Nauczyciele wychowania fizycznego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Kałużny Krzysztof
(1)
Kaźmierczak Arkadiusz
(1)
Kowalska Jolanta (nauki kultury fizycznej)
(1)
Kołodziej Jerzy (kultura fizyczna)
(1)
Madejski Eligiusz (wychowanie fizyczne)
(1)
Makarczuk Anna
(1)
Maszorek-Szymala Anna
(1)
Momola Irena
(1)
Newlaczyl Anna
(1)
Raszewska Maria
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Węglarz Józef
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Dzieci
(20811)
6-8 lat
(10199)
9-13 lat
(9035)
Młodzież
(8500)
0-5 lat
(6963)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(-)
14-17 lat
(4617)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(155)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
18+
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Wady postawy
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Logopedia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Oceny szkolne
(1)
Postawa ciała
(1)
Rytmika
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Trening zdrowotny
(1)
Unihokej
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [133].
Unihokej to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się, a zarazem najmłodszych zespołowych gier sportowych.Niniejsza publikacja ma być vademecum nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów, którzy pragną nauczać dzieci i młodzież gry w unihokeja,oraz podręcznikiem dla studentów realizujących kurs podstawowy, jak również program w ramach specjalizacji instruktorskiej z unihokeja.Celem pracy było uporządkowanie i wzbogacenie wiedzy z zakresu nauczania gry w unihokeja, w tym: dostarczenie podstawowych informacji na temat zespołowych gier sportowych; opisanie struktury czynności ruchowej zawodników pola gry i bramkarza; podział i charakterystyka działań indywidualnych, grupowych i zespołowych w ofen-sywie; podział i charakterystyka działań indywidualnych, grupowych i zespołowych w defen-sywie; omówienie zasad indywidualnego i grupowego działania w ataku i w obronie; przedstawienie przykładowych ćwiczeń pozwalających na opanowanie niezbędnych umiejętności graczy w ataku i w obronie.Na tej podstawie zaproponowane zostały przykładowe ćwiczenia nauczające i doskona-lące umiejętności graczy w unihokeju.Książka nie jest zbiorem (atlasem) ćwiczeń uwzględ-niających pełną systematykę i metodykę nauczania czynności ruchowych.Przedstawione ćwiczenia są tylko propozycją pewnych rozwiązań, które można wykorzystać w procesie nauczania i które mogą stanowić źródło inspiracji dla nauczycieli,instruktorów i trenerów w ich własnych poszukiwaniach.Autor pragnie również podkreślić, że istotą pracy nauczyciela, instruktora czy trenera nie jest szkolenie, a edukacja gracza.Szkolenie należy traktować jako kształtowanie prostych umiejętności i nawyków praktycznych, wymagających minimalnego przygotowania teore-tycznego.Ważniejsza w pracy nauczyciela jest edukacja rozumiana jako ogół procesów zmieniających dzieci i młodzież stosownie do celów gry (Okoń 1987a).
Wprowadzenie, 5 * 1. CHARAKTERYSTYKA ZESPOŁOWYCH GIER SPORTOWYCH, 7 * 2. CHARAKTERYSTYKA UNIHOKEJA, 10 * 2.1. Zarys rozwoju unihokeja na świecie i w Polsce, 10 * 2.2. Boisko i sprzęt, 12 * 2.3. Ustalenie strony forhendowej gracza, 15 * 2.4. Dobór kija, 16 * 2.5. Uchwyt kija, 17 * 2.6. Specjalne umiejętności ruchowe gracza, 18 * 3. PODZIAŁ DZIAŁAŁ W UNIHOKEJU, 24 * 3.1. Działania zawodników pola w ataku i w obronie, 24 * 3.1.1. Działania zawodników pola w ataku, 24 * 3.1.2. Działania zawodników pola w obronie, 25 * 3.2. Działania bramkarza w ataku i w obronie, 26 * 4. DZIAŁANIA ZAWODNIKÓW POLA W ATAKU, 27 * 4.1. Działania indywidualne, 27 * 4.2. Działania grupowe, 32 * 4.2.1. Działania indywidualne z piłką zależne od partnerów, 33 * 4.2.2. Działania indywidualne bez piłki zależne od partnerów, 38 * 4.3. Działania zespołowe, 39 5. DZIAŁANIA ZAWODNIKÓW POLA W OBRONIE, 45 * 5.1. Działania indywidualne, 45 * 5.2. Działania grupowe, 48 * 5.3. Działania zespołowe, 48 * 6. DZIAŁANIA BRAMKARZA, 51 * 6.1. Działania w ataku, 51 * 6.2. Działania w obronie, 52 * 6.3. Czynności ruchowe bramkarza, 56 * 7. METODYKA NAUCZANIA DZIAŁAŁ W UNIHOKEJU, 58 * 7.1. Cele i treści nauczania, 58 * 7.2. Zasady nauczania, 58 * 7.3. Zasady metodyczne nauczania zespołowych gier sportowych, 60 * 7.4. Metody nauczania, 60 * 7.5. Formy dydaktyczne w nauczaniu zespołowych gier sportowych, 61 * 7.6. Wskazówki metodyczne w realizacji zajęć, 64 * 8. ĆWICZENIA W NAUCZANIU I DOSKONALENIU DZIAŁAŁ ZAWODNIKÓW, 65 * 8.1. Postawa wyjściowa i uchwyt kija, 65 * 8.2. Start, 66 * 8.3. Zatrzymanie, 67 * 8.4. Bieg, 67 * 8.5. Doskok i odskok, krok odstawno-dostawny, obrót, 68 * 8.6. Zwód z piłką, 69 * 8.7. Podania piłki, 70 * 8.8. Przyjęcie piłki, 70 * 8.9. Podania i przyjęcia piłki, 71 * 8.10. Prowadzenie piłki, drybling, podrzuty piłki, 84 * 8.11. Utrzymanie i zastawianie piłki, 94 * 8.12. Uderzenie piłki do bramki, 95 * 8.13. Gra w przewadze liczebnej, 105 * 8.14. Gry uproszczone i szkolne, 108 * Znaki zastosowane w opisach ćwiczeń, 128 * Załączniki, 129 * Bibliografia, 133
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-160.
Wciąż wzrastający procent dzieci z wadami postawy i związane z tym zainteresowanie nauczycieli i rodziców problematyką gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej (poprawczo-wyrównawczej) legły u podstaw opracowania niniejszych materiałów metodycznych. Powstało ono z myślą o ułatwieniu nauczycielom wychowania fizycznego, słuchaczom kursów gimnastyki wyrównawczej i rodzicom zdobycia praktycznych umiejętności prowadzenia gimnastyki korekcyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Praca ta ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi Czytelnika na najistotniejsze problemy szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej. Poza tym, okolicznością sprzyjającą zmianom w jakości kształcenia i wychowania jest zwiększanie autonomii szkół. Książka obejmuje jedynie wybrane, ale bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej. Pomimo że jej treść została opracowana na poziomie ogólnym, to jednak zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane w praktyce.
Wstęp * Rozdział I Zadania szkoły w procesie przygotowania uczniów do uczestnictwa w kulturze fizycznej * 1.1. Edukacja fizyczna promująca wartości ciała * 1.2. Proces nauczania rozumienia potrzeb cielesnych * 1.3. Świadome ćwiczenie ciała * Bibliografia * Rozdział II Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego * 2.1. Tworzenie programów autorskich * 2.2. Planowanie pracy * 2.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego * 2.4. Propozycja organizacji zajęć wychowania fizycznego do wyboru * Bibliografia * Rozdział III Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego * 3.1. U źródeł pedeutologii * 3.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego * 3.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego * 3.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych – analiza aktualnego stanu * 3.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego * 3.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna nauczyciela wychowania fizycznego * 3.4.1. Homo incontentus * 3.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym * 3.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela * 3.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym * 3.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego * Bibliografia * Rozdział IV Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji * 4.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania * 4.2. Fizyczne kształcenie * 4.3. Fizyczne wychowanie * 4.4. Istota i rozumienie nowoczesnościw wychowaniu fizycznym * 4.4.1. Edukacja permanentna * 4.4.2. Autoedukacja * 4.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości * 4.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym * 4.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji * 4.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu * 4.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa * 4.4.8. Autokreacja * 4.5. Uczniowskie dylematy * Bibliografia * Rozdział V Badanie jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * 5.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego kształcenia i wychowania * 5.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * 5.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego * 5.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * Bibliografia * Rozdział VI Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego * 6.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym * 6.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji * 6.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej * 6.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności na lekcji * 6.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia * 6.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowania fizycznego * 6.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny * 6.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego * Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56363 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja, Kultura Fizyczna)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dostępne także jako e-book.
Prezentowana publikacja dotyczy uniwersalnych zagadnień wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, pedagogicznych i historycznych przejawów idei olimpijskiej, współczesnych problemów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, a także zdrowotnych uwarunkowań aktywności ruchowej. Autorzy - specjaliści z zakresu pedagogiki, nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej - podejmują m.in. problematykę związaną z pozytywnym wpływem ruchu na ludzki organizm w różnych okresach życia: począwszy od wczesnego dzieciństwa, poprzez życie dorosłe, aż po starość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddajemy w Państwa ręce kompleksową pomoc z zakresu logorytmiki - dziedziny łączącej terapię oraz profilaktykę logopedyczną z rytmiką i muzyką. Prezentowane zabawy mogą być wykorzystywane przez logopedów, terapeutów, a także nauczycieli przedszkoli, nauczania zintegrowanego i rytmiki. Publikacja została wzbogacona o zdjęcia dzieci wykonujących ćwiczenia logorytmiczne oraz o zapis nutowy wybranych ścieżek muzycznych. Przedstawione propozycje ułożone zostały według kolejności postępowania oraz stopnia trudności. Zabawy mają charakter uniwersalny, skierowane są do dzieci od 4. roku życia. Mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie lub jako pojedyncze zabawy uatrakcyjniające inne zajęcia. Atrakcyjność zajęć logorytmicznych polega na wszechstronnym rozwijaniu umiejętności dziecka. Logorytmika poprawia ogólną kondycję psychofizyczną dziecka, wyzwala aktywność i umożliwia odreagowanie napięć i negatywnych emocji, a przede wszystkim utrwala prawidłową artykulację, umuzykalnia, uwrażliwia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 179-182.
Książka jest rodzajem poradnika, który pokazuje, w jaki sposób połączyć cele wynikające z gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej, by w codziennych zajęciach wspierać rozwój psychoruchowy dziecka niepełnosprawnego i sprawnego o zaburzonym rozwoju procesów zmysłowych czy z wadami postawy. Zawarte są w niej zabawy i ćwiczenia urozmaicające codzienne zajęcia ruchowe czy gimnastyki korekcyjnej z wykorzystaniem nietypowych, ale "zwyczajnych-niezwyczajnych" pomocy dydaktycznych. Przy każdym proponowanym ćwiczeniu czy zabawie wskazane są możliwe do osiągnięcia cele z punktu widzenia gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20037 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej