Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(14)
Autor
Czarnocka Marzenna
(3)
Adamiak Barbara (1949- )
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Czerniawska Olga (1930- )
(1)
Filipiak Maja
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Kalinowska-Witek Barbara
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Malenko Nataliya
(1)
Naprawa Renata
(1)
Pawlińska-Maćkowiak Aleksandra
(1)
Pytlarczyk Jadwiga
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Woźniak Waldemar
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Kobieta
(5200)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1587)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1345)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Osoby zaginione
(876)
Relacja romantyczna
(876)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 165-169.
Ilekroć zdarza się nam rozmawiać z nauczycielami, którzy pracują z uczniami z różnego rodzaju dysfunkcjami, zawsze zastanawiamy się nad filozofią podejścia do takich osób, nad naszym do nich stosunkiem, nad sposobem ich traktowania. Na ile określenie rewalidacja oddaje sens naszych relacji? Czy dosłowne tłumaczenie tego słowa (franc. revalidation z łac. re- = znów, + validus = mocny) odzwierciedla charakter podejścia do osób chorych? Czy rzeczywiście celem naszych działań jest przeprowadzenie takich osób na naszą, lepszą stronę funkcjonowania i postrzegania świata?To czynienie ich ponownie mocnymi zakłada, że sposób funkcjonowania uczniów wymaga poprawy. Zawsze zachęcamy swoich rozmówców do refleksji nad tym, czy raczej nie warto próbować zrozumieć ich sposób funkcjonowania, spotkać się po tamtej stronie. Może w ogóle cenne byłoby zaprzestanie myślenia w kategoriach "tamta i ta strona" czy "tamten i ten świat". Być może warto myśleć o dysfunkcji jako o innej formie funkcjonowania. Innej, a nie bezwzględnie wymagającej korekty. Wiele osób, które weszły w głęboką, opartą na pełnej akceptacji relację z osobami np. niepełnosprawnymi intelektualnie, mówi o tym, jak niezwykłe, prawdziwe są to więzi. Często oparte na bardzo autentycznych uczuciach, pozbawionych manipulacji. W takich sytuacjach słyszymy, że wiele się nauczyły o tym, jak traktować drugiego człowieka, jak budować relacje bez rywalizacji, bez oceniania, z nastawieniem na zrozumienie, a nie tłumaczenie.Oczywiście nie możemy przesadzać z "lekceważeniem" trudności, jakie pojawiają się w funkcjonowaniu takich osób, ale warto byłoby przestać traktować nasze umiejętności jako najcenniejsze.Dla poparcia naszych wątpliwości warto przytoczyć słowa Lwa S. Wygotskiego:Kalekie dzieci reprezentują jakościowo inną, wyjątkową formę rozwoju. Jeśli niewidome lub głuche dziecko osiąga ten sam stopień rozwoju co dziecko normalne, to dziecko z niedorozwojem osiąga go w inny sposób, innym trybem, za pomocą innych środków. Szczególnie ważne jest więc, by pedagog znał wyjątkowy tryb postępowania z takim dzieckiem. Owa niezwykłość przekształca minusy kalectwa w plusy kompensacjiAutorki mają nadzieję, że przygotowana publikacja, oprócz wiedzy na temat różnorodnych metod pracy z osobami z dysfunkcjami i koncepcji podejścia do uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, dostarczy też inspiracji do przyjrzenia się naszej filozofii rozumienia drugiego człowieka. Bardzo do tego zachęcają, jeszcze raz odwołując się do słów O. Sacksa:Tak więc skutki rozwojowej choroby czy schorzenia, które często budzą przerażenie, można postrzegać także jako kreatywne: niszcząc pewne drogi, sposoby funkcjonowania, zmuszają one system nerwowy do tworzenia nowych dróg, do niezamierzonego dotychczas rozwoju i ewolucji. Owe możliwości kreacyjne choroby dostrzegam prawie u każdego pacjenta [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza praca zbiorowa prezentuje tylko niektóre zagadnienia dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która stanowi bardzo szeroki obszar pomocy udzielanej ludziom, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Okazuje się, że problematyka pomocy psychologiczno-pedagogicznej nie zawsze jest prawidłowo postrzegana, nawet przez profesjonalistów. Pomocy takiej należy udzielać nie tylko dzieciom i młodzieży, ale również rodzicom i wychowawcom. Niejednokrotnie można spotkać się z niewłaściwym rozumieniem, że pomocy psychologiczno-pedagogicznej powinni udzielać tyko profesjonaliści, a przecież ma być ona także udzielana przez rodziców - oczywiście na miarę ich możliwości. Każdy nauczyciel i wychowawca powinien umieć odczytać treści zawarte w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych. Chodzi tutaj o umiejętność wydobycia tych informacji, które będą ważnymi dla dalszego procesu wychowania, kształtowania się osobowości czy wreszcie - uczenia się. W tej pracy zbiorowej można zapoznać się z różnymi problemami dotyczącymi diagnozy i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym z punktem widzenia ze strony administracji oświatowej. Następnie mamy możliwość poznania doświadczeń danych placówek, w których odnajdują się również działania innowacyjne. W dużej części pracy podjęto problematykę integracji w procesie nauczania i wychowania. (ze Wstępu)
Problemy diagnozy i pomocy psychologiczno-pedagogicznej * Z doświadczeń poradni * Polemiki i dyskusje o integracji * Integracja - szkolne doświadczenia * Integracja - studencki punkt widzenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16492 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Nadzór)
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Dostępne także jako e-book.
Publikacja zawiera pakiet 20 dokumentów (szablonów, wzorów i procedur) związanych z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole. W książce uzupełnieniem formalnych aspektów organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poszczególnych rozdziałach praktycznych są komentarze w formie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące zastosowania przepisów prawa w codziennej praktyce szkoły i przedszkola.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Nazwa autora na okładce.
Wykaz aktów prawnych na stronach 325-327.
Publikacja szczegółowo omawia zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu po zmianie przepisów oświatowych. Ekspert omówi nowe regulacje, odpowiada na najczęstsze i najbardziej problemowe pytania, przytacza gotowe rozwiązania i procedury postępowania w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami. Ponadto publikacja zawiera wszystkie dokumenty związane z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18930 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Wykaz aktów prawnych na stronach 131-132.
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacja kształcenia specjalnego stanowi wywanie dla dyrektora i nauczycieli. Częste zmiany przepisów prawa oświtowego związane z wdrażaną reformą powodują pojawianie się wątpliwości dotyczących prawidłowości podejmowanych działań. Publikacja "Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej" to zbiór informacji i wskazówek, dzięki którym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i organizacja kształcenia specjalnego będzie odbywała się zgodnie z prawem, a każde działanie dyrektora i nauczycieli zostanie udokumentowane w odpowiedni, zgodny z przepisami, sposób. Zawarte w publikacji wzory oraz przykłady gotowych dokumentów stanowią wsparcie i ułatwienie w pracy każdego dyrektora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14404 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 167-178.
Akty prawne na stronie 179.
Niniejsza publikacja wpisuje się w [.] nurt działań skupionych wokół profesjonalizacji zawodu psychologa. Zasadniczym celem powstania tej książki jest zaprezentowanie psychologom zatrudnionym w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz dyrektorom tychże ośrodków dokumentu Standardy diagnozy psychologicznej w edukacji dla psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i szkołach wraz z komentarzami, które w założeniu mają ułatwić zgodne z intencją autorów rozumienie samej treści standardów, a także stanowią wskazówki na temat sposobów ich zastosowania w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 151-167.
Publikacja, będąca próba połączenia refleksji teoretycznej i doświadczenia praktycznego autorek, stanowi kompendium wiedzy, które ukazuje warsztat pracy pedagoga w szerokim aspekcie podejmowanych przez niego zadań. Koncentrują się one wokół zagadnień związanych z pomocą psychologiczno-peagogiczną i wspomaganiem rozwoju ucznia w warunkach szkolnych. Autorki maja nadzieję, że książka przyczyni się do pogłębienia wiedzy niezbędnej w pracy czynnych zawodowo pedagogów, a studentom ułatwi przygotowanie się do pełnienia tej odpowiedzialnej roli w przyszłości. Pozycja ta może być również inspiracją dla wszystkich, którzy pragną wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19994 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt.: Programy zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i kompensacyjno-korekcyjnych przygotowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Bibliogr. s. 104-[107].
Publikacja ta z pewnością będzie cennym narzędziem w codziennej pracy nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych, a także terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów pracujących z dziećmi z obniżoną normą intelektualną i trudnościami w nauce. Książka okaże się pomocna podczas tworzenia programu zajęć kompensacyjno-korekcyjnych, programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego.Książka została opracowana w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego z dnia 27 sierpnia 2012 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16854 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drogi doradco, nauczycielu. Każdego roku, szkołę rozpoczynają tysiące uczniów, z których większość nie wie, czym konkretnie chciałoby się zajmować w przyszłości - chcieliby jednak odnieść sukces i spełniać się w pracy. Pierwsze kroki w obieraniu właściwej ścieżki zawodowej warto zacząć od lepszego poznania siebie - swojego temperamentu, osobowości i talentów. Dzięki temu można ustalić plan działania, który pomoże w wyborze kierunku kształcenia dostosowanego do indywidualnych talentów. Aktualnie, ludzie zmieniają pracę średnio 8 razy w ciągu życia. Zmieniły się również powody zmiany pracy. Kiedyś, powodem było zwolnienie, zmiana miejsca zamieszkania, likwidacja zakładu pracy. Dzisiaj do najczęstszych powodów zmian zalicza się: brak satysfakcji z wykonywanej pracy, za duży stres, a coraz częściej zawód, który wykonywaliśmy po prostu przestaje istnieć. Dlatego w naszej publikacji omawiamy zawody, które są przyszłościowe. Czy wiesz, że? Coraz częściej spotyka się dorosłych ludzi, którzy nie wiedzą, jaką pracę mogliby podjąć. Niektórzy dopiero podczas staży i praktyk przekonują się, że dana praca im nie odpowiada, stresuje ich lub nudzi, co oznacza, że nie zaplanowali kariery dobrej dla siebie By podjąć pracę w której będzie się czuło spełnionym, należy dokonać dokładnej analizy własnych umiejętności i zainteresowań. Aktualny rozwój rynku pracy i związane z nim szerokie możliwości wymagają gruntownego przygotowania, które należy rozpocząć już na etapie szkoły na zajęciach Co zawiera publikacja? Atrakcyjne scenariusze zajęć z zakresu doradztwa zawodowego dotyczące zawodów przyszłości - takich jak UX designer, grafik i dietetyk. Artykuły dotyczące planowania kariery dopasowanej do temperamentu i osobowości. Materiały merytoryczne skupiające się na odkrywaniu potencjału i budowania ścieżek kariery w oparciu o predyspozycje zawodowe. Scenariusze zajęć dotyczące tworzenia indywidualnego planowania ścieżki zawodowej. Dlaczego warto? Publikacja została opracowana przez specjalistów doradztwa zawodowego, dzięki czemu masz pewność, że przygotowane materiały będą skuteczną pomocą w prowadzeniu zajęć. Dzięki przygotowanym ćwiczeniom tematycznym, twoi uczniowie nie tylko zrozumieją, na czym polega dana praca, ale także uświadomią sobie, w czym są dobrzy, a nad jakimi umiejętnościami powinni jeszcze popracować. Dzięki publikacji pomożesz uczniom lepiej poznać siebie - swój temperament i osobowość, co pozwoli im lepiej zaplanować swoją karierę zawodową. Zapoznasz się z najnowszymi zawodami, dzięki czemu będziesz mógł przeprowadzić zajęcia w zgodzie z aktualnymi trendami. Otrzymasz gotowe scenariusze zajęć wraz z kartami pracy co pozwoli zwiększyć kompetencje uczniów. Otrzymasz kompleksowy opis poznawania predyspozycji zawodowych uczniów, dzięki czemu dowiesz się w jaki sposób wdrożyć uczniów w planowanie kariery i zdobywanie informacji na swój temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawidłowy rozwój oraz integracja funkcji percepcyjnych i motorycznych dziecka leżą u podstaw umiejętności niezbędnych do codziennego funkcjonowania. Reforma oświaty nawiązuje do koncepcji indywidualnego rozwoju dziecka i sposobie realizacji nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Zapisuje ona obowiązek nauczyciela polegający na prowadzeniu systematycznych obserwacji pedagogicznych i ich dokumentowaniu. Temu celowi służy wydany "System wspierania rozwoju dziecka oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu", który w swojej treści zawiera:Część I 1. Uzgodnienia terminologiczne i podstawy prawne 2. Istota, cele i zakres obserwacji pedagogicznych w przedszkolu 3. Analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna) 4. Wyniki działań diagnostycznych a planowanie pracy i wczesna interwencja specjalistyczna 5. System wspierania rozwoju dziecka oraz udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej 6. Procedura i kolejność postępowania w ujęciu tabelarycznymCzęść II 7. Materiały pomocnicze a. Arkusz rozwoju dziecka - obserwacje pedagogiczne b. Karta wywiadu z rodzicami c. Test niedokończonych zdań d. Arkusz samowiedzy e. Arkusz do badania gotowości do nauki w szkole f. Indywidualny program i dokumentacja wspomagania i korygowania rozwoju g. Dokumentacja wspomagania i korygowania rozwoju dziecka h. Informacja o gotowości do nauki w szkole podstawowej i. Karta indywidualnych potrzeb j. Plan działań wspierających k. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny l. Plan organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wspomagania rozwoju dziecka m. Rejestr rozmów z rodzicami n. Zarządzenie dyrektora
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-187.
Książka " Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień" stanowi podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych do przedmiotu Poradnictwo pedagogiczne. Poruszone w niej zagadnienia dotyczą podstawowych aspektów pomocy pedagogicznej, w odniesieniu do obszaru edukacyjnego, uwzględniając wielowymiarowość poradnictwa i jego dynamiczny charakter. Teoretyczne założenia wybranych obszarów, stanowiących problem poradnictwa, zostały uzupełnione praktycznymi wskazówkami postępowania poradniczego w różnych sytuacjach edukacyjnych. Publikacja ma na celu zapoznanie studentów z problematyką poradnictwa i pomocy udzielanych szerokiej grupie odbiorców (dzieciom, młodzieży, rodzicom, nauczycielom, wychowawcom). Poradnictwo dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze, rewalidacyjne i zawodowe analizowane w obszarze teoretyczno-praktycznym, stanowią treść książki. Charakterystyka działań pomocowych, poradniczych, strategie czy metody i środki wykorzystywane w poradnictwie pedagogicznym dostarczają niezbędnej wiedzy teoretycznej z zakresu filozofii, psychologii, socjologii, pedagogiki podkreślając interdyscyplinarny charakter działań poradniczych , a praktyczne ćwiczenia ( zadania dla studenta) kształtują gotowość udzielania profesjonalnej pomocy w zakresie czynności zawodowych opartych na relacjach interpersonalnych.Książka jest odpowiedzią na potrzeby studentów związane z przygotowaniem zawodowym do realizacji czynności poradniczych w ramach obowiązków pedagogicznych. Nowe kompetencje diagnostyczno-terapeutyczne nauczyciela, wymagają umiejętności pomocowych, doradczych, wspierających, co stanowi wyzwanie dla wykładowców akademickich realizujących taki przedmiot. Publikacja skupia informacje, poglądy, teorie wskazując jednocześnie praktyczny aspekt działań poradniczych.
Rozdział 1. Założenia teoretyczne i przedmiot zainteresowań poradnictwa pedagogicznego * 1.1. Rys historyczny rozwoju poradnictwa w Polsce i jego stan obecny * 1.2. Działania poradnicze w przestrzeni czasowej i społecznej * 1.3. Pojęcie i cele poradnictwa. Podmiot i przedmiot oraz zakres działań poradniczych * 1.4. Poradnictwo jako proces pomagania - etapy i zasady udzielania pomocy * 1.5. Rodzaje poradnictwa w świetle psychologicznych koncepcji człowieka * 1.6. Zasady oddziaływań w sytuacji poradniczej. Charakterystyka czynności poradniczych * 1.7. Cechy osobowe i umiejętności doradcy jako warunek skutecznego pomagania * 1.8. Poradnictwo medialne jako nowa forma udzielania pomocy * Rozdział 2. Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa pedagogicznego * 2.1. Działalność poradni psychologiczno-pedagogicznej * 2.2. Poradnie rodzinne - zakres i przedmiot udzielania pomocy * 2.3. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej * Rozdział 3. Poradnictwo dydaktyczno-wychowawcze - założenia i obszary działania * 3.1. Pojęcie, cel i przedmiot zainteresowań poradnictwa dydaktyczno-wychowawczego * 3.2. Działania poradnicze w sytuacji oceny dojrzałości szkolnej * 3.3. Zakres i rodzaje pomocy wobec problemu niepowodzeń szkolnych * 3.4. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu jako przedmiot poradnictwa * 3.4.1. Działania poradnicze w relacji pomocowej rodzic - nauczyciel (przykłady) * Rozdział 4. Poradnictwo rehabilitacyjne jako forma pomocy dziecku i jego rodzinie * 4.1. Pedagogizacja rodziców dziecka niepełnosprawnego * 4.2. Interdyscyplinarny charakter poradnictwa dla rodziców dzieci niepełnosprawnych * 4.3. Instytucjonalne i indywidualne formy pomocy i poradnictwa dla osób niepełnosprawnych * 4.4. Pomoc i porada w obszarze kształcenia uczniów niepełnosprawnych * Rozdział 5. Poradnictwo opiekuńcze - cele, zadania i formy realizacji * 5.1. Potrzeba jako kategoria psychologiczna - rozumienie i typologia * 5.2. Poradnictwo pedagogiczne wobec zadań opiekuńczych rodziny * 5.3. Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa opiekuńczego * 5.4. Poradnictwo pedagogiczne w zakresie zadań opiekuńczych szkoły * Rozdział 6. Poradnictwo i pomoc uczniom z zaburzeniami zachowania * 6.1. Kontrowersje wokół pojęcia zaburzenia zachowania - koncepcje etiologiczne * 6.2. Pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania w warunkach przedszkola i szkoły * 6.3. Pomoc rodzicom dzieci z zaburzeniami zachowania * Rozdział 7. Poradnictwo zawodowe w przestrzeni edukacyjnej * 7.1. Wyjaśnienie pojęć i zadania poradnictwa zawodowego * 7.2. Zadania rodziców, nauczyciela i pedagoga w systemie poradnictwa zawodowego * 7.3. Realizacja zadań poradnictwa zawodowego w poradni psychologiczno-pedagogicznej * 7.4. Szkolny doradca zawodowy - zakres i formy pracy * 7.5. Specyfika kontaktu poradniczego i modele pracy doradcy zawodu * 7.6. Poradnictwo zawodowe na odległość - podstawowe założenia projektu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16512, 18396 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, akty prawne na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19398 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12742 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej