Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(31)
Forma i typ
Książki
(30)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Proza
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(7)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(11)
Autor
Rosłan Katarzyna
(4)
Sweigart Al
(3)
Althoff Cory
(2)
Deutsch Stacia
(2)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(2)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(2)
Hutt Sarah
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Turowski Piotr
(2)
Wiejak Urszula
(2)
Adzic Gojko
(1)
Andryszczyk Monika
(1)
Anthropy Anna
(1)
Baranowski Maciej
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Bałdyga Barbara
(1)
Bednarek Krzysztof (tłumacz)
(1)
Brauner Krzysztof
(1)
Chrabski Bartosz
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Dickins Rosie
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Dubrawski Albert
(1)
Dubrawski Andrzej
(1)
Dżdża Joanna
(1)
Haase Chet
(1)
Halbersztat Jan
(1)
Hatter Clyde
(1)
Holland Eva
(1)
Jagaciak Konrad
(1)
Kelly James Floyd
(1)
Kietzman Krzysztof
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kurasiński Artur (1974- )
(1)
Kwapiszewska-Wolska Agnieszka
(1)
Langa Sebastian
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Minnick Chris
(1)
Newman Sam
(1)
Nielsen Shaw
(1)
Niemira Karolina
(1)
Payne Bryson
(1)
Pełka Piotr
(1)
Piaskowy Anna
(1)
Raczyło Paulina
(1)
Rajca Piotr
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Sande Carter
(1)
Sande Warren
(1)
Shephard David
(1)
Sikorski Witold (1950- )
(1)
Smilgin Radosław
(1)
Stańczyk Piotr (informatyka)
(1)
Tashjian Jake (1994- )
(1)
Tashjian Janet (1956- )
(1)
Tashjian Janet (1956- ). Moje życie jako... (pol.)
(1)
Tsurumi Andrea
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Vorderman Carol
(1)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(1)
Walter Natalia
(1)
Wojciechowski Adrian
(1)
Zmitrowicz Karolina
(1)
Świć Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Dzieci
(18)
9-13 lat
(14)
14-17 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Młodzież
(5)
Dziewczęta
(2)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
Architekci
(1)
Elektrycy
(1)
Inżynierowie
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Zarządcy nieruchomości
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Temat
Kobieta
(5226)
Rodzina
(4022)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3261)
Tajemnica
(2964)
Programowanie (informatyka)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1134)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1003)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(933)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(623)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(553)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Poradnik
(13)
Podręcznik
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Powieść
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Komiks
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książka-zabawka
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(19)
Edukacja i pedagogika
(7)
Inżynieria i technika
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dzieciaki na start! : programowanie dla najmłodszych / Konrad Jagaciak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 95 stron : ilustracje ; 24 cm.
Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik.Może nim być ta książka! Prosto, bez zbędnej teorii, w sposób przyswajalny dla najmłodszych, krok po kroku wprowadzi Cię, młody programisto, w świat informatyki. Opanujesz niezbędne podstawy, zrozumiesz, jak działają algorytmy, dowiesz się, jakie narzędzia umożliwią Ci pisanie kodu, a także nauczysz się projektować i tworzyć własne gry komputerowe działające na różnych platformach. Przekonaj się, że to nic trudnego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadki Logiczne)
U dołu okładki: Przygoda z programowaniem.
Tytuł oryginału serii: Rubik`s quest.
Książki z tej serii zostały opracowane tak, by motywować dzieci do rozwijania zdolności z zakresu nauki, technologii, inżynierii i matematyki. Nauczą się, jak stosować zasady nauki w prawdziwym świecie dzięki zachęcającym do tego przygodom z kostką Rubika, łamigłówką popularną na całym świecie wśród ludzi w każdym wieku. Każda historia wymaga by czytelnik rozwiązywał szereg naukowych i technicznych zagadek, umożliwiających przejście do kolejnego wątku. Książki nie czyta się strona po stronie. Czytelnik porusza się po książce w tę i z powrotem, zgodnie ze wskazówkami i zależnie od udzielanych odpowiedzi. Jeśli odpowie poprawnie, może kontynuować przygodę. Jeśli się pomyli, zostanie wyprowadzony z błędu i otrzyma kolejną szansę. Na końcu książki znajduje się dodatkowa pomoc w postaci słowniczka pojęć. Aby zadbać o rozwój naukowy swojego dziecka możesz:czytać książkę wspólnie z nim ; rozwiązać pierwsze łamigłówki i poznać sposób pracy z książką ; asystować dziecku do czasu, aż zrozumie, w jaki sposób ma podążać za instrukcjami i będzie mogło swobodnie poruszać się po książce ; zachęcać dziecko do samodzielnej lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4. stronie okładki: Twój pierwszy komiksowy podręcznik programowania!.
Nauki ścisłe, technologia i fajne gadżety elektroniczne nie są tylko dla dorosłych. Razem z Różą zdobywaj wiedzę o świecie technologii - smartfonach, grach i mediach społecznościowych. Czy wiesz, jak napisać grę komputerową? Jak używać poczty internetowej? Jak działa sieć komputerowa? Jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych? Czy naszą pracę będą wkrótce wykonywać roboty, a po drogach poruszać się wyłącznie pojazdy autonomiczne? Czym jest sztuczna inteligencja? Co sprawia, że możemy korzystać z telefonów komórkowych? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedzi w tej książce! Róża przeżywa przygody, uczy się i jest ciekawa świata - zupełnie jak Ty! Róża chodzi do szkoły podstawowej, dużo mówi i zadaje jeszcze więcej pytań, bo interesuje się tym, co ją otacza. Wraz z jej najbliższą rodziną i przyjaciółmi odkryjesz tajemnice cyfrowego świata. Dowiesz się, jak tworzy się programy komputerowe, poznasz zasady bezpiecznego korzystania z sieci, mediów społecznościowych i gier wideo oraz przekonasz się, że nowoczesnych technologii wcale nie trzeba się bać. A przy okazji nauczysz się programować w Scratchu! Naucz się programować Poznaj serwisy społecznościowe Dowiedz się, jak działa internet Zadbaj o bezpieczeństwo w sieci Nie bój się nowoczesnych technologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 253-254.
Publikacja zawiera:- ponad 160 propozycji ćwiczeń i gier logicznych uwzględniających różne poziomy trudności- prawie pół tysiąca zdjęć instruktażowych - załączniki umożliwiające realizację ćwiczeń- propozycje związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej- wskazówki ułatwiające rozpoczęcie nauki programowania Książka jest świetnym wprowadzeniem do programowania w specyficznym środowisku darów Froebla , czyli w popularnym dzisiaj stylu unplugged, a więc bez komputera. Dzieci poznają pojęcia związane z informatyką oraz rozwijają ich znaczenie i stosowanie w coraz bardziej złożonych układach darów i innych pomocy. Przy tym współpracują i uczą się razem. Następnym krokiem powinno być łagodne przejście do naturalnego środowiska programowania, a więc przy komputerze lub tablecie na przykład z programowalnymi robotami, które byłyby pośrednikiem między ich światem klocków a komputerowymi konstrukcjami programowania (fragment recenzji prof. Macieja M. Sysło).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: W prostocie tkwi siła.
Na okładce: Stwórz swojego robota. Nadaj mu styl. Wpraw robota w ruch.
Poznaj język komputerów. Nabywanie umiejętności programowania przypomina uczenie się języka obcego. Ta książka to świetny poradnik, który sprawi, że zaczniesz pisać w dziwnie wyglądających językach tworzących globalną sieć. Dzięki prostym wskazówkom nauczysz się pracować z prawdziwym kodem i zbudujesz własnego przeglądarkowego robota. W książce: kod, który tworzy ciało i strukturę robota ; zmiana kolorystyki i kształtu maszyny ; uczymy robota tańczyć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginału: O`Reilly.
Bibliografia na stronach 227-228. Indeks.
Poradnik przeznaczony dla inżynierów i dla organizacji muszących dokonać zmian systemu funkcjonowania firmy.
Mikrousługi są relatywnie świeżą koncepcją w świecie systemów IT, mimo to coraz więcej organizacji decyduje się na wdrażanie opartej na nich architektury. Uznaje się, że zapewnia ona wówczas lepszą skalowalność, łatwość łączenia poszczególnych niezależnych elementów, a przede wszystkim możliwość szybszej reakcji na zmiany i skuteczniejsze wdrażanie nowych funkcjonalności. Zanim jednak organizacja da się skusić tymi obietnicami, powinna gruntownie przeanalizować swoją sytuację i decyzję o ewentualnej migracji systemu oprzeć na racjonalnych przesłankach. Konieczne jest również opracowanie planu takiego przejścia, zwłaszcza jeśli nie można sobie pozwolić na dłuższe przestoje w działalności.To wyczerpujący poradnik dla inżynierów, którzy stoją przed wyzwaniem przekształcenia monolitycznego systemu w architekturę opartą na mikrousługach bez przerywania funkcjonowania firmy. Książka jest przeznaczona dla organizacji, które muszą płynnie zmienić istniejący system, a nie zbudować go od nowa. Zawiera wiele cennych wskazówek odnoszących się do celowości samej migracji oraz przedstawia liczne scenariusze i strategie przekształcania: od etapu planowania aż po dekompozycję aplikacji i baz danych. Znalazł się tu zestaw sprawdzonych wzorców i technik wraz z omówieniem sytuacji, w jakich można je bezpiecznie zastosować. Nie zabrakło ważnych szczegółów związanych z wzorcami refaktoryzacji architektury czy problematyki naruszeń integralności w wyniku podziału baz danych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Dla dzieci 9+ i ich rodziców.
Uczymy dzieci programowania to przewodnik dla rodziców i nauczycieli, przeznaczony do uczenia dzieci podstaw programowania i rozwiązywania problemów za pomocą Pythona, potężnego języka wykorzystywanego na zajęciach uniwersyteckich i przez firmy technologiczne, takie jak Google i IBM.Informacja o autorze/ redaktorze:Dr Bryson Payne od ponad 15 lat wykłada informatykę na Uniwersytecie w Północnej Georgii. Uczył również matematyki oraz programowania na poziomie szkoły średniej. Kontynuuje swoją pracę w szkołach K-12, aby promować edukację technologiczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19094 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Indeks.
Nauka programowania to świetny pomysł, ale musimy Cię ostrzec: programowanie wciąga! Jeśli nauczysz się porozumiewać z komputerem w jego języku, szybko zorientujesz się, że napisanie własnej gry, skryptu do złożonych obliczeń czy funkcjonalnej aplikacji do codziennego użytku daje wielką satysfakcję i sprawia mnóstwo radości. Co więcej, programowania można nauczyć się niemal w każdym wieku. Wystarczy odrobina cierpliwości i konsekwencji! Trzymasz w ręce chyba najlepszy podręcznik do nauki programowania dla osób absolutnie początkujących - nawet takich, które komputera używają wyłącznie do przeglądania stron i obsługi poczty. W sposób szczególny nadaje się on dla dzieci, ale skorzystają z niego również dorośli, którzy chcą poznać podstawy programowania. Jasno i klarownie przedstawiono tu wszystkie niezbędne informacje, a liczne (bardzo zabawne) przykłady pozwalają na głębsze zrozumienie prezentowanych treści. Nauka odbywa się w języku Python. Jest to język łatwy w nauce, a przy tym bardzo popularny i wciąż rozwijany. Co więcej, przyswojenie sobie Pythona pozwala na szybką naukę innych języków!W tym podręczniku znajdziesz informacje m.in. o tym: jak przygotować się do pracy: zainstalować Pythona i napisać pierwsze linie kodu czym są i do czego służą zmienne, typy danych, operatory czym jest GUI i jak go napisać jakie są rodzaje pętli, co to są funkcje i na czym polega obsługa zdarzeń jak przygotować symulacje komputerowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Kodowanie nie musi być skomplikowane, a tym bardziej nudne! Kontynuacja bestsellerowej serii o zgranej grupie dziewczyn, które prócz tego, że mają zwykłe "dziewczyńskie" problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Porusza problemy tolerancji, zrozumienia dla wszelkich przejawów inności. Książka zawiera wiele praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych - tak ważnych dla nastolatek. Mentorka serii, charyzmatyczna Reshma Saujani to prawniczka, która między innym przez swoją fundację Girl To Code zachęca dziewczyny nie tylko do programowania, ale do przełamywania barier społecznych, odwagii realizacji marzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
3 godz. 43 min.
Wydanie na podstawie edycji książkowej: Warszawa : Wydawnictwo Wilga, 2018.
Czyta: Paulina Raczyło.
Wiek : 8+.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Kodowanie nie musi być skomplikowane, a tym bardziej nudne! Kontynuacja bestsellerowej serii o zgranej grupie dziewczyn, które prócz tego, że mają zwykłe "dziewczyńskie" problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Porusza problemy tolerancji, zrozumienia dla wszelkich przejawów inności. Książka zawiera wiele praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych - tak ważnych dla nastolatek. Mentorka serii, charyzmatyczna Reshma Saujani to prawniczka, która między innym przez swoją fundację Girl To Code zachęca dziewczyny nie tylko do programowania, ale do przełamywania barier społecznych, odwagii realizacji marzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 115-116. Indeks.
Książka, której nie może zabraknąć w biblioteczce ambitnego programisty! Programowanie nierzadko uchodzi za sztukę magiczną, jednak nawet najbardziej pomysłowa aplikacja okaże się bezużyteczna, gdy znajdzie się w niej choć jeden poważny błąd — powodujący, że działanie programu będzie niezgodne z oczekiwaniami twórców i użytkowników. Dlatego nie mniej istotną kwestią jest należyte sprawdzenie poprawności oprogramowania. Takie działanie pozwoli nam zyskać pewność, że otrzymane za jego pomocą wyniki będą w pełni pokrywały się z przyjętymi założeniami. Zadanie to nie jest wcale tak banalne, jak mogłoby się wydawać, a zlekceważenie etapu testów może kosztować znacznie więcej, niż gotowi jesteśmy zapłacić. Niestety, tematyce tej nie poświęca się zwykle odpowiednio dużo uwagi, co można łatwo stwierdzić, przeglądając dostępne na rynku opracowania dotyczące testowania aplikacji. Chlubnym wyjątkiem jest tu książka "Dane testowe. Teoria i praktyka", w całości poświęcona metodologii przygotowywania i praktycznego wykorzystywania danych testowych, które zapewniają maksymalną niezawodność oraz bezpieczeństwo działania programów. Autor wprowadza Czytelnika w teoretyczne podstawy definiowania i generowania tego rodzaju danych, lecz prezentuje również przykłady i możliwości zastosowania opisywanych technik w praktyce. Dzięki temu każdy programista i tester będzie mógł skrócić czas sprawdzania poprawności działania aplikacji i uniknie szeregu typowych błędów oraz zaniechań, popełnianych zwykle w tym nierzadko bardzo skomplikowanym procesie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytmika praktyczna : nie tylko dla mistrzów / Piotr Stańczyk. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : PWN ; Mikom, 2019. - 310 stron : ilustracje ; 24 cm.
U góry okładki: Bez algorytmiki nie ma informatyki!
Bibliografia na stronach [307]-[308]. - Indeks.
Książka ta różni się od znanych na polskim rynku pozycji poświęconych algorytmice, dotyczy bowiem jej strony praktycznej. Taki sposób potraktowania tego działu informatyki wynika z coraz większego zainteresowania zarówno uczniów, jak i studentów udziałem w różnego rodzaju konkursach programistycznych. Czytelnik znajdzie w niej przegląd implementacji podstawowych algorytmów i struktur danych, które można zastosować bezpośrednio bądź zaadaptować w prosty sposób przy rozwiązywaniu zadań konkursowych. Fundamentem książki jest biblioteczka algorytmiczna, która była tworzona i rozbudowywana podczas przygotowań zespołu Warsaw Predators z Uniwersytetu Warszawskiego do reprezentowania tej uczelni na międzynarodowych zawodach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57732 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej nazwa wydawnictwa oryginału: No Starch Press.
Minecraft to bardzo popularna gra komputerowa, która na całym świecie sprzedała się w milionach egzemplarzy. Teraz możesz wykorzystać ją także do nauki programowania. W książce Kodowanie z Minecraftem® znajdziesz instrukcje, dzięki którym napiszesz programy komputerowe, które pozwolą Ci zautomatyzować swoją grę - szybciej wydobywać minerały, wytwarzać przedmioty i budować, co tylko przyjdzie Ci do głowy! W swojej pracy będziesz korzystał z Lua, czyli języka programowania, którym posługują się profesjonalni twórcy gier. Z jego pomocą zaprogramujesz roboty, które mogą uprawiać dowolne rośliny, stworzysz fabrykę produkującą materiały budowlane i wiele innych!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej nazwa wydawnictwa oryginału: No Starch Press.
Minecraft to bardzo popularna gra komputerowa, która na całym świecie sprzedała się w milionach egzemplarzy. Teraz możesz wykorzystać ją także do nauki programowania. W książce Kodowanie z Minecraftem® znajdziesz instrukcje, dzięki którym napiszesz programy komputerowe, które pozwolą Ci zautomatyzować swoją grę - szybciej wydobywać minerały, wytwarzać przedmioty i budować, co tylko przyjdzie Ci do głowy! W swojej pracy będziesz korzystał z Lua, czyli języka programowania, którym posługują się profesjonalni twórcy gier. Z jego pomocą zaprogramujesz roboty, które mogą uprawiać dowolne rośliny, stworzysz fabrykę produkującą materiały budowlane i wiele innych!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
NIE POPRZESTAWAJ NA GRANIU - ZACZNIJ PISAĆ WŁASNE GRY!Z książki Twórz w języku Python własne gry komputerowe dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.Nauczysz się, w jaki sposób:· Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.· Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.· Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.· Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.· Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.· Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.· Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki.A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20820 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
"Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć? Co on właściwie oznacza? Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów - bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów.Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci.Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowane są i oznaczone symbolami, podzielone na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1-3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Ostatni rozdział to zabawy wprowadzające dzieci do pracy z wykorzystaniem komputerów, to łącznik między "kodowaniem na dywanie", a pracą w aplikacjach tabletowych lub na komputerze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Moje życie jako... / Janet Tashjian)
Stanowi część cyklu o Dereku Fallonie.
Każdą część mozna czytać niezależnie.
Derek Fallon otrzymuje nowy, ekscytujący prezent - laptop! Ale jest pewien haczyk: nie ma dostępu do Internetu, nie może go więc ani używać do grania, ani nie może ściągnąć żadnej aplikacji. Jeśli chce grać w gry komputerowe - będzie musiał sam nauczyć się je tworzyć. Najgorszy prezent na świecie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. III (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie - jakie to proste! : dla dzieci / [Carol Vorderman ; tłumaczenie: Krzysztof Bednarek]. - Wydanie I, (dodruk) 2018. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2018. - 224 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Na okładce i stronie tytułowej: Ilustrowany podręcznik uczy programowania przez zabawę - stwórz swój pierwszy program.
Indeks.
Pasjonują cię gry komputerowe i animacje? Chcesz się nauczyć pisać własne programy komputerowe?Programowanie. Jakie to proste! to książka, która wprowadzi wasze dzieci w fascynujący świat programowania komputerowego. Innowacyjne, graficzne podejście do tematu łączy kolorowe ilustracje ze szczegółowymi instrukcjami, dzięki czemu nauka podstaw programowania jest prosta i sprawia radość początkującym. Ten niecodzienny przewodnik w praktycznych ćwiczeniach przedstawia podstawy dwóch języków programowania: Scratch i Python. Za ich pomocą dzieci stworzą własne gry i animacje, ucząc się przez zabawę. Z książką Programowanie. Jakie to proste! nawet najbardziej skomplikowane tematy stają się łatwe i przystępne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19669 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie dla najmłodszych / Urszula Wiejak. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 174, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Na okładce: W ruchu z tabletem przez zabawę. Seria Komputrilo Edu
Przyszli inżynierowie i programiści na start!Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Została opracowana na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych przez Akademię Komputerową Komputrilo podczas przedszkolnych warsztatów programowania.Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 5 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych, rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka oraz na naukę przez zabawę i w ruchu. Proste, interesujące aplikacje Efektywna nauka z tabletem Wskazówki dla rodziców Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych Elementy matematyki Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki Rozwiązanie każdego zadaniaNaukę programowania warto zacząć już w przedszkolu!Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie z Minecraftem dla dzieci : poziom podstawowy / Urszula Wiejak, Karolina Niemira, Adrian Wojciechowski. - Wydanie III. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 229, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Seria Komputrilo Edu)
Dla dzieci od ósmego roku życia.
Fenomen gry Minecraft nie przestaje zadziwiać. Od wielu lat produkcja spod znaku Mojang Studios utrzymuje się na szczycie najlepiej sprzedających się gier wideo w historii. Minecraft to jednak znacznie więcej niż gra - w jego świecie powstają całe miasta, biblioteki, odwzorowywane są dzieła sztuki. Ma także duże walory edukacyjne. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, aby z Minecraftem uczyć się programowania. Poprzez połączenie nauki i zabawy gra pomaga najmłodszym stawiać pierwsze kroki w tworzeniu oprogramowania. Trzecie wydanie Programowania z Minecraftem dla dzieci to kolejna odsłona cieszącego się uznaniem przewodnika, dzięki któ,remu Twoje dziecko rozpocznie przygodę z programowaniem. To książka adresowana do dzieci od ó,smego roku życia, ale i starsi znajdą coś dla siebie. Przeprowadzi sprawnie młodych czytelnikó,w przez omó,wienie poszczegó,lnych klas, funkcji i typó,w zmiennych, instrukcji warunkowych czy pętli. Co więcej, każde zagadnienie zostało uzupełnione o praktyczne zadania, a to pozwoli na bieżąco weryfikować przyswojone informacje. Dzięki osadzeniu w systemach Minecrafta, gry dobrze znanej wielu dzieciom, nauka z tym przewodnikiem jest niezwykle efektywna - właśnie dlatego, że łączy przyjemne z pożytecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej