Brzezińska Anna (1949- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(13)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Brzezińska Anna (1949- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(159)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Studenci
(5)
Temat
Psychologia rozwojowa
(9)
Dziecko
(7)
Dzieci
(2)
Mowa
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Czytanie
(1)
Dorosłość
(1)
Metodologia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pisanie
(1)
Przemoc
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Socjologia
(1)
Spostrzeganie
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9, 159.9 P (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46526 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11119, 11143 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41884 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 11144, 6470 (2 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11116, 6640 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-372. Indeksy.
Podręcznik napisany pod opieką prof. Anny Brzezińskiej, niekwestionowanego autorytetu w dziedzinie psychologii rozwoju, stanowi kompendium wiedzy na temat rozwoju człowieka na przestrzeni całego życia: od okresu prenatalnego do starości. Dzięki niemu czytelnik pozna zakres zainteresowań tej dyscypliny, jej problemy i stosowane w niej strategie badawcze, a także najnowsze koncepcje. Zapozna się ze szczegółowym omówieniem kolejnych okresów życia pod względem rozwoju fizycznego, społecznego, osobowości i procesów poznawczych, jak również kształtowania się tożsamości, przebiegu i skutków kryzysów rozwojowych oraz źródeł i znaczenia udzielanego wsparcia. Autorki omawiają czynniki inicjujące zmiany rozwojowe oraz charakter owych zmian. Przedstawiają między innymi zagadnienia dotyczące wyboru zawodu i znaczenia pracy, rozwoju kariery, realizowania się w roli małżonka, rodzica, dziadka, jak też wybrane problemy zdrowotne. Prezentują spojrzenie na rozwój psychiczny człowieka w związku z jego społeczno-kulturowymi uwarunkowaniami. To pozwala ująć rozwijającą się jednostkę jako sprawcę zmian, które zachodzą zarówno w niej samej, jak i w otoczeniu, szczególnie w relacjach z innym ludźmi.
Rozdział 1 * Co i jak bada psychologia rozwoju? * 1.1. Zmiany społeczne oraz ich skutki dla rozwoju indywidualnego - obszary zapotrzebowania na badania psychologii rozwoju * 1.2. Status teorii i perspektywy badawcze * 1.3. Różnorodność sposobów opisywania i wyjaśniania rozwoju człowieka * 1.4. Nowe podejście w psychologii rozwoju * 1.5. Zadania psychologii rozwoju * 1.5.1. Zadania niespecyficzne * 1.5.2. Zadania specyficzne * Rozdział 2 * Zmiana a rozwój * 2.1. Pojęcie rozwoju * 2.2. Rodzaje zmian rozwojowych * 2.2.1. Zmiany ilościowe i zmiany jakościowe * 2.2.2. Zmiany uniwersalne, wspólne i indywidualne * 2.2.3. Zmiany punktualne i niepunktualne * 2.2.4. Zmiany wynikające z wewnętrznej logiki rozwoju i będące efektem nagłych wydarzeń życiowych * 2.3. Dynamika zmian rozwojowych * 2.3.1. Podstawowe procesy determinujące zmianę rozwojową: dojrzewanie i uczenie się * 2.3.2. Ciągłość versus nieciągłość w rozwoju * 2.3.3. Okresy krytyczne i sensytywne w rozwoju * 2.4. Interakcje czynników rozwoju * 2.4.1. Zróżnicowanie podejść interakcyjnych do ujmowania czynników rozwoju * 2.4.2. Wewnętrzne modele doświadczenia a interakcja czynników rozwoju * 2.5. Etapy rozwoju i zadania rozwojowe * 2.5.1. Kryteria podziału życia człowieka na etapy * 2.5.2. Zadania rozwojowe jako narzędzie opisywania zmian rozwojowych na różnych etapach życia * 2.5.3. Zadanie rozwojowe a kryzys rozwojowy * 2.5.4. Przyjęta koncepcja wyodrębniania etapów w procesie rozwoju * Rozdział 3 * Badania nad procesem i efektami rozwoju * 3.1. Podejścia badawcze w psychologii rozwoju * 3.2. Problemy badawcze psychologii rozwoju * 3.2.1. Operacjonalizacja badanego zjawiska * 3.2.2. Operacjonalizacja pojęcia zmiany rozwojowej * 3.2.3. Konstrukcja modelu czynników istotnych dla badanego zjawiska * 3.3. Strategie prowadzenia badań * 3.3.1. Badania diachroniczne i synchroniczno-funkcjonalne * 3.3.2. Badania eksperymentalne i typu ex post facto * 3.3.3. Badania kontrolujące wpływ wieku i przynależności do grupy pokoleniowej * 3.3.4. Porównanie strategii prowadzenia badań * 3.3.5. Tworzenie próby badawczej i metody zbierania danych * Rozdział 4 * Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym * 4.1. Struktura I ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów * 4.1.1. Okres prenatalny * 4.1.2. Okres noworodkowy * 4.1.3. Okres niemowlęcy * 4.2. Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne * 4.2.1. Rozwój układu nerwowego * 4.2.2. Rozwój percepcyjny * 4.2.3. Rozwój motoryczny * 4.3. Rozwój procesów poznawczych * 4.3.1. Inteligencja sensomotoryczna * 4.3.2. Stałość przedmiotu * 4.3.3. Komunikowanie się i rozwój mowy * 4.4. Rozwój społeczny i rozwój osobowości * 4.4.1. Pierwszy komponent zdrowej osobowości: poczucie podstawowej ufności * 4.4.2. Relacja przywiązania * 4.5. Zagrożenia dla rozwoju dziecka w I erze * 4.6. Efekty rozwojowe - z czym dziecko kończy I erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze II * Rozdział 5 * Rozwój w okresie dzieciństwa * 5.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów * 5.1.1. Wczesne dzieciństwo - wiek poniemowlęcy * 5.1.2. Środkowe dzieciństwo - wiek przedszkolny * 5.1.3. Późne dzieciństwo - wiek szkolny * 5.2. Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne * 5.3. Rozwój procesów psychicznych * 5.3.1. Rozwój poznawczy - od stadium przedoperacyjnego do stadium operacji konkretnych * 5.3.2. Rozwój pamięci i strategii zapamiętywania * 5.3.3. Rozwój moralny - od moralności heteronomicznej do moralności autonomicznej * 5.3.4. Komunikowanie się i rozwój mowy * 5.4. Zabawa i nauka * 5.4.1. Od zabawy na serio do zabawy na niby * 5.4.2. Od uczenia się spontanicznego do uczenia się pod kierunkiem * 5.5. Rozwój społeczny i rozwój osobowości * 5.5.1. Nowe komponenty zdrowej osobowości: autonomia - inicjatywa - kompetencja * 5.5.2. Style wychowania a kształtowanie się osobowości dziecka * 5.5.3. Kształtowanie się samooceny * 5.5.4. Kształtowanie się gotowości szkolnej * 5.5.5. Rozwój społeczny - relacje z dorosłymi i z rówieśnikami * 5.6. Przebieg i skutki kryzysów w rozwoju dziecka * 5.6.1. Kryzys trzeciego roku życia * 5.6.2. Kryzys szóstego, siódmego roku życia * 5.7. Efekty rozwojowe - z czym dziecko kończy II erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze III * Rozdział 6 * Rozwój w okresie dorastania * 6.1. Istota III ery rozwoju * 6.2. Zadania okresu adolescencji * 6.3. Społeczne środowiska rozwoju w okresie adolescencji * 6.4. Zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej * 6.4.1. Zmiany biologiczne (soma) * 6.4.2. Zmiany psychiczne (psyche) * 6.4.3. Zmiany społeczne (polis) * 6.5. Istota kryzysu adolescencyjnego * 6.6. Kształtowanie się tożsamości * 6.6.1. Etapy powstawania tożsamości według koncepcji Jamesa Marcii * 6.6.2. Stabilność czy zmienność statusów tożsamości * 6.6.3. Zróżnicowanie form tożsamości w okresie dorastania * 6.6.4. Weryfikacja dwuetapowego modelu kształtowania się tożsamości * 6.7. Tożsamość negatywna i jej znaczenie w procesie rozwoju * 6.8. Zaburzenia rozwoju w okresie dorastania * 6.8.1. Zaburzenia łaknienia * 6.8.2. Depresja młodzieńcza * 6.8.3. Uzależnienie od alkoholu i narkotyków * 6.9. Źródła i istota wsparcia udzielanego nastolatkom * 6.10. Efekty rozwojowe - z czym dorastający kończy III erę rozwoju i do czego jest gotowy w erze IV * Rozdział 7 * Rozwój w okresie dorosłości * 7.1. Istota IV ery rozwoju * 7.2. Podział okresu dorosłości na etapy i zadania z nimi związane * 7.2.1. Wczesna faza dorosłości * 7.2.2. Środkowa faza dorosłości * 7.2.3. Późna faza dorosłości * 7.3. Rozwiązanie kryzysu okresu adolescencji a proces wchodzenia w dorosłość * 7.4. Zmiany okresu dorosłości * 7.4.1. Zmiany biologiczne i ich źródła * 7.4.2. Zmiany psychiczne i ich źródła * 7.4.3. Zmiany relacji społecznych i ich źródła * 7.4.4. Kryzysy dorosłości i ich źródła * 7.5. Od debiutanta do mistrza - o uczeniu się roli osoby dorosłej * 7.6. Ewolucja roli pracownika w dorosłości * 7.6.1. Wybór zawodu i znaczenie pracy * 7.6.2. Rozwój ścieżki kariery zawodowej * 7.6.3. Podstawowe problemy związane z pracą * 7.7. Życie rodzinne w okresie dorosłości * 7.7.1. Typy związków między ludźmi a status tożsamości * 7.7.2. Początki życia rodzinnego * 7.7.3. Etapy rozwoju rodziny i sposoby realizowania ról małżeńskich * 7.7.4. Zmiany w realizowaniu roli rodzica * 7.7.5. Zamiana ról - dorośli jako opiekunowie rodziców * 7.7.6. Nowe role dorosłych - dorośli jako babcie i dziadkowie * 7.8. Wybrane problemy zdrowotne okresu dorosłości * 7.9. Efekty rozwojowe ery IV
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17708 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01.A (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
(Edukacja)
Na okł. podtyt.: praktyczna psychologia rozwojowa. Nazwy aut. na s. VII-X.
Bibliogr. s. 711-732. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49135 (1 egz.)
Kaucja: 45,90 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5345, 4809, 5346 (3 egz.)
(dostępność ok. 11.02.2020)
Książka
W koszyku
Psychologiczne portrety człowieka / redakcja Anna I. Brzezińska. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : GWP, 2020. - X, 749 stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
(Edukacja)
Na okładce: Praktyczna psychologia rozwojowa.
Bibliografia na stronach [711]-732. Indeksy.
Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu.
Wstęp. O CZYM I DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKA? - Anna Izabela Brzezińska * 1. JAK MYŚLIMY O ROZWOJU CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 2. JAK PRZEBIEGA ROZWÓJ CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 3. WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Magdalena Czub * 4. WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Tomasz Czub * 5. WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 6. WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 7. WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Błażej Smykowski * 8. WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Błażej Smykowski * 9. WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 10. WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Piotr Wiliński * 11. OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ NASTOLATKÓW? - Mariola Bardziejewska * 12. OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 13. OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ MŁODYCH DOROSŁYCH? ? - Beata Ziółkowska * 14. OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 15. ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DOJRZAŁYCH DOROSŁYCH? - Karolina Appelt * 16. ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 17. OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ LUDZI W WIEKU PODESZŁYM? - Joanna Janiszewska-Rain * 18. OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Anna Izabela Brzezińska i Szymon Hejmanowski * 19. JAK TRAFNIE ROZPOZNAWAĆ PROBLEMY ROZWOJOWE? - Anna Izabela Brzezinska * 20. JAK SKUTECZNIE WSPOMAGAĆ ROZWÓJ? - Anna Izabela Brzezinska * Zakończenie * JAK KORZYSTAC Z TEJ KSIĄŻKI? - Anna Izabela Brzezińska * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczne portrety człowieka / redakcja Anna I. Brzezińska. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : GWP, 2021. - X, 749 strony : ilustracje ; 25 cm.
Na okładce: Edukacja.
Bibliografia na stronach [711]-732. Indeksy.
Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu.
Wstęp * O CZYM I DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKA? - Anna Izabela Brzezińska * 1.JAK MYŚLIMY O ROZWOJU CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 2.JAK PRZEBIEGA ROZWÓJ CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 3.WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Magdalena Czub * 4.WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Tomasz Czub * 5.WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 6.WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 7.WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Błażej Smykowski * 8.WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? Błażej Smykowski * 9.WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 10.WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Piotr Wiliński * 11.OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ NASTOLATKÓW? - Mariola Bardziejewska * 12.OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 13.OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ MŁODYCH DOROSŁYCH? ? - Beata Ziółkowska * 14.OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 15.ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DOJRZAŁYCH DOROSŁYCH? - Karolina Appelt * 16.ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 17.OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ LUDZI W WIEKU PODESZŁYM? - Joanna Janiszewska-Rain * 18.OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Anna Izabela Brzezińska i Szymon Hejmanowski * 19.JAK TRAFNIE ROZPOZNAWAĆ PROBLEMY ROZWOJOWE? - Anna Izabela Brzezinska * 20.JAK SKUTECZNIE WSPOMAGAĆ ROZWÓJ? - Anna Izabela Brzezinska * Zakończenie * JAK KORZYSTAC Z TEJ KSIĄŻKI? - Anna Izabela Brzezińska * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe "Scholar", cop. 2007. - 296, [4] s. : il. ; 25 cm.
(Wykłady z Psychologii t. 3)
Bibliogr. s. 280-296.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Warszawa : "Scholar", 2000. - 296 s. : il. ; 24 cm.
(Wykłady z Psychologii t. 3)
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44595 (1 egz.)
Kaucja: 31,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [343]-361.
W prezentowanych w tym tomie tekstach analizujemy wyniki badań przeprowadzonych w latach 2012-2015 w poznańskich szkołach ponadgimnazjalnych. Uczestnikami badań byli uczniowie z sześciu zespołów szkół zawodowych i trzech liceów ogólnokształcących. Badania przeprowadzono w ramach projektu badawczego pt. ,,Mechanizmy formowania się tożsamości w okresie przejścia z adolescencji do dorosłości: regulacyjna rola emocji samoświadomościowych", flnansowanego przez Narodowe Centrum Nauki (projekt OPUS 2; kierownik projektu: Anna I. Brzezinska). Przedmiotem badań, prowadzonych w trzech kolejnych latach szkolnych (2012/2013, 2013/2014 i 2014/2015), dwukrotnie w ciągu każdego kolejnego roku szkolnego i w każdej wybranej do badań szkole, były wymiary rozwoju tożsamości oraz ich poznawcze, emocjonalne i społeczne korelaty. Prof, dr hab, Anna Izabela Brzezińska i Weronika Syska Podejmowanie zadań okresu wczesnej dorosłości i przyjęcie odpowiedzialności za własne wybory jest procesem niezwykle trudnym, silnie zakorzenionym w rozstrzygnięciach poprzednich stadiów rozwoju i bazującym na doświadczeniach radzenia sobie z kryzysami rozwojowymi na wszystkich wcześniejszych etapach życia. Nie ma jednej drogi do dorosłości, jest wiele różnych scieżek. O tych ścieżkach właśnie jest mowa w prezentowanej monografii. Podjęto w niej problem niełatwy, przed jakim staje nastolatek u progu dorosłości. Proces formowania się tożsamości wymaga od dorastającego podejmowania ryzyka, dokonywania wyborów, które mogą być obarczone różnymi błędami, wreszcie wymaga zaangażowania. Ale stawką jest określenie siebie, odkrycie swych mocnych i słabszych stron, skonfrontowanie własnej wizji siebie z tym, jak jest się postrzeganym przez innych. Monografla ta jest dziełem znakomitym i ma szansę wypełnić lukę w polskiej literaturze psychologicznej dotyczącej niezwykle ważnego etapu w życiu cztowieka, a mianowicie wkraczania w dorostość. Prof, dr hab. Barbara Bokus Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56390 (1 egz.)
Kaucja: 36,90 zł
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na skrzydełku okł.
Bibliogr. przy rozdz.
Dla studentów i doktorantów z kierunków studiów o profilu społecznym oraz psychologów, socjologów i pedagogów.
Część I. Planowanie badań empirycznych i komunikowanie ich rezultatów * Systematycznie modyfikowane autoreplikacje: logika programu badań empirycznych w psychologii * 1. Rzetelność podstawowego efektu * 2. Maksymalizacja trafności wewnętrznej * 3. Eliminacja alternatywnych wyjaśnień * 4. Maksymalizacja trafności zewnętrznej i teoretycznej * 5. Sprawdzanie skuteczności manipulacji * 6. Poszukiwanie moderatorów zależności * 7. Poszukiwanie mediatorów zależności * 8. Metaanaliza: ilościowa integracja wyników różnych badań * 9. Konkluzje * Kilka uwag na temat pojęcia zmiennej. Niespecyficzne zmienne zagregowane w badaniach psychologicznych * 1. Założenia * 2. Zmienne * 3. Zmienne w procesie badawczym * 4. "Etykiety zastępcze" i niespecyficzne zmienne zagregowane.... * 5. (Quasi-)socjologizacja psychologii? * 6. Wnioski - negatywne konsekwencje posługiwania się NZZ * Statystyczne kryteria przydatności raportu z badań do metaanalizy * 1. Kluczowe zagadnienia * 2. Ocena doniesień naukowych * 3. Przykładowe metaanalizy * 4. Podsumowanie * Psychologia poznawcza, marketing i prawo: metodologiczna analiza działalności firm konkurencyjnych na rynku gospodarczym * 1. Konstruktywizm w psychologii poznawczej * 2. Konstruktywizm w strategiach marketingowych * 3. Naruszenie prawa z rejestracji znaku towarowego * 4. Podobieństwo percepcyjne opakowań produktów "Hortex" i "Hortino" * 5. Podobieństwo znaczeniowe znaków towarowych "Intel" i "WinTel" * 6. Uwagi końcowe * Część II. Metody badań * Kulturowa adaptacja testów psychologicznych * 1. Kulturowy kontekst procedur diagnostycznych . * 2. Normalizacja a adaptacja kulturowa * 3. Procedura adaptacji kulturowej * 4. Zakończenie * Socjometria * 1. Ogólna charakterystyka socjometrii * 2. Warunki, jakie powinna spełniać metoda socjometryczna.... * 3. Zastosowanie socjometrii * 4. Przygotowanie i przebieg badania socjometrycznego * 5. Tabela socjometryczna * 6. Graficzna prezentacja materiału socjometrycznego * 7. Ilościowa analiza materiału socjometrycznego * 8. Korzyści z zastosowania metody socjometrii * Skale szacunkowe w badaniach diagnostycznych * 1. Rodzaje skal szacunkowych * 2. Zasady konstruowania skal szacunkowych * 3. Poziom pomiaru oszacowań * 4. Rzetelność skal szacunkowych * 5. Błędy popełniane przy szacowaniu * 6. Typy postaw wobec badania * 7. Podsumowanie * Część III. Statystyczna analiza danych * Analiza zmiennych porządkowych. Modele logarytmiczno-liniowe * 1. Modele dla zmiennych nominalnych * 2. Modele dla zmiennych porządkowych * 3. Modele dla większej liczby zmiennych * 4. Zakończenie * Wprowadzenie do analizy ścieżek * 1. Model regresji wielokrotnej MCR a model analizy ścieżek PA * 2. Przyczynowość w modelu analizy ścieżek * 3. Podstawowa charakterystyka i założenia analizy ścieżek * 4. Procedura analizy ścieżek * 5. Analiza przykładu * 6. Zmienne porządkowe w modelu PA * 7. Podsumowanie * Analiza regresji i analiza ścieżek w ujęciu pakietu statystycznego LISREL 8.51 * (2001) Karla G. Jóreskoga i Daga Sórboma * 1. Ogólny model równań strukturalnych * 2. Modele cząstkowe pełnego modelu równań strukturalnych w systemie LISREL * 3. Przykład zastosowania analizy regresji i analizy ścieżek * 4. Zakończenie * Konfirmacyjna analiza czynnikowa w ujęciu pakietu statystycznego LISREL 8.51 (2001) Karla G. Jóreskoga i Daga Sórboma * 1. Wprowadzenie * 2. Przykład zastosowania konfirmacyjnej analizy czynnikowej... * 3. Analiza wydruku komputerowego z konfirmacyjnej analizy czynnikowej podwymiarów charakteru skali TCI * 4. Zmiana modelu i próba oszacowania go raz jeszcze * 5. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54097 (1 egz.)
Kaucja: 27,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 377-394 i przy rozdz. Indeksy.
Dla studentów psychologii, pedagogiki i nauk społecznych oraz nauczycieli i wychowawców, osób zajmujących się wczesną interwencją, profilaktyką i terapią dzieci, dla lekarzy, pielęgniarek i rodziców.
Znakomity podręcznik ukazujący znaczenie dzieciństwa dla funkcjonowania człowieka przez całe życie:pozwala na zrozumienie sensu zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka;wyczerpująco omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka;wprowadza nowe, dotąd zupełnie w psychologii rozwoju nieobecne zagadnienia, jak: rola TV, komputerów i Internetu, porównania międzykulturowe;ułatwia przyswojenie wiedzy dzięki wyróżnieniom istotnych treści, słowniczkowi pojęć oraz zaproponowanej literaturze dodatkowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 377-394 i przy rozdziałach. Indeksy.
Dla studentów psychologii, pedagogiki i nauk społecznych oraz nauczycieli i wychowawców, osób zajmujących się wczesną interwencją, profilaktyką i terapią dzieci, dla lekarzy, pielęgniarek i rodziców.
Znakomity podręcznik ukazujący znaczenie dzieciństwa dla funkcjonowania człowieka przez całe życie:pozwala na zrozumienie sensu zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka;wyczerpująco omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka;wprowadza nowe, dotąd zupełnie w psychologii rozwoju nieobecne zagadnienia, jak: rola TV, komputerów i Internetu, porównania międzykulturowe;ułatwia przyswojenie wiedzy dzięki wyróżnieniom istotnych treści, słowniczkowi pojęć oraz zaproponowanej literaturze dodatkowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [377]-394 i przy rozdziałach. Indeksy.
Dla studentów psychologii, pedagogiki i nauk społecznych oraz nauczycieli i wychowawców, osób zajmujących się wczesną interwencją, profilaktyką i terapią dzieci, dla lekarzy, pielęgniarek i rodziców.
Znakomity podręcznik ukazujący znaczenie dzieciństwa dla funkcjonowania człowieka przez całe życie: pozwala na zrozumienie sensu zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka; wyczerpująco omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka; wprowadza nowe, dotąd zupełnie w psychologii rozwoju nieobecne zagadnienia, jak: rola TV, komputerów i Internetu, porównania międzykulturowe; ułatwia przyswojenie wiedzy dzięki wyróżnieniom istotnych treści, słowniczkowi pojęć oraz zaproponowanej literaturze dodatkowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Bibliogr. s. 377-394 i przy rozdz.
Dla studentów psychologii, pedagogiki i innych nauk społecznych, dla nauczycieli i wychowawców, osób zajmujących się wczesną interwencją, profilaktyką i terapią dzieci, także lekarzy, pielęgniarek oraz rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej