Mac Kenzie Robert J
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(8)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Mac Kenzie Robert J
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(4)
Wychowanie
(3)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Nastolatki
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Posłuszeństwo
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dzieci o silnej woli : od konfliktu do współpracy / Robert J. MacKenzie ; przekład: Lucyna Wierzbowska. - Wydanie drugie. - Sopot : GWP, 2020. - 286, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Wydanie pierwsze ukazało się pt.: Uparte dzieci : od konfliktu do współpracy.
Bibliografia na stronach 286-[287].
Jak wychowywać dziecko o silnym charakterze? Czy czasami odnosisz wrażenie, że Twoje dziecko to "mały terrorysta"? Czy martwisz się, że nikogo nie słucha, i odczuwasz bezsilność? Pora zastosować jasne zasady, które pomogą Ci wprowadzić zdrową dyscyplinę. Robert J. MacKenzie wyjaśnia, że powodem trudnych zachowań mogą być nie tylko złe nawyki rodziców, ale także (po prostu) trudny charakter dziecka. Jednocześnie przekonuje, że konkretność i opanowanie sprawdzą się o wiele lepiej w konfliktowych sytuacjach niż krzyki, groźby czy próby sił.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie Dzieci ; 7)
Podtytuł wg okładki.
Bibliografia strony [339]-340.
Podstawą skutecznego wychowywania jest konsekwentne wyznaczanie granic, umożliwiających dziecku orientację w otaczającym je świecie. MacKenzie omawia typowe błędy popełniane przez rodziców, wyznaczających dziecku zbyt sztywne, zbyt szerokie lub niestałe granice. Opisuje granice odpowiednie dla dzieci na różnym etapie rozwoju oraz skuteczne metody ich ustalania.Dzięki tej książce dowiesz się, jak uczyć dwulatka odpowiedzialności, jak postępować z dzieckiem oraz nastolatkiem mającym kłopoty z koncentracją, jak uczyć dzieci skutecznego rozwiązywania problemów, mądrze wyciągać konsekwencje i położyć kres konfliktom w rodzinie, nawiązując przyjacielskie relacje z dziećmi bez ryzyka utraty autorytetu.
Rozdział 1. Dlaczego granice są takie ważne * Rozdział 2. W jaki sposób rodzice uczą dzieci określonych zasad? * Rozdział 3. W jaki sposób dzieci uczą się zasad rodziców? * Rozdział 4. Rodzinny taniec * Rozdział 5. Czy wytyczane przez ciebie granice są stałe, czy ruchome? * Rozdział 6. Zejście z parkietu * Rozdział 7. Zachęta: język współpracy * Rozdział 8. Uczenie umiejętności rozwiązywania problemów * Rozdział 9. Wyciąganie konsekwencji * Rozdział 10. Wytyczanie granic w stosunkach z nastolatkami * Rozdział 11. Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami uwagi i nadaktywnością? * Rozdział 12. Obowiązki domowe * Rozdział 13. Taniec przy odrabianiu lekcji * Rozdział 14. Przygotowanie do zmian
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18849, 5366 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: łagodnie, konsekwentnie, z szacunkiem.
Bibliogr. s. 339-340.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 322-323.
Podstawą skutecznego wychowywania bez przemocy jest konsekwentne wyznaczanie granic, umożliwiających dziecku orientację w otaczającym je świecie. Książka ta podpowiada rodzicom, jak z szacunkiem do dziecka, konsekwentnie i spokojnie ustalać wspólne reguły życia, ucząc je odpowiedzialności za własne postępowanie. Autor w kolejnych rozdziałach wyjaśnia, jak unikać typowych błędów popełnianych przez rodziców wyznaczających zbyt sztywne, szerokie lub niestałe granice. Dzięki tej książce dowiesz się, jak uczyć dwulatka odpowiedzialności, jak postępować z dzieckiem oraz z nastolatkiem mającym kłopoty z koncentracją, jak uczyć dzieci skutecznego rozwiązywania problemów, mądrze wyciągać konsekwencje i położyć kres konfliktom w rodzinie, nawiązując przyjacielskie relacje z dziećmi bez ryzyka utraty autorytetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Dziecka)
Na okł. podtyt.: dzieciom od 2 do 16 lat : jasne reguły pomagają wychowywać.
Bibliogr. s. [326].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Dziecka)
Na okł. podtyt.: dzieciom od 2 do 16 lat : jasne reguły pomagają wychowywać.
Bibliogr. s. [326].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Dziecka)
Tyt. oryg.: "Setting limits : how to raise responsible, independent children by providing clear boundaries" 1998. - Na okł. podtyt.: jasne reguły pomagają wychowywać.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5605 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor bestsellera Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić? ratuje nas ponownie! Tym razem poradnikiem dla rodziców nastolatków, w którym wyjaśnia, jak skutecznie wprowadzić dyscyplinę, wspomóc właściwy rozwój nastoletniego dziecka oraz zbudować z nim trwałą i zdrową relację. Wychowanie nastolatka stanowi obecnie nie lada wyzwanie. To prawda, że nastolatki zawsze wykazywały skłonność do buntu i nieustannego testowania granic, ale w dzisiejszym świecie, w którym rządzą Facebook, Twitter, Instagram i inne media, a młodzi ludzie mierzą się z ogromnymi oczekiwaniami i silną presją, wychowanie dziecka na mądrego, szanującego siebie i innych, dobrze przystosowanego do życia, dojrzałego człowieka jest zdecydowanie trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście Robert J. MacKenzie pokazuje, że dzięki sprawdzonym i skutecznym metodom wykraczającym poza ramy tradycyjnego wychowania możemy znacznie lepiej wykorzystać swoje chęci i energię do budowania zdrowszej i bardziej satysfakcjonującej relacji z nastoletnim dzieckiem. Opierając się na licznych przykładach, autor tłumaczy, że kluczem do sukcesu jest zrozumienie temperamentu i stylu uczenia się młodego człowieka oraz dopasowanie do nich zasad wyznaczania granic. Pokazuje, jak raz na zawsze wyeliminować wyczerpujące i nieskuteczne metody (m.in. powtarzanie, przypominanie, debatowanie, grożenie, szantażowanie, karanie), jak za pomocą słów i zachowania przekazywać jasne i zrozumiałe komunikaty oraz jak radzić sobie z kolejnymi - naturalnymi dla tego okresu życia - falami oporu. Zdrowe granice nie tylko pomogą dziecku pokonać wyzwania wieku nastoletniego, ale również ułatwią mu bezpieczne przejście w dorosłość.
Wstęp * Rozdział 1. Kim jest nastolatek o trudnym charakterze? * Rozdział 2. Zrozumieć adolescencję * Rozdział 3. Ewolucja roli rodziców * Rozdział 4. Dlaczego nastolatki potrzebują granic? * Rozdział 5. Testowanie granic: w jaki sposób nastolatki prowadzą badania? * Rozdział 6. Wyznaczanie granic: w jaki sposób rodzice uczą zasad? * Rozdział 7. Czy wyznaczone przez was granice są stałe czy ruchome? * Rozdział 8. Jak się jasno wyrażać? * Rozdział 9. Powstrzymywanie prób siły przed ich rozpoczęciem * Rozdział 10. Wspieranie zasad za pomocą naturalnych i logicznych konsekwencji * Rozdział 11. Radzenie sobie z oporem * Rozdział 12. Cierpliwość: lek na gniew * Rozdział 13. Swobody i przywileje: jak nastolatki stwierdzają własną gotowość * Rozdział 14. Badanie gotowości: jak rodzice określają gotowość swoich dzieci? * Rozdział 15. Kredyt zaufania * Rozdział 16. Jak odzyskać utracone zaufanie * Rozdział 17. Kiedy potrzebna jest pomoc specjalisty? * Dodatek. Pierwsze kroki z nowym zestawem narzędzi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [271]-272.
Autor bestsellera Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić? ratuje nas ponownie! Tym razem poradnikiem dla rodziców nastolatków, w którym wyjaśnia, jak skutecznie wprowadzić dyscyplinę, wspomóc właściwy rozwój nastoletniego dziecka oraz zbudować z nim trwałą i zdrową relację. Wychowanie nastolatka stanowi obecnie nie lada wyzwanie. To prawda, że nastolatki zawsze wykazywały skłonność do buntu i nieustannego testowania granic, ale w dzisiejszym świecie, w którym rządzą Facebook, Twitter, Instagram i inne media, a młodzi ludzie mierzą się z ogromnymi oczekiwaniami i silną presją, wychowanie dziecka na mądrego, szanującego siebie i innych, dobrze przystosowanego do życia, dojrzałego człowieka jest zdecydowanie trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście Robert J. MacKenzie pokazuje, że dzięki sprawdzonym i skutecznym metodom wykraczającym poza ramy tradycyjnego wychowania możemy znacznie lepiej wykorzystać swoje chęci i energię do budowania zdrowszej i bardziej satysfakcjonującej relacji z nastoletnim dzieckiem. Opierając się na licznych przykładach, autor tłumaczy, że kluczem do sukcesu jest zrozumienie temperamentu i stylu uczenia się młodego człowieka oraz dopasowanie do nich zasad wyznaczania granic. Pokazuje, jak raz na zawsze wyeliminować wyczerpujące i nieskuteczne metody (m.in. powtarzanie, przypominanie, debatowanie, grożenie, szantażowanie, karanie), jak za pomocą słów i zachowania przekazywać jasne i zrozumiałe komunikaty oraz jak radzić sobie z kolejnymi - naturalnymi dla tego okresu życia - falami oporu. Zdrowe granice nie tylko pomogą dziecku pokonać wyzwania wieku nastoletniego, ale również ułatwią mu bezpieczne przejście w dorosłość.
Wstęp * Rozdział 1. Kim jest nastolatek o trudnym charakterze? * Rozdział 2. Zrozumieć adolescencję * Rozdział 3. Ewolucja roli rodziców * Rozdział 4. Dlaczego nastolatki potrzebują granic? * Rozdział 5. Testowanie granic: w jaki sposób nastolatki prowadzą badania? * Rozdział 6. Wyznaczanie granic: w jaki sposób rodzice uczą zasad? * Rozdział 7. Czy wyznaczone przez was granice są stałe czy ruchome? * Rozdział 8. Jak się jasno wyrażać? * Rozdział 9. Powstrzymywanie prób siły przed ich rozpoczęciem * Rozdział 10. Wspieranie zasad za pomocą naturalnych i logicznych konsekwencji * Rozdział 11. Radzenie sobie z oporem * Rozdział 12. Cierpliwość: lek na gniew * Rozdział 13. Swobody i przywileje: jak nastolatki stwierdzają własną gotowość * Rozdział 14. Badanie gotowości: jak rodzice określają gotowość swoich dzieci? * Rozdział 15. Kredyt zaufania * Rozdział 16. Jak odzyskać utracone zaufanie * Rozdział 17. Kiedy potrzebna jest pomoc specjalisty? * Dodatek 1. Pierwsze kroki z nowym zestawem narzędzi * Dodatek 2. Literatura zalecana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej