Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(20)
Programy komputerowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(11)
MW123 (św. Wincentego 64)
(6)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Dobski Paweł
(2)
Jendrasik Marta
(2)
Nowacka Izabela
(2)
Wojciechowski Jerzy Andrzej
(2)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(1)
Czubaszek Beata
(1)
Goliszewska-Chojdak Bożena
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Kasprzak Magdalena
(1)
Kowalski Tomasz (prawo pracy)
(1)
Krawczyk Rafał (prawo pracy)
(1)
Krukowska Jadwiga
(1)
Kryczka Sebastian
(1)
Kryśpiak Iwona
(1)
Kuźniar Aleksander P
(1)
Ledwoń Małgorzata
(1)
Lenart Bożena
(1)
Milczanowski Maciej
(1)
Naumiuk Tadeusz
(1)
Organa Maurycy
(1)
Pawlikowska-Olszta Małgorzata
(1)
Pieńkowski Ryszard (1948- )
(1)
Pigulski Mariusz
(1)
Pinzuł Agata
(1)
Podgórska Małgorzata (prawo)
(1)
Rotkiewicz Marek
(1)
Salamon Aldona
(1)
Skałkowski Marek
(1)
Stępień Radosław
(1)
Sztabińska Jadwiga
(1)
Szuman Monika
(1)
Szuman-Dobska Monika
(1)
Twardo Dorota
(1)
Wrońska-Zblewska Katarzyna
(1)
Zawacka Izabela
(1)
Ziarno Jakub
(1)
Łukaszewska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Dyrektorzy HR
(2)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy obsługi płacowej
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Temat
Prawo pracy
(4)
Relacje międzyludzkie
(2)
Asertywność
(1)
Budżety terenowe
(1)
Czas
(1)
Czas pracy
(1)
Dokumentacja płacowa
(1)
Finanse publiczne
(1)
Handel
(1)
Infor PL
(1)
Inwentaryzacja
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kontrola państwowa
(1)
Marketing bezpośredni
(1)
Mnemotechnika
(1)
Negocjacje
(1)
Odprawy pieniężne
(1)
Odszkodowanie
(1)
Pamięć
(1)
Perswazja
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Podróże służbowe
(1)
Potrącenia z wynagrodzenia
(1)
Pracownicze plany kapitałowe (PPK)
(1)
Prawo podatkowe
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przestępstwa i wykroczenia skarbowe
(1)
Płaca
(1)
Rachunkowość budżetowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Samorealizacja
(1)
Stres
(1)
Sukces
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Uczenie się
(1)
Współdziałanie
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Związki zawodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Poradniki
(1)
Gatunek
Dokumenty elektroniczne
(6)
Poradnik
(5)
Komentarz do ustawy
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Serwis PP Prawno-Pracowniczy, R. 21, 2 (1042))
Tytuł wg okładki.
Każdy pracodawca może zostać skontrolowany przez Państwową Inspekcję Pracy pod względem legalności i prawidłowości zatrudniania pracowników. Co więcej, od 1 stycznia 2017 r. kontrole mogą dotyczyć także wypłacania zleceniobiorcom i osobom świadczącym usługi wynagrodzenia w wysokości wynikającej z minimalnej stawki godzinowej, zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Inspektorzy pracy zwykle nie zapowiadają swojej wizyty w zakładzie pracy, a ich obecność w firmie może skończyć się procesem sądowym. Istnieją jednak sposoby na wcześniejsze przygotowanie się do kontroli, dzięki którym można ograniczyć związany z tym stres. Warto poznać swoje prawa w trakcie kontroli oraz zagadnienia, którymi prawie zawsze zainteresuje się inspektor w trakcie kontroli. W książce w praktyczny sposób przedstawiamy przebieg kontroli przez inspektora pracy, zakres kontroli, środki prawne stosowane przez PIP, procedurę odwoławczą czy sądową kontrolę rozstrzygnięć organów PIP.
1.Wstęp * 2. Zagadnienia ogólne * 2.1. Regulacje prawne * 2.2. Powody przeprowadzania kontroli * 2.3. Podmioty podlegające kontroli PIP * 2.4. Miejsce przeprowadzania kontroli * 2.5. Termin przeprowadzania kontroli * 2.6. Kto jest uprawniony do przeprowadzania kontroli * 2.7. Uprawnienia przysługujące inspektorowi pracy * 2.8. Obowiązki inspektora pracy * 2.9. Obowiązki kontrolowanego pracodawcy * 2.10. Jak należy przygotować się do kontroli * 3. Zakres kontroli * 3.1. Kontrola legalności zatrudnienia * 3.2. Kontrola wypłacania minimalnej stawki godzinowej za wykonywanie zlecenia lub świadczenie usług * 3.3. Kontrola bezpieczeństwa i higieny pracy * 3.4. Kontrola przestrzegania czasu pracy * 4. Przebieg kontroli * 4.1. W jaki sposób przebiega kontrola przeprowadzana przez inspektora pracy * 4.2. Treść protokołu kontroli * 4.3. Osoby uprawnione do podpisania protokołu * 4.4. Czy protokół może zostać objęty tajemnicą * 4.5. Podpisanie protokołu * 4.6. Kiedy można wnieść zastrzeżenia do protokołu * 4.7. Powiadomienie przedstawicieli pracowników o wynikach kontroli * 5. Środki prawne wydawane przerz PIP * 5.1. Wykaz środków * 5.2. Nakazy * 5.3. Wystąpienia * 5.4. Pouczenia * 6. Odwołania od decyzji PIP * 6.1. Treść odwołania * 6.2. Terminy do wniesienia odwołania od decyzji inspektora pracy * 6.3. Usprawiedliwienie opóźnienia i przywrócenie terminu do wniesienia odwołania * 6.4. Rodzaje decyzji organu odwoławczego PIP * 6.5. Wstrzymanie natychmiastowego wykonania decyzji w przypadku wniesienia * odwołania * 6.6. Rozpatrywanie odwołań od decyzji inspektorów pracy * 7. Sądowa kontrola rozstrzygnięć organów PIP * 7.1. Prawo wniesienia skargi do sądu administracyjnego * 7.2. Termin na wniesienie skargi * 7.3. Przywrócenie terminu na wniesienie skargi * 7.4. Warunki wniesienia skargi * 7.5. Orzeczenie sądu administracyjnego * 7.6. Pośrednictwo organu, którego działania lub bezczynność są przedmiotem skargi * 7.7. Skarga kasacyjna do NSA * 7.8. Skarga na przewlekłość postępowania sądu administracyjnego * 8. Postępowanie w sprawach o wykroczenia * 8.1. Na czym polega wykroczenie * 8.2. Kary za wykroczenie * 8.3. Organ prowadzący postępowanie w sprawach o wykroczenia * 8.4. Tryby postępowania * 8.5. Mandat karny * 8.6. Środki wychowawcze * 8.7. Przedawnienie karalności za wykroczenie * 8.8. Osoba ukarana za wykroczenie * 8.9. Czynności wyjaśniające * 8.10. Wniosek o ukaranie * 8.11. Kary za wykroczenia przeciwko prawom pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56508 (1 egz.)
Kaucja: 57,00 zł
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Kadrowo-Płacowy)
Na okładce: 42 praktyczne przykłady.
Wykaz aktów prawnych na stronach 104-105.
Jak w 2024 r. obliczać wynagrodzenie za pracę oraz ustalać wysokość wszelkiego rodzaju dodatków, odpraw i odszkodowań? Szczegółowo i w praktyczny sposób wyjaśniono to w poradniku Wynagrodzenia 2024. Rozliczanie płac w praktyce. Omówiono w nim też kwestie związane z obliczaniem wynagrodzenia za nadgodziny oraz za okresy nieobecności, m.in. z powodu urlopu wypoczynkowego, zwolnień okolicznościowych, niezdolności do pracy z powodu choroby i macierzyństwa. Przedstawione są także zasady dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę oraz sporządzanie listy płac w różnych konfiguracjach - zarówno dla pracowników, jak i zleceniobiorców - z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 1 stycznia 2024 r. Publikacja zawiera m.in.: wykaz dokumentów niezbędnych do sporządzenia listy płac, instrukcję ustalania wysokości nieperiodycznych obowiązkowych składników wynagrodzenia, przykładowe wzory list płac dla pracowników i rozliczeń ze zleceniobiorcami, instrukcje obliczania wynagrodzenia za część miesiąca w przypadku nieobecności w pracy z różnych przyczyn, zasady obliczania odpraw i odszkodowań ze stosunku pracy, zestawienia tabelaryczne zawierające niezbędne wskaźniki (m.in. kwoty wolne od potrąceń w różnych wariantach).
Najtrudniejsze zagadnienia zostały zaprezentowane na przykładach. W 2024 r. dwukrotnie zmienia się minimalne wynagrodzenie za pracę. Oznacza to, że dodatkowe składniki, których wysokość uzależniona jest od tego wynagrodzenia, także obowiązywać będą w innej wysokości od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r., a w innej od 1 lipca 2024 r. Zmieniły się też zasady ustalania płacy minimalnej, gdyż kolejny dodatek został z niej wyłączony. Ponadto w poradniku opisano zmienioną przez ZUS zasadę ustalania podstawy zasiłkowej dla pracowników wykonujących jednocześnie umowy cywilnoprawne dla pracodawcy. Poradnik uwzględnia te zmiany i na przykładach pokazuje, jak rozliczać wynagrodzenia pracowników, a także zleceniobiorców. To przystępne i wyczerpujące opracowanie jest wsparciem dla osób zajmujących się rozliczeniami płacowymi - kadrowych i księgowych.
Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie. AUTOR: Izabela Nowacka - ekonomistka, od wielu lat zajmuje się tematyką wynagrodzeń i rozliczaniem płac.
ATUTY PUBLIKACJI: Aktualne i praktyczne opracowanie pomocne w rozstrzyganiu wątpliwości związanych z ustalaniem wysokości wynagrodzenia oraz innych świadczeń pracowniczych po zmianach wprowadzonych od 1 stycznia 2024 r. Zawiera przykładowe wzory list płac zarówno dla pracownika, jak i osoby niebędącej pracownikiem. To przystępne i wyczerpujące opracowanie jest wsparciem dla osób zajmujących się rozliczeniami płacowymi - kadrowych i księgowych. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 59032 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: 114 porad, 140 przykładów.
Dla przedsiębiorców, szefów firm oraz menedżerów.
Czy jako menedżer chcesz mieć coraz więcej radości z kierowania ludźmi?Co musisz wiedzieć, aby osiągnąć sukces? Czego powinieneś się wystrzegać?Odpowiedzi m.in. na te pytania, zebrane w przyjaznej formie poradnika, udziela Ryszard Pieńkowski, założyciel i właściciel Inforu. Wszystkie oparte są na doświadczeniu autora,zdobytym w ciągu 50 lat kierowania ludźmi, w tym 35 lat zarządzania własną firmą. Oprócz udzielania szczegółowych rad dotyczących postępowania z zespołem współpracowników, dążenia do samodoskonalenia i budowania sukcesu firmy zachęca do twórczego rozwijania pomysłów, do działania, tworzenia. Namawia do odwagi i determinacji w dążeniu do wyznaczonego celu. Do wytrwałości w działaniu oraz wyciągania twórczych wniosków z popełnianych błędów czy porażek. To bogaty zbiór porad i przykładów z zakresu marketingu i zarządzania, przydatnych przedsiębiorcom, szefom firm oraz menedżerom.Ryszard Pieńkowski - Twórca i właściciel Dziennika Gazety PrawnejZałożyciel i właściciel Infor PL, jednego z największych w kraju dostawców informacji gospodarczej i prawnej. Twórca Dziennika Gazety Prawnej - marki znajdującej się w pierwszej dwudziestce na liście 500 najbardziej wartościowych polskich marek. Założyciel ponad 100 czasopism i biuletynów specjalistycznych, które wydawane były w trakcie 35 lat działalności firmy.Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Organizacji i Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a także Podyplomowego Studium Zarządzania Wartością Firmy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przez 10 lat obecny na liście 100 najbogatszych Polaków tygodnika Wprost.Menedżer z 50-letnim doświadczeniem w kierowaniu ludźmi. Obecnie jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Infor PL zajmuje się badaniami i rozwojem oraz strategią firmy, a także kapitałem ludzkim.W publikacji wykorzystano treści pochodzące z autobiografii edukacyjno-poradniczej pt. "Wielkie śmiałe cele".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22099 (1 egz.)
(dostępność ok. 02.02.2023)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
[Stan prawny na 5 października 2015 r., uwzględnia zmiany, które wejdą w życie w 2016 r.]
Publikacja omawia rewolucyjne zmiany dla pracowników i pracodawców, które wejdą w życie w 2016 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34 Podr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 45268 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45943 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
Marketing bezpośredni / Monika Szuman-Dobska, Paweł Dobski. - Warszawa : "Infor", 1999. - 159 s., [8] s. tabl. kolor. : faks., rys., wykr. ; 24 cm.
(Marketing w Praktyce)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16972 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Rewolucja w dokumentacji kadrowej.
Od 1 stycznia 2019 r. wejdą w życie nowe zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej. Dokumentację pracowniczą będzie można prowadzić również w formie elektronicznej, a nie wyłącznie - tak jak do tej pory - w formie papierowej. Ponadto skróceniu ulegnie z 50 lat do 10 okres przechowywania dokumentów kadrowych. Zmiany w zasadach prowadzenia dokumentacji pracowniczej wiążą się z licznymi dodatkowymi obowiązkami, jakie czekają pracodawców w tym zakresie, m.in. dotyczącymi przejścia z formy papierowej na formę elektroniczną prowadzenia dokumentacji kadrowej. Ponadto od 1 stycznia 2019 r. możliwość wstępowania do związków zawodowych oraz ich zakładania uzyskają osoby pracujące na umowy cywilnoprawne i samozatrudnieni. Osobom tym będą przysługiwały ochrona przed zwolnieniem z pracy oraz inne przywileje związkowe. Te oraz wszystkie inne zmiany w zakresie prawa pracy zostały uwzględnione w publikacji "Kodeks pracy 2019. Praktyczny komentarz z przykładami". Zawiera ona aktualną treść ustawy oraz praktyczny komentarz do każdego działu Kodeksu pracy ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych zmian. W publikacji omówione zostały m.in.: wchodzące w życie od 1 stycznia 2019 r. zmiany dotyczące prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej - wprowadzono możliwość prowadzenia dokumentacji kadrowej w formie elektronicznej i skrócono okres przechowywania tych dokumentów, a jednocześnie przewidziane zostały wyjątki w zakresie krótszego okresu przechowywania akt osobowych ;wchodzące od 1 stycznia 2019 r. zmiany dotyczące zakładania i zrzeszania się w związki zawodowe - prawo wstępowania do związków zawodowych oraz ich zakładania uzyskają osoby pracujące na umowy cywilnoprawne i samozatrudnieni ; obowiązujące od 25 listopada 2018 r. nowe zasady wygasania umów o pracę w przypadku śmierci pracodawcy - ustanowienie zarządu sukcesyjnego przez pracodawcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą nie spowoduje wygaśnięcia umów o pracę z dniem jego śmierci ; obowiązujące od 22 listopada 2018 r. zasady przekształcania umów na czas określony w umowy na czas nieokreślony - 21 listopada 2018 r. minęły 33 miesiące od wejścia w życie przepisów wprowadzających limity dla umów o pracę na czas określony, a zatem po tym terminie niektóre z takich umów mogą z mocy prawa przekształcić się w umowy na czas nieokreślony ; obowiązujące od 25 maja 2018 r. nowe zasady dotyczące prowadzenia monitoringu w pracy - monitoring wizyjny może być stosowany tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, ochrony mienia, kontroli produkcji albo zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę. Komentarz został przygotowany przez autorów-praktyków. Pomocą w zrozumieniu i stosowaniu nowych rozwiązań prawnych są liczne przykłady, wzory dokumentów oraz tabelaryczne zestawienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 34 (1 egz.)
Kaucja: 103,20 zł
Książka
W koszyku
(Sfera Budżetowa : opinie ekspertów)
Forma i typ
Tytuł serii: Sfera Budżetowa
Zawiera także teksty aktów prawnych.
W tej wyjątkowej książce opisujemy kwalifikacje, wykształcenie, doświadczenie w pracy, a także często - uprawnienia specjalistyczne wymagane od pracowników instytucji kultury. Przedstawiamy zatrudnianie w różnych systemach czasu pracy, określonych w regulaminie organizacyjnym danej instytucji kultury.Z naszej jedynej na rynku przygotowanej specjalnie z myślą o pracownikach instytucji kultury książki dowiedzą się Państwo:- Jakie wymagania stawiane są przyszłym dyrektorom instytucji kultury, a jakie pracownikom?- Czy jest możliwe zarządzanie instytucją kultury na podstawie kontraktu menadżerskiego, a jeżeli tak, to w jakich sytuacjach?- Czy w instytucji kultury można zatrudnić pracownika na zastępstwo?- Jaki jest wymagany staż pracy w zależności od stanowiska i instytucji?- Co rozumieć pod pojęciem wykształcenia specjalistycznego?- Za co odpowiadają pracownicy w zakresie wykonywanych obowiązków?- Co powinien zawierać regulamin organizacyjny domu kultury w zakresie czasu pracy?- Jakie są zasady wynagradzania pracowników instytucji kultury, jakie dodatki i z jakiego tytułu im przysługują?- Czy pracownicy kultury mają prawo do trzynastek?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: 44 praktyczne przykłady.
Na okładce: Profesjonalnie ludzkim językiem - kadry i płace.
Publikacja w praktyczny sposób omawia kwestie związane z podróżami służbowymi. Wyjaśnia, w jaki sposób należy zlecić taką podróż, a następnie ją rozliczyć. Omawia też sytuacje, kiedy pracodawca nie może wydać polecenia podróży służbowej. Podróż służbowa polega na wykonywaniu na polecenie pracodawcy zadania służbowego poza miejscowością, w której znajduje się stałe miejsce pracy pracownika lub w której znajduje się siedziba pracodawcy. W przypadku kierowców podróżą służbową jest każde zadanie służbowe polegające na wykonywaniu - na polecenie pracodawcy - przewozu drogowego poza miejscowość siedziby pracodawcy albo miejscowość prowadzenia działalności przez pracodawcę (w szczególności poza filię, przedstawicielstwo lub oddział). Podróżą służbową jest także wyjazd poza taką miejscowość w celu wykonania przewozu drogowego. Kierowcy w podróży służbowej, tak jak innym pracownikom, przysługują należności związane z wykonywaniem tego zadania służbowego. Z tytułu podróży służbowej pracownikowi przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z tą podróżą. Są to diety oraz zwrot kosztów przejazdów, dojazdów środkami komunikacji miejscowej, noclegów oraz innych niezbędnych udokumentowanych wydatków, określonych lub uznanych przez pracodawcę odpowiednio do uzasadnionych potrzeb. Prawidłowe dokumentowanie oraz rozliczanie kosztów podróży służbowych i związanych z nimi wydatków często sprawia kłopoty służbom kadrowo-płacowym. To przystępne i wyczerpujące opracowanie pomoże w pracy specjalistom z zakresu kadr i płac, kadrowym i księgowym. Zainteresuje też pracodawców oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 44,25 zł
Książka
W koszyku
U góry strony tytułowej i okładki : "Dziennik Gazeta Prawna".
Publikacja wyjaśnia i przedstawia zmiany w zakresie karania za przestępstwa i wykroczenia podatkowe. W oparciu o najnowsze zmiany wynikające z kodeksu karnego, kodeksu karnego skarbowego i nowej organizacji krajowej administracji skarbowej, autor przedstawia przesłanki odpowiedzialności karnej i wymiar kar, jakie mogą być orzeczone wobec oskarżonego oraz pokrótce przedstawia postępowanie przygotowawcze i sądowe. Prezentuje opis przestępstw i wykroczeń podatkowych. Przybliża nową strukturę organów skarbowych oraz ich szczególne uprawnienia w zakresie ścigania przestępstw, które zaczną obowiązywać 1 marca 2017 r. Dla łatwiejszego zrozumienia poruszanych zagadnień publikacja została wzbogacona o orzeczenia sądów, przykłady i wzory wniosków, treść ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej. Praktyczne omówienie przepisów dotyczących nowych uprawnień skarbówki i wyższych kar za oszustwa podatkowe. Ważne dla wszystkich podatników: zwiększone uprawnienia dla fiskusa, nowe rodzaje przestępstw, zmieniona struktura administracji skarbowej, przykłady, wzory wniosków, ustawa o KAS.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56021 (1 egz.)
Kaucja: 66,75 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Kadrowca)
Tytuł serii: Biblioteka Kadrowca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.C (3 egz.)
Książka
W koszyku
Związki zawodowe : nowe zasady tworzenia i uczestnictwa / Izabela Zawacka. - Stan prawny na 1 stycznia 2019 r. - Warszawa : Infor Biznes, 2019. - 96 stron ; 21 cm.
U góry okładki, strony tytułowej i na grzbiecie: Dziennik Gazeta Prawna.
U góry okładki również logo: Wojewódka i Wspólnicy Kancelaria Prawa Pracy.
Na okładce i stronie tytułowej: prawa nowej grupy zatrudnionych, szczególna ochrona stosunku prawnego, nowe zasady ustalania liczebności członków i reprezentatywności związków zawodowych, uproszczenia procedury dochodzenia roszczeń.
Nazwa wydawcy na stronie redakcyjnej.
Publikacja w formie komentarza do nowych przepisów ustawy, przedstawia zmiany dotyczące funkcjonowania związków zawodowych oraz wyjaśnia zasady ich stosowania. W praktyczny sposób omawia zagadnienia związane z tworzeniem oraz wstępowaniem do związków zawodowych nowej grupy uprawnionych - osób zatrudnionych na innej podstawie niż umowa o pracę, np. zleceniobiorców, samozatrudnionych, dziełobiorców, wolontariuszy. Od 1 stycznia 2019 roku prawo do tworzenia oraz wstępowania do związków zawodowych będą miały także osoby zatrudnione na innej podstawie niż umowa o pracę, np. zleceniobiorcy, samozatrudnieni, dziełobiorcy, wolontariusze. W związku z tym grupa ta będzie miała nowe uprawnienia, podobne do tych, jakie obecnie mają członkowie związków zawodowych będący pracownikami. W szczególności będzie to dotyczyło szczególnej ochrony stosunku prawnego, zwolnienia od pracy na wykonywanie czynności doraźnych, tzw. etat związkowy, czy uproszczonej procedury dochodzenia roszczeń z tytułu nierównego traktowania w zatrudnieniu z uwagi na kryterium związkowe. Dodatkowo w ustawie wprowadzone zostały także nowe zasady dotyczące ustalania liczebności członków związku zawodowego, jak choćby możliwość jej sądowej weryfikacji przez pracodawców, oraz nowe zasady ustalania reprezentatywności związków zawodowych, zarówno zakładowych, jak i na szczeblu ponadzakładowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 63,19 zł
Książka
W koszyku
Zastanawiałeś się, jak to się dzieje, że niektórzy ludzie mają udane związki i są zadowoleni ze swojej pracy, a inni mają wieczne poczucie, że w ich życiu prywatnym i zawodowym wszystko idzie jak po grudzie? To, czy jesteś w pierwszej, czy drugiej grupie nie ma nic wspólnego z tym, że "ten ktoś ma szczęście", czy też z tym, że "komuś łatwo wszystko przychodzi". To efekt tego, czy dobrze o sobie myślisz, jak budujesz poczucie własnej wartości, planujesz rozwój i budujesz relacje z innymi. Jeśli pracujesz za dużo, nie umiesz odmawiać - szefowi, dzieciom, rodzicom, reagujesz złością i agresją na sytuacje konfliktowe - ta książka jest dla ciebie. To poradnik, który w przystępny sposób mówi, skąd się biorą twoje zachowania, myśli i emocje. Uświadamia ci mechanizmy, które decydują o twoim zachowaniu. Daje narzędzia, by wprowadzać zmiany i zmieniać życie na lepsze, spokojniejsze, szczęśliwsze. Z przykładów innych osób dowiesz się, jak spojrzeć na siebie z obiektywnym dystansem - dlaczego zachowujesz się, myślisz i odczuwasz tak a nie inaczej. Dzięki konkretnym wskazówkom nauczysz się, jak zmieniać swoje życie krok po kroku. Rekomendacje:Niezwykle ciekawa, napisana z pasją i oddaniem książka, która może być dla wielu ogromnym wsparciem i drogowskazem w życiu. Autorka zebrała w swojej publikacji bogactwo wiedzy, badań i doświadczeń, które mogą pomóc w radzeniu sobie z wyzwaniami w pracy zawodowej i codziennym życiu. Pokazuje, czego możemy spodziewać się po sobie, kiedy chcemy zmiany, i co warto wiedzieć, żeby minimalizować rozczarowania i frustracje. Zachęca do pokonywania ograniczających nas przekonań, pokazuje bogactwo opcji rozwoju i daje wskazówki, z czyjej pomocy możemy korzystać. Kiedy mamy uczucie, że czasami w życiu kręcimy się w kółko, warto sięgnąć do tej książki, aby przerwać zaklęty krąg i - jak pisze autorka - zamiast sięgać do horoskopów, skorzystać z rzetelnej wiedzy. Sebastian Kotow CEO Institute of Behavioral DesignWykładowca psychologii zarządzania na Akademii Leona Koźmińskiego Patroni : Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner, HR Polska, BiznesTuba.p Autor: Marta Pawlikowska - Olszta Psycholog pracy i organizacji, doradca HR z kilkunastoletnim doświadczeniem w przygotowywaniu i wdrażaniu polityk zarządzania zasobami ludzkimi, restrukturyzacji, doradztwie HR oraz w szkoleniach menedżerów i specjalistów pracujących w firmach prywatnych i rodzinnych, administracji publicznej i sektorze pozarządowym. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Jest autorką poradnika dla menedżerów i specjalistów zarządzania ludźmi "Skuteczny menedżer - Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi", rozdziału "Kierunki rozwoju i edukacji przyszłych kadr działów HR" w książce Wydawnictwa Infor "Dylematy HR-owców", a także licznych artykułów w miesięczniku Personel i Zarządzanie. Prowadzi bloga rozwoju zawodowego dla szefów i pracowników www.jakzarzadzacpoludzku.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19570 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Profesjonalistów ; t. 11)
Na grzb. akronim serii: BP
Na okładce Rachunkowość budżetowa
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47637 (1 egz.)
Kaucja: 75,00 zł
Pozostałe zbiory
DVD
W koszyku
(Akademia Rozwoju ; 1)
Informacja o autorze pochodzi ze strony internetowej: http://akademiarozwoju.gazetaprawna.pl/ .
Tytuł z ekranu tytułowego.
IBM PC; Pentium 800 MHz; 256 MB RAM; Windows 2000 Service Pack 3 lub Windows XP Service Pack 1; Plugin Macromedia Flash Player 8; Internet Explorer 5.5; włączona możliwość wykonywania skryptów JavaScript i kaskadowych arkuszy stylów (CSS); obsługa cookies oraz możliwość instalowania i urachamiania formantów ActiveX; monitor o rodzielczości 1024x768, 65536 kolorów; karta dźwiękowa; słuchawki lub głośniki; czytnik CD-ROM.
Jak zwiększyć o 200-300 procent swoje zdolności pamięciowe. Jak sprawić, by zapamiętywanie i czenie sie było przyjemne i łatwe. Jak notować w sposób przejrzysty i ułatwiający przyswajanie informacji. Podstawowe techniki pamięciowe (mnemotechniki) i sposoby ich stosowania (opis pochodzi z opakowania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.164 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17.0 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej