Pedagogika pracy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(11)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(22)
Autor
Furmanek Waldemar
(4)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(4)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(4)
Baraniak Barbara
(2)
Gerlach Ryszard
(2)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(1)
Figurski Janusz
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Karney Janina E
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Komar Witold
(1)
Korabiowska-Nowacka Kazimiera (1923-2012)
(1)
Kulpa-Puczyńska Aleksandra
(1)
Marynowicz - Hetka Ewa. Biblioteka Pracownika Socjalnego
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- ). Biblioteka Pracownika Socjalnego
(1)
Mikołajewicz Wojciech (1958- )
(1)
Nowacki Tadeusz
(1)
Poplucz Jan (1932-2008)
(1)
Raczkowska Jadwiga
(1)
Tomaszewska Renata
(1)
Tomaszewska-Lipiec Renata
(1)
Turos Lucjan
(1)
Wilsz Jolanta (1945- )
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Żurek Mirosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Studenci
(4)
Ekonomiści
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Pedagogika pracy
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Encyklopedia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. s. [363]-392. Indeksy.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Trzydziestolecie pedagogiki pracy obchodzone w 2002 roku dla wielu badaczy pedagogiki pracy stało się inspiracją do poszukiwania nowych pól badawczych, ich badania oraz deskrypcji w upowszechnianych publikacjach. W ich gronie znalazła się również Autorka niniejszej publikacji, której cząstkowe opracowania prezentowane na konferencjach oraz tematyka wykładów akademickich legły u podstaw dążenia do całościowego spojrzenia na podejmowane rozważania i potrzebę ich prezentacji w autorskiej holistycznej monografii. Owa próba to dyskursy naukowe, które wyznaczyły wcześniejsze autorskie opracowania książkowe takie jak: Edukacja zawodowa w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej (2008), Metody badania pracy (2009), autorskie rozdziały Edukacja pro-zawodowa i Edukacja zawodowa, Szkolny i pozaszkolny system kształcenia zawodowego zamieszczone we współautorskiej - razem z S. M. Kwiatkowskim oraz A. Bogajem - książce Pedagogika pracy (2007) oraz w podręczniku akademickim Edukacja a rynek pracy (2006). Dopełnienie owego dyskursu naukowego stanowiły również redakcje naukowe prac Wartości w pedagogice pracy (2008) oraz Jubileuszu 95 lat życia Tadeusza W. Nowackiego (2008) - dedykowane twórcy pedagogiki pracy - Tadeuszowi W. Nowackiemu w roku Jego wspaniałego Jubileuszu oraz liczne artykuły przygotowywane na konferencje naukowe.Powyższe publikacje wpisują się nie tylko w dynamiczny rozwój pedagogiki pracy, jak również dyskursy naukowe Autorki w poszukiwaniu 1) nowych tematów, takich jak " Wartości w pedagogice pracy"; 2) dotychczas zaniedbanych, a podjętych w "Metodach badania pracy" czy 3) poszerzających dotychczasowe obszary, czego wyrazem są rozdziały "Edukacja prozawodowa" i "Edukacja zawodowa" książki Pedagogika pracy (2007), której tytuł jest tożsamy jak nazwa interesującej Autorkę subdyscypliny, dotychczas skoncentrowanej na procesach kształcenia, opisanych w Podstawach pedagogiki pracy autorstwa Z. Wiatrowskiego.
CZĘŚĆ PIERWSZA. Podstawowe pojęcia pedagogiki pracy ważnymi kategoriami dla edukacji i pracy * 1. Wielowymiarowość pracy * 1.1. Źródła pracy * 1.2. Praca jako kategoria poznawcza (naukowa) * 1.3. Interdyscyplinarny charakter pracy – wybrane problemy * 1.4. Praca w kategoriach wartości * 1.5. Praca zawodowa * 1.6. Praca jako kategoria rynkowa * 1.7. Bezrobocie problemem współczesnej pracy zawodowej * 2. Wielowymiarowość zawodu * 2.1. Geneza zawodu * 2.2. Zawód w ujęciu poznawczym * 2.3. Interdyscyplinarne rozumienie zawodu – wybrane problemy * 2.4. Zawód w ujęciu systemowym * 2.5. Zawód ważnym instrumentem porady zawodowej * 3. Kwalifikacje jako ważna kategoria opisująca zawód i proces pracy * 3.1. System edukacji * 3.2. Obszary edukacyjnego przygotowania człowieka do pracy zawodowej * 3.3. Edukacja zawodowa w przygotowaniu człowieka do pracy * 4. Edukacja zawodowa jako proces kształtowania kwalifikacji zawodowych * 4.1. Treści kształcenia w edukacji zawodowej * 4.2. Model czynnościowy treści kształcenia a struktury dokumentów edukacyjnych * 4.3. Infrastruktura szkół a potrzeby edukacyjne wyznaczone obszarami pedagogiki pracy * 4.4. Nauczyciel a potrzeby edukacyjne wyznaczone obszarami pedagogiki pracy * 4.5. Edukacja zawodowa wobec priorytetów Unii Europejskiej * Część trzecia. Edukacja i praca ważnymi obszarami badawczymi współczesnej pedagogiki pracy * 1. Edukacja i praca w nurcie naukoznawczym * 1.1. Wiedza w nurcie naukoznawczym * 1.2. Rodowód wiedzy i jej rodzaje * 1.3. Struktury wiedzy i jej systemy * 1.4. Edukacyjny wymiar procesów poznawczych (epistemologicznych) * 2. Metodologia nauk - rozumienie, struktura i zakres * 3. Edukacja i praca a struktury badawcze pedagogiki pracy * 4. Wybrane typologie metod badawczych przydatne w badaniach edukacji i pracy * 4.1. Typologie metod badawczych upowszechniane w pedagogice społecznej * 4.2. Typologie metod badawczych wg Z. Wiatrowskiego * 4.3. Typologia metod badawczych wg M. Łobockiego * 4.4. Typologia metod badawczych wg S. Juszczyka * 4.5. Typologia metod badawczych wg T. Nowackiego * 5. Charakterystyka wybranych metod badawczych przydatnych w badaniach edukacji i pracy * 5.1. Obserwacja * 5.2. Wywiad w zbieraniu opinii * 5.3. Ankieta w zbieraniu opinii * 5.4. Badanie wytworów pracy i dokumentów * 5.5. Testy pedagogiczne * 5.6. Eksperyment * 5.7. Testy psychologiczne * 5.8. Monografia pedagogiczna * 5.9. Metoda indywidualnych przypadków (kazuistyczna, studium przypadku) * 5.10. Metoda autobiograficzna * 5.11. Modelowanie * 5.12. Metoda symulacji komputerowej * 6. Edukacja przygotowująca człowieka do zatrudnienia jako proces badawczy * 7. Praca jako proces badawczy * 7.1. Rodowód badania pracy i jego współczesne konsekwencje * 7.2. Metody badawcze teorii naukowej organizacji pracy przydatne w procesach badania pracy * 7.3. Współczesne metody badania pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 40,80 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49804 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8501 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.01.2019)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2668 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 439-458.
Monografia stanowi kolejny tom z cyklu książek prezentujących problematykę humanistycznej pedagogiki pracy. Jej treść postrzegać należy w kontekście już wydanych książek: Humanistyczna pedagogika pracy. Charakterystyka dyscypliny naukowej (Rzeszów 2013) oraz Humanistyczna pedagogika pracy. Praca człowieka (Rzeszów 2013). Prezentowana monografia szerzej ujmuje poszczególne wątki problemowe zarysowane wstępnie w tomie poświęconym charakterystyce humanistycznej pedagogiki pracy. Analiza zjawisk współczesności rzuca pełniejsze światło na te pola badań pedagogów pracy, które wymagają pilnej penetracji naukowej. Taki cel monografii wymagał wielokrotnych odwoływań do prac już wydanych lub przygotowywanych do druku. Celem tego zabiegu jest usystematyzowanie analizowanej problematyki humanistycznej pedagogiki pracy. Moim zdaniem tylko na tej drodze możliwe jest uzyskanie w miarę pełnego obrazu całości problematyki badań promowanej przez nas dyscypliny pedagogicznej. Ze względu na objętość książki wyłączono z niej części dotyczące nowej pracy oraz jakości życia człowieka w cywilizacji informacyjnej. Te problemy przedstawię w kolejnych monografiach.
Część pierwsza. Pedagogika pracy dyscypliną naukową * Rozdział I. Pedagogika pracy w kontekście ogólnej charakterystyki dyscyplin naukowych * Rozdział II. Współczesność a nauki pedagogiczne, w tym pedagogika pracy * Rozdział III. Przemiany w filozofii edukacji * Rozdział IV. Przedmiot badań pedagogiki pracy * Rozdział V. Dorobek polskiej pedagogiki pracy * Rozdział VI. Charakterystyka punktu widzenia na przedmiot badań * Rozdział VII. Funkcje społeczne i zadania współczesnej pedagogiki pracy * Część druga. Przemiany w metodologii badań humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział I. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy * Rozdział II. Metodologia badań problemów humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział III. Problematyka języka pedagogiki pracy * Rozdział IV. Kierunki przemian przedmiotu badań humanistycznej pedagogiki pracy * Część trzecia. Przyszłość pracy wyznacznikiem przedmiotu badań humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział I. Myślenie o przyszłości w humanistycznej pedagogice pracy * Rozdział II. Przemiany w myśleniu o pracy ludzkiej * Rozdział III. Przemiany pracy wyznacznikiem przedmiotu badań pedagogiki pracy * Rozdział IV. Przemiany na rynku pracy a problematyka humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział V. Perspektywy pracy człowieka terenem badań humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział VI. Wybrane koncepcje teoretyczne przyszłości pracy * Rozdział VII. Ewolucja zawodów przedmiotem badań humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział VIII. Kierunki rozwoju humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział IX. Przyszłość pedagogiki pracy w świetle przemian pracy człowieka * Rozdział X. Praca jako siła etyczna * Rozdział XI. Przyszłość pracy a przyszłość szkoły obiektem zainteresowań humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział XII. Problematyka szkoły i edukacji zawodowej terenem badań humanistycznej pedagogiki pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia strony 294-304.
Część pierwsza * WYBRANE ZJAWISKA EKONOMII WYZWANIEM DLA HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY * Wstęp * ROZDZIAŁ I * Wybrane problemy teoretyczne * Człowiek w centrum zainteresowań edukacji i ekonomii * Edukacja przedmiotem zainteresowania ekonomii * Ekonomizacja języka pedagogiki * W poszukiwaniu nowego modelu życia * Cywilizacja miłości a ekonomia * Prymat człowieka nad kapitałem * Konflikt pracy i kapitału na obecnym etapie historycznym * Niektóre konsekwencje prymatu człowieka nad kapitałem * Ekonomizm, liberalizm i konsumpcjonizm * Potrzeba reinterpretacji pojęcia „homo oeconomicus" * ROZDZIAŁ II * Gospodarka i ekonomia w procesie przemian * Koegzystencja zjawisk cywilizacyjnych * Nowa gospodarka i nowa ekonomia * Znaczenie wiedzy jako czynnika produkcji - gospodarka oparta na wiedzy * Nowe funkcje wiedzy * Gospodarka oparta na wiedzy * Zarządzanie wiedzą * Wiedzochłonność wyników pracy * Znaczenie kadr w nowoczesnej gospodarce * ROZDZIAŁ III * Z teorii kapitału intelektualnego * Nowa treść pojęcia „kapitał" * Kapitał a zasoby * Kapitał ludzki (osobowy), kapitał intelektualny * Kapitał ludzki w teorii ludzkiego rozwoju * Kapitał społeczny * Kapitał ludzki a kapitał społeczny * Kapitał strukturalny * Kapitał relacyjny * Zarządzanie zasobami ludzkimi czy kapitałem ludzkim? * Kapitał intelektualny w konwencji pedagogiki * Ekonomia i ekonomika oświaty we współczesnej pedagogice pracy * Edukacja a życie społeczne i gospodarcze * Opłacalność edukacji w Polsce. Finansowanie edukacji * Współdziałanie edukacji i gospodarki * Część druga * WYBRANE PRZEMIANY ZACHODZĄCE NA RYNKU PRACY * Wstęp * ROZDZIAŁ I * Współczesny rynek pracy, próba pedagogicznego oglądu * Sens pojęć: „rynek" i „rynek pracy" w ekonomii * Pojęcie „rynek" * Pojęcie „rynek" w naukach ekonomicznych * Teorie rynku pracy * Podstawowe kategorie ekonomii * Pojęcie „rynek współczesny" * Rynek pracy * Praca jako usługa * Ogólne funkcje rynku * Specyficzne cechy rynku pracy * Kierunki przemian rynku XXI wieku * ROZDZIAŁ II * Przemiany cywilizacyjne pracy a rynek pracy * Czas transformacji cywilizacyjnej czasem przemian na rynku pracy * Kierunki przemian pracy człowieka * Rola edukacji i wychowania w sytuacji zmieniającego się rynku * Przemiany pracy w modelu cywilizacji informacyjnej * ROZDZIAŁ III * Nowa praca człowieka * Podstawowe założenia metodologiczne * Rewolucja w pracy człowieka. Praca jako towar * Nowa praca. Zarys problematyki * Wymiary nowej pracy człowieka w cywilizacji informacyjnej * Koegzystencja zjawisk cywilizacyjnych a praca w cywilizacji informacyjnej * Konsekwencje wszechobecności technologii informacyjnych dla pracy człowieka * Antynomia człowiek-maszyna/komputer * Charakterystyka pojęcia „nowa praca" * Wszechobecność technologii marketingu i reklamy * Personalizacja wytworów. Elastyczne linie produkcyjne * Nowe tworzywa pracy. Dematerializacja pracy * Technologie wyznaczają niezbędne kompetencje * Wiedzochłonność dóbr materialnych - wytworów pracy ludzi * Nowe wyniki nowej pracy człowieka w cywilizacji informacyjnej * Reindustrializacja i dezindustrializacja * Nowe środowisko pracy człowieka * Praca a nowe technologie * Analiza komparatystyczna pracy człowieka w nowej rzeczywistości * Podział pracy a nowe role człowieka * Podział pracy wymaganiem technologii * Niektóre skutki rozwoju cywilizacji informacyjnej dla rynku pracy * ROZDZIAŁ IV * Rynek pracy w społeczeństwie informacyjnym * Cyfrowy wymiar przyszłości. Społeczeństwo cyfrowe * Nowe technologie a rynek pracy * Nowy rynek w cywilizacji informacyjnej - nowe społeczeństwo cyfrowe * Rynek pracy w społeczeństwie wiedzy * Społeczeństwo sieciowe i informacjonalizm * Rynek i rynek pracy w cywilizacji informacyjnej a wyzwania dla edukacji * Trudny rynek pracy - próba pedagogicznego oglądu * Rynek i rynek pracy a konieczne zmiany w edukacji * ROZDZIAŁ V * Zmienność form organizacji i świadczenia pracy w społeczeństwie informacyjnym * Nowe formy organizacji i świadczenia pracy * Zmiany w strukturze czasu pracy i czasu życia * ROZDZIAŁ VI * Elastyczne formy zatrudniania pracowników * Pojęcie elastyczności zatrudnienia * Dzielenie się pracą. Dzielenie pracy * Charakterystyka elastycznych form zatrudnienia niepracowniczego * ROZDZIAŁ VII * Telepraca. Rozszerzanie się nowych form organizacji świadczenia pracy * Pojęcie i cechy telepracy * Praca lokalna a telepraca * Wartości z telepracy dla pracodawcy i dla pracownika * Część trzecia * KONSUMPCJONIZM - RYNEK - STYL ŻYCIA * Wstęp * ROZDZIAŁ I * Eksplikacja pojęć opisujących przemiany współczesnego rynku * Pojęcie: „konsument" * Pojęcie: „konsumpcja" * Prosument, prosumcja * Dekonsumpcja * Konsumpcjonizm jako ważne zjawisko rynku okresu transformacji * Konsumpcjonizm jako system postaw * Konsumpcjonizm jako styl życia * Konsumpcjonizm jako przekonanie o konieczności wyboru * Świątynie konsumpcji * Pojęcie konsumeryzm * Podstawowe prawa konsumentów * Konsumpcjonizm a prymat człowieka * Prymat technologii nad człowiekiem * ROZDZIAŁ II * Rynek a model konsumpcji * Rynek a zniewolenie człowieka * Model konsumpcji a wolność człowieka * Kultura konsumpcji * Utowarowienie wartości i zjawisk życia * Konsumpcjonizm a wartości * Konsumpcyjny styl życia jako wybór etyczny * Konsumpcjonizm a utylitaryzm i hedonizm * Postmodernizm a konsumpcjonizm * ROZDZIAŁ III * Konsumpcjonizm a podstawowe kategorie aksjologii * Konsumpcjonizm a prawda i dobro * Konsumptariat jako społeczeństwo zewnątrzsterowne * Świadoma konsumpcja dziś * Konsumpcjonizm a godność człowieka * Konsumpcjonizm a odpowiedzialność * Odpowiedzialność w świecie konsumpcji * Konsumpcjonizm. Wyzwania dla pedagogiki pracy * Utylitaryzm a edukacja w kontekście konsumpcjonizmu * ROZDZIAŁ IV * Nowy rynek w cywilizacji informacyjnej - nowe społeczeństwo cyfrowe * Kierunki przemian rynku w dobie globalizacji * Wiek dostępu, rynek dostępu. Wyjaśnienie pojęć * Dostęp zamiast własności * Rynek dostępu. Opis zjawiska * Rynek sieciowy to rynek dostępu * Wykluczenie cyfrowe * Praca w sieci. Wielu-do-wielu * ROZDZIAŁ V * Wybrane zjawiska charakteryzujące wiek dostępu * Podstawowe kierunki zmian * Kontrolowanie idei * Zjawiska rynku dostępu w rolnictwie * Wszystko jest na sprzedaż * Czas życia produktu swoistym towarem * Komercjalizacja ludzkiego czasu, przeżyć i doznań * ROZDZIAŁ VI * Komercjalizacja nauki. Utowarowienie własności intelektualnej * Komercjalizacja kultury * Dematerializacja pieniądza. Karty bankomatowe * Dematerializacja pracy. Utwory i usługi cyfrowe * Recesja znaczenia pracy * ROZDZIAŁ VII * Niektóre konsekwencje rozwijającego się rynku dostępu * Gospodarka korporacyjna * Sterowanie klientem (LTV - life time value) * Przechodzenie od producenta i wytwarzania do agenta i dystrybucji * Tworzenie technologii relacyjnych * Tworzenie nowych wspólnot konsumenckich * Część czwarta * BEZROBOCIE JAKO ZJAWISKO I OBIEKT BADAŁ * Wstęp * ROZDZIAŁ I * Bezrobocie jako zjawisko cywilizacyjne. Wybrane problemy z teorii bezrobocia * Eksplikacja pojęcia „bezrobocie" * Jan Paweł II o bezrobociu * Bezrobocie jako zjawisko cywilizacyjne * ROZDZIAŁ II * Rodzaje, przyczyny i skutki bezrobocia * Rodzaje bezrobocia * Przyczyny bezrobocia * Osobowe, społeczne i ekonomiczne skutki bezrobocia * ROZDZIAŁ III * Bezrobocie w Polsce * Cechy polskiego bezrobocia * Gwałtowny wzrost liczby osób bezrobotnych * ROZDZIAŁ IV * Bezrobocie jako obiekt badań nauk ekonomicznych * Ekonomiczna charakterystyka bezrobocia * Skutki ekonomiczne bezrobocia * Bezrobocie w ujęciu ilościowym * ROZDZIAŁ V * Bezrobocie problemem badań w socjologii * Bezrobocie chorobą społeczną * Bezrobocie a życie rodzinne * ROZDZIAŁ VI * Psychologiczna interpretacja bezrobocia * Podmiotowe ujmowanie bezrobocia * Koncepcje psychologiczne opisujące powstawanie zaburzeń wskutek bezrobocia * Koncepcje psychologii humanistycznej * Teoria samoaktualizacji A. Maslowa * Kryzys poczucia jakości życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-[400].
Prezentowana monografia ma ukazać katalogi najważniejszych trudności w pracy realizowanej współcześnie. Poznanie ich rodzajów może nie tylko umożliwić ich identyfikację w konkretnym rodzaju pracy. Przede wszystkim zaś stanowi warunek podejmowania racjonalnych czynów osłabiających ich wpływ, bądź zapobiegających powstawaniu czy ich nasileniu. Dla humanistycznej pedagogiki pracy problematyka ta powinna wyznaczać nowe pole penetracji naukowych. [fragment Wprowadzenia]
Wprowadzenie * Część pierwsza * Wielorakość kosztów pracy człowieka * Rozdział I. Trudność w pracy człowieka * Rozdział II. Psychologia pracy * Rozdział III. Koszty pracy * Rozdział IV. Obciążenia człowieka pracą * Rozdział V. Emocje i motywacje pracy * Rozdział VI. Zmęczenie, znużenie i zniechęcenie człowieka w pracy i pracą zawodową * Rozdział VII. Syndrom zmęczenia informacyjnego * Część druga * Trudności wewnętrzne a praca człowieka * Rozdział I. Rodzaje trudności wewnętrznych w pracy * Rozdział II. Praca człowieka w sytuacjach trudnych związanych z przeszkodami w realizacji zadań zawodowych * Rozdział III. Praca człowieka w sytuacjach konfliktowych * Rozdział IV. Stres w życiu i pracy człowieka * Część trzecia * Trudności zewnętrzne w pracy człowieka * Rozdział I. Rodzaje trudności zewnętrznych w pracy * Rozdział II. Zagrożenia w środowisku pracy człowieka * Rozdział III. Manipulacja prawdą z świecie informacji * Rozdział IV. Osobowe skutki przeładowania informacyjnego * Rozdział V. Społeczne skutki nadmiarowości informacji * Rozdział VI. Przeszkody i zagrożenia w pracy * Rozdział VII. Zagrożenia w pracy dotyczące świata wartości * Rozdział VIII. Zagrożenia związane z kwalifikacjami niezbędnymi w pracy i potrzebami pracownika * Rozdział IX. Zagrożenia w pracy wynikające z chronicznego zmęczenia: wypalenie zawodowe * Część czwarta * Wybrane zjawiska wynikające z trudności w pracy * Rozdział I. Choroby zawodowe * Rozdział II. Uzależnienia w procesach pracy i przez pracę * Rozdział III. Dobrowolne zagubienie się w pracy. Pracoholizm * Rozdział IV. Praca zniewolona * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 28,28 zł
Książka
W koszyku
Tekst częśc. w jęz. ros. Spis treści w jęz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2859, 2860, 3769 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści również ang.
W książce umieszczono artykuły na temat kształcenia i wychowania przedzawodowego, edukacji zawodowej wobec wyzwań rynku pracy oraz studiów wyższych jako problem badawczy pedagogiki pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1519 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Zatrudnialność w perspektywie pedagogiki pracy / Urszula Jeruszka. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 226 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
W części nakładu prawidłowy ISBN na 4 stronie okładki.
Bibliografia na stronach 219-226.
Książka zawiera treści uwzględniające dotychczasowy dorobek naukowo-badawczy, odnoszące się do aktualnych i najnowszych tendencji w zakresie problematyki zatrudnialności. Publikacja wykazuje, iż problemy zatrudnialności i jej poprawy należą do najtrudniejszych wyzwań nie tylko dla zarządzania i rynku pracy, ale też dla pedagogiki, w szczególności pedagogiki pracy. Zaprezentowano w niej problemy definicyjne związane z pojęciem zatrud nialności oraz scharakteryzowano różne jej wymiary. Dokonano identyfikacji kluczowych determinant zatrudnialności, ze szczególnym uwzględnieniem czynników indywidualnych i organizacyjnych. Szczególną uwagę w książce zwrócono na perspektywę indywidualnych cech jednostki (jej zdolności do znalezienia i utrzymania pracy, umiejętności skutecznego zaprezentowania posiadanych cech potencjalnym pracodawcom lub praktycznego z nich korzystania) oraz perspektywę organizacji (jako specyficznego rodzaju transakcyjnej relacji pracodawcapracownik).Książka stanowić może literaturę podstawową dla studentów kierunku pedagogika, specjalności pedagogika pracy, zaś uzupełniającą dla studentów kształconych w zakresie nauk społecznych. Powinna ona również zainteresować szersze grono Czytelników zamierzających poznać podstawowe pojęcia, procesy i zależności związane z zatrudnialnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49633 (1 egz.)
Kaucja: 25,65 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5739, 6160, 5740 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-[240].
Książka przeznaczona dla nauczycieli, wychowawców oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego / przew. rady red. Ewa Marynowicz - Hetka)
Bibliogr.
Część I Teoria pracy socjalnej a pedagogika społeczna * Rozdział 1 Miejsce pracy socjalnej w pedagogice społecznej * Rozdział 2 Teoria pracy socjalnej jako źródło modeli pracy socjalnej * Rozdział 3 Problematyka socjalna w pedagogice społecznej * Część II Wychowawcza funkcja pracy socjalnej * Rozdział 1 O celach pracy socjalno-wychowawczej * Rozdział 2 Praca socjalno-wychowawcza jako działanie * Rozdział 3 Pracownik socjalny wśród ludzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4377, 4376 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dydaktyka doskonalenia zawodowego / Tadeusz Nowacki. - Wrocław [et al.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1976. - 268 s. : tab., rys. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 250-253. - Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32743 (1 egz.)
Kaucja: 48,00 zł
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy)
Tadeuszowi W. Nowackiemu w 90-lecie urodzin.
Biogramy strony 292-[328].
Bibliografia strony 330-[343].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19917 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy ; t. 178)
Bibliografia na stronach 117-[119]. Indeks.
Tekst ten, sformułowany znacznie wcześniej ukazuje się w roku szczególnym. W roku tym, bowiem odbyły się rozmaite uroczystości jubileuszowe związane z osobą prof. Zygmunta Wiatrowskiego (80 lat) i moją (95 lat). Fakty te spowodowały prawdziwy wybuch rozpraw, podnoszących funkcję i istotę pracy. W sposób skondensowany stanowią one treść obu opasłych tomów, odredagowanych przez Ryszarda Gerlacha (R. Gerlach: Praca człowieka w XXI wieku. Konteksty - wyzwania - zagrożenia, Bydgoszcz 2008 i Edukacja i praca. Konteksty - wyzwania - zagrożenia, Bydgoszcz 2008). W pierwszym z nich 36, w drugim - 50 przeważnie samodzielnych pracowników nauki wypowiada się w różny sposób o pracy ludzkiej, ukazując wachlarz poglądów, przekonań i postaw. Oznacza to nowy etap w rozwoju pedagogiki pracy. Komitet Nauk o Pracy, mimo wydania kilku znaczących pozycji nie uzyskał takiej aprobaty, jaką cieszy się w tej chwili pedagogika pracy. Powstaje zupełnie nowa jakość naszego stanowiska naukowego. Nawet pozytywiści nie przeprowadzili tak głębokiej analizy zjawisk pracy, jaką prezentują wymienione zbiory. Dołączyć to tego trzeba zbiór prac pod redakcją Barbary Baraniak (B. Baraniak (red.): Wartości w pedagogice pracy, IBE, ITeE, Warszawa-Radom 2008), a także wyniki badań środowiska pracy i treści pracy Henryka Bednarczyka, Ireneusza Woźniaka i Stefana Kwiatkowskiego: Krajowe standardy kwalifikacji zawodowych. Rozwój, współpraca, MPiPS, Warszawa 2007. Ten tekst stanowi więc uzupełnienie rozważań zawartych w wymienionych publikacjach. Publikacje te stanowią podstawę dla nowego spojrzenia na fenomen pracy ludzkiej. Tadeusz W. Nowacki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawodoznawstwo / Tadeusz W. Nowacki. - Wydanie III. - Radom : Instytut Technologii Eksploatacji, 2003. - 301, [1] strona : fotografie, rysunki, tabele, wykresy ; 25 cm.
(Biblioteka Pedagogiki Pracy)
Bibliografia na stronach 289-[294]. Indeks.
W książce tej autor przedstawia problematykę nie uformowanego jeszcze dostatecznie działu pedagogiki pracy - zawodoznawstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11724 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej