Nauczyciele przedszkoli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(79)
Forma i typ
Książki
(79)
Publikacje dydaktyczne
(59)
Publikacje fachowe
(57)
Poradniki i przewodniki
(12)
Poezja
(4)
Muzyka
(3)
Proza
(3)
Dramat (rodzaj)
(2)
Nuty
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(75)
wypożyczone
(9)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(79)
Autor
Szmalec Jacek
(5)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Barańska Małgorzata
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Kołodziej Lidia
(3)
Stadtmüller Ewa
(3)
Zgondek Elżbieta
(3)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gąsieniec Stefan
(2)
Iwanicka Agnieszka
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Kowalcze-Filar Iwona
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Kurczek Kinga
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Makola Ewa
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Onochin-Mączka Magdalena
(2)
Siatrak Magdalena
(2)
Skawran Katarzyna
(2)
Skiba Dorota
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Wrońska Irmina
(2)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(2)
Bacewicz Sylwia
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta
(1)
Bergier Tatiana
(1)
Berthet Denise (1929- )
(1)
Biedroń-Zdęba Beata
(1)
Burkacka Julia
(1)
Charner Kathy
(1)
Cholewa Magdalena
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Clark Charlie (1977- )
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derewlana Hanna
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Forma Bożena
(1)
Gaschler Frank (1967- )
(1)
Gaschler Gundi (1967- )
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Guz Sabina
(1)
Gwardys-Bartmańska Marianna (1972- )
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Juszczak-Guca Joanna
(1)
Kaja Piotr
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Koc Małgorzata
(1)
Konarski Miłosz
(1)
Kornacka Agnieszka
(1)
Kraszewska Monika
(1)
Krauze Anna
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Kustosz Sylwia
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Michalska Barbara
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Murphy Maureen
(1)
Newlaczyl Anna
(1)
Noras Grzegorz
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Paluch-Chrabąszcz Marta
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Przepióra Anna
(1)
Raszewska Maria
(1)
Rola Beata
(1)
Sajdera Jolanta
(1)
Sikorska Iwona (1960- )
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skarbek Karolina (psychologia)
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Szczypta Marlena
(1)
Szplit Agnieszka
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Szybkowska Marta
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Sędłak Daria Olga
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Tomasik-Abdelsamie Katarzyna
(1)
Tomaszewska Maria Zofia
(1)
Wasylik Magda
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(66)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(77)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(79)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9016)
Młodzież
(8471)
0-5 lat
(6910)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
14-17 lat
(4611)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Muzyka polska
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(33)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(20)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Rytmika
(6)
Nauczanie
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Rysowanie
(5)
Gry i zabawy
(4)
Metoda Montessori
(4)
Metody nauczania
(4)
Motoryka mała
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Pisanie
(3)
Przedszkola
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kreatywność
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Myślenie
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauka pisania
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Ręka
(2)
Słuch
(2)
Zabawa
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Andrzejki
(1)
Arteterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dzień Babci
(1)
Dzień Dziadka
(1)
Dzień Matki
(1)
Dzień Ojca
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Franklin (postać fikcyjna)
(1)
Geometria
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Hortiterapia
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jesień
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Konflikt
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Logopedia
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka liczenia
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Pory roku
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przemoc
(1)
Przyroda
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychoterapia
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Teoria ograniczeń
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tolerancja
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Poradnik
(27)
Scenariusz zajęć
(22)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Opracowanie
(4)
Pieśń i piosenka
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(4)
Melodia z tekstem podłożonym
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Wiersze
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Antologia
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Inscenizacje
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały pomocnicze dla przedszkoli
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Teatr dla dzieci
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(74)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Wiersze i inscenizacje dla przedszkolaków na cały rok" to zbiór utworów na każdą okazję, albo i bez okazji. Krótkie, łatwe do zapamiętania, uczą i bawią. Pokazują, omawiają i komentują świat wokół dziecka, jego najbliższe otoczenie i ważne dla niego sprawy. Do wykorzystania w przedszkolu, ale też do czytania i nauki w domu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20985 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz wraz z zeszytem ćwiczeń pozwala uczyć komunikacji także dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować.
Nauka czytania jest jednym z podstawowych elementów stymulujących całościowy rozwój dziecka. Dzięki niej dziecko rozumie świat, mówi o nim, o swoich odczuciach, potrzebach.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń skierowany jest do wszystkich dzieci. Jest to doskonała pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych jak i dla tych, które chcą rozwijać umiejętności czytania prostymi metodami. Formuła zestawu Elementarz wraz z Zeszytem ćwiczeń pozwala także uczyć komunikacji dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.W pakiecie zastosowana jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) opierająca się na stymulacji prawej i lewej półkuli mózgu.Kolejność pojawiających się sylab w elementarzu jest zgodna z kolejnością pojawiających się sylab w rozwoju dziecka. Zastosowanie wyrazów globalnych ma pomóc w dalszym procesie czytania i formułowania prostych zdań. Aby uzyskać lepszą koncentrację dziecka, teksty napisane są czcionką bezszeryfową, a sylaby umieszczane są na silnie skontrastowanym tle, naprzemiennie białe sylaby czarne tło, czarne sylaby białe tło.Ćwiczenia zawarte w Elementarzu pomagają rozwijać rozumienie pojedynczych wyrazów, zdań, przeczytanych samodzielnie. Wspierają komunikację na podstawowym poziomie. Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować. Zadania w nim pomogą uczyć się wykorzystywać język, tłumaczyć znaczenie słów, zjawisk, przetwarzać informacje, analizować wydarzenia, wyodrębniać centralny element wydarzenia i jego znaczenie.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń ma być przede wszystkim pomocą i wskazówką dla rodziców, terapeutów w pracy z dziećmi z zaburzeniem rozwoju.Elementarz rozwijający komunikację oraz Zeszyt ćwiczeń może być wykorzystany przez nauczyciela nauczania przedszkolnego, który w skuteczny sposób chce nauczyć czytać dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19695 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 6.
Książka zawiera opisy ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczonych dla dzieci od 4. do 12. roku życia. Ćwiczenia podzielone są na cztery działy, z których każdy związany jest z określoną tematyką: Ja, Ja i moja rodzina, Ja i grupa, Ja i moje miejsca. Ćwiczenia koncentrują się głównie wokół spostrzeżeń dziecka na własny temat oraz jego relacji z innymi. Ta prosta i bezpieczna forma pracy z kartką, kredką oraz innymi materiałami plastycznymi uczy dzieci wyrażania siebie, swoich uczuć i emocji, a rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom, terapeutom czy animatorom kultury pomaga w codziennym dbaniu o prawidłowy rozwój emocjonalny najmłodszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20490 (1 egz.)
Książka
Nuty
CD
W koszyku
Na okładce książki: W komplecie 2 płyty CD.
Pudełko z płytami stanowi integralną część książki.
Bibliografia na stronie 149.
Dźwięki mowy, rytm i ruch powstały z myślą o dzieciach przygotowujących się do nauki czytania i pisania, czyli przede wszystkim o przedszkolakach, ale także o uczniach, którzy z różnych powodów nie osiągnęli tej gotowości. Publikacja składa się z książeczki oraz dwóch płyt CD z nagraniami czterdziestu piosenek. Każda piosenka ma dwie wersje: wokalno-instrumentalną oraz instrumentalną. W książeczce znajdują się teksty i zapisy nutowe wszystkich piosenek, a także scenariusze zajęć.Całość rozpoczynają cztery piosenki: Głoski, Samogłoski, Spółgłoski oraz Głoski trwałe i nietrwałe. Ich teksty zawierają podstawowe wiadomości o głoskach, a także wzór wymowy głosek w izolacji. Motywem przewodnim każdej z kolejnych trzydziestu sześciu piosenek jest jedna głoska. Teksty do nich zostały napisane tak, żeby zachęcić dzieci do zwracania uwagi na poszczególne głoski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19223 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela)
(Bajkoterapia w Przedszkolu)
To 19 scenariuszy wraz z propozycjami zabaw dla dzieci młodszych i starszych oraz kartami zadaniowymi. Scenariusze zakładają powtarzalny układ pracy z grupą przedszkolną: zabawa powitalna, odczytanie bajki przez nauczyciela, wspólna analiza treści bajki, zabawy związane z tematem, praca z kartami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do nauki pisania / D. Berthet ; tłumaczył Marcin Zieliński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : "Cyklady", 2002. - 155, [5] stron : ilustracje ; 22 cm.
Pierwsza część książki przedstawia przygotowania do nauki pisania, w drugiej przedstawiono zaawansowane metody wprowadzające w tajniki pisma, w ostatniej opisano przebieg właściwej nauki pisania. Książka obejmuje konspekty zajęć przeznaczonych głównie dla dzieci pięcio- i sześcioletnich. Ponadto na końcu zamieszczono zestawy ćwiczeń i zabaw dla młodszych grup wiekowych, które ułatwią trzy- i czterolatkom przygotowanie do systematycznej nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [78-79].
W książce zamieszczono 30 scenariuszy zajęć i tyle samo piosenek. Każdy scenariusz dotyczy jednej litery pisanej - małej lub wielkiej - lub jednego dwuznaku pisanego - małego lub wielkiego (do litery ą są dwie piosenki i dwa scenariusze - do wyboru). We wszystkich, zgodnie ze schematem zajęć prowadzonych MDS, uwzględniono zajęcia wprowadzające, właściwe i końcowe.Zapis nutowy piosenek uzupełniono literowymi oznaczeniami akordów, z których mogą skorzystać nauczyciele grający na gitarze. Słowa piosenek podzielono ukośnymi kreskami, które podpowiadają, w jaki sposób należy kreślić literę/dwuznak podczas śpiewania piosenki. W ramce niebieskim drukiem wyróżniono ten fragment tekstu piosenki, który Autorki proponują wykorzystać do ćwiczeń polegających na uczeniu się polisensorycznym oraz do odtwarzania litery/dwuznaku z jednoczesnym śpiewaniem piosenki.Scenariusze zajęć - mimo że opracowane bardzo szczegółowo - są wyłącznie propozycją dla nauczyciela, który najlepiej zna możliwości i potrzeby swoich uczniów.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.Teczka zawiera 29 kart A4 z literami i dwuznakami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć) do uczenia się polisensorycznego, 30 kart pracy (po jednej do każdego scenariusza) oraz obrazki z literami i dwuznakami (symbole nawiązujące do treści piosenek).Karty z literami i dwuznakami wykorzystuje się podczas prezentacji oraz omawiania budowy liter i dwuznaków (kształtu, liczby elementów, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do demonstracji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Karty ćwiczeń są uzupełniane przez dzieci pod koniec zajęć lub w domu - jako praca domowa. Obrazki z literami i dwuznakami mogą spełniać funkcje nagród, dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystać w inny sposób.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.Płyta CD zawiera 30 piosenek w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej (służy poznaniu całej piosenki oraz pomaga w jej nauce) i instrumentalnej (ułatwia naukę melodii; przygotowana z myślą o końcowej części zajęć, w której dzieci odpoczywają). Ze względu na różnice, jakie występują w budowie małych i wielkich liter, dla każdej litery i każdego dwuznaku napisano po dwie piosenki.Tematyka piosenek jest bliska dzieciom, ich poczuciu humoru (utwory te powstały specjalnie na potrzeby tej publikacji). Teksty - autorstwa Małgorzaty Barańskiej - zostały napisane w taki sposób, aby wielokrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca opracowywanej literze/dwuznakowi. Stanowią one punkt wyjścia i materiał do ćwiczeń językowych.Melodie piosenek, napisane przez Andrzeja Filara, zostały skomponowane w taki sposób, aby ich metrum i rytm pozostawały w ścisłym związku z budową określonej litery/dwuznaku. Dzięki temu jest możliwe jednoczesne śpiewanie piosenki i kreślenie litery/dwuznaku.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu : od wierszyka do cyferki / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. - Teka (11, [4] strony, [92] kart tablic luzem, w tym kolorowe) : ilustracje ; 29 cm.
Opis według teki.
Bibliografia strony [14-15].
Niniejszy program Metody Dobrego Startu służy do nauki cyfr, znaków matematycznych oraz figur geometrycznych. Mogą z niego korzystać pedagodzy podczas pracy ze starszymi przedszkolakami, których rozwój przebiega prawidłowo; uczniami klasy pierwszej; dziećmi, u których występującą parcjalne deficyty rozwojowe lub inne zaburzenia rozwojowe.Publikacja zawiera broszurę ze wskazówkami metodycznymi, 20 kolorowych rysunków będących ilustracjami wierszyków, 20 wzorów graficznych będących znakami matematycznymi oraz 20 zestawów kart pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia ponad 300 zabaw przygotowanych specjalnie z myślą o niemowlętach i dzieciach w wieku poniemowlęcym. Zajęcia te, wyłonione w konkursie krajowym (USA) oraz uznane za najlepsze z najlepszych, pobudzają dziecięcą wyobraźnię i stwarzają wspaniałe możliwości do nauki, kształtując umiejętności z wielu obszarów rozwojowych, m.in. językowe, sensoryczne, poznawcze, społeczno-emocjonalne, motoryczne. Przejrzysta struktura zabaw ułatwia ich zastosowanie, a także pozwala na dopasowanie treści do potrzeb dziecka. To cenna pomoc dydaktyczna dla nauczycieli przedszkola i zarazem inspirująca lektura dla rodziców, która zapewni maluchom mnóstwo radości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19413 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.04.2024)
Książka
W koszyku
Poradnik jest skierowany do nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, którzy napotykają problemy w zarządzaniu klasą - zarówno do dydaktyków początkujących, realizujących swoje pierwsze lekcje, jak i bardziej doświadczonych, zmagających się z określonymi trudnościami w pracy. Publikacja ta zainteresuje również rodziców i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, czego szkoła od nich oczekuje i co może im dać. Każdy z przedstawionych tu pomysłów stanowi rezultat wielu lat pracy w nauczaniu, każdy z nich został poddany obserwacji i weryfikacji przez autora bądź też przez nauczycieli kształconych pod jego kierunkiem. Jak zarządzać klasą? Jak dostosować się do szkolnego środowiska? Czy wszystkie czynniki mające wpływ na funkcjonowanie klasy są równie ważne? Na te pytania i wiele innych niniejsza książka wskazuje odpowiedzi w formie rzeczowych, funkcjonalnych pomysłów, które skłaniają czytelnika do refleksji nad jego własną praktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 192-205. Indeksy.
Książka dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Omówiono w niej narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Przedstawiono także propozycję sposobów poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela.Diagnoza kompetencji społecznych dzieci może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18516, 18945 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zgodne z nową podstawą programową.
Narzędzie do diagnozy dzieci mających podjąć naukę w klasie pierwszej szkoły podstawowej. Publikacja zawiera: karty pracy do diagnozy wstępnej, końcowej, arkusz indywidualny, który obejmuje wszystkie obszary rozwoju dziecka.
Przedstawiamy propozycję instrumentarium do diagnozy dziecka, które przygotowuje się do podjęcia nauki w klasie 1 szkoły podstawowej. Opracowany materiał składa się z:- kart pracy do diagnozy wstępnej- kart pracy do diagnozy końcowej- arkusza indywidualnegoArkusz indywidualny obejmuje wszystkie obszary rozwoju dziecka. Uwzględniono w nim wskaźniki adekwatne do wymagań zawartych w podstawie programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok!W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Są tu na przykład instrukcja wykonania bożonarodzeniowych dekoracji i latarni na Halloween, zabawy w pisanie i rymowanki, a nawet przepisy kulinarne i zajęcia z jogi. Przygotowują one dziecko do nauki pisania i czytania, zapoznają z figurami geometrycznymi, wspomagają rozwijanie jego percepcji, motoryki oraz intelektu. Niektóre zadania można wykonywać na dworze, inne - w domu. Każde może być dla Twojego dziecka prawdziwie ekscytującą przygodą, służąca zdobywaniu podstawowych umiejętności.Ćwiczenia opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu Wasze dzieci zyskają w Was mądrych, kompetentnych i wrażliwych przewodników po otaczającym świecie. Brigitte Ekert od niemal dwudziestu lat jest wychowawczynią Montessori z dyplomem Wyższego Instytutu imienia Maria Montessori. Legitymuje się także dyplomem Instytutu Małego Dziecka Borisa Cyrulnika. Na co dzień z radością pracuje z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19034 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Baw się z nami rękawiczkami czyli Z rączki, dłoni i paluszka - teatrzyk dla maluszka / Bożena Forma, Anna Przepióra. - Wydanie I. - Kraków : CEBP 24.12, 2016. - [28] stron, [6] kart złożonych luzem : ilustracje kolorowe ; 24 cm + płyta DVD.
Na płycie znajdują się filmy zawierające instrukcje wykonania prac plastycznych.
Książka zawiera propozycje wykonania pacynek z rękawiczek oraz różnych łatwo dostępnych materiałów plastycznych. Autorki pokazują, jak sporządzić postacie, które są bohaterami zawartych w tej publikacji wierszowanych opowiastek: Myszka Zuzia, Bałwanek Stefanek, Ptaszki w gniazdku, Trzy różowe świnki, Żółwik Lesio, Zajączek Białasek, Miś Trufelek, Żabka Agatka, Bocian Teodor, Miś Olek, Rodzina kota Wacka oraz Zajączek z kapelusza. Niektóre z tych plastycznych prac mogą być przez starsze dzieci wykonane samodzielnie, a przez młodsze z niewielką pomocą opiekuna.Przedstawione tu prace zostały wymyślone i wykonane z myślą o włączeniu ich do zajęć przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, ale podczas codziennych zabaw z dziećmi mogą też korzystać z nich logopedzi, terapeuci zajęciowi, instruktorzy zajęć teatralnych i plastycznych, lektorzy języków obcych, osoby prowadzące zajęcia w świetlicach lub domach kultury, a także rodzice.Korzystanie z łatwo dostępnych materiałów i przekształcanie ich w coś nowego, związanego z dziecięcymi zainteresowaniami i emocjami, pozwala na rozwinięcie kreatywności naszych maluchów. Taki rodzaj aktywności świetnie wpływa na wyrabianie sprawności rąk, kształtuje poczucie estetyki i uczy cierpliwości.Zabawki, których wykonanie i pomysły użycia przedstawione są w publikacji, mogą towarzyszyć małemu odbiorcy w różnych porach dnia i w różnorodnych okolicznościach. Świetnie się przydają przy deklamowaniu wierszyków stworzonych specjalnie dla każdej z pacynek lub podczas bardziej ambitnej zabawy w teatr.Do publikacji została dołączona płyta DVD, na której Czytelnik znajdzie filmy pokazujące kolejne etapy powstawania prac oraz szablony (w oryginalnych rozmiarach), które ułatwiają wykonanie pacynek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zabawy z Figurkiem)
3+.
ZABAWY Z FIGURKIEM to seria zeszytów, których zawartość przybliża dzieciom pojęcia i zjawiska zachodzące w otaczającym je świecie oraz rozwija funkcje psychomotoryczne.Książeczki zawierają ćwiczenia i zabawy z figurami geometrycznymi, które mogą być wykorzystywane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też w mniejszych grupach przedszkolnych i wczesnoszkolnych.ZABAWY Z FIGURKIEM to doskonały sposób, by:rozluźniać i uelastyczniać zbyt silne napięcie mięśniowe,kształtować umiejętność kontroli ruchów rąk i palców,doskonalić chwyt całą dłonią oraz szczypcowy,utrwalać prawidłowy sposób trzymania narzędzia plastycznego, np. kredki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 145-146.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci.Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Porozumiewajmy Się)
Bibliografia strony 134-136.
Książka napisana przez Franka i Gundi Gaschlerów jest przeznaczona przede wszystkim dla osób, które na co dzień pracują z dziećmi w wieku przedszkolnym. Ale też dla tych, którzy z nimi po prostu. żyją. Autorzy w przystępny sposób, na przykładach dialogów z małymi dziećmi zaczerpniętymi z ich własnej praktyki zawodowej i życia rodzinnego, wprowadzają czytelnika w pewne aspekty świata Porozumienie bez Przemocy (PbP).Pozycja ta wydaje się szczególnie cenna, gdyż odpowiada na wiele pytań z jakimi (my wydawcy) spotykamy się na warsztatach z Porozumienia z nauczycielami polskimi. Między innymi: "Czy PbP nie zabiera zbyt wiele czasu?", "Czy w PbP jest miejsce na dyscyplinę?", "Od jakiego wieku dziecka możemy być z nim szczerzy?"Książka zawiera też projekt "Sen Żyrafy", który obejmuje pięciodniowy plan spotkań z przedszkolakimi przedstawiony w postaci scenariuszy zajęć. Dostajemy jasne wskazówki, jak poprowadzić poszczególne zajęcia. Instruktaż jest dodatkowo wzbogacony opisem doświadczeń polskich nauczycieli z tym programem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19059 (1 egz.)
Książka
Nuty
CD
W koszyku
Melodie z tekstem podłożonym - Słowa także poza tekstem muzycznym - W komplecie płyta CD.
Teksty piosenek i opisy zabaw: Elżbieta Szwajkowska, Witold SzwajkowskiMuzyka: Stefan GąsieniecŚpiew: Magda WasylikW czasie opisanych w książce zabaw dzieci m.in. uczą się piosenek na pamięć, przyjmują role bohaterów utworów, wykonują gesty naśladujące czynności opisane piosenkami, przygotowują prace rysunkowe związane z tematyką tekstów. Jednak zaproponowane ćwiczenia nie są typowymi zabawami o charakterze ruchowym czy plastycznym. Zostały raczej pomyślane tak, aby muzyka, rytm i ruch stały się elementami wspierającymi poznawanie i zapamiętywanie nowych słów, pojęć czy związków frazeologicznych. Do książki dołączona jest płyta z z nagraniami piosenek skomponowanych przez Stefana Gąsieńca i wykonanych przez Magdę Wasylik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 192.
"Naucz mnie robić to samodzielnie" - to zdanie doskonale definiuje pedagogikę Marii Montessori. Małemu człowiekowi należy dać możliwość samodzielnego działania - odpowiednio do jego wieku i umiejętności. Dlatego pozwól dziecku wykonać zadanie samemu, pod twoim nadzorem, po zademonstrowaniu mu, jak należy to zrobić, oraz zabezpieczeniu i dostosowaniu miejsca i zadania do jego potrzeb i możliwości. Według Marii Montessori każde dziecko jest wyjątkowe. Ma swoją osobowość, własny rytm życia, specyficzne cechy i ewentualnie ograniczenia. Wszystkie dzieci przechodzą okresy wrażliwości - chodzi o szczególną wrażliwość na drodze rozwoju, czyli o etapy życia młodego człowieka, w których całkowicie jest zaabsorbowany przez szczególne zafiksowanie na określony element. Granicą tych etapów przejściowych jest nabycie określonych cech charakteru. Gdy tylko dana cecha się rozwinie, związana z nią wrażliwość zanika. Dlatego bardzo ważne jest, aby w odpowiednim momencie środowisko dostarczyło dziecku środków do tego, by mogło się rozwijać, wykorzystując okresy wrażliwości. Książka zawiera 80 zabaw edukacyjnych wykorzystujących zalety pedagogiki Montessori; ćwiczenia można wykonać w domu, a pomoce do nich przygotować samodzielnie. Jest przeznaczona dla: Ľ rodziców, którzy chcą uczestniczyć z dziećmi w rozwojowych zabawach, Ľ przedszkolanek, które zamiast głośnych zabaw pstrokatymi zabawkami chcą zaproponować swoim podopiecznym wspólne ćwiczenia, Ľ nauczycieli, którzy chcieliby urozmaicić zabawy w klasie, tak aby rozwijały u dzieci zmysły, koncentrację i pewność siebie,Ľ wyjątkowych dzieci czujących potrzebę wzmacniania (zaproponowane poniżej ćwiczenia pomogą w tym), Ľ osób starszych lub chorych odczuwających potrzebę stymulacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bliżej przedszkola.
Bibliografia strony 408-419.
"Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (.) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowaniai kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20073 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej