Metody wychowawcze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(33)
Poradniki i przewodniki
(23)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
wypożyczone
(12)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(25)
Autor
Kostuch-Wiśniewska Beata
(3)
Nelsen Jane
(3)
Jakubowska-Kurzec Dorota
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Rosiak Anna
(2)
Staryszak Błażej
(2)
Ainge Brad
(1)
Antosiewicz Izabela
(1)
Biddulph Steve
(1)
Bigaj Laura
(1)
Camarda Sylwia (1983- )
(1)
Cassel Vincent (1966- )
(1)
Czajkowska Anna (1970- )
(1)
Czechowska Anna
(1)
Doucleff Michaeleen
(1)
Dragun Jacek (1962- )
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Erwin Cheryl L
(1)
Freitas Irena
(1)
Giżyńska Suzan (1972- )
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Grounds Rhian
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Harris Rachel
(1)
Helwing Daniela
(1)
Hudson Diana
(1)
Iwańska Katarzyna
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kateb Réda (1977- )
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kowalczyk Marlena Mirosława
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Kud Marzena
(1)
Lahey Jessica
(1)
Leniston Tara (1983- )
(1)
Lew Barbara
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Martin Anna
(1)
Matczak Marcin (1976- )
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Miller Katarzyna
(1)
Motylski Maciej
(1)
Munoz Beatriz M. (1983- )
(1)
Nakache Olivier (1973- )
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Nolte Dorothy (1924-2005)
(1)
Ochab Janusz (1971- )
(1)
Orszulewska Karolina
(1)
Palamer-Kabacińska Ewa
(1)
Pawluczuk-Solorz Monika
(1)
Payne Kim John (1960- )
(1)
Perry Philippa (1957- )
(1)
Plugarasu Mihaela
(1)
Pucek Robert (1959- )
(1)
Rogala Aga
(1)
Ross Lisa M
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Rzecznik Michał (1983- )
(1)
Sanier Antoine
(1)
Siara Olga
(1)
Sikorska Małgorzata (socjolog)
(1)
Skalska Maria (tłumacz)
(1)
Spitzer Manfred (1958- )
(1)
Stanish Paul
(1)
Stomann Allan
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Tamborski Mary Nelsen
(1)
Toledano Eric (1971- )
(1)
Trujillo Ella
(1)
Vincent Hélene (1943- )
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Wiśniewski Krzysztof
(1)
Wiśniewski Krzysztof (1957- )
(1)
Zaske Sara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(34)
francuski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(19)
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(4)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Film francuski
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Metody wychowawcze
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(26)
Opracowanie
(4)
Anegdoty
(2)
Monografia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Cytaty
(1)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komedia
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(13)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wychować dzieci na szczęśliwych dorosłych.Czy rodzicielstwo kiedykolwiek się kończy?W jaki sposób dbać o jakość w rodzinie?Kto ponosi konsekwencje braku konsekwencji?Czy przyjdzie taki dzień, że nie będzie bałaganu?Czyżby motywacja była przereklamowana?Granice czy wolność - czego potrzebują nasze dzieci?Odpowiedzi na te i wiele innych pytań w książce Izabeli Antosiewicz podane są w lekkiej formie opowieści i sprawdzonych w życiu rodzinnym rozwiązań. Wrzuceni w sam środek historii po chwili przechodzimy do refleksji skłaniających do podjęcia działań. Śmiejemy się i wzruszamy, czasami niedowierzając, że to może być aż takie proste. Autorka zaprasza nas do swojego domu i do rodzin, z którymi miała okazję pracować. Jak sama mówi, nigdy nie dzieli się tym, czego nie przetestowała na żywym organizmie własnej rodziny. Żona z ponad 25-letnim stażem, matka trójki dorosłych dzieci, Mind Opener, propagatorka rodzicielstwa opartego na Mocnych Stronach i metody "zielonego ołówka", przewodniczka rodziców po drodze do szczęśliwej dorosłości ich dzieci. Jest energetyzującym mówcą, więc spotkamy ją na scenie, w radiu i w sieci, nie tylko podczas indywidualnych sesji coachingowych czy mentoringowych.Pisząc tę książkę, zapytała swoich najbliższych o esencję stylu ich rodziny.Piotr (mąż): "W naszym rodzicielstwie najważniejsza i jednocześnie najtrudniejsza zawsze była wiara, że dzieci dadzą sobie radę ze wszystkim, co je w życiu spotka. Wciąż w to wierzymy. Pod tym względem nasze rodzicielstwo nigdy się nie skończy".Michał (25 lat): "Ciężko dać dziecku to, czego potrzebuje, a nie to, czego ono chce. Ale gdy zrobi się to z głową, będzie wdzięczne na całe życie, a nie na parę chwil. Dziękuję, mamo i tato".Zuzanna (22 lata): "Wyszłam z domu nauczona szczęścia, wdzięczności i mówienia «kocham Cię». Uważam to za sukces moich rodziców".Justyna (18 lat): "Kiedy byłam na rocznej wymianie we Włoszech, pytano mnie, co zrobili rodzice, że jestem tak dobrze wychowana. Uświadomiłam sobie wtedy, że pozwalają mi upadać, ale zawsze podają rękę, by mnie podnieść".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159,9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20835 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka autorstwa M. Doucleff wywraca współczesne pojmowanie rodzicielstwa do góry nogami, dając rodzicowi nadzieję na wychowanie bez krzyków i agresji współpracującego dziecka, które nie boryka się z brakiem pewności siebie i niekontrolowaną frustracją. Ten poradnik "zrzuca" dziecko z rodzinnego piedestału, ale w duchu miłości i rozsądku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.04.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył: Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Linia sp. z o.o., 2018. - 253, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Biała Plama)
Na okładce: Jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania. Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu.Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.Z przedmowy Joanny Ławickiej (Prodeste)Samokontrola. To słowo pojawia się w tej książce 71 razy. W różnych formach, odmianach i kontekstach. Jest kluczem. Kluczem do zrozumienia, że pomagając drugiemu człowiekowi ją odzyskać, nie tylko zarządzamy skutecznie zachowaniem, lecz przede wszystkim pozwalamy wieść godne, pełne szacunku życie.O autorze:Bo Hejlskov Elvén pracuje w Szwecji jako psycholog kliniczny. Jest również niezależnym doradcą i wykładowcą zajmującym się autyzmem i zachowaniami trudnymi. W 2009 roku Szwedzkie Towarzystwo Autyzmu przyznało mu nagrodę Puzzle Piece of the Year.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21415 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 119-120.
Dla nauczycieli, pracowników oświatowych, psychologów, pedagogów, studentów psychologii i pedagogiki, rodziców.
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu - zarówno w perspektywie "tu i teraz", jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może zachęcić nauczycieli do re?eksji nad własnym ogródkiem dydaktycznym, ale także od razu dostarczyć gotowe rozwiązania do codziennej pracy z uczniami i ich rodzicami. Poradnik zawiera konkretne wskazówki, jakie można podejmować, aby uczeń był bardziej zaangażowany w naukę i w jaki sposób stworzyć dobry klimat w szkole, tak, aby uczniom pracowało się jak najlepiej. Poradnik skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22087 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Specific learning difficulties : what teachers need to know.
Bibliografia, netografia na stronach 213-232. Indeks.
Książka Diany Hudson, z jej praktycznym i zdroworozsądkowym podejściem do specyficznych trudności w uczeniu się, idealnie się nadaje dla zabieganych i przepracowanych nauczycieli szkolnych, pomagając im zrozumieć potrzeby uczniów z problemami oraz znaleźć skuteczne strategie, dzięki którym wszystkie dzieci mogą realizować swój potencjał.Louise Green, specjalistka z dziedziny specyficznych trudności w nauceBogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców.Alison Thompson, założycielka ADHD Kids
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 303-328.
Książka Anny Karłyk-Ćwik wpisuje się w nurt resocjalizacji cechującej się otwartością na nowe teorie inspirujące do działań charakteryzujących się m.in. humanistyczną wrażliwością oraz odchodzących od twardej technologii resocjalizacyjnej z równoczesnym odwołaniem się do empatycznego dialogu i budowania właściwej atmosfery i klimatu społecznego.W takim podejściu do resocjalizacji Autorka wyznacza ważną rolę dla humoru i śmiechu, które to "ze względu na swe liczne społeczne funkcje, coraz bardziej zyskują na znaczeniu i na popularności, stając się preferowanymi czynnikami motywacji, zachęty i otwartości w kontaktach międzyludzkich". Okazuje się jednak, że w pedagogice, a zwłaszcza w pedagogice resocjalizacyjnej, rola humoru jest stosunkowo rzadko dostrzegana. Kierując się tym A. Karłyk-Ćwik podjęła w swojej książce "próbę włączenia humoru do refleksji i praktyki resocjalizacyjnej, próbę z jednej strony niełatwą - bo w zasadzie pionierską, z drugiej zaś - znamienną - bo podejmowaną w kontekście potrzeby kreowania nowej filozofii resocjalizacji instytucjonalnej nieletnich". Podjęte w monografii studia i eksploracje empiryczne koncentrują się wokół następujących pytań: "czy i do czego resocjalizacja instytucjonalna nieletnich potrzebuje humoru?, czy humor stanowi właściwą odpowiedź na te potrzeby i co może zaoferować/wnieść do resocjalizacji?, czy w szeroko rozumianej - mentalnej, społecznej, organizacyjnej - przestrzeni resocjalizacyjnej jest miejsce dla humoru? i wreszcie - w jaki sposób wprowadzać/implementować humor do środowiska wychowawczego instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich?" Warto sięgnąć do rekomendowanej tu książki, aby uzyskać odpowiedzi na te, oraz inne pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Być (nie)zwykłym wychowawcą / Anna Konarzewska. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2019. - 217, [9] stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 211-212.
Prezentowana publikacja to zbiór scenariuszy na lekcję wychowawczą, odpowiadającą oczekiwaniom współczesnej młodzieży. Poruszane są tutaj zagadnienia bardzo ważne, a jednocześnie trudne: bliższe poznanie uczniów, nawiązanie z nimi więzi i zbudowanie relacji pozwalającej na rozmowę na każdy temat.Patronat nad wydaniem objęło Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka.Anna Konarzewska - niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, polonistka. Kreatywna, pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wieloletnia wychowawczyni kilku pokoleń uczniów. Blogerka "Być nauczycielem." - strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie - od Ameryki, przez Europę po Azję.Liderka Gdańskiego Projektu Edukacyjnego "Kreatywna Pedagogika", w ramach którego prowadzi od paru lat warsztaty dla nauczycieli, dzieląc się swoją wiedzą, motywacją i doświadczeniem. Nominowana przez swoich uczniów do tytułu "Nauczyciel na medal" w województwie pomorskim w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Finalistka etapu miejskiego i wojewódzkiego tegoż plebiscytu pod patronatem "Dziennika Bałtyckiego" oraz marszałka województwa pomorskiego w 2017 r.Poza nauczaniem, z uczniami dzieli swoje pasje teatralne. Jako szkolny zespół "Makabra" zdobyli kilka nagród na scenie wojewódzkiej w przeglądach teatralnych. Na co dzień współpracuje z Teatrem Wybrzeże, z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim oraz z artystami Opery Bałtyckiej, aby wspierać wszechstronny rozwój swoich uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 347-371.
Jest to książka pedagogiczna o charakterze studium teoretyczno-empirycznego, stanowi ona obraz badań rzeczywistości stworzony na podstawie sondażu diagnostycznego, na temat koncepcji wychowawczych podejmowanych przez rodziców dzieci w młodszym wieku szkolnym.Dr Marlena Kowalczyk trafnie rozpoznaje i typuje problemy wychowawcze i społeczne. Trudno bowiem o lepsza rekomendację dla takich sadów niż własne, empiryczne badania. Te zaś prowadzone są wedle sprawdzonych reguł sztuki badawczej i dały poznawczy efekt zweryfikowany przez praktykę. (z recenzji dr hab. prof. nadzw. Heleny Marzec AHE)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21051 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 337-356. Indeks.
Książka Sławomira Krzychały jest dziełem ukazującym wielowymiarowe podejście do tutoringu szkolnego, w perspektywie założeń teoretycznych, realizowanych działań, aktywności nauczycieli i nauczycielek, ale również (a w zasadzie przede wszystkim) podsumowania pewnego przedsięwzięcia edukacyjnego i interpretacji doświadczeń, jakie wraz z nim się pojawiły.[.] o wyjątkowości niniejszej publikacji świadczą: badane instytucje (gimnazja), czas badania i przygotowania monografii (reforma oświaty z 2016 roku). W ten sposób monografia staje się naukowym podsumowaniem zarówno pewnego typu szkół, jak i unikatowych projektów w nich realizowanych i będzie czytana jako jedno z pierwszych podsumowań funkcjonowania polskich gimnazjów.Z recenzji dr. hab. Pawła Rudnickiego, prof. DSWTutoring pozwala zindywidualizować działania wychowawcze, najpierw przez samo powierzenie tutorowi pod opiekę konkretnego ucznia, a nie całego zespołu klasowego. Nawet jeśli nauczyciel pracuje z większą grupą uczniów (z reguły z 10-12 osobami), to relacja tutor - grupa pozostaje drugoplanowa (Zuchniewicz 2015, s. 121).Tutoring opiera się na długofalowej relacji pomiędzy konkretnym nauczycielem a wychowankiem. Relacja przybiera formę regularnych spotkań tutorskich, zwanych tutorialami (Budzyński, Traczyński 2012). W realiach tutoringu szkolnego są to modelowo indywidualne 30-40-minutowe spotkania, odbywające się raz w miesiącu. Tutoriale stanowią w tutoringu działanie podstawowe, które ogniskuje kluczowe idee i reguły praktyki tutorskiej.Serce społecznego świata stanowi działanie podstawowe. Działanie centralne obudowane jest licznymi innymi działaniami, które mu instrumentalnie służą, a jednocześnie wpisują się w koloryt działania podstawowego w danym świecie społecznym (Kacperczyk 2005, s. 171).W strukturze tutoriali zawierają się pragmatyczna idea budowania relacji tutorskiej, zindywidualizowania, wzmacniania mocnych stron tutoranta i praca na celach tutoranta. Tutoriale uzupełniane są okazjonalnymi, krótkimi rozmowami z podopiecznym. Poza indywidualnymi tutorialami nauczyciele organizują zajęcia grupowe i angażują podopiecznych w dodatkowe aktywności, takie jak wolontariat lub zajęcia pozalekcyjne. W ewentualnym wykorzystaniu w tutoringu form grupowych priorytetem nadal pozostaje dostosowanie ich do potrzeb i potencjału uczniów.Indywidualizacja wychowania nie sprowadza się tylko do lepszego dopasowania metod pracy do konkretnego tutoranta. Podstawowy potencjał indywidualizacji w tutoringu związany jest z budowaniem relacji tutor podopieczny, z osobistym spotkaniem dwóch osób, z zaangażowaniem w duchu dialogu (Budzyński 2015, s. 226; Sarnat-Ciastko 2015, s. 112). W tutoringu centralnym momentem jest spotkanie człowieka z człowiekiem. [...]Tutoring odróżnia się od innych metod pracy indywidualnej, takich jak coaching i mentoring, choć wykorzystuje on wypracowane w nich techniki (Czekierda 2015, s. 29-34; Bałachowicz, Rowicka 2013; Malinowski, Wesołowska 2015). W mentoringu rolę przewodnika przyjmuje mentor, który osiągnął wysoki poziom biegłości w danej dziedzinie i w oparciu o ten dorobek staje się autorytetem, pokazuje najlepsze rozwiązania, udziela rad, dzieli się kontaktami, przydziela zadania. Punktem ciężkości jest optymalne wprowadzenie w arkana danej dziedziny/dyscypliny. W coachingu uwaga skierowana jest na klienta - to on stawia problem i naprowadzany przez coacha pytaniami sam szuka rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19551 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciel mentor : zbuduj klasę marzeń / Marzena Kud, Barbara Lew. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 200 stron : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 195-198.
Poradnik pomocny w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalaniu zasad współpracy z uczniami i rodzicami oraz zarządzaniu emocjami.Książka jest pierwszą pozycją na rynku przekładająca wiedzę biznesową z zakresu budowania zespołu i zarządzania zasobami ludzkimi na grunt szkolny. Idea książki zakłada, że nauczyciel może zbudować w klasie silny zespół wykorzystując potencjał i zasoby uczniów, swoje umiejętności przywódcze i w sposób atrakcyjny sprzedać wiedzę i zaszczepić chęć do nauki. Książka ma być pomocna w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalania zasad współpracy z uczniami i rodzicami i zarządzaniu emocjami. Dzisiaj nauczyciele wychodzą ze studiów nieprzygotowani do rozmów z rodzicami, trudnych sytuacji z uczniami, nie są wyposażeni w umiejętności trenerskie pozwalające im prowadzić lekcje w atrakcyjny sposób, co pozwoliłoby zwiększyć wyniki edukacyjnie uczniów.Poradnik zawiera rozmaite case study i narzędzia zaimplementowane ze świata biznesu, ułatwiające motywację uczniów, wyrabianie dobrych nawyków, radzenie sobie w trudnych sytuacjach - np. niechęć zdolnego ucznia do nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The gift of failure" 2015.
O korzyściach płynących z porażek, czyli jak rodzice uczą się odpuszczać, aby ich dzieci mogły odnieść sukcesKsiążka poruszająca temat nadopiekuńczych rodziców. Autorka opisuje swoje doświadczenia jako nauczycielki i jako matki, które ugruntowały ją w przekonaniu, że musi zmienić swoje podejście do rodzicielstwa - "odpuścić sobie" i pozwolić dzieciom popełniać błędy i ponosić porażki. Pokazuje także niekorzystne zjawiska nadrodzicielstwa, rodzicielstwa nastawionego na rywalizację i "rodziców pod presją" i omawia ich skutki. Autorka zastanawia się, od którego momentu porażka stała się "brzydkim słowem", którego należy unikać i podpowiada jak nauczyć dzieci korzystania z doświadczeń wynikających z popełniania błędów. Książka napisana jest lekko, zrozumiałym językiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19993 (1 egz.)
(dostępność ok. 02.02.2023)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia na stronach 199-202. Indeks.
Stwórz dom przyjazny dla autyzmu Dwie kobiety, matka dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz terapeutka mowy i języka, dzielą się swoimi doświadczeniami oraz praktycznymi radami pomagającymi wspierać rozwój dzieci autystycznych w środowisku domowym. Tara Leniston, oprowadzając czytelników po kuchni, sypialni czy salonie, pokazuje, w jaki sposób można zaadaptować kolejne pomieszczenia, bez zbędnych kosztów i rezygnowania z własnych upodobań. Autorka radzi, jak wykorzystać wspólną przestrzeń do wzmacniania więzi z dzieckiem i pomóc mu prawidłowo się rozwijać. Opisane przez Tarę rozwiązania zostały uzupełnione komentarzami Rhian Grounds, terapeutki mowy i języka specjalizującej się w pracy z dziećmi autystycznymi. Wyczerpujące wskazówki terapeutyczne pokazują praktyczne zastosowanie technik komunikacyjnych odpowiednich dla dziecka, uczą budowania i umacniania z nim więzi oraz zachowania przestrzeni dla siebie i innych członków rodziny.W książce znajdziesz porady, jak:Ľ przygotować sypialnię, by stała się miejscem wyciszenia;Ľ wprowadzić wieczorne rytuały, które mogą pomóc Twojemu dziecku uspokoić się i zrelaksować przed snem;Ľ nauczyć dziecko korzystania z toalety i utrzymywania codziennej higieny;Ľ przekształcić dowolny kąt swojego domu w miejsce sensorycznej zabawy i nauki;Ľ zagospodarować przestrzeń do odpoczynku i regeneracji dla rodziców, niezbędną do ich funkcjonowania.Tara Leniston jest aktorką i matką trójki dzieci. U jej syna Dylana zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu. Mieszka w Brighton w Wielkiej Brytanii.Rhian Grounds jest terapeutką mowy i języka. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z autyzmem w Londynie i Walii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci o silnej woli : od konfliktu do współpracy / Robert J. MacKenzie ; przekład: Lucyna Wierzbowska. - Wydanie drugie. - Sopot : GWP, 2020. - 286, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Wydanie pierwsze ukazało się pt.: Uparte dzieci : od konfliktu do współpracy.
Bibliografia na stronach 286-[287].
Jak wychowywać dziecko o silnym charakterze? Czy czasami odnosisz wrażenie, że Twoje dziecko to "mały terrorysta"? Czy martwisz się, że nikogo nie słucha, i odczuwasz bezsilność? Pora zastosować jasne zasady, które pomogą Ci wprowadzić zdrową dyscyplinę. Robert J. MacKenzie wyjaśnia, że powodem trudnych zachowań mogą być nie tylko złe nawyki rodziców, ale także (po prostu) trudny charakter dziecka. Jednocześnie przekonuje, że konkretność i opanowanie sprawdzą się o wiele lepiej w konfliktowych sytuacjach niż krzyki, groźby czy próby sił.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Twoje Poradniki)
Bibliografia na stronach 199-[204].
Rozpocznij nowy etap rodzinnego życia - wolny od ciągłego upominania dzieci, nakładania kar, krzyków i awantur!Rodzice muszą mierzyć się nie tylko z codziennymi trudnościami wychowawczymi, lecz także z presją otoczenia, które oczekuje od dzieci posłuszeństwa i karności. Jak sprostać tym wymaganiom, nie niszcząc przy okazji dziecięcej spontaniczności, okazując maluchom należny im szacunek oraz przygotowując je do radzenia sobie z emocjami i problemami w dorosłym życiu? Z pomocą w tym trudnym wyzwaniu przychodzi dr Anna Martin, psycholog kliniczna, która na podstawie własnej wieloletniej praktyki terapeutycznej i doświadczenia rodzicielskiego opracowała trzy sprawdzone metody dyscyplinowania dzieci. Opierając się na badaniach naukowych z dziedziny psychologii rozwojowej, neurologii i pediatrii, rozprawia się z wieloma mitami na temat wychowania. Zdecydowanie odrzuca m.in. popularną metodę "karnego jeżyka" i wszelkie kary, zastępując je sprawdzonymi schematami negocjacyjnymi, które na dłuższą metę okazują się skuteczniejsze niż tradycyjne metody wychowawcze, a przede wszystkim nie doprowadzają do szeregu zaburzeń psychicznych w dorosłym życiu. Niezwykle ważna pozycja na polskim rynku wydawniczym, napisana w przystępny i bardzo interesujący sposób, oparta zarówno na wiedzy teoretycznej, jak i doświadczeniu osobistym autorki. Umiejętnie odnosi się do współczesnych problemów w wychowaniu, z którymi rodzice sobie nie radzą. Nie jest jedynie poradnikiem, ale także doskonałym przewodnikiem w trudnych wychowawczo sytuacjach. dr Sabina Zalewska, psycholog rodziny, pedagog, terapeuta Dr Anna Martin w swojej książce prezentuje bezprzemocowe podejście do dyscyplinowania dzieci. Stanowczo odchodzi od modelu kar, których nieskuteczności dowodzi w tej pozycji. Autorka podkreśla przede wszystkim wartość bezpiecznej i zdrowej relacji między rodzicami i dziećmi oraz pokazuje, jak można ją stworzyć. Oprócz solidnej bazy teoretycznej autorka podaje konkretne rozwiązania dla różnego rodzaju trudnych sytuacji i dylematów wychowawczych. "Wysłuchaj mnie" to wartościowa lektura zarówno dla rodziców, jak i specjalistów pracujących z dziećmi. Karolina Ligęza, psycholog dziecięcy, terapeuta Dr Anna Martin - psycholog specjalizująca się w terapii dzieci oraz rodzin. Zawarte w książce przemyślenia oparła na swojej pracy doktorskiej, w której zebrała dostępne badania o wpływie systemu kar i nagród na rozwój dzieci, przebadała różne sposoby dyscyplinowania i przeanalizowała szereg postaw rodzicielskich. Prowadzi własną praktykę terapeutyczną w Auckland.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wychować rapera : bezradnik / Marcin Matczak. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnitwo Znak, 2021. - 509, [3] strony ; 21 cm.
Opowieść Taty Maty. O relacji ojca z synem, patodemokracji i potrzebie rebelii.
Wychowujemy nasze dzieci do posłuszeństwa, a zapominamy wychowywać je do buntu. Tymczasem porządny człowiek, a co za tym idzie - dobry obywatel, musi wykształcić w sobie zdolność do rebelii, jeśli okoliczności tego wymagają.
Dlatego też w książce tej opowiadam historię o chłopaku wychowywanym do posłuszeństwa, który potrafił się zbuntować. Chcę pokazać moralną doniosłość nieposłuszeństwa jako cechy obywatela - a więc każdego z nas, bo wszyscy żyjemy w społeczeństwie i żaden człowiek nie jest samoistną wyspą.
Ostatecznie książka o tym, jak wychować rapera, jest o tym, jak wychować obywatela. Ma mieć dzikie serce i empatię, wrażliwość i siłę. Ma być odważny i mówić prawdę, nawet jeśli głos mu drży.
To także książka o relacji ojca z synem, który się usamodzielnia i idzie własną drogą. Na tej drodze otrzymuje pełne wsparcie, choć jego wybory są inne niż wybory ojca. Ale czy na pewno inne? Może jednak niedaleko pada raper od profesora prawa? [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poznaj sekret udanego rodzicielstwa. Jak wychowywać mądrze dziecko? Jak odnaleźć radość z rodzicielstwa? W jaki sposób pogodzić potrzeby wszystkich członków rodziny - zarówno dorosłych, jak i dzieci? Czego można wymagać od dziecka, czego wymagać się nie powinno? Jak skutecznie komunikować się z dziećmi? Wielu rodziców zadaje sobie podobne pytania. "Instrukcja obsługi dziecka" to kolejna książka z bestsellerowego cyklu Instrukcja obsługi... Katarzyny Miller i Suzan Giżyńskiej, w której autorki w lekkiej i nieco przewrotnej formie pokazują jak należy postępować, by osiągnąć zamierzony cel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę dla dziecka i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie : wypisy z dzieł Marii Montesorii / wybór i wstęp Aleksandra Małek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - XXV, [1], 253 strony : fotografie ; 20 cm.
Wypisy z dzieł Marii Montessori to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką. (z recenzji dr. Jarosława Jendzy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce błędny nr ISBN.
Przewodnik po metodzie Montessori, która szanuje samodzielność dzieci, ich potrzeby i tempo uczenia się oraz nadaje porządek życiu rodzinnemu! "Musiałam pokazać, że istnieją inne wersje metody Montessori, praktykowane w małych mieszkaniach, z nieuczesanymi dziećmi, które nie są ubrane jak do zdjęć na Pintereście". Beatriz M. MunozBeatriz M. Munoz podpowiada, jak zapoczątkować małą rewolucję w domu i wprowadzić metodę Montessori w życie codzienne krok po kroku. Wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność. Ta książka to nieoceniona pomoc dla rodziców i opiekunów, którzy chcą stosować rozwiązania oparte na szacunku do małego człowieka, bez gróźb, nagród, szantażu czy kar. A przy tym kopalnia pomysłów na aktywności i zajęcia dla tych, którzy chcą pomóc dziecku w odkrywaniu świata. Książka zawiera pomysły i wskazówki, które pomogą: zrozumieć zachowania i reakcje dziecka urządzić dom w taki sposób, aby mały człowiek mógł rozwijać swoją niezależność wykorzystywać każdy dzień, by samemu uczyć się od najmłodszych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej