Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(17)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Armstrong Michael
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Barczak Beata
(1)
Baron Angela
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Caputa Wiesława
(1)
Cisek Marta
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Firszt Dariusz (1980- )
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Jabłońska-|Wołoszyn Maria
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jabłoński Łukasz (1977- )
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Kamiński Marek B
(1)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(1)
Kicińska Monika
(1)
Kotarba Marcin
(1)
Kotarba Wiesław
(1)
Kwiatkowski Stefan (1939- )
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Marcinkowska Monika (1973- )
(1)
Moroń Dorota
(1)
Muszczynko Ewa
(1)
Niemczyk Lesław
(1)
Rogowski Waldemar
(1)
Soszyńska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Stabryła Adam (1942- )
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Zimniewicz Kazimierz (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(18)
angielski
(1)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5231)
Rodzina
(4024)
Przyjaźń
(3844)
Miłość
(3263)
Tajemnica
(2967)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2942)
Relacje międzyludzkie
(2526)
Zabójstwo
(2178)
Życie codzienne
(1913)
Magia
(1735)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1595)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1536)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1369)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1009)
Chłopcy
(1004)
Wybory życiowe
(942)
Sekrety rodzinne
(935)
Policjanci
(910)
Żydzi
(897)
Relacja romantyczna
(884)
Osoby zaginione
(879)
Psy
(865)
Władcy
(864)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(780)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(683)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(669)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(638)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(446)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(425)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.02.2024)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Ekonomia, Marketing)
Bibliogr. przy rozdz. Literatura przedmiotu s. 507-[518].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46564 (1 egz.)
Kaucja: 44,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 657 (1 egz.)
Kaucja: 51,33 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-217.
Podręcznik, zgodnie z zaleceniami resortu szkolnictwa wyższego, koncentruje się na kapitale ludzkim w skali gospodarki oraz na poziomie organizacji. Wykład zaczyna się od: przypomnienia miejsca kapitału ludzkiego w teorii ekonomii, omówienia teorii kapitału ludzkiego, a następnie prezentuje wpływ państwa na jego poziom, kształt i rolę w gospodarce. W kolejnych rozdziałach przedstawiono: gospodarkę opartą na wiedzy, motywowanie kapitału ludzkiego w gospodarce, a później: kształtowanie, wykorzystanie, motywowanie oraz pomiar kapitału ludzkiego na poziomie organizacji.Rozważania o kapitale ludzkim w skali gospodarki są uzupełnione danymi statystycznymi, które wskazują jego aktualny poziom w różnych obszarach i dziedzinach w Polsce. Stanowią również dodatkową ilustrację problemów omawianych na wykładzie. Dotyczą one głównie Polski, na tle innych krajów UE oraz OECD, aby studenci mieli porównanie, jaki dystans dzieli nasz kraj w stosunku do krajów wysoko rozwiniętych oraz sąsiadów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 29,45 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50712 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Fachowe)
Bibliogr. s. 207-217.
Dla menedżerów i pracowników komórek personalych, dla studentów na kierunkach administracji i zarządzania.
Kompetencje pracownicze to jedno z kluczowych zagadnień nauk o zarządzaniu. Teoretycy i praktycy, jak również klasycy i współcześni badacze zgodnie przyjmują, i z wiodącym czynnikiem rozwoju przedsiębiorstw oraz podnoszenia sprawności zespołowych form organizacji pracy są kompetencje pracownicze, na bazie których członkowie organizacji podejmują decyzje i działania oraz osiągają zamierzone cele.Książka zawiera prezentację najważniejszych klasycznych oraz współczesnych koncepcji i modeli kompetencji pracowniczych w zarządzaniu oraz metodyczne podstawy badania kompetencji pracowniczych. Klasyczna interpretacja kompetencji pracowniczych odpowiada normatywom prekursorów nauk o zarządzaniu, natomiast współczesna ściśle koresponduje z rozwojem nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania. W świetle przeprowadzonych rozważań ukazano kapitał intelektualny i samoorganizację, jako odniesienie do zasobów i organizacji pracy współczesnego przedsiębiorstwa. W książce dokonano prezentacji ewolucji roli czynnika ludzkiego organizacji oraz charakterystyki kluczowych obszarów problemowych dotyczących kierowania pracownikami we współczesnej organizacji.
Wstęp * Rozdział 1 * Ewolucja roli czynnika ludzkiego organizacji * 1.1. Czynnik ludzki a postęp techniczno-organizacyjny * 1.2. Organizacja przedtaylorowska * 1.3. Organizacja taylorowska * 1.4. Organizacja "human relations" * 1.5. Organizacja zhumanizowana * 1.6. Organizacja współczesna * 1.7. Umiejętności pracownicze a typy organizacji * Rozdział 2 * Klasyczne ujęcia kompetencji pracowniczych * 2.1. Kompetencje pracownicze w naukach o zarządzaniu * 2.2. Rola menedżerów w rozwoju organizacji * 2.3. Przedtaylorowskie ujęcia kompetencji menedżerskich * 2.4. Czynniki organizacji pracy w szkole klasycznej * 2.4.1. Hierarchiczny podział pracy * 2.4.2. Poziomy podział pracy * 2.5. Wyróżniki klasycznych ujęć uzdolnień kierowniczych * 2.5.1. Profil idealnego kierownika * 2.5.2. Zadania kierownika klasycznej organizacji * 2.6. Strategie w identyfikacji kompetencji wykonawców * 2.6.1. Psychofizjologiczna * 2.6.2. Strukturalna * 2.6.3. Behawioralna * 2.7. Talenty pracownicze * 2.7.1. Klasyczna interpretacja talentów pracowniczych * 2.7.2. Struktura talentu * 2.7.3. Funkcje talentów pracowniczych * Rozdział 3 * Podstawy metodyczne badania kompetencji * 3.1. Źródła współczesnego podejście do badania kompetencji. * 3.2. Nurty badawcze w identyfikacji kompetencji * 3.2.1. Strukturalizm * 3.2.2. Fenomenologia * 3.2.3. Behawioryzm * 3.2.4. Synteza nurtów badawczych * 3.3. Dominujące podejścia do kompetencji pracowniczych * 3.3.1. Podejście twarde * 3.3.2. Podejście miękkie * 3.4. Wybrane modele kompetencji pracowniczych * 3.4.1. Modele amerykańskie * 3.4.2. Modele brytyjskie * Rozdział 4 * Samoorganizacja * 4.1. Istota, cechy i pojęcia pokrewne * 4.2. Autonomia i zespołowość jako atrybuty samoorganizacji * 4.3. Autonomia i zespołowość w wybranych typach organizacji * 4.3.1. Organizacja klasyczna - praca indywidualna * 4.3.2. Organizacja human relations - nieformalne grupy pracownicze * 4.3.3. Organizacja zhumanizowana - zespoły problemowe * i samokierujące * 4.3.4. Organizacja współczesna - zespoły interfunkcjonalne * i samokierujące * 4.4. Zespoły samokierujące - przegląd wyników badań * 4.5. Nauka o złożoności jako perspektywa interpretacji samoorganizacji * 4.6. Techniczne uwarunkowania samoorganizacji * 4.7. Samoorganizacja a współczesne koncepcje zarządzania * Rozdział 5 * Współczesne ujęcia kompetencji pracowniczych * 5.1. Istota i komponenty kompetencji pracowniczych * 5.1.1. Kompetencje pracownicze w ujęciu statycznym * 5.1.2. Dynamiczne ujęcie kompetencji pracowniczych * 5.2. Funkcje kompetencji pracowniczych * 5.2.1. Systemowe ujęcie funkcji kompetencji pracowniczych * 5.2.2. Funkcje kompetencji pracowniczych na tle podejścia 9sytuacyjnego * 113 * 5.2.3. Funkcje kompetencji a kategorie pracy * 5.3. Metodologiczna architektura rozwoju kompetencji pracowniczych * w samoorganizacji * 5.3.1. Benchmarking - imitacja * 5.3.2. Zarządzanie wiedzą - wzmacnianie * 5.3.3. Reengineering - modelowanie * 5.4. Talenty pracownicze z perspektywy nowej ekonomii * 5.5. Sposoby rozwoju kompetencji pracowniczych i tworzenia innowacji * Rozdział 6 * Kompetencje pracownicze a kapitał intelektualny * 6.1. Istota i struktura kapitału intelektualnego * 6.2. Kapitał intelektualny a wartość rynkowa spółek * 6.3. Wybrane metody pomiaru kapitału intelektualnego * 6.3.1. Metody ilościowe * 6.3.2. Metody jakościowe * 6.4. Kompetencje pracownicze podstawą analizy kapitału intelektualnego * organizacji * 6.5. Założenia i wytyczne analizy kapitału intelektualnego * Rozdział 7 * Kierowanie pracownikami we współczesnej organizacji * 7.1. Strategia i struktura organizacji * 7.1.1. Istota i rodzaje strategii współczesnej organizacji * 7.1.2. Strategia organizacji połączeniem strategii świadomych * i emergentnych * 7.1.3. Struktura procesowo-macierzowa * 7.2. Kultura organizacyjna * 7.2.1. Interpretacja kultury organizacji * 7.2.2. Kultura wysokiej tolerancji niepewności * 7.2.3. Wartości stymulujące kształtowanie kultury * współczesnej organizacji * 7.3.Funkcje kierownicze * 7.3.1. Funkcja identyfikacji * 7.3.2. Funkcja organizowania * 7.3.3. Funkcja komunikowania * 7.3.4. Wytyczne realizacji funkcji kierowniczych * 7.4. Funkcja motywacyjna * 7.4.1. Teorie motywacji i ich implikacje praktyczne * 7.4.2. Motywowanie przez inwigilację * 7.4.3. Zasady kształtowania zachowań pracowniczych * 7.5. Komunikowanie się * 7.5.1. Komunikowanie się czynnikiem racjonalności działań * 7.5.2. Komunikowanie się oparte na poszukiwaniu sprzężeń zwrotnych. * 7.5.3. Komunikowanie się na styku "obszarów swobodnej działalności". * 7.5.4. Kierowanie oparte na mediacji * Zakończenie * Bibliografia * * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53762 (1 egz.)
Kaucja: 42,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 343-373.
Indeks.
W ostatnich latach następuje zauważalne przechodzenie w terminologii kadrowej od "zarządzania zasobami ludzkimi" do "zarządzania kapitałem ludzkim". Niestety, często oba terminy stosowane są zamiennie, a przyczynkarski charakter prowadzonej w literaturze przedmiotu dyskusji nie wyjaśnia istoty zmiany. Prezentowana książka w zamierzeniu wypełnia tę lukę - jej celem jest analiza przyczyn i skutków przejścia od ZZL do ZKL. Wywód dostarcza więc odpowiedzi na następujące pytania: Czy ludzie w przedsiębiorstwie są zasobem, czy kapitałem? Co to znaczy, że ludzie są zasobem, a co - że kapitałem? Dlaczego w ostatnich latach zaczęto postrzegać ludzi bardziej jako kapitał, a (już) nie (tylko) jako zasób? Czy sposób postrzegania ludzi jako kapitału implikuje inne metody zarządzania nimi, niż gdy są zasobem? A może na ludzi w organizacji należałoby spojrzeć z jeszcze innej perspektywy, skoro sposób myślenia determinuje sposób działania? "Praca doktor Beaty Jamki wyróżnia się wysokim poziomem merytorycznym i walorami nowatorstwa widocznymi nie tylko w analizie, diagnozowaniu stanu w podobszarach HRM, ale i w projektowaniu nowych metod zarządzania. (...) z pełnym przekonaniem rekomenduję ją Wydawnictwu do opublikowania jako książki zaadresowanej do grona czytelników, którymi będą nauczyciele akademiccy, studenci, menedżerowie oraz eksperci firm świadczących usługi outsourcingowe". (z recenzji prof. zw. dr hab. Alicji Sajkiewicz) "Praca jest ważnym wkładem w dyskurs o kształcie teorii zarządzania ludźmi w organizacji (...), podejmującym wyzwanie uczynienia pola bardziej jednoznacznym i wewnętrznie spójnym. Nadto, z punktu widzenia językowego, dostępnym szerszemu niż tylko naukowemu gremium", gdyż "wypowiedź jest barwna i zrozumiała". (z recenzji dr hab. Alicji Miś, prof. UEK)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48536 (1 egz.)
Kaucja: 47,20 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48596 (1 egz.)
Kaucja: 41,60 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48300 (1 egz.)
Kaucja: 44,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49059 (1 egz.)
Kaucja: 38,04 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [215]-236.
W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego funkcjonowanie. Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość.W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z interesariuszami.
Wstęp * Rozdział 1. Wymogi stawiane bankom * 1.1. Wprowadzenie - otoczenie banków jako kontekst formułowania celów ich działalności * 1.2. Otoczenie przedsiębiorstwa * 1.3. Interesariusze i ich oczekiwania * 1.3.1. Teoria interesariuszy * 1.3.2. Grupy interesów * 1.4. Odpowiedzialność banków * 1.5. Cele działania banków * 1.5.1. Cele przedsiębiorstw * 1.5.2. Powody istnienia banków i ich funkcje * 1.5.3. Mikroekonomiczne cele działalności banku * 1.5.4. Mezo- i makroekonomiczne cele działalności banku * 1.5.5. Hierarchia celów banku * 1.6. Trendy w otoczeniu banków i ich wpływ na oczekiwania wobec banków * 1.6.1. Trendy w otoczeniu banków * 1.6.2. Wpływ zmian w otoczeniu na oczekiwania wobec banków * 1.7. Podsumowanie * Rozdział 2. Reputacja i zaufanie do banku * 2.1. Reputacja banku * 2.1.1. Reputacja - definicja i atrybuty * 2.1.2. Źródła i znaczenie reputacji * 2.1.3. Ryzyko reputacyjne * 2.1.4. Pomiar reputacji * 2.1.5. Zarządzanie reputacją * 2.2. Zaufanie do banku * 2.2.1. Definicja i warunki zaufania * 2.2.2. Zaufanie organizacyjne i społeczne * 2.2.3. Banki jako instytucje zaufania publicznego * 2.3. Podsumowanie * Rozdział 3. Zasoby i kapitały banku. Miejsce kapitału relacyjnego wśród kapitałów banku * 3.1. Rodzaje zasobów i kapitałów w działalności banku * 3.2. Kapitał finansowy * 3.2.1. Rodzaje kapitałów finansowych w banku * 3.2.2. Kapitał zakładowy * 3.2.3. Kapitał regulacyjny * 3.2.4. Kapitał ekonomiczny (wewnętrzny) * 3.2.5. Kapitał księgowy * 3.3. Kapitał intelektualny * 3.3.1. Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa * 3.3.2. Kształtowanie kapitału intelektualnego * 3.3.3. Kapitał intelektualny banków * 3.4. Kapitał społeczny * 3.4.1. Definicje i istota kapitału społecznego * 3.4.2. Kapitał społeczny banku * 3.4.3. Kapitał społeczny a kapitał intelektualny * 3.5. Istota kapitału relacyjnego banku * 3.6. Podsumowanie * Rozdział 4. Zarządzanie relacjami z interesariuszami - budowa kapitału relacyjnego banku * 4.1. Uzasadnienie dla odpowiedzialności wobec interesariuszy * 4.1.1. Odpowiedzialność banku wobec interesariuszy * 4.1.2. Tworzenie wartości dla interesariuszy * 4.2. Kształtowanie relacji z interesariuszami * 4.3. Identyfikacja i analiza interesariuszy * 4.4. Uwzględnienie interesariuszy w strategii działania banku * 4.4.1. Strategia relacji z interesariuszami - stopień zaangażowania interesariuszy * 4.4.2. Komunikacja z interesariuszami * 4.4.3. Ocena realcji z interesariuszami * 4.5. Podsumowanie * Zakończenie * Bibliografia * Spis rysunków i tabel *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 336.7 (1 egz.)
Kaucja: 37,49 zł
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 3418)
Nazwy aut. na s. 185-186.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
W książce przedstawione zostały różne aspekty koncepcji kapitału ludzkiego i społecznego. Treść zamieszczonych tujedenastu rozdziałów koncentruje się na problemach związanych z kreowaniem i wzmacnianiem kapitału ludzkiego i społecznego oraz kwestiach dotyczących zarządzania tymi kapitałami. Przy czym - co warto wyraźnie zaznaczyć - oba kapitały nie są tu tylko wąsko analizowane. Przeciwnie, ukazane są z perspektywy rozmaitych dyscyplin naukowych, m.in. filozofii, nauk politycznych, polityki społecznej, socjologii, prawa, ekonomii oraz zarządzania. Autorzy publikacji koncentrując się na niezwykle ważnych, kluczowych aspektach kreowania i zarządzania kapitałami, tworzą bazę, która służyć ma przemyśleniom na temat roli kapitału ludzkiego i społecznego w dzisiejszych czasach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 54938 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.02.2024)
Książka
W koszyku
Na okł.: innowacja w rachunkowości!
Rachunkowość wiedzy - nowy dział rachunkowości finansowej związany z rozwojem gospodarki opartej na wiedzy. Przedmiotem rachunkowości wiedzy jest wycena zasobów wiedzy oraz ich ujmowanie w ewidencji księgowej podmiotów gospodarujących. Dzięki rachunkowości wiedzy można w sprawozdaniu finansowym jednostki przedstawiać: wiedzę, kluczowe kompetencje, doświadczenie zawodowe, innowacyjność oraz relacje z otoczeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53973 (1 egz.)
Kaucja: 19,58 zł
Książka
W koszyku
(Seria: Zarządzanie)
Bibliogr. s. 453-465. Indeks.
Dostosowanie struktury organizacyjnej do sytuacji gospodarczej warunkiem sukcesu. Publikacja jest skierowana przede wszystkim do menedżerów oraz zespołów badawczo- projektowych, zajmujących się organizacją przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55145 (1 egz.)
Kaucja: 40,50 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48285 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Praca wieloaspektowa, ukazująca zagadnienia kapitału ludzkiego i innowacyjności z punktu widzenia ich efektywnego wykorzystania w gospodarce i zarządzania przedsiębiorstwami. Autorzy omawiają te zagadnienia z różnego punktu widzenia, poczynając od polityki państwa w tym zakresie, poprzez instytucjonalne i organizacyjne uwarunkowania (jak sfera organizacyjna kapitału ludzkiego i innowacji, konsekwencje spóźnionych reform edukacji i nauki, niedopasowania szkolnictwa wyższego i nauki do potrzeb praktyki itp.), a kończąc na kierunkach i zakresie ich doskonalenia. Książka jest polecana wszystkim, którzy poszukują odpowiedzi na pytanie o sprawne rządzenie i zarządzanie rozwojem dla lepszej przyszłości oraz o warunki bezstronnej debaty naukowej i publicznej.
Spis treści * Wstęp * Rozdział 1. Kapitał ludzki i innowacyjna gospodarka dla zintegrowanego rozwoju * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Kreatywny kapitał ludzki fundamentem współczesnego rozwoju * 1.3. Od przedmiotowego podejścia do kapitału ludzkiego do respektowania jego podmiotowych aspektów * 1.4. Implikacje rozwoju poprzez globalizację liberalizacji i ksero modernizację instytucjonalną * 1.5. Europocentryczna wizja zrównoważonego rozwoju * 1.6. W kierunku homo cooperativus creativus * 1.7. Podsumowanie * Rozdział 2. Istota, komponenty oraz pomiar kapitału ludzkiego * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Pojęcie kapitału ludzkiego * 2.3. Komponenty kapitału ludzkiego * 2.4. Ekonomiczne skutki kapitału ludzkiego * 2.4.1. Kapitał ludzki jako czynnik wzrostu gospodarczego * 2.4.2. Pośredni wpływ kapitału ludzkiego na gospodarkę * 2.5. Pomiar kapitału ludzkiego * 2.5.1. Metody pieniężne * 2.5.2. Metody wskaźnikowe * 2.5.3. Kapitał ludzki jako zmienna ukryta * 2.6. Niejednoznaczności wyników makroekonomicznych badań nad kapitałem ludzkim związane z dylematami jego pomiaru * 2.7. „Kreatywny” kapitał ludzki * 2.8. Podsumowanie * Rozdział 3. Kapitał ludzki w procesie modelowania rozwoju gospodarczego * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Wpływ kapitału ludzkiego na poziom i dynamikę rozwoju gospodarczego - teoria a praktyka * 3.3. Kapitał ludzki a dynamika rozwoju gospodarczego krajów w kontekście procesów globalizacji * 3.4. Podsumowanie Rozdział 4. Makroekonomiczne uwarunkowania rozwoju innowacyjnej gospodarki * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Typologia uwarunkowań innowacyjności gospodarki * 4.3. Ład instytucjonalny jako wyznacznik fundamentalnych warunków innowacyjności gospodarki * 4.4. Podażowe uwarunkowania innowacyjności gospodarki * 4.5. Popytowe i koniunkturalne uwarunkowania innowacyjności gospodarki * 4.6. Rola polityki państwa w kreowaniu innowacyjnej gospodarki * 4.7. Międzynarodowe uwarunkowania innowacyjności gospodarki * 4.8. Makroekonomiczne wyzwania w procesie kreacji innowacyjnej gospodarki w Polsce * Rozdział 5. Desygnaty zarządzania innowacyjnością przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy i innowacyjności * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Innowacyjność: teoria i praktyka jej rozumienia * 5.3. Innowacyjność przedsiębiorstwa jako podstawa innowacyjnej gospodarki * 5.4. Kierunki zintegrowania kapitału ludzkiego i innowacyjności * 5.5. Innowacyjność przedsiębiorstwa w ujęciu zasobowym * 5.6. Zarządzanie innowacyjnością przedsiębiorstwa z wykorzystaniem podmiotowego modelu innowacyjności * 5.7. Instytucje przestrzenią wspierania skuteczności zarządzania innowacyjnością przedsiębiorstwa na podstawie rozwoju kapitału ludzkiego * 5.8. Podsumowanie * Rozdział 6. Meandry rozwoju kapitału ludzkiego w budowie gospodarki rynkowej w Polsce * 6.1. Wprowadzenie * 6.2. Jakość kapitału ludzkiego odziedziczona po gospodarce centralnie planowanej * 6.3. Zewnętrzne uwarunkowania jakości kapitału ludzkiego * 6.4. Strukturalne niedostosowania kapitału ludzkiego * 6.5. Paradoksy dostosowań jakościowych kapitału ludzkiego * 6.6. Konsekwencje spóźnionych reform edukacji i nauki * 6.7. Systemowe niedopasowania szkolnictwa wyższego i sektora nauki * 6.8. Wnioski na przyszłość * Rozdział 7. Lekcje na przyszłość, czyli o potrzebie zmian paradygmatu rozwoju * Spis tablic i rysunków * Aneks statystyczny * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy * Wykaz skrótów * Nota o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 55765 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.02.2024)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Świadomość tego z ,,kim`` lub ,,czym`` w istocie przychodzi sie zmerzyć, podejmując trud zarządzania ludźmi, wydaje się kwestią kluczową. Nie można do niej podchodzić jednak w sposób powierzchowny wykazując ignoranctwo i nadmierną, pewność siebie. Dlaczego? Bo materia, którą przychodzi zarządzać to prawdziwa potęga. Mózg ludzki, bo o nim mowa to siedziba naszego intelektu- decydująca o życiu i śmierci, dla której nie istnieją żadne granice.(...) A więc tak naprawdę zarządzanie ludźmi to zarządzanie ich mózgami, w których tkwią niezbadane moźliwości mogące przyczyniać się do sukcesu organizacji, do jej rozwoju, ale także mogące stanowić źródło zupełnej jej klęski. Niedostrzeganie owej prawdy wydaje się wielce nierozważne.(...) Jak więc umiejętnie zarządzać tak skomplikowaną i złożoną materią, aby w ostatecznym rozrachunku korzyści przewyższały jednak straty? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali Autorzy artykułów zgromadzonych w niniejszej monografii, którzy za cel postawili sobie próbę przybliżenia - w warstwie teoretyczno-metodycznej i empirycznej - wielowymiarowego charakteru dociekań dotyczących zarządzania ludźmi w kontekście wyzwań jakich dostarcza współczesny świat. dr hab. Anna Wziątek-Staśko, prof. WSB
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56336 (1 egz.)
Kaucja: 32,80 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej