Maison Dominika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Maison Dominika
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(202)
Supeł Barbara
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(174)
Braiter Paulina
(169)
Widmark Martin (1961- )
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Tuwim Julian (1894-1953)
(139)
Urban Miłosz
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Marketing
(4)
Badania jakościowe
(2)
Badania marketingowe
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Reklama
(2)
Reklama społeczna
(2)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Motywacja
(1)
Nauki społeczne
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Spostrzeganie
(1)
Uczucia
(1)
Wiedza
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(4)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Nauka i badania
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Ekonomia i Zarządzanie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Rozdział 1. Jakościowe metody badań marketingowych * Rozdział 2. Etnograficzne badania marketingowe * Rozdział 3. Siedem pytań i odpowiedzi na temat technik projekcyjnych, czyli o ich stosowaniu w strategii marketingowej * Rozdział 4. Badania jakościowe z udziałem dzieci * Rozdział 5. Specyfika wybranych metod zbierania danych w badaniach ilościowych * Rozdział 6. Badania trackingowe * Rozdział 7. Metody doboru prób w badaniach marketingowych * Rozdział 8. Eksperyment w badanich marketingowych * Rozdział 9. O badaniach raklamy, czyli jak na podstawie badań przewidzieć skuteczność reklamy i ocenić skuteczność przeprowadzonej kampanii * Rozdział 10. Badania segmentacyjne * Rozdział 11. Jakościowe badania elementów składowych marki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakościowe metody badań marketingowych : jak zrozumieć konsumenta / Dominika Maison. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 287, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 267-271. Indeks.
Badania jakościowe, chociaż od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i wykorzystywane są dosyć intuicyjnie. Autorka przekonuje, że w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować tradycyjne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym etapie prowadzonych badań marketingowych, począwszy od konstruowania schematów badań, scenariuszy wywiadów, przez decyzje o tym, o co pytać respondentów wprost, a co próbować zrozumieć w sposób pośredni, aż po analizę i interpretację wyników badań, która powinna wykraczać poza deklaracje respondentów. Publikacja jest adresowana do studentów i wykładowców marketingu, zarządzania, ekonomii, psychologii, socjologii, stanowi także ważne źródło wiedzy dla praktyków - pracowników firm realizujących badania marketingowe i pracowników działów marketingu zlecających te badania.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Miejsce badań w marketingu - czyli po co nam badania jakościowe * Rozdział 2. Ewolucja w rozumieniu konsumenta: od świadomości do nieświadomości * Rozdział 3. Ewolucja w badaniach jakościowych: od zbierania informacji do poszukiwania zrozumienia * Rozdział 4. Najważniejszy pierwszy krok: od pytań marketingowych do pytań badawczych * Rozdział 5. Najtrudniejszy drugi krok: planowanie schematu badania * Rozdział 6. Decyzje organizacyjne - proza badań jakościowych * Rozdział 7. Scenariusz wywiadu, czyli czego chcemy się dowiedzieć, a o co możemy zapytać * Rozdział 8. Techniki projekcyjne i techniki wspomagające - sposób na wyjście poza deklaracje * Rozdział 9. Prowadzenie wywiadu, czyli co każdy moderator wiedzieć powinien * Rozdział 10. Analiza i interpretacja badań jakościowych * ZAŁĄCZNIK 1. Przykład ankiety selekcyjnej dotyczącej badania na temat wyjazdów turystycznych * ZAŁĄCZNIK 2. Przykład scenariusza wywiadu grupowego na temat wyjazdów turystycznych. * ZAŁĄCZNIK 3. Przykład tabeli porządkującej dane z transkrypcji ze zogniskowanych wywiadów grupowych * ZAŁĄCZNIK 4. Przykłady graficznej prezentacji wyników badania jakościowego Indeks nazwisk *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakościowe metody badań społecznych : podejście aplikacyjne / Dominika Maison. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2022. - 318, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 305-310. Indeks.
Jakościowe metody badań społecznych - podejście aplikacyjne to kompleksowy przewodnik po tym jak planować i prowadzić badania jakościowe w obszarze nauk społecznych, a także jak wyciągać z nich prawidłowe wnioski i przekładać je na praktyczne rozwiązania problemów społecznych. Autorka prowadzi Czytelnika przez wszystkie etapy procesu badawczego z zastosowaniem metod jakościowych, swój wywód ilustrując barwnymi przykładami z praktyki.Jakościowe metody badań nie są metodą ani lepszą, ani gorszą od badań ilościowych. Każda z nich służy innym celom, odpowiada na inne pytania badawcze, każda daje możliwość uzyskania innego typu informacji. Dlatego obie metody znakomicie się uzupełniają i dopiero wykorzystywane razem dają pełen obraz badanych przez nas zjawisk. Wynikami badań ilościowych możemy całkiem dobrze opisać człowieka, ale nie jesteśmy w stanie go w pełni zrozumieć - to dają nam właśnie wyniki badań jakościowych.We współczesnym świecie zadaje się coraz więcej pytań dotyczących wpływu społecznego, czyli o to, jak zmienić różne zachowania ludzi: co zrobić, żeby ludzie jeździli bezpieczniej samochodami, nie stosowali przemocy w rodzinie, żyli w zdrowszy sposób, uprawiali więcej sportu, jedli wartościowe jedzenie, bardziej dbali o planetę czy pomagali słabszym lub biedniejszym. Są to typowe przykłady pytań, na które odpowiedzi poszukujemy w tzw. aplikacyjnych badaniach społecznych - badaniach z pogranicza psychologii i socjologii odpowiadających na pytania o psychologiczną i społeczną naturę obserwowanych zjawisk.W naukowych badaniach psychologicznych podstawową metodą badawczą są eksperymenty, z których wnioskuje się o związkach przyczynowo-skutkowych. Badania eksperymentalne dobrze testują teorie naukowe, dają dosyć precyzyjną odpowiedź na temat zależności między kilkoma wyodrębnionymi zmiennymi, jednak zazwyczaj nie przystają do złożoności realnych problemów, których rozwiązania oczekujemy w aplikacyjnych badaniach społecznych. Jeżeli chcemy rozwiązać konkretny życiowy problem, np. pomóc organizacji społecznej w osiągnięciu jej celu, musimy sięgnąć po odmienne narzędzia badawcze, często pochodzące z tradycji badań socjologicznych i marketingowych, takie jak sondaże czy właśnie metody jakościowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propaganda dobrych serc, czyli Pierwszy tom o reklamie społecznej / redakcja Dominika Maison i Piotr Wasilewski. - Wydanie drugie uzupełnione. - Kraków : Agencja Wasilewski, copyright 2008. - 262, [1] strona : fotografie, faksymila ; 23x25 cm.
Wydanie 1. pt.: Propaganda dobrych serc czyli Rzecz o reklamie społecznej.
Indeksy.
Pierwsza w Polsce bogato ilustrowana, oparta na naukowych badaniach i praktycznych przykładach, jedna z niewielu na międzynarodowym rynku księgarskim książka o reklamie niekomercyjnej, nazywanej potocznie reklamą społeczną. Jest źródłem cennej wiedzy o mechanizmach społecznych i psychologicznych rządzących odbiorem reklamy społecznej. Dla autorów i twórców ważna pozycja o praktycznych sposobach przygotowania, planowania i badania kampanii społecznych. Licząca ponad 200 stron publikacja wyjaśnia różnice między reklamą społeczną a komercyjną, przedstawia historię reklamy społecznie użytecznej na świecie i w Polsce, opisuje szeroko kilka kampanii polskich (m.in. "Powstrzymać przemoc domową, "Sprzątanie świata") i zagranicznych (m.in. "Partnership for a Drug-Free America"), wskazuje na znaczenie badań skuteczności reklam społecznych, prezentuje dorobek "w służbie ludzkości" Andrzeja Pągowskiego, polskiego odpowiednika "skandalisty" Oliviera Toscaniego. W książce "Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej" znalazły się specjalne wywiady z Jolantą Kwaśniewską - prezesem Fundacji "Porozumienie bez barier", a także z profesorami: Jerzym Bralczykiem i Jerzym Mellibrudą oraz publicystą - Krzysztofem T. Toeplitzem. Istotnym merytorycznie i efektownym wizualnie uzupełnieniem tomu jest dokumentalny zapis ponad 40 polskich kampanii społecznych z lat 1997-2001. Grono autorów książki - pod redakcją dr Dominiki Maison z Uniwersytetu Warszawskiego - stanowią naukowcy, analitycy i praktycy rynku reklamowego w Polsce. Pomysłodawcą tej publikacji jest Fundacja Komunikacji Społecznej w Warszawie, wydawcą tomu zaś Agencja Wasilewski.Książka adresowana jest do osób oraz instytucji zainteresowanych komunikacją społeczną: fundacji i stowarzyszeń, organizacji rządowych i samorządowych, agencji reklamowych, promocyjnych i public relations, uczniów szkół średnich i studentów piszących prace na ten temat, firm komercyjnych, które poprzez zaangażowanie w problematykę społeczną tworzą swój wizerunek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57990 (1 egz.)
Kaucja: 7,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Książka jest kontynuacją wydanej po raz pierwszy w Polsce (2002) - i dotąd jedynej - monografii o reklamie niekomercyjnej pt.: "Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej", wspólnego przedsięwzięcia Fundacji Komunikacji Społecznej i Agencji Wasilewski. "Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej" przedstawia historię z lat 2002-2006. Grono autorów objaśnia i ocenia, a jednocześnie umiejscawia zjawisko w szerszym kontekście. Tym samym uzupełniając i poszerzając zarazem kompendium wiedzy podane w Propagandzie dobrych serc..., do czego nawiązuje już, otwierający drugi tom monografii o reklamie, artykuł Reklama społeczna: - czym jest i jak się zmienia, wzmocniony nieodzownym już Słownikiem ważnych pojęć. "Szlachetną propagandę dobroci..." kierujemy, podobnie jak pierwszy tom, do wszystkich zainteresowanych komunikacją społeczną: do organizacji opracowujących kampanie, agencji reklamowych tworzących reklamy społeczne, studentów piszących prace na ten temat, a także do instytucji oraz firm, które poprzez zaangażowanie w problematykę społeczną tworzą swój wizerunek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57991 (1 egz.)
Kaucja: 7,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wydanie I - 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 458 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Bibliografia, netografia na stronach 431-449. Indeksy.
Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością? Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorki książki "Psychologia konsumenta". Katarzyna Stasiuk i Dominika Maison wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski Autorek poparte są wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych.Książkę wyróżnia opis zachowań konsumenckich z trzech punktów widzenia:· klasyczna perspektywa podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw),· analiza procesów nieświadomych, automatycznych konsumenta,· perspektywa praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20723 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej