Brejnak Wojciech (1944- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Brejnak Wojciech (1944- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dojrzałość szkolna
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Materiały konferencyjne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czy Twój przedszkolak dojrzał do nauki? / Wojciech Brejnak. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, copyright 2006. - 202, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Na okładce i na grzbiecie: poradnik. U góry okładki: Dobry start.
Bibliografia na stronach 165-167.
Zanim zabrzmi pierwszy dzwonek, wielu rodziców zastanawia się, czy ich dziecko dojrzało do rozpoczęcia nauki w szkole, czy będzie umiało sprostać nowym wymaganiom, jak mu pomóc w tym przełomowym momencie, a może należałoby przedłużyć mu dzieciństwo. Decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego można podjąć tylko wspólnie z psychologiem i pedagogiem. Zależy ona w dużym stopniu od rozwoju dziecka i jego przygotowania przedszkolnego do nauki. W tym poradniku rodzice znajdą odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, m.in. co to jest dojrzałość (gotowość) szkolna dziecka, jak wcześnie rozpoznać ryzyko dysleksji oraz jakie są objawy nadpobudliwości ruchowej, a jakie - silnego zahamowania. Autor opisuje kryteria gotowości szkolnej pięcio- i sześciolatków oraz podstawowe trudności związane z uczeniem się, które napotyka dziecko. Ważną część poradnika, przeznaczonego dla rodziców i wychowawców, stanowią szczegółowe studia przypadków, które pokazują, jak określić dojrzałość szkolną, oraz kwestionariusze i testy umożliwiające samodzielne przeprowadzenie oceny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja : nie jesteś sam / Wojciech Brejnak. - [Wyd. 1 (dodruk)]. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, 2005. - 221, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Bibliogr. s. 201-206.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9, 37 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja : nie jesteś sam / Wojciech Brejnak. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2003. - 221, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Na okł. podtyt.: poradnik.
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46523 (1 egz.)
Kaucja: 22,95 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8692 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6475, 9295, 8823 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7102, 8530 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza praca zbiorowa prezentuje tylko niektóre zagadnienia dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która stanowi bardzo szeroki obszar pomocy udzielanej ludziom, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Okazuje się, że problematyka pomocy psychologiczno-pedagogicznej nie zawsze jest prawidłowo postrzegana, nawet przez profesjonalistów. Pomocy takiej należy udzielać nie tylko dzieciom i młodzieży, ale również rodzicom i wychowawcom. Niejednokrotnie można spotkać się z niewłaściwym rozumieniem, że pomocy psychologiczno-pedagogicznej powinni udzielać tyko profesjonaliści, a przecież ma być ona także udzielana przez rodziców - oczywiście na miarę ich możliwości. Każdy nauczyciel i wychowawca powinien umieć odczytać treści zawarte w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych. Chodzi tutaj o umiejętność wydobycia tych informacji, które będą ważnymi dla dalszego procesu wychowania, kształtowania się osobowości czy wreszcie - uczenia się. W tej pracy zbiorowej można zapoznać się z różnymi problemami dotyczącymi diagnozy i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym z punktem widzenia ze strony administracji oświatowej. Następnie mamy możliwość poznania doświadczeń danych placówek, w których odnajdują się również działania innowacyjne. W dużej części pracy podjęto problematykę integracji w procesie nauczania i wychowania. (ze Wstępu)
Problemy diagnozy i pomocy psychologiczno-pedagogicznej * Z doświadczeń poradni * Polemiki i dyskusje o integracji * Integracja - szkolne doświadczenia * Integracja - studencki punkt widzenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-208 i przy pracach.
Proces diagnozowania i wspomagania jest złożony. Wymaga nie tylko znajomości metod diagnozowania, znajomości konkretnych kryteriów diagnozowania określonej dysfunkcji, ale również wiedzy z zakresu psychologii dziecka w ogóle. Niewiedza diagnosty, popełniane przez niego błędy mogą pociągać za sobą daleko idące konsekwencje, zarówno dla samego dziecka, jak i dla jego rodziny. Te konsekwencje, w przypadku małego dziecka, mogą prowadzić do małej skuteczności jego osiągnięć edukacyjnych, prowadzić do pogorszenia jego funkcjonowania w rodzinie, w żłobku, w przedszkolu, w szkole, a w przyszłosci prowadzić do naruszenia jego funkcjonowania społecznego.Przyczyn małej skuteczności edukacyjnej możemy dopatrywać się nie tylko po stronie dziecka, ale też po stronie konstrukcji programów zajęć dydaktycznych oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Programy zajęć muszą doprowadzić dziecko do nabycia pewnych umiejętności, by móc dalej kontynuować realizację dalszych programów. Programy zbyt łatwe nie motywują do wysiłku, zaś zbyt trudne powadzą nie tylko do przeciążenia, ale mogą prowadzić do obniżenia nabytych wcześniej umiejętności. W programach zajęć często nie zostaje uwzględniona istotna rzecz - konieczność wypracowania skutecznego sposobu porozumiewania się nie tylko z dzieckiem, ale i z jego rodzicami oraz częste nieliczenie się z jego emocjonalnością.Prace zawarte w tej publikacji zostały pogrupowane w 3 bloki tematyczne:1. Wybrane zagadnienia merytoryczneZnajdują sie tu opracowania koncepcyjno-teoretyczne dotyczące:- profilaktyki,- form pomocy we wspomaganiu rozwoju,- rządowe i lokalne programy wspomagania rozwoju- koncepcje specjalistów proponujących współczesne systemowe wsparcie rozwoju dziecka z zaburzeniami rozwojowymi- opracowania poświęcone diagnostyce specjalistycznej (m.in. informacja o nowej polskiej metodzie diagnostycznej małego dziecka - Dziecięcej Skali Rozwoju, z jej normami i interpretacją)- opracowania na temat diagnostyki zaburzeń neurologicznych u noworodków i małych dzieci- artykuły dotyczące diagnostyki i wspomagania rozwoju dziecka z określonymi dysfunkcjami- artykuły związane z funkcjonowaniem rodziny dziecka z dysfunkcjami- zaprezentowane zostały również prace i wyniki badań studentów Instytutu Psychologii UKSW2. Drugi blok tematyczny zawiera opracowania poświecone autorefleksjom o niepełnosprawności w kontekście niepełnosprawności własnej lub własnego dziecka3. Blok trzeci zawiera recenzje 3 książek:- Interdyscyplinarność procesu wczesnej interwencji wobec dziecka i jego rodziny (red. D. Kwaśniewska)- Wczesna interwencja. Miejsce psychologa w opiece nad małym dzieckiem i jego rodziną (G. Kmita, T. Kaczmarek)- Wczesna interwencja i wspomaganie małego dziecka (B. Cytowska, B. Winczura (red.)Publikacja skierowana jest do: terapeutów wczesnej interwencji i rodziców, a także pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, poradni zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży, lekarzy poradni D oraz lekarzy pierwszego kontaktu. Powinni też zapoznać się z nią pracownicy żłobków, przedszkoli integracyjnych i szkół integracyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16167, 17455 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 9 kwietnia 2008 r.
Bibliogr. przy ref.
Prace teoretyczne i badawcze * Właściwości rozwoju emocjonalnego a dojrzałość szkolna * O utracie mythosu w szkole. Przyczynek do głębszej refleksji nad dojrzałością szkolną * Problemy emocjonalne dzieci w okresie intensywnej interioryzacji wartości * Zagrożenia edukacji patologiczną resocjalizacją. W poszukiwaniu wzorców osobowych * Dziecko w społecznej roli ucznia * Obserwacja samodzielności, aktywności społecznej i umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu u dzieci 6-letnich w badaniach Skalą Gotowości Szkolnej (SGR) * Obserwacja metodą poznawania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka na starcie szkolnym * Z doświadczeń * Analiza narzędzi badawczych do badania gotowości szkolnej dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej * Wpływ kalectwa na dojrzałość emocjonalno-społeczną dzieci niewidomych i słabowidzących * Wpływ środowiska społecznego na poziom dojrzałości szkolnej sześciolatków wychowywanych na wsi i w mieście * Emocjonalno-społeczna dojrzałość szkolna jedynaków mieszkających w mieście i jedynaków mieszkających na wsi * Emocjonalno-społeczna dojrzałość szkolna dzieci pochodzących z rodzin pełnych i niepełnych * Wpływ rozwoju emocjonalno-społecznego na poziom operacyjnego rozumowania i umiejętność dziecięcego liczenia * Gotowość szkolna dziecka chorego na mukowiscydozę * Emocjonalno-społeczne uwarunkowania dojrzałości szkolnej * Recenzja * Wesoła szkoła. Poradnik dla rodziców pierwszoklasistów Irena Zarzycka, WSiP, Warszawa 2006
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17696 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej