Śliwerski Bogusław (1954- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(69)
Forma i typ
Książki
(69)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(100)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(14)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(56)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(69)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(19)
Studenci
(13)
Temat
Pedagogika
(32)
Wychowanie
(25)
Szkolnictwo
(7)
Innowacje
(6)
Nauczanie
(6)
Oświata
(4)
Dziecko
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(3)
Miłość
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Uczniowie
(2)
Antypedagogika
(1)
Blogi
(1)
Czerniawska, Olga (1930- )
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura szkoły
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauki o wychowaniu
(1)
Popularność w grupie rówieśniczej
(1)
Postmodernizm
(1)
Przyrzeczenie harcerskie
(1)
Rada oświatowa
(1)
Rada szkoły
(1)
Reforma szkolnictwa
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Łopatkowa, Maria (1927- )
(1)
Łopatkowa, Maria (1927-2016)
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(22)
Materiały konferencyjne
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(2)
Encyklopedia
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8309, 3443, 8308 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
Wyd. 1 pt.: Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik dla przyszłych pedagogów.
Pierwsze wydanie tej ksiązki ukazało się po tytułem: FILOZOFICZNE I IDEOLOGICZNE PODSTAWY EDUKACJIKsiążka ma trójdzielną strukturę tzn. każdy rozdział zawiera krótkie, wypunktowane podsumowanie, pytania sprawdzające, praktyczne ćwiczenia oraz podstawową bibliografię. W dwudziestu jeden zwartych rozdziałach omawia wpływ najważniejszych nurtów filozoficznych, ideologicznych i teoretycznych na rozwój pedagogiki. Filozofia..
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46063 (1 egz.)
Kaucja: 33,15 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 649, 7759, 7561 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 295-298.
Autorem książki "Zamiast edukacji" jest John Holt, jeden z najbardziej reprezentatywnych dla ruchu domowej edukacji i radykalnej krytyki szkoły powszechnej przedstawicieli amerykańskiej humanistyki. Książkę tę wydał po raz pierwszy w połowie lat siedemdziesiątych minionego stulecia i wpisała się ona w znaczący sposób w dziedzictwo praktyki i myśli pedagogicznej.Jest to niezwykle ujmujący przewodnik po krainie dziecięcego świata, w której uczenie się jest procesem naturalnym, sprawiającym wielką radość, pozwalającym na czerpanie z niego przyjemności. Holt nie pisał tej książki po to, by nauczyciele szkolnictwa powszechnego znaleźli w niej inspiracje do innowacji, czy reform, gdyż w nie absolutnie nie wierzył. Nie chodziło mu o usprawnienie systemu edukacji, ale o całkowite pozbycie się go.Dzięki lekturze tej książki łatwiej będzie zrozumieć Czytelnikowi, czym różni się edukacja domowa od tej, jaka ma miejsce w Summerhill - jednej z najbardziej autorytarnych szkół alternatywnych na świecie. Holt przestrzega nauczycieli kochających swój zawód przed traceniem energii na zmianę tego, czego się zmienić nie da, czyli szkoły publicznej. Sugeruje podjęcie wysiłku na rzecz stworzenia własnej, wolnej szkoły, która przyniosłaby radość uczenia się wszystkim uczniom i nauczycielom.Niektóre elementy podejścia Holta zostały przejęte do współczesnej edukacji instytucjonalnej, formalnej, a nawet klasycznej, jako swoistego rodzaju innowacje wspierające jakość tego procesu, np. zawieranie kontraktu z uczniami czy udzielnie informacji zwrotnej. Jeśli sięgniemy po tę książkę z własnej, nieprzymuszonej ciekawości, to proces ten zaistnieje w sposób naturalny, mimowolny, uświadamiając nam prawdę o nas samych, o naszych zasobach i o edukacji, która jest cząstką naszego życiaKsiążka Holta jest dowodem na to, że uczenie się może być jak udział w koncercie ulubionego artysty. Po przeczytaniu jej zapewne niektórzy Czytelnicy poproszą o bis, sięgając po nią ponownie, a może i wykorzystując w swoim życiu osobistym, czy zawodowym, to co wydało im się najważniejsze lub najbardziej wartościowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Autorzy zamieszczonych w książce tekstów tworzą edukację zarówno w obszarze teoretycznym, jak i praktycznym – mają wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie oraz chcą je wykorzystywać do zmiany funkcjonowania polskiej szkoły... Mamy nadzieję, że książka będzie cennym głosem w dyskusji o potrzebie zmiany spojrzenia na edukację, na konieczność tworzenia jej relacyjnego charakteru, ludzkiego wymiaru. [od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22741 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. 353-362.
Wychowanie i jakość przeżyć pierwszych lat życia mają decydujące znaczenie dla całego późniejszego życia. We współczesnej rodzinie pozostaje jednak coraz mniej czasu na kontakt rodzica z dzieckiem, na wspólną zabawę i czynne, kreatywne spędzanie czasu. Jak można temu przeciwdziałać? Waldorfska pedagogika małego dziecka ma pod tym względem bardzo wiele do zaoferowania. Autorka wykorzystuje w tej książce swe wieloletnie doświadczenia poczynione we własnej rodzinie oraz podczas pracy w żłobku i w przedszkolu waldorfskim. Mam czas dla dziecka to poradnik dla rodziców i wychowawców małych dzieci. Oprócz praktycznych porad wychowawczych przedstawia wiele przykładów zabaw z małymi dziećmi, pomysły na własnoręczne robienie prostych zabawek z naturalnych materiałów oraz święcenie świąt dorocznych w domu i przedszkolu.Z niniejszej książki mogą i powinni skorzystać nie tylko studiujący pedagogikę czy przygotowujący się do nauczycielskiego zawodu studenci różnych kierunków kształcenia, ale także wychowawcy naturalni, jakimi są rodzice czy opiekunowie różnych środowisk, w których prowadzone są zajęcia czy spotkania z naszymi dziećmi. Niewątpliwie najbardziej skorzystają z niej ci, którzy pracując czy pełniąc służbę w waldorfskich placówkach oświatowych i opiekuńczych w naszym kraju, otrzymują przewodnik po pedagogice napisany nie tylko z wnętrza znanych autorce instytucji, ale i z wnętrza nauki.Ze wstępu prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr.
Wychowanie i jakość przeżyć pierwszych lat życia mają decydujące znaczenie dla całego późniejszego życia. We współczesnej rodzinie pozostaje jednak coraz mniej czasu na kontakt rodzica z dzieckiem, na wspólną zabawę i czynne, kreatywne spędzanie czasu. Jak można temu przeciwdziałać? Waldorfska pedagogika małego dziecka ma pod tym względem bardzo wiele do zaoferowania. Autorka wykorzystuje w tej książce swe wieloletnie doświadczenia poczynione we własnej rodzinie oraz podczas pracy w żłobku i w przedszkolu waldorfskim. Mam czas dla dziecka to poradnik dla rodziców i wychowawców małych dzieci. Oprócz praktycznych porad wychowawczych przedstawia wiele przykładów zabaw z małymi dziećmi, pomysły na własnoręczne robienie prostych zabawek z naturalnych materiałów oraz święcenie świąt dorocznych w domu i przedszkolu.Z niniejszej książki mogą i powinni skorzystać nie tylko studiujący pedagogikę czy przygotowujący się do nauczycielskiego zawodu studenci różnych kierunków kształcenia, ale także wychowawcy naturalni, jakimi są rodzice czy opiekunowie różnych środowisk, w których prowadzone są zajęcia czy spotkania z naszymi dziećmi. Niewątpliwie najbardziej skorzystają z niej ci, którzy pracując czy pełniąc służbę w waldorfskich placówkach oświatowych i opiekuńczych w naszym kraju, otrzymują przewodnik po pedagogice napisany nie tylko z wnętrza znanych autorce instytucji, ale i z wnętrza nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 986, 985 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48246 (1 egz.)
Kaucja: 42,30 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9349, 9348 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki.W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące:Pedagogiki jako nauki - zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych - jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej - w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych - tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun - to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym "wyposażeniem" duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.37 (1 egz.)
Kaucja: 100,00 zł
Książka
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski ; [recenzent prof. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski]. - Wydanie nowe - 1 dodruk. - [Warszawa] : PWN, [2019]. - 1127, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety ; 29 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki.W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące:Pedagogiki jako nauki - zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych - jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej - w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych - tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun - to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym "wyposażeniem" duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21032 (1 egz.)
Kaucja: 100,00 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6259 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką,zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw.Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne.Książka przeznaczona jest dla przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, studentów pierwszych lat pedagogiki, nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
I. PEDAGOGIKA JAKO NAUKA * Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin * Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych * Budowanie teorii pedagogicznych * * II. ROZWÓJ I ZMIENNOŚĆ WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA * Wychowanie w społeczeństwach pierwotnych * Wychowanie i "nauczanie" w cywilizacjach starożytnego * Wychowanie w starożytnej Europie * Oświata i wychowanie w epoce średniowiecza * Wykształcenie i kultura umysłowa w epoce renesansu * Kultura umysłowa i reformy szkolne w epoce oświecenia * Rozwój nowoczesnych systemów szkolnych w XIX wieku * Oświata i wychowanie w XX wieku (Stefan Wołoszyn) 155 * * III. WSPÓŁCZESNE PRĄDY I KIERUNKI PEDAGOGICZNE * Pedagogika pozytywistyczna * Pedagogika kultury * Pedagogika personalistyczna * Pedagogika egzystencjalna * Pedagogika religii * Pedagogika Nowego Wychowania * Pedagogika waldorfska * Pedagogika pragmatyzmu * Pedagogika Marii Montessori * Pedagogika Janusza Korczaka * Pedagogika Petera Petersena * Pedagogika Celestyna Freineta * Pedagogika krytyczna * Pedagogika antyautorytarna * Pedagogika emancypacyjna * Pedagogika międzykulturowa * Pedagogika ekologiczna * Pedagogika negatywna * Pedagogika postmodernizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16408, 15753 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 967, 18474, 966 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Tom 2 odpowiada treściom przedmiotów: teoria wychowania, dydaktyka, pedagogika porównawcza, socjologia edukacji.- przedstawia współczesne teorie wychowania- zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie- wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia- daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej- inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem
Część I * TEORIE WYCHOWANIA * Wstęp (Bogusław Śliwerski) * Rozdział 1. Istota i przedmiot badań teorii wychowania (Bogusław Śliwerski) * Rozdział 2. Cztery orientacje badawcze w teoriach wychowania (Bogusław Śliwerski) * Rozdział 3. Badania porównawcze teorii wychowania (Bogusław Śliwerski) * Rozdział 4. Nowe kategorie pojęciowe współczesnej teorii wychowania (Krzysztof Rubacha) * Rozdział 5. Kultura popularna jako czynnik socjalizacji (Zbyszko Melosik) * Bibliografia * Część II * SZKOŁA – KSZTAŁCENIE – NAUCZYCIEL * Wstęp (Bogusława Dorota Gołębniak) * Rozdział 1. Szkoła wspomagająca rozwój (Bogusława Dorota Gołębniak) * Rozdział 2. Program szkolny (Bogusława Dorota Gołębniak) * Rozdział 3. Nauczanie i uczenie się w klasie (Bogusława Dorota Gołębniak) * Rozdział 4. Egzaminy i ocenianie szkolne (Bogusława Dorota Gołębniak) * Rozdział 5. Szkolne środowisko uczenia się (Mariola Chomczyńska-Rubacha) * Rozdział 6. Agresja i przemoc w szkole (Janusz Surzykiewicz) * Rozdział 7. Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu (Robert Kwaśnica) * Bibliografia * Część III * AKTUALNE PROBLEMY OŚWIATY * Wstęp (Bogusław Śliwerski) * Rozdział 1. Edukacja a stratyfikacja społeczna (Zbyszko Melosik) * Rozdział 2. Główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych na świecie (Mirosława Cylkowska-Nowak) * Rozdział 3. Reformowanie oświaty w Polsce (Bogusław Śliwerski) * Bibliografia * Indeks osób * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15754 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej