Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(2)
Kustosz Sylwia
(2)
Kwapiszewska-Wolska Agnieszka
(2)
Bałdyga Barbara
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Kaja Piotr
(1)
Małek Katarzyna
(1)
Walter Natalia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(3)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(6)
Fröbel, Friedrich Wilhelm (1782-1852)
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Informatyka
(1)
Logika
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Przedszkola
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rytmika
(1)
Wyliczanki
(1)
Zabawa
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Scenariusz zajęć
(3)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-[288].
Książka przeznaczona dla nauczycieli, rodziców, opiekunów, studentów pedagogiki i zainteresowanych badaczy rozwoju małego dziecka.
Jest to pierwszy w Polsce przewodnik metodyczny opracowany w oparciu o założenia pedagogiczne F. Froebla.Publikacja zawiera innowacyjne rozwiązania metodyczne nawiązujące do programu Dar Zabawy:- inspirujące propozycje dydaktyczne, które odnoszą się do edukacji językowej, przyrodniczej, matematycznej, badawczej, społecznej, artystycznej i zdrowotnej, silnie akcentujące wartość zabawy swobodnej,- gotowe scenariusze twórczych zajęć w oparciu o wierszyki, opowiadania i budowle z darów, zabawy badawcze i twórcze,- nowoczesne i efektywne techniki obserwacyjne, wspomagające rozwój dzieci,- przykłady opracowanych planów miesięcznych i tygodniowych, ułatwiających realizację programu.Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, rodziców, opiekunów, studentów pedagogiki i wszystkich zainteresowanych badaczy rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17673 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 117-120.
Książka dr Barbary Bilewicz-Kuźni skierowana jest przede wszystkim do nauczycieli pracujących w przedszkolach i klasach zerowych, a także rodziców zainteresowanych pracą z programem Dar Zabawy. Opracowany przez autorkę program, uwzględniający założenia teoretyczne koncepcji F. Froebla, zawiera opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dn. 27 sierpnia 2012r. Autorka przedstawia prawidłowy sposób organizacji pracy według programu Dar Zabawy, a także sposoby osiągania celów oraz metody diagnozy osiągnięć rozwojowych. Do książki dołączone są karty diagnostyczne dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 233-238.
E.Gruszczyk-Kolczyńska, J.Kozieł, Zastosowanie Darów Froebla w Dziecięcej matematyce, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2017.Chcesz przeprowadzić swoje dzieci przez edukację matematyczną w sposób jasny, ciągły, przyjemny i efektywny? Musisz to robić zgodnie z podstawami psychologicznymi w oparciu o dobry materiał do zabaw matematycznych. Zapomnij o kartach pracy.Dziecięca matematyka z darami to kompleksowe rozwiązanie do pracy w każdej grupie wiekowej. Mnóstwo zabaw, ćwiczeń i przykładów stwarzania codziennych sytuacji edukacyjnych zapewni Twoim dzieciom odważny start w edukacji matematycznej.Książka jest adresowana do nauczycieli przedszkola, rodziców starszych przedszkolaków, oraz pedagogów specjalnych, którzy zajmują się wspomaganiem rozwoju umysłowego wraz z edukacją matematyczną dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Publikacja jest opracowana w konwencji podręcznika i zawiera 14 rozdziałów, w tym 13 obejmujących najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci. Na początku każdego rozdziału omówione są prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne, a następnie przedstawione są treści kształcenia i komentarze metodyczne z opisami ćwiczeń, sytuacji zadaniowych i zabaw z Darami Froebla oraz przedmiotami znajdującymi się w każdym domu i przedszkolu. Zaletą książki są liczne fotografie przedstawiające sens wykonywanych ćwiczeń, sytuacji zadaniowych i zabaw z dziećmi. "(.) Recenzowana książka umożliwia zapoznanie się z prawidłowościami rozwoju dziecięcego umysłu w zakresie kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych - w oparciu o idee, zapomnianego nieco i niedocenionego w przypadku edukacji matematycznej dzieci, niemieckiego pedagoga. Autorkom ten pomysł się powiódł. Świadczy to o nieprzemijającej wartości idei pedagogicznych F.Froebla oraz realizowanych w ostatnich trzech dekadach XX w. badaniach prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej, zainspirowanej badaniami R.Gelman.W recenzowanej publikacji na wielką uwagę zasługuje propozycja dydaktyczna kształtowania pojęć geometrycznych w oparciu o doświadczenia dziecka związane z obserwacją brył. Ta propozycja może przyczynić się do zmiany podejścia w nauczaniu dzieci podstaw geometrii."dr hab. Stanisław Domaradzki, prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22146 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Zabawy muzyczno-ruchowe w nurcie pedagogiki freblowskiej / Piotr Kaja. - Lublin : Froebel.pl, 2021. - 63, [1] strona : ilustracje ; 23 cm + dysk optyczny CD.
Bibliografia strona 63.
Spis nagrań strona [64].
Dla nauczycieli przedszkoli.
Czy wiesz, że muzyka powinna towarzyszyć przedszkolakom w każdej aktywności i zamieniać najprostsze czynności w doskonałą zabawę? Rola muzyki w procesie wychowawczo - dydaktycznym dziecka przedszkolnego ma ogromne znaczenie i stanowi ważny punkt w rozwoju dziecka.Muzyka w nurcie freblowskim to codzienne powitanki, rapowanie z matematyką w tle, eksperymenty muzyczne ze wszystkim, co nas otacza. W tej publikacji znajdziesz gotowe rozwiązania i mnóstwo miejsca na własną twórczość.Książka "Zabawy muzyczno-ruchowe w nurcie pedagogiki freblowskiej" autorstwa Piotra Kai zawiera przykłady działań muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym.W publikacji znajdziecie Państwo propozycje organizowania sytuacji edukacyjnych w dwóch obszarach wg myśli pedagogicznej F. Froebla:I. SPOTKANIA W KOLE, czyli zabaw muzyczno-ruchowych obejmujących gimnastykę ciała, umysłu i aparatu mowy, śpiewanek na powitanie, zabaw organizacyjno-porządkowych w kole, tańca na dzień dobry oraz zabaw z darami.II. ZABAW EDUKACYJNYCH - swobodnych i zorganizowanych odnoszących się do elementarnych sił: głowy, rąk i serca, m.in.: - recytacji rytmicznych do muzyki;- opowieści ruchowych - tła muzyczne z fabułą;- muzykowania na instrumentach skonstruowanych przez dzieci (badanie właściwości dźwiękowych);- muzykowania indywidualnego i zbiorowego (granie na darach);- muzykowania indywidualnego i zbiorowego (granie na instrumentach perkusyjnych);- zabaw parateatralnych, np. zabaw w role (muzycznych podróży, improwizacji ruchowych);- muzyki tematycznie związanej z Polskim rokiem obrzędowym, w tym przypadku zawiera opracowania dwóch popularnych kolęd.Do każdej publikacji dołączona jest płyta zawierająca:- muzykę instrumentalną do zabaw muzyczno-ruchowych,- podkłady instrumentalne do śpiewanek i recytacji rytmicznych,- tła muzyczne z efektami dźwiękowymi do zabaw parateatralnych lub teatrzyków,- akompaniamenty do ćwiczeń związanych z muzykowaniem indywidualnym i zbiorowym,- wersje demonstracyjne wokalno-instrumentalne dla nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od rozmowy do budowy – rymowane zabawy z darami / Sylwia Kustosz. - Lublin : Froebel.pl, 2021. - 87, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
"Od rozmowy do budowy - rymowane zabawy z darami" to doskonałe narzędzie do rozwijania poprzez zabawę tak istotnych funkcji, jak m.in. mowa, motoryka mała, myślenie przestrzenne. Książka poprowadzi Cię od zabaw integracyjnych, rozwijających zmysł dotyku przez coraz to bardziej skomplikowane zabawy konstrukcyjne. Zawarte w niej wiersze, rymowanki oraz przykładowe wzory budowli to inspiracja do budowania nie tylko z klocków, ale również ze słów - budowania dialogu, innych wierszy lub opowiadań nawiązujących do tworzonych konstrukcji. Krótkie wprowadzenia do poszczególnych rodzajów zabaw uświadomią Ci - niezależnie od tego, czy jesteś nauczycielem, terapeutą, czy rodzicem (a może każdym z nich) - jak wiele nieocenionych wartości płynie z pozornie prostych zabaw, które aż się proszą, by stosować je od zaraz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Rymuję i buduję. Rymowanki i wiersze do darów" autorstwa Sylwii Kustosz stanowi doskonały materiał dydaktyczny do edukacji matematycznej, językowej, a także przyrodniczej. Powtarzanie wierszyków rozwija w dzieciach poczucie rytmu, wyobraźnię przestrzenną, a przede wszystkim- wzbogaca słownik. Mądre, pełne fantazji wiersze i rytmiczne wyliczanki są zabawnymi opowieściami, przynoszącymi wiele radości i satysfakcji. Stanowią doskonałą inspirację do rozwijania dziecięcych talentów i pasji. Utwory opatrzone są oryginalnymi i pomysłowymi wzorami budowli ułatwiającymi zabawę z darami Froebla.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta zawiera propozycje kilkudziesięciu gier wraz z ich modyfikacjami.W efekcie daje to bardzo dużo możliwości ich wykorzystania w trakcie codziennej pracy. Do ich przeprowadzenia w większości wystarczy zaledwie jeden komplet freblowskich figur liczbowych. Czasami niezbędne będą również kości do gry z oczkami oraz kolorami, a także inne dary Froebla lub ich zamienniki w postaci drobnych przedmiotów. Niektóre z prezentowanych aktywności wzorowane są na popularnych grach, znanych z dzieciństwa, które nadal przynoszą nam wiele radości. Tym samym instrukcje i objaśnienia nie powinny stwarzać problemów w zrozumieniu ich zasad.Celem opisanych gier była ich prostota - żeby każdy nauczyciel lub rodzic w szybki i prosty sposób mógł wykorzystać przedstawione metody aktywizujące. Utarło się powszechnie, że aby stosować aktywne metody pracy, należy włożyć w to wiele wysiłku, przygotowań oraz wkładu materialnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22144 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 253-254.
Publikacja zawiera:- ponad 160 propozycji ćwiczeń i gier logicznych uwzględniających różne poziomy trudności- prawie pół tysiąca zdjęć instruktażowych - załączniki umożliwiające realizację ćwiczeń- propozycje związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej- wskazówki ułatwiające rozpoczęcie nauki programowania Książka jest świetnym wprowadzeniem do programowania w specyficznym środowisku darów Froebla , czyli w popularnym dzisiaj stylu unplugged, a więc bez komputera. Dzieci poznają pojęcia związane z informatyką oraz rozwijają ich znaczenie i stosowanie w coraz bardziej złożonych układach darów i innych pomocy. Przy tym współpracują i uczą się razem. Następnym krokiem powinno być łagodne przejście do naturalnego środowiska programowania, a więc przy komputerze lub tablecie na przykład z programowalnymi robotami, które byłyby pośrednikiem między ich światem klocków a komputerowymi konstrukcjami programowania (fragment recenzji prof. Macieja M. Sysło).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drzwi szeroko otwarte - Gry i zabawy outdoorowe / Katarzyna Małek. - Lublin : Froebel.pl, 2022. - 107, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia strony 107-108.
"Organizacja aktywności poza murami placówki wymaga od nauczycielizmiany sposobu pracy, łamania stereotypów, pokonywania różnorodnych barier,często wychodzenia poza coraz mniej powszechnie uznawane ramy. Edukacjaoutdoorowa za sprawą twórczych i świadomych nauczycielek i nauczycielistaje się modna, doceniona, otrzymuje należne jej miejsce w procesach dydaktycznymi wychowawczym."
Rozdział I. Zanim otworzysz drzwi /13 * Zajęcia dydaktyczne – statyczne czy dynamiczne? /27 * Regulamin placu zabaw, wyjść i wycieczek /31 * Rozdział II. Gry i zabawy zespołowe /33 * Rozdział III. Zabawy badawcze, eksperymenty, * doświadczenia /53 * Rozdział IV. Aktywności manualne, zręcznościowe, * grafomotoryczne, graficzne /77 * Rozdział V. Rymowanki – wyliczanki /89 * Wyliczanki – zapraszanki /91 * Zabawy w kole /93 * Rozdział VI. Karty obserwacji /95 * Podsumowanie /103 * Bibliografia /107
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22145 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej