Szmidt Krzysztof J
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Szmidt Krzysztof J
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Myślenie twórcze
(10)
Twórczość
(6)
Ciekawość (postawa)
(1)
Kreatywność
(1)
Matematyka
(1)
Myślenie
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Projektowanie
(1)
Uczniowie
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Programy nauczania
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ABC kreatywności : kontynuacje / Krzysztof J. Szmidt. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 394 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 376-391.
Książka jest kontynuacją i rozwinięciem "ABC kreatywności" z roku 2010, bazuje bowiem na tym samym pomyśle, by poszczególne rozdziały wyznaczone były przez kolejne litery alfabetu i stanowiły pretekst do zrozumiałego, a zarazem interesującego dla czytelnika opisu ważnych zjawisk (zdolności, umiejętności, kompetencji, uwarunkowań), związanych z kreatywnością i jej rozwijaniem. Treści poszczególnych rozdziałów są dobrze ugruntowane w naukach o twórczości i dekonspirują ciągle żywe mity i półprawdy o kreatywności. Skierowane do czytelnika zadania twórcze i rubryka "Autorefleksja" mają uświadomić mu naturę poszczególnych kompetencji twórczych i zachęcić do przemyśleń nad własną aktywnością twórczą. Kończące każdy rozdział "Zasady Rozwoju Kreatywności" stanowią zwięzłe wskazówki (zalecenia) do stosowania w toku codziennych wysiłków nad rozwiązywaniem problemów w sposób twórczy. Książka adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, psychologów, studentów różnych kierunków, trenerów grupowych i specjalistów od zasobów w firmach, pionu kierowniczego w firmach. Pierwsze wydanie "ABC kreatywności" dostało się do finału konkursu o Nagrodę Teofrasta na najlepszą książkę psychologiczną roku 2010 czasopisma "Charaktery". Patroni medialni: edunews.pl, Charaktery. Patroni wydania: Odyseja Umysłu, Polskie Stowarzyszenie Kreatywności, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Krzysztof J. Schmidt - profesor nauk społecznych, pedagog, kierownik Zakładu Pedagogiki Twórczości w Katedrze Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Autor wielu książek i artykułów z zakresu pedagogiki twórczości i treningu kreatywności. Prezes Zarządu Głównego Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności w latach 2000-2009, obecnie prezes honorowy PSK i superwizor treningu twórczości PSK. Koordynator naukowy największego w Polsce projektu wychowania do twórczości - "Szkoła wspierająca uzdolnienia", realizowanego od ponad piętnastu lat w Płocku. Pomysłodawca nowej formy dydaktycznej - lekcji twórczości, realizowanych w wielu polskich szkołach, autor podręczników i pomocy dydaktycznych z tego zakresu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia, netografia na stronach 255-270. Indeks.
Publikacja dla nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów różnych specjalności, trenerów twórczości, psychologów szkolnych i trenerów grupowych, animatorów kultury - dla wszystkich tych, którym bliskie jest odkrywanie świata wraz z wychowankami. Zawiera oryginalną i pierwszą tak rozwiniętą w polskiej pedagogice teoretyczną koncepcję myślenia pytajnego jako twórczej kompetencji poznawczej, którą warto rozwijać u uczniów we wszystkich kategoriach wieku.W części metodycznej czytelnik znajdzie modele lekcji twórczego myślenia pytajnego oraz Dydaktyczny Kodeks Nauczyciela Stymulującego Myślenie Pytajne Uczniów, będący rejestrem zasad pomocy uczniom w rozwoju myślenia pytajnego, nie tylko w klasie szkolnej. Zamieszczono tu także czterdzieści wybranych ćwiczeń (dla wszystkich poziomów kształcenia) wraz ze zwięzłymi zasadami prowadzenia tego typu zajęć. Na końcu autorzy proponują Inwentarz Klasy Przyjaznej Myśleniu Pytajnemu Uczniów.*Rozwijanie myślenia w szkole jest zaniedbane. Publikacja pozwoli zbudować fundament dla modelu edukacji konstruktywistycznej, prorozwojowej, w której język (w szczególności pytania stawiane przez uczniów i nauczycieli) pełni funkcję pośrednika pomiędzy uczeniem się a rozwojem. Dostarcza ona teoretycznego wsparcia nauczycielom i pedagogom zainteresowanym problemem, a także pokazuje drogowskazy, możliwości rozwiązań poprzez prezentację m.in. treningu myślenia pytajnego. Otwiera nauczycielom przestrzeń dla podejmowania innowacyjnych rozwiązań, dostarczając im narzędzi.Z recenzji prof. dr hab. Ewy FilipiakW serii ukazały się:E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczneE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowejE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieżyE. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje - przejawy - perspektywy wspieraniaJ. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukcesA. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodykaI. Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3790 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
Pedagogika twórczości / Krzysztof J. Szmidt. - Wyd. 2. poszerz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - 734 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 675-714. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1170 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15366 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15363 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wskazówki bibliogr. s. 97-101.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15364, 15365 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4178, 8505 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Bibliografia na stronach 287-296.
Kreatywność i pomysłowość to cechy, które bez żadnej przesady można uznać za kluczowe dla rozwoju człowieka jako gatunku zajmującego szczególne miejsce wśród zwierząt. Przez całe tysiąclecia to właśnie dzięki tym cechom ludzie przekształcali świat wokół siebie, dokonywali odkryć i konstruowali mechanizmy. To one leżą u podstaw przełomowych wynalazków, literatury, sztuki, medycyny czy teorii społecznych. Jednak o ile dawniej twórcze myślenie było raczej domeną wybitnych jednostek, dziś staje się nieodzowne w codziennym życiu każdego człowieka: pracownika korporacji i sektora społecznego, nauczyciela, terapeuty, animatora kultury czy studenta.Płynność i elastyczność myślenia, oryginalność i zdolność dopracowania pomysłu można w pewnym stopniu wyćwiczyć ? tak jak ćwiczy się pamięć i szlifuje inteligencję. W tej książce znajdziesz wiele różnych zadań pozwalających przełamać schematyczność myślenia, poprawić procesy tworzenia skojarzeń, posługiwania się analogiami i metaforami, przekształcania idei i rzeczy. Zobaczysz, jak poprowadzić sesje indywidualne, w parach i grupowe, jak zachęcić ich uczestników do twórczego myślenia i przełamać opory. Wiele ćwiczeń zawiera ilustracje zastosowania danej techniki z przykładami rozwiązań. To nieoceniona pomoc dla wszystkich pedagogów, psychologów i trenerów, chcących wyzwolić twórczy potencjał swoich podopiecznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 231-236.
Bibliogr. przy pracach.
"Trening twórczości w szkole wyższej" to zbiór artykułów poświęconych różnym aspektom tej formy kształcenia studentów.Czytelnik znajdzie tu zarówno teksty o charakterze rozpraw teoretycznych, które dotyczą centralnych pojęć związanych z treningiem twórczości, jak i teksty mające charakter relacji z doświadczeń praktycznych w prowadzeniu tej formy kształcenia na różnych kierunkach studiów pedagogicznych i psychologicznych, opisywanych jednak w kontekście określonych teorii treningu.
Część I. TRENING TWÓRCZOŚCI – TEORIA I PRAKTYKA * Krzysztof J. Szmidt – Dlaczego należy być twórczym? Rozważania o powodach istotnych, uzasadniających sens treningu twórczości * Beatricze Andrzejewska – Twórczość jako cel i metoda kształcenia * Maciej Karwowski – Trening twórczości: rozpoznanie, planowanie, monitorowanie, przewodzenie * Makary K. Stasiak – Prawo studenta Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi do dodatkowej wolności * Część II. TRENING TWÓRCZOŚCI – PRAKTYKA I TEORIA * Krzysztof J. Szmidt – Za dużo, za szybko, za łatwo – podstawowe błędy trenerów twórczości * Dorota Turska – Trening twórczości dla nauczycieli, czyli próba eksmisji ducha profesora Bladaczki * Beata Dyrda – Założenia i ewaluacja zajęć „Kreatywność w pracy nauczyciela i wychowawcy – techniki twórczego rozwiązywania problemów” * Błażej Szymura – Trening twórczego myslenia dla studentów psychologii * Jarosław Orzechowski – Profilowanie treningu twórczości do specyfiki grupy uczestników * Janina Uszyńska-Jarmoc – Trening twórczości: zabawa – refleksja - zmiana * Kamila Witerska – Drama edukacyjna w szkole wyższej * Monika Wróblewska – Efekty treningu twórczości w teorii i praktyce * Wiesław Karolak – Projekt rozwijania zdolności artystycznych osób niepełnosprawnych - „Mario” * Agnieszka Oklińska – Festiwal Twórczości – próba pobudzenia kreatywności łódzkich studentów * Część III. LEKTURY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE * Marta Galewska – Twórcza inteligencja w szkole - recenzja książki „Creative Intelligence for School” * Monika Modrzejewska-Świgulska – „Inspirujące uderzenia” – recenzja książki Rogera Von Oech „A Whack on the Side of the Head”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej