Sponsoring
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Datko Marek
(1)
Dudzik Teresa (1952- )
(1)
Gardian Renata
(1)
Grabowski Artur (nauki ekonomiczne)
(1)
Grzegorczyk Adam M
(1)
Harding Robyn
(1)
Juszkiewicz Michał
(1)
Kończak Jarosław
(1)
Leśniak Teresa
(1)
Meszuge (1958- )
(1)
Piątkowski Wiktor
(1)
Sporek Tadeusz (1952- )
(1)
Stecki Leopold (1927- )
(1)
Stępień-Załucka Beata
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Witek-Hajduk Marzanna K
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Sponsoring
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. [516]-524.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 339 (1 egz.)
Kaucja: 53,87 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-166.
Książka jest pierwszym opracowaniem na polskim rynku na temat zjawiska sponsoringu jako formy prostytucji dokonującego się m.in. w środowisku studenckim. Głównym celem książki jest zaprezentowanie przeprowadzonych badań, które potraktowane są dwukierunkowo. Z jednej strony przedstawia motywy i postawy kobiet decydujących się na sponsoring, zaś z drugiej strony charakteryzuje mężczyzn, którzy proponują związki sponsorskie.Książka nie zachęca do uprawiania prostytucji ani do korzystania z niej. Nie napiętnowano w niej także osób prostytuujących się. Autorka umożliwia racjonalny wgląd w zjawisko, które istnieje w naszym społeczeństwie, a wokół którego nagromadziło się wiele opinii i poglądów , mimo że nie ma jeszcze przeprowadzonych badań naukowych na ten temat.Prostytucja jest rzeczywistością społeczną, a zjawisko sponsoringu jest jej nową formą. Jako zjawisko społeczne istnieje niezależnie od tego, jak jest oceniane moralnie czy prawnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomia sportu : zagadnienia metodologiczne i wybrane doświadczenia / Artur Grabowski. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2019. - 196, [12] stron : fotografie kolorowe, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [187]-196.
W książce Autor przedstawia genezę i rozwój ekonomii sportu (jako subdziedziny ekonomii), ujmuje zagadnienie statystycznie (na licznych przykładach z rynku sportowego), ekonomiczno-społecznie, wskazuje wymiar gospodarczy oraz metodologię tworzenia sportowego PKB. Prowadzi rozważania na temat znaczenia ryzyka w działalności sportowej. Dzięki publikacji poznamy sytuację ekonomiczną profesjonalnych klubów piłkarskich zrzeszonych w Ekstraklasie oraz główne problemy i zagadnienia wpływające na sytuację w polskiej piłce nożnej. Dowiemy się o źródłach finansowania działalności klubów piłkarskich z Niemiec, kwestiach sponsoringu sportu w odniesieniu do współpracy klubów z partnerami biznesowymi na terenie Niemiec. Autor przytacza także liczne przykłady konkretnych inicjatyw i projektów dotyczących edukacji, kultury i ochrony środowiska naturalnego. W publikacji uwzględniono dostępne dane, opracowania i raporty, które pozwoliły na przedstawienie obrazu ekonomicznego sportu profesjonalnego. Zebrany materiał jest efektem wieloletniej pracy naukowo-badawczej w obszarze nauk społecznych.
Wykaz skrótów * Spis rysunków * Spis tabel * Wprowadzenie * 1. Ekonomia sportu - geneza i rozwój * 1.1. Zimowe Igrzyska Olimpijskie - mega-event ekonomiczny * 1.2. Profesjonalne kolarstwo szosowe - zarys problematyki * 1.3. Liga żużlowa w Polsce * 2. Ekonomia sportu w ujęciu statystycznym * 2.1. Ligi piłkarskie - model w teorii i praktyce * 2.2. Rywalizacja ligowa - analiza statystyczna * 2.3. Optymalna równowaga konkurencyjna w lidze sportowej * 2.4. Dyskryminacja cenowa w praktyce działalności klubów * piłkarskich * 2.5. Czynniki wpływające na frekwencję stadionową * 3. Rachunek satelitarny sportu: definicja wileńska sportu i znaczenie ekonomiczno-społeczne sportu w Unii Europejskiej * 3.1. Sport w Unii Europejskiej - ujęcie ilościowe * 3.2. Metodologia tworzenia rachunku satelitarnego sportu * 3.3. Rachunek satelitarny sportu w Polsce - wyniki * 4. Ryzyko w działalności sportowej * 4.1. Ryzyko w działalności europejskich przedsiębiorstw piłkarskich * 5. Sektor polskich profesjonalnych klubów piłkarskich * 5.1. Rywalizacja ligowa na przykładzie polskiej Ekstraklasy * piłkarskiej * 5.2. Sytuacja finansowa klubów piłkarskiej Ekstraklasy * 5.3. Rynek piłkarski w Polsce - wybrane problemy * 6. Przemiany w funkcjonowaniu niemieckich klubów piłkarskich w latach 1998-2018 * 6.1. Przeobrażenia w niemieckiej profesjonalnej piłce nożnej * 6.2. Budowa i finansowanie Allianz Arena w Monachium * 6.3. Stadiony klubów piłkarskiej 1. Bundesligi * 6.4. Borussia Dortmund - działalność ekonomiczna * 7. Finansowanie działalności klubów sportowych na przykładzie * 1. Bundesligi * 7.1. Sytuacja ekonomiczna klubów piłkarskich * 7.2. Źródła finansowania klubów piłkarskich * 8. Sponsoring w sporcie a działalność klubów piłkarskich z niemieckiej 1. Bundesligi * 9. Zrównoważony rozwój a działalność klubów sportowych * 9.1. Działalność VfL Wolfsburg * 9.2. Działalność Hamburger SV * 9.3. Działania pozostałych klubów piłkarskich * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57764 (1 egz.)
Kaucja: 25,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Przedstawiona rozprawa jest obecnie w naszym kraju jedynym, tak źródłowym analityczno - porównawczym kompendium wiedzy o roli mediów w sponsoringu wydarzeń kulturalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16970 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The arrangement.
U góry okładki: Thriller o miłosnej obsesji, która ni liczy się z niczym.
Na okładce i stronie tytułowej: Prószyński i S-ka.
Mroczna wersja "Pretty Woman". Przerażający thriller o miłosnej obsesji. Nat, studentka nowojorskiej akademii sztuk pięknych, nie radzi sobie finansowo, a współlokatorki grożą jej eksmisją. Koleżanka ze studiów, która opływa w luksusy, podsuwa Nat pewien pomysł: znaleźć w internecie bogatego mężczyznę, który będzie płacił za jej towarzystwo, a nawet może zgodzi się na stałą, miesięczną pensję. Podobno wiele dziewczyn tak robi... Gabe, przystojny adwokat, jest znacznie starszy od Nat. Wydaje się idealnym kandydatem. Mija miesiąc, romans kwitnie, świata poza sobą nie widzą. Nat jednak nie wie, że Gabe ma rodzinę i wcale nie zamierza rozwieść się z żoną. Gdy mężczyzna w końcu zrywa z dziewczyną, ta wpada w obsesję: śledzi Gabe’a, nęka go SMS-ami, szantażuje zawiadomieniem żony, nawet zaprzyjaźnia się z jego córką. Gabe jest gotów na wszystko, by bronić swojego wygodnego, poukładanego życia. A czy Nat gotowa jest zabić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja sponsoringowa w sporcie XXI wieku / Jarosław Kończak. - Wyd. I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, 2020. - 342, [2] strony : fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; t. 194)
Bibliografia, netografia, akty prawne na stronach 319-340.
Spis treści także w języku angielskim.
Książka adresowana jest zarówno do osób zainteresowanych komunikacją sponsoringową, jak i tych, którzy zajmują się komunikacją na poziomie całej organizacji. Mogą to być pracownicy korporacji, ale opisane tu zasady komunikacji są użyteczne również dla specjalistów i menedżerów pracujących w jednostkach budżetowych, samorządowych, związkach sportowych, klubach, fundacjach i stowarzyszeniach. Może również stanowić kompendium wiedzy dla studentów zarówno studiów licencjackich, jak i magisterskich, podyplomowych oraz doktoranckich. Książka stanowi przegląd publikacji środowisk naukowych i konfrontacji ich z doświadczeniem i wiedzą praktyków. Autor opisuje rynek sponsoringu sportowego w Polsce, wydatki sponsoringowe na świecie, prawa w sponsoringu do tytułów i znaku, drabinkę sponsorską oraz prawa wyłączności, prawa do wizerunków, prawa reklamowe, prawa marketingowe, sprzedażowe i public relations. Wśród ponad 500 materiałów źródłowych wykorzystanych w publikacji znalazły się monografie naukowe, artykuły, raporty, badania i ekspertyzy, akty prawne, literatura popularnonaukowa, netografia, umowy, prezentacje.
Wstęp * 1. Sponsoring - geneza, rodzaje, formy i przyczyny rozwoju * 1.1. Geneza sponsoringu * 1.2. Sponsoring a mecenat * 1.3. Definicje sponsoringu * 1.4. Sponsoring jako element komunikacji korporacyjnej i marketingu * 1.5. Rodzaje i formy sponsoringu * 1.6. Przyczyny rozwoju sponsoringu sportowego * 2. Społeczny i ekonomiczny potencjał sportu * 2.1. Społeczna rola sportu * 2.2. Gospodarcza rola eventów sportowych * 2.3. Aktywność sportowa w Unii Europejskiej * 3. Sponsoring sportowy na świecie i w Polsce * 3.1. Wydatki sponsoringowe na świecie * 3.1.1. Globalne wydatki sponsoringowe * 3.1.2. Najcenniejsze marki w świecie sportu * 3.1.3. Piłka nożna - dominująca dyscyplina sportu * 3.2. Rynek sponsoringu sportowego w Polsce * 3.2.1 Finansowanie sportu i wartość transkacji na rynku sponsoringu w Polsce * 3.2.2. Najaktywniejsze branże oraz sponsoring spółek Skarbu Państwa * 3.2.3. Najpopularniejsze rodzaje i podmioty sponsoringu * 4. Cele, interesariusze i organizacja sponsoringu sportowego * 4.1. Cele sponsoringu sportowego * 4.2. Interesariusze * 4.3. Struktura sponsoringu w organizacji * 5. Sponsoring w ujęciu strategicznym * 5.1.Kryteria wyboru sponsoringu * 5.2. Procesy w sponsoringu * 5.3. Decyzje strategiczne w sponsoringu * 5.4. Kanały komunikacyjne w sponsoringu * 5.5. Ewaluacja, efekty działań i współpraca z podmiotami sponsorowanymi * 6. Prawa w sponsoringu * 6.1. Prawa do tytułów i znaku * 6.2. Drabinka sponsorska oraz prawa wyłączności * 6.3. Prawa do wizerunków * 6.4. Prawa reklamowe * 6.5. Prawa hospitality i biletowe * 6.6. Prawa marketingowe, sprzedażowe i public relations * 6.7. Prawa do kontentu * 6.8. Naming rights * 7. Sponsoringowa komunikacja 360 stopni * 7.1. Budowa świadomości marki * 7.2. Transfer wizerunku i budowa unikalnych skojarzeń marki * 7.3. Budowa relacji w sponsoringu * 7.4. Wsparcie sprzedaży produktów i usług * 7.5. Aktywacje social media w sponsoringu * 7.6. Sportowi celebryci * 7.7. Eventy i ich potencjał w sponsoringu sportowym * 7.8. Komunikacja wewnętrzna * 8. Storytelling w sponsoringu sportowym * 8.1. Emocjonalna komunikacja - storytelling, jako koncept kreatywny budujący markę * 8.2. Podstawowe elementy narracji * 8.3. Źródła opowieści marki w narracji opartej na sporcie * 9. Sponsoring - zagrożenia, trendy i perspektywy * 9.1. Zagrożenia w sponsoringu sportowym * 9.2. Ambush marketing * 9.3. Trendy na rynku światowym i polskim * Zakończenie * Bibliografia * Źródła zwarte * Źródła ciągłe * Netografia * Badania i raporty * Akty prawne * Spis tabel * Spis wykresów * Spis rysunków * Spis case studies
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57916 (1 egz.)
Kaucja: 28,50 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48644 (1 egz.)
Kaucja: 4,23 zł
Książka
W koszyku
12 kroków od dna : sponsorowanie / Meszuge. - Wydanie drugie, poprawione i uzupełnione. - Kraków : Wydawnictwo WAM, copyright 2018. - 366, [2] strony ; 21 cm.
Na książce wyłącznie pseudonim autora.
Wielu jest takich, którzy pytają: "i po co to wszystko?". Są i tacy, którzy twierdzą, a nawet upierać się będą, że przecież to wszystko nie ma sensu. Tym nic, zupełnie nic nie mam do zaoferowania. Droga otwiera się tylko przed tymi, którzy pytają: "JAK?". Od osiemdziesięciu lat Anonimowi Alkoholicy dysponują rozwiązaniem problemu alkoholizmu i choć 12 Kroków AA nie uległo zmianie od czasu ich opublikowania w 1939 roku, to suma doświadczeń członków Wspólnoty nieustannie rośnie. Dotyczy to szczególnie sponsorowania, czyli specyficznej dla AA, bezinteresownej formy pomocy w poznawaniu i realizacji Programu Anonimowych Alkoholików. Meszuge - pseudonim literacki polskiego pisarza, autora książek, artykułów i esejów dotyczących problematyki alkoholizmu, wyzwolenia z uzależnienia, Wspólnoty AA i Programu 12 Kroków AA oraz szeroko pojmowanego rozwoju osobistego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16971 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach.
Monografia, którą przekazujemy do rąk Czytelników powstała z inicjatywy Międzywydziałowego Koła Naukowego Prawa i Ekonomii w Sporcie "Know-How Sport" w ramach realizacji projektu naukowego "Prawo i ekonomia w sporcie". Koło to funkcjonuje na Uniwersytecie Rzeszowskim od początku roku akademickiego 2016/2017. W ramach swojej działalności zrzesza studentów kilku wydziałów, w tym Wydziału Prawa i Administracji, Wydziału Wychowania Fizycznego oraz Wydziału Ekonomii. Jego celem statutowym jest badanie prawnych i ekonomicznych aspektów działania podmiotów, instytucji oraz procesów w dziedzinie sportu. W oparciu o powyższy cel podjęto się przeprowadzenia badań kilku newralgicznych kwestii znajdujących się na styku prawa, ekonomii i sportu, gdyż w wielu aspektach rozgraniczenie tych dyscyplin naukowych nie wydaje się w praktyce potrzebne. Wynika to m.in. z faktu, iż współcześnie w sporcie zawodowym ważne jest już nie tylko samo uprawianie poszczególnej dyscypliny, ale także całe zaplecze tego dotyczące, w tym uwarunkowania ekonomiczne i prawne. Pozyskanie środków, ich wydatkowanie, zatrudnianie trenerów i menadżerów, kontrakty zawodnicze, odpowiedzialność odszkodowawcza zawodników, trenerów czy klubów sportowych - to tylko niektóre obszary, do których należy podchodzić szerzej, a nie wyłącznie przez pryzmat sportu. Dlatego część z tych zagadnień autorzy niniejszego opracowania postanowili zbadać i przybliżyć je Czytelnikom w ramach poszczególnych rozdziałów tutaj zamieszczonych.
Wstęp * Beata Stępień-Załucka - Kultura fizyczna a Konstytucja RP * 1. Wprowadzenie * 2. Pojęcie kultury fizycznej * 3. Kultura fizyczna a zdrowie, ochrona zdrowia, zdrowie publiczne * 4. Kultura fizyczna w rozdziale II Konstytucji RP - charakter norm i ich konsekwencje prawne * 5. Podsumowanie * Lidia Siwik - Stosunki prawne między rodzicami a dzieckiem uprawiającym sport * 1. Wprowadzenie * 2. Obowiązek alimentacyjny rodziców względem dziecka uprawiającego sport * 3. Umowa o alimenty w zakresie świadczeń związanych z uprawianiem sportu przez dziecko * 4. Umowy między rodzicami a dziećmi dotyczące uprawiania sportu * 5. Podsumowanie * Iwona Moryc, Elżbieta Pędziałek-Kunert - Odpowiedzialność odszkodowawcza trenera sportu za zdrowie małoletniego dziecka uprawiającego sport kwalifikowany * 1. Wprowadzenie * 2. Sport - ujęcie prawno-teoretyczne * 3. Uprawianie sportu kwalifikowanego przez dziecko * 4. Zakres odpowiedzialności rodziców za małoletnie dziecko * 5. Odpowiedzialność cywilna trenera oraz opiekunów małoletniego * 6. Podsumowanie * Marta Górka - Kodeks dobrych praktyk sponsoringowych w sporcie dotyczący spółek z udziałem Skarbu Państwa * 1. Wprowadzenie * 2. Geneza sponsoringu * 3. Prawne regulacje sponsoringu sportowego * 4. Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych dotyczących spółek Skarbu Państwa * 5. Podsumowanie * Paweł Kuczma - Konsultacje społeczne jako element konstytucyjnej zasady dobra wspólnego * Anna Kilar, Jakub Litarowicz - Finansowanie klubów piłkarskiej Ekstraklasy przez jednostki samorządu terytorialnego * 1. Wprowadzenie * 2. Kapitałowe uczestnictwo gmin w spółkach - klubach piłkarskiej Ekstraklasy * 2.1. Kluby sportowe jako spółki prawa handlowego * 2.2. Ekstraklasa S.A. jako liga zawodowa * 2.3. Struktury właścicielskie klubów piłkarskiej Ekstraklasy * 3. Finansowanie klubów Ekstraklasy z budżetów jednostek samorządu terytorialnego * 3.1. Uwagi wstępne * 3.2. Przewidziane prawem możliwości finansowania klubów sportowych * 3.3. Modele wsparcia klubów Ekstraklasy S.A. przez miasta * 3.4. Kluby nieotrzymujące bezpośredniego wsparcia finansowego z budżetów jednostek samorządu terytorialnego w latach 2016 i 2017 * 3.5. Środki pochodzące od jednostek samorządu terytorialnego w strukturze przy-chodów klubów * 4. Podsumowanie * Kinga Kania - Wybrane wyzwania prawne klubów sportowych w kontekście sekcji e-sportowych * 1. Wprowadzenie * 2. Definicja sportu i pojęcie e-sportu * 3. Kluby sportowe i sekcje e-sportu * 4. Wyzwania prawne dla klubów sportowych z sekcjami e-sportu * 6. Nieletni gracze * 7. Płeć w sekcji e-sportowej * 8. Zjawisko dopingu w e-sporcie * 9. Inne * 10. Podsumowanie * Katarzyna Sikora - Ochrona własności intelektualnej w sporcie zawodowym * 1. Wprowadzenie * 2. Wizerunek zawodnika sportowego * 3. Personality merchandising a komercyjne wykorzystywanie wizerunku zawodnika sportowego * 4. Ochrona znaków towarowych w sporcie * 5. Podsumowanie * Emilia Kuczma - Nowe założenia ochrony danych osobowych - rozporządzenie unijne o ochro-nie danych osobowych (rozporządzenie 2016/679) * 1. Wprowadzenie * 2. Geneza prac nad reformą przepisów o ochronie danych osobowych w UE * 3. Najważniejsze kierunki zmian * 4. Podsumowanie * Piotr Kapusta, Justyna Michalska - Status prawny stypendysty sportowego * 1. Wprowadzenie * 2. Rodzaje stypendiów sportowych * 3. Pobieranie stypendium sportowego a ubezpieczenia społeczne * 4. Pobieranie stypendium sportowego a ubezpieczenie zdrowotne * 5. Pobieranie stypendium sportowego a prawo podatkowe * 6. Uwzględnienie okresu pobierania stypendium sportowego w regulacjach dotyczących zatrudnienia * 7. Podsumowanie * Katarzyna Stępień - Nagroda za osiągnięcia sportowe a składnik majątku dorobkowego małżonków * Bogusław Balza - Podatkowe skutki otrzymania nagród za osiągnięcia sportowe * 1. Wprowadzenie * 2. Źródła finansowania osiągnięć sportowych * 3. Podatki jako źródło dochodów państwa * 4. Opodatkowanie nagród w konkursach * 5. Opodatkowanie nagród za osiągnięcia sportowe * 6. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [229]-241. Indeks.
Dla kadry zarządzającej i menedżerów przedsiębiorstw i instytucji, które zamierzają tworzyć porozumienia kooperacyjne, dla kadry naukowej i studentów kierunków ekonomicznych.
Książka jest pierwszą w Polsce publikacją dotyczącą szybko rozwijających się ostatnio aliansów marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji. Przedstawiono tu charakterystykę aliansów marketingowych i sposobów zarządzania nimi w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Zaprezentowano również przypadki ich zastosowania w praktyce gospodarczej i rezultaty badań ankietowych prowadzonych przez autorów w dużych polskich przedsiębiorstwach. W książce szczegółowo omówiono: cechy aliansów marketingowych, ich rodzaje i przyczyny rozwoju, zarządzanie aliansami marketingowymi - wraz z analizą ich skuteczności i efektywności oraz koncepcją aliansu jako projektu, tworzenie sojuszy marek, multipartnerskie programy lojalnościowe, licencjonowanie i franczyzę, współczesne porozumienia sponsoringowe, alianse marketingowe różnych podmiotów - przedsiębiorstw różnych branż, organizacji kultury, sportu i jednostek samorządu terytorialnego, właścicieli mediów.
O autorach * Wstęp * 1.Charakterystyka aliansów przedsiębiorstw i przyczyny ich rozwoju we współczesnej gospodarce * 1.1. Czynniki sprzyjające tworzeniu się aliansów przedsiębiorstw * 1.2. Zwiększenie konkurencyjności jako odstawowy motyw tworzenia aliansów oraz rodzaje aliansów * 2. Alianse marketingowe na tle innych rodzajów aliansów * 2.1. Charakterystyka aliansów marketingowych * 2.2. Zakres współpracy partnerów aliansów marketingowych * 2.3.Rodzaje aliansów marketingowych i ich znaczenie dla polskich przedsiębiorstw * 3. Zarządzanie aliansami marketingowymi jako zarządzanie projektami * 3.1. Alians marketingowy jako projekt i istota zarządzania projektami * 3.2. Fazy aliansu marketingowego – cykl życia aliansu * 3.3.Koncepcja aliansu i analiza sytuacji przed stworzeniem aliansu * 3.4.Wybór partnera aliansu * 3.5.Określenie zakresu współpracy * 3.6.Realizacja porozumienia w ramach aliansu marketingowego * 3.7.Kontrola współpracy aliantów oraz analiza skuteczności i efektywności aliansu marketingowego * 3.8. Zakończenie współpracy w ramach aliansu marketingowego * 4. Sojusze marek (brand alliances) jako forma sojuszy strategicznych w marketingu * 4.1.Pojęcie i rodzaje sojuszy marek (brand alliances) * 4.2. Funkcje sojuszy marek * 4.3. Co-branding jako forma sojuszu marek * 4.4. Sojusze marek w działaniach promocyjnych * 5. Sojusze marek w ramach programów lojalnościowych * 5.1.Istota i rodzaje sojuszy marek w ramach programów lojalnościowych * 5.2.Sojusze marek w ramach programu lojalnościowego jednej ze współpracujących marek * 5.3. Sojusze grupy marek w ramach partnerskich programów lojalnościowych * 5.4.Proces tworzenia i funkcjonowania multipartnerskich programów lojalnościowych * 5.5. Skuteczność i efektywność sojuszy marek * 6. Licencjonowanie i franczyza jako formy aliansów marketingowych * 6.1. Llicencjonowanie jako forma aliansów marketingowych * 6.2. Franczyza jako forma aliansów marketingowych * 6.3. Franczyza i licencjonowanie jako formy aliansów marketingowych polskich przedsiębiorstw * 7. Alianse marketingowe w sferze kultury i w marketingu terytorialnym * 7.1.Czynniki sprzyjające tworzeniu aliansów organizacji kultury * 7.2. Definicje: kultura, przemysły kultury, przemysły kreatywne, alianse kreatywne * 7.3.Zakres aliansów w kulturze * 7.4. Kultura i marketing terytorialny * 8. Konwergencja mediów jako czynnik stymulujący alianse marketingowe * 8.1. Istota zjawiska konwergencji mediów * 8.2. Konwergencja mediów jako jeden z czynników stymulujących rozwój aliansów * 8.3. Alianse firm medialnych jako strategia zwiększająca ich konkurencyjność * 8.4. Analiza wybranych przykładów aliansów medialnych * 9. Sponsoring - od formy promocji do aliansu marketingowego * 9.1. Sponsoring - charakterystyka i rozwój * 9.2. Sponsoring jako sposób zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstwa sponsora * 9.3. Przekształcanie się porozumień sponsoringowych w alianse marketingowe * 9.4. Rodzaje sponsoringu * 9.5. Sponsoring sportu * 9.6. Sponsoring organizacji kultur * 9.7. Alianse sponsoringowe w polskich przedsiębiorstwach * 9.8. Wspólne działania promocyjne polskich przedsiębiorstw * Zakończenie * Bibliografia * Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 339.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej