Trenerzy i instruktorzy sportowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Arcimowicz Magdalena
(1)
Blecharz Jan
(1)
Cieszkowski Stanisław
(1)
Gawlik Radosław
(1)
Kałużny Krzysztof
(1)
Kurowski Marcin
(1)
Lenik Justyna
(1)
Siekańska Małgorzata
(1)
Tenenbaum Gershon
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(20778)
6-8 lat
(10177)
9-13 lat
(9020)
Młodzież
(8474)
0-5 lat
(6937)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(-)
14-17 lat
(4614)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
A2 (poziom biegłości językowej)
(27)
Klasa 4.
(27)
A1 (poziom biegłości językowej)
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
B1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Temat
Sport
(2)
Alergia
(1)
Motywacja osiągnięć
(1)
Osiągnięcia sportowe
(1)
Psychologia sportu
(1)
Trening sportowy
(1)
Unihokej
(1)
Wysiłek fizyczny
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie po rozdziałach.
Książka "Jak zostać MISTRZEM w sporcie i w życiu" doskonale odpowiada na aktualną potrzebę aktywizacji dzieci i młodzieży, których czas pandemii zmusił do zamknięcia się w domach i nierzadko rezygnacji z wszelkich aktywności sportowych. Pomaga zrozumieć, jak ważny jest ruch do prawidłowego funkcjonowania na każdym poziomie.Ta unikalna propozycja wsparcia jest nie tylko źródłem rzetelnej wiedzy psychologicznej dla rodziców, trenerów i nauczycieli, ale także wartościową i wciągającą lekturą dla dzieci, inspirującą je do świadomego podjęcia aktywności sportowej i kształtowania zdrowych nawyków.Jej autorami są wybitni psychologowie sportu: Jan Blecharz, Małgorzata Siekańska oraz Gershon Tenenbaum. W niezwykle pogodny i uniwersalny sposób przedstawili oni historie dzieci, które poprzez sport odnalazły swoją życiową drogę.Książka zawiera osiem opowiadań - do każdego z nich została dołączona interpretacja psychologiczna wraz ze słowniczkiem pojęć z poruszonego obszaru tematycznego. Ta cenna psychologiczna wiedza umożliwi rodzicom, nauczycielom oraz trenerom podejmowanie z dziećmi tematyki, której dotyczą opowiadania. Stanowi swego rodzaju klucz do zaszyfrowanych w opowiadaniach zagadnień, których właściwe omówienie pomoże w kształtowaniu prawidłowego rozwoju młodych zawodników.Zarówno rodzic, trener, jak i nauczyciel, czytając dzieciom te opowiadania, przekaże im, jak ważne są marzenia i wytrwałość w dążeniu do ich realizacji oraz na czym polega zmaganie się z trudnościami, a także że ważniejsza od zwycięstw, pucharów i medali jest praca nad samym sobą i samodoskonalenie się. Sport bowiem nie musi być celem samym w sobie, może być świetnym polem startowym do zupełnie innych lotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
„Alergologia sportowa” pod red. nauk. Radosława Gawlika i Marcina Kurowskiego to wyjątkowe interdyscyplinarne opracowanie eksperckie z obszarów alergologii i medycyny sportowej. Choroby alergiczne stają się coraz większym wyzwaniem zdrowotnym w rozwiniętych krajach, a w środowisku sportowym w tym także u dzieci i młodzieży zyskują one szczególne znaczenie zarówno z perspektywy zdrowotnej, jak i możliwości uczestnictwa w treningach i zawodach. „Alergologia sportowa” jest pierwszą książką, obejmującą kompleksowo zagadnienia związane ze wzajemnym oddziaływaniem wysiłku fizycznego i procesów patofizjologicznych, leżących u podstawy objawów astmy i alergii na polskim rynku. W publikacji omówiono szczególnie kluczowe kwestie związane z obecnością alergii w życiu sportowca, zakres epidemiologii, patomechanizmów reakcji nadwrażliwości, adaptacji układu oddechowego do wysiłku fizycznego, wpływu wysiłku na odpowiedź immunologiczną, a także astmę wysiłkową, powysiłkowy skurcz oskrzeli oraz wiele innych aspektów, takich jak alergie skórne, uczulenie na jad owadów błonkoskrzydłych, wspinaczki wysokogórskie, nurkowanie czy zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego oraz kwestie antydopingowe w kontekście leków dla osób z alergiami. Podręcznik skierowano do alergologów, specjalistów medycyny sportowej, lekarzy pozostałych specjalności oraz reprezentantów innych środowisk zawodowych, współpracujących w różnych obszarach ze sportowcami, zarówno na poziomie profesjonalnym, jak i amatorskim. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [133].
Unihokej to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się, a zarazem najmłodszych zespołowych gier sportowych.Niniejsza publikacja ma być vademecum nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów, którzy pragną nauczać dzieci i młodzież gry w unihokeja,oraz podręcznikiem dla studentów realizujących kurs podstawowy, jak również program w ramach specjalizacji instruktorskiej z unihokeja.Celem pracy było uporządkowanie i wzbogacenie wiedzy z zakresu nauczania gry w unihokeja, w tym: dostarczenie podstawowych informacji na temat zespołowych gier sportowych; opisanie struktury czynności ruchowej zawodników pola gry i bramkarza; podział i charakterystyka działań indywidualnych, grupowych i zespołowych w ofen-sywie; podział i charakterystyka działań indywidualnych, grupowych i zespołowych w defen-sywie; omówienie zasad indywidualnego i grupowego działania w ataku i w obronie; przedstawienie przykładowych ćwiczeń pozwalających na opanowanie niezbędnych umiejętności graczy w ataku i w obronie.Na tej podstawie zaproponowane zostały przykładowe ćwiczenia nauczające i doskona-lące umiejętności graczy w unihokeju.Książka nie jest zbiorem (atlasem) ćwiczeń uwzględ-niających pełną systematykę i metodykę nauczania czynności ruchowych.Przedstawione ćwiczenia są tylko propozycją pewnych rozwiązań, które można wykorzystać w procesie nauczania i które mogą stanowić źródło inspiracji dla nauczycieli,instruktorów i trenerów w ich własnych poszukiwaniach.Autor pragnie również podkreślić, że istotą pracy nauczyciela, instruktora czy trenera nie jest szkolenie, a edukacja gracza.Szkolenie należy traktować jako kształtowanie prostych umiejętności i nawyków praktycznych, wymagających minimalnego przygotowania teore-tycznego.Ważniejsza w pracy nauczyciela jest edukacja rozumiana jako ogół procesów zmieniających dzieci i młodzież stosownie do celów gry (Okoń 1987a).
Wprowadzenie, 5 * 1. CHARAKTERYSTYKA ZESPOŁOWYCH GIER SPORTOWYCH, 7 * 2. CHARAKTERYSTYKA UNIHOKEJA, 10 * 2.1. Zarys rozwoju unihokeja na świecie i w Polsce, 10 * 2.2. Boisko i sprzęt, 12 * 2.3. Ustalenie strony forhendowej gracza, 15 * 2.4. Dobór kija, 16 * 2.5. Uchwyt kija, 17 * 2.6. Specjalne umiejętności ruchowe gracza, 18 * 3. PODZIAŁ DZIAŁAŁ W UNIHOKEJU, 24 * 3.1. Działania zawodników pola w ataku i w obronie, 24 * 3.1.1. Działania zawodników pola w ataku, 24 * 3.1.2. Działania zawodników pola w obronie, 25 * 3.2. Działania bramkarza w ataku i w obronie, 26 * 4. DZIAŁANIA ZAWODNIKÓW POLA W ATAKU, 27 * 4.1. Działania indywidualne, 27 * 4.2. Działania grupowe, 32 * 4.2.1. Działania indywidualne z piłką zależne od partnerów, 33 * 4.2.2. Działania indywidualne bez piłki zależne od partnerów, 38 * 4.3. Działania zespołowe, 39 5. DZIAŁANIA ZAWODNIKÓW POLA W OBRONIE, 45 * 5.1. Działania indywidualne, 45 * 5.2. Działania grupowe, 48 * 5.3. Działania zespołowe, 48 * 6. DZIAŁANIA BRAMKARZA, 51 * 6.1. Działania w ataku, 51 * 6.2. Działania w obronie, 52 * 6.3. Czynności ruchowe bramkarza, 56 * 7. METODYKA NAUCZANIA DZIAŁAŁ W UNIHOKEJU, 58 * 7.1. Cele i treści nauczania, 58 * 7.2. Zasady nauczania, 58 * 7.3. Zasady metodyczne nauczania zespołowych gier sportowych, 60 * 7.4. Metody nauczania, 60 * 7.5. Formy dydaktyczne w nauczaniu zespołowych gier sportowych, 61 * 7.6. Wskazówki metodyczne w realizacji zajęć, 64 * 8. ĆWICZENIA W NAUCZANIU I DOSKONALENIU DZIAŁAŁ ZAWODNIKÓW, 65 * 8.1. Postawa wyjściowa i uchwyt kija, 65 * 8.2. Start, 66 * 8.3. Zatrzymanie, 67 * 8.4. Bieg, 67 * 8.5. Doskok i odskok, krok odstawno-dostawny, obrót, 68 * 8.6. Zwód z piłką, 69 * 8.7. Podania piłki, 70 * 8.8. Przyjęcie piłki, 70 * 8.9. Podania i przyjęcia piłki, 71 * 8.10. Prowadzenie piłki, drybling, podrzuty piłki, 84 * 8.11. Utrzymanie i zastawianie piłki, 94 * 8.12. Uderzenie piłki do bramki, 95 * 8.13. Gra w przewadze liczebnej, 105 * 8.14. Gry uproszczone i szkolne, 108 * Znaki zastosowane w opisach ćwiczeń, 128 * Załączniki, 129 * Bibliografia, 133
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 138-143.
Streszczenie w języku angielskim.
ROZDZIAŁ 1. Struktura procesu treningowego * 1.1. Obciążenie treningowe * 1.2. Cykle treningowe * 1.2.1. Etapy szkolenia * 1.2.2. Makrocykl - cykl roczny * 1.2.3. Mezocykle - cykle średnie * 1.2.4. Mikrocykle - cykle krótkie * 1.2.5. Jednostka treningowa * 1.2.6. Cykle specjalne * ROZDZIAŁ 2. Planowanie procesu treningowego * * ROZDZIAŁ 3. Przygotowanie szybkościowe zawodnika * * 3.1.Formy przejawiania szybkości * 3.2.Rozwój szybkości w ontogenezie * 3.3.Metodyka kształtowania szybkości * ROZDZIAŁ 4. Przygotowanie siłowe zawodnika * 4.1.Rozwój siły w ontogenezie * 4.2.Metodyka kształtowania siły * ROZDZIAŁ 5. Przygotowanie skocznościowe zawodnika * * 5.1.Rozwój zdolności skocznościowych w ontogenezie * 5.2.Metodyka treningu skoczności * ROZDZIAŁ 6. Przygotowanie wytrzymałościowe zawodnika * 6.1.Podziały wytrzymałości * 6.2.Metodyka kształtowania wytrzymałości * 6.3.Trening w warunkach wysokogórskich * ROZDZIAŁ 7. Przygotowanie gibkościowe zawodnika * * 7.1.Rozwój gibkości w ontogenezie * 7.2.Metodyka kształtowania gibkości * ROZDZIAŁ 8. Przygotowanie koordynacyjne zawodnika * 8.1.Charakterystyka zdolności koordynacyjnych * 8.2.Rozwój zdolności koordynacyjnych w ontogenezie * 8.3. Metodyka doskonalenia koordynacji ruchowej * * ROZDZIAŁ 9. Przygotowanie techniczne zawodnika * 9.1.Cechy prawidłowej techniki * 9.2.Rodzaje techniki sportowej * 9.3.Nawyk czuciowo-ruchowy * 9.4.Mechanizm kształtowania nawyku czuciowo-ruchowego * 9.5.Sprzężenie zwrotne w uczeniu się nawyków * 9.6.Nauczanie techniki sportowej * 9.7. Rodzaje błędów * ROZDZIAŁ 10. Przygotowanie taktyczne zawodnika * 10.1. Strategia sportowa * 10.2. Myślenie taktyczne * 10.3. Charakterystyka umiejętności taktycznych sportowca * 10.4. Metodyka nauczania taktyki * ROZDZIAŁ 11. Przygotowanie psychiczne sportowca * * 11.1. Trening psychologiczny * 11.2. Motywacja * 11.3. Proces przygotowania psychicznego * ROZDZIAŁ 12. Odnowa biologiczna w sporcie * 12.1. Superkompensacja * 12.2. Zadania odnowy biologicznej * 12.3. Metody odnowy biologicznej * ROZDZIAŁ 13. Dobór i selekcja w sporcie * 13.1. Talent sportowy * 13.2. Zasady selekcji sportowej * 13.3. Rodzaje selekcji sportowej * 13.4. Etapy selekcji kierowanej * 13.5. Kryteria selekcji spoitowej * ROZDZIAŁ 14. Szkolenie sportowe dzieci i młodzieży * 14.1. Etapy szkolenia sportowego dzieci i młodzieży * 14.2. Charakterystyka poszczególnych okresów rozwoju i szkolenia sportowego * 14.2.1.Wiek przedszkolny (3-6 lat) * 14.2.2.Młodszy wiek szkolny (7 do 11-12 lat) * 14.2.3.Okres dojrzewania * 14.2.4.Okres młodzieńczy (około 17-18 do 23 lat) * 14.3. Przykładowe zestawy ćwiczeń kształtujących poszczególne zdolności motoryczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19007 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej