Ziółkowska Beata (1967- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Ziółkowska Beata (1967- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Dzieci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zaburzenia odżywiania
(3)
Anoreksja
(2)
Bulimia
(2)
Młodzież
(2)
Samookaleczenie
(2)
Autodestruktywność
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nadużywanie alkoholu
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nastolatki
(1)
Odżywianie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Problemy społeczne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Seksualność
(1)
Tożsamość (psychologia)
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wychowanie
(1)
Zachowanie
(1)
Zapobieganie
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-372. Indeksy.
Podręcznik napisany pod opieką prof. Anny Brzezińskiej, niekwestionowanego autorytetu w dziedzinie psychologii rozwoju, stanowi kompendium wiedzy na temat rozwoju człowieka na przestrzeni całego życia: od okresu prenatalnego do starości. Dzięki niemu czytelnik pozna zakres zainteresowań tej dyscypliny, jej problemy i stosowane w niej strategie badawcze, a także najnowsze koncepcje. Zapozna się ze szczegółowym omówieniem kolejnych okresów życia pod względem rozwoju fizycznego, społecznego, osobowości i procesów poznawczych, jak również kształtowania się tożsamości, przebiegu i skutków kryzysów rozwojowych oraz źródeł i znaczenia udzielanego wsparcia. Autorki omawiają czynniki inicjujące zmiany rozwojowe oraz charakter owych zmian. Przedstawiają między innymi zagadnienia dotyczące wyboru zawodu i znaczenia pracy, rozwoju kariery, realizowania się w roli małżonka, rodzica, dziadka, jak też wybrane problemy zdrowotne. Prezentują spojrzenie na rozwój psychiczny człowieka w związku z jego społeczno-kulturowymi uwarunkowaniami. To pozwala ująć rozwijającą się jednostkę jako sprawcę zmian, które zachodzą zarówno w niej samej, jak i w otoczeniu, szczególnie w relacjach z innym ludźmi.
Rozdział 1 * Co i jak bada psychologia rozwoju? * 1.1. Zmiany społeczne oraz ich skutki dla rozwoju indywidualnego - obszary zapotrzebowania na badania psychologii rozwoju * 1.2. Status teorii i perspektywy badawcze * 1.3. Różnorodność sposobów opisywania i wyjaśniania rozwoju człowieka * 1.4. Nowe podejście w psychologii rozwoju * 1.5. Zadania psychologii rozwoju * 1.5.1. Zadania niespecyficzne * 1.5.2. Zadania specyficzne * Rozdział 2 * Zmiana a rozwój * 2.1. Pojęcie rozwoju * 2.2. Rodzaje zmian rozwojowych * 2.2.1. Zmiany ilościowe i zmiany jakościowe * 2.2.2. Zmiany uniwersalne, wspólne i indywidualne * 2.2.3. Zmiany punktualne i niepunktualne * 2.2.4. Zmiany wynikające z wewnętrznej logiki rozwoju i będące efektem nagłych wydarzeń życiowych * 2.3. Dynamika zmian rozwojowych * 2.3.1. Podstawowe procesy determinujące zmianę rozwojową: dojrzewanie i uczenie się * 2.3.2. Ciągłość versus nieciągłość w rozwoju * 2.3.3. Okresy krytyczne i sensytywne w rozwoju * 2.4. Interakcje czynników rozwoju * 2.4.1. Zróżnicowanie podejść interakcyjnych do ujmowania czynników rozwoju * 2.4.2. Wewnętrzne modele doświadczenia a interakcja czynników rozwoju * 2.5. Etapy rozwoju i zadania rozwojowe * 2.5.1. Kryteria podziału życia człowieka na etapy * 2.5.2. Zadania rozwojowe jako narzędzie opisywania zmian rozwojowych na różnych etapach życia * 2.5.3. Zadanie rozwojowe a kryzys rozwojowy * 2.5.4. Przyjęta koncepcja wyodrębniania etapów w procesie rozwoju * Rozdział 3 * Badania nad procesem i efektami rozwoju * 3.1. Podejścia badawcze w psychologii rozwoju * 3.2. Problemy badawcze psychologii rozwoju * 3.2.1. Operacjonalizacja badanego zjawiska * 3.2.2. Operacjonalizacja pojęcia zmiany rozwojowej * 3.2.3. Konstrukcja modelu czynników istotnych dla badanego zjawiska * 3.3. Strategie prowadzenia badań * 3.3.1. Badania diachroniczne i synchroniczno-funkcjonalne * 3.3.2. Badania eksperymentalne i typu ex post facto * 3.3.3. Badania kontrolujące wpływ wieku i przynależności do grupy pokoleniowej * 3.3.4. Porównanie strategii prowadzenia badań * 3.3.5. Tworzenie próby badawczej i metody zbierania danych * Rozdział 4 * Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym * 4.1. Struktura I ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów * 4.1.1. Okres prenatalny * 4.1.2. Okres noworodkowy * 4.1.3. Okres niemowlęcy * 4.2. Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne * 4.2.1. Rozwój układu nerwowego * 4.2.2. Rozwój percepcyjny * 4.2.3. Rozwój motoryczny * 4.3. Rozwój procesów poznawczych * 4.3.1. Inteligencja sensomotoryczna * 4.3.2. Stałość przedmiotu * 4.3.3. Komunikowanie się i rozwój mowy * 4.4. Rozwój społeczny i rozwój osobowości * 4.4.1. Pierwszy komponent zdrowej osobowości: poczucie podstawowej ufności * 4.4.2. Relacja przywiązania * 4.5. Zagrożenia dla rozwoju dziecka w I erze * 4.6. Efekty rozwojowe - z czym dziecko kończy I erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze II * Rozdział 5 * Rozwój w okresie dzieciństwa * 5.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów * 5.1.1. Wczesne dzieciństwo - wiek poniemowlęcy * 5.1.2. Środkowe dzieciństwo - wiek przedszkolny * 5.1.3. Późne dzieciństwo - wiek szkolny * 5.2. Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne * 5.3. Rozwój procesów psychicznych * 5.3.1. Rozwój poznawczy - od stadium przedoperacyjnego do stadium operacji konkretnych * 5.3.2. Rozwój pamięci i strategii zapamiętywania * 5.3.3. Rozwój moralny - od moralności heteronomicznej do moralności autonomicznej * 5.3.4. Komunikowanie się i rozwój mowy * 5.4. Zabawa i nauka * 5.4.1. Od zabawy na serio do zabawy na niby * 5.4.2. Od uczenia się spontanicznego do uczenia się pod kierunkiem * 5.5. Rozwój społeczny i rozwój osobowości * 5.5.1. Nowe komponenty zdrowej osobowości: autonomia - inicjatywa - kompetencja * 5.5.2. Style wychowania a kształtowanie się osobowości dziecka * 5.5.3. Kształtowanie się samooceny * 5.5.4. Kształtowanie się gotowości szkolnej * 5.5.5. Rozwój społeczny - relacje z dorosłymi i z rówieśnikami * 5.6. Przebieg i skutki kryzysów w rozwoju dziecka * 5.6.1. Kryzys trzeciego roku życia * 5.6.2. Kryzys szóstego, siódmego roku życia * 5.7. Efekty rozwojowe - z czym dziecko kończy II erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze III * Rozdział 6 * Rozwój w okresie dorastania * 6.1. Istota III ery rozwoju * 6.2. Zadania okresu adolescencji * 6.3. Społeczne środowiska rozwoju w okresie adolescencji * 6.4. Zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej * 6.4.1. Zmiany biologiczne (soma) * 6.4.2. Zmiany psychiczne (psyche) * 6.4.3. Zmiany społeczne (polis) * 6.5. Istota kryzysu adolescencyjnego * 6.6. Kształtowanie się tożsamości * 6.6.1. Etapy powstawania tożsamości według koncepcji Jamesa Marcii * 6.6.2. Stabilność czy zmienność statusów tożsamości * 6.6.3. Zróżnicowanie form tożsamości w okresie dorastania * 6.6.4. Weryfikacja dwuetapowego modelu kształtowania się tożsamości * 6.7. Tożsamość negatywna i jej znaczenie w procesie rozwoju * 6.8. Zaburzenia rozwoju w okresie dorastania * 6.8.1. Zaburzenia łaknienia * 6.8.2. Depresja młodzieńcza * 6.8.3. Uzależnienie od alkoholu i narkotyków * 6.9. Źródła i istota wsparcia udzielanego nastolatkom * 6.10. Efekty rozwojowe - z czym dorastający kończy III erę rozwoju i do czego jest gotowy w erze IV * Rozdział 7 * Rozwój w okresie dorosłości * 7.1. Istota IV ery rozwoju * 7.2. Podział okresu dorosłości na etapy i zadania z nimi związane * 7.2.1. Wczesna faza dorosłości * 7.2.2. Środkowa faza dorosłości * 7.2.3. Późna faza dorosłości * 7.3. Rozwiązanie kryzysu okresu adolescencji a proces wchodzenia w dorosłość * 7.4. Zmiany okresu dorosłości * 7.4.1. Zmiany biologiczne i ich źródła * 7.4.2. Zmiany psychiczne i ich źródła * 7.4.3. Zmiany relacji społecznych i ich źródła * 7.4.4. Kryzysy dorosłości i ich źródła * 7.5. Od debiutanta do mistrza - o uczeniu się roli osoby dorosłej * 7.6. Ewolucja roli pracownika w dorosłości * 7.6.1. Wybór zawodu i znaczenie pracy * 7.6.2. Rozwój ścieżki kariery zawodowej * 7.6.3. Podstawowe problemy związane z pracą * 7.7. Życie rodzinne w okresie dorosłości * 7.7.1. Typy związków między ludźmi a status tożsamości * 7.7.2. Początki życia rodzinnego * 7.7.3. Etapy rozwoju rodziny i sposoby realizowania ról małżeńskich * 7.7.4. Zmiany w realizowaniu roli rodzica * 7.7.5. Zamiana ról - dorośli jako opiekunowie rodziców * 7.7.6. Nowe role dorosłych - dorośli jako babcie i dziadkowie * 7.8. Wybrane problemy zdrowotne okresu dorosłości * 7.9. Efekty rozwojowe ery IV
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17708 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01.A (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 140-146.
Młodzi ludzie, szukając swojego miejsca w świecie, bywają niepewni i zagubieni. Chcą zarówno zachować swą indywidualność i oryginalność, jak również upodobnić się do rówieśników, wzorców medialnych itp. W żmudnym procesie poszukiwania własnej tożsamości często podejmują działania, które godzą w ich zdrowie i prawidłowy rozwój. Jednym z nich jest niekontrolowane objadanie się i przeczyszczanie. Książka jest kompendium podstawowej wiedzy dla rodziców, nauczycieli i wychowawców z zakresu bulimii; szczegółowo zaś jej epidemiologii, symptomatologii, mechanizmu, metod leczenia i wspierania chorych. Autorki skupiają się w niej przede wszystkim na przekazaniu Czytelnikowi zarówno niezbędnego minimum informacji teoretycznych, jak i wskazują na konieczność trenowania i wykorzystywania określonych umiejętności praktycznych pomocnych w rozpoznawaniu bulimii oraz udzielaniu pomocy osobom ujawniającym jej symptomy. Dobry kontakt dorosłego z dzieckiem/dorastającym stanowi bowiem olbrzymi zasób sprzyjający budowaniu ich wzajemnej relacji i efektywności procesu wspierania. Wzajemne zaufanie, otwartość, akceptacja zwiększają prawdopodobieństwo wczesnego dostrzeżenia nieprawidłowości w sferze odżywiania dziecka, a dalej - otwartej z nim na ten temat rozmowie i uruchomieniu działań pomocowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 127-[131].
Poradnik, który oddajemy w ręce Czytelnika, w sposób przystępny ujmuje problematykę zaburzeń odżywiania. Intencją Autorek jest, by książka służyła radą w trudnej walce z chorobą na wszystkich etapach - od zauważenia jej symptomów aż do pracy ze specjalistami: lekarzami rodzinnymi, psychiatrami, psychologami, dietetykami. Książka przekazuje niezbędne minimum wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych, obala mity dotyczące jedzenia, zaburzeń odżywiania oraz procesu leczenia, odpowiada na najczęściej zadawane pytania. Poradnik ma przygotować do pomocy, zachęcić, ośmielić do działania i współpracy, a ponadto uświadomić Państwu, że odpowiedzialnością za problemy z odżywianiem nie można obarczać wyłącznie rodziców i opiekunów. Szybko zmieniająca się rzeczywistość sprawia bowiem, że nie jesteśmy w stanie nad wszystkim zapanować. Ważne, aby w odpowiednim momencie z namysłem podejść do problemu i próbować go rozwiązać wspólnymi siłami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50084 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 183-193.
Zaburzenia żywienia oraz okaleczanie się często ze sobą współwystępują. Budzą lęk i niezrozumienie otoczenia, stanowiąc tym samym wyzwanie dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem. Tymczasem dla młodych ludzi zachowania te bywają drogą do realizacji ważnych potrzeb. Wzmacniają poczucie własnej wartości, bywają sposobem kontrolowania własnego życia lub strategią radzenia sobie z silnymi emocjami, które towarzyszą kryzysowi tożsamości okresu dorastania. Autorzy adresują książkę przede wszystkim do osób, które pozostają w kontakcie z młodzieżą i czują się odpowiedzialne za wspieranie prawidłowego jej rozwoju. Kierują ją do wychowawców, nauczycieli i opiekunów szkół, internatów, szpitali, świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Osoby te często jako pierwsze odbierają sygnały o autodestruktywnych tendencjach wychowanków. Z odpowiednią wiedzą mogą stać się nieocenionym źródłem wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, przeciwdziałać pogłębianiu problemu, budzić motywację do korzystania z profesjonalnej pomocy oraz inicjować działania profilaktyczne wśród kolegów osób dotkniętych problemem autodestruktywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 26.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autodestruktywność dzieci i młodzieży / Beata Ziółkowska, Jowita Wycisk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 300 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [254]-284.
Celem książki jest przedstawienie zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży oraz społeczno-kulturowych, osobowościowych i fizjologicznych determinant rozwijania autodestruktywności w różnej postaci.Czas adolescencji, zarówno z uwagi na przemiany biologiczne, jak i psychospołeczne, związane z formowaniem tożsamości, jest okresem ryzyka dlarozwijania niekorzystnych zachowań. Jednocześnie, im wcześniej pojawiają się problemy w funkcjonowaniu jednostki, tym większe ryzyko rozwojowe stanowią, bowiem modyfikują zarówno aktualne funkcjonowanie, jak i dalszy przebieg rozwoju, zdrowie somatyczne oraz psychiczne. Tym samym niezwykle istotne jest podejmowanie działań mających na celu sprawne wychwycenie niepokojących sygnałów i uruchomienie działań pomocowych.Oryginalność książki stanowi zebranie najbardziej istotnych zachowań autodestrukcyjnych w jednej pozycji, udokumentowanie obowiązujących stanowisk teoretycznych najnowszymi badaniami, a także spojrzenie na nie okiem ekspertów: neuropsychologa, edukatora-psychoprofilaktyka, psychiatry, psychoterapeuty, socjologa i teologa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19751 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
(Jak Wspomagać)
Bibliogr. s. 227-236.
Trudna sytuacja w jakiej znajdują się rodzice i opiekunowie dziecka z chorobą przewlekłą wymaga zrozumienia i zapoznania się z rzetelną wiedzą specjalistów. Dziecko chore może się również w pełni rozwijać jeśli tylko zapewni mu się optymalne warunki i wsparcie. By to ułatwić warto sięgnąć po sprawdzoną wiedzę wybitnych specjalistów.ĽDoskonała pomoc dla rodziców i opiekunów dziecka z chorobą przewlekłąĽRzetelna, przystępnie podana wiedza uznanych specjalistówTematem przewodnim książki są problemy psychologiczno-społeczne związane z doświadczaniem przez dziecko choroby przewlekłej. Autorka książki przybliża dane z teorii i badań nad tym zagadnieniem, prezentuje doświadczenia chorych dzieci i ich opiekunów, a także istotne informacje dotyczące praw oraz instytucji, w których można uzyskać pomoc. Duży nacisk kładzie się tu na postawę rodziców i opiekunów, jaką przyjmują wobec chorego dziecka - czy potrafią wspierać ogólny rozwój chorego dziecka, zaspokajać jego potrzebę samodzielności, nie zapominając przy tym o potrzebach pozostałych - zdrowych - dzieci. Książka jest adresowana do rodziców i opiekunów dzieci przewlekle chorych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Nie tylko dla dzieci...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5078 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Wychowanie dzieci i młodzieży jest procesem niezwykle odpowiedzialnym, złożonym, a niekiedy obciążającym opiekunów. Doświadczanie przez nich niepewności w niestabilnych czasach komplikuje próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie, do jakiej rzeczywistości przygotować najmłodsze pokolenia i jak je wspierać w radzeniu sobie z problemami. W monografii przeanalizowano najważniejsze konteksty rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży, a zatem rodzinę, szkołę i rynek pracy, wskazując zarówno na tkwiący w nich potencjał, jak i ewentualne zagrożenia. Dokonano także przeglądu problemów dzieci i młodzieży (wrażliwość i labilność emocjonalna, niepewność własnej seksualności, trudności w komunikowaniu swoich potrzeb i komunikowaniem się z innymi osobami oraz zaangażowanie w świat wirtualny). Wskazano ponadto niekonstruktywne drogi i rozwiązania, które podejmują młodzi ludzie w procesie radzenia sobie ze swoimi trudnościami i zaproponowano sposoby (samo)pomocy przydatne w zmaganiu się z nimi. Lektura książki zachęci teoretyków i badaczy do pogłębiania wiedzy w zakresie problematyki wychowania najmłodszych pokoleń i projektowania badań pomocnych w konstruowaniu coraz bardziej efektywnych form wsparcia dla dzieci, młodzieży i ich opiekunów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22420 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej