Sorting
Source
Katalog centralny
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Status
available
(4)
Branch
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Author
Sundberg Mark L
(3)
Sierocka-Rogala Marta
(2)
Sobiecka Danuta
(2)
Barbera Mary Lynch
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Chojnowska Krystyna
(1)
Rasmussen Tracy (1958- )
(1)
Rassmussen Tracy
(1)
Stępień Marzena
(1)
Sundberg Mark
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Autyzm
(2)
VB-MAPP
(2)
Dziecko autystyczne
(1)
Podejście Verbal Behavior
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Trening czystości
(1)
Zachowanie werbalne
(1)
Genre/Form
Podręczniki
(2)
Poradnik
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Bibliografia strony 249-254. Indeks.
"Łatwy do zastosowania, skuteczny przewodnik. Verbal Behavior Approach motywuje i zachęca do dalszej nauki."- Kathleen Ricca, pedagog, matka trzyletniego chłopca z autyzmem"Książka Barbery jest nie tylko dokładna, ale i zrozumiała......Osobiste doświadczenia autorki w dziedzinie, o której pisze, sprawiają, że wyjaśnienia i instrukcje nie są nużące i łatwo je zastosować"- dr Jack Michael, redaktor "The Analysis of Verbal Behavior"Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18555 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The verbal behavior approach : how to teach children with autism and related disorders.
Bibliografia, netografia na stronach 249-254. Indeksy.
Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "Przedmowę do książki napisał dr Mark Sundberg.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 21103 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony 253-256.
VB-MAPP dostarczy nauczycielom i rodzicom skuteczny sposób do oceny umiejętności uczenia się oraz umiejętości językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju. VB-MAPP oparty jest na funkcjonalnej analizie języka Skinnera, na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania oraz na kamieniach milowych rozwoju. Dostarcza całościowej i opartej na silnych podstawach oceny, która pozwala zauważyć bariery, przeszkadzające dzieciom w nauce i rozwoju języka i pomaga stworzyć indywidualny program terapeutyczny.Na zestaw VB-MAPP skladają się 2 publikacje:- Podręcznik- indywidualny Kwestionariusz.Ocena kamieni milowych. Skupia się na 170 kamieniach milowych, które tworzą fundament dla rozwoju języka, umiejętności społecznych i umiejętności uczenia się:- Ułożona sekwencyjnie na trzech poziomach rozwoju (0-18 miesięcy, 18-30 miesięcy i 30-48 miesięcy);- Zawiera obiektywne kryteria pomiaru dla celów terapeutycznych i badawczych;- ocena umiejętności echowych stworzona przez dr Barbarę Esch i adaptowana na język polski przez dr Marzenę Stępień.- kodowana poprzez kolor dla łatwiejszego użytkowania.Ocena barier. Skupia się na 24 barierach, które mogą zaburzać nabywanie nowych umiejętności przez dziecko Analiza zadań i śledzenie umiejętności. Lista około 900 umiejętności, które wspierają osiąganie kamieni milowych i mogą być użyte do tworzenia planów terapeutycznychVB-MAPP podręcznik. Zawiera kryteria oceny, przykłady, pogłębiony opis każdego kamienia milowego, bariery i pomiar dotyczący przejścia do innej struktury nauki, a także ogólne zasady dokonywania oceny i wskazówki dla osoby dokonującej oceny. Podręcznik zawiera też skrócony opis funkcjonalnej analizy języka Skinnera i jak należy korzystać z niej do oceny umiejętności językowych. Wybór celów do Indywidualnych Planów Terapeutycznych. Pomaga interpretować wyniki oceny dla każdego ze 170 kamieni milowych, zaplanować interwencję i priorytety do programu, a także wyznaczyć cele do IPT, które będą mierzalne, znaczące i osiągalne.Dr Mark Sunberg, BCBA jest psychologiem z 40-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi. Pracę doktorską obronił na Uniwersytecie Western Michigan (1980) pracując pod kierownictwem dr. Jacka Michaela. Jest współautorem ABLLS oraz książki Teaching language to Children with Autism or Other Developmental Disabilities, a także jest autorem ponad 45 publikacji badawczych i naukowych. Jest założycielem i byłym redaktorem czasopisma "The Analysis of VerbalBehavior". Otrzymał nagrodę "Th e Distinguished Psychology Department Alumnus Award" na Uniwersytecie Western Michigan.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 19019 (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce podtytuł: ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii.
Bibliografia strona 3.
VB-MAPP dostarczy nauczycielom i rodzicom skuteczny sposób do oceny umiejętności uczenia się oraz umiejętości językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju. VB-MAPP oparty jest na funkcjonalnej analizie języka Skinnera, na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania oraz na kamieniach milowych rozwoju. Dostarcza całościowej i opartej na silnych podstawach oceny, która pozwala zauważyć bariery, przeszkadzające dzieciom w nauce i rozwoju języka i pomaga stworzyć indywidualny program terapeutyczny.Na zestaw VB-MAPP skladają się 2 publikacje:- Podręcznik- indywidualny Kwestionariusz.Ocena kamieni milowych. Skupia się na 170 kamieniach milowych, które tworzą fundament dla rozwoju języka, umiejętności społecznych i umiejętności uczenia się:- Ułożona sekwencyjnie na trzech poziomach rozwoju (0-18 miesięcy, 18-30 miesięcy i 30-48 miesięcy);- Zawiera obiektywne kryteria pomiaru dla celów terapeutycznych i badawczych;- ocena umiejętności echowych stworzona przez dr Barbarę Esch i adaptowana na język polski przez dr Marzenę Stępień.- kodowana poprzez kolor dla łatwiejszego użytkowania.Ocena barier. Skupia się na 24 barierach, które mogą zaburzać nabywanie nowych umiejętności przez dziecko Analiza zadań i śledzenie umiejętności. Lista około 900 umiejętności, które wspierają osiąganie kamieni milowych i mogą być użyte do tworzenia planów terapeutycznychVB-MAPP podręcznik. Zawiera kryteria oceny, przykłady, pogłębiony opis każdego kamienia milowego, bariery i pomiar dotyczący przejścia do innej struktury nauki, a także ogólne zasady dokonywania oceny i wskazówki dla osoby dokonującej oceny. Podręcznik zawiera też skrócony opis funkcjonalnej analizy języka Skinnera i jak należy korzystać z niej do oceny umiejętności językowych. Wybór celów do Indywidualnych Planów Terapeutycznych. Pomaga interpretować wyniki oceny dla każdego ze 170 kamieni milowych, zaplanować interwencję i priorytety do programu, a także wyznaczyć cele do IPT, które będą mierzalne, znaczące i osiągalne.Dr Mark Sunberg, BCBA jest psychologiem z 40-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi. Pracę doktorską obronił na Uniwersytecie Western Michigan (1980) pracując pod kierownictwem dr. Jacka Michaela. Jest współautorem ABLLS oraz książki Teaching language to Children with Autism or Other Developmental Disabilities, a także jest autorem ponad 45 publikacji badawczych i naukowych. Jest założycielem i byłym redaktorem czasopisma "The Analysis of VerbalBehavior". Otrzymał nagrodę "Th e Distinguished Psychology Department Alumnus Award" na Uniwersytecie Western Michigan.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 19018 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again