Rehabilitacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Baker Jed E
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarska-Ćwikła Małgorzata
(1)
Bednarski Urban
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Guz Sabina
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Ploch Leszek
(1)
Ploch Leszek. Inspired by folklor
(1)
Siarkiewicz Elżbieta (pedagogika)
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Zano Agata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Rehabilitacja społeczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kolumbia
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 198.
Trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmemWiększość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak:nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni,zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji,powitania i pożegnania,okazywanie empatii i zrozumienia,przerywanie rozmowy innym osobom,wykonywanie trudniejszych zadań w szkole,unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy,praca w grupie,zaproszenie drugiej osoby na randkę,zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę,proszenie o pomoc,radzenie sobie z przeciwnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I * Działania terapeutyczno-wspomagające w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością oraz ich rodziną * Krystyna Barłóg, Oddziaływania terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej * Joanna Leśniak, „Mieszkam Sam!” Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną * Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym * Marzena Jakubek, Przedszkole „Promyk” szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością * Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet – ofiar przemocy * CZĘŚĆ II * Wybrane metody pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Aneta Lew-Koralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z za-burzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii * Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska * Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształceniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – od tradycji ku współczesności * Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym * Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreatywny w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością * Aleksandra Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością * Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełno-sprawnością * CZĘŚĆ III * Terapie ogólnorozwojowe w pedagogice specjalnej * Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osón z niepełnosprawnością intelektualną * Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia- wspomaganie terapii poprzez dźwiek i muzykę * Barbara Maciąg-Bebło, Juztyna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagajaca rozwój dziecka z niepełnosprawnościa wieloraką * CZĘŚĆ IV * Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością * paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa * Joanna kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością * Monika Godos, barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rola rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu * Zakończenie * Noty o autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56582 (1 egz.)
Kaucja: 22,14 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19107 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.02.2020)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [303]-322.
Z nieukrywanym zadowoleniem [...] rekomenduję przygotowaną przez dr Joannę Buławę-Halasz monografię na temat: Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre`a Bourdieu, ponieważ wpisuje się w obszary dotyczące zagadnienia autyzmu mało znane i jak sam autyzm marginalizowane z powodu trudności w ich badaniu oraz interpretacji uzyskanych wyników [...] badań naukowych. * [...] Autorka książki wykonała niewątpliwie ogromną, tytaniczną wręcz pracę nad ugruntowaniem teoretycznym omawianej problematyki, wpisaniem tej problematyki w określoną koncepcję teoretyczną, doborem adekwatnej do zaproponowanych badań metodologii ich realizacji. [...] Przedstawiane w monografii zagadnienie jest niezwykle istotne nie tylko z humanistycznego, utylitarnego czy wychowawczego punktu widzenia, ale także z racji tego, że jego poznanie i zbadanie ukierunkowują ludzkie życie, współdecydują o jego przebiegu, o samodzielności, autonomii, samorealizacji, transcendencji w poszczególnych okresach dorosłego życia osób doświadczających konsekwencji autyzmu oraz wynikających z autyzmu mocy i niemocy. * Z recenzji prof. dr hab. Marzenny Zaorskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56411 (1 egz.)
Kaucja: 31,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
(.) Studia zebrane w prezentowanym tomie obejmują szeroki zakres problemów dotyczących funkcjonowania osób z niepełnosprawnością. Podejmowane zagadnienia są zbiorem wielowymiarowym, ukazującym rozwój i funkcjonowanie osób z ograniczoną sprawnością z perspektywy studiów uniwersyteckich, kształcenia, wychowania i rehabilitacji w przestrzeni szkoły i przedszkola. Zostały one osadzone w pespektywie pedagogicznej, psychologicznej, lingwistycznej, medycznej, socjologicznej, co umożliwia wieloaspektowy ogląd oraz prezentację różnych punktów widzenia, toteż tematyka prezentowanej książki należy do zróżnicowanych. Jedynym wątkiem wspólnym prezentowanych rozdziałów jest niepełnosprawność, a właściwie jej skutki w postaci wygenerowania swoistych sytuacji, w różnych przestrzeniach społecznych (.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. błędny .
Bibliogr. przy pracach.
Tematyka przedstawionego zbioru tekstów koncentruje się wokół zagadnień związanych z aktywnością i aktywizacją ludzi we współczesnej rzeczywistości. Aktywność jest bowiem podstawową właściwością i sposobem istnienia człowieka w każdym okresie jego życia. Jest ona naturalnym stanem i niezwykle istotną cechą każdej jednostki, dzięki której może ona tworzyć i rozwijać swoją ludzką osobowość, a także przekształcać otaczającą rzeczywistość. Jest jednocześnie czynnikiem rozwoju i jego objawem.[...][...]Opracowania zamieszczone w tej książce są poświęcone zasygnalizowanym we wstępie problemom, a więc różnym aspektom ludzkiej aktywności oraz jej uwarunkowaniom. Autorzy ukazują w nich istotę i źródła aktywności, wskazują na konstytutywne cechy różnych form i rodzajów aktywności, zastanawiają się nad jej sensem, znaczeniem i funkcją, wyrażają opinie dotyczące tego, jaka może i jaka powinna być treść ludzkiej aktywności, do jakich skutków może prowadzić, wskazują na czynniki wyzwalające lub hamujące aktywność, przedstawiają też różne formy i rodzaje aktywności dzieci, młodzieży i dorosłych, pisząc m.in. o aktywności edukacyjnej, zawodowej, społecznej, kulturalnej, umysłowej, fizycznej i ruchowej oraz sposobach ich rozbudzania, wyzwalania, podtrzymywania i rozwijania. Zwracają również uwagę na rolę rodziny, szkoły, środowiska lokalnego, mediów i innych instytucji społecznych oraz osób w aktywizacji i stymulowaniu aktywności ludzi znajdujących się w różnej sytuacji życiowej: dzieci i uczącej się młodzieży, dorosłych pracujących zawodowo i bezrobotnych, beneficjentów pomocy społecznej, jednostek pozostających w konflikcie z prawem, osób przewlekle chorych, kalekich i niepełnosprawnych.W tle podjętych przez autorów rozważań na temat aktywności i aktywizacji w aktualnej rzeczywistości znajdują się zawsze warunki życia, przemiany cywilizacyjne i społeczno-ekonomiczne dokonujące się na świecie i w naszym kraju.
Wstęp s.9 * CZĘŚĆ I * UWARUNKOWANIA, OBSZARY I FORMY AKTYWNOŚCI I AKTYWIZACJI * Andrzej Olubiński * Aktywność ludzka jako składnik osobowości produktywnej (w świetle poglądów Ericha Fromma) s.15 * Małgorzata Łączyk * Osobowość i środowisko wychowawcze jako determinanty potencjalnej aktywności twórczej jednostki s.23 * Marian Filipiak * Carpe diem – „dziś” jako obszar aktywności s.37 * Witold Nawrocki * Literatura jako projekcja „straconych złudzeń” transformacyjnych s.45 * Julian Auleytner * Prekursorzy w nauce o polityce społecznej s.53 * Maria Chodkowska * Aktywizujące funkcje nauczania Jana Pawła II s.61 * Janusz Plisiecki * Znaczenie filmu w zmieniającej się rzeczywistości s.71 * Tadeusz Maszczak * Europejska aktywizacja kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym – inspiracje i dylematy s.81 * Elżbieta Adamczuk * Optymizm życiowy studentów jako stymulator ich rozwoju s.91 * Ewa Sarzyńska * Aktywność zawodowa młodzieży s.99 * Grażyna Kwiatkowska * Aktywność psychospołeczna młodzieży bezrobotnej – doniesienie z badań s.111 * Dariusz Turek, Agnieszka Wojtczuk-Turek * Rola oddziaływań psychologicznych w podnoszeniu kompetencji społecznych i aktywizacji osób * bezrobotnych s.121 * Marta Komorska * Funkcja pracy socjalnej w aktywizowaniu społeczności lokalnej s.133 * Lucyna Adamowska * Kontrakt socjalny jako technika aktywizowania beneficjentów pomocy społecznej s.143 * Danuta Niczyporuk * Promocja aktywności społecznej na łamach lubelskiej prasy. Na przykładzie „Kuriera Lubelskiego” * s.151 * Jan Czerniakiewicz, Monika Ługowska * Z problematyki doktryn prawnych i systemu prawa polskiego po 4 czerwca 1989 r. s.161 * CZĘŚĆ II * AKTYWNOŚĆ I AKTYWIZACJA W RESOCJALIZACJI I REHABILITACJI * Zdzisław Bartkowicz * Korzystna zmiana jako kategoria pedagogiki resocjalizacyjnej s.169 * Andrzej Pielecki, Zdzisław Kazanowski * Zainteresowania młodzieży nieprzystosowanej społecznie s.175 * Andrzej Chudnicki * Symptomy wykolejenia nieletnich z zespołem ADHD s.183 * Krzysztof Stachyra * Muzykoterapia w resocjalizacji s.193 * Andrzej Węgliński * Szanse i zagrożenia w rozwoju aktywności zawodowej kuratorów rodzinnych s.201 * Piotr Paweł Barczyk * Zadania założone działalności kuratora sądowego a uwarunkowania ich realizacji jako przesłanka * aktywizacji form profilaktyki społecznej s.213 * Lucyna Fidor * Probacja szansą na aktywizowanie podopiecznych s.227 * Angelika Barczyk * Sytuacja psychologiczno-prawna osób psychicznie chorych będących w konflikcie z prawem w aspekcie szans i zagrożeń w rozwoju aktywności jednostki s.243 * Janusz Kirenko * Zasoby odpornościowe osób niepełnosprawnych jako predykator ich aktywności życiowej s.263 * Zofia Palak * Choreoterapia jako zaniedbywana forma aktywizacji i rehabilitacji s.271 * Jolanta Ostasz * Problemy aktywizowania osób niepełnosprawnych intelektualnie w warsztacie terapii zajęciowej s.281 * Renata Zubrzycka * Aktywizacja ruchowa dzieci z astmą oskrzelową s.291 * Alicja Olszak * Postawy społeczne wobec osób przewlekle chorych i kalekich szansą i zagrożeniem ich aktywności s.299 * Iwona Jędrzejczyk * Determinanty i poziom aktywności rodziców dzieci autystycznych s.305
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2370, 16237 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Inspired by folklor : the 30th anniversary of the integrative song and dance ensemble "Mazowiacy" (1985-2015).
Bibliografia na stronach 134-136 oraz 364-367.
Tekst równoległy w języku polskim i angielskim.
Wydana z okazji jubileuszu monografia pt.: "Inspirowani folklorem" autorstwa twórcy i założyciela tej grupy artystycznej prof. Leszka Plocha. Książka w wydaniu polsko-angielskim wraz z wkładką zbioru fotografii dokumentujących dzieje, dedykowana została szerokiemu środowisku osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57886 (1 egz.)
Kaucja: 15,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56344 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10171 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej