Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(21)
Proza
(13)
Filmy i seriale
(3)
Audiobooki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
MW123 (św. Wincentego 64)
(5)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
W72 (Suwalska 11)
(5)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Haratischwili Nino (1983- )
(4)
Poprawska Urszula
(3)
Benioff David
(2)
Budkiewicz Piotr
(2)
Carnegie Dale (1888-1955)
(2)
Cichawa Paweł
(2)
Clarke Emilia (1986- )
(2)
Coster-Waldau Nikolaj (1970- )
(2)
Dinklage Peter (1969- )
(2)
Harington Kit (1986- )
(2)
Headey Lena (1973- )
(2)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(2)
Próchniewicz Wojciech M
(2)
Rowling J. K. (1965- )
(2)
Sakharov Alik (1959- )
(2)
Taylor Dennis E
(2)
Thorne Jack (1978- )
(2)
Tiffany John
(2)
Allen Alfie
(1)
Barlińska Katarzyna
(1)
Barlińska Katarzyna. Trylogia Hell
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bogumił Maksymilian (1989- )
(1)
Bujakiewicz Katarzyna (1972- )
(1)
Chastain Jessica (1981- )
(1)
Cogman Bryan (1979- )
(1)
Damon Matt (1970- )
(1)
Daniels Jeff (1955- )
(1)
Djawadi Ramin (1974- )
(1)
Eller Helmut (1935- )
(1)
Erban Elżbieta Gizela (1939-2022)
(1)
Erban Elżbieta Gizela (1939-2022). Kochankowie Burzy
(1)
Fitzek Sebastian (1971- )
(1)
Freeman Jonathan
(1)
Garibaldi Jose
(1)
Gawryłkiewicz Jolanta
(1)
Gawryłkiewicz Miłosz
(1)
Glen Iain
(1)
Goddard Andrew (1975- )
(1)
Goszczyńska Irena
(1)
Gregson-Williams Harry (1961- )
(1)
Głażewski Michał
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Kozak Jolanta (1951- )
(1)
Kroszczyński Stanisław
(1)
Martin George R. R. (1948- )
(1)
Martin George R. R. (1948- ). Song of ice and fire
(1)
Mazel Sharon
(1)
Middleton Gregory
(1)
Murkoff Heidi Eisenberg
(1)
Nutter David (1960- )
(1)
Pena Michael (1976- )
(1)
Pilkey Dav (1966- )
(1)
Pilkey Dav (1966- ). Dog Man
(1)
Podeswa Jeremy
(1)
Poprawska Urszula (1954- )
(1)
Rey-Radlińska Marta
(1)
Rozwarzewska Monika
(1)
Sapochnik Miguel
(1)
Sarna Rafał
(1)
Scott Ridley (1937- )
(1)
Sten Viveca (1959- )
(1)
Sławińska Małgorzata (pedagogika)
(1)
Słomko Zbigniew (1930- )
(1)
Turner Sophie (1996- )
(1)
Våhlund Agnieszka (1985- )
(1)
Våhlund Elias (1973- )
(1)
Våhlund Elias (1973- ). Podręcznik dla superbohaterów
(1)
Weir Andy (1972- )
(1)
Weiss D. B
(1)
Weiss D.B
(1)
Wiig Kristen
(1)
Williams Maisie
(1)
Williams Maisie (1997- )
(1)
Wilson Jacqueline (1945- )
(1)
Wolski Dariusz (1956- )
(1)
Łygaś Wojciech (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(23)
angielski
(3)
Odbiorca
Młodzież
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(5)
Literatura gruzińska
(3)
Film amerykański
(2)
Film angielski
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatura kanadyjska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Higiena psychiczna
(2)
Kolonizacja kosmosu
(2)
Pojazdy kosmiczne
(2)
Samopoznanie
(2)
Superbohaterowie
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Wojna
(2)
Władcy
(2)
Władza
(2)
Arryn (ród fikcyjny)
(1)
Arystokracja
(1)
Baratheon (ród fikcyjny)
(1)
Boks
(1)
Ciąża
(1)
Dwory
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziewczęta
(1)
Gordon, Edwin (1927- )
(1)
Greyjoy (ród fikcyjny)
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kolonie letnie
(1)
Koty
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Lannister (ród fikcyjny)
(1)
Martin, George R. R. (1948- )
(1)
Muzyka
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nora Linde (postać fikcyjna)
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podróże w czasie
(1)
Poród
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Powstanie styczniowe (1863-1864)
(1)
Połóg
(1)
Pożądanie
(1)
Probacja (prawo)
(1)
Przemoc
(1)
Przestępczość
(1)
Prześladowanie
(1)
Psy
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzeństwo
(1)
Samorealizacja
(1)
Sens życia
(1)
Sonda kosmiczna
(1)
Stark (ród fikcyjny)
(1)
Stworzenia fantastyczne
(1)
Szkoły
(1)
Szlachta
(1)
Targaryen (ród fikcyjny)
(1)
Thomas Andreasson (postać fikcyjna)
(1)
Toksyczne związki
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Tully (ród fikcyjny)
(1)
Tyrell (ród fikcyjny)
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Uprowadzenie
(1)
Wszechświat
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zabójstwa seryjne
(1)
Zdolności
(1)
Zdrada
(1)
Ziemiaństwo
(1)
Życie pośmiertne
(1)
Temat: dzieło
Song of ice and fire
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Europa
(3)
Gruzja
(3)
Westeros (kraina fikcyjna)
(2)
ZSSR
(2)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
ZSRR
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Gatunek
Powieść
(10)
Saga rodzinna
(4)
Adaptacja filmowa
(3)
Dramat filmowy
(2)
Film fabularny
(2)
Film przygodowy
(2)
Poradnik
(2)
Science fiction
(2)
Serial filmowy
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Dramat angielski
(1)
Fantastyka
(1)
Fantasy
(1)
Film akcji
(1)
Film amerykański
(1)
Film fantastyczny
(1)
Komiks przygodowy
(1)
Kryminał
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Romans
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
26 wyników Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Marsjanin [Film] = Martian / screenplay by Drew Goddard ; directed Ridley Scott. - Warszawa : Imperial CinePix, 2016. - 1 dysk optyczny (DVD-VIDEO) : dźw., kolor. ; 12 cm.
136 min.
Tyt. oryg.: "The Martian".
Based upon the novel by Andy Weir.
*Gagi ; *Ares III: pożegnanie ; *Silny charakter ; *Ares: nasza największa przygoda ; *Pozostaw swój znak ; *Sprowadźcie go do domu ; *Zwiastun kinowy.
Zdjęcia Dariusz Wolski ; muzyka Harry Gregson-Williams.
Obsada: Matt Damon, Jessica Chastain, Kristen Wiig, Jeff Daniels, Michael Pena.
DVD-Video ; dźwięk: Dolby Digital 5.1; obraz: 2.40:1, 16x9.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, polskim (lektor), węgierskim. Napisy w języku polskim oraz w wielu innych językach.
Złoty Glob (2016): Najlepsza komedia lub musical, Najlepszy aktor w komedii lub musicalu Matt Damon ; Satelita (2016): Najlepszy dźwięk.
Matt Damon przewodzi gwiazdorskiej obsadzie w tym zapierającym dech, przygodowym filmie sci-fi, zrealizowanym przez legendarnego reżysera, Ridleya Scotta (Obcy: ósmy pasażer Nostromo, Pormeteusz) na podstawie bestsellerowej, wg dziennika The New York Times, powieści. Podczas misji załogowej na Marsa, amerykański astronauta Mark Watney (Damon) zostaje uznany za zmarłego i pozostawiony przez załogę na planecie. Ale Watney wciąż żyje! Musi znaleźć sposób, by skontaktować się z Ziemią i, co najtrudniejsze, przetrwać ze skromnych zapasów na jałowej planecie w nadziei, że międzynarodowy zespół naukowców będzie w stanie opracować plan ratunkowy, aby sprowadzić go do domu! (Opis pochodzi ze strony www.filmydvd.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 423-[433].
Prezentowana publikacja ukazuje nowoczesną teorię kary, opartą na paradygmacie sprawiedliwości formalnej, ekwiwalentnej i naprawczej, dającą podstawę do dywersyfikacji środków karnych, w tym wprowadzenia probacji jako nowoczesnego systemu sprawiedliwego karania, rozumianego jako wielopasmowa teoria resocjalizacji z udziałem społeczeństwa. W opracowaniu przedstawiono współczesny model karania sprawców przestępstw na poziomie myślenia abolicjonistycznego, opartego na wartościach tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo-cywilizacyjnej. Publikacja jest adresowana przede wszystkim do sędziów, adwokatów, prokuratorów, pracowników systemu penitencjarnego, kuratorów sądowych, a także do studentów prawa, pedagogiki, psychologii i socjologii."(...) Publikację charakteryzuje interdyscyplinarne spojrzenie na zagadnienia związane z sensem kary kryminalnej, przedstawione analizy w tym zakresie cechuje wnikliwość oraz trafność, co jest zasługą wykorzystania niezwykle bogatej, wieloaspektowej literatury przedmiotu oraz przyjętych poprawnych założeń. Dużym walorem tej pozycji książkowej jest dokonanie analiz przy jednoczesnym uwzględnieniu czynników genetycznych i procesów rozwoju historycznego. Dzięki pogłębionemu ujęciu teoretyczno-metodologicznemu, analizie aktualnych opracowań i profesjonalnych raportów Profesor Andrzej Bałandynowicz uzyskał interesujący obraz ewolucji, która dokonywała się w obszarze polityki kryminalnej na przestrzeni ostatniego stulecia (...). Rozważania Autora oparte są na głębokim humanizmie (...)".Dr h.c. UwB, prof. zw. dr hab. Brunon Hołyst
Rozdział pierwszy * Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej * 1. Profilaktyka przestępczości nieletnich * 2. Filozofia probacji - ogólna prezentacja zagadnienia * 3. Działalność probacyjna jako kontrola, opieka i zmiana społeczna będące resocjalizacją wspierającą z udziałem społeczeństwa * Rozdział drugi * System probacji - kary średniej mocy i kary wolnościowe jako propozycja nowej filozofii karania * 1. Wprowadzenie * 2. Konwergencja * 3. Odrodzenie orzekania w oparciu o reguły sprawiedliwości formalnej * 4. Polityka karna oparta na podejściu systemowym * 5. Uniwersalizm * 6. Dywergencja * 7. Władza wykonawcza a reformy * 8. Ograniczenia fiskalne i prawne * 9. Lokalna polityka karna źródłem systemu sprawiedliwego karania * 10. Podsumowanie * Rozdział trzeci * Modernizacja więzień jako próba reformowania systemu karania * 1. Cele i funkcje systemu penitencjarnego * 2. Więzienia w perspektywie aglomeracji miejskich * 3. Kolonizacja przestępczości * 4. Więzienia a infrastruktura społeczna * 5. Technologie izolacji więziennej * 6. Cele więzienne * 7. Czas izolacji więziennej * 8. Podsumowanie * Rozdział czwarty * Reformowanie więzień w ujęciu religijnym i filozoficznym * 1. Scena kary * 2. Odosobnienie więźniów * 3. Internowanie więźniów * 4. Więzienia niepoddające się reformie * 5. Więzienia a brutalizacja obyczajów * 6. Więzienia a ideał braterstwa ludzi * 7. Podsumowanie * Rozdział piąty * Kryzys kary pozbawienia wolności w świetle teorii i praktyki penitencjarnej * 1. Wprowadzenie * 2. Kara pozbawienia wolności jako sytuacja deprywacyjna * 3. Wpływ nieformalnej organizacji skazanych na efektywność procesów resocjalizacyjnych * 4. Dehumanizacja instytucji penitencjarnych * 5. Ograniczony zakres środków oddziaływania wychowawczego * 6. Zakwestionowanie kary pozbawienia wolności jako środka poprawczego * 7. Reperkusje niespójności poszczególnych stadiów polityki karnej * 8. Efektywność kary pozbawienia wolności w świetle ważniejszych badań empirycznych * 9. Współczesne niewolnictwo więźniów zatrudnionych w zakładach karnych * 10. Krytyczna analiza prawa normatywnego w ustawie o Służbie Więziennej z 2010 r * Rozdział szósty * Odpowiedzialność karna a środki probacyjne * 1. Polityka karania - jej mankamenty * 2. Kary pośrednie * 3. Rozbudowany system odpowiedzialności karnej * 4. Teoria zasłużonej kary * 5. Podsumowanie * Rozdział siódmy * Wykluczenie społeczne recydywistów jako następstwo niesprawiedliwego i nieskutecznego karania * 1. Wprowadzenie * 2. Prawo karne i prawo penitencjarne pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek * 3. Diagnoza środowisk wychowawczych recydywistów * 4. Stadium prekryminalne w dynamicznym ujęciu dewiacyjnych zachowań recydywistów * 5. Kariera kryminalna badanych osób * 6. Postawa pracownicza badanych recydywistów * 7. Postawy recydywistów wobec własnych środowisk rodzinnych * 8. Postawy recydywistów w miejscach publicznych * 9. Postawa wobec prawa recydywistów w okresie badań katamnestycznych * 10. Środki alternatywnego karania badanych osób * 11. Podsumowanie * Rozdział ósmy * Reintegracja społeczna skazanych wsparta na paradygmacie tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo-cywilizacyjnej * 1. Przedzałożeniowe myślenie aksjologiczne dotyczące procesu reintegracji społecznej * 2. Diagnozowanie społeczne a teorie naukowe * 3. Funkcjonalność struktur społecznych * 4. Reintegracja wsparta na wartościach * 5. Podsumowanie * Rozdział dziewiąty * Podmiotowość osoby i dobro wspólne w procesie reintegracji społecznej a system probacji * 1. Podmiotowość a przedmiotowość osoby w procesie reintegracji * 2. Autonomia i godność osoby a reintegracja społeczna * 3. Wzmacnianie procesu destygmatyzacji eksdewianta jako warunek reintegracji społecznej * 4. Podsumowanie * Rozdział dziesiąty * Metodyka oddziaływania pedagogicznego a skuteczność procesu reintegracji społecznej w warunkach probacji * 1. Funkcjonalność systemu reintegracji a stopień jego koherencji * 2. Terapia indywidualna, na rzecz grupy i środowiska oraz podejście rezydencjalne * 3. Dekalog praktycznych oddziaływań pomocowych w systemie reintegracji i probacji * 4. Terapia środowiskowa i rezydencjalna jako kierunek pomocy, zmiany i kontroli społecznej * 5. Proces integracji społecznej dewiantów w ujęciu terapii systemów * 6. Inkluzja, faworyzacja i integracja społeczna podstawą przeciwdziałania wykluczeniu i marginalizacji jednostki * 7. Podsumowanie * Rozdział jedenasty * Obozy dyscyplinujące jako kary średniej mocy w Stanach Zjednoczonych Ameryki * 1. Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań * 2. Uniwersalna wymowa obozów dyscyplinujących * 3. Stanowe obozy dyscyplinujące dla dorosłych * 4. Cechy obozu dyscyplinującego * 5. Obozy dyscyplinujące dla dorosłych prowadzone przez władze lokalne * 6. Obozy dyscyplinujące dla więźniów federalnych * 7. Obozy dyscyplinujące dla nieletnich * 8. Czy idea obozów dyscyplinujących się sprawdza? * 9. Podsumowanie * Rozdział dwunasty * Efektywność aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem na przykładzie stanu Arizona Ameryki Północnej * 1. Określenie problemu * 2. Ekonomiczna efektywność kar średniej mocy * 3. Program społecznego karania na przykładzie stanu Arizona * 4. Organizacja wykonywania kary średniej mocy na przykładzie stanu Arizona * 4.1. Wyposażenie systemu monitoringu elektronicznego * 4.2. Procedury weryfikacyjne w przypadku naruszenia zasad monitoringu * 5. Badania nad ekonomiczną efektywnością aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem * Rozdział trzynasty * Humanistyczny model kurateli wychowującej w Wielkiej Brytanii * 1. Uwagi wstępne * 2. Historia rozwoju stosunków między sędziami pokoju a urzędem kuratora * Rozdział czternasty * Resocjalizacja wspierająca przestępców oparta na wartościach z udziałem społeczeństwa * 1. Casework jako podstawowa strategia i procedura oddziaływania resocjalizacyjnego w warunkach probacji * 2. Terapia grupowa, praca środowiskowa i opieka rezydencjalna * 3. Praktyka pracy resocjalizacyjnej w warunkach probacji oparta na podejściu systemowym * Rozdział piętnasty * Resocjalizacja wspierająca w społeczeństwie wobec skazanych w warunkach probacji * 1. Fazy oddziaływania wychowawczego * 2. Potrzeby podopiecznych, których zaspokojenie stanowi warunek powodzenia procesu resocjalizacji * 3. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków * Rozdział szesnasty * Kuratela dla dorosłych - pomoc w przystosowaniu do życia w społeczeństwie * 1. Interwencje w sytuacji kryzysowej a praca długoterminowa * 2. Oddziaływanie na środowisko rodzinne * 3. Praca terenowa i etapy procesu adaptacyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15518 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 99.
Niniejszy podręcznik proponujemy wszystkim zainteresowanym kierowaniem rozwojem muzycznym dzieci, tj. rodzicom, opiekunom, nauczycielom, muzykom. Książka jest zapisem naszych doświadczeń i przemyśleń związanych z wdrożeniem teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona na polskim gruncie. Pierwsza wizyta w Polsce autora tej teorii odbyła się w związku z I Autorskim Seminarium Gordonowskim w Radziejowicach w 1991 roku, zorganizowanym przez Instytut Pedagogiki Akademii Muzycznej im. F. Chopinaw Warszawie. Inicjatywę w promowaniu myśli gordonowskiej przejęły kolejno: Polskie Towarzystwo Edwina E. Gordona (od 1996 roku) oraz od 2006 roku Fundacja Kreatywnej Edukacji. W 2010 roku odbyło się ósme z kolei seminarium, ale już drugie bez udziału profesora E.E. Gordona ze względu na stan jego zdrowia. Kontynuatorami dzieła i naszymi gośćmi byli: H. Rodrigues wraz z grupą Companhia de Musica Teatral (Portugalia), A. Apostolii z Associazione Italiana Gordon per l’Apprendimento Musicale (Włochy) oraz R. Grunow z Eastman School of Music (USA). Co roku organizujemy kursy oraz seminaria gordonowskie, na które serdecznie zapraszamy. Podręcznik dla kierujących edukacją muzyczną małego dziecka niech będzie dla Czytelników zachętą do dalszego zgłębiania teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona. Koncentrujemy się na audiacji wstępnej, kluczowej dla dalszej edukacji. Książka zawiera materiał muzyczny do osłuchania, wykorzystania podczas zajęć umuzykalniających, jak również do samokształcenia własnych umiejętności z zakresu improwizacji melodycznej. Poniżej hasłowo przedstawiono zagadnienia, o których warto pamiętać podczas czytania tego podręcznika. 1. Wiek muzyczny 2. Ten podręcznik to początek Waszej drogi 3. Rozwój umiejętności 4. Ta sama tonacja, to samo metrum, to samo tempo 5. Dobrze jest myśleć o teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona w kategoriach kolejności uczenia się 6. Ruch 7. Śpiewanie i rytmizowanie bez słów 8. W książce pojawią się terminy muzyczne Pamiętajmy, że przede wszystkim chodzi o satysfakcję z własnej pracy: nie oszczędzajmy się, a dzieci, widząc to, będą chętnie uczestniczyć w naszych zajęciach i świetnie się bawić (my również!). Do podręcznika jest dołączona płyta CD zawierająca nagrania utworów (śpiewanki, rytmiczanki) oraz motywów tonalnych i rytmicznych, jak również prezentację ćwiczeń do rozdziału Materiał do samodoskonalenia - improwizacja melodyczna.
Jolanta Gawryłkiewicz, Miłosz Gawryłkiewicz * Dlaczego warto się uczyć muzyki już od okresu prenatalnego? * Emilia Kubik * Dowodem życia człowieka jest ruch * Jolanta Gawryłkiewicz, Miłosz Gawryłkiewicz * Teoria uczenia się muzyki E.E. Gordona – o audiacji wstępnej * Jolanta Gawryłkiewicz * Co jest potrzebne do prowadzenia zajęć umuzykalniających dla małych dzieci * Jolanta Gawryłkiewicz * Przykładowe zajęcia umuzykalniające * Śpiewanki, rytmiczanki, motywy tonalne i rytmiczne oraz ćwiczenia * Śpiewanki * Rozpoczynajka * Kaczka pstra * Mam chusteczkę haftowaną * Spokojna * Był sobie król * Nie lij, dyscu, nie lij * Piłka * Dmuchawiec * Pożegnajka * Kołyska * Kołysanka * Pani Wiolonczela * Śpiąca Królewna * Przejażdżka * Irlandzka * Wielbłąd * Rytmiczna * Fale * Na Pisanej Hali * Spacer w chmurach * Tupnij * Uśmiechnięte buzie * Fregata * Robin Hood * Bal * Jak na trąbce * Zmienna * Rytmiczanki * Begina * Halo, halo, słyszysz mnie? * Ciii... * Pociąg * Walczyk * Abrakadabra * Um cia cia * Samolot * Młynek do kawy * Lustro * Dumbadi * Miłosz Gawryłkiewicz Materiał do samodoskonalenia – improwizacja melodyczna * Bibliografia * Notki o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oryginał przedstawiony jako rozprawa doktorska (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2008).
Bibliogr. s. 247-256.
Niniejsza praca składa się z dwóch części, teoretycznej i badawczej. Część pierwsza zawiera trzy rozdziały. Pierwszy z nich dotyczy funkcji przedszkola i zmian, jakim ulegały od czasów powojennych do współczesnych. Rozważania nad funkcjami prowadzone są z dwóch znacząco różniących się perspektyw: funkcjonalistycznej i krytycznej. Rozdział drugi kieruje naszą uwagę na wiedzę i rozwój poznawczy dziecka we wczesnych latach życia. Jego zawartość została ustrukturyzowana na osi zidentyfikowanych przeze mnie zmian, jakie zachodziły w poglądach psychologów i pedagogów na temat czynników rozwoju poznawczego. Rozdział trzeci jest poświęcony konstruktywizmowi i osobistym teoriom nauczycieli, analizowanym w kontekście ich potencjalnej otwartości/zamkniętości na idee konstruktywizmu. Część druga niniejszej dysertacji przedstawia analizy materiału badawczego. Otwiera ją rozdział czwarty, poświęcony metodologii badań własnych. Znajdujemy w nim argumentację przemawiającą za wyborem jakościowej strategii badawczej, a także prezentację przedmiotu i celu badań, metod i technik badawczych oraz informacje na temat organizacji i przebiegu badań własnych. Cztery kolejne rozdziały zawierają analizy materiału badawczego. Rozdział piąty prezentuje wyniki badań nad uruchamianą w przedszkolu wiedzą nazewniczą, rozdział szósty - nad wiedzą wyjaśniającą, zaś rozdział siódmy - nad wiedzą interpretacyjną. Rozdział ósmy dotyczy nauczycielskiego rozumienia sytuacji dydaktycznych w przedszkolu; przedstawia refleksje nad udziałem wiedzy nazewniczej, wyjaśniającej i interpretacyjnej w przewodnikach metodycznych oraz analizy nauczycielskich narracji z punktu widzenia znaczeń, jakie nadają tworzeniu dziecięcej wiedzy w przedszkolu. W podsumowaniu przedstawione są wnioski z przeprowadzonych analiz materiału empirycznego. Całość zamyka bibliografia wykorzystana w niniejszej pracy.
I. Część teoretyczna. 1. Przedszkole i jego rola w rozwoju dziecka 1.1. Funkcje przedszkola w perspektywie funkcjonalistycznej 1.2. Funkcje przedszkola w perspektywie krytycznej. 2. Wiedza i rozwój poznawczy we wczesnych latach życia dziecka - zmiana pytań o czynniki rozwoju poznawczego 2.1. Pytania o rodzaje czynników rozwoju 2.2. Pytania o stopień udziału czynników 2.3. Pytania o zakres poznawczych zmian rozwojowych 2.4. Pytania o jakość oddziaływania środowiska 2.4.1. Środowisko materialne a rozwój poznawczy dziecka 2.4.2. Środowisko społeczne a rozwój poznawczy dziecka. 3. Konstruktywizm jako teoria i postulat edukacyjny 3.1. Konstruktywizm jako perspektywa teoretyczna w refleksji nad wiedzą dzieci 3.2. Tworzenie warunków do pogłębionego konstruowania wiedzy - między teorią naukową a osobistą 3.2.1. Kompetencje nauczyciela jako warunek zmiany praktyki edukacyjnej 3.2.2. Osobiste teorie nauczycieli - ślepa uliczka dla zmian ku konstruktywizmowi. * II. Część badawcza: 4. Założenia metodologiczne badań własnych 4.1. Przedmiot i cel badań oraz ich uzasadnienie 4.2. Wybór strategii badawczej 4.3. Problematyka badawcza 4.4. Metody i techniki badawcze 4.5. Organizacja i przebieg badań. 5. Wiedza nazewnicza jako znaczący obszar działań nauczycielki przedszkola 5.1. Wiedza nazewnicza jako główny cel zajęć 5.2. Wiedza nazewnicza w nieuświadomionej deformacji wyjaśnień i interpretacji. 6. Konstruowanie wiedzy wyjaśniającej jako dominujący obszar działań nauczycielki przedszkola 6.1. Stymulacja dziecięcego wyjaśniania w uczeniu się przez badanie 6.2. Niewykorzystany potencjał wiedzy wyjaśniającej. 7. Konstruowanie wiedzy interpretacyjnej jako zaniedbany obszar edukacji przedszkolnej 7.1. Próby tworzenia warunków do samodzielnych interpretacji znaczeń społeczno-kulturowych 7.2. Wygaszanie i zamykanie dziecięcych interpretacji. 8. Nauczycielskie rozumienie sytuacji dydaktycznych 8.1. Wiedza nazewnicza, wyjaśniająca i interpretacyjna w przewodnikach metodycznych 8.2. Znaczenia nadawane przez nauczycielki tworzeniu dziecięcej wiedzy w przedszkolu. Podsumowanie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Tyt. oryg.: Der Klassenlehrer an der Waldorfschule, 1998.
Bibliogr. s. 165-175.
Książka w swojej obecnej formie zwraca się przede wszystkim do rodziców, którzy zapisali dziecko do szkoły waldorfskiej i chcieliby uzyskać rozeznanie w zakresie działania nauczyciela wychowawcy. Pragnie ona stać się dla Czytelników źródłem informacji oraz zachętą do współpracy ze szkołą. Równocześnie może być traktowana jako swoisty przewodnik po pierwszych ośmiu latach szkolnej nauki. Podczas tych lat nauczyciel wychowawca w szkole waldorfskiej naucza, prowadzi i opiekuje się "swoją" klasą i w tym czasie wewnętrznie bardzo mocno zżywa się z dziećmi i ich rodzicami. Kolejne klasy - lata nauki z coraz to nowymi cyklami zajęć, zadaniami i ciągłymi zmianami rozwojowymi dzieci - przedstawiłem w taki sposób, by Czytelnik w miarę możliwości mógł się "wczuć" w różne sytuacje i ostatecznie stworzył sobie własny obraz nauczyciela wychowawcy i jego pracy. Każda kolejna klasa ze swoją specyfiką została przedstawiona jako pewna zamknięta całość - od pierwszego zebrania rodziców jeszcze przed rozpoczęciem zajęć szkolnych aż po zakończenie ósmego roku nauki. Opisy mogą także przydać się rodzicom na początku każdego nowego roku szkolnego jako pomoc w orientacji...Helmut Eller
Przedmowa * 1. Prolog. Początek szkoły * Początek wzajemnego zaufania * Pierwsze zebranie rodzicielskie * Uroczyste przyjęcie do grona uczniowskiego * Pierwsza lekcja –„Przyszliście tu, bo chcecie się uczyć” * 2. Zajęcia główne i zasada cykliczności * Zajęcia w cyklach jako pedagogika celów dalekich * Zajęcia główne – wewnętrzny oddech i artystyczny sposób prowadzenia lekcji * Część rytmiczna * Część powtórzeniowa * Część główna * Część pisemna * Część opowieściowa * Czy opowiadać baśnie w pierwszej klasie? * Lekcje przedmiotowe, ćwiczenia i zajęcia wyrównawcze * 3. Pierwszy rok nauki szkolnej * Pierwsze cykle zajęć * Rysowanie form * Spojrzenie na pierwszy cykl nauki pisania * Dzieci wykonują pierwsze rachunki * Podsumowanie * Różnorakie zadania nauczyciela wychowawcy w pierwszym roku nauki szkolnej * Nauczyciel wychowawca zna się też na malowaniu? * „Treściwe opowieści” – daleki świat staje się ojczyzną * „Opowieści moralne” – dobre ćwiczenie dla wszystkich * Zabawowa gimnastyka * Kącik pór roku * Organizacja czasu adwentu * Nowe pomysły na metodykę zajęć – „mobilna klasa” * Na zakończenie pierwszego roku nauki * Dla rodziców świadectwo-charakterystyka – dla dzieci świadectwo-sentencja * Zakończenie roku zaczyna się od rodziców * Ostatnie dni szkoły z pierwszoklasistami * 4. Rodzice i nauczyciele pracują razem. Kiedy pojawiają się problemy * Jak bardziej zaangażować rodziców w życie klasy? * Inscenizacja teatralna – szczególna okazja do tworzenia wspólnoty * O wielkości klasy w szkołach waldorfskich * Gdy pojawiają się pierwsze problemy z dziećmi... * A jeśli mimo wszystko występują konflikty? Ewentualne niesnaski i problemy * Kiedy ciche pragnienia się nie spełniają * Kiedy występują niesnaski, o których nie chciałoby się mówić * Kiedy dziecko skarży się w domu * Kiedy pojawia się niezadowolenie odnośnie do prowadzenia lekcji * Kiedy dziecko nie może dojść do ładu ze swoim nauczycielem * 5. Drugi rok nauki * Ponowne spotkanie pierwszego dnia szkoły * Cykliczne zajęcia główne * Rysowanie form * Bajki i legendy – żartobliwe i pouczające * Nauka pisania * Ćwiczenie czytania – razem w pierwszej czytance * Przejście do pisma ręcznego – litery podają sobie ręce * Tworzenie dobrych podstaw w rachunkach * Część rytmiczna w kolejnych latach nauki szkolnej * 6. Wymagania i oczekiwania wobec nauczyciela wychowawcy. * Współpraca w kolegium nauczycielskim * Co znaczy być „autorytetem”? * Uczyć się uczyć od życia * Uczeń, zawsze uczeń... * Wgląd w antropozoficzną naukę o człowieku * Liczy się usposobienie wewnętrzne * Tworzenie dokładnego obrazu dzieci * Omawianie klasy – powstaje wspólny obraz * Praca konferencyjna w szkole waldorfskiej * 7. Trzeci rok nauki szkolnej * Dzieci docierają do „Rubikonu” * Materiał do opowiadania: ze Starego Testamentu * Cykle zajęć trzeciego roku * Cykl zajęć o uprawie roli: „Od ziarna do chleba” * Cykl zajęć „Rzemiosło i budownictwo”: ręce mistrza przy pracy * Matematyka realistyczna: wychowanie do dzielności życiowej * Kolejny krok w nauce języka ojczystego * Początki gramatyki * Różne typy pisma i kroju liter – niemieckie pismo odręczne i fraktura * Znaczenie mowy ojczystej * Uroczystości comiesięczne * 8. Czwarty rok nauki szkolnej * Sytuacja wewnętrznego przełomu * Materiał do opowiadania: mitologia ludów północnoeuropejskich * i aliteracja w Eddzie * Cykle zajęć czwartego roku * Nauka o człowieku i zwierzętach. * O pionowej pozycji ciała i zadaniach naszych dłoni * „Krajoznawstwo” jako proces oddychania duszy * Historia: upływ czasu w przestrzeni * Jak postępuje praca na innych cyklach zajęć? * Bilans na koniec czwartego roku * 9. Nauczyciel wychowawca i jego przygotowanie * Nowy rok szkolny * Nowy tydzień i nowy cykl zajęć * Codzienne przygotowanie przed lekcjami * Codzienne spojrzenie wstecz na przeprowadzone lekcje * Przygotowanie wieczorne * 10. Piąty rok nauki * Wkroczenie w stopień średni szkoły * Nowe cykle zajęć – spojrzenie do wewnątrz i na zewnątrz * Skok w historię kultur starożytnych * Zanurzamy się w świat mitologii greckiej * Botanika – mądrość rządząca przyrodą * Następne cykle zajęć * Pierwszy wyjazd z klasą * 11. Szósty rok nauki szkolnej * Wewnętrzne i zewnętrzne przełomy w dwunastym roku życia * Nowe cykle zajęć – spojrzenie na otaczający świat * Z pierwszego cyklu zajęć z fizyki * Przeżycia na pierwszych zajęciach z nauki o skałach * Geometria – od teraz już z cyrklem i linijką * Co należy przemyśleć według programu nauczania? * 12. Siódmy rok nauki szkolnej * Wewnętrzna i zewnętrzna sytuacja uczniów * Nowe cykle zajęć – dopełnić obraz świata * Z pierwszego cyklu zajęć z chemii * Elementy nauki o żywieniu i higieny * Materiał do opowiadania z etnologii: dziś ważniejszy niż kiedykolwiek * Nowe akcenty w pozostałych cyklach zajęć * 13. Ósmy rok nauki szkolnej * Przez osiem lat ten sam nauczyciel? * Wewnętrzna sytuacja młodzieży * Cykl zajęć z anatomii * Temperamenty na stylistyce języka ojczystego * Przedstawienie temperamentów na lekcji * Pierwszy podsumowujący ogląd fenomenów i dalsze ich zagadnienia * Stylistyka i temperamenty * Wzajemne oddziaływanie na siebie temperamentów * Jak się sprawy mają w innych cyklach zajęć * Zakończenie wspólnego czasu uczniów i nauczyciela wychowawcy * Inscenizacja sztuki teatralnej na zakończenie * Prace roczne * Pożegnanie z okresem dydaktycznego wychowawstwa * Rok wolnego dla nauczyciela wychowawcy? * 14. Epilog * Suplement: sentencje poranne na rozpoczęcie zajęć głównych * Sentencja poranna dla klas I–IV * Sentencja poranna dla klas V–XII
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16413, 15750 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 313, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 297-313.
Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej - jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na ten temat. Poszczególne rozdziały publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych.
ROZDZIAŁ 1. Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców – współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji * 1.1. Wzorzec pierwszy – edukacja z równym prawem dostępu * 1.2. Wzorzec drugi – edukacja zróżnicowana * 1.3. Wzorzec trzeci – edukacja do uczestniczenia * 1.4. Wzorzec czwarty – edukacja diagnostyczna * 1.5. Wzorzec piąty – edukacja ku podmiotowości * 1.6. Wzorzec szósty – edukacja w integrującej przestrzeni * 1.7. Wzorzec siódmy – edukacja w harmonizowaniu * 1.8. Wzorzec ósmy – edukacja profesjonalna * 1.9. Wzorzec dziewiąty – edukacja wyzwalająca * 1.10. Wzorzec dziesiąty – edukacja z optymizmem pedagogicznym * ROZDZIAŁ 2. Wzorce dydaktyki specjalnej – budowanie konstruktu wyjaśniającego rzeczywistość edukacyjną * 2.1. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŁ – potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy * 2.2. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń * 2.3. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL – profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny * ROZDZIAŁ 3. Kanony dydaktyki specjalnej – wyłonienie, nazwanie i implikacja badawcza * 3.1. RÓŻNICOWANIE – z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŁ * 3.2. DOSTOSOWYWANIE – ze względu na kategorię edukacyjną WARUNKI * 3.3. HARMONIZOWANIE – z perspektywy kategorii edukacyjnej NAUCZYCIEL * 3.4. Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej – systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych * ROZDZIAŁ 4. Prawidłowości dydaktyczne i różnorodność w edukacji – od źródeł do aktualnych koncepcji * 4.1. Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania–uczenia się – tradycja i aktualne poszukiwania * 4.2. Kilka wątków historycznych – od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej * 4.3. Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych – między 1978 a 2005 rokiem * 4.4. Specjalne potrzeby edukacyjne – próba redefinicji i zarysowania koncepcji * 4.5. Jedność w różnorodności – zróżnicowany system edukacji dla wszystkich * ROZDZIAŁ 5. Stałość i zmienność w dydaktyce specjalnej – obszary interpretacji * 5.1. Potrzeby edukacyjne – propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej * 5.2. Dydaktyka specjalna – początki, definicje * 5.3. Przedmiot dydaktyki specjalnej * 5.4. Zasady dydaktyki specjalnej – jedność w różnorodności edukacyjnej relacji i kontekstów edukacyjnych * ROZDZIAŁ 6. Swoistość dydaktyki specjalnej – odniesienia, relacje i poszukiwania empiryczne * 6.1. Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej * 6.2. Dydaktyka specjalna – rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń * 6.3. Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej * 6.4. Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców * ROZDZIAŁ 7. Systematyka dydaktyki specjalnej – propozycje konwencji dla projektowania dydaktyk specjalistycznych * 7.1. Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego – niektóre klasyfikacje ze względu na kanon RÓŻNICOWANIE * 7.2. Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania * 7.3. Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych * 7.4. Systematyka – dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne * 7.5. Dydaktyka specjalna – istotne parametry kanonu DOSTOSOWYWANIE procesu nauczania–uczenia się * 7.6. Dydaktyka specjalna – ujęcie z perspektywy kanonu HARMONIZOWANIE relacji i kontekstów edukacyjnych * ROZDZIAŁ 8. Wybrane koncepcje pogłębiające interpretacje wzorców dydaktyki specjalnej * 8.1. Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie * pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością * 8.2. Edukacja włączająca – rozszerzenie uczestnictwa w powszechnej edukacji * 8.3. Kultura niepełnosprawności – odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei, poczucia szczęścia i pomyślności życiowej * 8.4. Normalizacja – zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością * 8.5. Paradygmat niepełnosprawności – poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologię pozytywną i niepełnosprawność * REKAPITULACJA * Definicje i niektóre tezy do refleksji dydaktycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18672 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej