Neuropsychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(72)
Forma i typ
Książki
(70)
Publikacje popularnonaukowe
(20)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(2)
Dostępność
dostępne
(73)
wypożyczone
(13)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(51)
Autor
Harciarek Michał
(5)
Binder Marek
(4)
Gazzaniga Michael S. (1939- )
(4)
Pąchalska Maria
(4)
Hanson Rick
(3)
Jodzio Krzysztof (1968- )
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Binder Anna
(2)
Burnett Dean
(2)
Dreien Bernadette von
(2)
Dreien Bernadette von Christina
(2)
Goldberg Elkhonon
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Herzyk Anna (1946- )
(2)
Hohol Mateusz (1987- )
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Jarząbska-Ziewiec Barbara
(2)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(2)
Kaiser Jan (1941- )
(2)
Kuniecki Michał (1971- )
(2)
Mroziak Barbara
(2)
Sacks Oliver (1933- )
(2)
Stampfer Magdalena
(2)
Ackerman Diane (1948- )
(1)
Adams Reginald B
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Bednarek Stefan (1944- )
(1)
Begley Sharon (1956- )
(1)
Bernhardt Klaus (1968- )
(1)
Bolewska Anna
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Borkowska Aneta Rita
(1)
Brown Jason W
(1)
Burszta Wojciech J. (1957- )
(1)
Byłów Katarzyna
(1)
Chrapkowicz-Sawicka Anna
(1)
Damasio Antonio R
(1)
Damasio Antonio R. (1944- )
(1)
Darby David (1957- )
(1)
Davidson Richard J
(1)
Dehaene Stanislas
(1)
Dennett Daniel Clement (1942- )
(1)
Doidge Norman
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dzierżak Ewa
(1)
Edingshaus Anne-Lydia (1940- )
(1)
Fallon James H. (1947- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(1)
Greenberg Melanie
(1)
Grunwald Martin (1966- )
(1)
Hurley Matthew M. (1977- )
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaliński Piotr muzyk). (1977-
(1)
Karpiński Maciej (językoznawca)
(1)
Kolbusz Wiesław
(1)
Kowynia Ewa
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kropotov Urij Dmitrievič
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kuśmierek Piotr
(1)
Kępiński Antoni (1918-1972)
(1)
Lang Jacek
(1)
LeDoux Joseph E. (1949- )
(1)
Levitin Daniel J
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Mazurek Maria (dziennikarka)
(1)
Mińska Barbara
(1)
Mroziak Jerzy
(1)
Nerenberg Jenara
(1)
Nowak-Młynikowa Agnieszka
(1)
Okuniewska Hanna
(1)
Olszewski Henryk (1958- )
(1)
Peterson Jordan B. (1962- )
(1)
Pflumio Ola
(1)
Pietras Izabela
(1)
Potocki Kacper
(1)
Pöppel Ernst (1940- )
(1)
Pąchalska Maria (1949- )
(1)
Radwan Beata
(1)
Ramachandran V. S
(1)
Ryn Zdzisław Jan (1938- )
(1)
Sacks Oliver (1933-2015)
(1)
Sharot Tali
(1)
Sigrist Renata
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skalska Maria
(1)
Skoczko Milena
(1)
Sudół Robert
(1)
Szczepański Janusz (tłumacz)
(1)
Szeląg Elżbieta
(1)
Szymonik Michał
(1)
Thomson Helen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Studenci
(5)
Psycholodzy
(2)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura szwajcarska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5226)
Rodzina
(4022)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3261)
Tajemnica
(2964)
Neuropsychologia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1134)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1003)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(933)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(623)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(553)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Opracowanie
(13)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Podręczniki
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Szkic literacki
(1)
Wydawnictw popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(35)
Medycyna i zdrowie
(20)
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Biologia
(2)
Religia i duchowość
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 509-530. Indeks.
Humor i śmiech stanowią jedną z cech przynależnych wyłącznie gatunkowi ludzkiemu. Nie wszyscy jednak śmiejemy się z tych samych rzeczy, a przynajmniej uważamy je za zabawne w różnym stopniu.Od czego zatem zależy poczucie humoru? Od inteligencji, cech wrodzonych, a może płci? Czy da się odpowiedzieć na pytanie jak działa ten proces z neuronaukowego punktu widzenia?W swej błyskotliwej książce autorzy proponują poznawcze i ewolucyjne wyjaśnienie tego zjawiska. Ich zdaniem powstało ono w odpowiedzi na problemy, które pojawiły się z chwilą, gdy nasi praprzodkowie uzyskali możliwość nieszablonowego myślenia.Przedstawiając swoją własną teorię analizują żarty, przy których Czytelnik nie raz się ubawi lub przynajmniej uśmiechnie, w zależności oczywiście od poczucia humoru...Ta książka powinna znaleźć się na półce każdego poważnego badacza humoru! NEW SCIENTISTMieszanka lekkości i powagi, okraszona wspaniałą kolekcją dowcipów! SCIENCEChociaż humor w życiu człowieka odgrywa ważną rolę, jest jednocześnie bardzo tajemniczy. Po co w ogóle istnieje? Dlaczego ta kategoria doznań stanowi tak istotny element naszego życia? Kolejne pytanie: Dlaczego humor sprawia nam przyjemność? Dlaczego nie możemy po prostu odbierać żartów bez żadnych uczuć towarzyszących? I dlaczego się śmiejemy, (a nie odbija nam się ani nie drapiemy się za uszami), gdy widzimy lub słyszymy coś śmiesznego? /fragment książki/Matthew M. Hurley - pracownik naukowy Center for Research on Concepts and Cognition (Ośrodka Badań nad Pojęciami i Poznaniem) na Indiana University, gdzie współpracuje z Douglasem Hofstadterem.Daniel C. Dennett - amerykański filozof i kognitywista, kieruja?cy Center for Cognitive Studies na Tufts University. Autor bestsellerowej książki Dźwignie wyobraźni i inne narzędzia do myślenia (CCPress 2015).Reginald B. Adams Jr.- profesor psychologii na Uniwersytecie Stanowym w Pensylwanii, autor ponad 50 publikacji poświęconych emocjom u człowieka i komunikacji niewerbalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej / Krzysztof Jodzio. - Warszawa : Difin, 2011. - 390, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia strony 319-367. Indeks.
Książka poświęcona jest problemom psychologicznym osób dorosłych z nabytym uszkodzeniem mózgu. Szczególny akcent położony jest na kwestię trafnego rozpoznawania (diagnozowania) zaburzeń poznawczych i behawioralnych, spowodowanych rozmaitymi incydentami mózgowymi. Współcześnie bowiem neuropsycholog zajmujący się pracą diagnostyczną staje przed nowymi i coraz bardziej licznymi wyzwaniami praktyki klinicznej, której zapotrzebowanie odzwierciedla intensywne zmiany społeczno-demograficzne zachodzące we współczesnym świecie.Dotychczasowe standardy i metody diagnostyczne, nierzadko wywodzące się jeszcze z psychologii eksperymentalnej lat 60. XX wieku, coraz częściej okazują się niewystarczające bądź nietrafne w obliczu zagrożeń współczesności, nie wyłączając problemów zdrowotnych. W książce opisano najnowsze ujęcia diagnostyczne w neuropsychologii klinicznej na tle współczesnych przemian i zagrożeń w Polsce i na świecie, m.in. najnowsze metody obrazowania mózgu, zmiany mentalne na przestrzeni całego życia ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania osób w podeszłym wieku, czy też nieprawidłowości mózgowe w przebiegu chorób wewnętrznych.Książka posiada nie tylko walory praktyczne (kliniczne), lecz również teoretyczne (poznawcze). Jej treść ma przekonać, że szczegółowa diagnoza zaburzeń procesów poznawczych stwarza unikalną możliwość oceny prawidłowości przebiegu tychże procesów u ludzi zdrowych. Dlatego też przygotowywana jest z myślą o klinicystach (w tym psychologach, terapeutach oraz lekarzach neurologii i psychiatrii), badaczach zachowania i jego mózgowych mechanizmów oraz studentach kierunków społecznych i medycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21023 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii ; 15)
Zawiera zbiór tekstów światowej sławy neuropsychologów przezentujących badania nad mózgową organizacją wybranych funkcji.
Bibliogr. s. [319]-370. Indeksy.
Dla naukowców, psychologów klinicznych oraz studentów różnych kierunków.
Zbiór tekstów światowej sławy neuropsychologów prezentujących badania nad mózgową organizacją wybranych funkcji (m.in. inteligencji, pamięci, uwagi, funkcji wykonawczych, osobowościi emocji).Ważna i inspirująca lektura dla:- naukowców, zajmujących się szeroko rozumianymi badaniami nad mózgiem- psychologów klinicznych, specjalizujących się w pracy z osobami ze zmianami neuropsychologicznymi spowodowanymi chorobami mózgu,- studentów różnych kierunków studiów magisterskich, doktoranckich, podyplomowych, którzy poruszają w swych rozprawach zagadnienia neuropsychologiczne.
Czego metody neuroobrazowania funkcjonalnego nie wyjaśnią psychologom procesów poznawczych? * Czy dysocjacja automatycznego i kontrolowanego przetwarzania informacji jest nadal aktualna? * W sprawie tworzenia i używania w neuropsychologii eksperymentalnej i klinicznej "ekologicznie niezawodnych" miar funkcji wykonawczej * Płaty czołowe mózgu a odrębność oraz integracja procesów uwagi * Rola móżdżku w powstawaniu afektu i niektórych psychoz * Kora mózgowa a jaźń * Mózgowe systemy pamięci z perspektywy historycznej i współczesnej * Neuropsychologiczne podjeście do inteligencji * Od poznania do poznania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-359. Indeks.
Monografia podejmuje pierwszą w literaturze polskiej próbę kompleksowego oraz interdyscyplinarnego ujęcia problematyki intencjonalnych, dowolnych działań człowieka, których regulacją zajmuje się specyficzny system współcześnie zwany funkcjami wykonawczymi. Jak wyjaśniono w książce, wywierają one integrujący i organizujący wpływ na procesy poznawcze, które ostatecznie nadają zachowaniu celowy, zorganizowany i kontrolowany charakter. Nadrzędna i regulacyjna rola funkcji wykonawczych w systemie poznawczym wynika z ich szczególnego usytuowania między umysłem, czyli szeroko pojętym myśleniem i wiedzą, a działaniem, czyli zespołem realizowanych czynności. Książka przeznaczona jest dla przedstawicieli neuropsychologii, psychologii klinicznej, psychologii poznawczej, medycyny, w tym lekarzy dostrzegających behawioralny aspekt patologii mózgowej, oraz rehabilitantów starających się przywrócić pacjentom umiejętność samodzielnego radzenia, czy wreszcie studentów psychologii, medycyny i neurobiologii. Publikacja adresowana jest również do osób zainteresowanych mózgowymi mechanizmami aktywności sprawczej człowieka w życiu codziennym.Krzysztof Jodzio (ur. 1968), psycholog, dr hab. Jest profesorem Uniwersytetu Gdańskiego, kierownikiem Zakładu Psychologii Ogólnej Instytutu Psychologii. Zainteresowania naukowe: zaburzenia i mózgowa organizacja procesów językowych i pamięci oraz funkcji wykonawczych; zespoły otępienne; metody neuroobrazowania. Jako stypendysta Fundacji Kościuszkowskiej na przełomie 1999/2000 roku prowadził przez 6 miesięcy badania w Aphasia Research Center na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Bostońskiego. Za rozprawę habilitacyjną (Pamięć, mowa a mózg. Podejście afazjologiczne, 2003) otrzymał Nagrodę Indywidualną Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. Autor ponad 50 prac naukowych z zakresu neuropsychologii klinicznej (w tym monografii Afazja pierwotna postępująca). Pod jego redakcją ukazała się również książka pt. Neuronalny świat umysłu (2005). Ponadto Krzysztof Jodzio od kilkunastu lat nieprzerwanie zajmuje się praktyką kliniczną, aktualnie w Klinice Neurologii Dorosłych AM w Gdańsku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18550 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3649 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 10388 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 615-702. Indeksy.
Aktywność twojego mózgu jest twoim umysłem14 lat od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników nową edycję znakomitego podręcznika Biologiczne podstawy psychologii. Podręcznik został zaktualizowany o najnowszą wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu - autor wzbogacił ją o wyniki badań pochodzących z prawie 700 nowych publikacji.James Kalat, doświadczony wykładowca psychologii biologicznej, mistrzowsko prowadzi Czytelnika przez podstawową wiedzę na temat biologicznych podstaw procesów psychicznych. Przystępny język, liczne ilustracje, bloki podsumowujące i testy sprawdzające wiedzę pozwalają skutecznie opanować nowe informacje, a zawarte w książce ćwiczenia i zadania dają Czytelnikowi możliwość "podejrzenia własnego mózgu w działaniu".Biologiczne podstawy psychologii to kompendium wiedzy na temat:Statusu psychologii biologicznej jako nauki i jej miejsca wśród innych subdyscyplin psychologii Budowy komórki nerwowej i mechanizmu przekaźnictwa synaptycznego Neuroanatomii oraz metod zdobywania wiedzy na temat funkcjonowania mózgu ludzi i zwierząt. Autor przedstawia tu także kontrowersje związane z prowadzeniem badań naukowych z udziałem zwierząt oraz omawia obowiązujące standardy prowadzenia takich badań Genetycznych uwarunkowań procesów psychicznych i zachowania Budowy i funkcjonowania wszystkich układów sensorycznych Anatomicznych i funkcjonalnych aspektów ruchu i kontroli ruchu. W tej części Czytelnik znajdzie także informacje na temat zaburzeń ruchu w chorobie Parkinsona i chorobie Huntingtona Funkcjonowania rytmu snu i czuwania, zaburzeń snu związanych z pracą zmianową lub chorobą transatlantycką (jet lag), a także lęków nocnych, bezdechu sennego, narkolepsji i innych. Regulacji wewnętrznej w zakresie temperatury ciała, głodu i pragnienia. Podstawowe informacje zostały wzbogacone o wiedzę na temat przetrwania w warunkach ekstremalnego zimna, mechanizmu działania gorączki czy zaburzeń odżywiania Biologii zachowań reprodukcyjnych i różnorodności zachowań seksualnych Biologicznego podłoża emocji, zachowań agresywnych i obronnych oraz stresu Neuroanatomicznych podstaw procesów uczenia się, pamięci oraz inteligencji oraz zaburzeń funkcjonowania w tych obszarach Ewolucji języka oraz wpływu uszkodzeń mózgu na zdolności komunikacyjne Funkcjonowania mózgu osoby z zaburzeniami psychicznymi, a także historycznych i współczesnych metod leczenia tych zaburzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20800 (1 egz.)
Kaucja: 100,00 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Kępiński A. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis ; recenzent dr hab. Aneta Borkowska prof. UMCS. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia. W Nowej psychologii dysleksji w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie: - rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji, zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego, - część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim, - rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania. Na nowo spojrzymy na dysleksję z perspektywy modelu biopsychospołecznego, modyfikując stosowany wcześniej model opisu zaburzeń rozwojowych autorstwa Uty Frith (1985), m.in. poprzez wprowadzenie modelu wieloczynnikowego Bruce’a F. Penningtona (2009). "Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki - stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, w oparciu o starannie wyselekcjonowaną, bogatą literaturę. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie." Z recenzji dr hab. Anety R. Borkowskiej, prof. UMCS
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [377]-418.
Podręcznik dla studentów psychologii, lingwistyki stosowanej i różnych filologii.
Język jako przedmiot badań psychologicznych to nowoczesny podręcznik stanowiący kompendium wiedzy współczesnej z zakresu psycholingwistyki ogólnej i neurolingwistyki. Prezentuje osiągnięcia tych dwu dziedzin, ukazując bardziej szczegółowo ich dorobek z ostatniej dekady. Wobec funkcjonujących na rynku publikacji dotyczących języka i procesów społecznego komunikowania się niniejszy podręcznik ma tę przewagę, że ukazuje nie tylko stan wiedzy "na dziś", ale i proponuje ujęcie rozbudowane - podejście psycho- i neurolingwistyczne kreśli na tle podejścia filozoficznego do języka, lingwistycznego czy socjolingwistycznego zarazem stanowiąc najpełniejszą prezentację dorobku w tych dwu obszarach badania języka w psychologii.Zaproponowany przez redaktorki tomu - Idę Kurcz i Hannę Okuniewską - układ książki- od powstania i ewolucji języka,- przez modele kompetencji językowej i kompetencji komunikacyjnej, związki języka z poznaniem i kulturą, język mówiony i pismo, język migowy (PJM), dwujęzyczność oraz tzw. język globalny,- po mózgowe mechanizmy komunikacji językowej,zapewnia Czytelnikowi klarowną nić wywodu, pozwalając zgłębiać złożoność funkcjonowania językowego, jego mechanizmy oraz uwarunkowania.(...) to publikacja niezwykle ważna i potrzebna. Jest napisana przez najwybitniejszych polskich specjalistów, w znacznej części przez samą Redaktorkę, prof. Idę Kurcz, której prace mają dla psycholingwistyki, nie tylko polskiej, znaczenie podstawowe. (...) będzie miała ona wyjątkową wartość zarówno naukową, jak edukacyjną, obejmując doskonale usystematyzowane wszystkie ważne zagadnienia z zakresu psycholingwistyki ogólnej i neurolingwistyki. (...) Niezwykle istotne jest, że wszystkie rozdziały książki odwołują się do najnowszych światowych, bogatych, a mało w Polsce upowszechnianych, badań - dzięki temu książka odpowiada najwyższym światowym standardom jako nowoczesny podręcznik psycholingwistyki ogólnej i neurolingwistyki.Prof. dr hab. Jerzy BralczykNa taki podręcznik czekają studenci nie tylko psychologii, lingwistyki stosowanej, ale i różnych filologii. Z przyjemnością będę polecała ten podręcznik do moich wykładów z psycholingwistyki w Uniwersytecie Warszawskim i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.Prof. dr hab. Barbara Bokus
Część I. Psycholingwistyka ogólna * Rozdział 1. Podstawowe pojęcia psycholingwistyki. Jej powstanie i historia * Rozdział 2. Kompetencja językowa i kompetencja komunikacyjna: ich uwarunkowania biologiczne i społeczne. Model wiedzy językowej człowieka * Rozdział 3. Powstanie i ewolucja języka * Rozdział 4. Charakterystyka kompetencji językowej - wytwarzanie i percepcja mowy * Rozdział 5. Charakterystyka kompetencji językowej - reprezentacje umysowe * Rozdział 6. Charakterystyka kompetencji komunikacyjnej - teoria umysłu i pojęcia z nią związane * Rozdział 7. Charakterystyka kompetencji komunikacyjnej - teorie i badania nad efektywną komunikacją, dyskursem, tekstem i narracją * Rozdział 8. Związki języka z poznaniem i kulturą. Rola języka w społecznej koordynacji poznania * Rozdział 9. Język mówiony, pismo, Internet * Rozdział 10. Lingwistyczny opis struktury polskiego języka migowego * Rozdział 11. Propaganda, użycie języka jako instrumentu włądzy, wpływu i manipulacji społecznej * Rozdział 12. Dwujęzyczność. Właściwości dwujęzycznego umysłu i specyfika badań psychologicznych nad dwujęzycznością * Rozdział 13. Sytuacja różnych języków w świecie i problem języka globalnego * Część II. Neurolingwistyka * Rozdział 14. Mowa i język na podstawie dysfunkcji ośrodkowego układu nerwowego * Rozdział 15. Mózgowe mechanizmy komunikacji językowej z perspektywy metod neuroobrazowania * Rozdział 16. Nowe propozycje rozumienia funkcjonalnej neuroanatomii mowy i języka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 595-755. Indeks.
Dostępne także jako e-book.
Lęk to książka, która wyjaśnia najbardziej palące kwestie zdrowia psychicznego, wskazując naukowe podstawy zaburzeń strachu i lęku.Zaburzenia lękowe dotykają miliony osób na całym świecie, stanowiąc jeden z najbardziej rozpowszechnionych problemów zdrowia psychicznego. Joseph LeDoux, który wraz z członkami swojego laboratorium przoduje w wysiłkach badawczych, zmierzających ku zrozumieniu i skutecznemu leczeniu lęku, w niniejszej książce wyjaśnia całą gamę zaburzeń, ich pochodzenie, a także odkrycia, które mogą przywrócić zdrowie cierpiącym na nie osobom.Przełomowa teza LeDoux głosi, że dotąd myśleliśmy o strachu i lęku w niewłaściwy sposób. Nie są one, jak sądzono dotychczas, wrodzonymi, spuszczonymi z mózgowej smyczy stanami, ale gromadzonymi przez nas doświadczeniami poznawczymi. Leczenie zaburzeń lękowych musi uwzględniać zarówno ich świadome przejawy, jak i leżące u ich podstaw nieświadome procesy neuronalne.To niezwykle ambitna, prowokacyjna, wyzywająca i ważna książka. Opisując najnowsze odkrycia neuronauki, LeDoux wyjaśnia źródła, naturę i wpływ strachu oraz zaburzeń lękowych. - "Psychology Today"LeDoux poddaje w wątpliwość dotychczasowe poglądy, wskazując jak myśleć inaczej o mózgowych źródłach strachu i zaburzeń lękowych. - "Science"LeDoux wskazuje jak najnowsze badania nad mózgowymi podstawami lęku przekładają się na nowe podejście do leczenia zaburzeń psychicznych. - "Nature"«Lęk» otwiera przed czytelnikami nowe światy myślenia i odczuwania. - "Publishers Weekly"Joseph LeDoux - amerykański neuronaukowiec, profesor Uniwersytetu Nowojorskiego, dyrektor Instytutu Mózgu Emocjonalnego i Instytutu Badań Psychiatrycznych im. Nathana S. Kline’a. Autor wielu książek m.in. Mózg emocjonalny oraz Synaptic Self. Jest także wokalistą, gitarzystą i autorem tekstów rock’n’rollowego zespołu The Amygdaloids, z którym wydał płyty takie jak All in Our Minds, Theory of My Mind oraz Anxious.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20392 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 04.08.2024)
Książka
W koszyku
(Seria #Nauka)
Bibliografia na stronach 299-321. Indeks.
Otwierająca uszy i głowy analiza jednej z namiętności rządzących naturą człowieka!Daniel J. Levitin, niegdyś muzyk rockowy, a dziś neurobiolog, analizuje związek między muzyką - jej wykonaniami, kompozycją, sposobami słuchania i tym, co sprawia, że się nam podoba - a mózgiem człowieka. Wykorzystując najnowsze badania i przykłady muzyczne, od Mozarta, Elli Fitzgerald i U2, po Schönberga i Metallicę, Levitin pokazuje, dlaczego odczuwamy więź emocjonalną z muzyką, której słuchaliśmy, będąc nastolatkami, i jak kompozytorzy wykorzystują to, w jaki sposób nasz mózg racjonalizuje świat. Dochodzi też do niezwykłych wniosków - to 10 000 godzin ćwiczeń - a nie tylko talent - decyduje o tym, że możemy zostać wirtuozami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Warszawski. Instytut Psychologii ; 18)
Bibliogr. s. 83-97. - Rez., sum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-253.
Przełomowa książka o doświadczeniu neuroodmiennych kobiet, która zaprasza czytelniczki i czytelników do myślenia w kategoriach neuroóżnorodności - porzucenia stygmatyzacji na rzecz wzmocnienia unikatowych cech naszych umysłów.Pomimo sukcesów na polu zawodowym i prywatnym, Jenara Nerenberg miała poczucie, że nie radzi sobie w codziennym życiu. I choć diagnoza zaburzeń lękowych, którą wcześniej otrzymała, wydała jej się nie do końca trafna, zupełnie zaskoczyła ją informacja, że to, co przeżywa wiąże się tak naprawdę z autyzmem i ADHD. Zgłębiając ten temat odkryła, że jej doświadczenie jest bardzo powszechne. Ponieważ większość badań nad różnicami neurorozwojowymi koncentruje się na chłopcach, a socjalizacja dziewcząt wzmacnia maskowanie, wiele kobiet o swojej neuroatypowości dowiaduje się dopiero w wieku dorosłym, jeśli w ogóle. Miliony z nich żyją bez lub z błędnie zidentyfikowaną neuroodmiennością, w wyniku czego cierpią z powodu depresji, lęku, wstydu i niskiej samooceny.Neuroróżnorodne. Jak żyć w świecie skrojonym nie na naszą miarę ma na celu wzmocnienie kobiet, które mają głębokie poczucie tego, że są "inne", lecz do tej pory nie wiedziały, że związane jest to z ich neuroodmiennością. Przywołując rozmowy z osobami w spektrum autyzmu, z ADHD, synestezją, "zaburzeniem" przetwarzania sensorycznego i osobami wysoko wrażliwymi, Nerenberg rozwiewa powszechne mity na temat różnic neurorozwojowych i pokazuje, w jaki sposób mogą objawiać się u kobiet. Wykorzystuje do tego perspektywę neuroróżnorodności, która odchodzi od podejścia dzielącego mózgi na "normalne" i "odstające od normy" na rzecz rozpoznania bogactwa ludzkiej neurorozwojowej różnorodności.Pełna praktycznych wskazówek, dzięki którym kobiety neuroodmienne będą mogły łatwiej odnaleźć się w miejscu pracy, w relacjach i w domu, książka prezentuje wytyczne, dzięki którym możemy wspierać neuroróżnorodność i tworzyć lepsze jutro dla nas wszystkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 375-413.
Książka przeznaczona dla badaczy, klinicystów, głównie neuropsychologów, studentów neuropsychologii i psychologii klinicznej (względnie również logopedii i neurologopedii).
Rzetelne studium badawcze w obszarze otępienia Alzheimera,Książka dostarcza cennych informacji o koincydencji stosowania metod neuropsychologicznych z metodami neuropatologicznymi, szczególnie na wstępnych etapach pojawiania się objawów otępiennych, Praca zwraca uwagę na podstawowy problem diagnostyczny otępienia neurodegeneracyjnego w postaci braku ścisłej korelacji między patologią laboratoryjną a kliniczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17976 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak działa pamięć / Hilde Østby, Hilde i Ylva Østby, Hilde ; przełożyła Milena Skoczko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Marginesy, 2018. - 325, [3] strony : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia na stronach [309-321].
Ileż razy każdy z nas mówił: "Mam to na końcu języka!" i nie umiał sobie czegoś przypomnieć? Ile razy jakiś przedmiot - jak Proustowska magdalenka - wysłał nas w czasy dzieciństwa? Ile razy nie mieliśmy pewności, czy coś nam się śniło, czy stało naprawdę? A déja vu? To dopiero zagadka! Neuropsycholożka i jej siostra dziennikarka wyruszają w szaloną podróż: od odkrycia hipokampu (konika morskiego, którego każdy z nas ma pod czaszką) aż po nowoczesne czytanie w myślach za pomocą rezonansu magnetycznego. Opowiadają o fałszywych wspomnieniach, zapominaniu i klastrach pamięci. Rozmawiają z mężczyzną, który cierpi na amnezję, dziesięcioma nurkami, czterema arcymistrzami szachowymi, śledczym z wydziału kryminalnego, śpiewakiem operowym, mistrzem pamięci, królową quizów, pisarką, laureatem Nagrody Nobla, klimatologiem i blogerką. Poza tym zrzucają własną siostrę Tonje z samolotu, żeby dowiedzieć się, czy istotnie w chwili zagrożenia człowiekowi przelatuje przed oczami całe życie (spokojnie, miała spadochron). I szukają odpowiedzi na nurtujące je pytania. Czy możemy polegać na naszej pamięci? Jak to się dzieje, że wspomnienia dzieci różnią się od wspomnień starszych ludzi? Czy można wytrenować pamięć? Jak żyć z traumatycznymi wspomnieniami - i jak żyć, będąc całkowicie pozbawionym wspomnień?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 500-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Autorzy porządkują tu najnowsze osiągnięcia teoretyczne i kliniczne neuropsychologii. Przyjęty przez nich nowy paradygmat pracy mózgu oparty na teorii mikrogenetycznej umożliwił ukazanie struktur i procesów psychicznych w sposób dynamiczny. Oznacza to nowe pojmowanie neuropsychologii klinicznej jako nauki. Główna część podręcznika poświęcona jest analizie zaburzeń świadomości, procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki i przenikania objawów. Dzięki temu wprowadza nas ona, w profesjonalny a zarazem przystępny sposób, w złożone problemy, z jakimi borykają się osoby z uszkodzeniem mózgu. Każdy rozdział wzbogacono analizą przypadków z praktyki autorów lub nową interpretacją przypadków klasycznych. Książka przeznaczona jest dla studentów psychologii i innych, pokrewnych kierunków, a także specjalistów, którzy zajmują się badaniami naukowymi i opieką chorych z uszkodzeniami mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20146 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej