Kozak Stanisław
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kozak Stanisław
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Ławnicki Lucjan
(240)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(239)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Internet
(3)
Rodzina
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Patologia społeczna
(2)
Praca
(2)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Empatia
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Młodzież
(1)
Patologia
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Pracoholizm
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Psychologia pracy
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Subkultura
(1)
Telefonia komórkowa
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 300-304.
Rozdział 1. Charakterystyka podstawowych stanów emocjonalnych człowieka w ujęciu interdyscyplinarnym * 1.1. Definicje, podziały, źródła oraz składniki i funkcje emocji * 1.2. Różnorodność i charakterystyka niektórych stanów emocjonalnych: lęk, strach, miłość i inne emocje * 1.3. Inteligencja emocjonalna człowieka i inteligencja zespołowa * 1.4. Znaczenie inteligencji emocjonalnej w życiu rodzinnym i zawodowym człowieka * Rozdział 2. Problematyka empatii i aleksytymii w literaturze przedmiotu * 2.1. Empatia w badaniach: psychologów, pedagogów, socjologów, filozofów, etyków i lekarzy * 2.2. Rodzina najważniejszym środowiskiem kształtowania empatii u dzieci i młodzieży * 2.3. Metody badania empatii w relacjach rodzinnych, postawach ludzi wobec uczuć innych osób oraz ludzi starszych * 2.4. Aleksytymia - zaburzenia procesów emocjonalnych u ludzi - przyczyny i skutki * Rozdział 3. Rodzina dysfunkcyjna - zachowania rodziców i ich wpływ na dramatyczne traumatyczne przeżycia emocjonalne dzieci i młodzieży * 3.1. Definicje i rodzaje rodzin dysfunkcyjnych - przyczyny i skutki patologii * 3.2. Nieprawidłowe postawy rodzicielskie a zagrożenia psychospołeczne rozwoju dzieci i młodzieży * 3.3. Przemoc w rodzinie wobec dzieci i jej skutki psychospołeczne w życiu dorosłym, emocjonalnym i społecznym * 3.4. Dzieci ulicy - przyczyny tkwiące w rodzinach dysfunkcyjnych * Rozdział 4. Środowisko pracy a inteligencja emocjonalna pracowników * 4.1. Psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania osobowości przełożonych i podwładnych w środowisku pracy * 4.2. Inteligencja emocjonalna wskaźnikiem sukcesu zawodowego * 4.3. Psychopatia pracowników a zaburzenia dyssocjalne osobowości - o deficytach psychicznych * Rozdział 5. Etapy sukcesów zawodowych i porażek emocjonalnych pracowników - od pasji, poprzez pracoholizm do wypalenia zawodowego i utraty zdrowia * 5.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki pracoholizmu * 5.2. Zjawisko wypalenia zawodowego - przyczyny i skutki * 5.3. Profilaktyka i leczenie wypalenia zawodowego * Rozdział 6. Empatia a wypalenie zawodowe w działalności wolontariuszy, pielęgniarek, lekarzy i ratowników medycznych oraz pracowników socjalnych * 6.1. Opinie wolontariuszy w Polsce o ich działalności w hospicjach * 6.2. Motywacje i empatia w działalności wolontariuszy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy * 6.3. Empatia a wypalenie zawodowe pielęgniarek, lekarzy, ratowników medycznych * 6.4. Wyniki badań nad stresem i wypaleniem zawodowym wśród pracowników personelu medycznego i służb socjalnych * 6.5. Problematyka badań wypalenia zawodowego w opinii pielęgniarek
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 54322 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 295-302.
Prezentowana książka dotyczy niezwykle ważnego problemu - patologii cyfrowego dzieciństwa i młodości. Ukazuje przyczyny, skutki oraz informacje, jak zapobiegać tej patologii w rodzinach i szkołach.
Wstęp * Rozdział 1. Rodzina w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym * 1.1. Definicje i funkcje rodziny * 1.2. Czynniki integrujące i dezintegrujące rodzinę * 1.3. Eurosieroctwo - patologiczne skutki dla członków rodziny - rodziców i dzieci * 1.4. Pracoholizm, nowe groźne uzależnienie w XXI wieku * 1.5. Inne patologiczne zachowania (uzależnienia) dotyczące rodziny * Rozdział 2. Edukacja cyfrowa dzieci i młodzieży we współczesnych szkołach * 2.1. Proces nauczania i wychowania w szkołach - kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży * 2.2. Program digitalizacji (cyfryzacji) i działalność Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego dotyczący kultury i szkolnictwa w Polsce * 2.3. Kompetencje i umiejętności dzieci w szkołach w zakresie korzystania z Internetu * 2.4. Edukacja dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie cyberprzemocy w Internecie i bezpieczeństwa psychologicznego oraz prawnego * Rozdział 3. Patologiczne formy komunikowania się dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 3.1. Internetoholizm. Komunikowanie się dzieci i młodzieży w Internecie - od pokusy do hikikomori, choroby cywilizacyjnej na świecie * 3.2. Cyberprzemoc w cyberprzestrzeni - patologiczne formy komunikowania w opinii studentów * 3.3. Portale społecznościowe, grupy komputerowe i inne zagrożenia dla osobowości dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 3.4. Fonoholizm - uzależnienie od telefonów komórkowych dzieci i młodzieży. Atrakcje i niebezpieczeństwa * 3.5. Seksting, seksoholizm, pedofilia, prostytucja nieletnich - niemoralne i przestępcze komunikowanie się wśród dzieci, młodzieży i dorosłych * 3.6. Tożsamość dzieci i młodzieży w Internecie - JA realne - JA wirtualne * Rozdział 4. Samotność dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 4.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki samotności w ujęciu interdyscyplinarnym * 4.2. "Samotność razem" dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 4.3. Komunikowanie się patologiczne w Internecie na przykładzie sprzedaży i zakupu leków * 4.4. Sytuacje trudne w cyberprzestrzeni (stresowe) w komunikowaniu się dzieci i młodzieży * Rozdział 5. Jak zapobiegać patologii cyfrowej, ograniczać ją i leczyć dzieci i młodzież z uzależnień? * 5.1. Czy istnieje i jak powstaje demencja cyfrowa w mózgu człowieka pod wpływem technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni? * 5.2. Jak powstaje JA wirtualne oraz tożsamość internetowa? * 5.3. "Cyfrowa głupota" - ekshibicjonizm psychiczny i fizyczny w cyberprzestrzeni wśród dzieci i młodzieży * 5.4. Leczenie uzależnienia od urządzeń cyfrowych - detoks indywidualny i w ośrodkach zamkniętych * Zakończenie i wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55167 (1 egz.)
Kaucja: 50,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20813 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Forma i typ
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. s. 225-230.
Patologia eurosieroctwa to sytuacja, gdy matka i ojciec pozostawiają w kraju dzieci bez opieki rodzicielskiej na dłuższy okres. W raporcie o eurosieroctwie z 2008 roku stwierdzono, że liczbę takich dzieci szacuje się w Polsce na ponad 150 tysięcy. Eurosieroctwo powoduje u dzieci zachowania zaliczane w literaturze psychologiczneji pedagogicznej do niedostosowania społecznego (np. zamykanie się w sobie czy nałogi - narkomanię, alkoholizm). Inne reakcje to zachowania demonstracyjne wrogie, agresja wobec nauczycieli, zastępczych opiekunów, kolegów w szkole. Telefony czy prezenty od migrujących rodziców, które bywają czasami coraz rzadsze, nie zastąpią codziennej obecności ojca lub matki. Celem tej książki jest przedstawienie psychospołecznych uwarunkowań zjawiska eurosieroctwa (przyczyn, złożoności problemu), a przede wszystkim skutków i możliwości leczenia tej patologii.
Rozdział 1. Problematyka emigracji i migracji w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym * Wprowadzenie * 1.1. Pojęcie i rodzaje emigracji i migracji * 1.2. Przyczyny migracji i emigracji Polaków i ich rodzin z Polski * 1.3. Polityka migracyjna i emigracyjna w Polsce w latach 1945-2012 * Rozdział 2. Czynniki społeczne, socjologiczne i psychologiczne wpływające na przystosowanie Polaków za granicą * Wprowadzenie * 2.1. Szok kulturowy odczuwany przez imigrantów i emigrantów za granicą * 2.2. Stresy Polaków na imigracji zarobkowej * Rozdział 3. Sieroctwo dzieci skutkiem zaburzeń funkcjonowania rodziny * Wprowadzenie * 3.1. Pojęcie, funkcje rodziny i postawy rodzicielskie wobec dzieci * 3.2. Dysfunkcjonalność rodzin patologicznych i skutki dla rozwoju osobowości dzieci * i młodzieży. Dramatyczna sytuacja dzieci w rodzinach patologicznych * 3.3. Rozwód w życiu rodziny - konsekwencje dla dzieci i rodziców * 3.4. Małżeństwa na "odległość" szansą przetrwania czy może rozwód lub sieroctwo dzieci * 3.5. Sieroctwo dzieci: pojęcie i rodzaje, przyczyny oraz skutki dla rozwoju osobowości * Rozdział 4. Eurosieroctwo - negatywne skutki migracji zarobkowej dla dzieci i ich rodzin w kraju i za granicą * Wprowadzenie * 4.1. Pojęcie eurosieroctwa, przyczyny, skutki i rozmiary zjawiska w Polsce * 4.2. Skutki nieobecności ojca i matki dla rozwoju dzieci w "rodzinach na odległość" * 4.3. Trauma osamotnienia dzieci i rodzin imigrantów przebywających w kraju i za granicą * 4.4. Działalność instytucji pomagających rozwiązywać i ograniczać eurosieroctwo w Polsce * Rozdział 5. Postawy studentów wobec migracji zarobkowej Polaków w Unii Europejskiej * Wprowadzenie * 5.1. Cel, metody i wyniki badań * 5.2. Poglądy dotyczące tożsamości narodowej Polaków na obczyźnie * 5.3. Emigracja i imigracja zarobkowa Polaków w Unii Europejskiej - patologia czy szansa * Rozdział 6. Opinie Polaków-emigrantów w USA o Polonii amerykańskiej * Wprowadzenie * 6.1. Charakterystyka kulturowa i socjologiczna współczesnego społeczeństwa amerykańskiego * 6.2. Problemy tożsamości wśród Polaków w USA * 6.3. Cel i metody badań oraz charakterystyka badanych osób * 6.4. Opinie Polonii amerykańskiej o życiu i pracy w USA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16139, 17448 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [268]-272.
Książka dotyczy niezwykle ważnego i groźnego zjawiska społecznego na świecie i w Polsce. W sposób interdyscyplinarny autor zaprezentował zagrożenia i uwarunkowania patologicznego komunikowania się dzieci i młodzieży w Internecie. Ważne jest zminimalizowanie tego problemu " dr Kozak wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom swoją pionierską na skalę ogólnopolską książką. Za największy walor pracy należy uznać identyfikację i kompetentną ocenę krytyczną patologicznych portali internetowych. Autor rzeczowo i ze znawstwem przeprowadza swoje analizy i wystawia śmiałe, acz sprawiedliwe oceny. Polecam tę książkę wszystkim, którym bliska jest idea stopniowego zacieśniania więzi międzyludzkich, czemu Internet może skutecznie służyć, ale też wydatnie może je utrudniać. Podpisuję się pod listą adresatów książki, którą zaproponował Autor". [Z recenzji prof. UG dr. hab. Krzysztofa Kowalika]
Wprowadzenie * 1. Teoretyczne problemy komunikowania społecznego w ujęciu interdyscyplinarnym * 1.1. Pojęcie, cele i rodzaje komunikowania * 1.2. Komunikacja werbalna (słowna) i niewerbalna (mowa ciała) * 1.3. Bariery i style komunikowania interpersonalnego * 2. Komunikowanie się nadawców i odbiorców w Internecie * 2.1. Środowisko Internetu - społeczna przestrzeń komunikowania * 2.2. Komunikacja interpersonalna w Internecie - typy komunikacji międzyludzkiej * 2.3. Język Internetu dzieci i młodzieży oraz autoprezentacja w świecie wirtualnym * 2.4. Charakterystyka wybranych patologicznych portali w Internecie * 3. Zagrożenia zdrowotne na stanowisku komputerowym - wymogi ergonomiczne dla dzieci i dorosłych * 3.1. Wymagania ergonomiczne w pracy z komputerem * 3.2. Eliminowanie zagrożeń zdrowotnych na stanowisku pracy z komputerem * 3.3. Bezpieczna i prawidłowa praca z komputerem * 4. Internetoholizm, gry komputerowe i hazard internetowy * 4.1. Uzależnienie od sieci - przyczyny, skutki, test diagnostyczny * 4.2. Niektóre formy patologicznej aktywności dzieci i młodzieży w Internecie - gry komputerowe * 4.3. Internetowy hazard - definicje, przyczyny, diagnoza (test) i skutki * 5. Dzieci i młodzież jako ofiary cyberprzestępczego wykorzystywania przez dorosłych w Internecie * 5.1. Cyberprzemoc - czyli agresja w Internecie, przyczyny i skutki * 5.2. Wirtualne znajomości - pułapki i skutki dla dzieci i młodzieży * 5.3. Grooming - relacje dorosłych z dziećmi w celu uwiedzenia i wykorzystania seksualnego (pornografia, pedofilia, seksoholizm) * 5.4. Stalking - prześladowania ofiar w Internecie ( skutek "chorej miłości") * 6. Komunikowanie się dzieci i młodzieży przez Internet w badaniach socjologicznych i psychologicznych * 6.1. Dostępność, atrakcyjność i różnorodność komunikowania dzieci i młodzieży w Internecie * 6.2. Przemoc rówieśnicza a media elektroniczne - aspekty prawne w opinii młodzieży gimnazjalnej * 6.3. Uzależnienia studentów od komputera i Internetu * 6.4. Studenci Gdańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gdańsku - potrzeby zaspokajane przez Internet *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [299]-304.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18144, 81 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 39,75 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 257-264.
Książka zawiera kompendium wiedzy na temat patologii społecz­nych, które wpływają niekorzystnie na rozwój i zachowanie się dzieci i młodzieży. Obser­wujemy wzmożoną agresję wśród ludzi dorosłych, ale także w środowisku młodzieżowym, a nawet wśród dzieci. Środki masowego komunikowania wciąż alarmują, ukazując tragiczne skutki przemocy w rodzinie, w szkole, w środowisku życia, w którym wzrasta młode pokolenie. Te niepokojące fakty to wynik dysfunkcjonalności wielu rodzin, niedostatków środowiska wychowawczego (przedszkola, szkoły, kluby...), a także indywidualnych patologii zachowań członków społe­czeństwa. Stąd też opublikowanie pracy, która ukazuje najrozmaitsze rodzaje odchylenia od norm w zachowaniu się osób dorosłych i młodzieży, jest jak najbardziej pożyteczne. Adresatami pracy może być szeroki krąg odbiorców. Przede wszystkim będzie pomoc­na nauczycielom mającym kontakt z rozmaitymi zaburzeniami w zachowaniu się ucznia. Znajomość zjawisk patologicznych może ułatwić rozwiązywanie trudnych problemów wy­chowawczych. Książka może też z powodzeniem służyć rodzicom. Jest napisana językiem zrozumiałym dla osób o różnym poziomie wykształcenia. Zamieszczone w pracy testy mogą być pomocne w rozpoznawaniu patologicznych zachowań u własnych dzieci i w stosowaniu pro?laktyki oraz leczenia. Zawarte w książce informacje dotyczące różnych zagrożeń dla rozwoju osobowości mogą dobrze służyć w pracy samowychowawczej. Młodzież może kontrolować siebie, oceniając szanse popadania w stan uzależnienia. Książka może być przydatna również pracownikom nauki, ukazując obszary, w których należy prowadzić pogłębione badania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50363 (1 egz.)
Kaucja: 39,15 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16140 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej