Sorting
Source
Katalog centralny
(8)
Form of Work
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
available
(8)
Branch
WP130 (św. Wincentego 85)
(8)
Author
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(3)
Płóciennik Elżbieta
(2)
Łagodzka Anna
(2)
Grigorenko Elena Leonidovna (1965- )
(1)
Jarvin Linda
(1)
Lipman Matthew (1923-2010)
(1)
Pobojewska Aldona
(1)
Sternberg Robert J. (1949- )
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(6)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Filozofowie
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Myślenie twórcze
(6)
Nauczanie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kreatywność
(2)
Ciekawość (postawa)
(1)
Doświadczenie (filozofia)
(1)
Dziecko
(1)
Filozofia
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Krytycyzm
(1)
Myślenie
(1)
Mądrość
(1)
Nauczyciele
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wspólnota
(1)
Wychowanie
(1)
Zdolności
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Monografia
(3)
Podręcznik
(2)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
8 results Filter
Book
In basket
Myślenie w edukacji / Matthew Lipman ; tłumaczenie: Anna Łagodzka. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021. - 365 stron : ilustracje, tabele ; 24 cm.
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia na stronach [325]-337. Indeksy.
Książka dla pedagogów, nauczycieli, edukatorów, studentów pedagogiki i innych kierunków humanistyczno-społecznych, badaczy edukacji, filozofów – dla wszystkich zainteresowanych sposobami postępowania umożliwiającymi uczniom na wszystkich poziomach kształcenia stanie się ludźmi bardziej refleksyjnymi, rozumniejszymi i rozsądniejszymi. Lipman nie tylko przedstawia podstawy rzemiosła myślenia i sądzenia, ale pokazuje również, jak podstawowe narzędzie ukierunkowywania edukacji na myślenie – wspólnotę dociekania – można wykorzystać do zmniejszenia przemocy w klasie szkolnej i udoskonalenia kształcenia dzieci z grup ryzyka. Dla praktyki pedagogicznej cenne są zwłaszcza przykłady naturalnych sytuacji szkolnych (instruktażowe dialogi, cytowane pytania nauczyciela). Mogą one dostarczyć nauczycielom ogólnych wskazówek, w jaki sposób konstruować własną praktykę edukacyjną ukierunkowaną na myślenie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 22946 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliogr. s. 159-170.
Pierwsza publikacja z nowej serii "Edukacja dla Mądrości", inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (Teaching for Wisdom) - wprowadzenie do teorii rozwijania mądrości dzieci. Autorka przedstawia rozwiązania edukacyjne, które od wczesnych etapów życia dziecka pozwolą w optymalny sposób rozwinąć jego zdolności i osobowość, żeby potrafiło sobie radzić z wyzwaniami cywilizacyjnymi XXI w. Czytelnik zapozna się z próbami poszukiwania, weryfikacji i wdrażania innowacyjnych rozwiązań metodycznych, pomocnych w procesie rozwijania refleksyjności, samodzielności działania dzieci, ich kompetencji społecznych i umiejętności rozwiązywania problemów, szczególnie o charakterze twórczym.Znajdzie ponadto propozycje konkretnych ćwiczeń oraz sytuacji edukacyjnych, możliwych do zastosowania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.Książka zainteresuje zatem studentów i nauczycieli akademickich, wychowawców i pedagogów pracujących w różnych instytucjach oświatowych, konsultantów i doradców metodycznych, a także rodziców, którym zależy na efektywnej edukacji dzieci.Kolejne tomy będą miały charakter praktyczny - zaprezentujemy w nich scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18150 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia, netografia na stronach 213-236.
Streszczenie w języku angielskim.
Kolejna publikacja z serii "Edukacja dla Mądrości", inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (teaching for wisdom), stanowi syntetyczne i zarazem nowe ujęcie kategorii mądrości dziecka. Oparta została na wynikach badań własnych autorki przeprowadzonych wśród starszych dzieci przedszkolnych. Czytelnik znajdzie tu przegląd zagadnień teoretycznych związanych z pojmowaniem kategorii mądrości - autorka ilustruje wielość znaczeń przypisywanych temu pojęciu, a także liczne uwarunkowania procesu dochodzenia do mądrości. Zagadnieniom teoretycznym towarzyszy część prezentująca wyniki własnych nowatorskich badań autorki opartych na samodzielnie skonstruowanych narzędziach badawczych.Przedstawione wnioski stanowią bogaty, świetny i poznawczo wartościowy materiał, także dla praktyki pedagogicznej, co odzwierciedlają umieszczone na końcu postulaty, przydatne tym bardziej, że poruszany problem ma kluczowe znaczenie dla edukacji i dużą nośność dla praktyki. Celne powiązanie uzyskanych wyników z postulatami pedagogicznymi daje świadectwo znajomości realiów, problemów i sposobów funkcjonowania współczesnego przedszkola.Z recenzji prof. dr hab. Iwony Czai-ChudybyW serii ukazały się:E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczneE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowejE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieżyRobert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20174 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia, netografia na stronach 149-153.
Celem serii przewodników metodycznych Edukacja dla mądrości, jest wskazanie praktycznych i metodycznych wskazówek pozwalających nauczycie­lom, wychowawcom i rodzicom uczniów organizować warunki rozwijania mądrości oraz zdolności sprzyjających mądremu myśleniu i działaniu. W pierwszej części tej serii zostały przedstawione propozycje metodyczne służące rozwijaniu mądrości dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów w szkole podstawowej, natomiast w tej części autorka zaproponowała scenariusze ćwiczeń i zajęć na poziomie ponadpodstawowym. By jednak umożliwić czytelnikom jedynie tej książki poznanie podstaw teoretycznych edukacji dla mądrości, podobnie jak w części pierwszej z tej serii, zostały tu zaprezentowane najistotniejsze informacje dotyczące koncepcji rozwijania mądrości w szkole.Prezentowana publikacja stanowi praktyczny przewodnik metodyczny dla nauczycieli gimnazjów i liceów zakresie rozwijania mądrości dzieci. Kolejny tom po publikacji dla przedszkoli i szkół podstawowych.W książce zaprezentowano syntetycznie koncepcję edukacji dla mądrości oraz dostarczono nauczycielom konkretnych narzędzi do wykorzystania w pracy edukacyjnej i wychowawczej z młodzieżą w postaci ćwiczeń proponowanych w codziennych sytuacjach edukacyjnych oraz scenariuszy zajęć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20189 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia, netografia strony 137-142.
Kolejna publikacja w ramach serii "Edukacja dla Mądrości", inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (Teaching for Wisdom)- praktyczny poradnik metodyczny dla nauczycieli, wychowawców i pedagogów, pracujących w różnych instytucjach oświatowych, dla konsultantów i doradców metodycznych, a także rodziców. Zawiera wprowadzenie teoretyczne oraz przykłady sytuacji edukacyjnych, służących rozwijaniu inteligencji analitycznej, twórczej, praktycznej, refleksyjności, myślenia dialogicznegoi dialektycznego oraz propozycje konkretnych ćwiczeń. Czytelnik znajdzie również zestaw scenariuszy zajęć do pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole podstawowej.Poradnik uzupełniają gotowe do powielenia karty pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20187 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 265-279.
Główną zaletą książki jest doskonała precyzja (bez zbędnych, nazbyt formalnych odniesień) w ujmowaniu trudnych zagadnień filozoficznych i wysoki poziom rozważań merytorycznych. Napisana jest przez praktyka, ale głęboko świadomego obszernego zaplecza teoretyczno-konceptualnego, stojącego za konkretnymi rozwiązaniami. To nie tylko wykład określonej metody kształcenia, ale również, a może przede wszystkim - potężna etyka. To nie tylko technika - jak uczyć - ze szczególnym podkreśleniem nauczania - etyki, ale również, a może bardziej podstawowe - przesłanie moralne, które winno towarzyszyć każdemu nauczycielowi. Tym ważniejsze, że nie ograniczone do jednego kontekstu idei (przeświadczeń światopoglądowych), ale przedstawiającego, jak funkcjonować w zróżnicowaniu tych właśnie idei.Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Macieja WoźniczkiUniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczyim. Jana Długosza w CzęstochowieW serii ukazały się:E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczneE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowejE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieżyRobert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukcesE. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje - przejawy - perspektywy wspierania
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 21449 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia na stronach 209-211. Indeks.
Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych - wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby.Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia."Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu."prof. dr hab. Krzysztof J. SzmidtW serii ukazały się:E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczneE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowejE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20175 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia, netografia na stronach 255-270. Indeks.
Publikacja dla nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów różnych specjalności, trenerów twórczości, psychologów szkolnych i trenerów grupowych, animatorów kultury - dla wszystkich tych, którym bliskie jest odkrywanie świata wraz z wychowankami. Zawiera oryginalną i pierwszą tak rozwiniętą w polskiej pedagogice teoretyczną koncepcję myślenia pytajnego jako twórczej kompetencji poznawczej, którą warto rozwijać u uczniów we wszystkich kategoriach wieku.W części metodycznej czytelnik znajdzie modele lekcji twórczego myślenia pytajnego oraz Dydaktyczny Kodeks Nauczyciela Stymulującego Myślenie Pytajne Uczniów, będący rejestrem zasad pomocy uczniom w rozwoju myślenia pytajnego, nie tylko w klasie szkolnej. Zamieszczono tu także czterdzieści wybranych ćwiczeń (dla wszystkich poziomów kształcenia) wraz ze zwięzłymi zasadami prowadzenia tego typu zajęć. Na końcu autorzy proponują Inwentarz Klasy Przyjaznej Myśleniu Pytajnemu Uczniów.*Rozwijanie myślenia w szkole jest zaniedbane. Publikacja pozwoli zbudować fundament dla modelu edukacji konstruktywistycznej, prorozwojowej, w której język (w szczególności pytania stawiane przez uczniów i nauczycieli) pełni funkcję pośrednika pomiędzy uczeniem się a rozwojem. Dostarcza ona teoretycznego wsparcia nauczycielom i pedagogom zainteresowanym problemem, a także pokazuje drogowskazy, możliwości rozwiązań poprzez prezentację m.in. treningu myślenia pytajnego. Otwiera nauczycielom przestrzeń dla podejmowania innowacyjnych rozwiązań, dostarczając im narzędzi.Z recenzji prof. dr hab. Ewy FilipiakW serii ukazały się:E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczneE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowejE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieżyE. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje - przejawy - perspektywy wspieraniaJ. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukcesA. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodykaI. Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 21453 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again