna, zachęca do jej uważnej lektury, gdyż obiecuje uporządkowanie myśli, jasność wywodu i łatwość wybiórczego odnajdywania w tekście interesujących wątków. Na uwagę zasługuje sugestia zastanowienia się nad koniecznością poszerzenia zakresu pojęcia zawartego w tytule książki: "gotowość szkolna" - odnosząc ją nie tylko do przedszkolaków czy do samej szkoły, ale także do rodziców, którzy powinni zostać przygotowani do świadomego udziału w edukacji swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19310 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka nauczyciela z.1 Badanie gotowości szkolnej dziecka)
Publikacja zawiera arkusz indywidualny i arkusz zbiorczy do badania gotowości szkolnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badanie gotowości szkolnej / Hanna Derewlana, Beata Wosińska. - Wyd. 2. zm. - Warszawa : Nowa Era, 2011. - 56 s. : il. ; 28 cm.
(Entliczek Pentliczek)
(Biblioteczka Nauczyciela)
Bibliogr. s. 55-56.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zgodne z nową podstawą programową.
Narzędzie do diagnozy dzieci mających podjąć naukę w klasie pierwszej szkoły podstawowej. Publikacja zawiera: karty pracy do diagnozy wstępnej, końcowej, arkusz indywidualny, który obejmuje wszystkie obszary rozwoju dziecka.
Przedstawiamy propozycję instrumentarium do diagnozy dziecka, które przygotowuje się do podjęcia nauki w klasie 1 szkoły podstawowej. Opracowany materiał składa się z:- kart pracy do diagnozy wstępnej- kart pracy do diagnozy końcowej- arkusza indywidualnegoArkusz indywidualny obejmuje wszystkie obszary rozwoju dziecka. Uwzględniono w nim wskaźniki adekwatne do wymagań zawartych w podstawie programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Całościowy, bezsłowny testem dostosowany do badania polskich dzieci z wadą słuchu. Rozeznanie przez nauczyciela poziomu rozwoju dziecka pozwala na właściwe planowanie pracy w klasie pierwszej, a także na uwzględnienie w tym planie działań korygujących braki w poszczególnych zakresach rozwoju dziecka wykazane Testem.Niniejszy test sprawdza stopień rozwoju dziecka w następujących zakresach:- procesów poznawczych,- podstawowych umiejętności arytmetycznych,- poziomu rewalidacji,- samodzielności dziecka i jego postawy społecznej.Całość testu składa się z 17 serii prób. W każdej próbie dziecko ma do wykonania po cztery zadania. Na końcu testu zamieszczono kartę zawierającą syntetyczne informację o dziecku, arkusz z zestawem wyników testu oraz instrukcję badań wraz z punktacją dla poszczególnych prób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy sześciolatek powinien się uczyć? Autorzy "Elementarza dla rodziców 6-latka“, Karolina i Tomasz Elbanowscy, odpowiadają, że zdecydowanie tak! W poradniku zawarli najważniejsze argumenty z dziedziny psychologii i pedagogiki przemawiające za wczesną nauką, ale - co istotne - edukacją poprzez zabawę.Jest to szczególnie ważne wobec gorącej dyskusji związanej z reformą obniżenia wielu szkolnego, jaka toczy się w Polsce. Książka przedstawia między innymi naukowe dowody oraz wypowiedzi ekspertów, ale napisana została przystępnym językiem, przez rodziców - dla rodziców.Autorzy, opisując różnice między specyfiką edukacji szkolnej i przedszkolnej, dzielą się nie tylko własnym doświadczeniem, ale i doświadczeniem tysięcy matek i ojców, którzy w ostatnich latach zgłaszali się do Fundacji Rzecznik Praw Rodziców.Ta książka to kompendium wiedzy dla wszystkich rodziców sześciolatków, którzy dziś stoją przed wyborem: zerówka czy pierwsza klasa?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17971 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Opis wg segregatora. Na segregatorze i okł. zesz.: Badanie gotowości szkolnej sześciolatków.
Bibliogr. w zeszytach.
Zawiera: Skala Gotowości Szkolnej : podręcznik / Anna Frydrychowicz [et al.]. Konteksty gotowości szkolnej / Renata Michalak, Elżbieta Misiorna. Zabawa i nauka w grupie / Ewa Kozłowska [et al.]. Osiąganie samodzielności / Katarzyna Szczepkowska-Szczęśniak [et al.]. Umiejętności społeczne dzieci / Anna Grządkowska, Magdalena Pietrzak-Kurzac, Patrycja Rusiak. Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich / Grażyna Krasowicz-Kupis. Rozwój i ocena umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich / Urszula Oszwa.
W wyniku projektu "Badanie gotowości szkolnej sześciolatków", zrealizowanego w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej (współfinansowanego z EFS), powstały materiały metodyczne dla nauczycieli pt. Doradca nauczyciela sześciolatków. Zapraszamy do lektury!Zespół pracowników CMPPP zakończył realizację projektu "Badanie Gotowości Szkolnej Sześciolatków". Przygotowano obserwacyjną metodę dla nauczycieli Skala Gotowości Szkolnej (SGS) i komplet zeszytów metodycznych, których tematy odnoszą się do różnych aspektów pojęcia gotowości szkolnej. Z podręcznikiem do metody można zapoznać się w wersji drukowanej i elektronicznej (dołączona płyta CD). Zeszyty zawierają praktyczne propozycje programów, scenariusze zajęć i zabaw oraz wnioski sformułowane na podstawie badań standaryzacyjnych metody, przeprowadzonych z udziałem reprezentatywnej próby dzieci z całej Polski. Podręcznik i zeszyty wydane pod wspólnym tytułem Doradca nauczyciela sześciolatków stanowią integralną całość.Nauczyciele mogą wykorzystać materiały metodyczne Doradca nauczyciela sześciolatków w pracy z dziećmi realizującymi roczne przygotowanie przedszkolne - znajdą w nich następująco zatytułowane opracowania najważniejszych zagadnień: Skala Gotowości Szkolnej. Podręcznik. Konteksty gotowości szkolnej. Zabawa i nauka w grupie: Jak to powiedzieć.? Zabawa i nauka w grupie. Osiąganie samodzielności: Droga do samodzielności. Przygotowanie na przyjęcie dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Umiejętności społeczne dzieci: Dla wszystkich starczy miejsca pod wielkim dachem nieba. Dziecko z rodziny dysfunkcyjnej w szkole. Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich. Rozwój i ocena umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich.W Skala Gotowości Szkolnej. Podręcznik uwzględniono następujące rozdziały: Ocena gotowości szkolnej. Skala Gotowości Szkolnej. Standaryzacja Skali Gotowości Szkolnej. Rzetelność i trafność Skali Gotowości Szkolnej. Ocenianie gotowości szkolnej przez nauczyciela za pomocą SGS.W wymienionych rozdziałach omówiono założenia teoretyczne, strukturę, treść metody i przebieg prac nad jej powstaniem, prowadzenie i wyniki badań standaryzacyjnych metody oraz ocenę jej trafności i rzetelności, a także jej zastosowanie i interpretację wyników. Na końcu Podręcznika zamieszczono bogatą bibliografię, Arkusz SGS oraz instrukcję korzystania z programu do obliczenia wyników SGS.Gotowość dzieci do nauki w szkole to istotny interdyscyplinarny problem, którym interesuje się psychologia rozwojowa i kliniczna oraz pedagogika edukacyjna i społeczna. Nauczyciele, pedagodzy i psychologowie zawsze podkreślali znaczenie pierwszych doświadczeń szkolnych dla powodzenia dziecka w nauce. Dlatego już od pierwszych dni dziecka w szkole należy podejmować działania zmierzające do zapewnienia mu "pomyślnego startu".Termin gotowości szkolnej nawiązuje do definicji gotowości do uczenia się i obejmuje takie treści, jak: podmiotowość, samodzielność, zainteresowania, pokonywanie trudności i osiągnięcia.Mamy nadzieję, że dzięki tej publikacji nauczyciele z łatwością rozpoznają u dzieci przejawy aktywności, samodzielności, umiejętności społecznych i komunikacyjnych oraz gotowości do nauki czytania i matematyki. Ponadto, że pomoże im ona lepiej rozumieć i świadomie wspierać rozwój małego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4098, 13011 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz publikacji autorki na stronie 127, bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2748 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 100-103.
Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne.Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.Publikacja zawiera:Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkolePodstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozyInformacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencjeOpisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieciOpis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnejNauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadańEksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacjeCele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowoSposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieciArkusze diagnostyczne i rysunki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16338, 15930 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności".
Bibliogr. s. [270]-285.
Książka dla nauczycieli i rodziców [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [270]-285.
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą zapewnić dziecku lepsze szanse edukacyjne. Jest to źródło wiedzy przydatnej do prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z dziećmi, które nie osiągnęły jeszcze pełnej gotowości do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzięki publikacji nauczyciele i rodzice pogłębią i uporządkują swoją wiedzę na temat oczekiwań, którym musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem. Książka tłumaczy także, w jaki sposób poprzez proces uczenia się można korzystnie wpływać na rozwój dziecka oraz w jaki sposób opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka. Pozycja ma charakter przystępnie napisanego podręcznika. Zawiera psychologiczne i pedagogiczne podstawy oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego. Prezentowane zajęcia z dziećmi opracowane są tak, aby można je realizować w domu, w przedszkolu, a także w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Rok szkolny 2009/2010 jest pierwszym rokiem realizowania kolejnej reformy polskiego systemu edukacyjnego. Jednym z istotnych jej elementów jest wprowadzenie od l września 2012 r. przez znowelizowaną ustawę o systemie oświaty obowiązku szkolnego dla dzieci sześcioletnich. Wdrożenie tego obowiązku poprzedzone jest trzyletnim okresem pilotażowym, kiedy w latach szkolnych 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012 o rozpoczęciu edukacji dziecka w wieku sześciu lat będą decydować rodzice w porozumieniu z dyrektorem szkoły. W tym okresie warunkiem przyjęcia dziecka do szkoły jest posiadanie przez szkołę odpowiednich warunków organizacyjnych, a także wcześniejsze objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym w roku poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Jeśli zaś dziecko nie uczęszczało do przedszkola konieczna jest opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko sześcioletnie. Znowelizowana ustawa o systemie oświaty od l września 2009 r. daje również dzieciom pięcioletnim prawo do rocznego przygotowania przedszkolnego, natomiast od l września 2011 r. wprowadza obowiązek rocznego przygotowania dla dzieci pięcioletnich. Zmiany te mają na celu zapewnienie lepszego dostępu dzieci do wczesnej edukacji, upowszechnienie wychowania przedszkolnego, co będzie sprzyjać wyrównywaniu szans edukacyjnych i wykorzystywaniu potencjału rozwojowego każdego dziecka. Środkiem do realizacji wymienionych celów jest rozszerzenie oferty placówek przedszkolnych m.in. poprzez tworzenie tzw. innych form wychowania przedszkolnego (punktów przedszkolnych i zespołów wychowania przedszkolnego), które - podobnie jak przedszkola i oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych - od l września 2009 r. mają obowiązek realizowania pełnej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Urzeczywistnieniu wspomnianych celów mają również służyć nowe programy obowiązujące od l mięśnia 2009 r. zarówno w przedszkolu, jak i szkole podstawowej, które są tępiej dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16234, 15895 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [116].
W książce wyjaśniono:1. Czym charakteryzuje się dojrzałość szkolna dziecka2. Jak placówki edukacyjne powinny być przystosowane do przyjęcia młodszych dzieci3. Jakie są cechy przeciętnego pięcio- i sześciolatka4. Na czym polega skok rozwojowy dziecka w tym wieku.W książce przedstawiono:1. Metody poznawania ioceniania poziomu rozwoju dzieci2. Arkusz diagnozy dojrzałości szkolnej3. Interpretacje wyników arkusza.W publikacji znaleźć też można wskazówki dotyczące dzieci wymagających specjalnej opieki ze względu na problemy rozwojowe i dysfunkcje, a także pomoc w przeprowadzeniu rozmowy z rodzicami o dojrzałości szkolnej ich dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 114-116.
Od roku 2012 dzieci sześcioletnie (te, które w danym roku kalendarzowym kończą 6 lat) objęte będą obowiązkiem szkolnym - rozpoczną naukę w klasie I szkoły podstawowej. Aby były one dobrze do szkoły przygotowane, od 2011 roku wprowadza się także obowiązek przedszkolny dla dzieci pięcioletnich.Nowa reforma oświaty budzi wiele kontrowersji, obaw i niepokoju wśród rodziców przyszłych pierwszoklasistów. Padają pytania: po co? dlaczego? dlaczego mojemu dziecku odbiera się dzieciństwo? Intencją reformy jest pragnienie, aby wszystkie dzieci przed rozpoczęciem "poważnej" nauki (od ok. II klasy) w łagodny sposób przywykły do reguł współżycia z rówieśnikami, nabrały pewnych cech samodzielności, spotkały się ze wspólnymi zabawami, z kredkami, z książeczkami i ich głośnym czytaniem itd. Jednym słowem - aby wszystkim dzieciom zapewnić możliwie równy start w szkole, nie odbierając im dzieciństwa! Przecież zabawy w przedszkolu i w prowadzonej podobnie do przedszkola klasie I powinny być atrakcyjniejsze od przebywania w domu.Obecnie, w okresie przejściowym, sześciolatki także mogą iść do klasy I, jeśli tylko rodzice wyrażą takie życzenie, a dzieci przynajmniej przez rok chodziły do przedszkola i szkoła jest przygotowana na ich przyjęcie. Sześciolatek który nie chodził do przedszkola również może pojść do szkoły, o ile Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna stwierdzi, że osiągnął on odpowiednią dojrzałośćszkolną. W okresie przejściowym szkoły powinny przygotować się na przyjęcie dzieci sześcioletnich zgodnie z wytycznymi MEN.Wymagane są:Ľ pomieszczenie do nauki z dopasowanymi meblami i pomocami;Ľ pomieszczenie do zabawy i odpoczynku z dużą ilością zabawek, gier, pomocy;Ľ odpowiednio przygotowane sanitariaty dla dzieci;Ľ odpowiednio przygotowani nauczyciele, którzy pracują z dziećmi metodami zabawowymi i uczą dzieci głównie poprzez zabawę!Ponieważ do szkoły idą dzieci młodsze o rok, zmieniony jest także program nauczania - został on do nich dostosowany. W klasie I dzieci mają zdobyć podstawy pisania, czytania i liczenia, uczą się współpracy w grupie, stają się bardziej samodzielne. Mają także opanować podstawy posługiwania się komputerem, podstawy języka obcego itp., aby w klasie II i III były już przygotowane do przyswajania i utrwalania wiedzy, umiejętności oraz nawyków systematycznego uczenia się.No tak, ale czy moje dziecko sobie poradzi? Czy ma jakieś braki? Może mu w czymś pomóc? - takie pytania i wątpliwości towarzyszą od dawna zatroskanym rodzicom pierwszoklasistów. Teraz jednak, gdy do szkoły ruszają sześciolatki, a przed nimi nieznana klasa I, nabierają one większej wagi.Prezentowana książka jest Poradnikiem dla tych właśnie rodziców, którzy pytają, obawiają się i chcą zapewnić swoim sześciolatkom dobry start w szkoleniezależnie od tego czy miały one edukację przedszkolną, czy też nie, czy miały diagnozę dojrzałości przeprowadzoną w przedszkolu, czy też diagnozy takiej nie było. Czego będzie się od mojego dziecka wymagać i czego ja mam od niego wymagać? Jakie ma dobre, a jakie słabsze strony i co to znaczy? Czy i jak mogę mu pomóc przed pójściem do szkoły i w początkowym okresie w szkole? - na te właśnie pytania postaram się w tej książce odpowiedzieć.Omówione w niej będą z jednej strony oczekiwania szkoły co do poziomu rozwoju dzieci, z drugiej zaś przedstawiona zostanie charakterystyka możliwości rozwojowych dzieci w wieku około sześciu lat.Można będzie także sprawdzić "czy mój maluch osiągnął gotowość szkolną" - w tym celu zamieszczam Arkusz Dojrzałości (wraz z opisem jego wypełniania i oceny wyników), pozwalający w prosty sposób ocenić cały szereg umiejętności i właściwości dziecka wskazanych przy rozpoczęciu nauki.Wszyscy korzystający z Poradnika rodzice będą mogli ponadto pomóc swojemu dziecku w przygotowaniu do szkoły - na końcu każdego rozdziału zamieszczam pomysły na zabawy i zajęcia, które pomogą dziecku w polubieniu czynności szkolnych, rozbudzą jego zainteresowanie i zaciekawienie tym, czego będzie uczyło się w szkole.Życzę wszystkim dzieciom i ich rodzicom ciekawych wspólnych zabaw, radości i dobrego startu w szkole.Autorka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Proponowane opracowanie jet pracą zbiorową składającą się z 14 tekstów różnych autorów. Wszystkie one, zgodnie z tytułem książki, dotyczą dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Opracowanie jest adresowane do szerokiej grupy czytelników, zarówno do nauczycieli, szczególnie zajmujących się nauczaniem początkowym i wychowaniem przedszkolnym, jak i do rodziców zainteresowanych poruszanymi w publikacji zagadnieniami. Autorki starają się przedstawić jak najszerszą paletę zagadnień związanych z początkowym etapem edukacji.Opracowanie o charakterze kompendium jest potrzebną i wartościową publikacją, szczególnie że adresatami są zarówno nauczyciele, jak i rodzice. Wczesna edukacja budzi szerokie zainteresowanie w obu grupach osób dorosłych, a dodatkowo zachodzące w niej zmiany wymagają szerokiej akcji informacyjnej".dr hab. prof. APS Wanda Hajnicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: podręcznik przetrwania dla dzieci i rodziców.
Bibliografia na stronach [213]-214.
Idealna książka dla polskich rodziców przerażonych skutkami szkolnej reformy i poszukujących cienia nadziei dla swoich maluchów. Dzięki temu poradnikowi rodzice będą w stanie pomóc dziecku przejść przez trudny okres zmian. Z książki Jenkins dowiedzą się, jak radzić sobie z niepokojem pierwszaka, jak pomóc mu nawiązać pierwsze przyjaźni, przezwyciężyć strach przed zmianami, zaakceptować fakt, że każde dziecko ma inne atuty i inne słabości, nauczyć się odporności i nie ulegać szkolnym dręczycielom. Całość napisana jest lekko, ze swadą i dowcipem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej