Pedagogika zabawy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(8)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Chojnacki Tomasz
(2)
Cohen Lawrence J
(2)
Krawczonek Paweł
(2)
Rogozińska Anna
(2)
Brodacki Michał
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Coirault Christine
(1)
Davis Susan Elizabeth
(1)
Domań Robert
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Gray Peter (1946- )
(1)
Jackowska Anna
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kędzior Elżbieta Bogumiła (1967- )
(1)
Langowska-Bałys Mariola
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Leiderman Roni
(1)
Locke Aaron
(1)
Masi Wendy
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Palamer-Kabacińska Ewa
(1)
Sobkowiak Monika
(1)
Stern André (1971- )
(1)
Szcześniak Beata
(1)
Szpunar Jacek
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(15)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(2)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Temat
Kobieta
(5202)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2948)
Pedagogika zabawy
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2511)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1601)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1361)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(928)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(468)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(425)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(408)
Gatunek
Poradnik
(5)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Opracowanie
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
U góry okładki: Autor metody Playful Parenting i książki "Rodzicielstwo przez zabawę". Polecana szczególnie rodzicom dzieci wrażlliwych.
Tytuł oryginału: The opposite of worry : the playful parenting approach to childhood and fears.
Bibliografia na stronach [287-292]. Indeks.
Potwory pod łóżkiem, pierwszy dzień w nowej szkole, udział w zawodach sportowych - wszystko to może wywoływać u dziecka lęki, obawy, niepokoje. Bezradni rodzice nie wiedzą, jak pomóc przestraszonemu dziecku zacząć odczuwać nieskrępowaną radość dzieciństwa. Gdzieś w głębi swojej istoty każdy lęk obraca się wokół rzeczy ważnych, na przykład opuszczenia albo bezpieczeństwa. Wydaje się banalny tylko dlatego, że dziecko nie potrafi ująć swoich najgłębszych uczuć słowami. Bywa też, że lęki przechodzą jak pałeczka w sztafecie - z ojca na syna, z matki na córkę. Lawrence J. Cohen przedstawia specjalny zestaw mądrych i skutecznych strategii na oswajanie lęków, które łączą radosną zabawę z głębokim zrozumieniem dla emocji dziecka, miłością, empatią i akceptacją. Czytając "Nie strach się bać": nauczysz się zadawać Pytanie drugiego kurczaka ; sprawdzisz, jak działa System bezpieczeństwa twojego dziecka ; pozbędziesz się myślenia "A co, jeśli...".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.08.2023)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20483 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : "The opposite of worry. The playful parenting approach to childhood and fears".
Bibliogr. s. [287-292]. Indeks.
Lawrence J. Cohen przedstawia specjalny zestaw prostych i skutecznych strategii. Połączenie radosnej zabawy i empatii sprawia, że dzieci uczą się oswajać swoje lęki. Czytając "Nie strach się bać".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na dole okł. : pierwszy rok życia.
Na górze str. tyt. : Gymboree.
Setki pomysłów na zabawy z niemowlęciem.Czy wiesz, jak najlepiej wykorzystać pierwszy rok dziecka,by zapewnić mu wspaniały start w życie?W tym poradniku znajdziesz: * 365 zabaw dla Ciebie i Twojego dziecka * Wypróbuj wszystkie - jedna zabawa na każdy dzień. * Zobacz, jak zabawa rozwija i bawi. W poradniku znajdziesz pomysły na: * Zabawy rozwijające orięntację przestrzenną niemowlęcia, * Ćwiczenia stymulujące koordynację ruchową i wzmacniające mięśnie dziecka, * Gry słowne i muzyczne pobudzające rozwój umysłowy malucha * Zabawy budujące więź między rodzicami a dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Metody pedagogiki zabawy w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym / Robert Domań ; [oprac. muzyczne utworów Jacek Szpunar]. - Lublin : Wydawnictwo Przedszkolak, 2003. - 77, [1] s., [8] s. tabl. kolor. : fot., nuty, rys. ; 21 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Do książki dołączono płytę "Zabawy przy muzyce i pląsy".
Płyta zawiera: Czarowanie ; Ćwiczenie palców ; O Benoje ; Pingwin ; Podajmy sobie rączki ; Słoneczko jest!.
Publikacja adresowana jest do nauczycieli wychowania przedszkolnego i innych specjalistów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz rodziców tych dzieci. Prezentowane treści można także z powodzeniem wykorzystać do pracy z dziećmi w nauczaniu zintegrowanym, w świetlicach środowiskowych, w placówkach opiekuńczo - wychowawczych, podczas organizowania atrakcyjnych zajęć w czasie wolnym. Książka zawiera informacje o metodach pedagogiki zabawy, ich znaczeniu w pracy z małymi dziećmi oraz opisy 57 sprawdzonych metod, liczne warianty zastosowania podanych zabaw, a także sugestie i uwagi związane z praktycznym wykorzystaniem tych działań. Do książki dołączona jest płyta CD z sześcioma utworami do prostych zabaw przy muzyce i pląsów, które można zastosować przy organizacji imprez dla dzieci, spotkań z rodzicami, podczas zajęć w grupie przedszkolnej lub w domu rodzinnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-297.
Jak zabawa sprawia, że dzieci są szczęśliwsze, bardziej pewne siebie i lepiej się uczą? Dzieci potrzebują zabawy. Potrzebują zabawy z innymi dziećmi bez nadzoru dorosłych. Tylko w takiej zabawie mogą nauczyć się radzenia sobie z emocjami, nawiązywania przyjaźni, rozwiązywania konfliktów i wielu, wielu innych umiejętności. Zabawa spełnia bardzo ważną funkcję w rozwoju dzieci. Amerykański psycholog Peter Gray dowodzi, że jest ona naturalnym sposobem, w jaki dzieci uczą się, że nie są bezradne. W ten sposób zdobywają nowe umiejętności, radzą sobie z strachem czy złością, poznają możliwości swojego ciała, nawiązują przyjaźnie i znajomości, rozwiązują problemy. Żeby jednak zabawa spełniała swoją funkcję, musi być wolna i pozbawiona nadzoru dorosłych. Tylko wtedy dzieci same mogą ustanawiać reguły, samodzielnie rozwiązywać problemy i zdobywać mnóstwo kompetencji społecznych. Zabawa odgrywa także wielką rolę w przyswajaniu wiedzy. Niestety, większość szkół tego nie docenia i nie wykorzystuje. Dzieci spędzają czas w ławkach, przygotowując się lub rozwiązując testy i bezwolnie wykonując polecenia nauczycieli. Pozostałą część dnia kradną im zajęcia dodatkowe i praca domowa. W życiu współczesnych dzieci jest coraz mniej wolności i coraz mniej zabawy. W efekcie mamy wiele przemęczonych, zewnątrzsterowych i często samotnych dzieci, które zupełnie straciły zapał do nauki. W przyszłości będzie im trudno uwierzyć we własną sprawczość, rozwinąć odpowiedzialność i samodzielność. Rodzice powinni stwarzać dzieciom warunki i więcej okazji do swobodnej zabawy z innymi dziećmi, zaś nauczyciele w większym stopniu wykorzystywać wolność i naturalny dziecięcy instynkt uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18370 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
(Zabawy z dziećmi)
Indeks.
Książeczka zawiera 100 ciekawych i jednocześnie łatwych do zrealizowania pomysłów na mądrą, twórczą i wesołą zabawę z 2-letnim dzieckiem. Na każdej stronie zamieszczono opis jednej zabawy, wesoły rysunek, który ją ilustruje, oraz ikonki graficzne informujące, jakie umiejętności ćwiczy i rozwija dziecko dzięki tej zabawie. Wśród propozycji znajdują się gry i zabawy ruchowe, artystyczne, słowne i towarzyskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-241 i przy niektórych pracach.
W edukacji kulturalnej osobiste przeżycie odgrywa szczególna rolę. Bez niego trudno mówić o pełnym odbiorze kultury. Pomocniczych metod dostarczyć tu może niewątpliwie pedagogika zabawy, która stawia na osobowy kontakt pomiędzy uczestnikami zajęć, uczenie się przez doświadczenie, kreatywne kształtowanie rzeczywistości i samoodpowiedzialność. Pedagogika ta zakłada podejmowanie takich działań edukacyjnych, które umożliwiałyby intuicyjne, oparte na odczuciach, cielesno-zmysłowe i kreatywne, a nie tylko intelektualne, spotkanie z rzeczą, w tym także z kultura i jej wytworami. Zachęca do uzewnętrzniania wrażeń, wymiany osobistych doświadczeń za pomocą różnorodnych kreatywnych środków wyrazu. Nauczyciel-animator ma umożliwiać, inspirować i wspierać świadome, twórcze współkształtowanie otoczenia. Potrzebne do tego jest otwarcie się na nowe pomysły, projekty, inicjatywy, nowe rozwiązania. Kreatywność jest podstawą rozwoju kultury. Podmiotowe podejście do jednostki stwarza szansę na kształtowanie osobowego modelu kultury, na wspieranie własnego rozwoju uczestników, jak i przygotowanie ich do dialogu i współpracy z innymi.Niniejsza publikacja nie ma za zadanie dostarczenia usystematyzowanej wiedzy na temat edukacji kulturalnej ani przedstawienie konkretnego programu działań edukacyjnych w tym zakresie. Jest raczej zbiorem różnorodnych propozycji podejmowanych zarówno w ramach nauczania przedmiotów szkolnych, jak i organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży. Książka umownie podzielona została na dwa działy: Literatura - sztuka - teatr i Dziedzictwo kulturowe. Publikacja z pewnością nie dotyka wszystkich zagadnień związanych z edukacją kulturalną. Jej celem jest przede wszystkim zainspirować Czytelnika do poszukiwania własnych dróg i rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 217.
Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami.Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji.
Rozdział 1. Charakter i tożsamość, kształtowane w relacji do ja i w grupie rówieśniczej przez gry i zabawy * Zabawa nr 1. SZCZĘŚLIWY RZUT * Zabawa nr 2. PALETA MOŻLIWOŚCI * Zabawa nr 3. PUZZLE PRZYJAŹNI * Zabawa nr 4. ZAMIANA * Zabawa nr 5. LIKE * Zabawa nr 6. POKOCHAĆ SIEBIE PRAWDZIWIE * Zabawa nr 7. KIJ I MARCHEWKA * Zabawa nr 8. PONIEDZIAŁKOWA REWOLUCJA * Zabawa nr 9. SMAK ZWYCIĘSTWA * Zabawa nr 10. NIETYPOWA SYTUACJA * Rozdział 2. Projekty rozwijające kluczowe kompetencje społeczne, poznawcze, emocjonalne * Zabawa nr 1. WORECZKI PEŁNE MIŁOŚCI * Zabawa nr 2. DROGA DO CELU * Zabawa nr 3. POZA HORYZONT * Zabawa nr 4. WIRUS * Zabawa nr 5. ZOSTAŁ WŁASNYM PREZES * Zabawa nr 6. WIO LEOKADIO * Zabawa nr 7. OGRODNIK * Zabawa nr 8. PO NITCE DO KŁĘBKA * Zabawa nr 9. SCHODY, SCHODY, SCHODY * Zabawa nr 10. TABLICA CHWAŁY * Rozdział 3. Zabawy i gry kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z deficytami rozwojowymi * Zabawa nr 1. KONCERT Z POCZUCIEM HUMORU * Zabawa nr 2. ZACZAROWANA SKAŁA * Zabawa nr 3. SOKOLE OKO * Zabawa nr 4. TYGRYS POD ŁAWKĄ * Zabawa nr 5. KONCENTRACJA NA CELU * Zabawa nr 6. GWIAZDKA Z NIEBA * Zabawa nr 7. SZACUNEK * Zabawa nr 8. WODOSPAD * Zabawa nr 9. FIGURY Z CHARAKTEREM * Zabawa nr 10. WIDZĘ, SŁYSZĘ I CZUJĘ MUZYKĘ * Rozdział 4. Projekty kształtujące świadomość i odpowiedzialność dzieci i młodzieży związane ze współczesnymi zagrożeniami * Zabawa nr 1. WIRTUALNA NIESPODZIANKA * Zabawa nr 2. UCZTA * Zabawa nr 3. SMS-OWY WIRTUOZ * Zabawa nr 4. PAJĘCZA SIEĆ * Zabawa nr 5. OSOBISTY HERB * Zabawa nr 6. FIKCYJNA GRA SŁÓW * Zabawa nr 7. 100-letni NASTOLATEK * Zabawa nr 8. KTO PYTA NIE BŁĄDZI, KTO ODPOWIADA MA KŁOPOTY * Zabawa nr 9. ZDJĘCIE – OBRAZ KREOWANY ROZSĄDKIEM * Zabawa nr 10. PANTOMIMA INFORMATYCZNA * Rozdział 5. Scenariusze zajęć do indywidualnej pracy z dzieckiem * Zabawa nr 1. LUSTERECZKO POWIEDZ PRZECIE… * Zabawa nr 2. BRZYDKIE KACZĄTKO… * Zabawa nr 3. MOJE MIEJSCE W ŚWIECIE * Zabawa nr 4. MYŚLĘ, WIĘC JESTEM, BIJĘ WIĘC MNIE NIE MA * Zabawa nr 5. KATHARSIS * Zabawa nr 6. WZIĄĆ BYKA ZA ROGI * Zabawa nr 7. WIRTUALNA TOŻSAMOŚĆ * Zabawa nr 8. POMÓŻ FRANKOWI * Zabawa nr 9. CZASEM DOBRY CZASEM ZŁY, PO PROSTU NORMALNY * Zabawa nr 10. JESTEM SOBĄ I JESTEM Z TEGO DUMNY * Rozdział 6. Zabawy dla rodziców * Zabawa nr 1. UKRYTY SKARB * Zabawa nr 2. DOMOWY TOR PRZESZKÓD * Zabawa nr 3. SKLONOWANE ŻYCIE * Zabawa nr 4. PALUSZEK I GŁÓWKA * Zabawa nr 5. POWIEDZ MI JAK MNIE KOCHASZ * Zabawa nr 6. POZNAJMY SIĘ… * Zabawa nr 7. ETYKIETA * Zabawa nr 8. W KRZYWYM ZWIERCIADLE * Zabawa nr 9. ŚWIAT PRZEŻYĆ DZIECKA * Zabawa nr 10. ŚRUBKOWY ŚWIAT TATY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17715 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
Oprac. muz. Paweł Krawczonek, Tomasz Chojnacki.
Opracowanie choreograficzne: LUCYNA BZOWSKA, MIROSŁAW BZOWSKI, IWONA CZERWIŁSKA, MAŁGORZATA MIECHOWSKA-MALINOWSKA, IZABELA WÓJCIK. Opracowanie muzyczne: PAWEŁ KRAWCZONEK, TOMASZ CHOJNACKI. Booklet zawiera zestaw ciekawych układów tanecznych, a płyta - odpowiadające im miłe brzmieniowo aranżacje muzyczne znanych tradycyjnych melodii Austrii, Chorwacji, Francji, Grecji, Irlandii, Izraela, Niemiec, Polski, Rosji, Rumunii, USA, Węgier, Włoch. Jest to propozycja Sekcji Tanecznej PSPiA KLANZA dla wszystkich, którym bliska jest idea tańców integracyjnych, i tych, którzy po prostu kochają taniec, niezależnie od stopnia zaawansowania. Różnorodność materiału zapewnia doskonałą zabawę i poszerza wrażliwość na kulturową odmienność i bogactwo tradycji. "Tańce, które proponujemy, możecie wykorzystać w codziennej pracy: w przedszkolu, szkole, świetlicy, w pracy z młodzieżą i dorosłymi. Propozycje te mogą uatrakcyjnić nie tylko festy czy imprezę w waszej placówce, ale też spotkania towarzyskie" (fragm. Wstępu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Oprac. muz. Paweł Krawczonek, Tomasz Chojnacki.
Opracowanie choreograficzne: LUCYNA BZOWSKA, MIROSŁAW BZOWSKI, IWONA CZERWIŁSKA, MAŁGORZATA MIECHOWSKA-MALINOWSKA, IZABELA WÓJCIK. Opracowanie muzyczne: PAWEŁ KRAWCZONEK, TOMASZ CHOJNACKI. Booklet zawiera zestaw ciekawych układów tanecznych, a płyta - odpowiadające im miłe brzmieniowo aranżacje muzyczne znanych tradycyjnych melodii Austrii, Chorwacji, Francji, Grecji, Irlandii, Izraela, Niemiec, Polski, Rosji, Rumunii, USA, Węgier, Włoch. Jest to propozycja Sekcji Tanecznej PSPiA KLANZA dla wszystkich, którym bliska jest idea tańców integracyjnych, i tych, którzy po prostu kochają taniec, niezależnie od stopnia zaawansowania. Różnorodność materiału zapewnia doskonałą zabawę i poszerza wrażliwość na kulturową odmienność i bogactwo tradycji. "Tańce, które proponujemy, możecie wykorzystać w codziennej pracy: w przedszkolu, szkole, świetlicy, w pracy z młodzieżą i dorosłymi. Propozycje te mogą uatrakcyjnić nie tylko festy czy imprezę w waszej placówce, ale też spotkania towarzyskie"(fragm. wstępu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 617)
Bibliogr. s. 178-[191].
Dla psychologów, studentów i rodziców.
Książka ma przybliżyć czytelnikom - psychologom, studentom, rodzicom - sposób, w jaki małe dziecko poznaje świat.Jak uczy się i zdobywa doświadczenie w procesie komunikacyjnym, stając się kompetentnym nadawcą i odbiorcą komunikatów - zarówno językowych, jak i niejęzykowych.Jak eksploruje otoczenie, poznaje je za pomocą wszystkich dostępnych zmysłów. Jak uczy się zachowań związanych z samoobsługą. Kiedy zaczyna rozumieć etykiety nadawane przedmiotom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16710 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-310. Indeks.
Inspiracją do napisania książki były obserwacje dotyczące sposobów wykorzystywania metody pedagogiki przygody w pracy harcerskiej i (nie)świadomego stosowania wszystkich założeń edukacji przygodowej. Pedagogiką przygody często zajmują się byli lub obecni instruktorzy harcerscy, co nasuwa pytanie: czy i jaki potencjał widzą instruktorzy w tej metodzie? Powodów, dla których warto zbadać relacje obu nurtów - harcerskiego i edukacji przygodowej, jest kilka: ich wspólne korzenie, łączenie działań w tych nurtach przez instruktorów harcerskich, zbliżone (choć niejednakowe) założenia metodyczne. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie - pod kątem teoretycznym - metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego. Abstrakt Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie - pod kątem teoretycznym - metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wspierać rozwój przedszkolaka? / Monika Sobkowiak. - Wydanie I. - [Warszawa] : [Edgard], [2019]. - 239, [1] strona ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Bibliografia na stronach 238-239.
Wiek przedszkolny to najlepszy czas na to, by wspierać wszechstronny rozwój dziecka. A zabawa to naturalna forma działania, dzięki której przedszkolaki uczą się, poznają świat, radzą sobie z trudnościami i odkrywają swoje zainteresowania - przekonuje Monika Sobkowiak - autorka bloga Pani Monia, inspirującego nauczycieli w ich codziennej pracy.Autorka tej książki prezentuje zabawy i aktywności, które pozwolą wszechstronnie i harmonijnie wspierać przedszkolaki we wszystkich obszarach rozwoju: poznawczym, społeczno-emocjonalnym i psychomotorycznym. Zachęca do kształtowania u dzieci kompetencji przyszłości, takich jak: umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność, znajomość podstaw programowania, zdolność do komunikowania się w prosty i bezpośredni sposób czy inteligencja emocjonalna. Pokazuje również, jak ogromne znaczenie dla kształtowania pewności siebie i poczucia sprawczości ma rozwój pasji i próbowanie swoich sił w różnorodnych działaniach, np. komponowaniu własnych piosenek, programowaniu czy układaniu tanecznej choreografii.Dzięki lekturze książki:- dowiesz się, jak rozbudzać ciekawość i samodzielność przedszkolaka- pomożesz dziecku przygotować się do nauki czytania i pisania- zaproponujesz przedszkolakowi zabawy matematyczne rozwijające myślenie analityczne i zdolność do rozwiązywania problemów- odkryjesz aktywności stymulujące twórcze myślenie i umiejętność eksperymentowania- wprowadzisz przedszkolaka w świat nowych technologii i podstaw programowania- poznasz gry poprawiające pamięć, spostrzegawczość i koncentrację- nauczysz się, jak wspierać dziecko w rozwoju społeczno-emocjonalnym i psychofizycznymO autorce:Monika Sobkowiak - nauczycielka wychowania przedszkolnego, neurologopeda, autorka artykułów, książek i zabaw dla dzieci. Nieustannie poszukuje kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i sposobów na rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Prowadzi blog Pani Monia, inspirującego nauczycieli do innowacyjnego działania w edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20204 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia.
André Stern "Zabawa. Autor, który nigdy nie chodził do szkoły, przekonuje, że zabawa jest najskuteczniejszym narzędziem do uczenia się, a rozwój dziecka leży w jego naturze. Zachęca więc do bezwarunkowego zaufania dziecku.Zamiast standaryzacji i rywalizacji, pokazuje niesamowitą siłę swobodnej zabawy, dzięki której dziecko może rozwijać się w indywidualny sposób i we własnym tempie.W tej książce André Stern pokazuje, jak dzięki zabawie Twoje dziecko może uczyć się naprawdę skutecznie.;Zabawa pozwala dziecku nawiązać kontakt z codziennością, z sobą samym i ze światem. Przez nią przejawiają się jego skłonności, potencjał, a także głębokie wewnętrzne pragnienia. Swobodna zabawa daje dziecku głębokie poczucie spełnienia, pisze André Stern.Jego przekaz wypływa z dorobku ojca, Arno Sterna, który od ponad sześćdziesięciu lat nieprzerwanie pracuje z dziećmi, a także z jego osobistego doświadczenia dzieciństwa bez szkoły, które pozwoliło mu opanować umiejętności od czytania, pisania i liczenia przez naukę pięciu języków, programowania i astronomii po profesjonalną grę na instrumencie, komponowanie muzyki i lutnictwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18959 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3970 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [107]-116.
Wspomaganie rozwoju dzieci przedwcześnie urodzonych, które z powodu zagrożenia niepełnosprawnością lub istniejącej niepełnosprawności wymagające szczególnego wsparcia w rozwoju, jest zadaniem niezwykle trudnym i wymaga zaplanowanego, kompleksowego i indywidualnego podejścia. Książka jest poradnikiem dla rodziców, terapeutów i opiekunów wcześniaków, która w czytelny sposób wyjaśnia, jak wspomagać rozwój dzieci, a także jak efektywnie korzystać ze scenariuszy zajęć z wykorzystaniem zabawek terapeutycznych drukowanych na drukarce 3D.
Zawarte w książce treści mogą być także przydatne dla studentów wszystkich poziomów kształcenia (studia I i II stopnia, studia podyplomowe) na kierunkach psychologia, pedagogika i logopedia oraz rehabilitacja. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22706 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej