Oceny szkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(31)
Autor
Niemierko Bolesław (1935- )
(4)
Chodoń Irena
(2)
Stróżyński Klemens
(2)
Black P. J. (1930- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Caverni Jean Paul
(1)
Celuch Małgorzata
(1)
Chmielewski Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Chmielewski Henryk Jerzy (1923-2021). Tytus, Romek i A`Tomek (pol.)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cieniek Elżbieta
(1)
Dudek Karol
(1)
Dutkiewicz Joanna (tłumacz)
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Giermakowski Marian
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grodzka-Borowska Aleksandra
(1)
Głaz Łukasz (1982- )
(1)
Hanisz Jadwiga (1939- )
(1)
Hudańska Iwona
(1)
Janiszowska Irena (1920-2001)
(1)
Kajzer Mirosława
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kosińska Ewa (ekonomia)
(1)
Kuligowska Krystyna
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Madejski Eligiusz (wychowanie fizyczne)
(1)
Małecki Wojciech
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Misiarek Stefania
(1)
Misiorna Elżbieta
(1)
Noizet Georges
(1)
Pacholczyk Irena
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Petlák Erich
(1)
Rimm Sylvia B. (1935- )
(1)
Sobótka Artur (1962- )
(1)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(1)
Treliński Gustaw (1939- )
(1)
Turska Dorota
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Walczak Wojciech (1959- )
(1)
Węglarz Józef
(1)
Węgrzyn-Kamela Ewa
(1)
Ziętkiewicz Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Studenci
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Oceny szkolne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Komiks przygodowy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Programy nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Chemia
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Akademii SUS)
Poprawna nazwa aut.: Paul Black.
Bibliogr. s. 143-147.
"Jak oceniać, aby uczyć" to polskie wydanie publikacji Paula Blacka (i in.) dotyczącej oceniania kształtującego, ilustrowane przykładami z polskich szkół. Książka pokazuje, jak nauczyciel może stać się prawdziwym przewodnikiem w procesie uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4659, 16412 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Na okładce: klasyfikacja śródroczna i roczna - ocenianie zachowania - promowanie - ukończenie szkoły.
Wykaz aktów prawnych na stronach 203-204.
Autorka w kompleksowy sposób przedstawiła poszczególne zagadnienia związane z ocenianiem i promowaniem. Do każdego z działów dołączone są też praktyczne narzędzia, dokumenty, sytuacje z życia szkoły. Dzięki temu publikacja jest kompletna - pozwoli szybko, sprawnie i bezbłędnie wywiązać się z obowiązków. [ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tytus, Romek i A`Tomek / Henryk Jerzy Chmielewski ; ks. 7)
Data wydania wg serwisu e-ISBN.
Na stronie redakcyjnej data wydaniaa copyright 2009.
Pod koniec roku szkolnego Tytus ma mieć poprawkę z geografii Polski, Romek i A`Tomek pokazują mu więc nasz kraj. Pojazd - odrzutki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10873, 9204 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 148-152.
Rozdział I. Ocena i ocenianie szkolne w ujęciu teoretycznym i w świetle badań * 1. Pojęcie ocen i stopni szkolnych. Ocena i ocenianie - próby definicji pojęć * 2. Sytuacja oceniania szkolnego * 3. "Społeczno-wychowawcze" ocenianie osiągnięć szkolnych jako alternatywa oceniania dydaktycznego * 4. Nowa rzeczywistość oceniania szkolnego * 5. Zarzuty wobec stopni szkolnych w niektórych pozycjach literatury polskiej i zagranicznej * Rozdział II. Ocenianie szkolne w pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim * 1. Charakterystyka ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w kontekście oceniania szkolnego * 2. Stan badań nad ocenianiem osiągnięć szkolnych dzieci umysłowo upośledzonych w literaturze * Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań * 1. Problematyka, zakres i cel podjętych badań * 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze * 3. Teren badań i próba badawcza * 4. Metody, techniki i narzędzia zastosowane w trakcie badań * Rozdział IV. Analiza wyników badań * 1. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkół ogólnodostępnych * 2. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkół ogónodostępnych. Podobieństwa i różnice * 3. Trafność oceniania i wykorzystania skali not szkolnych w kontekście wykształcenia i stażu pracy nauczycieli szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkół ogólnodostępnych * 4. Zagadnienia zgodności oceniania w przypadku pomiaru dydaktycznego i oceniania formalnego w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4775 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: szkoła podstawowa IV-VI.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka oczywiście nie wyczerpuje całości tematyki oceniania, ufamy jednak, że przyczyni się do innego spojrzenia na tematykę od lat budzącą kontrowersje czy nawet konflikty na linii nauczyciel-uczeń, nauczyciel-rodzic. Część z nich wynika przede wszystkim na niezrozumieniu przepisów. Na zatrzymaniu się w pewnym momencie przy jednoczesnym zachodzeniu zmian w prawie i w szkolnictwie. Tam bowiem, gdzie są ludzie, są zmiany, ważne abyśmy znali prawo oświatowe, bowiem ono chroni także nas – nauczycieli, nas – rodziców oraz nas - uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Dobrego Nauczyciela)
Bibliogr. s. 40.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. s. [75]-76.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8597 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13756 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katechety)
Bibliogr.
Książka dla katechety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Praca ta ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi Czytelnika na najistotniejsze problemy szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej. Poza tym, okolicznością sprzyjającą zmianom w jakości kształcenia i wychowania jest zwiększanie autonomii szkół. Książka obejmuje jedynie wybrane, ale bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej. Pomimo że jej treść została opracowana na poziomie ogólnym, to jednak zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane w praktyce.
Wstęp * Rozdział I Zadania szkoły w procesie przygotowania uczniów do uczestnictwa w kulturze fizycznej * 1.1. Edukacja fizyczna promująca wartości ciała * 1.2. Proces nauczania rozumienia potrzeb cielesnych * 1.3. Świadome ćwiczenie ciała * Bibliografia * Rozdział II Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego * 2.1. Tworzenie programów autorskich * 2.2. Planowanie pracy * 2.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego * 2.4. Propozycja organizacji zajęć wychowania fizycznego do wyboru * Bibliografia * Rozdział III Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego * 3.1. U źródeł pedeutologii * 3.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego * 3.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego * 3.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych – analiza aktualnego stanu * 3.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego * 3.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna nauczyciela wychowania fizycznego * 3.4.1. Homo incontentus * 3.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym * 3.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela * 3.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym * 3.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego * Bibliografia * Rozdział IV Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji * 4.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania * 4.2. Fizyczne kształcenie * 4.3. Fizyczne wychowanie * 4.4. Istota i rozumienie nowoczesnościw wychowaniu fizycznym * 4.4.1. Edukacja permanentna * 4.4.2. Autoedukacja * 4.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości * 4.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym * 4.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji * 4.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu * 4.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa * 4.4.8. Autokreacja * 4.5. Uczniowskie dylematy * Bibliografia * Rozdział V Badanie jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * 5.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego kształcenia i wychowania * 5.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * 5.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego * 5.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * Bibliografia * Rozdział VI Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego * 6.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym * 6.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji * 6.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej * 6.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności na lekcji * 6.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia * 6.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowania fizycznego * 6.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny * 6.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego * Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56363 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
Na okł. podtyt.: praktyczny podręcznik dla pedagogów i nauczycieli.
Bibliogr. s. 473-508. - Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45055 (1 egz.)
Kaucja: 71,10 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2476 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 213-223.
Ocenianie osiągnięć uczniów jest najtrudniejszym zadaniem nauczyciela.Oczekiwania co do jakości oceniania w szkole są bardzo wysokie. Uczniowie, ich rodzice, władze szkolne i opinia publiczna chcą wierzyć, że nauczyciel uznaje wartość wszystkich swoich obowiązków, potrafi zdobyć pełną informację o wynikach nauczania i skutecznie unika jakichkolwiek uprzedzeń wobec uczniów. Niełatwo sprostać tym oczekiwaniom.Ocena szkolna powinna być jednoznaczna dla wszystkich jej odbiorców. W ich poczuciu to symbol słowny lub liczbowy mówi jasno, czy cel został osiągnięty, natomiast potok słów ukrywa wartość uzyskanego wyniku.Wielu uczniów potrzebuje sukcesów i zachęt, które mogłyby w nich obudzić zainteresowanie przedmiotem. Ocena, jak wiedzą nauczyciele, pełni dla nich funkcję głównego motywatora. To dotyczy zwłaszcza najmłodszych, niedojrzałych do samoregulacji, lecz motywacja jest chwiejna w każdym wieku i niezbędne bywają jej wzmocnienia z zewnątrz.Oceniając osiągnięcia uczniów, nauczyciel ocenia zarazem swoją pracę. Zdaje więc sobie sprawę z tego, że osoby z zewnątrz mogą uznać niskie oceny uczniów za jego porażkę dydaktyczną, a wysokie oceny za brak należytych wymagań. Jedne i drugie obawy deformują ocenianie, zwężając jego skalę.Te oraz inne zagadnienia związane z ocenianiem szkolnym będą przedmiotem tej książki. W gąszczu faktów, poglądów i ryzykownych zachowań pedagogów potrzebny jest psychologiczny poradnik oceniania. Autor wciąga czytelnika w dyskusję edukacyjną, która dotyczy wpływu nauczyciela na ucznia. Ocenianie daje szansę wzmocnienia tego wpływu, ale by to uzyskać, trzeba wiedzy i doświadczenia.Poradnik jest przeznaczony dla wielu odbiorców:psychologów, którzy będą mogli wykorzystać swoją wiedzę naukową do pogłębiania teorii i ulepszania praktyki oceniania szkolnego; nauczycieli, kandydatów i tych czynnych zawodowo, którzy zechcą wzbogacić swoje przygotowanie pedagogiczne o psychologiczne podstawy systemów oceniania osiągnięć uczniów; studentów pedagogiki poszukujących wiedzy, która może uzasadnić ich dążenie do rewizji tradycyjnych systemów oceniania szkolnego; wykładowców pedagogiki, którzy mogą chcieć porównać poglądy autora książki ze swoimi przekonaniami; członków komisji egzaminacyjnych , pragnących dokonać jasnego odróżnienia treści i funkcji egzaminu zewnętrznego od oceniania wewnątrzszkolnego; władz szkolnych i pracowników nadzoru pedagogicznego potrzebujących wsparcia w poszukiwaniu nowych rozwiązań w dziedzinie oceniania osiągnięć uczniów i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19444 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej