Neuropsychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(72)
Forma i typ
Książki
(70)
Publikacje popularnonaukowe
(20)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(2)
Dostępność
dostępne
(73)
wypożyczone
(13)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(51)
Autor
Harciarek Michał
(5)
Binder Marek
(4)
Gazzaniga Michael S. (1939- )
(4)
Pąchalska Maria
(4)
Hanson Rick
(3)
Jodzio Krzysztof (1968- )
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Binder Anna
(2)
Burnett Dean
(2)
Dreien Bernadette von
(2)
Dreien Bernadette von Christina
(2)
Goldberg Elkhonon
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Herzyk Anna (1946- )
(2)
Hohol Mateusz (1987- )
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Jarząbska-Ziewiec Barbara
(2)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(2)
Kaiser Jan (1941- )
(2)
Kuniecki Michał (1971- )
(2)
Mroziak Barbara
(2)
Sacks Oliver (1933- )
(2)
Stampfer Magdalena
(2)
Ackerman Diane (1948- )
(1)
Adams Reginald B
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Bednarek Stefan (1944- )
(1)
Begley Sharon (1956- )
(1)
Bernhardt Klaus (1968- )
(1)
Bolewska Anna
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Borkowska Aneta Rita
(1)
Brown Jason W
(1)
Burszta Wojciech J. (1957- )
(1)
Byłów Katarzyna
(1)
Chrapkowicz-Sawicka Anna
(1)
Damasio Antonio R
(1)
Damasio Antonio R. (1944- )
(1)
Darby David (1957- )
(1)
Davidson Richard J
(1)
Dehaene Stanislas
(1)
Dennett Daniel Clement (1942- )
(1)
Doidge Norman
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dzierżak Ewa
(1)
Edingshaus Anne-Lydia (1940- )
(1)
Fallon James H. (1947- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(1)
Greenberg Melanie
(1)
Grunwald Martin (1966- )
(1)
Hurley Matthew M. (1977- )
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaliński Piotr muzyk). (1977-
(1)
Karpiński Maciej (językoznawca)
(1)
Kolbusz Wiesław
(1)
Kowynia Ewa
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kropotov Urij Dmitrievič
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kuśmierek Piotr
(1)
Kępiński Antoni (1918-1972)
(1)
Lang Jacek
(1)
LeDoux Joseph E. (1949- )
(1)
Levitin Daniel J
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Mazurek Maria (dziennikarka)
(1)
Mińska Barbara
(1)
Mroziak Jerzy
(1)
Nerenberg Jenara
(1)
Nowak-Młynikowa Agnieszka
(1)
Okuniewska Hanna
(1)
Olszewski Henryk (1958- )
(1)
Peterson Jordan B. (1962- )
(1)
Pflumio Ola
(1)
Pietras Izabela
(1)
Potocki Kacper
(1)
Pöppel Ernst (1940- )
(1)
Pąchalska Maria (1949- )
(1)
Radwan Beata
(1)
Ramachandran V. S
(1)
Ryn Zdzisław Jan (1938- )
(1)
Sacks Oliver (1933-2015)
(1)
Sharot Tali
(1)
Sigrist Renata
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skalska Maria
(1)
Skoczko Milena
(1)
Sudół Robert
(1)
Szczepański Janusz (tłumacz)
(1)
Szeląg Elżbieta
(1)
Szymonik Michał
(1)
Thomson Helen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Studenci
(5)
Psycholodzy
(2)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura szwajcarska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5202)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2948)
Neuropsychologia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2511)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1601)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1361)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(928)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(468)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(425)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(408)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Opracowanie
(13)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Podręczniki
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Szkic literacki
(1)
Wydawnictw popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(35)
Medycyna i zdrowie
(20)
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Biologia
(2)
Religia i duchowość
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 489-520. Indeksy.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz terapeutów i psychologów.
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu!Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu.Zakres tematyczny książki obejmuje:kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych;szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych.Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia.Tom pierwszy obejmuje takie problemy, jak zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych, w tym: świadomości, orientacji, percepcji, pamięci, uwagi oraz emocji; zaburzenia celowego ruchu zwane apraksją; zaburzenia tzw. funkcji wykonawczych.Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 356-377. Indeksy.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu!Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu.Zakres tematyczny książki obejmuje:kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych;szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych.Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia.W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu.Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50844 (1 egz.)
Kaucja: 51,20 zł
Książka
W koszyku
Neuropsychologia tożsamości / Maria Pąchalska, Bożydar L. J. Kaczmarek, Stefan Bednarek. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2021. - 485 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 424-454.
Neuropsychologia tożsamości to nauka zajmująca się wzajemnymi powiązaniami mózgowia z systemem Ja oraz tworzoną przez ten system tożsamością indywidualną, społeczną i kulturową w celu pomocy osobie chorej. Z perspektywy teoretycznej nauka ta bada związek struktur i połączeń mózgowych z procesami poznawczymi, emocjonal­nymi i zachowaniem oraz systemem Ja ściśle związanym z tożsamością. Z perspek­tywy klinicznej opracowuje metody diagnozy i ocenia efektywność rehabilitacji chorych z niedokształceniem i/lub destabilizacją systemu Ja oraz zaburzeniami tożsamości.Monografia "Neuropsychologia tożsamości" to dzieło nowatorskie i niezwykłe - oryginalne w podejściu do problematyki tożsamości, nowoczesne w wymiarze teoretyczno-metodologicznym, erudycyjne i znakomicie napisane. Dzieło oparte na dorobku światowej nauki oraz wynikach własnych badań, pogłębione analizą przypadków klinicznych pacjentów z najczęstszymi uszkodzeniami mózgowia, potwierdzone neurofizjologicznymi markerami (tzw. medycyna faktów), inspiruje do stawiania pytań o złożoność fenomenu ludzkiego istnienia, wciąż poznawanego i nadal nie w pełni poznanego.Prof. zw. dr hab. n. med. Bożena Grochmal-BachDoświadczeni Autorzy, mający w swym dorobku liczące się monografie naukowe, uczynili tu przedmiotem opisu tożsamość człowieka, a ściślej mówiąc, możliwe powiązania biologiczne i fenomenologiczne tożsamości ze sferą opisu neuropsychologicznego. Z dzieła tego wyłania się nowe spojrzenie na sposób uprawiania neuropsychologii, wyznaczone przez szeroki humanistyczno-społeczny horyzont wzbogacający zorientowane dotychczas medycznie spojrzenie na opis zachowań ludzkich. Trzeba więc było wniknąć w strukturę Ja człowieka, by zrozumieć fenomen jego społecznego i zarazem kulturowego funkcjonowania, co Autorom monografii w pełni się udało.Prof. zw. dr hab. lek. med. Waldemar TłokińskiNowatorskie podejście Autorów do problematyki tożsamości każe przeformułować podstawowe założenia neuropsychologii, przede wszystkim zaś widzieć ją jako obszar integrujący wyniki poszukiwań prowadzonych na przecięciu dróg neuronauk medycznych i społecznych. Dzieło to buduje mosty między biologicznie zorientowanymi naukami o ludzkim mózgu a naukami humanistycznymi. Jest adresowane do szerokiego kręgu odbiorców, do którego - oprócz specjalistów - należeć będą studenci psychologii i innych kierunków, zarówno medycznych, jak i humanistycznych, a także wszyscy zainteresowani człowiekiem i jego funkcjonowaniem w społeczeństwie i kulturze.Dr hab. Mariusz Gajewski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 619-634. Indeks.
Dlaczego ludy różnych czasów i miejsc formułowały mity i opowieści o podobnej symbolice i przesłaniu? Czy społeczności ludzkie o odmiennych przekonaniach religijnych lub ideologicznych skazane są na wieczny konflikt? Czy naukowe twierdzenia i religijne dogmaty rzeczywiście muszą pozostać względem siebie w wiecznej sprzeczności? Czy możliwe jest osłabienie skłonności jednostki do dokonywania okrucieństw motywowanych poczuciem tożsamości grupowej? Jaki sposób życia daje największe szanse wypełnienia go poczuciem sensu i znaczenia?W "Mapach sensu" Jordan B. Peterson próbuje odpowiedzieć na te pytania, stawiając nową, śmiałą hipotezę, wskazującą na związek między ustaleniami współczesnej neuropsychologii a strukturą najstarszych opowieści religijnych i mitów (jak na przykład mity sumeryjskie i egipskie) oraz alchemią. Autor czerpie też z dzieł największych mistrzów pióra takich jak Lew Tołstoj czy Aleksander Sołżenicyn, odnajdując na kartach ich powieści literackie obrazy ilustrujące jego teorię. Napisana z imponującym rozmachem interdyscyplinarna odyseja Petersona sięga od przesłania prastarych wierzeń, przez odkrycia nauk kognitywnych, po Jungowskie analizy mitologii i narracji.Ta książka to fascynująca synteza myśli archaicznej ze współczesną, a zarazem pasjonujący wgląd w źródła ludzkiej motywacji oraz sposób postrzegania świata przez człowieka różnych epok. To niezwykle wnikliwy i momentami wręcz bolesny obraz dynamiki pomiędzy siłami porządku a chaosu, zarówno na poziomie indywidualnej psychiki, jak i na płaszczyźnie całych społeczeństw. Podążając szlakami tych "map sensu" stopniowo odkrywamy tajemnicę, niemalże receptę na odnalezienie upragnionej równowagi pomiędzy tym, co nieokiełznane i zagrażające a tym, co nadmiernie stabilne i dławione strukturą - jej wyznacznikiem jest los Bohatera, odkrywcy i eksploratora, zdolnego rozpoznać skostniały porządek, zanurzyć się z powrotem w chaos, a następnie budować na nowych fundamentach. Według Autora identyfikacja z taką postawą czyni świat lepszym, a towarzyszące życiu tragedie bardziej zrozumiałymi i dzięki temu łatwiejszymi do zniesienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My kobiety z ADHD : atypowe, neroróżnorodne, wspaniałe / Ola Pflumio. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Mando Inside, 2024. - 220, [4] strony ; 21 cm.
Trudno Ci się skupić? Masz problemy z zarządzaniem czasem? Denerwuje Cię to, że zaczynasz kilka aktywności jednocześnie i żadnej nie kończysz? Może właśnie zauważasz u siebie objawy ADHD albo otrzymałaś diagnozę. A może twoja siostra, córka, mama albo przyjaciółka uczy się, jak żyć w nowej rzeczywistości. Ta książka pozwoli ci poznać kobiety z ADHD. Kobiety, które nie chcą zadawać sobie pytania: „co jest ze mną nie tak?”, tylko żyć na 100%. Bo każda jest tego warta. Kilkanaście kobiet opowiedziało Oli o wyzwaniach, które wiążą się z otrzymaną diagnozą. To historie o tym, jak ADHD wpływa na hormony i odwrotnie, na podejmowane działania i role społeczne, na relacje i własny obraz. Każda z kobiet musiała poznać samą siebie na nowo, by pokochać i polubić taką, jaka jest. Psycholożka, studentka, trenerka, prawniczka, przedsiębiorczyni, dietetyczka, mama. Różne historie. Ta sama diagnoza. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3. (dostępność ok. 07.08.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The tell-tale brain : a neuroscientist`s quest for what makes us human" 2011.
Bibliografia strony 346-358. Indeksy.
Podręcznik akademicki.
Co czyni nas ludźmi? - zastanawia się w swojej najnowszej książce słynny neurolog V. S. Ramachandran, badając mózg zwłaszcza wtedy, gdy dzieje się w nim coś niezwykłego. Najrozmaitsze zaburzenia - czy to wrodzone, czy będące skutkiem nieszczęśliwych wypadków - mówią nam bowiem wiele o mechanizmach działania mózgu. Stanowią również punkt wyjścia dla zrazu fantastycznie brzmiących przypuszczeń, które często znajdują później nie tylko potwierdzenie empiryczne, ale i praktyczne zastosowanie w terapii. Wybitny znawca problemów związanych z kończynami fantomowymi przedstawia tu swoje koncepcje na temat neuronalnego podłoża procesów umysłowych odróżniających nas od zwierząt. Opisuje hipotezę dotyczącą funkcji tzw. neuronów lustrzanych, które jego zdaniem są podstawowym czynnikiem warunkującym powstanie i rozwój języka, a tym samym szeroko pojętej kultury. W kolejnych rozdziałach tej książki wyjaśnia mechanizmy percepcji wzrokowej i estetyki, synestezji, autyzmu, samoświadomości i jej zaburzeń, dokumentując swoje rozważania opisami fascynujących przypadków medycznych oraz pomysłowych eksperymentów naukowych. Książka ta - napisana żywym, jasnym i obrazowym, a miejscami nawet żartobliwym językiem - jest znakomitą lekturą dla wszystkich osób zainteresowanych wiedzą o mózgu, zarówno laików, jak i studentów oraz specjalistów z różnych dziedzin: lekarzy, neurokognitywistów, psychologów i filozofów. Wciąga jak powieść dzięki niezwykłym umiejętnościom popularyzatorskim autora, który ma dar wynajdywania zaskakujących skojarzeń, często w swej prostocie wręcz olśniewających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Światowy Bestseller)
Tytuł oryginału: "The man who mistook his wife for a hat".
Książka Olivera Sacksa, angielskiego neurologa i psychiatry, z pozoru tylko podejmuje wąsko rozumianą tematykę medyczną związaną z neuropsychologią czy też z neurologią. Neuropsychologia, tak jak kiedyś psychoanaliza, jest pasjonującą dyscypliną naukową nie tylko dlatego, że poszerza naszą wiedzę o psychice człowieka, ale również dlatego - a może przede wszystkim - że studiowanie tych zagadnień nieodmiennie prowadzi czytelnika do postawienia sobie zasadniczych pytań egzystencjalnych. Głębokie, proste i literacko znakomite analizy osób chorych, z którymi spotkał się w swojej praktyce 0liver Sacks, nie tylko przybliżają nam ich psychicznie jako ludzi. Skłaniają także do refleksji nad sobą. Każdy ma przecież jakieś braki, każda psychika jest w jakimś stopniu niekompletna, z czymś nie możemy sobie poradzić, czegoś nie potrafimy zrozumieć, a to, co uzyskujemy jako ostateczny wynik prób uzgodnienia siebie ze sobą, nie zawsze zdaje egzamin."Tematem tej dziwnej, ale wspaniałej książki jest analiza tego, co się dzieje, kiedy następują jakieś zmiany w mózgu, o których większość z nas nawet nie ma pojęcia... Doktor Sacks pokazuje, jakie lęki drzemią ukryte w naszych umysłach i jak niewiele potrzeba, by się ujawniły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20049 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oko umysłu / Oliver Sacks ; przełożył Jacek Lang. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2011. - 288, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Tytuł oryginału: "The mind`s eye" 2010.
Bibliografia strony 273-282. Indeks.
Oko umysłu to świadectwo złożoności ludzkiego mózgu. Książka Olivera Sacksa pozwala w całkowicie nowy sposób spojrzeć na kwestie języka i komunikacji oraz spojrzeć na świat czyimiś oczami, a raczej czyimś umysłem...W Oku umysłu Oliver Sacks przedstawia historie ludzi, którzy radzą sobie w świecie i komunikują się z innymi, choć częściowo utracili albo pewne umiejętności intelektualne, przez wielu z nas uważane za nieodzowne, albo zdolność postrzegania zmysłowego. Wszyscy oni stają przed wyzwaniem polegającym na konieczności dostosowania się do zupełnie odmiennego istnienia w świecie. Sacks pisze więc o ludziach, którzy doskonale widzą, ale nie rozpoznają własnych dzieci, albo o niewidomych, którzy nagle zaczynają widzieć znacznie lepiej od innych lub dosłownie uczą się czytać za pomocą języka. Rozważa także kwestie bardziej zasadnicze, a więc to, w jaki sposób widzimy i myślimy, na ile istotne są nasze wewnętrzne obrazy i dlaczego dzieje się tak, że choć pismo istnieje tylko pięć tysięcy lat, ludzie wykazują powszechną, jakby wrodzoną zdolność do nauczenia się czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20061 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.12.2019)
Audiobook
CD
W koszyku
8 godz. 29 min.
Tytuł oryginału: The man who mistook his wife for a hat.
Miejsce wydania według siedziby wydawcy. Data wydania według: www.audiobook.pl.
Czyta: Wiesław Kolbusz.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagaranie w formacie mp3.
Książka Olivera Sacksa, angielskiego neurologa i psychiatry, z pozoru tylko podejmuje wąsko rozumianą tematykę medyczną związaną z neuropsychologią czy też z neurologią. Neuropsychologia, tak jak kiedyś psychoanaliza, jest pasjonującą dyscypliną naukową nie tylko dlatego, że poszerza naszą wiedzę o psychice człowieka, ale również dlatego - a może przede wszystkim - że studiowanie tych zagadnień nieodmiennie prowadzi czytelnika do postawienia sobie zasadniczych pytań egzystencjalnych. Głębokie, proste i literacko znakomite analizy osób chorych, z którymi spotkał się w swojej praktyce 0liver Sacks, nie tylko przybliżają nam ich psychicznie jako ludzi. Skłaniają także do refleksji nad sobą. Każdy ma przecież jakieś braki, każda psychika jest w jakimś stopniu niekompletna, z czymś nie możemy sobie poradzić, czegoś nie potrafimy zrozumieć, a to, co uzyskujemy jako ostateczny wynik prób uzgodnienia siebie ze sobą, nie zawsze zdaje egzamin. Tematem tej dziwnej, ale wspaniałej książki jest analiza tego, co się dzieje, kiedy następują jakieś zmiany w mózgu, o których większość z nas nawet nie ma pojęcia... Doktor Sacks pokazuje, jakie lęki drzemią ukryte w naszych umysłach i jak niewiele potrzeba, by się ujawniły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The influential mind.
Indeks.
Przełomowa książka o wywieraniu wpływu na innych, w której światowej sławy profesor neuronauki poznawczej i psycholog, Tali Sharot, dzięki swoim najnowszym odkryciom poszła dalej niż klasycy Dale Carnegie i Robert Cialdini. Jeśli chcesz przekonać kogoś, to broń Boże nie powołuj się na fakty! Działaj na emocje, jak Donald Trump, który o mało co nie przekonał doktor Tali Sharot, że szczepienia wywołują autyzm... Tali Sharot ujawnia, jak niewiarygodny jest wpływ emocji na nasze przekonania, i zabiera nas na fascynującą wyprawę w głąb naszych mózgów w poszukiwaniu potęgi wywierania wpływu - tego dobrego i tego złego. Wyjaśnia m.in.: Dlaczego dowody nas nie przekonują... Czy powinniśmy straszyć ludzi, żeby coś zrobili... Jak zyskujemy moc, odpuszczając... Jak zostaliśmy przekonani do zdobycia Księżyca... Dlaczego niemowlaki uwielbiają smartfony... Czy "jednomyślność" jest tak bezpieczna, jak nam się wydaje... I wreszcie: co ludzie tak naprawdę chcą wiedzieć? "Twój mózg sprawia, że jesteś tym, kim jesteś. Lecz twój mózg, ten, który nosisz na karku, nie jest tak całkiem twój. Jest produktem kodu pisanego przez miliony lat. Jeśli go zrozumiemy, będziemy mogli lepiej przewidywać ludzkie reakcje i zrozumieć, dlaczego pewne powszechne metody perswazji często zawodzą, a inne są skuteczne. Większość z nas ma błędne wyobrażenie o tym, co zmienia sposób myślenia i postępowania innych. Moim celem jest pokazać w tej książce błędy, które systematycznie popełniamy, kiedy próbujemy zmieniać czyjeś przekonania, a także naświetlić, jak to się dzieje, że nam się to udaje." - pisze Tali Sharot w swojej książce, która wywołała podziw i zaskoczenie w światowych mediach, od pism naukowych "Science" i "Nature" przez "Wall Street Journal" i "New York Timesa" po telewizje CNN i BBC. Zdobyła najwyższe pochwały najznamienitszych naukowców, pisarzy i menedżerów największych korporacji. Stała się bestsellerem i została wydana w 15 krajach. TALI SHAROT jest doktorem psychologii i profesorem nadzwyczajnym neuronauki poznawczej na Wydziale Psychologii Eksperymentalnej University College London. Stworzyła tam laboratorium badawcze Affective Brain Lab i prowadzi interdyscyplinarne badania z zakresu neuronauki, ekonomii behawioralnej i psychologii dotyczące emocji, wywierania wpływu, podejmowania decyzji i optymizmu. Jej celem jest ustalenie, jak emocje determinują nasze przekonania, oczekiwania, wspomnienia, zdolność uczenia się i relacje społeczne. Wykorzystując wiedzę o mechanizmach działania mózgu, szuka sposobów dokonania zmian zachowań na takie, które poprawiają nasz dobrostan.Jej słynne odkrycie neuronalnych podstaw optymizmu i jego znaczenie dla takich dziedzin, jak zdrowie, finanse, cyberbezpieczeństwo czy polityka, było szeroko komentowane przez media całego świata.Tali Sharot przedstawiła je w książce The Optimism Bias (Nasz wpływowy i uległy umysł), która stała się głośnym wydarzeniem. "Time" poświęcił jej okładkę, 5 stron i napisał:"Odkrycie Sharot umożliwia nam lepszą kontrolę nad naszym codziennym funkcjonowaniem". Książka została uhonorowana nagrodą British Psychological Society. Tali Sharot zaprezentowała jej tezy na konferencji TED (coroczne konferencje naukowe, których celem jest popularyzacja "idei wartych propagowania"; wśród mówców są nobliści, wybitni naukowcy, politycy i biznesmeni). Jej wystąpienie miało na YouTube ponad dwa miliony wyświetleń.Ale to jeszcze nie wszystko...Tali Sharot ukończyła ekonomię i psychologię na uniwersytecie w Tel Awiwie i uzyskała stopień doktora na New York University. Wykładała na Harvard University i University of California. Jest członkiem Wellcome Trust, British Academy i Forum of European Philosophy, oraz laureatką nagrody Society for Neuroeconomics Early Career.Tali Sharot mieszka w Londynie z mężem i dwojgiem dzieci, których wychowanie zainspirowało ją do napisania najnowszej książki Nasz wpływowy i uległy umysł. Jak mózg daje nam siłę wywierania wpływu na innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19550 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Na okł.: Neuroedukacja : jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się.
Bibliogr. przy rozdz.
W ostatnim czasie dostrzegamy wzrost zainteresowania psychologów i pedagogów wynikami badań mózgu przy użyciu nowoczesnych technik neuroobrazowania - zwłaszcza funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej. Na podstawie tych wyników zmierza się do weryfikacji dotychczas stosowanych metod nauczania i uczenia się. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia pozwala niejako "zobaczyć", "jak uczy się mózg", i określić, co należy zrobić, by edukacja szkolna była bardziej "przyjazna neuronom". W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy nowa wiedza o mózgu jest na tyle wiarygodna i wystarczająca, żeby na jej podstawie stworzyć nową strategię nauczania w szkole.
1. Rzeźbienie mózgu * 1.1. Prenatalny okres życia * 1.2. Geny a środowisko * 1.3. Okres postnatalny * 1.4. Uczenie uwzględniające potrzeby i możliwości mózgu * Bibliografia * 2. Neurony lustrzane w ławce szkolnej * 2.1. Czyni są neurony lustrzane i za co odpowiadają * 2.2. Relacje międzyludzkie a nauczanie * 2.3. Zabawa a uaktywnianie neuronów lustrzanych * 2.4. Drama - aktywność przyjazna neuronom lustrzanym * 2.5. Drama a neurony lustrzane * 2.6. Podstawy stosowania dramy * Bibliografia * 3. Edukacja polisensoryczna * 3.1. Neurodydaktyka i neuropedagogika - uregulowania definicyjne * 3.2. Rola doznań zmysłowych w percepcji otaczającej rzeczywistości * 3.3. Kształcenie wielozmysłowe * 3.4. Metody identyfikacji modalności sensorycznej * 3.5. Edukacja wobec zmysłowej natury człowieka * Bibliografia Netografia * 4. Rozwijanie inteligencji wielorakich * 4.1. Teorie inteligencji * 4.2. Charakterystyka poszczególnych typów inteligencji według H. Gardnera * 4.3. Przykładowy scenariusz zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, mający na celu rozwijanie inteligencji wielorakich Bibliografia Netografia * 5. Rozwijanie umysłu dyscyplinarnego * 5.1. Umysł dyscyplinarny drogą do sukcesu w nauczaniu * 5.2. Praktyczne zastosowanie teorii pięciu umysłów przyszłości H. Gardnera w autorskim bloku tematycznym pt. Z polską przyrodą na ty * Bibliografia Netografia * 6. Kinezjologia edukacyjna - ruch rozwijający * 6.1. Istota kinezjologii edukacyjnej * 6.2. Ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej * 6.3. Przykładowe scenariusze zajęć dydaktycznych opartych na kinezjologii edukacyjnej * Bibliografia * 7. Edukacja programowana neurolingwistycznie * 7.1. Cele i założenia teoretyczne NLP * 7.2. Specjalne kategorie * 7.3. Nauczanie polisensoryczne * 7.4. Strategia poprawnego pisania * Bibliografia * 8. Metoda Montessori - oddziaływania, które lubi mózg * 8.1. Przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym * 8.2. Geneza metody zindywidualizowanego kształcenia * 8.3. Założenia i główne myśli pedagogiki Marii Montessori * 8.4. Zasady i metody pracy z dzieckiem metodą Montessori * Bibliografia * 9. Nauka przez zabawę * 9.1. Jak uczy się mózg * 9.2. Odpoczynek w procesie uczenia się * 9.3. Rodzaje stresu i ich oddziaływanie na naukę * 9.4. Mnemotechnika "haki" * Bibliografia * Netografia * 10. Multimedia w edukacji * 1O.1.Multimedialne wspomaganie procesu kształcenia * 10.2.Nowe media w procesie kształcenia Bibliografia * 11.Zachowania nauczyciela przyjazne neuronom uczniów * 11.1. Neurony w klasie szkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17804 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Chcesz przeniknąć tajemnicę ludzkiej kreatywności i wyjątkowego sposobu myślenia? Chciałbyś i nauczyć się doznawać halucynacji "na życzenie" lub osiągnąć mistrzostwo w zapamiętywaniu? A może chcesz jedynie zrozumieć, jak to jest, kiedy trzeba sobie radzić w życiu, będąc jednocześnie niezwykłym przypadkiem medycznym? Niezależnie od tego, dlaczego sięgasz po tę książkę, po jej lekturze z pewnością zaczniesz myśleć nieszablonowo - całkiem nie do pomyślenia!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Neuroerotyka : rozmowy o seksie i nie tylko / Jerzy Vetulani, Maria Mazurek. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2018. - 301, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Na stronie tytułowej i okładce obok wydawnictwa : Horyzont.
U góry okładki: Ostatnia książka Profesora.
Dostępne także jako e-book.
"Neuroerotyka. Rozmowy o seksie i nie tylko" to książka pełna ciekawostek i merytorycznej wiedzy na temat ważnych zagadnień, związanych z seksualnością ludzi i zwierząt. Wyjątkowy duet krakowskiej dziennikarki Marii Mazurek i wybitnego profesora Jerzego Vetulaniego po raz kolejny dowodzi, że o sprawach istotnych można pisać z humorem i bez cezury. Książka odpowiada na pytania związane ze sferą intymną, które dla wielu stanowią kulturowe tabu. Dlaczego mężczyźni są zdradzają częściej niż kobiety? Kiedy należy rozpocząć inicjację seksualną i jak właściwie to zrobić? Skąd wzięła się ogromna popularność środków na potencję i czy seks po siedemdziesiątce jest w ogóle możliwy? Autorzy bez skomplikowanej, medycznej terminologii poruszają kontrowersyjne tematy - otwarcie omawiają pornografię, masturbację, fantazje, fetysze, a także fazy związku - od silnego pożądania, przez zauroczenie, zakochanie, do wzajemnego przywiązania. Profesor sięga nie tylko do związków międzyludzkich, ale również szeroko opisuje miłosne i seksualne relacje w świecie zwierząt - ich rytuały godowe oraz sposoby zdobycia zainteresowania płci przeciwnej. "Neuroerotyka" to ostatnia publikacja wybitnego profesora i krakowskiej dziennikarki. Została wydana tuż po jego tragicznej śmierci w 2017 roku. Została doceniona przez czytelników i krytyków za wysoką wartość merytoryczną, obalanie stereotypów oraz uniwersalny charakter. Wspólne rozważania duetu Vetulani i Mazurek bawią, intrygują i skłaniają do refleksji nad intymną sferą naszego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 448-530. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 4536 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 162-182. Indeksy.
Streszczenie angielskie.
W ostatnich latach wiele miejsca w światowym piśmiennictwie zajmują wyniki badań, które pokazują duże znaczenie oddziaływań muzyki na rozwój kompetencji językowej małych dzieci. Okazuje się, że warto jak najwięcej czasu i starań poświęcić na rozbudzanie u małych dzieci zdolności muzycznych, które poszerzają i stymulują aktywność poznawczą już w pierwszych latach życia. Książka wychodzi naprzeciw pilnym potrzebom w zakresie doskonalenia i rozbudowywania programów kształcenia specjalistów do prowadzenia bardziej ustrukturyzowanych i dostosowywanych do poziomu rozwoju i preferencji dziecka zajęć w ramach wychowania przedszkolnego. Będzie z pewnością cennym źródłem wiedzy oraz inspiracji zarówno dla praktyków zajmujących się wychowaniem muzycznym, jak i dla osób pragnących brać udział w tworzeniu nowych programów wychowania muzycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18496 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej