Inteligencja (psychol.)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Poradniki i przewodniki
(7)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(16)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(28)
Autor
Nęcka Edward (1953- )
(4)
Strelau Jan (1931- )
(3)
Bieluga Krystyna
(2)
Coles Robert (1929- )
(2)
Gardner Howard
(2)
Gaul Dorota
(2)
Machowski Michał
(2)
Oniszczenko Włodzimierz
(2)
Armstrong Thomas
(1)
Baumgarten Franciszka
(1)
Bilbao Alvaro
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Dragan Wojciech Łukasz
(1)
Duniec Kamila
(1)
Fellows Leonard
(1)
Fraisse Paul (1911-1996)
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Geller Tatiana
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Groborz Magdalena
(1)
Guilford Joy Paul
(1)
Hargreaves Roger (1934-1988)
(1)
Hargreaves Roger (1934-1988). Mr. Men
(1)
Heinrichs Jay
(1)
Hornowski Bolesław (1914-1983)
(1)
Jachimska-|Małkiewicz Katarzyna
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Jaworska-Jamruszkiewicz Jolanta
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Karwowski Maciej (psychologia)
(1)
Kornhaber Mindy L
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Lewandowska Marta
(1)
Marina José Antonio (1939- )
(1)
Markova Dawna (1942- )
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Musielak Sebastian
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nakone Lanna
(1)
Oléron Pierre (1915-1995)
(1)
Osho (1931-1990)
(1)
Osho (1931-1990). Nowa jakość życia
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawłowski F
(1)
Piaget Jean (1896-1980)
(1)
Portmann Rosemarie
(1)
Powell Anne (1950- )
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Radomska-|Strzemecka Helena
(1)
Richardson Ken (1942- )
(1)
Saloni Juliusz
(1)
Shapiro Lawrence E
(1)
Smagacz Henryk
(1)
Sowa Jan (1976- )
(1)
Strelau Jan
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Sękowski Andrzej Edward
(1)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(1)
Taine Hippolyte Adolphe (1828-1893)
(1)
Tomaszewski Stanisław
(1)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Umińska Agnieszka
(1)
Wake Warren K
(1)
Warczak A
(1)
Weintalówna Henryka
(1)
Wieczorek Paweł (tłumacz)
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wróbel Marcin (1977- )
(1)
Zawadzki Zbigniew
(1)
Zeller Anna
(1)
Śmieja Magdalena
(1)
Żółcińska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(1)
1870 - 1879
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(48)
Odbiorca
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Inteligencja (psychol.)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Poradnik
(9)
Wydawnictwa popularne
(4)
Podręczniki
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
U góry okł.: Książka dla rodziców i dla nauczycieli, by mogli się przekonać, że nauka w szkole nie musi być utrapieniem i nudą.
Bibliogr. s. 181-182.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
Na okł. podtyt.: praktyczny podręcznik dla pedagogów i nauczycieli.
Bibliogr. s. 473-508. - Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45055 (1 egz.)
Kaucja: 71,10 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2476 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-234.
W wychowaniu intelektualnym zwraca się uwagę na osobowość umysłową człowieka. Ważne są takie cechy, jak: otwartość na wiedzę, dociekliwość naukowa, dążenie do prawdy, wytrwałość, ale jednocześnie zdolność selekcji wiedzy i krytyczne oceny napływających informacji.Autorka traktuje człowieka jako jedność psychofizyczną. Wyodrębnienie sfery intelektualnej (wychowania intelektualnego) ma charakter poznawczy i służy lepszemu uzmysłowieniu pedagogom - zarówno teoretykom, jak i praktykom - możliwości oraz potrzeb w zakresie wychowania intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności jego realizowania w szkole.Wykorzystanie wiedzy o wychowaniu intelektualnym w praktyce edukacyjnej może stworzyć szansę uzyskania wysokiego poziomu rozwoju intelektualnego, ogłady, obycia oraz kultury umysłowej u uczniów.
Wstęp Rozdział I * Charakterystyka rozwoju intelektualnego młodzieży w wieku dorastania * Rozdział II * Współczesne tendencje w procesie dydaktyczno-wychowawczym w reformowanej szkole * Rozdział III * Geneza i rozwój koncepcji wychowania intelektualnego w teorii kształcenia * Rozdział IV * Wyjaśnienia terminologiczne * 1. Wychowanie intelektualne * 2. Wartości poznawcze * 3. Zdolności poznawcze (procesy poznawcze) * 4. Zainteresowania i zainteresowania poznawcze * 5. Postawa i postawa poznawcza * 6. Motywacja poznawcza * 7. Teoria dydaktyczna i praktyka edukacyjna * Rozdział V * Metodologia badań własnych * 1. Problematyka badań * 2. Zmienne i wskaźniki * 3. Metody i narzędzia badawcze * 4. Miejsce i czas badań * 5. Charakterystyka badanych osób * 6. Organizacja i przebieg badań * 7. Charakterystyka zgromadzonego materiału * Rozdział VI * Wychowanie intelektualne w praktyce edukacyjnej * 1. Znaczenie przydawane wychowaniu intelektualnemu w praktyce edukacyjnej * 2. Cele wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej * 3. Treści wychowania intelektualnego * 4. Metody realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej * 5. Formy realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej * 6. Środki realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej * 7. Efektywność realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej * 8. Efektywność wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej * Rozdział VIII * Możliwość efektywniejszego realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej według nauczycieli i uczniów * Rozdział IX * Uogólnienia i wnioski z badań * 1. Wychowanie intelektualne w podstawach programowych kształcenia ogólnego * 2. Wychowanie intelektualne w praktyce edukacyjnej * 3. Możliwości efektywniejszego realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej w opinii nauczycieli i uczniów * Bibliografia * Aneksy * Aneks nr 1 * Aneks nr 2 * Aneks nr 3 * Aneks nr 4
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48468 (1 egz.)
Kaucja: 32,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4610, 5235 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Bibliogr. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46641 (1 egz.)
Kaucja: 29,70 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44193 (1 egz.)
Kaucja: 23,20 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9224 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51155 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8251, 7700 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Dla wychowawców, nauczycieli, rodziców i opiekunów uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna.
W centrum rozważań opracowania postawiono ucznia o inteligencji niższej niż przeciętna. Jest to uczeń mieszczący się w granicach szeroko rozumianej normy intelektualnej, którego jednak możliwości i umiejętności w widoczny sposób odbiegają od możliwości i umiejętności prezentowanych przez większość uczniów, będących w tym samym wieku, o rozwoju intelektualnym kształtującym się na poziomie inteligencji przeciętnej (i wyższej). Adresatami publikacji są wychowawcy, nauczyciele, rodzice i opiekunowie uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna. Publikacja ma za zadanie wyjaśnić, na jakie problemy w funkcjonowaniu w szkole i grupie rówieśniczej może natrafić uczeń o takiej inteligencji. Ukazuje różnice w funkcjonowaniu uczniów z normą intelektualną i uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna. W książce nauczyciele znajdą szereg wskazówek, w jaki sposób można dostosowywać wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna. Publikacja może okazać się pomocna przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rozdział 1. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Rozdział 2. Uczeń o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 3. Niepowodzenia szkolne uczniów i sposoby ich przezwyciężania * Rozdział 4. Następstwa niepowodzeń szkolnych * Rozdział 5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia z inteligencją niższą niż przeciętna * Rozdział 6. Metodologiczne podstawy badań własnych * Rozdział 7. Środowisko rodzinne badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 8. Rozwój psychoruchowy uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna na podstawie badań empirycznych * Rozdział 9. Sytuacja szkolna uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 10. Formy pomocy udzielanej uczniom o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 11. Dalszy rozwój kariery szkolnej badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16089 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16142 (1 egz.)
Kaucja: 3,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9951 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15507 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
(Tajemnice Nauki)
Tyt. oryg.: The making of intelligence.
Na okł. podtyt.: czym jest inteligencja?, czy determinuje ją biologia, geny, rasa?, czy testy IQ są rzeczywistym odbiciem inteligencji?
Bibliogr. s. 188-192. - Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46521 (1 egz.)
Kaucja: 25,42 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeksy.
Aktualne kompendium wiedzy na temat kształcenia i stymulowania rozwoju osób zdolnych.Przedstawia takie zagadnienia jak:- zależności między inteligencją, zdolnościami a osobowością- psychologiczne uwarunkowania osiągnięć szkolnych- eksperymentalne badania wyobraźni twórczej- proces identyfikacji i diagnozowania zdolności uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych- społeczne funkcjonowanie osób wybitnie zdolnych w dzieciństwie i życiu dorosłymKsiążka jest przeznaczona dla psychologów, pedagogów i nauczycieli, studentów psychologii oraz kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, a także rodziców i wychowawców dzieci wybitnie zdolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : "How to raise a child with a high EQ" 1997. - Na okł. : EQ = iloraz inteligencji emocjonalnej.
Bibliogr. s. [280].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6589 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej