Sawicka-Chrapkowicz Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(57)
Forma i typ
Książki
(57)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(73)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(8)
W72 (Suwalska 11)
(7)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(31)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(5)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Pedagodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
9-13 lat
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(5)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(7)
Samoakceptacja
(6)
Mózg
(5)
Nastolatki
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Dzieci
(4)
Mindfulness
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Gniew
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Neuropsychologia
(3)
Samopoznanie
(3)
Uczucia
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zachowanie
(3)
Autodestruktywność
(2)
Autyzm
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia pozytywna
(2)
Psychoterapia
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rozwód
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szczęście
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Trauma
(2)
Wrażliwość
(2)
Współczucie
(2)
Zmysły
(2)
ACT
(1)
AIDS
(1)
Agresywność
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Choroby przenoszone drogą płciową
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Cierpienie
(1)
Decyzje
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnoza
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Farmakoterapia
(1)
HIV
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Leczenie
(1)
Małżeństwo
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Mentalizacja
(1)
Miłość
(1)
Nerwice
(1)
Neurobiologia
(1)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc
(1)
Przestępcy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatia
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia krótkoterminowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rezyliencja
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samokrytycyzm
(1)
Samoświadomość
(1)
Separacja (prawo)
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stosunki intepersonalne
(1)
Stres
(1)
Teoria poliwagalna
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Tolerancja dystresu
(1)
Trzecia fala CBT
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Temat: miejsce
Toronto (Kanada)
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Powieść
(6)
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Kryminał
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(23)
Rozwój osobisty
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 397-430. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16612 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 397-430. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21767 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Na okł. podtyt.: indywidualne zainteresowania, twoje umiejętności, właściwa osoba na właściwym miejscu, dobrze dobrany zespół, efektywna praca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: indywidualne zainteresowania, twoje umiejętności, właściwa osoba na właściwym miejscu, dobrze dobrany zespół, efektywna praca.
Indeks.
W każdej firmie najistotniejszą rolę odgrywają dobrze dobrani pracownicy. R. M. Belbin pisze, jak zorganizować zgrany zespół, bazując na umiejętnościach i predyspozycjach jego poszczególnych członków. Każdy z nas prezentuje bowiem określony typ pracownika i może pełnić odmienną rolę w zespole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46851 (1 egz.)
Kaucja: 23,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16954 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Program z ćwiczeniami dla nastolatków.
Program z ćwiczeniami dla nastolatków. Pewnego dnia budzisz się, spoglądasz w lustro i wiesz, że coś się zmieniło. Wyglądasz inaczej, czujesz się inaczej. Zdajesz się szybko denerwować, niekiedy płaczesz bez wyraźnego powodu, a w następnej chwili cieszysz się jak dziecko. Ogarniają cię dziwne, ponure myśli, z którymi trudno dojść do ładu. Czujesz się beznadziejnie, a wewnętrzny krytyk rośnie w siłę i karmi się twoimi obawami. Masz wrażenie, że jesteś na emocjonalnej karuzeli, i chcesz wysiąść! Witamy w świecie dorastania. To trudny, burzliwy i często bolesny okres w życiu. Czas zmian - w każdej sferze twojego życia. Nie dokładaj sobie zmartwień. Nie traktuj siebie zbyt surowo. Podejdź do siebie z życzliwością i współczuciem, jak do swojego najlepszego przyjaciela. Badania naukowe pokazują, że nastolatki, które okazują sobie samym więcej współczucia, doświadczają mniej lęku, stresu i przygnębienia oraz są bardziej zadowolone ze swojego życia. Na podstawie badań wiemy też, że samowspółczucie jest umiejętnością, której można się nauczyć. Być może to określenie brzmi dla ciebie obco lub dziwnie, ale w gruncie rzeczy chodzi o to, by sprostać wyzwaniom okresu dorastania z odwagą, siłą i życzliwością. By lepiej radzić sobie z problemami, stresorami, obawami. Czy to brzmi optymistycznie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-313. Indeksy.
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania - upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe - występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych.Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 769-877. Indeksy.
Najnowsze, uaktualnione wydanie cenionego podręcznika, zgodne z DSM-5. W opracowaniu omówione zostały objawy zaburzeń zachowania jak i czynniki je wywołujące. Porusza zagadnienia diagnozy klinicznej, terapii a także podkreśla znaczenie prewencji. Zagadnienia poparte zostały opisami przypadków, ułatwiającymi czytelnikowi zgłębienie tej niełatwej wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18567 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.05.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46220 (1 egz.)
Kaucja: 10,90 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kontrola stresu / Jeff Davidson ; przeł. [z ang.] Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Poznań : "Rebis", 2000. - XXIX, [1], 274, [1] s. : rys. ; 24 cm.
(Dla Żółtodziobów czyli Wszystko, co Powinieneś Wiedzieć o...)
Tyt. oryg.: The complete idiot`s guide to managing stress.
Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-358. Indeks.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego - połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej.Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania.Nota o autorce:Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wy­działu Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci, a także nastolatków i dorosłych. Jako trenerka udziela się również w Department of Mental Health w Los Angeles.Cieszy się najwyższym uznaniem wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i małych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej. Często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swojej aktywności zawo­dowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi oraz ujawniającymi się w uczeniu.Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Tyt. oryg.: The Riddle of the third mile.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspektor Morse / Colin Dexter)
Stanowi cz. cyklu.
W wypadku samochodowym ginie policjant prowadzący na własną rękę śledztwo w sprawie zaginionej dwa lata wcześniej siedemnastoletniej Valerie Taylor. Sprawę przejmuje inspektor Morse, który jest przekonany, że dziewczyna nie żyje, mimo iż do jej rodziców docierają dwa listy od córki. Wśród podejrzanych jest były chłopak zaginionej, jej nauczyciele, a nawet matka i ojczym. Według sierżanta Lewisa inspektora jak zwykle ponosi fantazja. Wkrótce zabity nożem zostaje jeden z dawnych nauczycieli Valerie. By zakończyć śledztwo sukcesem Morse zmierzyć się musi z wieloma pokusami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Inspektor Morse / Colin Dexter)
Colin Dexter (ur. 1930) jest autorem 13 powieści o inspektorze Morsie, piwoszu, miłośniku krzyżówek i muzyki Wagnera, oraz asystującym mu sierżancie Lewisie. Ich akcja rozgrywa się w Oksfordzie i jego okolicach. Wielką popularnością na świecie cieszy się serial telewizyjny nakręcony na podstawie tego cyklu. Za swoje książki Dexter wielokrotnie otrzymywał brytyjskie nagrody literackie Gold Dagger i Silver Dagger, przyznawane za najlepszą powieść kryminalną. W 2000 r. odznaczono go Orderem Imperium Brytyjskiego. Inspektor Morse i sierżant Lewis badają okoliczności śmierci kościelnego zamordowanego w kościele St. Frideswide`s podczas nabożeństwa za wszystkich zmarłych. Okazuje się, że był on ofiarą seryjnego zabójcy - wkrótce bowiem dochodzi do kolejnych zbrodni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
U góry okł.: Order Imperium Brytyjskiego za zasługi dla literatury 2000.
Inspektor Morse, genialny umysł, zarazem miłośnik piwa i kobiet, ma rozwikłać zagadkę tajemniczego zniknięcia jednego z pracowników Uniwersytetu w Oksfordzie. Stare mury oczelni przywołują wspomnienia... Sierżant lewis w swych dociekaniach podąza kilka kroków za inspektorem. Morse - wystawiany na pokusy ciała - buduje zaskakujące scenariusze mrocznych wydaarzeń...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach - dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu - wybitni badacze i praktycy - przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii."Książka ta łączy podejście medyczne, biomedyczne i behawioralne. To podstawowa lektura dla rodziców, nauczycieli, terapeutów i lekarzy, którzy pracują z osobami przejawiającymi zachowania autoagresywne".Z przedmowy Temple Grandin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The psychopath inside : a neuroscientist`s personal journey into the dark side of the brain.
Bibliografia na stronach [253]-257. Indeks.
Czy każdy z nas może odkryć w sobie psychopatę? Ľ Co sprawia, że w człowieku budzą się niebezpieczne instynkty? Ľ Czy można być psychopatą i o tym nie wiedzieć? W fascynujący świat psychopatii zabiera nas ceniony amerykański psychiatra i neurobiolog. James Fallon, badając mózgi psychopatycznych morderców, ku swojemu zdziwieniu odkrył, że jego własny mózg wykazuje zmiany charakterystyczne dla tej grupy osób. Co więcej, dowiedział się, że kilku jego przodków w linii męskiej było mordercami, a przynajmniej podejrzewano ich o dokonanie zbrodni. Fakt ten nie tylko zakłócił życie osobiste i zawodowe Fallona, ale sprawił, że zakwestionował on własną tożsamość. Czy autor jest praworządnym naukowcem, kochającym mężem i troskliwym ojcem, czy też niebezpiecznym psychopatą? Czy byłby w stanie popełnić niektóre z makabrycznych zbrodni, jakie popełniają seryjni mordercy? Łącząc osobiste doświadczenia z wynikami badań naukowych, Fallon opisuje podróż w głąb umysłu. Starając się zrozumieć, jakie czynniki - genetyczne czy środowiskowe - wpłynęły na kształt jego życia, prezentuje własną teorię etiologii psychopatii. Zastanawia się, w jakim stopniu przyjazne środowisko może łagodzić negatywne oddziaływanie genów. Dowodzi, że niektóre psychopatyczne cechy mogą pomóc nam lepiej wykorzystać nasze naturalne predyspozycje, a duża odporność na stres, skupienie na celu, bezwzględność i pewność siebie są wręcz pożądane, by odnieść sukces w dzisiejszym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18385 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Ponad 50 ćwiczeń, które pomogą: zrozumieć uczucia, zachować spokój, radzić sobie z silnymi emocjami.
Wiek 5+.
Każdy z nas miewa gorsze dni i czasami się gniewa. Nie ma w tym nic złego - wszystkie emocje są ważne i potrzebne. Tak naprawdę znaczenie ma to, czy nie przejmują one nad nami kontroli, a także sposób, w jaki je wyrażamy. Książka "Oswoić potwora gniewu" zawiera ponad pięćdziesiąt wesołych ćwiczeń, które pomagają dzieciom zrozumieć gniew, zaakceptować to uczucie i się z nim uporać. Autorka zabierze twoje dziecko w podróż, podczas której ono: * wypróbuje różne sposoby radzenia sobie z gniewem, wykonując fantastyczne ćwiczenia oparte między innymi na rysowaniu, myśleniu czy pracy z własnym ciałem; * dowie się, jak inne dzieci przeżywają gniew i radzą sobie z takimi samymi uczuciami, jakich ono doświadcza; * odkryje wskazówki, po których rozpozna, kiedy w jego ciele pojawia się gniew, co jest jego przyczyną i jak może go wyładować w bezpieczny sposób. Ćwiczenia opisane w książce zostały zaczerpnięte z terapii opartych na dowodach naukowych, takich jak terapia poznawczo-behawioralna, praktyka uważności, EMDR czy terapia zabawą. Pomogą one dziecku zrozumieć, że odczuwany przez nie gniew nie jest zły i co może zrobić, by zapanować nad tym uczuciem, zamiast pozwalać, by to potwór gniewu przejmował nad nim władzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21986 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej