Promocja czytelnictwa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD52 (Rembielińska 6a)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(4)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Walczewska-Klimczak Grażyna
(2)
Andersen Hans Christian (1805-1875). Słowik
(1)
Bondar Andrij (1974- )
(1)
Bykowska Małgorzata Lidia
(1)
Celuch Małgorzata
(1)
Góra Anna
(1)
Gęborska Marlena
(1)
Hauff Wilhelm (1802-1827). Kalif bocian
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Kaczkowski Tomasz
(1)
Karasińska Małgorzata
(1)
Kiełczewska Anna
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887). O królewnie czarodziejce
(1)
Kulik Maria
(1)
Kusion Mariusz
(1)
Leśmian Bolesław (1878-1937). Baśń o rumaku zaklętym
(1)
Lipińska Anna (nauczyciel)
(1)
Lipka Maciej
(1)
Marchel Paweł (bibliotekarstwo)
(1)
Ogar Emiliâ Igorivna
(1)
Papuzińska Joanna (1939- )
(1)
Sadowska Anna (pedagog)
(1)
Sikora Barbara
(1)
Sobieska-Szostakiewicz Grażyna
(1)
Sobolewska Justyna (1972- )
(1)
Sowik Magdalena
(1)
Stawicka Emilia
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Todys Marta
(1)
Wandel Agnieszka
(1)
Wasiak Elżbieta
(1)
Łapiński Jacek (prawo)
(1)
Świderek Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(8)
Ukraina
(1)
Język
polski
(8)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Bibliotekarze
(3)
Rodzice
(3)
Animatorzy kultury
(1)
Edukatorzy
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Temat
Kobieta
(5200)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Promocja czytelnictwa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1587)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1345)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Osoby zaginione
(876)
Relacja romantyczna
(876)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Francja
(1)
Płock (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(4)
Hobby i czas wolny
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej błędna nazwa autora, prawidłowa: Emilia Stawicka.
Coraz większa liczba informacji, szybkie tempo ich przetwarzania oraz rozwój wiedzy i technologii informacyjnych zmieniły oblicze biblioteki. Nadal gromadzi ona, przechowuje i udostępnia zbiory. Ale to nie wystarczy. Czytelnik ma obecnie inne potrzeby, inaczej nabywa wiedzę i nie zawsze bezpośrednio w bibliotece. Sprawdź, jak zbudować ofertę, która byłaby atrakcyjna dla kolejnych pokoleń. Bajkoterapia, planszówki, konkursy, kody QR, sketchnoting, wolontariat - poznaj pomysły, które sprawdziły się w konkretnych bibliotekach. Od bibliotekarzy, którzy pracują zarówno w bibliotekach szkolnych, jak i publicznych dowiedz się: jak postępować z trudnym czytelnikiem ; dlaczego warto budować markę biblioteki ; jak przyciągnąć do biblioteki najmłodsze dzieci, nastolatków, a jak licealistów i studentów ; co nastolatkowie i studenci mówią o współczesnych polskich bibliotekach ; co biblioteka powinna oferować seniorom ; skąd wziąć pieniądze na zajęcia ; jak zarządzać projektami ; jak pisać skuteczne prośby o wsparcie finansowe ; jak powinna wyglądać współpraca, gdy prywatne przedsiębiorstwo chce wspierać bibliotekę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58596 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biblioteka aktywnie promująca książkę dziecięcą / Marlena Gęborska. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo SBP, 2018. - 280 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 185)
Bibliografia na stronach 252-259. Netografia na stronach 259-266. Indeksy.
Streszczenie angielskie. Równoległa strona tytułowa w języku angielskim.
Przedmiotem niniejszej publikacji są działania bibliotek aktywnie promujących książkę dziecięcą, z uwzględnieniem działań podejmowanych we współpracy z twórcami literatury dla dzieci i młodzieży oraz różnymi instytucjami. Zasadniczym celem rozprawy jest ukazanie oferty kulturalnej dla dzieci i młodzieży. Do celów szczegółowych należą: Ľprzedstawienie typologii i funkcji najpopularniejszych imprez bibliotecznych dla dzieci i młodzieży, Ľukazanie biblioteki jako jednego z elementów systemu promocji książki dziecięcej, Ľwyznaczenie wspólnych obszarów promocji biblioteki oraz pisarzy dla dzieci i młodzieży. Praca ma charakter syntetyczny, diagnostyczny oraz pragmatyczny. Powinna posłużyć zarówno badaczom, jak i bibliotekarzom jako przewodnik, który pozwoli na rozeznanie w możliwościach, określenie popełnianych błędów i wypróbowanie rozwiązań, które sprawdziły się już w innych bibliotekach, bądź mają szansę się sprawdzić, biorąc pod uwagę kierunki zachodzących w bibliotekarstwie zmian. Promocja książki i biblioteki powinna nie tylko polegać na ich prezentacji, ale też edukować, dążyć do zrozumienia i akceptacji, czyli tworzyć przestrzeń do działań. (ze Wstępu)
Wykaz skrotow i akronimow * Wstęp * 1. Udział bibliotek w ogolnopolskich akcjach promujących książkę i czytelnictwo * 1.1. Związki biblioteki z akcją „Cała Polska Czyta Dzieciom” * 1.2. Bookcrossing – ogolnopolska akcja (czerwiec) z imprezami towarzyszącymi (od 2004 roku) * 1.3. „Dzielę się książkami” – akcja społeczna zainicjowana w 2011 roku przez Fundację „Dziecko i Kultura” * 1.4. Booktalking w praktyce * 1.5. Ogolnopolska moda na biblioteczne konkursy fotograficzne „Przyłapani na czytaniu” * 2. Działania bibliotek skierowane do młodego odbiorcy * 2.1. Najpopularniejsze typy imprez bibliotecznych, formy pracy z czytelnikiem * 2.1.1. Imprezy cykliczne, związane z akcjami ogolnopolskimi * 2.1.2. Cykliczne, planowane lokalnie * 2.1.3. Długofalowe * 2.1.4. Okolicznościowe * 2.1.5. Inicjacyjne * 2.2. Analiza funkcjonalna imprez czytelniczych * 2.3. Materiały dokumentujące życie kulturalne bibliotek * 3. Tworca aktywnie promujący swoje pisarstwo w bibliotece * 3.1. Analiza aktywności wybranych wspołczesnych pisarzy * 3.2. Geografia spotkań autorskich w Polsce * Zakończenie * Wykaz załącznikow * Załącznik 1. Kwestionariusz ogolnopolskiej ankiety * Załącznik 2. Plakaty promujące „Tydzień Bibliotek” * Załącznik 3. Propozycja rocznego kalendarza imprez tematycznych * Załącznik 4. Materiały dokumentujące życie kulturalne bibliotek * Załącznik 5. Wyniki ogolnopolskiej ankiety – wykaz 85 autorow * Załącznik 6. Schemat sprawozdania z organizacji imprezy bibliotecznej * Załącznik 7. Wykaz konkursow literackich i nagrod za tworczość dla dzieci i młodzieży * Załącznik 8. Znaczenie blogu bibliotecznego – wywiad * Wykaz tabel, wykresow, rycin i zdjęć * Bibliografia i netografia * Indeks osobowy * Indeks przedmiotowy * Abstrakt
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 0 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteki - Dzieci - Młodzież ; 10)
Integralną częścią publikacji jest płyta z nagraniem czterech opowieści.
Płyta CD zawiera: Kalif bocian / Wilhelm Hauff ; Baśń o rumaku zaklętym / Bolesław Leśmian ; Słowik / Hans Christian Andersen ; O królewnie czarodziejce / Józef Ignacy Kraszewski.
Bibliografia na stronach 337-[340].
Przez warsztaty pracy z książką rozumiemy aktywne spotkania ludzi z literaturą, a jednocześnie ze sobą nawzajem. Publikację kierujemy do wszystkich, którzy już wykorzystują aktywne metody w swojej codziennej pracy, ale nadal poszukują nowych pomysłów oraz inspiracji. Myślimy również o adresatach poradnika zaciekawionych metodą KLANZY, zainteresowanych praktycznymi sposobami radzenia sobie z organizacją zajęć z książką i czytelnikami, być może planujących samodzielne prowadzenie warsztatów. Do takich odbiorców potencjalnie należą: bibliotekarze bibliotek publicznych i szkolnych, nauczyciele, studenci kierunków humanistycznych i społecznych, rodzice, animatorzy kultury zatrudnieni w domach kultury, centrach społecznej aktywności, w księgarniach oraz wszędzie tam, gdzie obecna jest książka i jej czytelnik. Poradnik będzie przydatny pośrednikom między książką a czytelnikiem, pracującym przede wszystkim z grupami. Integralną częścią publikacji jest płyta z nagraniem czterech opowieści. Maria Kulik opowiada baśnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 C (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 C (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 56365 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole to skarbnica pomysłów na zabawy związane z literaturą dziecięcą. Skierowana jest do nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przydatna będzie również osobom prowadzącym warsztaty czytelnicze dla dzieci w bibliotekach czy domach kultury.Czytelnik znajdzie tu wiele przykładów zabaw inspirowanych książkami dla dzieci tematycznych, językowych, muzyczno-ruchowych, tropiących itp., jak i wykorzystujących różnorodne techniki plastyczne (m.in. kreatywne opowieści, tworzenie albumu przyrodniczego, księgi emocji, komiksu, kalendarza, książki kucharskiej, książki skojarzeń, recyklingowej).Publikacja ta stanowić może także doskonały punkt wyjścia do pedagogizacji rodziców.Wydanie wzbogacają wywiady z Ewą Stadtmller (autorką ponad stu książek dla dzieci) oraz osobami, które, robiąc to na co dzień, podają przykłady, w jaki sposób można pomysłowo promować czytelnictwo wśród dzieci i ich rodziców.Jeśli chcesz w nietypowy sposób rozbudzić u dzieci miłość do literatury, sięgaj śmiało po tę pozycję!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego warto czytać?! / Jacek Łapiński. - Wydanie III, poprawione. - Łapy : Jacek Łapiński Media SMS, 2020. - 162 strony : faksymilia ; 21 cm.
Na okładce: Pasja zamiast nałogów - chyba że nałóg namiętnego czytania.
Myślenie to proces nieustanny. Przecież nie przestaniesz myśleć. Dlatego też nie przestawaj czytać! Co byśmy robili, gdyby nie było w naszym świecie książek? Bez książek siedzielibyśmy teraz na łące i paśli owce. Śmiejesz się? Powiem Ci, że bez książek nie byłoby ani telefonu, ani telewizora, ani komputera i Internetu. Nie wierzysz? To obejrzyj film o kulturach pierwotnych. Żyją bez książek i na prostym poziomie. Nasz XXI wiek (pomimo pewnych trudności) jest jednak wiekiem możliwości. Porównaj poziom rozwoju kultury piśmiennej i niepiśmiennej. Analfabetyzm XIX wieku - to brak umiejętności czytania i brak możliwości czytania. Analfabetyzm XXI wieku - to brak umiejętności zrozumienia tekstu i brak chęci czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 80-81, 114.
Streszczenia w języku angelskim, niemieckim, rosyjskim.
Autorami publikacji są naukowcy Uniwersytetu Warszawskiego i specjaliści w dziedzinie twórczej edukacji dzieci i młodzieży z Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie oraz bibliotekarze z Książnicy Płockiej i z placówek samorządowych powiatu płockiego.Książkę recenzowali prof. Anna Przecławska i prof. Marcin DrzewieckiWydawnictwo zawiera opis doświadczeń i obserwacji w pracy z małymi dziećmi /od 2 do 6 lat/ i podzielona jest na trzy części: Cz.I - zawiera teoretyczny kontekst do działań animacyjnych autorstwa Joanny Papuzińskiej, Grażyny Walczewskiej-Klimczak, Marii Parczewskiej i Janusza Byszewskiego Cz.II - relacje bibliotekarzy z prowadzonego projektu animacji czytelnictwa dziecięcego w latach 2000-2004 Cz.III - podsumowanie prowadzonych działań animacyjnych, wyniki obserwacji - jaki wpływ ma książka na rozwój psychiczny, intelektualno-emocjonalny dziecka.Książka zawiera przykładowe scenariusze zajęć, dokumentację fotograficzną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Книжка про читання / Юстина Соболевська ; переклад з пол'с'кои Андрия Бондара ; литературне опрацування перекладу та коментари Емилии Огар.
Literatura w języku ukraińskim.
Bibliografia, netografia na stronach 162-[168]. Indeks.
Це літературознавче дослідження, написане легкою і цікавою мовою, про процес читання, де кожен з читачів може малювати на берегах, записувати власні враження та історії; про морфологію читання, про особливості та певні ритуали під час читання. Книга про історію читання та сучасний контекст, для всіх, хто любить книги і для тих, хто хотів би зрозуміти філософію любові до книги.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 LU (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie książek rozwija wyobraźnię, bogate słownictwo, wspiera równowagę emocjonalną i ułatwia naukę w szkole. Nic dziwnego, że rodzicom, bibliotekarzom i nauczycielom zależy, aby dzieci już od najmłodszych lat zakochały się w książkach, a później samodzielnie po nie sięgały. Ale jak to osiągnąć? Małgorzata Swędrowska, ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w popularyzacji czytelnictwa i twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego, dzieli się sposobami na: wprowadzenie książek do codziennego życia dziecka ; - odkrywanie wielowymiarowości tekstu i ilustracji ; niezliczone zabawy (również ruchowe!) z książką ; aktywności związane z literaturą ; rozwój kompetencji potrzebnych do nauki czytania ; przebrnięcie przez szkolne lektury. "777 pomysłów na zabawy z książką" pomoże rodzicom i nauczycielom w wychowaniu dzieci, które pokochają czytanie. Zapraszamy do zabawy, która uczy!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21263 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [299]-315. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim i francuskim.
Monografia jest pierwszą tak obszerną pracą, w której w kompleksowy sposób przebadano rozwój, kształt i sposoby upowszechniania publikacji popularnonaukowych lub - zgodnie z nowszą terminologią - edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Podstawą była analiza francuskiego rynku wydawniczego, wybranego ze względu na to, że rozwój tego typu oferty przebiegał we Francji w sposób bardziej systematyczny niż w Polsce, do tego stopnia, że możliwe było uchwycenie określonych tendencji edytorskich, a także ukazanie dalekosiężnych strategii wydawniczych nieznanych w polskim edytorstwie. Autorce udało też się opisać szereg zjawisk obserwowanych globalnie, a więc także na polskim rynku wydawniczym. Za pomocą wieloaspektowego badania repertuaru reprezentatywnych dla tego sektora wydawnictw zdiagnozowała zmiany w zakresie dopasowania poszczególnych publikacji i serii wydawniczych do umiejętności czytelniczych różnych grup wiekowych, a także oszacowała stopień wykorzystania określonych gatunków piśmiennictwa oraz zmienne zainteresowanie daną problematyką. Wskazała przy tym na rosnące znaczenie tzw. gatunków pogranicza, z którymi związane są największe problemy terminologiczne i klasyfikacyjne, a także wpływ kultury masowej i rozwoju nowoczesnych technologii na kształt i tematykę książek. "Agnieszka Wandel wykonała olbrzymią pracę i dokonała w swojej monografii wielu ciekawych ustaleń [...]. Rozprawa ta powinna w pierwszej kolejności trafić do badaczy i studentów związanych z takimi dyscyplinami, jak bibliologia i informatologia, literaturoznawstwo, pedagogika czy kulturoznawstwo. Jestem przekonany, że okaże się ona pożyteczna dla każdego, kto jest zainteresowany zagadnieniem popularyzacji nauki, edytorstwem czy promocją książki dziecięcej i młodzieżowej, a więc wydawców, bibliotekarzy, nauczycieli i rodziców." Dr hab. Michał Rogoż, prof. UP w Krakowie.
CZĘŚĆ I. DZIEJE FRANCUSKIEJ KSIĄŻKI POPULARNONAUKOWEJ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY W ZARYSIE: R. 1. Od początków do końca XIX wieku: 1. XVIII wiek – potęga encyklopedyzmu ; 2. XIX wiek – złoty wiek książki popularnonaukowej ; R. 2. Od początku XX wieku po przełom XX i XXI wieku: 1. Dwudziestolecie międzywojenne – w poszukiwaniu nowej formy ; 2. Po II wojnie światowej – eksplozja form, gatunków, tematów ; CZĘŚĆ II. KSIĄŻKA POPULARNONAUKOWA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY NA WSPÓŁCZESNYM RYNKU WYDAWNICZYM WE FRANCJI: R. 3. Współczesny francuski rynek książki dla dzieci i młodzieży i jego społeczno-kulturalne uwarunkowania: 1. Struktura i rozmiary rynku książki dziecięco-młodzieżowej we Francji ; 2. Segmentacja francuskiego rynku książki dla dzieci i młodzieży ; 3. Działalność instytucji na rzecz popularyzacji książki dla dzieci i młodzieży ; 4. Targi książki ; R. 4. Krytyka i upowszechnianie książki popularnonaukowej dla dzieci i młodzieży we Francji: 1. Próba definicji i problemy terminologiczne ; 2. Krytyka książek popularnonaukowych ; 3. Upowszechnianie książki popularnonaukowej ; R. 5. Książka popularnonaukowa dla dzieci i młodzieży w repertuarze największych francuskich wydawców w latach 1983–2012. Strategie w zakresie strukturyzacji oferty: 1. Rozmiary analizowanej oferty – podstawowe dane liczbowe ; 2. Najważniejsze serie i kolekcje wydawnicze – ogólna charakterystyka edytorska ; 3. Wznowienia – strategie w zakresie reedycji serii ; R. 6. Książka popularnonaukowa dla dzieci i młodzieży w repertuarze największych francuskich wydawców w latach 1983–2012. Analiza formalna i rzeczowa: 1. Segmentacja oferty według wieku czytelników ; 2. Typy książek popularnonaukowych w podziale na gatunki piśmiennictwa ; 3. Tematyka książek popularnonaukowych według Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej ; R. 7. Najważniejsze kierunki w edytorstwie współczesnej książki popularnonaukowej dla dzieci i młodzieży. Innowacje – inspiracje – interakcje: 1. W poszukiwaniu autorytetów ; 2. Książka popularnonaukowa elementem systemu „produktu totalnego” ; 3. Wielka zabawa ; 4. Pół żartem, pół serio ; 5. Konwencjonalne media i nowe technologie – razem czy osobno?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej