Sekułowicz Małgorzata (1960- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Sekułowicz Małgorzata (1960- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Wypalenie zawodowe
(2)
Autyzm
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Macierzyństwo
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Stres
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Część pierwsza , Diagnoza psychologicznych możliwości osób ze stanami ze spektrum autyzmu, poświęcona jest różnorodnym aspektom procesu diagnozy. Niepokojące zachowania dziecka i obserwowane przez rodziców trudności rozwojowe skłaniają ich do poszukiwania specjalistycznej pomocy.Cześć druga zatytułowana Wspomaganie osób ze stanami ze spektrum autyzmu prezentuje rozważania bazujące na podejściu podmiotowym, tak bliskiemu Profesor Hannie Olechnowicz, a obserwowalne zachowania stanowią tylko zewnętrzne manifestacje procesów zachodzących głęboko pod powierzchnią. Proces diagnozy prowadzić powinien do opisania i zrozumienia istoty oraz mechanizmów zachodzącychu podłoża obserwowalnych zaburzonych form zachowania, a proces terapii do kompensowania deficytów i rozwijania alternatywnych form realizacji.Część trzecia zatytułowana Środowisko rodzinne wobec osób ze stanami ze spektrum autyzmu proponuje spojrzenie na fenomenologiczne doświadczenie autyzmu z perspektywy uczestników mikrosystemowych relacji - czyli z perspektywy rodzicówi rodzeństwa. Rodzice dzieci autystycznych odczuwają większy stres w porównaniu z rodzicami dzieci z innymi chorobami i rodzicami dzieci rozwijających się prawidłowo, co prowadzi do wypalenia się sił.Czwarta część monografii zatytułowana Przygotowanie do podjęcia zadań codzienności poświęcona jest przyszłościowej perspektywie życia osób z autyzmemi przygotowaniu ich do dorosłego życia w jak najmniej restrykcyjnym otoczeniu.Monografia zawiera artykuły dotyczące zespołu Aspergera:Ľ Czy to zespół Aspergera? - diagnoza dziecka przedszkolnego z perspektywy nauczyciela przedstawia narzędzie, które może być przydatne do badań przesiewowych dzieci w wieku przedszkolnym pod kątem występowania zaburzeń ze spektrum autyzmu lub wstępnej diagnozy trudności rozwojowychĽ Stymulacja rozwoju zdolności i zainteresowań u ucznia z zespołem Aspergera prezentuje szczególne uzdolnienia występujące u dzieci z zespołem Aspergera, ujawniane obok lub niezależnie od różnie nasilonych trudności w zakresie m.in. interakcji społecznych i procesów percepcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. 4 s. okł.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Układ książki został tak pomyślany, by treści w niej prezentowane powiązane były ze sobą tematycznie. Stąd część pierwsza poświęcona została wybranym problemom funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej. W częsci drugiej można zapoznać się z diagnostyką i symptomatyką zaburzeń rozwojowych. Część trzecia dotyczy możliwości zastosowania i efektywności różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży.
Wprowadzenie * I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej. * II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych * III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5720, 5719 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-256.
ROZDZIAŁ I. Rodzice dzieci z niepełnosprawnością w sytuacji stresu * 1. Wybrane koncepcje stresu * 2. Specyfika funkcjonowania rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju pod wpływem chronicznego stresu – utrudnienia, problemy, adaptacja * 3. Rodzaj zaburzenia w rozwoju u dziecka jako czynnik stresu rodzicielskiego * ROZDZIAŁ II. Radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * 1. Wybrane koncepcje radzenia sobie ze stresem * 1.1. Radzenie sobie ze stresem w ujęciu Lazarusa * 1.2. Teoria zasobów Hobfolla * 1.3. Koncepcja kosztów psychologicznych Ratajczak * 1.4. Koncepcja salutogenezy Antonovsky’ego * 1.5. Koncepcja resilience w radzeniu sobie ze stresem * 1.6. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie * 1.7. Rola czynników indywidualnych i sytuacyjnych dla przebiegu efektywności radzenia sobie * 2. Radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju – analiza wybranych badań * 2.1. Wsparcie społeczne i umiejscowienie kontroli jako moderatory stresu i radzenia sobie rodziców * 2.2. Wiek dziecka a stres rodzicielski i utrudnienia w radzeniu sobie * 2.3. Różnice w odczuwaniu stresu i problemach w radzeniu sobie matek i ojców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * ROZDZIAŁ III. Wypalanie się sił rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * 1. Wypalenie – wybrane definicje i koncepcje teoretyczne * 1.1. Zespół wypalenia jako wielowymiarowy model wg Maslach * 1.2. Zespół wypalenia jako nieudane poszukiwanie egzystencjalnego znaczenia wg Pines * 1.3. Zespół wypalenia jako zakłócony model działania wg Burischa * 1.4. Zespół wypalenia jako brak zasobów wg Hobfolla * 2. Wypalanie się sił u rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju – przegląd dotychczasowych badań * ROZDZIAŁ IV. Uzasadnienie stanowiska badawczego * 1. Cel badań * 2. Model i zmienne * 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4. Organizacja i przebieg badań, sposób doboru grupy badawczej * 5. Charakterystyka badanej grupy * 6. Statystyczna ocena rzetelności użytych narzędzi pomiarowych * ROZDZIAŁ V. Wypalenie rodzicielskie – wyniki badań * 1. Współczynniki wypalenia – wyczerpanie i bezsilność – w zależności od zmiennych socjodemograficznych * 1.1. Analiza wartości średnich * 1.2. Analiza korelacji * 2. Typologia wypalenia – analiza skupień * 2.1. Analiza rozmiarów wypalenia rodzicielskiego dla matek i ojców * 2.2. Wartości odczuwanego stresu * 2.3. Radzenie sobie * 2.4. Rola wsparcia społecznego * 2.5. Poczucie własnej skuteczności * 2.6. Poczucie umiejscowienia kontroli * 2.7. Poczucie satysfakcji z życia i jakość życia * 2.8. Percepcja kryzysu rodzinnego * 2.8.1. Wewnątrzrodzinne sposoby radzenia sobie * 2.8.2. Zewnętrzne sposoby radzenia sobie * 3. Zależność wyczerpania i bezsilności od zmiennych środowiskowych i osobowościowych – analiza korelacji * 3.1. Wypalenie a odczuwany stres i strategie radzenia sobie * 3.2. Wypalenie a wsparcie społeczne, poczucie własnej skuteczności, satysfakcja z życia, umiejscowienie kontroli i jakość życia * 3.3. Wypalenie a strategie zmagania się z kryzysem rodzinnym * 4. Zależność wyczerpania i bezsilności od zmiennych środowiskowych i osobowościowych – analiza wielorakiej regresji liniowej * 5. Rozwój wypalenia rodzicielskiego w czasie – modelowanie dynamiki procesu * ROZDZIAŁ VI. Podsumowanie i wnioski końcowe * ANEKS 1. Konstrukcja i charakterystyka narzędzia do badania wypalenia rodziców – Kwestionariusza Wypalenia Rodzicielskiego * ANEKS 2. Zestawienie ważniejszych danych statystycznych * 1. Statystyki opisowe – badana grupa ogółem * 2. Statystyki opisowe – matki * 3. Statystyki opisowe – ojcowie * 4. Statystyki opisowe – 4 skupienia / badana grupa ogółem * 5. Statystyki opisowe – 4 skupienia / matki * 6. Statystyki opisowe – 4 skupienia / ojcowie * 7. Korelacje liniowe Pearsona pomiędzy WE i BS a zmiennymi osobowościowymi i środowiskowymi * Bibliografia * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17139 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej