Przemoc w szkole
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(103)
Forma i typ
Książki
(91)
Proza
(27)
Filmy i seriale
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Audiobooki
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(147)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(16)
BD40 (Suwalska 11)
(9)
BD52 (Rembielińska 6a)
(12)
BD53 (Bazyliańska 6)
(13)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(13)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(12)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(4)
W72 (Suwalska 11)
(4)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(44)
Autor
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(6)
Ładecka Anna
(6)
Guerin Suzanne
(3)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(3)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(3)
Rejzner Andrzej
(3)
Rybski Jarosław
(3)
Zubrzycka Elżbieta
(3)
Bednarek Justyna (1970- )
(2)
Cichawa Paweł
(2)
Coyne Iain
(2)
Dambach Karl E. (1945- )
(2)
Fonfara Andrzej
(2)
Gamian-Wilk Małgorzata
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Hauk Diemut (1956- )
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Kaźmierczak Paweł (1970- )
(2)
Kubica Hanna
(2)
Monks Claire P
(2)
Pufal-Struzik Irena
(2)
Rey-Radlińska Marta
(2)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(2)
Sędziwy Anna
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Våhlund Agnieszka (1985- )
(2)
Våhlund Elias (1973- )
(2)
Våhlund Elias (1973- ). Podręcznik dla superbohaterów
(2)
Wołkowicz Iwona (multimedia)
(2)
Wołkowicz Marcin
(2)
Ainsworth Eve
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamila
(1)
Baugh Brian
(1)
Beck Christophe (1972- )
(1)
Bednarek Justyna. Bractwo Nieustraszonych Matek
(1)
Bennett M. Ann
(1)
Bergiel Anna
(1)
Bernat Tomasz
(1)
Biel Konrad (1980- )
(1)
Bielawski Piotr
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Bongilaj Agnieszka
(1)
Booyens Philipa A
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Borowczyk Marta
(1)
Bożek Michał
(1)
Brańka Michał
(1)
Brill Steven (1962- )
(1)
Brown Kristofor
(1)
Burnos Agnieszka (1982- )
(1)
Bushnell Candace (1959- )
(1)
Butenko Bohdan (1931- )
(1)
Cerretti Cristiana
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Chmielnik Igor
(1)
Chmielowski Marcin
(1)
Combrzyńska-Nogala Dorota (1962- )
(1)
Cotugno Katie
(1)
Cribb Victoria (1965- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Czekaj Jakub
(1)
Dambach Karl E
(1)
Davidson Zanna
(1)
Davidson Zanna. Billy and the Mini Monsters (pol.)
(1)
Davies Ben
(1)
Dorfman David
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Drążek Adam
(1)
Drążek Ewa
(1)
Dymek-Balcerek Krystyna
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław R
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Farrant Natasha
(1)
Farrant Natasha. Pamiętniki Bluebell Gadsby
(1)
Fraisse Nora
(1)
Friedman Robert S. (1942-2019)
(1)
Frost Alex
(1)
Fryzowska Danuta
(1)
Gabor Sebastian
(1)
Garavaglia Maria Adele
(1)
Garkowska Małgorzata (1977- )
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gebauer Karl (1939- )
(1)
Gentile Troy
(1)
Georg Jutta
(1)
Glynne Andy (1973- )
(1)
Gmurek-Lewandowska Justyna
(1)
Goździkowski Andrzej
(1)
Green Allen Vanessa
(1)
Grochowicz Katarzyna
(1)
Grzyb Małgorzata (teatr)
(1)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hanley Robin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(101)
Austria
(1)
Język
polski
(101)
angielski
(2)
Odbiorca
9-13 lat
(15)
Młodzież
(13)
Dzieci
(12)
14-17 lat
(8)
6-8 lat
(6)
Nauczyciele
(5)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Aplikanci
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodzice
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Studenci prawa
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Film polski
(6)
Literatura amerykańska
(5)
Literatura angielska
(5)
Film amerykański
(2)
Literatura islandzka
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura francuska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Przemoc w szkole
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Wielka Brytania
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Powieść
(13)
Poradnik
(11)
Opowiadania i nowele
(6)
Powieść obyczajowa
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Film edukacyjny
(5)
Kryminał
(4)
Thriller
(4)
Fantastyka
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Film fabularny
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Monografia
(2)
Powieść przygodowa
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film biograficzny
(1)
Film dokumentalny
(1)
Komedia
(1)
Komiks
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Psychologia
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
103 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s. 184-192. Indeksy.
Dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, psychologii i innych nauk społecznych, również dla profilaktyków, pedagogów i kuratorów.
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego.
Wstęp * Rozdział 1. Osobowość a zachowania agresywne * 1.1. Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych * 1.1.1. Osobowość w świetle teorii poznawczej * 1.1.2. Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji * 1.1.3. Agresywność a zachowania agresywne * 1.2. Zróżnicowanie agresji * 1.2.1. Model przetwarzania informacji społecznych * 1.2.2. Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych * Rozdział 2. Współwystępowanie agresji z innymi zachowaniami dewiacyjnymi. Relacje rówieśnicze a agresja * 2.1. Zachowania agresywne a depresja * 2.2. Emocje a rozwój zaburzeń zachowania * 2.3. Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych * 2.4. Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej * 2.5. Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym * 2.6. Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych * 2.6.1. Założenia i argumenty modelu addytywnego * Rozdział 3. Odrzucenie rówieśnicze * 3.1. Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym * 3.1.1. Istota odrzucenia rówieśniczego * 3.1.2. Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie * 3.1.3. Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń * 3.1.4. Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze * 3.2. Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników * 3.3. Chroniczne odrzucenie rówieśnicze * 3.4. Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe * 3.5. Cechy dzieci odrzuconych * 3.6. Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie * 3.7. Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze * 3.8. Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze * 3.9. Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze * Rozdział 4. Wrażliwość na odrzucenie i skutki odrzucenia rówieśniczego * 4.1. Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje * 4.2. Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze * 4.3. Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze * 4.4. Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie * 4.5. Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych * 4.6. Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień * 4.7. Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia * Rozdział 5. Poznawczo-społeczna teoria osobowości a terapia i resocjalizacja * 5.1. Problematyka odporności psychicznej * 5.1.1. Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience * 5.1.2. Diagnoza konstruktów resilience * 5.2. Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska * 5.3. Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych * 5.4. Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej * 5.4.1. Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych * 5.4.2. Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych - odrzuconych * 5.4.3. Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji * 5.4.4. Składniki (zawartość) programu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54216 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik dla superbohaterów / Elias Vahlund ; cz. 1)
Stanowi część 1. cyklu.
Wiek: 7+.
Na jednej z dolnych półek stała książka, tak zcerwona, że aż bił od niej blask. Na grzbiecie widniał napis: Podręcznik dla Superbohaterów. Lisa wiedziała, że superbohaterowie tak naprawdę nie isnieją. Jednocześnie miała wrażenie, jakby ta książka do niej przemawiała i prosiła, żeby zdjąć ją z półki i zajrzeć do środka. Lisa nie umie się odnaleźć w nowej szkole. Nęka ją banda chłopaków, przed którą dziewczynka codziennie ucieka do biblioteki. Pewnego dnia trafia tam na książkę, która opisuje, jak wyćwiczyć 101 supermocy, żeby zostać superbohaterem. Czy to naprawdę jest możliwe? Dynamiczna i emocjonująca opowieść o dziewczynce, która bierze sprawy w swoje ręce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 18.07.2024)
Książka
W koszyku
(Podręcznik dla superbohaterów / Elias Vahlund ; cz. 1)
Stanowi część 1. cyklu.
Wiek: 7+.
Na jednej z dolnych półek stała książka, tak czerwona, że aż bił od niej blask. Na grzbiecie widniał napis: Podręcznik dla Superbohaterów. Lisa wiedziała, że superbohaterowie tak naprawdę nie isnieją. Jednocześnie miała wrażenie, jakby ta książka do niej przemawiała i prosiła, żeby zdjąć ją z półki i zajrzeć do środka. Lisa nie umie się odnaleźć w nowej szkole. Nęka ją banda chłopaków, przed którą dziewczynka codziennie ucieka do biblioteki. Pewnego dnia trafia tam na książkę, która opisuje, jak wyćwiczyć 101 supermocy, żeby zostać superbohaterem. Czy to naprawdę jest możliwe? Dynamiczna i emocjonująca opowieść o dziewczynce, która bierze sprawy w swoje ręce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 08.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5063, 5061 (2 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Bullying [Film] : przemoc rówieśnicza w szkole / reżyseria, zdjęcia: Marcin Wołkowicz. - [Piaseczno] : Multieducatio.pl, 2018. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
(Przemoc niejedno ma imię ; 2)
ok. 20 min.
Miejsce i rok wydania ze strony wydawcy.
Scenariusz zajęć do pobrania: www.tuttoarts.pl/SCENARIUSZE/hejt.pdf.
Film w konwencji filmu popularnonaukowego, uzupełniony wypowiedzią Justyny Gmurek-Lewandowskiej, psychoterapeuty (Centrum Psychoterapii "Statek-Psychologia").
Film popularnonaukowy (ok. 14 min.) ; komentarz eksperta (ok. 5 min.).
Animacje, montaż: Iwona Wołkowicz, Małgorzata Pawlak ; ilustracje: Justyna Kadłubicka ; dźwięk: Marcin Chmielowski ; muzyka: Miłosz Pawski.
Lektor Jakub Urlich ; komentarz Alina Naruszewicz-Duchlińska, Justyna Gmurek-Lewandowska.
Oryginalny film wyprodukowano w 2018 r.
Dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej.
DVD-Video.
"Przemoc niejedno ma imię" to filmy profilaktyczne (pakiet), adresowane do uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej. Seria filmów "Przemoc niejedno ma imię" dotyczy nowych form przemocy w szkole i sposobami radzenia sobie z nimi. W filmach szczególna uwaga została poświęcona nowemu zjawisku jakim jest hejt. Gdzie kończy się konstruktywna krytyka, a gdzie zaczyna się hejt? Jakie są konsekwencje hejtu? Kiedy przybiera znamiona przestępstwa? Kim są ofiary, a kim sprawcy? Na te pytania stara się odpowiedzieć pierwszy film z serii, kolejny zaś traktuje o zjawisku przemocy psychicznej wśród społeczności szkolnej. Trzeci film to próba pokazania sposobów radzenia sobie z w/w formami przemocy w szkole (opis pochodzi ze strony https://www.multieducatio.pl/produkt/przemoc-niejedno-ma-imie-filmy-profilaktyczne/).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5137 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Powstrzymać agresję [Film] / scenarisz Marcin Wołkowicz. - [Kraków] : Rubikon, [2014]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + książka : 14 stron ; 18 cm.
ok. 25 min.
Oryginalny film wyprodukowano w 2008 r.
Dokument towarzyszący pt.: Powstrzymać agresję / Kuba Snochowski.
Scenariusz Marcin Wołkowicz ; realizacja Marcin Wołkowicz. Kuba Snochowski ; charkteryzacja Łucja Stańczak ; grafika Iwona Wołkowicz.
Agnieszka Bongilaj, Małgorzata Grzyb, Magdalena Kądzioła, Justyna Kilian, Michał Brańka [et.al.].
Film składa się z trzech części: fabularyzowanych scen dotyczących przemocy w szkole, wypowiedzi więźniów osadzonych za przemoc oraz kontynuacji fabularyzowanych scen. Ma on stanowić pretekst do dyskusji na temat przemocy i pomocą w badaniu tego problemu w szkole.
Materiał filmowy ma być interaktywną pomocą dla nauczyciela, pedagoga, terapeuty w prowadzeniu lekcji wychowawczej.
DVD-Video.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim.
Agresja jest trzecią częścią projektu profilaktycznego dla młodzieży. Pierwsza dotyczyła problemu narkomanii, druga - alkoholizmu. Tym razem skupiamy się wokół kwestii przemocy wśród młodych. Nasz projekt z założenia ma być interaktywną pomocą dla nauczyciela/ pedagoga/terapeuty w prowadzeniu lekcji wychowawczej. Materiał filmowy jest tylko pretekstem do dyskusji z uczniami. Po raz kolejny proponujemy sprawdzony już schemat całości podzielonej na trzy części. Pierwsza i trzecia, to fabularyzowane scenki dotyczące przemocy w szkole, druga dokumentalna - to wypowiedzi więźniów osadzonych właśnie za przemoc.Tak jak w poprzednich projektach świadomie przeciwstawiamy prostotę fikcji w fabule z siłą prawdy dokumentu. Ta różnica może być skutecznie wykorzystana w moderowaniu dyskusji na lekcji. Mamy nadzieję, że uczniowie sami zwrócą na nią uwagę. Pozornie banalna historia szkolna nabiera innego wymiaru, kiedy słyszymy wypowiedzi osadzonych. Rady, które przekazują młodzieży są proste - lepiej się uczyć, stronić od złego towarzystwa, aktywnie i twórczo spędzać wolny czas (opis pochodzi ze strony www.ksiegarniarubikon.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 273-276.
Książka adresowana do nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych.
W książce zostały przedstawione w przystępnej formie prođblemy przemocy ze względu na płeć w relacjach rówieśniczych, zjawiska uznawanego w wielu krajach za społeczny problem. W Polsce rówieśnicza agresja seksualna nie jest postrzegana jako zjawisko szczególne i odrębne, nie doczekała się, jak dotąd, należytego opracowania, nie ma też własnej nazwy. Stąd zawarta już w tytule propozycja, aby niewłaściwe zachowania o charakterze seksualnym w grupie rówieśniczej opisywać terminem "napastowanie seksualne".Książka stawia sobie za cel:- pokazanie, iż rówieśnicza agresja i przemoc jest "zorientowana" płciowo. Czynnikiem wywođłującym wiele agresywnych zachowań jest płeć osób poszkodowanych (najczęściej dziewcząt), co pozostaje faktem zupełnie niewidocznym dla młodych ludzi, nauczycieli, rodziców;- wskazanie, że napastowanie jest zjawiskiem szczególnym, posiadającym swoje unikalne przyđczyny i charakterystykę, nietożsamym zszykanowaniem lub molestowaniem seksualnym;- pokazanie, w jaki sposób kultura i normy społeczne wzmacniają zjawisko napastowania sekđsualnego.Książka adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych i oferuje im, oprócz teoretycznego wprowadzenia w problematykę napastowania seksualnego, w części II rady i sugestie, co robić, by do przemocy ze względu na płeć w szkole nie dochodziło, i jak działać w sytuacji , gdy do napastowania seksualnego jednak dojdzie, a w części III scenađriusze zajęć dla młodzieży, do wykorzystania na zajęciach z profilaktyki przemocy, na godzinach wychowawczych i na zajęciach z wychowania do życia w rodzinie.
Część I * I.Wokół problemu napastowania seksualnego * Anna Wołosik * Molestowanie seksualne. Z dziejów pojęcia w prawie i psychologii * Napastowanie seksualne. Z dziejów pojęcia w prawie i praktyce szkolnej * Agresja, przemoc seksualna, szykanowanie, molestowanie seksualne - z czym mamy do czynienia w szkole? * II.Wymiary seksualnego napastowania * Anna Wołosik, Ewa Majewska * Typy aktów seksualnego napastowania * Napastowanie seksualne tworzy kontinuum * Kto jest ofiarą? * Kto jest sprawcą? * Na arenie i w ukryciu. Geografia napastowania seksualnego * Jak dziewczęta i chłopcy postrzegają napastowanie seksualne? * Znosić czy zgłosić? Reakcje na napastowanie seksualne * Skutki napastowania seksualnego * III.Różne formy napastowania seksualnego * Anna Wołosik * Ej suczki, my znamy wasze sztuczki..., czyli o języku * Cybernapastowanie * Przemoc w intymnych związkach * Gwałt na randce * Gwałt i napaść seksualna przy użyciu substancji psychoaktywnych * Część II * IV.Szkolny program przeciwdziałania przemocy seksualnej w relacjach rówieśniczych * Anna Wołosik * Odpowiedzialność spoczywa na szkole * Co robić, żeby do napastowania seksualnego w szkole nie dochodziło? * Co robić, gdy dojdzie do aktu napastowania seksualnego? * Podsumowanie * V.Prawo - wybrane przepisy dotyczące równouprawnienia płci, molestowania seksualnego w pracy i przemocy * Ewa Majewska * Część III * VI.Scenariusze zajęć dla młodzieży do programu profilaktycznego dotyczącego przemocy ze względu na płeć * Anna Wołosik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł przekładu angielskiego: The absolution.
Stanowi część 3. cyklu o Freyji i Huldarze.
Na okładce: "Królowa islandzkiego kryminału stworzyła opowieść o mrocznej stronie szkoły i mediów społecznościowych - równie porywającą, co makabryczną". HEAT MAGAZINE
Książka dostępna także jako e-book.
Tekst tłumaczony z języka angielskiego.
O tej zbrodni policja dowie się tak jak reszta świata - ze Snapchata. Na ekranach telefonów zobaczą przerażoną młodą kobietę błagającą o wybaczenie. Gdy ją znajdą, będzie już za późno. Jej ciało naznaczono cyfrą 2. Raz jeszcze Huldar, oficer policji, i Freyja, dziecięca psycholog, łączą siły, by wspólnie przesłuchać przyjaciół zamordowanej nastolatki. Szybko odkrywają, że Stella wcale nie była niewiniątkiem, za które miało ją otoczenie - ale kto mógł jej nienawidzić tak bardzo, by chcieć zabić? Wkrótce scenariusz się powtarza - ginie kolejna nastolatka, media społecznościowe zostają zalane filmikami, a policja znajduje ciało oznaczone jako numer 3. Freyja i Huldar są pewni tylko jednego: to jeszcze nie koniec. Co stało się z ciałem numer 1? I czy mogą spodziewać się następnych?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 isl. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 isl. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 isl. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
10 godz. 50 min.
Stanowi tom 3. cyklu "Freyja i Huldur", tom 1. pt.: "Odziedziczone zło", tom 2. pt.: "Porachunki".
Data wydania według: www.audiobook.pl.
Tytuł przekładu angielskiego: The absolution.
Czyta Filip Kosior.
Dostępna również w wersji drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Oryginał w języku islandzkim, tłumaczone z języka angielskiego.
Freya i Huldar stają przed nowym wyzwaniem. Dramatyczna walka z czasem przypomni Freyi lata, które usiłowała dotąd wymazać z pamięci. O tej zbrodni policja dowie się tak jak wszyscy inni - ze Snapchata. Na ekranach telefonów zobaczą przerażoną nastolatkę błagającą o wybaczenie. Gdy ją znajdą, będzie już za późno. Huldar, oficer policji, i Freyja, dziecięca psycholog, łączą siły, by rozwiązać kolejną sprawę. Przesłuchując przyjaciół zamordowanej nastolatki, szybko odkrywają, że Stella wcale nie była niewiniątkiem, jak powszechnie sądzono - ale kto mógł jej nienawidzić tak bardzo, by chcieć zabić? Wkrótce scenariusz się powtarza - w mediach społecznościowych pojawiają się wiadomości od kolejnego nastolatka przepraszającego za swoje winy. Freyja i Huldar są pewni jednego: to jeszcze nie koniec. Zwłaszcza że przy pierwszej ofierze znaleziono kartkę z cyfrą 2. Czy Egill, zaginiony nastolatek, to ofiara numer 1? A może to ktoś inny wciąż czeka, by go odnaleźć? Rozpoczyna się walka z czasem, której finału nie spodziewa się chyba nikt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. K.821-3 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
(Rodzice, Dzieci)
Na okł. podtyt.: jak radzić sobie z dziecięcą agresją i wychować asertywne dziecko
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko)
U góry okł.: Bezpieczne dziecko : jak się bronić przed przemocą w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (9 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko)
(Dla Dzieci)
U góry okł.: Jak się bronić przed przemocą w szkole.
Książka porusza temat przemocy dzieci wobec dzieci. Wyjaśnia mechanizm grupowej zmowy milczenia, który prowadzi do chronienia dręczyciela przez klasę. Mechanizm ten powoduje, ze dorośli stają się bezradni i zaklęty krąg niemocy się zamyka. Dzieci czują się osamotnione i zależne od dręczyciela. On sam nie ponosi konsekwencji własnych działań, pomimo że krzywdzi innych. Książka pokazuje, na czym polega dręczenie, kim jest dręczyciel, kim jego ofiara i co robić, żeby powstrzymać takie zachowania dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko)
(Dla Dzieci / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko)
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Dręczenie dzieci przez dzieci staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. Ta książka pokazuje, jak milczenie i bierna postawa obserwatorów wspiera szkolnych dręczycieli i zachęca ich do działania. Co może zrobić pojedyncze dziecko, aby się przeciwstawić? Niewiele. A grupa? O wiele więcej, najpierw jednak musi powstać. W tym opowiadaniu chłopiec, który boi się i nie cierpi dręczenia, pod wpływem swojego brata, zaczyna działać...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (21 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (5 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla dzieci / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
(Bezpieczne Dziecko)
Dręczenie dzieci przez dzieci staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. Ta książka pokazuje, jak milczenie i bierna postawa obserwatorów wspiera szkolnych dręczycieli i zachęca ich do działania. Co może zrobić pojedyncze dziecko, aby się przeciwstawić?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci)
(Bezpieczne Dziecko)
Dręczenie dzieci przez dzieci staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. Ta książka pokazuje, jak milczenie i bierna postawa obserwatorów wspiera szkolnych dręczycieli i zachęca ich do działania. Co może zrobić pojedyncze dziecko, aby się przeciwstawić? Niewiele. A grupa? O wiele więcej, najpierw jednak musi powstać. W tym opowiadaniu chłopiec, który boi się i nie cierpi dręczenia, pod wpływem swojego brata, zaczyna działać...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci)
(Bezpieczne Dziecko)
Dręczenie dzieci przez dzieci staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. Ta książka pokazuje, jak milczenie i bierna postawa obserwatorów wspiera szkolnych dręczycieli i zachęca ich do działania. Co może zrobić pojedyncze dziecko, aby się przeciwstawić? Niewiele. A grupa? O wiele więcej, najpierw jednak musi powstać. W tym opowiadaniu chłopiec, który boi się i nie cierpi dręczenia, pod wpływem swojego brata, zaczyna działać...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. nazwa programu: Szkoła bez przemocy.
Bibliogr. przy rozdz.
Poradnik składa się z tekstów napisanych przez najlepszych polskich ekspertów-praktyków. Artykuły dotyczą bardzo różnych problemów.Rodzic znajdzie w nim zarówno odpowiedzi na pytania, jak ustrzec dziecko przed takimi zagrożeniami jak przemoc w sieci i uzależnienia, jak reagować, gdy dziecko pada ofiarą przemocy szkolnej, jak i wskazówki dotyczące współpracy ze szkołą, aktywizacji społecznej dziecka czy wychowania dziecka na różnych etapach jego rozwoju. Problemy choć różne, mają bardzo ważny wspólny mianownik. Żadnego z nich nie sposób rozwiązać bez porozumienia i zgodnej współpracy ze szkołą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17586 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej