Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(28)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Śnieciński Józef Marek
(3)
Claparede Édouard (1873-1940)
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Frąckowiak Anna (pedagog). Red
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Kot Stanisław (1885-1975)
(2)
Okoń Wincenty (1914- )
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- ). Red
(2)
Radźko Andrzej
(2)
Trawińska Hanna
(2)
Śmietana Urszula. Red
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(1)
Bąka Jarosław Człowiek niepełnosprawny w róznych fazach życia
(1)
Błeszyńska Helena
(1)
Czaplińska-Mutermilchowa Róża
(1)
Czarnowski Stefan Zygmunt (1879-1937)
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Deryńska Karolina
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dyrda Beata (1968- )
(1)
Fastyn Bogna
(1)
Godlewski Grzegorz. (1955- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Hajduk Edward
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Key Ellen (1849-1926)
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kolankiewicz Marta
(1)
Kozłowska Anna (psycholog)
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kwias Agata
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Moszczeńska Izabela (1864-1941)
(1)
Oliwińska Iwona A
(1)
Orczyk Adam (1964- )
(1)
Pachociński Ryszard
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Siesicka Agnieszka
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Słodownik-Rycaj Ewa (1958- )
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Ziembińska Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(31)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Studenci
(2)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dziecko
(7)
Pedagogika
(4)
Rodzina
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Nauczyciele
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Wychowanie
(2)
Bajkoterapia
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Etyka
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Kultura
(1)
Logopedia
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Mowa
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Ojcostwo
(1)
Okoń, Wincenty (1914- )
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Poznanie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjalizacja
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teatr
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Warszawa
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Bajki i baśnie
(1)
Encyklopedie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradnik
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wiele bajek przedstawionych w książce współtworzyły dzieci. Historie opowiedziane odzwierciedlają przeżywane dziecięce problemy, a także pomagają w szukaniu rozwiązań. Są to nie tylko utwory dla dzieci - niektóre z nich są przeznaczone dla dorosłych. Mówią o ich potrzebach, a także o tym, w jaki sposób są one zaspokajane. Czasami bowiem myśl o własnych rozterkach przesłania dorosłym myślenie o rzeczywistych potrzebach dzieci. Do niektórych bajek są dołączone dziecięce rysunki, które ilustrują najbardziej istotne chwile w opowiedzianej historii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5718, 5717 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Bibliogr. s. [80].
Książka to zbiór wierszy i zagadek logopedycznych wraz z ćwiczeniami, przeznaczonych do utrwalania i automatyzacji wymowy głosek [r] [l], głosek dentalizowanych oraz [k] [g] [x] [f]. Zaprezentowane ćwiczenia mogą służyć logopedom, nauczycielom jak i rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Wiersze i zagadki dają możliwość wielokrotnego ćwiczenia wskazanej głoski. Zaletą książki jest nauka przez zabawę. Wiersze i zagadki są dowcipne, przesycone humorem, łatwo je zapamiętać, a dzięki temu utrwalać prawidłową wymowę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50917 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3548, 2243 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Il metodo della pedagogia scientifica : applicato all`educazione infantile nelle case dei bambini" 1909. Tekst przygot. do dr. na podst. wyd.: Warszawa : Drukarnia Naukowa, 1913.
W 1909 roku Montessori wydała książkę "Domy dziecięce. Metoda pedagogiki naukowej stosowana w wychowaniu najmłodszych dzieci". Została ona przetłumaczona na język polski i wydana już w 1913 r. Jak do tej pory jest to jedyna książka Montessori przetłumaczona na nasz ojczysty język i oficjalnie wydana. Autorka zawarła w niej zarys teorii swojej metody oraz opisała materiał rozwojowy i instruktaże do pracy z pomocami. Idee Marii Montessori rozpowszechniły się w całym świecie, wśród pedagogów znane jest słynne zdanie, stanowiące zasadę wychowania metodą Montessori - "Pomóż mi zrobić to samemu"
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47357 (1 egz.)
Kaucja: 13,60 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8525, 344, 345 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. i s. internetowe s. 219-[230].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) Warszawa C (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 94(438) Warszawa C (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51320 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) Warszawa (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) Warszawa (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.0 (6 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50575 (1 egz.)
Kaucja: 26,35 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 357-362 i przy rozdziałach. Indeksy.
Polecamy Państwu zupełnie nową wersję, znanego już podręcznika. Jest to książka niezbędna dla studentów, podejmujących badania z myślą o pisaniu prac: semestralnych, dyplomowych i magisterskich.Omawia szczegółowo cały proces, od przygotowania badań, ich przeprowadzenia, a najważniejsze, wyciągnięcie prawidłowych wniosków i wykorzystania ich w pracy.Jest to wreszcie książka sprawdzona przez kilka pokoleń studentów piszących swoje prace, o czym świadczyło jej olbrzymie powodzenie w ostatnich latach.Nowa, uwspółcześniona wersja, wprowadza wiele nowych elementów w tym modne w ostatnich latach badania jakościowe - ale zachowuje swoją prostą konstrukcję i jasność wypowiedzi - a więc to co było jednym z najmocniejszych atutów poprzedniej wersji.
Część I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcia badań empirycznych * Rozdział 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym * Pojęcie nauki * Cechy i zasady poznania naukowego * Owoce poznania naukowego * Cele badań naukowych * Prawa nauki * Prawidłowości w nauce * Teoria naukowa * Wyjaśnienia naukowe i ich rodzaje * Wyjaśnienia genetyczne * Wyjaśnienia funkcjonalne * Wyjaśnienia teleologiczno-funkcjonalne * Wyjaśnienia logiczne * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych * Typologia badań pedagogicznych ze względu na cel, organizację, przedmiot i procedurę * Problemy a hipotezy * Formułowanie problemów badawczych * Formułowanie hipotez * Pojęcie modelu w badaniach społecznych * Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych * Formułowanie zmiennych i ich rodzaje * Wskaźniki i ich rodzaje * Klasyfikacja jako narzędzie porządkowania wiedzy * Etyczne ograniczenia i wymogi wobec badań pedagogicznych * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Część II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych * Rozdział 3. Metody badań pedagogicznych * Metody - techniki - narzędzia badawcze * Eksperyment pedagogiczny * Monografia pedagogiczna * Metoda indywidualnych przypadków * Metoda sondażu diagnostycznego * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 4. Techniki badań pedagogicznych * Obserwacja * Narzędzia obserwacji * Wywiad * Czynniki zakłócające wiarygodność informacji * Główne typy wywiadów w badaniach pedagogicznych * Ankieta * Badanie dokumentów * Analiza treści * Techniki projekcyjne * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych * Pomiar środowiska wychowawczego * Pojęcia i skale pomiaru * Skala nominalna * Skala porządkowa * Skala interwałowa * Skala ilorazowa * Techniki socjometryczne * Testy pedagogiczne * Istota i właściwości testów * Klasyfikacja testów * Zasady stosowania testów * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania * w badaniach pedagogicznych * Sztuka konstruowania próby badawczej * Operacje statystyczne na zmiennych * Korelacje, rozkłady i oszacowania * Statystyczna weryfikacja hipotez * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie * Reguły technicznej i poznawczej poprawności budowy narzędzi * Kwestionariusz wywiadu * Kwestionariusz ankiety * Narzędzia socjometrii * Narzędzia obserwacji * Skale * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 8. Organizacja i etapy badań naukowych * Schematy organizacji badań * Faza koncepcji * Wybór tematu, przedmiotu i celu badań, kwerenda literatury * Problemy badawcze * Hipotezy badawcze * Wybór terenu badań i dobór próby * Typologia zmiennych * Schemat wyjaśniania związków między zmiennymi * Typologia wskaźników do zmiennych * Metody, techniki i narzędzia badawcze * Definicje teoretyczne ważniejszych pojęć * Badania pilotażowe * Ostateczne decyzje odnośnie pojęć i warsztatu badań * Gromadzenie i opracowanie bibliografii * Faza badań * Harmonogram badań * Przeprowadzenie badań właściwych * Uporządkowanie materiałów badawczych * Przygotowanie do kodyfikacji * Weryfikacja hipotez * Opracowanie teoretyczne i uogólnianie wyników * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 9. Zasady opracowania materiałów badawczych * Porządkowanie i klasyfikacja materiałów badawczych * Konstrukcja klucza kodyfikacyjnego * Arkusze zbiorcze oraz podstawowe operacje statystyczne * Prosta prezentacja statystyczna wyników badań * Analiza jakościowa, klasyfikacja zagadnień i zależności * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań * pedagogicznych * Obiektywizm i subiektywizm poznania społecznego * Rola konstrukcji i języka narzędzi badawczych dla rzetelności wyników * Czynniki zniekształcające wartość materiałów badawczych * Badania całościowe i badania reprezentacyjne * Zasady doboru próby reprezentacyjnej * Badania pilotażowe * Wnioskowanie jako sztuka i jako cel * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Część III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych * Rozdział 11. Podstawowe założenia badań jakościowych * Jakościowe i ilościowe strategie poznania naukowego * Teoretyczne korzenie jakościowej strategii badań * Procedury i założenia badań jakościowych * Cechy charakterystyczne badania jakościowego * Rozdział 12. Rodzaje badań jakościowych * Badania etnograficzne * Studium przypadku * Badania biograficzne * Badania fenomenograficzne * Badanie w działaniu * Rozdział 13. Metody zbierania materiałów badawczych * Obserwacja uczestnicząca * Otwarty wywiad pogłębiony (lub wywiad narracyjny, historia mówiona) * Dyskusja grupowa * Rozdział 14. Opracowywanie danych jakościowych * Porządkowanie i grupowanie danych * Analiza treści, tekstu * Wnioskowanie i opis * Uwagi końcowe * Literatura * Indeks nazwisk * Indeks pojęć * Aneks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55866 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18607, 18902, 18901, 18593 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.0 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50571 (1 egz.)
Kaucja: 25,50 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5731, 16746 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest częścią rozprawy doktorskiej pt.: Źródła i czynniki kształtujące modele ojcostwa we współczesnych rodzinach miejskich (Uniwersytet, Białystok, 2009).
Bibliogr. s. 231-242.
W rodzinie zachodzą najważniejsze w życiu człowieka relacje międzyludzkie, czyli małżeńskie, rodzicielskie, związane z procesem wychowania dziecka w rodzinie. Nieco odmienne role, aczkolwiek tak samo ważne w tym procesie, mają do spełnienia zarówno matka, jak i ojciec. Dokonujące się przemiany we współczesnym świecie, związane z procesami rodzimej transformacji systemowej oraz globalizacji, dotyczą także rodziny i stawiają przed nią nieznane dotychczas zadania. W nowej sytuacji ekonomicznej, społecznej, kulturowej kraju, polska rodzina zyskała wiele szans, by móc zaspokajać potrzeby związane z budowaniem rodzinnej wspólnoty, otwartej na świat zewnętrzny. Często też w swym egzystowaniu napotyka ona na różne problemy. Pogarszające się warunki materialne rodziny, dezorganizacja strukturalna, często dezintegracja w sferze więzi emocjonalnej, zjawiska patologii występujące w rodzinach skłaniają badaczy do poznania i określenia miejsca ojca we współczesnej rodzinie i w procesie wychowania dziecka. [fragment Wstępu]
WSTĘP * ROZDZIAŁ I * Teoretyczne podstawy problematyki dotyczącej ojca w rodzinie * 1.1 Ojciec - ojcostwo - wyjaśnienia terminologiczne * 1.1.1 Aspekt prawny ojcostwa * 1.1.2 Aspekt biologiczny ojcostwa * 1.1.3 Aspekt duchowy ojcostwa * 1.1.4 Aspekt pedagogiczny ojcostwa * 1.2 Problematyka rodziny i wychowania w aspekcie założeń pedagogiki humanistycznej * 1.3 Określenie pojęcia "rola" w świetle teorii symbolicznego interakcjonizmu * 1.4 Znaczenie doświadczeń wyniesionych z rodziny pochodzenia na tle społeczno-uczeniowej teorii osobowości Juliana B. Rottera * 1.5 Społeczno-poznawcza teoria Alberta Bandury a uczenie się określonych zachowań ojcowskich * 1.6 Środowiskowe czynniki warunkujące udział ojca w wychowaniu dziecka w kontekście założeń teorii ekologii humanistycznej Urie Bronfenbrennera * ROZDZIAŁ II * Ojciec - jego rola i znaczenie w wychowaniu rodzinnym * 2.1 Ojciec w życiu rodzinnym - rys historyczny * 2.2 Rola ojca we współczesnej rodzinie w kontekście zachodzących przemian * 2.3 Skutki nieobecności ojca w rodzinie * ROZDZIAŁ III * Metodologiczne podstawy badań własnych * 3.1 Przedmiot, cele i problemy badawcze * 3.1.1 Cele poznawcze * 3.1.2 Cel praktyczny pracy * 3.2 Metody, techniki i narzędzia badawcze * 3.3 Charakterystyka badanej grupy * ROZDZIAŁ IV * Rola ojca w wychowaniu dziecka w badanych rodzinach miejskich * 4.1 Opieka nad dzieckiem * 4.2 Rola ojców w procesie wychowania * 4.3 Udział ojców w organizowaniu dzieciom czasu wolnego * 4.4 Zabezpieczenie przez ojców warunków materialnych rodzinie * ROZDZIAŁ V * Źródła kształtujące udział badanych ojców w wychowaniu dziecka * 5.1 Postacie ojcowskie prezentowane w wybranych programach telewizyjnych i ich wpływ na rolę ojców w wychowaniu rodzinnym * 5.2 Rodzina pochodzenia ojców jako źródło warunkujące określone role ojcowskie * 5.3 Najbliższe środowisko życia badanych ojców (przyjaciele, sąsiedzi, koledzy z pracy) określające udział ojców w wychowaniu dziecka * ROZDZIAŁ VI * Modele ojcostwa we współczesnych rodzinach w świetle literatury i badań własnych * 6.1 Modele ojcostwa w świetle literatury * 6.2 Modele ojcostwa w badanych rodzinach * 6.2.1 Model świadomego i odpowiedzialnego ojcostwa * 6.2.2 Pragmatyczny model ojcostwa * 6.2.3 Ojciec nieobecny emocjonalnie * ROZDZIAŁ VII * Pedagogiczny model ojcostwa - implikacje dla praktyki * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. przy rozdz.
Omówione zagadnienia: Na dróżkach i bezdrożach doskonalenia moralnego, Prehistoria moralności, Doświadczenia moralne starożytnej Grecji i Rzymu, Immanuel Kant: krytyka wszystkich i rozumu też, Etyka po Kancie - na progu współczesności, Metaetyka - namysł nad etyką, Wyzwania etyczne przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 163.
W tej pracy można znaleźć wiele wskazówek i propozycji zabaw (ruchowych, umuzykalniających, dydaktycznych i tematycznych) dopaso-wanych do potrzeb najmłodszego dziecka. Wszystkie są poparte długoletnim doświadczeniem autorki, Hanna Trawińska bowiem już ponad 30 lat pracuje w warszawskich żłobkach. Zdążyła podane zabawy praktycznie zweryfi-kować pod kątem wymagań i możliwości najmłodszych. Doświadczenie autorki dzięki tej pracy może posłużyć wychowawczyniom w żłobkach, rodzicom, nianiom podejmującym się opieki nad maluchami. I jeszcze jedna ważna uwaga. Większość prezentowanych zabaw ma polską, wielowiekową tradycję. Można więc bez przesady powiedzieć, że oto mamy przed sobą polskie zabawy rozwijające dla małych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-217.
Celem naszych rozważań teoretycznych i praktycznych stała się prośba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów, jaki nami kierował podczas pisania tej książki, była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Poszukuje się w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: Jak diagnozować? Jak rozpoznawać zaniedbania i deficyty w rozwoju? Jakie wykorzystać sposoby?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17793, 15932 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Małe Dziecko w Placówce ; z. 3 i 4)
Część I: Szkoła Ortogeniczna * - Wstęp * - Leczenie instytucjonalne i efekty terapeutyczne * - Szkoła * Część II: Paul, przypadek hospitalizmu. Czas i drobiazgi * - Hospitalizm * - Rodzice Paula i jego wczesne dzieciństwo * - Osobowość Paula * - Od "dzikiej bestii" do "wielkiego dyktatora" * - Początek wewnętrznej dyscypliny i walka z nią * Dziecięce przyjemności i nowe spojrzenie na życie * - Świat się zaludnia * - Paul rozpoznaje w sobie osobę * - Paul godzi się ze sobą i ze światem * - ...i opuszcza nas * - Opiekunka Paula * - Wyjście na świat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 744, 745 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej