Organizacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(94)
Forma i typ
Książki
(94)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(101)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(60)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(29)
Autor
Kostera Monika
(4)
Ehrlich Andrzej
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(3)
Marciniak Lidia
(3)
Penc Józef
(3)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(3)
Piotrowski Włodzimierz
(3)
Adamik Anna Iwona
(2)
Chrostowski Aleksander
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kostera Monika (1963- )
(2)
Latusek-Jurczak Dominika
(2)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(2)
Morgan Gareth
(2)
Pszczołowski Tadeusz
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(2)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(2)
Zawadzak Tadeusz
(2)
Adamiecki Karol (1866-1933)
(1)
Białek Maja
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(1)
Bratkowski Stefan (1934- )
(1)
Bugdol Marek
(1)
Bławat Aleksandra
(1)
Celuch Małgorzata
(1)
Collins James C. (1958- )
(1)
Czarniawska-Joerges Barbara
(1)
Czarniawska-Joerges Barbara (1948- )
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Diamandis Peter H
(1)
Dominik Piotr (technologia żywności)
(1)
Drobny Anna
(1)
Drogoń Witold
(1)
Dziopak-Strach Ada
(1)
Fołtyn Hanna
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Gabara Wacław
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gates Bill (1955- )
(1)
Geest Yuri van
(1)
Gilbert Daniel R. jr.). (1952-
(1)
Glinka Beata
(1)
Gomółka Zdzisław
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Heidrich Zbigniew
(1)
Heidtman Joanna
(1)
Hensel Przemysław
(1)
Hensel Witold
(1)
Hoffman Reid (1967- )
(1)
Ismail Salim (1965- )
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jacek Anna (prawo)
(1)
Jaremczuk Kazimierz
(1)
Kaczmarek Bogusław
(1)
Kahn Robert L
(1)
Karney Janina Elżbieta
(1)
Karwacki Piotr
(1)
Katz Daniel
(1)
Kirejczyk Edward
(1)
Kisielnicki Jerzy
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krakós-Gorący Agnieszka
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Krzyżanowski Leszek Jerzy (1926-2005)
(1)
Kuc Bolesław Rafał
(1)
Kurnal Jerzy
(1)
Kurtyka Michał
(1)
Kwiek Marek
(1)
Laberschek Marcin (1978- )
(1)
Lendzion Jarosław P
(1)
Lenik Piotr
(1)
Lipa Michał
(1)
Malone Michael S. (1954- )
(1)
Martyniak Zbigniew
(1)
Martyniak Zbigniew (1936-2002)
(1)
Miaskowska-Daszkiewicz Katarzyna (1979- )
(1)
Mikołajczyk Zofia (1931- )
(1)
Milewska Mariola
(1)
Mittal Nitin
(1)
Moczydłowska Joanna Maria
(1)
Morgan Gareth (1943- )
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Oleksiuk Adam
(1)
Pakszys Elżbieta
(1)
Pasieczny Leszek
(1)
Piasecki Piotr
(1)
Piotrkowski Kazimierz
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Prokopowicz Piotr (1981- )
(1)
Przybyła Mieczysław
(1)
Pszczołowski Tadeusz (1922-1999)
(1)
Rae Leslie
(1)
Ratajczak Zofia
(1)
Romanowska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(94)
Język
polski
(94)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(15)
Studenci
(12)
Menedżerowie
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Przedsiębiorcy
(2)
Dyrektorzy
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Kierownicy wycieczek szkolnych
(1)
Nauczyciele
(1)
Opiekunowie wycieczek szkolnych
(1)
Specjaliści ds. szkoleń
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Organizacja
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(31)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Opracowanie
(6)
Poradnik
(5)
Podręczniki
(4)
Komentarz
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Encyklopedie
(2)
Biografia
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(14)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
Dom i ogród
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
94 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379-385.
W biznesie najważniejsza jest wydajność. A jeśli chodzi o wydajność, to kluczem do wzrostu może być sposób organizacji.Od pięciu lat świat biznesu obserwuje narodziny organizacji nowego typu - organizacji wykładniczych - które zrewolucjonizowały nasze poglądy na temat tego, w jaki sposób firma może przyspieszyć swój wzrost dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii.Organizacja wykładnicza nie rozwija się w sposób stopniowy i liniowy, tak jak dotychczas robiła to każda firma tradycyjna, ale wykorzystując aktywa, takie jak społeczności sieciowe, big data, algorytmy i najnowsze technologie, jest w stanie rozwijać się dziesięciokrotnie szybciej.Trzech luminarzy świata biznesu - Salim Ismail, Yuri van Geest i Mike Malone - zbadało to nowe zjawisko i wyodrębniło dziesięć cech charakterystycznych dla organizacji wykładniczych.W książce dzielą się swoją wiedzą, pokazując czytelnikowi, w jaki sposób każda firma, od startupu po międzynarodową korporację, może stać się organizacją wykładniczą i przenieść swoją wydajność oraz tempo wzrostu na wielokrotnie wyższy poziom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55582 (1 egz.)
Kaucja: 32,43 zł
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Fachowe)
Bibliogr. s. 207-217.
Dla menedżerów i pracowników komórek personalych, dla studentów na kierunkach administracji i zarządzania.
Kompetencje pracownicze to jedno z kluczowych zagadnień nauk o zarządzaniu. Teoretycy i praktycy, jak również klasycy i współcześni badacze zgodnie przyjmują, i z wiodącym czynnikiem rozwoju przedsiębiorstw oraz podnoszenia sprawności zespołowych form organizacji pracy są kompetencje pracownicze, na bazie których członkowie organizacji podejmują decyzje i działania oraz osiągają zamierzone cele.Książka zawiera prezentację najważniejszych klasycznych oraz współczesnych koncepcji i modeli kompetencji pracowniczych w zarządzaniu oraz metodyczne podstawy badania kompetencji pracowniczych. Klasyczna interpretacja kompetencji pracowniczych odpowiada normatywom prekursorów nauk o zarządzaniu, natomiast współczesna ściśle koresponduje z rozwojem nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania. W świetle przeprowadzonych rozważań ukazano kapitał intelektualny i samoorganizację, jako odniesienie do zasobów i organizacji pracy współczesnego przedsiębiorstwa. W książce dokonano prezentacji ewolucji roli czynnika ludzkiego organizacji oraz charakterystyki kluczowych obszarów problemowych dotyczących kierowania pracownikami we współczesnej organizacji.
Wstęp * Rozdział 1 * Ewolucja roli czynnika ludzkiego organizacji * 1.1. Czynnik ludzki a postęp techniczno-organizacyjny * 1.2. Organizacja przedtaylorowska * 1.3. Organizacja taylorowska * 1.4. Organizacja "human relations" * 1.5. Organizacja zhumanizowana * 1.6. Organizacja współczesna * 1.7. Umiejętności pracownicze a typy organizacji * Rozdział 2 * Klasyczne ujęcia kompetencji pracowniczych * 2.1. Kompetencje pracownicze w naukach o zarządzaniu * 2.2. Rola menedżerów w rozwoju organizacji * 2.3. Przedtaylorowskie ujęcia kompetencji menedżerskich * 2.4. Czynniki organizacji pracy w szkole klasycznej * 2.4.1. Hierarchiczny podział pracy * 2.4.2. Poziomy podział pracy * 2.5. Wyróżniki klasycznych ujęć uzdolnień kierowniczych * 2.5.1. Profil idealnego kierownika * 2.5.2. Zadania kierownika klasycznej organizacji * 2.6. Strategie w identyfikacji kompetencji wykonawców * 2.6.1. Psychofizjologiczna * 2.6.2. Strukturalna * 2.6.3. Behawioralna * 2.7. Talenty pracownicze * 2.7.1. Klasyczna interpretacja talentów pracowniczych * 2.7.2. Struktura talentu * 2.7.3. Funkcje talentów pracowniczych * Rozdział 3 * Podstawy metodyczne badania kompetencji * 3.1. Źródła współczesnego podejście do badania kompetencji. * 3.2. Nurty badawcze w identyfikacji kompetencji * 3.2.1. Strukturalizm * 3.2.2. Fenomenologia * 3.2.3. Behawioryzm * 3.2.4. Synteza nurtów badawczych * 3.3. Dominujące podejścia do kompetencji pracowniczych * 3.3.1. Podejście twarde * 3.3.2. Podejście miękkie * 3.4. Wybrane modele kompetencji pracowniczych * 3.4.1. Modele amerykańskie * 3.4.2. Modele brytyjskie * Rozdział 4 * Samoorganizacja * 4.1. Istota, cechy i pojęcia pokrewne * 4.2. Autonomia i zespołowość jako atrybuty samoorganizacji * 4.3. Autonomia i zespołowość w wybranych typach organizacji * 4.3.1. Organizacja klasyczna - praca indywidualna * 4.3.2. Organizacja human relations - nieformalne grupy pracownicze * 4.3.3. Organizacja zhumanizowana - zespoły problemowe * i samokierujące * 4.3.4. Organizacja współczesna - zespoły interfunkcjonalne * i samokierujące * 4.4. Zespoły samokierujące - przegląd wyników badań * 4.5. Nauka o złożoności jako perspektywa interpretacji samoorganizacji * 4.6. Techniczne uwarunkowania samoorganizacji * 4.7. Samoorganizacja a współczesne koncepcje zarządzania * Rozdział 5 * Współczesne ujęcia kompetencji pracowniczych * 5.1. Istota i komponenty kompetencji pracowniczych * 5.1.1. Kompetencje pracownicze w ujęciu statycznym * 5.1.2. Dynamiczne ujęcie kompetencji pracowniczych * 5.2. Funkcje kompetencji pracowniczych * 5.2.1. Systemowe ujęcie funkcji kompetencji pracowniczych * 5.2.2. Funkcje kompetencji pracowniczych na tle podejścia 9sytuacyjnego * 113 * 5.2.3. Funkcje kompetencji a kategorie pracy * 5.3. Metodologiczna architektura rozwoju kompetencji pracowniczych * w samoorganizacji * 5.3.1. Benchmarking - imitacja * 5.3.2. Zarządzanie wiedzą - wzmacnianie * 5.3.3. Reengineering - modelowanie * 5.4. Talenty pracownicze z perspektywy nowej ekonomii * 5.5. Sposoby rozwoju kompetencji pracowniczych i tworzenia innowacji * Rozdział 6 * Kompetencje pracownicze a kapitał intelektualny * 6.1. Istota i struktura kapitału intelektualnego * 6.2. Kapitał intelektualny a wartość rynkowa spółek * 6.3. Wybrane metody pomiaru kapitału intelektualnego * 6.3.1. Metody ilościowe * 6.3.2. Metody jakościowe * 6.4. Kompetencje pracownicze podstawą analizy kapitału intelektualnego * organizacji * 6.5. Założenia i wytyczne analizy kapitału intelektualnego * Rozdział 7 * Kierowanie pracownikami we współczesnej organizacji * 7.1. Strategia i struktura organizacji * 7.1.1. Istota i rodzaje strategii współczesnej organizacji * 7.1.2. Strategia organizacji połączeniem strategii świadomych * i emergentnych * 7.1.3. Struktura procesowo-macierzowa * 7.2. Kultura organizacyjna * 7.2.1. Interpretacja kultury organizacji * 7.2.2. Kultura wysokiej tolerancji niepewności * 7.2.3. Wartości stymulujące kształtowanie kultury * współczesnej organizacji * 7.3.Funkcje kierownicze * 7.3.1. Funkcja identyfikacji * 7.3.2. Funkcja organizowania * 7.3.3. Funkcja komunikowania * 7.3.4. Wytyczne realizacji funkcji kierowniczych * 7.4. Funkcja motywacyjna * 7.4.1. Teorie motywacji i ich implikacje praktyczne * 7.4.2. Motywowanie przez inwigilację * 7.4.3. Zasady kształtowania zachowań pracowniczych * 7.5. Komunikowanie się * 7.5.1. Komunikowanie się czynnikiem racjonalności działań * 7.5.2. Komunikowanie się oparte na poszukiwaniu sprzężeń zwrotnych. * 7.5.3. Komunikowanie się na styku "obszarów swobodnej działalności". * 7.5.4. Kierowanie oparte na mediacji * Zakończenie * Bibliografia * * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53762 (1 egz.)
Kaucja: 42,00 zł
Książka
W koszyku
Zawiera orzecznictwo sądowe i administracyjne oraz wzory formularzy.
Bibliografia na stronach [230]-232.
Książka ma na celu kompleksowe ujęcie wszystkich prawnych aspektów funkcjonowania domów pomocy społecznej, w tym w szczególności warunków umieszczenia w DPS, odpłatności za umieszczenie w DPS, finansowania DPS oraz ochrony dokumentacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58214 (1 egz.)
Kaucja: 38,90 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21445 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-117.
Dla specjalistów z dziedziny: zarządzania orgnizacjami, przedsiębiorczości, zarządzania zasobami ludzkimi.
W dyskusji o roli i znaczeniu pracowników we współczesnych organizacjach ścierają się różne poglądy i stanowiska. Autor pokazał: rolę pracownika i jego zachowań przedsiębiorczych wobec realizacji celów organizacji, zmiany zachodzące w tym zakresie w organizacji na różnych etapach rozwoju i funkcjonowania, istotę i znaczenie pracy zespołowej dla rynkowego powodzenia organizacji; przedsiębiorczość w rozwoju organizacji oraz znaczenie talentu pracownika dla funkcjonowania organizacji. Książka jest przeznaczona dla specjalistów z dziedziny: zarządzania organizacjami, przedsiębiorczości, zarządzania zasobami ludzkimi.
Wstęp * Rozdział 1. Pracownik a realizacja celów organizacji * 1.1. Zasada celowościowa w procesie zarządzania organizacją * 1.2. Człowiek w koncepcji C. Levi-Straussa * 1.3. Przesłanki podmiotowości pracownika a jego przedmiotowość * Rozdział 2. Przesłanki genezy zmian w procesie rozwoju organizacji * 2.1. Ku jakości - stanowisko M. Croziera * 2.2. Ewolucja czy twórczość przesłanką przedsiębiorczości * 2.3. Zaangażowanie a przesłanki racjonalne i irracjonalne postawy pracownika * Rozdział 3. Współdziałanie - jedność podmiotowo-przedmiotowa pracy zespołowej * 3.1. Współdziałanie a kategoria wartości * 3.2. Najwyższa forma pracy zespołowej w ujęciu B. Hausa * 3.3. Implikacje współdziałania * Rozdział 4. Znane i nieznane w procesie funkcjonowania i rozwoju organizacji * 4.1. Przedsiębiorczość a wiedza ilościowa i jakościowa * 4.2. Dylematy relacji - nieprzewidywalna przyszłość i/a talent osoby pracownika * 4.3. Zasada przyczynowości w procesie rozpoznawania istoty przedsiębiorczości * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54263 (1 egz.)
Kaucja: 33,68 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7371 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.01.2019)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Bibliogr. s. 743-759. - Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54762 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11222, 11221 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Książka jest monografią napisaną przez autorów zajmujących się problematyką zarządzania z punktu widzenia zarówno teorii, jak i praktyki. Celem jej jest przedstawienie w sposób skondensowany rekomendowanych problemów projektowania i zastosowania Decyzyjnych Systemów Zarządzania (DSZ). Dobór prezentowanego materiału podporządkowano kryterium praktycznej użyteczności dla jak najszerszego obszaru zastosowań.W publikacji omówiono kluczowe zagadnienia w projektowaniu DSZ z punktu widzenia istniejących doświadczeń jak i przewidywanych kierunków rozwoju zastosowań współczesnych metod i narzędzi wspierających procesy podejmowania decyzji. Ta interdyscyplinarna książka składa się z sześciu następujących części: pojęcia, projektowanie i procesy decyzyjne, informacyjne wspomaganie DSZ, narzędzia tego wspomagania, otoczenie DSZ i wreszcie ocenę i doskonalenie DSZ.
Wprowadzenie * I. Pojęcia * 1. Decyzyjne systemy zarządzania (DSZ) - pojęcia, modele, procedury * Jerzy Kisielnicki, Ryszard Zach * 1.1. Decyzje * 1.2. Modele i procesy decyzyjne * 1.3. Decyzje menedżerskie * 1.4. System zarządzania i jego elementy * Bibliografia * 2. Zarządzanie wiedzą w DSZ * Agnieszka Maciocha * 2.1. Decyzje * 2.2. Rodzaje wiedzy * 2.3. Tworzenie wiedzy * Bibliografia * II. Projektowanie i procesy decyzyjne * 1. Projektowanie DSZ - budowa i zarządzanie planem projektu * Jan Betta * 1.1. Projekty i plany * 1.2. Inicjacja projektu * 1.3. Planowanie projektu * 1.4. Wybrane elementy realizacji i kontroli projektu * Bibliografia * 2. Analiza strategiczna otoczenia organizacji dla projektowania DSZ * Grażyna Gierszewska * Bibliografia * 3. Dobór członków zespołu projektowego dla DSZ * Jan Betta * 3.1. Projekt a ludzie * 3.2. Ludzie a lider * 3.3. Lider a zespół * 3.4. Zespół a opór * 3.5. Opór a sukces * Bibliografia * III. Informacyjne wspomaganie DSZ * 1. Informacje dla procesów decyzyjnych * Jan Turyna * Wstęp * 1.1. Analiza i modelowanie sytuacji decyzyjnych * 1.2. Decentralizacja procesów decyzyjnych * 1.3. Rola i znaczenie informacji w procesach decyzyjnych * 1.4. Cechy jakościowe informacji finansowych w procesach decyzyjnych * 1.5. Potrzeby informacyjne menedżerów w procesach decyzyjnych * Pytania do dyskusji * Bibliografia * 2. Rachunkowość jako system informacyjny wspomagający procesy decyzyjne w organizacji gospodarczej * Jan Turyna * Wstęp * 2.1. Pojęcie i struktura systemu informacyjnego * 2.2. Organizacje gospodarcze a ewolucja funkcjonalna i informacyjna rachunkowości * 2.3. System informacyjny rachunkowości: ramy koncepcyjne * 2.3.1. Granice systemu * 2.3.2. Wejście systemu * 2.3.3. Wyjście systemu * 2.3.4. Struktury informacji w systemach rachunkowości i ich modelowanie * 2.3.5. Inne elementy modelu * Pytania do dyskusji * Bibliografia * 3. Koszty i ich analiza w DSZ * Jan Turyna * 3.1. Koszty w organizacjach gospodarczych: podstawowe przekroje klasyfikacyjne * 3.1.1. Koszty dla wyceny produktu i pomiaru wyniku finansowego * 3.1.2. Koszty dla podejmowania decyzji, planowania i kontroli * 3.1.3. Koszty jako narzędzie kontroli * 3.2. Analiza kosztów w procesach decyzyjnych * 3.2.1. Analiza ogólna (struktury i dynamiki) kosztów * 3.2.2. Analiza szczegółowa kosztów * Pytania do dyskusji * Bibliografia * IV. Narzędzia wspomagania DSZ * 1. Metody ilościowe w zarządzaniu * Beata Pułaska-Turyna, Monika Turyna * Wstęp * 1.1. Programowanie liniowe * 1.2. Programowanie sieciowe * 1.3. Programowanie dynamiczne * 1.4. Analiza regresji * 1.5. Metody redukcji wymiaru danych oraz dyskryminacyjne * 1.5.1. Analiza składowych głównych * 1.5.2. Analiza dyskryminacyjna * 1.5.3. Analiza skupień * 1.6. Gry z naturą * 1.6.1. Reguły decyzyjne w warunkach niepewności * 1.6.2. Minimalizacja skutków błędnych decyzji * Bibliografia * 2. Rachunek kosztów działań i procesów . geneza, modele, wsparcie informatyczne * Jolanta Rutkowska, Daria Świderska-Rak * 2.1. Ewolucja modeli rachunku kosztów i wyników * 2.2. Model rachunku kosztów działań i rachunku kosztów procesów * 2.2.1. Rachunek kosztów działań * 2.2.2. Rachunek kosztów procesów * 2.2.3. Porównanie metody ABC i RKP * 2.3. Przykład kalkulacji kosztów * 2.3.1. Kalkulacja kosztów jednostkowych produktów według koncepcji rachunku kosztów działań ABC * 2.3.2. Kalkulacja kosztów jednostkowych produktów według koncepcji rachunku kosztów procesów RKP * 2.4. Narzędzia informatyczne wspierające rachunek kosztów działań i procesów * Bibliografia * 3. Narzędzia informatyczne . Business Intelligence, czyli BI * Anna Maria Misiak * Wstęp * Bibliografia * 4. Controlling jako narzędzie wspomagania DSZ * Katarzyna Trzpioła * Bibliografia * 5. Benchmarking we wspomaganiu DSZ * Beata Zyznarska-Dworczak * Wstęp * 5.1. Pojęcie benchmarkingu * 5.2. Etapy benchmarkingu, jego klasyfikacja i źródła wykorzystywanych informacji * 5.3. Atrybuty benchmarkingu i jego praktyczne wykorzystanie * 5.4. Wykorzystanie benchmarkingu w doskonaleniu Decyzyjnych Systemów Zarządzania * Pytania do dyskusji * Bibliografia * V. Otoczenie DSZ * 1. Makrootoczenie DSZ * Grażyna Gierszewska * 1.1. Zdefiniowanie otoczenia organizacji * 1.2. Składniki makrootoczenia * Bibliografia * 2. Otoczenie konkurencyjne DSZ * Grażyna Gierszewska * 2.1. Model konkurencji M.E. Portera * 2.2. Bariery wejścia i wyjścia z sektora * 2.3. Relacje sektor a jego odbiorcy * 2.4. Relacje sektor a jego dostawcy * 2.5. Substytuty * 2.6. Grupy strategiczne * Bibliografia * 3. Otoczenie organizacji - rynek * Sylwia Filipek-Wojciechowska * 3.1. Orientacja marketingowa przedsiębiorstw * 3.2. Budowanie zadowolenia klienta, wartości i przywiązania * 3.3. System informacji marketingowej * Pytania, zagadnienia * Bibliografia * VI. Ocena i doskonalenie DSZ * 1. Konflikty w realizacji DSZ i metody ich rozwiązywania * Ryszard Zach * 1.1. Konflikty interpersonalne * 1.1.1. Zachowanie się człowieka w sytuacji świadomego konfliktu interpersonalnego * 1.1.2. Zachowanie człowieka w sytuacji nieświadomego konfliktu wewnętrznego * 1.2. Zachowanie jednostki w sytuacji konfliktu interpersonalnego * 1.2.1. Temperament a sposób rozwiązywania konfliktów * 1.2.2. Cechy osobowościowe a sposób rozwiązywania konfliktów * 1.2.3. Postawy a rozwiązywanie konfliktów * 1.3. Zarządzanie konfliktem * Bibliografia * 2. Systemy e-learningowe w szkoleniu kadr projektantów i użytkowników DSZ * Olga Sobolewska * Wstęp * 2.1. Systemy e-nauczania * 2.2. E-edukacja w szkoleniu kadry kierowniczej * 2.3. E-edukacja w podejmowaniu decyzji * 2.4. Case study * Bibliografia * 3. Reengineering w usprawnieniu i doskonaleniu DSZ * Jerzy Kisielnicki * 3.1. O reengineeringu jako metodzie doskonalenia DSZ * 3.2. Geneza metody - reengineering a kazein jako dwie metody usprawnienia funkcjonowania DSZ * 3.3. Twórcy i pojęcie reengineeringu * 3.4. Procedura postępowania w reengineeringu * Bibliografia *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 82,65 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 211-[218].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51587 (1 egz.)
Kaucja: 58,29 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 21,60 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [263]-280.
Książka wykorzystuje rosnącą popularność perspektyw systemowych na świecie oraz kapitał wiedzy, jakim dysponują polscy badacze doradztwa organizacyjnego, czyli konsultingu. O dużym zainteresowaniu konsultingiem świadczy chociażby tworzenie kierunków specjalizacyjnych zorientowanych na doradztwo na uczelniach takich jak Uniwersytet Warszawski.Książka może być wykorzystywana jako podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, socjologia, kulturoznawstwo, nauki polityczne. Może być podstawą do prowadzenia ćwiczeń i konwersatoriów z wielu przedmiotów takich jak: Zarządzanie, Doradztwo Organizacyjne, Zarządzanie Procesami, Budowanie Zespołów czy Współczesne Koncepcje Zarządzania.Publikacja zawiera zarówno główne definicje i modele teoretyczne, jak też przykłady praktyczne, ilustrujące teorię i służące do samodzielnej pracy studentów. Wielowątkowość przypadków i holistyczny opis stwarzają możliwości ich szerokiego zastosowania. Nie ma jednego właściwego rozwiązania przypadków, a celem książki jest dostarczenie materiału do ambitnych refleksji i ćwiczenia ważnych dla doradcy cech takich jak: spostrzegawczość, wrażliwość na kontekst, zrozumienie dynamiki i wieloaspektowości organizacji.
CZĘŚĆ I. OTOCZENIE I ORGANIZACJA * 1. Otoczenie organizacji: perspektywa ekologii zarządzania * (Monika Kostera) * Studium przypadków * Gaia Creams * Kmma Hostel * Pojęcia i definicje * Rys historyczny * Główne teorie * Batesonowskie pojęcie ekosystemów * Otoczenie organizacji jako wzorce relacji * Otoczenie organizacji jako ekosystem * Ekodoradztwo: implikacje dla zarządzania * Analiza przypadków * Pytania * 2.Wyobraźnia organizacyjna a pułapki systemowe: implikacje dla diagnozy ( Przemysław Hensel) * Studium przypadku * Pojęcia i definicje * Rys historyczny * Główne teorie * Wyobraźnia organizacyjna i skutki uboczne * Podejście systemowe i inne perspektywy diagnostyczne * Sprzężenia zwrotne i archetypy w diagnozie organizacji * Systemowe modele diagnostyczne w diagnozie organizacji * Analiza przypadku * Analiza studium przypadku przy wykorzystaniu techniki miękkich systemów * Pytania * 3. Relacja konsultant - klient: perspektywa systemów i sieci * (Tomasz Ludwicki) * Studium przypadku * Porqnos - doradztwo w dziedzinie technologii informatycznych * Pojęcia i definicje * Rys historyczny * Główne teorie * Translacja według Callona i Latoura i jej wykorzystanie w opisie relacji klient - konsultant * Konsulting jako przedstawienie * Iteracyjny model relacji między klientem a konsultantem * Andrew Sturdyego * Budowanie relacji między klientem a konsultantem * Kontrola otoczenia i tożsamości organizacji * Wzmacnianie niepewności * Liminalność pracy konsultantów * Podsumowanie * Analiza przypadku * Źródła niepewności w trakcie realizacji projektu * Translacja w relacji firma doradcza - klient * Firma doradcza a klienci * Klienci a firma doradcza * Podsumowanie wniosków dotyczących relacji z klientem * Pytania * CZĘŚĆ II. PODSYSTEMY ORGANIZACJI * 4. Negocjacje i komunikacja w organizacji jako tworzenie sprzężeń zwrotnych (Robert A. Rządca) * Studium przypadku * Pojęcia i definicje * Rys historyczny * Główne teorie * Przetarg o cenę * Definiowanie i wymiana wartości * Tworzenie relacji i uzgadnianie warunków * Analiza przypadku * Pytania * 5. Rozwój podystemu kulturowego - rozwój i integracja za pomocą metod budowania zespołów (teambuilding) * (Agnieszka Postuła) * Studium przypadku * Pojęcia i definicje * Rys historyczny * Główne teorie * Grupa a zespół * Teambuilding i jego cele * Rodzaje szkoleń * Najpopularniejsze zagadnienia teambuildingu * Analiza przypadku * Pytania * 6. Strategia - ujęcie systemowe: w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej (Aleksander Chrostowski, Marcin Wąsikowski) * Studium przypadków * Obrazy i refleksje z różnych doradztw i organizacji * Instytut * Firma szkoleniowa Frik * Internetowe media w korporacji Aurora * Pojęcia i definicje * Rys historyczny * Główne teorie * Analiza przypadków * Pytania * 7. Władza organizacyjna - diagnoza i zmiana (Maciej Ramus) * Studium przypadku * Tworzenie rocznych budżetów komórek organizacyjnych * Posiedzenie zarządu * Pojęcia i definicje * Rys historyczny * Główne teorie * Analiza przypadków * Pytania * 8. Zarządzanie procesami - ujęcie systemowe (J u lita Majczyk) * Studium przypadków * 3M * Florida Power & Light * Pojęcia i definicje * Rys historyczny * Główne teorie * Model zrównoważonego przedefiniowania procesów biznesowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54509 (1 egz.)
Kaucja: 50,92 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2123 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.02.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 005 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 005
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 P (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka "Rozwój teorii organizacji" stanowi pierwszą w polskiej literaturze intelektualnie błyskotliwą i współczesną syntezę teorii organizacji. Na 140 stronach autorzy przedstawiają "subiektywną opowieść" o historii rozwoju teorii organizacji, próbując odpowiedzieć na pytanie, "dlaczego (i po co) w teorii organizacji pojawiały się kolejne koncepcje czy szkoły naukowe i w jaki sposób wzbogacały one możliwości opisu i zrozumienia zjawiska organizowania?".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 20,94 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [445]-451 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik wychodzi naprzeciw pilnym potrzebom dostarczenia studentom i kadrze zarządzającej zasobu niezbędnej wiedzy prezentującej problemy zarządzania w ujęciu i strukturze tematycznej dostosowanej do czasów współczesnych. Autorzy opierają swój pomysł na koncepcji zasobowej i koncepcji równowagi przedsiębiorstwa, co jest zgodne ze światowym stanem wiedzy w tym obszarze.prof. zw. dr hab. Ryszard BorowieckiUniwersytet Ekonomiczny w KrakowieAutorzy zrywają z dotychczasową tradycją pisania podręczników z zarządzania, w której dominowało podejście ewolucyjne, przez zastąpienie go podejściem zasobowym. Taki sposób prezentacji problemów zarządzania uczy spojrzenia holistycznego, przy którym łatwiej dostrzec ich wzajemne zależności. Jest to zatem podejście nie tylko nowoczesne, ale - co w tym wypadku szczególnie istotne - zwiększające efektywność procesu dydaktycznego.prof. dr hab. Czesław SikorskiUniwersytet ŁódzkiPodręcznik jest adresowany do studentów i absolwentów studiów wyższych (niezależnie od kierunku) zainteresowanych wiedzą o zarządzaniu. Może być wykorzystywany przez wykładowców podstaw organizacji i zarządzania na wszystkich kierunkach studiów oraz na studiach podyplomowych.
Wstęp * 1. Zarządzanie i przywództwo. Role menedżerów * Kluczowe pojęcia i definicje * Czym jest zarządzanie organizacjami * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Teoria najbardziej niepożądanego współpracownika (LPC). * Model normatywny Vrooma-Yettona * Przywództwo transformacyjne i transakcyjne * Przywództwo adaptacyjne * Role menedżerskie * Menedżer czy przywódca? * Analiza przypadków * Awans finansisty * Ludzie i szympansy * Przywódca - Der Fiihrer * Lider - wzór czy antybohater? * Kliniczny przypadek * LeeIacocca * Zarządzanie i przywództwo: krzyżówka * Lektury uzupełniające * 2. Formalizacja * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Teoria Maxa Webera * Teoria Henriego Fayola * Analiza przypadków * Prawo Parkinsona * Cło na książki * Paragraf 22. Swietaudit * Formalizacja: krzyżówka * Lektury uzupełniające * 3. Struktura * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Struktura narzędziem strategii * Struktura jako wypadkowa gry o władzę * Kładka Fayola * Analiza przypadków * Specjalizacja i podział pracy w fabryce szpilek * Optymalna rozpiętość kierowania * Sieć klubów * Polskie Państwo Podziemne * Komputerek * Zmiana struktury organizacyjnej w firmie Vario. * Struktura: krzyżówka * Lektury uzupełniające * 4. Zasoby i procesy * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Model pięciu sił Portera * Zewnętrzna kontrola organizacji * Struktura a otoczenie * Zasobowa koncepcja przewagi konkurencyjnej * Analiza przypadków * Mały umie więcej? * Za co nie lubimy szefa * Najstarszy rodzinny biznes * Korona z głowy * Rząd, który działa * Integracja polskich oddziałów firm globalnych po ogłoszeniu ich fuzji * na arenie międzynarodowej * Zasoby i procesy: krzyżówka * Lektury uzupełniające * 5. Równowaga zewnętrzna i wewnętrzna * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wybrane teorie i poglądy * Podejście systemowe * Interesariusze * Podejście sytuacyjne * Analiza przypadków * Milczenie owiec * Opóźniony balon * Małe jasne * Cebula z Internetu * Co nie chciała Niemca * Równowaga zewnętrzna i wewnętrzna: krzyżówka * Lektury uzupełniające * 6. Ludzie i motywowanie * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Hierarchia potrzeb * Koncepcja ERG * Teoria dwuczynnikowa Herzberga. * Teoria X i Y McGregora * Analiza przypadków * Samolot * Uścisk dłoni prezesa * Dolce vita * Firma ABC * Nowa miotła * Ludzie i motywowanie: krzyżówka * Lektury uzupełniające * 7. Zarządzanie finansami * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Przegląd narzędzi finansowych. * Opłacalność inwestycji * Sprawozdawczość * Analiza przypadków * Złota jabłoń * Iridium * LBO * Samochody dla zarządu * Skąd te wyniki? * Finansowanie rozwoju * Skąd te wyniki * Zarządzanie finansami: krzyżówka. * Lektury uzupełniające * 8. Informacja i wiedza * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Definicja wiedzy * Hierarchia wiedzy * Rodzaje wiedzy * Pomnażanie wiedzy * Model uczenia się * Analiza przypadków * To musi być miłość * Jak to się robi w 3M? * Yahoo a Holocaust * WalMart - zbyt dobry system * Zara - moda na informacje * "WorkOut" * Informacja i wiedza: krzyżówka * Lektury uzupełniające * 9. Kultura organizacji * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Piramida kultury * Zarządzanie międzykulturowe. * Analiza przypadków * Kultura jako narzędzie * Bingo organizacyjne * Ślimak * Matka, żona i córka * Ubezpieczenia dla Arabów * Tech4Biz * Kultura organizacji: krzyżówka * Lektury uzupełniające * 10. Marka, wizerunek, marketing. * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Rodzaje marek * Cztery P * Segment rynku * Strategie marketingowe * Analiza przypadków * Marlboro Friday * Camel * No Logo * Trudny język * British School * Gorzki smak pralinek * Marka, wizerunek, marketing: krzyżówka. * Lektury uzupełniające * 11. Zmiana, rozwój, strategia * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Przewaga konkurencyjna * Model strategii * Macierz BCG * Analiza przypadków * Eksperyment w Hawthorne * Gryząc po kostkach * Niebezpieczne związki * Struktura na miarę strategii * Zmiana, rozwój, strategia: krzyżówka. * Lektury uzupełniające * 12. Innowacje i przedsiębiorczość * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Rodzaje innowacji * Krzywa S * Innowacja Taylora * Analiza przypadków * Wikipedia - rewolucja informacyjna * Ford -jaka innowacja? * Odbija palma? * "Prawda Cię zaskoczy" * Innowacje i przedsiębiorczość: krzyżówka. * Lektury uzupełniające * 13. Wartość. Tworzenie i zarządzanie * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Łańcuch wartości * Sieć wartości * Sklep wartości (yalue shop) * Migracja wartości * Analiza przypadków * angielski.edu.pl * Prawie jak Hugo Boss * Da, czy Nida? * Zieloni na Madagaskar * Wartość. Tworzenie i zarządzanie: krzyżówka * Lektury uzupełniające * 14. Cykl życia organizacji * Kluczowe pojęcia i definicje * Teoria * Wskazówki praktyczne * Wybrane teorie i poglądy * Cykl życia organizacji Greinera * Cykl życia produktu Levitta * Cykl życia produktu Vernona * Zarządzanie cyklem życia produktu * Cykl życia branży * Analiza przypadków * Nie warto się przejmować * Collegium Invisibile * Brakujące cyferki * Najlepsze witaminy * Cykl życia organizacji: krzyżówka * Lektury uzupełniające * Bibliografia * Rozwiązania krzyżówek * Indeks osobowy * Indeks rzeczowy *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej