Uzależnienie od komputera
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(31)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Filmy i seriale
(3)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(9)
MW123 (św. Wincentego 64)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(23)
Autor
Andrzejewska Anna
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Bożek Michał
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Jarosz Agnieszka
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kardaras Nicholas (1964- )
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Piersa Krzysztof
(2)
Regucki Dariusz
(2)
Spitzer Manfred
(2)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Aftab Parry
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arcimowicz Beata
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bednarek Józef
(1)
Cash Hilarie (1952- )
(1)
Chmielecka Julia
(1)
Chmielowski Marcin
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Ganczarska Gabriela
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Goetz Małgorzata
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Havukainen Aino
(1)
Huber Florian
(1)
Kamenetz Anya (1980- )
(1)
Kamińska Alina (1967- )
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kaźmierczak Paweł (1970- )
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
Klausing Patrice (zakonnica)
(1)
Kochan Tomasz
(1)
Kojro Bożena
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(1)
Ludwiczak Bolesław
(1)
Majchrzak Paweł
(1)
Malcherek Monika
(1)
McDaniel Kim (1963- )
(1)
Nakowski Andrzej
(1)
Nicewicz Barbara
(1)
Nopola Sinikka
(1)
Nopola Tiina
(1)
Nowakowski Piotr Tomasz (1974- )
(1)
Osipczuk Małgorzata
(1)
Pawlak Małgorzata
(1)
Pawski Miłosz
(1)
Pazdur Marcin
(1)
Pindur Gabriela
(1)
Reiter Małgorzata
(1)
Rucka Jolanta
(1)
Rykowski Michał (1978- )
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Schuhler Petra (1953- )
(1)
Sierosławska Elżbieta
(1)
Stachowiak Małgorzata
(1)
Szklarek Adam
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Słota Dawid
(1)
Słota Maciej (1964- )
(1)
Słysz Anna
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Toivonen Sami
(1)
Urlich Jakub (1970- )
(1)
Vogelgesang Monika (1960- )
(1)
Walczak Izabela
(1)
Wiśniewska Iwona Anna
(1)
Wołkowicz Iwona (multimedia)
(1)
Wołkowicz Marcin
(1)
Young Kimberly S
(1)
Zawierucha Rafał (1986- )
(1)
Ziętara Rafał
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Rodzice
(3)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(3)
Literatura fińska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Uzależnienie od komputera
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Film edukacyjny
(3)
Opracowanie
(2)
Dolumenty audiowizualne
(1)
Film fabularny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Indeks.
Na publicznym forum internetu, na którym wszystkie chwyty są dozwolone, wielu z nas tworzy swoje alternatywne Ja - bardziej asertywne, bardziej kompetentne, seksowniejsze, śmielsze. Opierając się na swoim doświadczeniu klinicznym, zdobytym na Uniwersytecie Stanforda, Elias Aboujaoude szczegółowo opisuje nieodwracalne szkody, jakie naszemu Ja off-line wyrządza nasze wirtualne alter ego, czyli "e-osobowość". W Wirtualnej osobowości naszych czasów Aboujaoude pokazuje, że e-osobowość może być zarówno urzekająca, jak i autodestrukcyjna. Analizuje różnorodne przypadki , zastanawiając się nad subtelnymi zmianami, jakie zachodzą w zachowaniu niemal każdego internauty. Internet oddziałuje na wszystkie aspekty codziennego życia, zanika granica między tym, co wirtualne, a tym, co realne, a w jej miejscu powstaje próżnia z niepewnymi regułami i prawie całkowitym brakiem ograniczeń oraz wyobcowany stan istnienia, który Aboujaoude nazywa "wirtualizmem". Ta książka to niezwykły portret naszej współczesnej kondycji zarówno on-line, jak i off-line. Wypełniony wnikliwymi spostrzeżeniami psychologicznymi i analizą socjologiczną, wzywa nas do starannego zbadania medium, które sprawia, że unikamy zadumy, rozpraszamy się i mamy obsesję na punkcie gratyfikacji.
1. E-osobowość * 2. Urojenia wielkościowe * 3. Narcyzm * 4. Zwykła codzienna niegodziwość * 5. Impulsywność * 6. Infantylna regresja i tyrania emotikonu * 7. Rekalibracja miłości i seksu * 8. Złudzenie wiedzy * 9. Uzależnienie od internetu * 10. Koniec prywatności * 11. Zatrzymywanie czasu, przechowywanie wspomnień * 12. Wirtualizm, czyli sztuka bycia bardziej rzeczywistym niż się jest w rzeczywistości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The parent`s guide to protecting your children in cyberspace.
Na okł. podtyt.: poradnik dla rodziców i nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [257]-272.
Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne, tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. W tej sytuacji istotnego wymiaru nabierają wszelkie działania pedagogiczne, profilaktyczne oraz terapeutyczne podejmowane nie tylko w rodzinach, ale także w szkołach oraz innych placówkach oświatowych.Prezentowana monografia jest pracą interdyscyplinarną łączącą wiedzę pedagogiczną, psychologiczną oraz społeczną. Książka podejmuje w swych treściach nowy obszar, w dużej mierze nie rozpoznany na gruncie środowiska oświatowo-wychowawczego. W szczególności rodzice i nauczyciele nie mają świadomości bezpieczeństwa dzieci w cyberprzestrzeni. Nie potrafią diagnozować różnorodnych zagrożeń tam występujących i im przeciwstawiać.W publikacji przedstawione zostały przyczyny, objawy oraz skutki zagrożeń cyberprzestrzeni dla dzieci i młodzieży. Omówiono działania edukacyjne i profilaktyczne w środowiskach oświatowo-wychowawczych w tym obszarze.
Rozdział 1. KOMUNIKOWANIE SIĘ W SIECI * 1.1. Charakterystyka komunikacji internetowej * 1.2. Sposoby, techniki i typy komunikacji internetowej * 1.3. Komunikacja nastolatków za pomocą internetu * 1.4. Język internetu dzieci i młodzieży a autoprezentacja w świecie wirtualnym * 1.5. Zaburzenia tożsamości w internecie * 1.6. Depersonalizacja * Rozdział 2. ROLA I ZNACZENIE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH * 2.1. Charakterystyka wybranych portali społecznościowych * 2.2. Znaczenie komunikacji na portalach społecznościowych * 2.3. Kreowanie wizerunku i tożsamości na portalach społecznościowych * 2.4. Aktywność dzieci i młodzieży na portalach społecznościowych * 2.5. Udostępnianie informacji na profilach * 2.6. Zagrożenia związane z korzystaniem z serwisów społecznościowych * Rozdział 3. INTERNET A KSZTAŁTOWANIE WIĘZI EMOCJONALNYCH * 3.1. Znaczenie emocji w życiu człowieka * 3.2. Teoretyczne podstawy więzi emocjonalnych * 3.3. Związki w sieci * 3.4. Dylematy wynikające z nawiązywania kontaktów w sieci * Rozdział 4. GRY KOMPUTEROWE ROZRYWKĄ NASTOLATKÓW * 4.1. Specyfika gier komputerowych * 4.2. Pozytywne aspekty gier komputerowych * 4.3. Przydatność gier komputerowych w nauczaniu/uczeniu się * 4.4. Niebezpieczeństwa gier komputerowych * 4.5. Wpływ agresji i przemocy na psychikę i osobowość graczy * 4.6. Specyfika i przebieg uzależnienia od gier komputerowych * 4.7. Konsekwencje uzależnienia od gier komputerowych * 4.8. Klasyfikacja gier według systemu PEGI * Rozdział 5. UZALEŻNIENIE OD MEDIÓW CYFROWYCH NOWĄ FORMĄ PATOLOGII * 5.1. Teorie i modele badań nad mediami i uzależnieniami * 5.2. Nowy wymiar uzależnień * 5.3. Kryteria diagnostyczne uzależnienia od komputera i internetu * 5.4. Mechanizmy i formy uzależnienia * 5.5. Przyczyny uzależnienia * 5.6. Przebieg i skutki uzależnienia * Rozdział 6. CYBERBULLYING JAKO FORMA AGRESJI I PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ * 6.1. Istota i właściwości cyberbullyingu * 6.2. Specyfika w relacjach cyberagresor - poszkodowany * 6.3. Działania ofiary cyberagresora * 6.4. Wpływ cyberprzemocy na postawy i zachowania dzieci i młodzieży * 6.5. Przejawy cyberprzemocy w szkole * 6.6. Stosowane formy cyberprzemocy * 6.7. Profilaktyka cyberprzemocy * Rozdział 7. CYBERPORNOGRAFIA, CYBERPROSTYTUCJA I CYBERSEKS * 7.1. Pojęcie semantyczne (znaczeniowe) pornografii * 7.2. Przejawy i skutki cyberpornografii * 7.3. Przeciwdziałanie zjawisku cyberpornografii * 7.4. Prostytucja z użyciem internetu * 7.5. Cyberseks * Rozdział 8. PEDOFILIA W SIECI * 8.1. Pedofilia sieciowa - nowe oblicze istniejącego zagrożenia * 8.2. Grooming jako specyficzna relacja dorosły - dziecko * 8.3. Przyczyny i skutki groomingu * 8.4. Grooming w polskim prawie * Rozdział 9. SEKSTING - EKSHIBICJONIZM W INTERNECIE * 9.1. Internet sprzymierzeńcem sekstingu * 9.2. Przyczyny zachowań związanych z sekstingiem * 9.3. Ochrona przed skutkami sekstingu * 9.4. Seksting a prawo * Rozdział 10. SPONSORING - NOWE ZACHOWANIE NASTOLATKÓW * 10.1. Zjawisko sponsoringu w internecie * 10.2. Problem sponsoringu na wybranych forach dyskusyjnych * 10.3. Konsekwencje uprawiania sponsoringu * Rozdział 11. INTERNETOWY HAZARD * 11.1. E-hazard - niewinna rozrywka czy zagrożenie * 11.2. Charakterystyka wybranych gier oferowanych przez e-kasyna * 11.3. Hazard patologiczny * 11.4. Fazy oraz kryteria diagnostyczne hazardu patologicznego * 11.5. Aktywność hazardowa dorastającej młodzieży * Rozdział 12. FUNKCJONOWANIE SEKT W INTERNECIE * 12.1. Pojęcie i rodzaje sekt * 12.2. Przyczyny wstępowania do sekt * 12.3. Działalność sekt w internecie * 12.4. Sposoby werbowania do sekt * 12.5. Charakterystyka wybranych sekt * Rozdział 13. ANOREKSJA I BULIMIA - PROBLEM WSPÓŁCZESNYCH NASTOLATEK * 13.1. Anoreksja, czyli jadłowstręt psychiczny * 13.2. Bulimia, czyli wilczy apetyt * 13.3. Rola mediów w procesie odżywiania się * Rozdział 14. BIGOREKSJA - KULT MĘSKIEGO CIAŁA * 14.1. Identyfikacja problemu * 14.2. Przebieg i objawy bigoreksji * 14.3. Miejsce sterydów anaboliczno-androgennych w polskim prawie * 14.4. Najpopularniejsze środki stosowane przez bigorektyków * 14.5. Leczenie (terapia) bigoreksji * Rozdział 15. EDUKACJA MEDIALNA W PRZYGOTOWANIU DZIECI I MŁODZIEŻY DO RELACJI Z MEDIAMI * 15.1. Zadania edukacji medialnej * 15.2. Kompetencje nauczycieli niezbędne w edukacji medialnej * 15.3. Kompetencje uczniów nabywane w toku edukacji medialnej * 15.4. Rola i zadania rodziców w przygotowaniu dzieci i młodzieży do odbioru mediów cyfrowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17462 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [146]-153.
Ostatnia dekada XX wieku otworzyła przed psychologią nowe, fascynujące pole eksploracji badawczej. Jest nim zachowanie się człowieka w społeczeństwie informacyjnym. Rozwój Internetu w jego obecnej postaci w ciągu ostatnich lat podniósł jeszcze rangę tego zagadnienia.Obok bezspornych zalet istnieje także ciemna strona Internetu. Ma miejsce przestępczość internetowa. Łatwiejszy stał się dostęp do pornografii i nawiązywania przygodnych kontaktów seksualnych. Nie można zapominać o destrukcyjnym wpływie na psychikę internautów niektórych gier komputerowych. Stosunkowo nowym zjawiskiem społecznym stało się uzależnienie od komputera. W pracy tej uzależnienie od komputera, wyodrębnione spośród innych uzależnień, opisane zostało od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii przez psychologa nie tylko teoretyka, ale i praktyka.Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora.
Część 1. Człowiek i Internet: przegląd literatury * 1.1. Historia Internetu * 1.2. Sposoby korzystania z Internetu a występowanie uzależnienia od Internetu * 1.3. Osobowościowe uwarunkowania uzależnienia od Internetu * 1.4. Kryteria diagnostyczne rozpoznania uzależnień komputerowych * 1.5. Epidemiologia uzależnienia od Internetu * 1.6. Model teoretyczny uzależnienia od Internetu * 1.7. Terapia uzależnień komputerowych * 1.7.1. Osoby dorosłe * 1.7.2. Dzieci i młodzież * 1.7.3. Terapeutyczne walory komputera i Internetu * Część 2. Uzależnienia komputerowe; badania własne * 2.1. Zagadnienia badawcze i metoda badań * 2.2. Sposoby korzystania z komputerów * 2.3. Rozpowszechnienie uzależnienia od Internetu * 2.3.1. I etap badań (2003 rok) * 2.3.2. II etap badań (2005 rok) * 2.3.3. III etap badań (2006 rok) * 2.3.4. Analiza paralelizmu wyników badań z 2005 i 2006 roku * 2.3.5. Konkluzja * 2.4. Osobowościowe korelaty uzależnienia od Internetu * 2.5. Analiza przypadków osób uzależnionych od Internetu zgłaszających się na terapię * 2.5.1. Charakterystyka osób zgłaszających się terapię zespołu uzależnienia od Internetu * 2.5.2. Analiza wyników terapii uzależnienia od Internetu *
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52755 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Problematyka podjęta w tym podręczniku akademickim koncentruje się wokół niezwykle interesującego i jednocześnie intrygującego zagadnienia funkcjonowania człowieka we współczesnym, nowym świecie wirtualnym. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się bowiem obok rzeczywistości faktycznej i medialnej cyberprzestrzeń. Funkcjonuje w nim człowiek, i to zarówno dziecko (uczeń, w tym również studenci różnorodnych uczelni, wychowanek itp.), jak i dorośli (m.in. nauczyciele, także wykładowcy szkół wyższych, wychowawcy, rodzice i producenci różnorodnych technologii i urządzeń cyfrowych).
Część I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA * Rozdział I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni (Józef Bednarek) * 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni * 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni * 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni * 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni * 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni * Rozdział II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń (Dorota Choroś) * 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej * 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania * 3. Szkolne centrum informacji * 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji * Rozdział III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni (Beata Buksińskd) * 1. Założenia europejskie * 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni * 3. Metody nauczania języków obcych * 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce * Rozdział IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość (Bogumiła Konieczny-Rozenfeld) * 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze) * 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów * Rozdział V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju (Dominika Orłowska) * 1. Charakterystyka reklamy internetowej * 2. Nowe strategie rozwoju reklamy * 3. Reklama intemetowa a jej odbiorcy * 4. Oczekiwania odbiorców reklamy intemetowej * Rozdział VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji (Sebastian Koczy) * 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji * 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji * 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka * Część II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA * Rozdział VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci (Małgorzata Puchała) * 1. Istota komunikacji intemetowej * 2. Kultura języka w sieci * 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu * 4. Wpływ komunikatorów intemetowych na dzieci * 5. Komunikatory intemetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci * w przyszłości * Rozdział VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka (Anna Andrzejewskd) * 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości * 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym * 3. Internet wirtualną otchłanią * 4. Świat wirtualny - sposobem na życie * Rozdział IX. Media a problem uzależnień (Jadwiga Kwiek) * 1. Istota i mechanizmy uzależnienia * 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej * 3. Media jako obiekt uzależnień * 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym * 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych * Rozdział X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych (Andrzej Hankald) * 1.Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych * 2.Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych * Rozdział XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych (Anna Andrzejewska) * 1. Istota i specyfika uzależnienia * 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień * 3. Przyczyny uzależnień * 4. Objawy i przebieg uzależnień * Rozdział XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne (Dariusz Sarzała) * 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne * 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy * 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych * 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno - społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej * 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych * Rozdział XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne (Anna Andrzejewska) * 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych * 2. Filmy animowane źródłem agresji * 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych * Rozdział XIV. Cyberpornografia i cyberseks (Anna Wrona) * 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości * 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych * 3. Pornografia w internecie * 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości * Rozdział XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej * Informacyjne uwikłania i zależności (Aleksander Kobylarek) * 1. Źródła * 2. Kręgi na powierzchni * 3. Pływanie w oceanie * Rozdział XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja (Kamil Dzięgielewski) * 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm * 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm * 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku * 4. Rodzaje ataków cybernetycznych * Rozdział XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej (Justyna Szwarc) * 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji * 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu * 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów * 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej * 5. Łamanie praw autorskich * Autorzy * Abstrakty
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52175 (1 egz.)
Kaucja: 30,45 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15874, 21096 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Internet, gry, cyberstalking, cyberprzemoc.
Bibliogr. s. 203-226.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54694 (1 egz.)
Kaucja: 25,50 zł
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-209.
Gry komputerowe to świetna rozrywka, ale dziecko może się od nich uzależnić - wpaść w poważny nałóg. Jak do tego nie dopóścić? Książka definiuje, jak gry oddziaływują na rozwój dziecka, jakie gry są odpowiednie dla poszczególnych grup wiekowych, co robić, gdy dziecko zbyt długo przesiaduje przed komputerem, kiedy powiedzieć "Dość" i dlaczego.
Definicja uzależnienia od gier * Natura uzależnień * Analiza * Podatność dziecka na uzależnienie * Objawy i ocena stopnia zaawansowania uzależnienia * Uzależnienia krzyżowe * Wnioski * Somatyczne i psychiczne oddziaływanie gier * Zagrożenie dla zdrowia * Zagrożenia dla zdrowia psychicznego i zaburzenia współistniejące * Czy dzięki grom komputerowym dziecko staje się mądrzejsze? * Umiejętność uczenia się * Miłość i rozwój świadomości * Rozwój kompasu moralnego * Wiara w siebie i umiejętności społeczne * Zachowania prospołeczne * Czy z grania na komputerze są jakieś korzyści? * Ustalamy granice czy to tylko gra? * Krok pierwszy pozytywne nastawienie * Krok drugi spotkanie rodzinne * Krok trzeci logiczne następstwa * Krok czwarty egzekwowanie * Ochłonięcie * Niemowlęta (od narodzin do drugiego roku życia) * Monitor komputera opiekunem dziecka * Skuteczne utrwalanie zasad? * Marketing dla niemowląt i małych dzieci * Co mogą zrobić rodzice? * Wczesne dzieciństwo (2 do 6 lat) * Napady złości i zachowania agresywne * Elektronika zamiast smoczka * Natychmiastowa nagroda * Cybernetyczny Wojtek i cybernetyczna Marysia * Szczególnie do rodziców chłopców * Marketing gier kierowany do przedszkolaków * Co mogą zrobić rodzice? * Lata szkoły podstawowej * Wasze dziecko a stres * Opóźnienie rozwoju emocjonalnego * Upośledzenie umiejętności społecznych * Prześladowanie i bycie prześladowanym * Plaga otyłości * Co mogą zrobić rodzice? * Wiek dojrzewania * Brak snu * Wyobcowanie * Presja rówieśników w sieci * Agresja * Nagabywania o charakterze seksualnym * Co mogą zrobić rodzice? * Uzależnienie od gier u dorosłych dzieci * Groźby agresja wobec innych i autoagresja * Co mogą zrobić rodzice? * Interwencja kryzysowa * Internet a seks * Zakończenie * Bibliografia * Wybrane pozycje w języku polskim * Nomenklatura * Platformy * Gry i ich rodzaje * Terminologia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet złych rzeczy / Julia Chmielecka. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Pascal, 2017. - 319, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
#cyberbullying #pornografiadziecieca #haking #cyberterroryzm #trollowanie #handelnarkotykami #phishing #stalking. To tylko niektóre z zagrożeń czyhających w sieci. I wcale nie trzeba ich szukać w Darknecie. Są na Facebook, Snapchacie czy Twiterze. We wszystkich miejscach, do których dostęp macie Ty i Twoje dzieci. By paść ofiarą cyberprzestępców, wystarczy niewiele - zwykła ludzka ciekawość lub dziecięca naiwność. Tkwimy w iluzji, że złe rzeczy, które przytrafiają nam się w sieci, nie są naszą winą i nie chcemy wziąć odpowiedzialności za swoją nieuważność czy głupotę. Internet złych rzeczy istnieje wszędzie. I tylko od nas zależy, czy damy mu się pochłonąć. W Darknecie pornografia dziecięca jest twarda i brutalna, a pedofile bez skrupułów. Materiały z Clearnetu są mniej szokujące i często nie można ich uznać za pornograficzne, choćby zdjęcia dzieci na basenie czy na plaży. Ile takich zdjęć chłopców i dziewczynek trafia na Facebooka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberkolonializm / Krzysztof Gawkowski. - Gliwice : Helion, copyright 2018. - 337, [7] stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Na okładce: Poznaj świat cyfrowych przyjaciół i wrogów....
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach [317]-334.
Ludzkość od wielu tysięcy lat przekształca i zmienia otaczającą ją przestrzeń. Jednak nawet XIX-wieczna rewolucja przemysłowa nie przyczyniła się w tak dużym stopniu do zmiany codziennego życia, ewolucji struktur społecznych czy uwarunkowań psychologicznych, jak współczesny cybernetyczno-internetowy postęp. Nowoczesna technologia już dawno przekroczyła granice wieku użytkownika, a teraz mierzy się z granicą czasu. Zaledwie 2 procent ludzi na świecie, którzy mają dostęp do komputera, smartfonu czy internetu, deklaruje, że mogłoby bez nich żyć. W której grupie jesteś Ty? Dobrodziejstwa technologiczne otoczyły życie człowieka jak pajęczyna, z której już dziś wydostać się jest niezwykle ciężko, a za kilka lat może to być już całkiem niemożliwe. Rozwój nowoczesnych technologii niesie ze sobą wiele korzyści, ale i jeszcze więcej zagrożeń. Rodzi również pytania o kondycję ludzkości, o wszechobecną możliwość manipulacji. Polityka, bezpieczeństwo, nasza własna prywatność i anonimowość — to wszystko są zagadnienia, które Krzysztof Gawkowski porusza w swojej książce. Przeczytaj i dowiedz się, gdzie czają się niebezpieczeństwa i jak się przed nimi chronić. Naucz się, jak nie dać się pochłonąć i oszukać w cyfrowym świecie. Cyberkolonializm to książka o bliskiej przyszłości, która na pewno zmieni Twoje życie. Może sam zostaniesz cyfrowym rewolucjonistą?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Co zawiera publikacja? Wskazówki do pracy z uczniami agresywnymi stosującymi przemoc fizyczną i psychiczną Jak tworzyć szkolny program przeciwdziałania agresji i przemocy Rozpoznawanie zachowań narkotykowych w szkole - Scenariusze zajęć dla uczniów Czym naprawdę są dopalacze wraz z wykazem najbardziej popularnych dopalaczy syntetycznych Młodzież na dopalaczach - studium przypadku Komputer i Internet - zalety oraz zagrożenia. Projekt szkolny Samookaleczenia dzieci i młodzieży - jak reagować, żeby nie zaszkodzić?Dlaczego warto? Dzięki publikacji uzyskasz dostęp do praktycznych rozwiązań dla wychowawców klas oraz pedagogów szkolnych Wyposażysz się w sprawdzone rozwiązania, przetestowane w praktyce w szkołach i konkretnych klasach Zdobędziesz gotowe materiały do pracy oraz scenariusze ułatwiające pracę w ciągu całego roku szkolnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8686 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 367-382. Netografia na stronach 383-387.
Wstęp równoległy w języku polskim, angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Monografia ukazuje szeroki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym, jak również współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej. Autorzy poszczególnych tekstów przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii - zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej. Praca może stanowić cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców.
Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań * Introduction. Young generation in a world of digital technologies * Methodological studies assumptions * ROZDZIAŁ I. * Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. * Wyniki i analiza badań * ROZDZIAŁ II. Wielka sieć i dzieci - między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy * 2.1. Wielka sieć - fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. * 22 fakty na XXI wiek * 1 Telewizja - medium nadal wiodące * 2 Reklama w sieci - sprzedamy ci wszystko * 3 Tabletyzacja świata * 4 Internet - dostępny dla każdego * 5 Jeszcze szybciej - świat niekończących się możliwości * 6 Elektronika dla najmłodszych * 7 Smartfon - owoc pożądania najmłodszych * 8 Digital book - będzie dalszy rozwój? * 9 Wiek XXI - czas cyberprzestępców i planów cyberwojny * 10 E-commerce - niebywałe tempo * 11 Więcej, więcej, więcej * 12 Facebook * 13 Sieci społecznościowe (social networking) * 14 Technopolizacja * 15 "Struś pędziwiatr" - gonitwa za nowościami * 16 Biznes - wokół sieci, w sieci i dzięki sieci * 17 BILIONY POŁĄCZEŁ * 18 Dzieci we władaniu mediów * 19 Grywalizacja * 20 Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy * 21 Hejt rządzi, hejt niszczy * 22 Cyfrowy "człowiek" * 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci - wybrane problemy * Wprowadzenie * Istota i charakter problemu * Konkluzja * 2.3. Cyberprzestrzeń - próba diagnozy głównych zagrożeń * Wprowadzenie do problemu * Sexting * Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (cbild grooming) * Cyberseks i cyberpornografia * Cyberbullying * 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza - analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska * Wprowadzenie do problemu * Cyberprzemoc - definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska * Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying * Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej * Konkluzje * 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa - zagrożenia subkulturami cyfrowymi * Pomiędzy moralną paniką a kalkulacją zagrożeń * Subkultura pedofilii i on-line child grooming * Podszeptywacze" używek - sieć destrukcyjnych wzorów * Restrykcyjne diety i pro-Ana * Konkluzje * 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka * Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego) * Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego - konteksty pedagogiczne * Dziecko i telewizja - wybrane zagadnienia * Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy * Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej * Reklamy a dzieci * Konkluzje * 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym * Cyfrowi Tubylcy w szkole * Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego * Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego - podstawowe dylematy * Konkluzje * 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci * Internet "światem" współczesnej młodzieży * Pychologia wobec zjawiska * Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci? * Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka * Zagrożenia ze strony cybermediów - wybrane kwestie * Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu * Tożsamość i wartości w sieci * Trochę miodu do dziegciu * Konkluzje * Konkluzje - życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna * Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56499 (1 egz.)
Kaucja: 36,75 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48435 (1 egz.)
Kaucja: 32,80 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2614, 2615 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Tytuł oryginału: The art of screen time : how your family can balance digital media and real life.
U dołu okładki: Jak wychowywać dzieci (w sieci).
Na 4 stronie okładki: Poradnik dla rodziców.
Współczesne dzieci często debiutują w mediach społecznościowych już z chwilą, gdy zostaną uchwycone na obrazie USG. Zaczynają stykać się z ekranami około czwartego miesiąca życia. To dobrze czy źle? Wspaniała szansa na podtrzymywanie relacji niezależnie od dzielącej ludzi odległości czy też pierwszy krok do stworzeniaotumanionego pokolenia wgapionych w ekrany zombie? Wielu bez wahania uznało to za początek neurologicznej i emocjonalnej katastrofy, lecz - co zaskakujące - trudno natrafić na rzetelne badania na ten temat. W swojejksiążce "Z nosem w ekranie" Anya Kamenetz - ekspertka w dziedzinie edukacji oraz nowych technologii, ale również matka dwojga dzieci - prezentuje świeże i praktycznespojrzenie na ten problem. Po przeprowadzeniu rozmów z setkami rodziców na temat stosowanych przez nich rozwiązań i wyznawanych poglądów oraz po przedarciu się przez gąszcz nierozstrzygających badań i rozdmuchanych obaw, proponuje proste rozwiązanie inspirowane znaną sentencją Michaela Pollana odnoszącą się do jedzenia: Ciesz się technologią. Z umiarem. Najlepiej w towarzystwie. Ta książka to jasne, poparte badaniami oraz obiektywne spojrzenie na kwestię znaną obecnie niemal każdemu rodzicowi. Stanowi odpowiedź na nurtującą dzisiejszychrodziców kwestię: jak znaleźć równowagę pomiędzy technologią a prawdziwym życiem. Zawarte w niej zwięzłe, lecz wymowne wskazówki stanowią podstawę, dzięki którejrodzice będą mogli określić właściwą rolę technologii w życiu dzieci, ograniczyć własne obawy, a także znaleźć przestrzeń dla szczęśliwych, rodzinnych chwil zarówno z udziałem technologii, jak i bez niej.
Część I. Dzieci a technologia * 1. Cyfrowe rodzicielstwo w realnym świecie * 2. (Czasem) napawające lękiem dane o mediach * 3. Nowe wyniki badań * 4. To ty masz władzę: pozytywne rodzicielstwo i media * 5. Tylko godzina naraz: jak prawdziwe rodziny poruszają się w świecie technologii * 6. Nowe technologie w szkole * Część II. Nasze własne urządzenia: rodzice a technologia * 7. Mama z telefonem na placu zabaw * 8. Współczesne rodziny: rodzice a technologia * 9. Przyszłość cyfrowego rodzicielstwa * 10. Krótkie podsumowanie dla tych, którym nie chciało się czytać całości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa tłumacza na stronie redakcyjnej.
Bibliografia na stronach 319-325.
DZIECI EKRANU" AUTORSTWA DR. NICHOLASA KARDARASA, SPECJALISTY DS. UZALEŻNIEŁ - TO WSTRZĄSAJĄCA ARGUMENTACJA, ŻE TECHNOLOGIA MA OGROMNY WPŁYW NA MÓZGI DZIECI - I TO WCALE NIE POZYTYWNY. Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy.Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci."Dzieci ekranu" to przełomowa i niewyobrażalna opowieść o niewyobrażalnej, która powinna stanowić wezwanie do ponownego rozważenia naszej nieustannie rozwijającej się relacji z postępującą technologią. Kardaras przypomina nam, że technologia może podstępnie, w sposób nieprzewidywalny, obrócić się przeciwko nam.- Dr Howard J. Shaffer, profesor nadzwyczajny psychiatrii w Harvard Medical School oraz kierownik oddziału terapii uzależnień w Cambridge Health Alliance Łącząc dyscyplinę dziennikarza śledczego ze spostrzeżeniami specjalisty ds. uzależnień, Kardaras czyni ten złożony i niewygodny temat przystępnym i całkiem do przyjęcia. Wysoce zalecana lektura.- Victoria Dunckley, lekarz medycyny, psychiatra dziecięcy i autorka "Reset Your Child`s Brain" Przeczytaj tę książkę. Uratuj mózgi swoich dzieci, teraz. Dzieci ekranu nie jest zrzędzeniem wywołującym bezsensowną panikę w stylu Kurczaka Małego "niebo-spada-nam-na-głowę"... Przeczytaj i zastosuj się do zaleceń Kardarasa, zanim wyrządzimy jeszcze większą krzywdę mózgom całego pokolenia.- Paula Poundstone, komik estradowy, pisarka, komentatorka społeczna i aktywistka propagująca wychowywanie dzieci bez ekranu Ta książka jest nieocenionym źródłem informacji uświadamiającym nam, na jak wielkie ryzyko narażamy nasze dzieci, pozwalając im na swobodny dostęp do "ekranów".- Dr Pedro A. Noguera, honorowy profesor UCLA i były profesor Harvard School of Education Przerażająca prawda na temat uzależnienia od mediów cyfrowych.- Dr Andrew Doan, kierownik badań zdrowia psychicznego i uzależnień w Departamencie Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, Pentagon oraz autor "Hooked on Games" Uwielbiam tę książkę! Wykłada ona niewygodną prawdę dotyczącą tego, jak często interes gospodarczy przemysłu technologicznego jest sprzeczny z potrzebami naszych dzieci. Obowiązkowa lektura dla każdego.- Dr Hilarie Cash, dyrektor wykonawczy restart i współautorka "Video Games and Your Kids: How Parents Stay in Control" Dr Kardaras w przekonujący sposób udowadnia, że ekrany są narkotykiem nowego millennium oraz że firmy manipulują naszymi dziećmi, bardziej dbając o swoje zyski niż o umysły najmłodszych.- Touré, krytyk kultury, autor i były współprowadzący "The Cycle" w MSNBC O autorze:DR NICHOLAS KARDARAS, jeden z czołowych specjalistów ds. uzależnień w Stanach Zjednoczonych, jest dyrektorem wykonawczym Dunes (jednego z czołowych światowych ośrodków terapii) i założycielem oraz dyrektorem wykonawczym Hamptons Discovery - postępowego programu leczenia uzależnień dla nastolatków. Dr Kardaras jest również byłym profesorem klinicznym na Stony Brook Medicine oraz wykładowcą neuropsychologii na poziomie studiów doktoranckich. Często występuje w roli eksperta w Psychology Today oraz FOX News, występował również w CBS Evening News oraz NPR i Esquire, New York magazine oraz Vanity Fair. Dr. Kardaras mieszka wraz ze swoją żoną i dwójką dzieci - synami, bliźniakami - w Sag Harbor, w stanie Nowy Jork.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19380 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.12.2022)
Książka
W koszyku
Bibiografia na stronach [319]-325.
"DZIECI EKRANU" AUTORSTWA DR. NICHOLASA KARDARASA, SPECJALISTY DS. UZALEŻNIEŁ - TO WSTRZĄSAJĄCA ARGUMENTACJA, ŻE TECHNOLOGIA MA OGROMNY WPŁYW NA MÓZGI DZIECI - I TO WCALE NIE POZYTYWNY. Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy.Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci."Dzieci ekranu" to przełomowa i niewyobrażalna opowieść o niewyobrażalnej, która powinna stanowić wezwanie do ponownego rozważenia naszej nieustannie rozwijającej się relacji z postępującą technologią. Kardaras przypomina nam, że technologia może podstępnie, w sposób nieprzewidywalny, obrócić się przeciwko nam.- Dr Howard J. Shaffer, profesor nadzwyczajny psychiatrii w Harvard Medical School oraz kierownik oddziału terapii uzależnień w Cambridge Health Alliance Łącząc dyscyplinę dziennikarza śledczego ze spostrzeżeniami specjalisty ds. uzależnień, Kardaras czyni ten złożony i niewygodny temat przystępnym i całkiem do przyjęcia. Wysoce zalecana lektura.- Victoria Dunckley, lekarz medycyny, psychiatra dziecięcy i autorka "Reset Your Child`s Brain" Przeczytaj tę książkę. Uratuj mózgi swoich dzieci, teraz. Dzieci ekranu nie jest zrzędzeniem wywołującym bezsensowną panikę w stylu Kurczaka Małego "niebo-spada-nam-na-głowę"... Przeczytaj i zastosuj się do zaleceń Kardarasa, zanim wyrządzimy jeszcze większą krzywdę mózgom całego pokolenia.- Paula Poundstone, komik estradowy, pisarka, komentatorka społeczna i aktywistka propagująca wychowywanie dzieci bez ekranu Ta książka jest nieocenionym źródłem informacji uświadamiającym nam, na jak wielkie ryzyko narażamy nasze dzieci, pozwalając im na swobodny dostęp do "ekranów".- Dr Pedro A. Noguera, honorowy profesor UCLA i były profesor Harvard School of Education Przerażająca prawda na temat uzależnienia od mediów cyfrowych.- Dr Andrew Doan, kierownik badań zdrowia psychicznego i uzależnień w Departamencie Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, Pentagon oraz autor "Hooked on Games" Uwielbiam tę książkę! Wykłada ona niewygodną prawdę dotyczącą tego, jak często interes gospodarczy przemysłu technologicznego jest sprzeczny z potrzebami naszych dzieci. Obowiązkowa lektura dla każdego.- Dr Hilarie Cash, dyrektor wykonawczy restart i współautorka "Video Games and Your Kids: How Parents Stay in Control" Dr Kardaras w przekonujący sposób udowadnia, że ekrany są narkotykiem nowego millennium oraz że firmy manipulują naszymi dziećmi, bardziej dbając o swoje zyski niż o umysły najmłodszych.- Touré, krytyk kultury, autor i były współprowadzący "The Cycle" w MSNBC O autorze:DR NICHOLAS KARDARAS, jeden z czołowych specjalistów ds. uzależnień w Stanach Zjednoczonych, jest dyrektorem wykonawczym Dunes (jednego z czołowych światowych ośrodków terapii) i założycielem oraz dyrektorem wykonawczym Hamptons Discovery - postępowego programu leczenia uzależnień dla nastolatków. Dr Kardaras jest również byłym profesorem klinicznym na Stony Brook Medicine oraz wykładowcą neuropsychologii na poziomie studiów doktoranckich. Często występuje w roli eksperta w Psychology Today oraz FOX News, występował również w CBS Evening News oraz NPR i Esquire, New York magazine oraz Vanity Fair. Dr. Kardaras mieszka wraz ze swoją żoną i dwójką dzieci - synami, bliźniakami - w Sag Harbor, w stanie Nowy Jork.
Podziękowania * Wstęp: Problem z technologią * Rozdział 1. Inwazja Dzieci ekranu * Rozdział 2. Nowy wspaniały e-świat * Rozdział 3. Cyfrowe narkotyki a mózg * Rozdział 4. Wywiad z doktorem Doanem: neurobiologiem i osobą uzależnioną od gier wideo na odwyku * Rozdział 5. Wielkie odcięcie - wysyłanie wiadomości tekstowych i media społecznościowe * Rozdział 6. Zaburzenia kliniczne i efekt Dzieci ekranu 157 * Rozdział 7. Małpowanie od innych - wpływy mass mediów * Rozdział 8. Gry wideo a agresja badania * Rozdział 9. Wyrwane z nagłowków - prawdziwe przypadki przemocy pod wpływem gier wideo * Rozdział 10. Masakra w Newtown - psychoza spowodowana grami wideo * Rozdział 11. Etan Patz i Koniec Niewinności - oraz zabaw na powietrzu * Rozdział 12. W pogoni za pieniędzmi: ekrany a kompleks edukacyjno-industrialny * Rozdział 13. Żyjemy w e-świecie * Rozdział 14. Rozwiązanie: ucieczka z jaskini Platona * * Załącznik: Czy moje dziecko ma problem z uzależnieniem od ekranu lub technologii? * Bibliografia * O Autorze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 295-302.
Prezentowana książka dotyczy niezwykle ważnego problemu - patologii cyfrowego dzieciństwa i młodości. Ukazuje przyczyny, skutki oraz informacje, jak zapobiegać tej patologii w rodzinach i szkołach.
Wstęp * Rozdział 1. Rodzina w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym * 1.1. Definicje i funkcje rodziny * 1.2. Czynniki integrujące i dezintegrujące rodzinę * 1.3. Eurosieroctwo - patologiczne skutki dla członków rodziny - rodziców i dzieci * 1.4. Pracoholizm, nowe groźne uzależnienie w XXI wieku * 1.5. Inne patologiczne zachowania (uzależnienia) dotyczące rodziny * Rozdział 2. Edukacja cyfrowa dzieci i młodzieży we współczesnych szkołach * 2.1. Proces nauczania i wychowania w szkołach - kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży * 2.2. Program digitalizacji (cyfryzacji) i działalność Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego dotyczący kultury i szkolnictwa w Polsce * 2.3. Kompetencje i umiejętności dzieci w szkołach w zakresie korzystania z Internetu * 2.4. Edukacja dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie cyberprzemocy w Internecie i bezpieczeństwa psychologicznego oraz prawnego * Rozdział 3. Patologiczne formy komunikowania się dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 3.1. Internetoholizm. Komunikowanie się dzieci i młodzieży w Internecie - od pokusy do hikikomori, choroby cywilizacyjnej na świecie * 3.2. Cyberprzemoc w cyberprzestrzeni - patologiczne formy komunikowania w opinii studentów * 3.3. Portale społecznościowe, grupy komputerowe i inne zagrożenia dla osobowości dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 3.4. Fonoholizm - uzależnienie od telefonów komórkowych dzieci i młodzieży. Atrakcje i niebezpieczeństwa * 3.5. Seksting, seksoholizm, pedofilia, prostytucja nieletnich - niemoralne i przestępcze komunikowanie się wśród dzieci, młodzieży i dorosłych * 3.6. Tożsamość dzieci i młodzieży w Internecie - JA realne - JA wirtualne * Rozdział 4. Samotność dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 4.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki samotności w ujęciu interdyscyplinarnym * 4.2. "Samotność razem" dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 4.3. Komunikowanie się patologiczne w Internecie na przykładzie sprzedaży i zakupu leków * 4.4. Sytuacje trudne w cyberprzestrzeni (stresowe) w komunikowaniu się dzieci i młodzieży * Rozdział 5. Jak zapobiegać patologii cyfrowej, ograniczać ją i leczyć dzieci i młodzież z uzależnień? * 5.1. Czy istnieje i jak powstaje demencja cyfrowa w mózgu człowieka pod wpływem technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni? * 5.2. Jak powstaje JA wirtualne oraz tożsamość internetowa? * 5.3. "Cyfrowa głupota" - ekshibicjonizm psychiczny i fizyczny w cyberprzestrzeni wśród dzieci i młodzieży * 5.4. Leczenie uzależnienia od urządzeń cyfrowych - detoks indywidualny i w ośrodkach zamkniętych * Zakończenie i wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55167 (1 egz.)
Kaucja: 50,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20813 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16998 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej