Edukacja włączająca
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Gajdzica Zenon
(2)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Cyganik Kamil
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Furman Marta
(1)
Gerc Krzysztof
(1)
Guzik Agnieszka
(1)
Górecka Agnieszka
(1)
Handzel Agnieszka
(1)
Huget Patrycja
(1)
Jendza Jarosław
(1)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kwak Karolina
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Pituła Beata
(1)
Puchalski Dawid
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Shaw Marta
(1)
Skura Monika
(1)
Sojka-Choptiany Małgorzata
(1)
Steinhagen Anna
(1)
Szczepanik Michał
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Żyrkowska Paulina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Socjolodzy
(1)
Temat
Kobieta
(5212)
Rodzina
(4014)
Przyjaźń
(3834)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2954)
Edukacja włączająca
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2518)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1908)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1589)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1528)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1132)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1000)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(937)
Sekrety rodzinne
(930)
Policjanci
(908)
Żydzi
(893)
Relacja romantyczna
(881)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(676)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(475)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 149-175. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego.Publikacja otwiera dyskusję nad wspólnymi obszarami wykluczania i inkluzji, jest próbą pokazania interdyscyplinarności tego problemu. Zainteresuje pedagogów, pedagogów specjalnych i społecznych, socjologów, studentów tych kierunków, nauczycieli, pracowników organizacji pozarządowych zajmujących się osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20767 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-238.
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną - odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia.Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji.W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnychszkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie.Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Autorzy zamieszczonych w książce tekstów tworzą edukację zarówno w obszarze teoretycznym, jak i praktycznym – mają wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie oraz chcą je wykorzystywać do zmiany funkcjonowania polskiej szkoły... Mamy nadzieję, że książka będzie cennym głosem w dyskusji o potrzebie zmiany spojrzenia na edukację, na konieczność tworzenia jej relacyjnego charakteru, ludzkiego wymiaru. [od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22741 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 229-246.
Zaprezentowana książka odpowiada obecnym potrzebom teorii i praktyki z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Monografia jest próbą całościowego, holistycznego ujęcia pracy nauczyciela z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i zmieniających się potrzebach edukacyjnych na przestrzeni lat. [...] Wyniki analiz ilościowych są znaczące dla rozwoju pedagogiki i wiedzy z zakresu pracy nauczyciela wczesnej edukacji. Analiza badań jakościowych wypowiedzi nauczycielek umożliwia dokładne poznanie wyzwań, jakie są stawiane przed pedagogami we współczesnej szkole. [...] Poziom merytoryczny i oryginalność prezentowanych rozwiązań zachęcają Czytelnika do zapoznania się z publikacją i do krytycznej analizy poszczególnych obszarów tematycznych. Autorki zgromadziły imponujący materiał badawczy, który stanowi cenny element pogłębiający wiedzę pedagogów.Z recenzji wydawniczejdr hab. Jolanty Andrzejewskiej, prof. UMCS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3)
(Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Część prac w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Problem specjalnych potrzeb wydaje się nieustannie interesujący pod względem rozwoju teorii, jest on też ważny praktycznie. W drugim przypadku istotna jest zwiększająca się liczba uczniów ze specjalnymipotrzebami (...) oraz zachodzące przemiany edukacyjne. W ich przypadku na szczególna ? uwagę teoretyków zasługuje rozwój edukacji włączającej i związana z nim zmiana postrzegania i rozwiązywania specjalnych potrzeb edukacyjnych. Z tych powodów uważam (. ) publikowany tom za wartościowy poznawczo, a zarazem ważny dla praktyki edukacyjnej. Walorem książki jest zróżnicowane podejście do specjalnych potrzeb, ponieważ autorami poszczególnych rozdziałów są nie tylko pedagodzy, ale także przedstawiciele innych dyscyplin naukowych. Dodatkową zaletą opracowania jest zderzenie poglądów teoretyków i praktyków,prezentujących nierzadko odmienne podejścia oraz zwracających uwagę na odmienne problemy.Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Zenona Gajdzicy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Opracowanie koncentruje się na kwestii przygotowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET) pod kątem wybranych zagadnień ogólnych oraz szczegółowych, obejmujących konkretne kategorie uczniów włączonych do grupy tych określanych jako uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19023 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej