Komunikacja internetowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(7)
Proza
(5)
Audiobooki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Opolska Agnieszka (1982- )
(2)
Popiołek Malwina
(2)
Awdziej Marcin
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Blount Jeb
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Czernecka Julita
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Glen Piotr
(1)
Gotwald-Feja Beata
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grzega Urszula
(1)
Grzywna-Wileczek Anna
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Koralewski Michał (prawo)
(1)
Kowalski Michał (1973- )
(1)
Kutnyj Przemysław
(1)
Leksy Karina
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Lipka Maciej (1980- )
(1)
Milerska Iwona (1986- )
(1)
Moccia Federico (1963- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Nosowski Michał
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Orzeł Barbara
(1)
Sarna Marcin (prawo)
(1)
Schimscheiner Lena (1991- )
(1)
Schrammek Dorota
(1)
Stańczyk Karolina
(1)
Sznajder Justyna
(1)
Tkaczyk Jolanta
(1)
Wierzbicka Agnieszka
(1)
Wysocka Katarzyna (ekonomia)
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Łaszkiewicz Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Administratorzy danych osobowych
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Komunikacja internetowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(4)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Powieść
(1)
Raport z badań
(1)
Romans
(1)
Sensacja
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Językoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 255-279.
Dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu.
Pierwsza na rynku kompleksowa publikacja na temat wpływu procesów globalizacyjnych na zachowania konsumentów. Jest wynikiem współpracy naukowców i praktyków z wiodących polskich ośrodków naukowych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Akademii Leona Koźmińskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Łódzkiego, a także Uniwersytetu Warszawskiego. Przedmiotem zainteresowań autorów jest konsument, jego decyzje i działanie w warunkach rozwoju nowych technologii, szerokiego dostępu do internetu, kryzysów, a także ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Głębokiej analizie poddane zostały najnowsze tendencje w zachowaniach konsumentów pod wpływem zmieniającego się otoczenia oraz zachodzących w nich procesów. W książce zaprezentowano zmiany, jakie zachodzą w konsumentach podczas podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Modyfikacje te są spowodowane zarówno użytkowaniem mediów społecznościowych, usług mobilnych, zmianą w stylu życia, jak i działaniami przedsiębiorstw. Wskazano współczesne problemy oraz przedstawiono specyfikę segmentów konsumentów charakteryzujących rynki rozwinięte. Monografia stanowi bogate źródło wiedzy dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu. Adresowana jest również do naukowców, badaczy i praktyków.Informacja o autorze/ redaktorze: dr hab. Małgorzata Bartosik - Purgat, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się przede wszystkim wokół kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, zachowań konsumentów na rynku międzynarodowym oraz międzynarodowych strategiach przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56181 (1 egz.)
Kaucja: 41,30 zł
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Do niedawna wirtualny świat stanowił tylko jeden z kilku dostępnych kanałów sprzedaży. Można się było nim posługiwać, ale nie był to warunek konieczny sukcesu. Tymczasem dziś, w czasie pandemii, to najbardziej niezawodny, a czasami wręcz jedyny sposób komunikacji i sprzedaży. Trzeba też oswoić się z tym, że wirtualne kanały komunikacji pozostaną normą również w przyszłości. Niestety, większość sprzedawców, dyrektorów i przedsiębiorców wciąż jest nieprzygotowana do tego nowego sposobu pracy, i to zarówno mentalnie, jak i technicznie. Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czatów i mediów społecznościowych, skonstruowany tak, aby zwiększyć produktywność i skrócić cykl sprzedaży. Książka przedstawia zasady, których przestrzeganie pozwala na uzyskanie dużej skuteczności podczas korzystania z kanałów komunikacji wirtualnej, a także zaawansowane strategie pokonywania obiekcji klientów, co skutkuje szybszym zawieraniem umów. Opanowanie zaprezentowanych w niej technik zapewni Ci wyraźną przewagę konkurencyjną! W książce między innymi: * sposoby wywierania wpływu na rozmówcę podczas wideokonferencji, * zasady tworzenia wciągających wirtualnych prezentacji, * efektywne strategie docierania do trudno dostępnych interesariuszy, * różne kanały wirtualne w sprzedaży bezpośredniej, * pięć C sprzedaży społecznościowej, * łączenie zalet kanałów wirtualnych i realnego podejścia do sprzedaży. Wirtualny świat sprzedaży: Twoja żyła złota!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3667)
Bibliografia, netografia na stronach [199]-208.
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Współcześnie coraz częściej znaczącym środowiskiem życia i funkcjonowania jednostki staje się przestrzeń internetowa. Intensywne korzystanie z nowych technologii, w tym zwłaszcza z mediów społecznościowych, sprawia, że stają się one jednym ze środowisk socjalizacyjnych, niemal równorzędnym ze środowiskiem rodziny czy szkoły. Z tego względu zwraca się uwagę na konieczność wdrożenia szerokiego programu edukacji do mediów, którego celem nie byłoby ograniczenie kontaktu człowiek - nowe technologie, lecz nauka takiego z nich korzystania, aby służyły one dobru człowieka. Takie stanowisko było punktem wyjścia do napisania niniejszej monografii, która w założeniu miała stanowić teoretyczną i empiryczną bazę dla podejmowania różnego typu inicjatyw edukacyjnych. Publikacja w założeniu przeznaczona jest nie tylko dla teoretyków pedagogiki i nauk pokrewnych, ale też dla praktyków zajmujących się szeroko rozumianą działalnością profilaktyczną i edukacją medialną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ochrona danych osobowych.
Wykaz aktów prawnych na stronie 187.
W publikacji znajdziesz praktyczne wskazówki dotyczące różnych aspektów przetwarzania danych osobowych w sieci. Przeczytasz w niej m.in. o danych przechowywanych w chmurze ale też na serwerach. Dowiesz się, jak przetwarzać dane na urządzeniach mobilnych ale też np. za pośrednictwem poczty elektronicznej. Do tego przygotowaliśmy dla Ciebie pakiet wzorów dokumentów, procedur i list kontrolnych w przydatnych w związku z ochroną danych osobowych w sieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58091 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Kaucja: 00,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 249-290. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych : na żywo i online / Przemysław Kutnyj. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 197 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 193-196.
Książka jest przeznaczona dla wszystkich, którzy chcą przemawiać publicznie.
Czy wystąpienia publiczne mogą być pomocne w dotarciu do prawdy o sobie i swojej autentyczności? Przemysław Kutnyj, autor książki Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, udowadnia, że tak, jeśli tylko zadbamy o dobrą komunikację. Dobrą, to znaczy taką, która uwzględnia ideały klasycznej retoryki: prawdę i uczciwość. Autor pokazuje, że przemowy publiczne to rzemiosło, które może opanować każdy.Książka ma charakter kompendium, które kompleksowo, krok po kroku pomoże przygotować wystąpienie publiczne. Przemysław Kutnyj porusza kwestie językowe, stylistyczne, jak również te dotyczące stresu na poziomie profesjonalnego treningu mentalnego. Omawia także zagadnienia związane z mową ciała i emisją głosu. Ze wskazówek zawartych w poszczególnych rozdziałach skorzystają wszyscy ci, którzy na co dzień borykają się z trudnościami w przygotowaniu i wygłoszeniu prezentacji tak, aby była ona naturalna i przystępna.Książka prezentuje rzetelną wiedzę oraz techniki przydatne w rozwijaniu umiejętności mówcy. Zawiera ciekawe studia przypadków, ćwiczenia, wiele inspiracji oraz obszerną część poświęconą storytellingowi.Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich, którzy chcieliby przemawiać publicznie, również w formie webinarów czy w innych formach prezentacji w internecie. To tytuł dla tych, którzy pragną udoskonalić swój warsztat mówcy o konkretne narzędzia i szukają sposobu, by jasno wyrażać myśli i skuteczniej osiągać cele zawodowe oraz prywatne z poszanowaniem innych ludzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21285 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.05.2024)
Książka
W koszyku
Spokojne i dostatnie życie Giovanniego - trzydziestoletniego pisarza - kończy się, gdy przez portal internetowy kontaktuje się z nim Ona. Nie zna nawet jej imienia, jednak ona zdaje się wiedzieć o nim wszystko. Czat z tą tajemniczą kobietą, początkowo niewinny, z upływem dni przekształca się w intrygującą wirtualną znajomość, by w końcu przerodzić się w prawdziwą obsesję. Decyzje Giovanniego będą miały wpływ nie tylko na niego, ale również na jego żonę i dwuletnią córkę. Gdy rozsądek walczy z fascynacją, nikt nie może być pewien rozwoju wypadków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 wł. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 wł. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 wł. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jo@nna / Agnieszka Opolska. - Wydanie I. - [Warszawa] : Axis Mundi Wydawnictwo, copyright 2018. - 465 stron ; 21 cm.
Joanna, współczesna trzydziestolatka, matka dwójki dzieci, jest rozczarowana zastojem w swoim życiu: w jej partnerskim związku brakuje miłości, satysfakcji z seksu. Nie czuje się przez partnera zrozumiana. Gdy poznaje Anetę, bibliotekarkę uzależnioną od seks czatów, pod jej wpływem nawiązuje internetowy kontakt z tajemniczym "Writerem". "Jo@nna" to wielowątkowa powieść o dzisiejszych kobietach i problemach, z jakimi się zmagają. O macierzyństwie, jego trudach i urokach. O wyborze między rodziną a pasją i samorozwojem. O pragnieniu miłości i akceptacji, wreszcie o seksualności i bogatym życiu wewnętrznym, które często tłumione jest przez społeczne wzorce i nakazy. To dramat obyczajowy z elementami romansu, sensacji i komedii pomyłek. Czy mimo kłopotów i rozterek, życie bohaterki znów zacznie się układać?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Jo@nna [Książka mówiona] / Agnieszka Opolska. - [Warszawa] : Axis Mundi ; - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
838 min.
Nagranie na podstawie edycji książkowej: Warszawa : Wydawnictwo Axis Mundi, 2018.
Data wydania według strony www.audiobook.pl.
Czyta: Iwona Milerska.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
"Od jakiegoś czasu coraz częściej zastanawiałam się?, kim jesteśmy dla siebie i czy bylibyśmy razem, gdybyśmy nie mieli dzieci...". Joanna, współczesna trzydziestolatka, matka dwójki dzieci, jest rozczarowana zastojem w swoim życiu: w jej partnerskim związku brakuje miłości, satysfakcji z seksu. Nie czuje się przez partnera zrozumiana. Gdy poznaje Anetę, bibliotekarkę uzależnioną od seks czatów, pod jej wpływem nawiązuje internetowy kontakt z tajemniczym "Writerem". "Jo@nna" to wielowątkowa powieść o dzisiejszych kobietach i problemach, z jakimi się zmagają. O macierzyństwie, jego trudach i urokach. O wyborze między rodziną a pasją i samorozwojem. O pragnieniu miłości i akceptacji, wreszcie o seksualności i bogatym życiu wewnętrznym, które często tłumione jest przez społeczne wzorce i nakazy. To dramat obyczajowy z elementami romansu, sensacji i komedii pomyłek. Czy mimo kłopotów i rozterek, życie bohaterki znów zacznie się układać?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 3887)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Publikacja wieloautorska "Co nowego w nowych mediach? Transformacje, perspektywy, oczekiwania" to zbiór referatów (niektórych w wersji rozszerzonej, uzupełnionej) wygłoszonych podczas ogólnopolskiej konferencji naukowej, która odbyła się 27 kwietnia 2016 roku w Katowicach. Autorzy artykułów zaprezentowali w tomie zagadnienia związane ze sferą wizualną interfejsów, algorytmami warunkującymi optykę naszego oglądu świata, nowymi zachowaniami komunikacyjnymi, czy wykorzystaniem nowych mediów w edukacji. Praca może być skierowana do wszystkich uczestników nowomedialnej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 217-230. Indeksy.
Żyjemy w czasach, w których dostęp do Internetu przestał być wyborem. W dobie sieciowego społeczeństwa informacyjnego niekorzystanie z sieci może skutkować wykluczeniem z wielu sfer życia, zarówno prywatnego, jak i publicznego. Rozwój i upowszechnienie dostępu do Internetu, a także pojawienie się narzędzi Web 2.0 początkowo spowodowały wybuch entuzjazmu. Internet stał się symbolem demokratyzacji, postrzegany był jako remedium na wiele bolączek współczesnego świata. Niektórzy w rozwoju ICT, powszechnej komputeryzacji i informatyzacji dopatrywali się potencjalnego źródła zrównoważonego rozwoju i narzędzi pozwalających redukować nierówności społeczne. Szybko jednak okazało się, że przestrzeń internetowa została zdominowana przez duże firmy świadczące usługi informacyjno-komunikacyjne, a ich działania budzą coraz więcej obaw.W ciągu kilku ostatnich lat Facebook stał się integralnym elementem przestrzeni internetowej. Mimo licznych kontrowersji,związanych zwłaszcza z polityką prywatności, liczba jego użytkowników stale wzrasta, a w 2017 roku przekroczyła dwa miliardy. Coraz częściej można się spotkać z opinią, że Facebook stanowi współcześnie "drzwi do całego Internetu". Rodzą się jednak pytania: Jakie są społeczne konsekwencje tak ogromnej popularności założonego przez Marka Zuckerberga serwisu? Czy korzystaniez Facebooka jest dziś dla internautów wyborem, czy może koniecznością? Jakie są doświadczenia osób, które zdecydowały się opuścić serwis? Co się stanie, kiedy spróbujemy na kilka dni usunąć swój profil? Książka stanowi próbę odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących fenomenu amerykańskiego serwisu społecznościowegoKsiążka przedstawia kompletny obraz dylematów stojących przed osobami decydującymi się na zrezygnowanie z korzystania z Facebooka. Można ją określić jako ambitną i interdyscyplinarną próbę analizy zjawiska w kategoriach jakościowych, rozszerzoną o osadzenie omawianej problematyki w kontekście rozwoju społeczeństwa informacyjnego, społeczeństwa sieciowego i mediów społecznościowych. Badanie empiryczne to nadzwyczaj udana jakościowa analiza przyczyn dołączenia i "wypisywania się" ze społeczności FB oraz dyskomfortu i niepokoju z tym związanego (głównie obawy przed missing out, charakterystycznej dla strategii pokolenia FB i konieczności doinformowania się w dobie nadmiaru informacji).Z recenzji prof. dr. hab. Bohdana JungaMalwina Popiołek - doktor nauk społecznych, zatrudniona w Instytucie Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego na stanowisku adiunkta. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki dotyczącej funkcjonowania mediów (zwłaszcza nowych) i technologii informacyjno- komunikacyjnych we współczesnym świecie. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych na temat różnych kontekstów rozwoju społeczeństwa informacyjnego, w tym zarządzania prywatnością w Internecie, e-administracji i podziałów cyfrowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 217-230. Indeksy.
Dostępna również jako e-book.
Żyjemy w czasach, w których dostęp do Internetu przestał być wyborem. W dobie sieciowego społeczeństwa informacyjnego niekorzystanie z sieci może skutkować wykluczeniem z wielu sfer życia, zarówno prywatnego, jak i publicznego. Rozwój i upowszechnienie dostępu do Internetu, a także pojawienie się narzędzi Web 2.0 początkowo spowodowały wybuch entuzjazmu. Internet stał się symbolem demokratyzacji, postrzegany był jako remedium na wiele bolączek współczesnego świata. Niektórzy w rozwoju ICT, powszechnej komputeryzacji i informatyzacji dopatrywali się potencjalnego źródła zrównoważonego rozwoju i narzędzi pozwalających redukować nierówności społeczne. Szybko jednak okazało się, że przestrzeń internetowa została zdominowana przez duże firmy świadczące usługi informacyjno-komunikacyjne, a ich działania budzą coraz więcej obaw.W ciągu kilku ostatnich lat Facebook stał się integralnym elementem przestrzeni internetowej. Mimo licznych kontrowersji,związanych zwłaszcza z polityką prywatności, liczba jego użytkowników stale wzrasta, a w 2017 roku przekroczyła dwa miliardy. Coraz częściej można się spotkać z opinią, że Facebook stanowi współcześnie "drzwi do całego Internetu". Rodzą się jednak pytania: Jakie są społeczne konsekwencje tak ogromnej popularności założonego przez Marka Zuckerberga serwisu? Czy korzystaniez Facebooka jest dziś dla internautów wyborem, czy może koniecznością? Jakie są doświadczenia osób, które zdecydowały się opuścić serwis? Co się stanie, kiedy spróbujemy na kilka dni usunąć swój profil? Książka stanowi próbę odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących fenomenu amerykańskiego serwisu społecznościowegoKsiążka przedstawia kompletny obraz dylematów stojących przed osobami decydującymi się na zrezygnowanie z korzystania z Facebooka. Można ją określić jako ambitną i interdyscyplinarną próbę analizy zjawiska w kategoriach jakościowych, rozszerzoną o osadzenie omawianej problematyki w kontekście rozwoju społeczeństwa informacyjnego, społeczeństwa sieciowego i mediów społecznościowych. Badanie empiryczne to nadzwyczaj udana jakościowa analiza przyczyn dołączenia i "wypisywania się" ze społeczności FB oraz dyskomfortu i niepokoju z tym związanego (głównie obawy przed missing out, charakterystycznej dla strategii pokolenia FB i konieczności doinformowania się w dobie nadmiaru informacji).Z recenzji prof. dr. hab. Bohdana JungaMalwina Popiołek - doktor nauk społecznych, zatrudniona w Instytucie Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego na stanowisku adiunkta. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki dotyczącej funkcjonowania mediów (zwłaszcza nowych) i technologii informacyjno- komunikacyjnych we współczesnym świecie. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych na temat różnych kontekstów rozwoju społeczeństwa informacyjnego, w tym zarządzania prywatnością w Internecie, e-administracji i podziałów cyfrowych.
Wstęp * CZĘŚĆ I * 1. Serwisy społecznościowe i ich miejsce w przestrzeni medialnej * 1.1. Nowe media w teorii mediów * 1.2. Nowe media czy nowe technologie? * 1.3. Media społecznościowe jako podkategoria nowych mediów * 1.4. Klasyfikacja mediów społecznościowych * 1.5. Serwisy społecznościowe jako podgrupa w ramach mediów społecznościowych * 1.6. Serwisy społecznościowe w rozwoju historycznym * 1.7. Polskie serwisy społecznościowe * 2. Społeczeństwo informacyjne – charakterystyka i modele rozwoju * 2.1. Społeczeństwo informacyjne – zarys teoretyczny i definicyjny * 2.2. Informacja i jej znaczenie w sieciowym społeczeństwie informacyjnym * 2.3. Wizje, modele i scenariusze rozwoju społeczeństwa informacyjnego * 2.4. Władza w sieciowym społeczeństwie informacyjnym * CZĘŚĆ II * 3. Serwisy społecznościowe w sieciowym społeczeństwie informacyjnym – analiza fenomenu Facebooka na podstawie badań własnych * 3.1. Przyczyny korzystania z Facebooka w literaturze przedmiotu * 3.2. Potrzeba kontroli i bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji * 3.3. Facebook jako podstawowy kanał przepływu informacji w świetle przeprowadzonego eksperymentu * 3.4. Znaczenie Facebooka w przestrzeni społecznej – analiza krytyczna * 4. Osoby niekorzystające z Facebooka – analiza form, przyczyn i konsekwencji niekorzystania z serwisu * 4.1. Osoby niekorzystające z Facebooka – różne podejścia teoretyczne i wyniki badań empirycznych * 4.2. Co to znaczy nie korzystać z Facebooka? * 4.3. Decyzje o usunięciu konta – trudności i dylematy * 4.4. Społeczne postrzeganie osób nieposiadających konta na Facebooku * 4.5. Życie bez Facebooka – co można zyskać, a co stracić * 4.6. Pozory bezpieczeństwa i algorytm zachłanny * Zakończenie * Bibliografia * Podziękowania * Indeks rzeczowy * Indeks osobowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58053 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
217 min.
Data wydania wg: https://www.empik.com/sila-prawdziwej-przyjazni-niepelka-tom-2-schrammek-dorota,p1225584100,ksiazka-p.
Audiobook wydano w porozumieniu z Wydawnictwem "Szara Godzina".
Stanowi 2 część cyklu. Część 1. pt.: Niepełka.
Czyta: Lena Schimscheiner.
Nagranie w formacie mp3.
Bohaterką cyklu jest Weronika, której ze względu na niepełnosprawność nadano przydomek Niepełka. Tym razem obdarzona talentem fotograficznym dziewczyna i jej przyjaciele, spędzają deszczowe wakacje w domu. Świat nastolatków w dobie wszechwładnej technologii informatycznej jest bardziej skomplikowany, niż był za czasów młodości ich rodziców. Czy internet całkowicie zdominuje bohaterów? Co musi się wydarzyć, by zrozumieli własne błędy? Jakie nowe tajemnice wkradną się między nich?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tego nie mogę ci powiedzieć / Justyna Sznajder. - Wydanie I. - Białystok : Wydawnictwo Kobiece, 2021. - 275, [5] stron ; 21 cm.
(Yo)
Książka dostępna także jako audiobook i e-book.
Jeden moment, który zmienia wszystko. Karolina to dziewczyna z dobrego domu, której świat wywrócił się do góry nogami. Odcina się od znajomych i całe dnie spędza w domu, składając origami lub grając w LOL-a. To właśnie w tej grze poznaje Kubę, chłopaka z zupełnie innego środowiska. Jego codzienność to stosujący przemoc ojciec, zastraszona matka oraz młodsze rodzeństwo, które chłopak chciałby uchronić przed złem tego świata. Gdy między Kubą a Karoliną powstaje więź wykraczająca poza przyjaźń z Internetu, postanawiają spotkać się w realu. Czy będą w stanie się w ogóle porozumieć? Czy Karolina wreszcie zdradzi Kubie swój największy sekret? Ten, który do tej pory zbywała krótkim "tego nie mogę ci powiedzieć"?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [209]-222.
Dostępne również jako e-book.
Streszczenie w języku angielskim.
Prezentowana monografia dotyczy opracowania kompleksowego projektu e-zajęć oraz komunikacyjnej perspektywy oglądu języka używanego przez nauczycieli akademickich i studentów na platformach edukacyjnych, gdzie kluczową rolę odgrywa nie tylko sam komunikat językowy, lecz także sytuacja i miejsce jego zapisywania, zapośredniczenie kontaktu przez media i szeroko pojęty kontekst społeczno-kulturowo-edukacyjny, które prowadzą do realizacji (bądź braku) zamiaru komunikacyjnego, a więc i edukacyjnego.Podjęte rozważania nad komunikacją w czasie e-zajęć prowadzonych na polskich uczelniach mieszczą się w nurcie szeroko pojętej pragmatyki językowej, dotyczą bowiem intencjonalnych działań komunikacyjnych i struktur znaczeniowych organizujących przekaz językowy. Choć każde e-zajęcia mają niepowtarzalny układ, zdeterminowany różnymi czynnikami, można wyróżnić względnie trwałe formy komunikowania, np. sposoby inicjowania i zamykania kontaktu czy strategie prowadzenia dyskusji dydaktycznych, co pozwala na wysnucie wniosków o strukturach interakcyjnych zachodzących na platformach edukacyjnych. "Wielu osobom zajęcia e-learningowe jawią się [...] jako atrakcyjna forma kształcenia, dość łatwa i szybka w realizacji, niewymagająca wielu przygotowań i nieabsorbująca czasu. Autorka trafnie dowodzi, że to mylne wyobrażenia i nawet posiadanie dużego doświadczenia i umiejętności nie skraca czasu niezbędnego do opracowania kursu e-learningowego oraz nie gwarantuje zawsze sukcesu. To forma, która wymaga dużego zaangażowania prowadzącego, stosowania różnych sposobów aktywizacji uczestników. Stąd istotne jest ukazanie konsekwencji wyboru strategii komunikacyjnej, co jest niewątpliwą zaletą pracy." Z recenzji dr hab. prof. UW Iwony Burkackiej, Uniwersytet Warszawski
Wykaz skrótów * Wprowadzenie * 1. W gąszczu terminów i zjawisk - co wiemy o e-edukacji? * 1.1. E-learning i jego formy * 1.2. Organizacja instytucjonalna e-edukacji * 1.3. Pedagogiczne, metodyczne i dydaktyczne aspekty e-learningu * 2. Projekt metodyczny e-zajęć - od pomysłu do ewaluacji * 2.1. Założenia * 2.2. Analiza - etap metapytań * 2.3. Projektowanie - etap pomysłów * 2.4. Opracowanie - etap tworzenia e-zajęć * 2.4.1. Materiały informacyjne * 2.4.2. Materiały służące przekazywaniu i budowaniu wiedzy * 2.4.3. Materiały służące aktywizacji, motywujące i utrwalające wiedzę * 2.4.4. Materiały sprawdzające wiedzę i umiejętności * 2.5. Realizacja - etap udostępnienia i przeprowadzenia e-zajęć * 2.6. Ewaluacja - etap monitorowania i sprawdzania osiągnięcia celów i efektów kształcenia * 2.7. Wnioski * 3. Studium przypadku - konwersatorium z kultury języka polskiego (opracowane według modelu ADDIE) * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Analiza * 3.3. Projektowanie * 3.4. Opracowanie zasobów edukacyjnych i instrukcji * 3.5. Realizacja e-zajęć * 3.6. Ewaluacja * 3.6.1. Poziom reakcji * 3.6.2. Poziom nauki * 4. E-learning - założenia komunikacyjne * 4.1. Komunikacja na platformie edukacyjnej - wprowadzenie * 4.2. Założenia sytuacji komunikacyjnej w sieci i w e-edukacji * 4.2.1. Nadawca i odbiorca w e-edukacji * 4.2.2. Kontakt * 4.2.3. Przestrzeń i czas komunikacji w e-edukacji * 4.2.4. Kod * 4.3. Modele komunikacji w e-edukacji * 4.4. Wnioski * 5. E-learning - nowy paradygmat komunikacji w dyskursie edukacyjnym? * 5.1. Strategie inicjowania zajęć i komunikacji na platformie edukacyjnej * 5.1.1. Tytuł postu inicjującego * 5.1.2. Część otwierająca komunikat inicjujący * 5.1.3. Część główna komunikatu inicjującego * 5.1.4. Część zamykająca komunikat inicjujący * 5.1.5. Fortunność i niefortunność inicjowania kontaktu podczas e-zajęć * 5.2. Strategie prowadzenia dyskusji edukacyjnych podczas e-zajęć * 5.3. Zamykanie komunikacji na platformie edukacyjnej * 5.4. Wnioski * 6. Dystans w komunikacji na zajęciach zdalnych * 6.1. Formy adresatywne jako środki skracania dystansu * 6.2. Powitania * 6.3. Kolokwializmy i ekspresywizmy * 6.4. Modyfikacje pisowni i interpunkcji * 6.5. Emotikony * 6.6. Wnioski * Podsumowanie * Bibliografia * Aneks * Spis rysunków * Spis tabel * Abstract
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57598 (1 egz.)
Kaucja: 35,18 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej