Terapia zajęciowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(36)
Autor
Janus Edyta
(5)
Bac Aneta
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Danielewicz Teresa
(2)
Jagieła Jarosław
(2)
Kozaczuk Lucyna
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Baum Ewa
(1)
Bugaj Rafał
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Dyduch Ewa
(1)
Dąbrowska Małgorzata (1957- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kokocińska Agata Maria
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Kościółek Maria
(1)
Kuśnierz Miłosz (1976- )
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Lipa Anna
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Misiorek Anna
(1)
Miłoszewski Zygmunt (1976- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Paszkiewicz Marta
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Piekacz Anna
(1)
Ploch Leszek
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Rozesłaniec Małgorzata
(1)
Róg Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sekułowicz Małgorzata (1960- )
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Stojecka-|Zuber Renata
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szmurło Małgorzata (lekarz)
(1)
Wiktorowicz Robert
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Wójcik-Topór Paulina
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Odbiorca
Terapeuci zajęciowi
(9)
Szkoły wyższe
(6)
Fizjoterapeuci
(5)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Psycholodzy
(4)
Pedagodzy
(3)
Studenci
(3)
Lekarze
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Terapeuci
(2)
Chorzy z afazją
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Logopedzi
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5202)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2948)
Terapia zajęciowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2511)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1601)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1361)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(928)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(468)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(425)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(408)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Poradnik
(5)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Kryminał
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Powieść
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Medycyna i zdrowie
(9)
Psychologia
(5)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na okładce.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 185-189. Indeks.
Teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania, praca osób niepełnosprawnych) oraz wytyczne do jego projektowania, w tym do projektowania wybranych pomieszczeń oraz wybranych budynków użyteczności publicznej i transportu. Omówiono także ergonomię wykonywania czynności oraz wybrane adaptacje pomagające w wykonywaniu czynności życia codziennego. Treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej. Ergonomia jest nauką interdyscyplinarną. Jej głównym celem jest polepszanie warunków pracy człowieka. Wyróżnia się ergonomię koncepcyjną (wprowadzanie zasad ergonomii podczas opracowania koncepcji oraz projektowania) i ergonomię korekcyjną (korektę warunków pracy na drodze modernizacji już funkcjonujących stanowisk pracy). Ergonomia i adaptacje odgrywają ważną rolę w terapii zajęciowej, która jest istotnym elementem fizjoterapii. . Podręcznik ten, podobnie jak poprzednie, które ukazały się w serii "Terapia zajęciowa", przygotowali doświadczeni praktycy i zarazem nauczyciele akademiccy. Książka dostarcza aktualnych wiadomości i może stanowić kompendium wiedzy niezbędnej w codziennej praktyce. W publikacji przedstawiono:- teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania adaptacji, środowisko pracy dla osób z niepełnosprawnością),- wytyczne do projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (wybrane pomieszczenia, obiekty użyteczności publicznej, transport),- zasady ergonomii w wykonywaniu czynności życia codziennego (w pozycji stojącej i siedzącej, przenoszenie osób i przedmiotów),- wybrane adaptacje pomagające w ergonomicznym wykonywaniu czynności życia codziennego (czynności podstawowe i złożone, wypoczynek, życie społeczne). Próba zamieszczenia w jednej zwartej publikacji całości problematyki związanej z ergonomią i adaptacjami w terapii zajęciowej była dużym wyzwaniem. Z tego zadania Autorzy wywiązali się jednak bardzo dobrze. W efekcie powstało oryginalne opracowanie, które przyjęło formę prze­wodnika [...] Książka wypełnia lukę na polskim rynku publikacji poświęconych ergonomii i adaptacji w terapii zajęciowej. Przejrzysta forma prezentacji najważniejszych informacji związanych z poszczególnymi działami ergonomii i adaptacji w terapii zajęciowej powoduje, że książka może stanowić zarówno swego rodzaju wstęp dla tych wszystkich, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z terapią zajęciową, jak i być powtórką dla tych, którzy wiedzę związaną z tą formą terapii już posiedli. (Fragment recenzji)dr hab. n. k. f. Jacek Wilczyński, prof. UJK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Gatunek
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr., netogr. przy rozdz. Indeks.
Dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Podręcznik przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a przez to przeciwdziałać dyskryminacji oraz wykluczeniu społecznemu.Publikacja przedstawia treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Została przygotowana z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również przydatna dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18154 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia na stronach 223-227. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Dysfunkcje narządu ruchu są najczęstszą grupą schorzeń wśród pacjentów. Aby skutecznie im pomóc, należy sięgać po zróżnicowane środki terapeutyczne. Jedną z metod, która stanowi niezbędny element właściwie prowadzonej rehabilitacji oraz potrafi znacząco podnieść jakość życia osoby chorej nawet w sytuacji, gdy walczy ona z chorobą postępującą i niewyleczalną, jest terapia zajęciowa.Podręcznik ten jest kolejną pozycją z serii ?Terapia zajęciowa?, tak jak poprzednie, opracowaną przez praktyków i zarazem nauczycieli akademickich.Bogato ilustrowana publikacja (ponad 160 rycin):kompleksowo przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z pacjentem z dysfunkcją narządu ruchu,pokazuje możliwości i sposoby pracy m.in. w przypadkach dysfunkcji pochodzenia neurologicznego, ortopedycznego, reumatologicznego i urazowego,zawiera krótką charakterystykę wybranych schorzeń narządu ruchu oraz opis towarzyszących im typowych objawów, mających znaczący wpływ na obniżanie funkcjonalności pacjentów,omawia sposoby przemieszczania się chorych z dysfunkcjami narządu ruchu z uwzględnieniem podstawowej wiedzy z zakresu protetyki i ortotyki,przedstawia studia przypadków ilustrujące postępowanie terapeuty zajęciowego oraz zastosowanych przez niego rozwiązań terapeutycznych,zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.Podręcznik polecany osobom kształcącym się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / Ewa Baum. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2008. - 92 s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
Autor
Forma i typ
Bibliogr. s. 91-92
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51949 (1 egz.)
Kaucja: 20,01 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2506 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji. Polecamy je dla młodzieży szkolnej oraz osób dorosłych z zaburzeniami komunikacji językowej, występującej w wyniku:afazji,zespołów otępiennych,choroby Alzheimera,dysleksji,obniżonej sprawności intelektualnej,niedosłuchu.Zestaw ćwiczeń jest także doskonałym treningiem dla osób zdrowych, które chcą zachować jak najdłużej sprawność intelektualną.Zamieszczone zadania dotyczą:aktualizacji słownictwa,pamięci operacyjnej,kategoryzacji,analizy i syntezy literowej, sylabowej, wyrazowej, zdaniowej,pisania i czytania.Ćwiczenia zostały uporządkowane tematycznie, wspomagając proces przetwarzania i rozumienia występującej leksyki. Różnorodność zadań daje możliwość pracy z osobami o różnym stopniu zaburzeń językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21954 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana pozycja - dotycząca matematyki - należy do cyklu nowego opracowania Terapii uspokajającej i rozwijającej dla dzieci. Zaproponowane w tej książce pomoce dydaktyczne i związane z nimi ćwiczenia posiadają szerokie zastosowanie. Pozwalają na stymulowanie i diagnozowanie rozwoju dziecka oraz na jego terapię. Mogą być stosowane zarówno w poradni, jak i w szkole - na zajęciach wyrównawczych oraz lekcjach - a także w domu rodzinnym, ponieważ praca przy pomocy opisanych modeli nie jest skomplikowana. Atrakcyjna forma - układanki, loteryjki, gry - nie tylko pobudza zainteresowanie dziecka, ale daje możliwość częstych ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza pozycja prezentuje nowatorską metodę nauki czytania i pisania, zawiera bogaty zestaw pomocy dydaktycznych i różnorodnych ćwiczeń. Metoda ta jest szczególnie przydatna w pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Proponowane zajęcia nie tylko uspokajają nadmiernie pobudzoną psychikę, ćwiczą uwagę i koncentrację, ale również rozwijają zainteresowania, kształtują postawy twórcze i rozbudzają ciekawość poznawczą. Wszystkie pomoce dydaktyczne mają atrakcyjną formę: loteryjek, układanek i gier, które kojarzą się bardziej z zabawą niż nauką w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.:
Bibliogr. s. [70].
Nadpobudliwość ruchowa i agresywność dzieci w coraz młodszym wieku, stają się poważnym problemem społecznym i wyzwaniem nie tylko w Polsce. Są to zjawiska skomplikowane ze względu na złożoną dynamikę i strukturę oraz różnorodne uwarunkowania. Nie mają jednorodnego charakteru, gdyż ostatecznie są sprowadzane do wzajemnie rozgrywających się w złożonym układzie zjawisk natury społecznej i osobowej.(...) Powyższe kwestie stanowią przedmiot dociekań teoretycznych i empirycznych autorek pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 218, 219 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne.W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych.Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6-7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb - w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań.Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10-12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu.Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19429 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 165-181.
Autorka przedstawiła psychologię w kontekście aplikacyjnym, specyficznym dla prowadzenia procesu terapii zajęciowej, odnoszącym się przede wszystkim do budowania właściwej relacji z uczestnikiem terapii opartej na wzajemnym zrozumieniu, właściwej komunikacji wpisującej się w podejście Person-Centered Practice. Ważnym elementem publikacji jest także ukazanie problematyki udzielania wsparcia społecznego osobom znajdującym się w sytuacjach trudnych.Wykonywanie zawodu terapeuty wymaga również dbałości o własne zasoby psychiczne poprzez profilaktykę wypalenia zawodowego, radzenie sobie ze stresem czy zarządzanie energią własną. Wiedza psychologiczna podlega ciągłej aktualizacji, pojawiają się nowe subdyscypliny. Jednym z celów niniejszej książki jest wykazanie możliwości stosowania w działaniach terapeutycznych stosunkowo nowej subdyscypliny psychologii - psychologii pozytywnej.Książka zainteresuje terapeutów zajęciowych, niezależnie od ich miejsca zatrudnienia, dla których wiedza z zakresu psychologii wydaje się być kluczowa dla powodzenia realizowania procesu terapii zajęciowej. Adresatami zawartych w niej treści są także członkowie zespołu interdyscyplinarnego, w szczególności lekarze, pielęgniarki, psychologowie czy fizjoterapeuci, dla których interesujące może być poznanie specyfiki pracy terapeutów zajęciowych oraz nabycie wiedzy dotyczącej kierunku zmian dokonujących się w ramach profesjonalizacji zawodu terapeuty, które są zorientowane na dostosowanie do europejskich i światowych standardów. Publikacja może stanowić źródło informacji dla studentów kierunku terapia zajęciowa, którzy dopiero rozpoczną swoją karierę zawodową.
Rozdział 1. Miejsce psychologii w praktyce terapii zajęciowej * 1.1. Rewizja rozumienia terapii zajęciowej w Polsce * 1.2. Zadania terapeuty zajęciowego w pracy z różnymi typami klientów * 1.3. Znaczenie posiadania podstawowej wiedzy psychologicznej w pełnieniu roli terapeuty zajęciowego * Rozdział 2. Podejście skoncentrowane na osobie (Person-Centered Practice) jako podstawa relacji terapeutycznej * 2.1. Podstawowe założenia psychologii humanistycznej * 2.2. Czynniki determinujące skuteczność terapii wg Carla Rogersa * 2.3. Podejście Person-Centered Practice w terapii zajęciowej * Rozdział 3. Komunikacja w procesie terapii zajęciowej * 3.1. Istota komunikacji interpersonalnej * 3.2. Komunikacja werbalna * 3.2.1. Sztuka słuchania * 3.2.2. Sztuka zadawania pytań * 3.2.3. Korzystanie z milczenia * 3.3. Komunikacja niewerbalna * 3.4. Komunikacja w procesie ustalania celów terapeutycznych * 3.5. Metody udzielania informacji zwrotnych dotyczących postępów w terapii * 3.6. Komunikacja z rodziną uczestnika terapii * Rozdział 4. Udzielanie wsparcia społecznego * 4.1. Definiowanie wsparcia społecznego * 4.2. Rodzaje wsparcia społecznego * 4.3. Znaczenie wsparcia społecznego dla osoby znajdującej się w sytuacji trudnej * 4.3.1. Utrata zdrowia jako sytuacja trudna * 4.3.1.1. Niepełnosprawność nabyta * 4.3.1.2. Choroba * 4.3.2. Niepełnosprawność wrodzona * 4.3.3. Zaburzenia psychiczne * 4.3.4. Wykluczenie i zagrożenie wykluczeniem społecznym * 4.3.4.1. Bezdomni * 4.3.4.2. Seniorzy * 4.3.4.3. Dzieci i młodzież z rodzin zagrożonych ubóstwem i patologiami * 4.3.4.4. Inne grupy * Rozdział 5. Psychologia pozytywna w terapii zajęciowej * 5.1. Dlaczego psychologia pozytywna? * 5.2. Od pesymizmu do optymizmu * 5.3. Nadzieja * 5.4. Inteligencja emocjonalna w pracy terapeuty * 5.5. Wzrost potraumatyczny * Rozdział 6. Dbanie o zasoby terapeuty zajęciowego * 6.1. Radzenie sobie ze stresem * 6.1.1. Asertywność jako sposób na obronę swojego terytorium psychologicznego * 6.1.2. Model zarządzania energią własną * 6.2. Profilaktyka wypalenia zawodowego * 6.2.1. Charakterystyka wypalenia zawodowego * 6.2.2. Superwizja * 6.2.3. Grupy Balinta * 6.2.4. Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym – work-life balance
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Aneks na stronach 182-192.
Bibliografia na stronach 168-181.
Terapia zajęciowa jest dyscypliną, która dynamicznie rozwija się na świecie. W Polsce także można zaobserwować jej przemiany. Terapia zajęciowa do niedawna kojarzona była w naszym kraju zwykle z arteterapią, co powodowało, że jej rola była umniejszana. Wykonywanie zawodu terapeuty również nie znajdowało uznania u polskich badaczy koncentrujących się na zawodach medycznych - stąd całkowity brak publikacji z tego zakresu.Monografia ma charakter pionierski zarówno w zakresie prezentowanej teorii jak i wyników badań własnych. Wpisuje się zatem w specyficzną niszę dotyczącą analizy aspektów wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego w Polsce - socjalizacji do pełnienia roli zawodowej i jej atrybutów, kształcenia oraz percepcji zachodzących przemian ujmowanej z perspektywy aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych.z recenzji: dr hab. Krystyna Janicka, prof. IFiS PAN:Książka jest ciekawa i potrzebna, zwłaszcza dla praktyków. Autorka przedstawia zawód terapeuty zajęciowego, jego genezę, rozwój treści roli zawodowej i ewolucji kształcenia zawodowego od poziomu elementarnego do licencjatu i magisterium, co czyni terapię zajęciową dyscypliną akademicką. Omawiając stan prawno-instytucjonalnych regulacji, system przygotowania zawodowego i faktyczny stan praktykowania tego zawodu w Polsce Autorka uwzględnia perspektywę międzynarodową, a nawet światową. Wartościowym dopełnieniem obrazu kreślonego na podstawie literatury i danych obiektywnych jest prezentacja wyników badania własnego, którym objęto studentów ostatniego semestru kierunku terapia zajęciowa na poziomie licencjatu oraz pierwszych w Polsce absolwentów tej specjalności. Badanie to pozwala na wielowymiarową charakterystykę adeptów terapii zajęciowej m.in. w zakresie ich pochodzenia terytorialnego, motywów wyboru studiów, ocen praktycznej przydatności wiedzy uzyskanej w toku kształcenia, oczekiwań wobec pracy oraz pierwszych doświadczeń zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Pierwsza w języku polskim publikacja poruszająca w sposób kompleksowy problematykę terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną.Przedstawia teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej. Pokazuje obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości wspierania tych osób jakie daje terapia zajęciowa. Szerzej omawia m.in. terapię zajęciową osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów kierunków terapia zajęciowa i fizjoterapia oraz dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Opieka nad osobami starszymi jest wyzwaniem teraźniejszości. Terapia zajęciowa umożliwia właściwe ich wspieranie w zakresie wykonywania znaczących dla nich zajęć oraz podnoszenie jakości życia.Podręcznik został opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Autorzy w przystępnej i syntetycznej formie prezentują możliwości oraz sposoby pracy terapeuty zajęciowegp z seniorami.Podręcznik powstał z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapipa. Będzie również pomocny dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-159.
Ukazanie się książki sprawia mi radość również z tego powodu, że jest ona przede wszystkim bardzo pożytecznym kompendium. Mimo niewielkich rozmiarów daje przegląd niemalże wszystkich, także najbardziej "egzotycznych", typów zooterapii. Ze zrozumiałych względów Autorka najwięcej miejsca poświęciła terapii z udziałem psa domowego. Ten najdawniejszy towarzysz człowieka jest najbardziej z nim związany, spełnia wiele funkcji, sprawdza się również najlepiej wśród zwierząt jako pomocniczy terapeuta. Ponadto książka zawiera niezbędną podbudowę dotyczącą zachowania się (behawioru) zwierząt, a także nie pomija problemu dobrostanu zwierzęcych terapeutów, które w swojej służbie narażone są na urazy i wymagają specjalnego, nie przedmiotowego traktowania.Książka Agaty Kokocińskiej jest napisana przystępnie, aczkolwiek posiada odniesienia do literatury naukowej, które mogą być przydatne w dalszych studiach nad zagadnieniem. Pozycja ta jest ze wszech miar godna polecenia dla wszystkich Czytelników, którzy chcą lepiej zrozumieć zwierzęta i ich rolę w świecie człowieka.Z przedmowy dr. hab. Tadeusza Kalety, prof. SGGWKsiążka jest kompendium wiedzy dla wszystkich, którzy chcą zobaczyć w zwierzęciu terapeutę, nauczyciela i opiekuna. Chcą z nim znaleźć wspólny język, aby terapia była korzystna i przyjemna zarówno dla pacjenta, terapeuty, jak i samego zwierzęcia.Z recenzji dr inż. Małgorzaty Maśko
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18513 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 105-115.
Wątek filozoficzno-estetyczny posiada proweniencję starożytną: zgodnie z pitagorejską koncepcją harmonii, muzyka przywraca duszy zachwianą równowagę, czyniąc z niej element harmonii kosmicznej, jednak najsłynniejszą koncepcją estetyczną, rozważającą naturę muzyki, pozostaje do dziś dziewiętnastowieczna teoria Artura Schopenhauera, postrzegająca muzykę jako najczystszą formę Sztuki, jako wstęp/uwerturę do bytu wiecznego. Nie dziwi zatem, że, ze względu na jej zdolność do wpływania na emocje i postawę odbiorcy, muzyka urosła do rangi narzędzia terapeutycznego, w zależności od przyjętej koncepcji stając się medium i/lub terapeutą. Muzykoterapia przyjmuje charakter przede wszystkim psychoanalityczny oraz behawioralny i o tym, a także o innych aspektach terapii psychologicznej traktuje najnowsza książka Ludwiki Koniecznej-Nowak Wstęp do muzykoterapii. Ta znakomita praca należy wciąż jeszcze do prac pionierskich, gdyż muzykoterapia to dyscyplina stosunkowo młoda, nadal zbyt mało rozpoznana i opisana. Imponuje zawartość merytoryczna monografii: jej trzon stanowią rozważania na temat muzykoterapii dzieci i dorosłych (w tym osób starszych), jednak poprzedza go obszerna część teoretyczna, dająca nie tylko encyklopedyczny przegląd definicji, połączony z próbą redefinicji własnej, ale i przegląd typów i modeli terapeutycznych. Jak przyznaje sama Autorka, jej uwaga skupiła się przede wszystkim na muzykoterapii dzieci, w przypadku osób dorosłych dając jedynie przyczynek do dalszych rozważań szczegółowych, które wciąż jeszcze czekają na swego autora.Wprowadzenie do muzykoterapii stanowi w pewnej mierze zmodyfikowaną wersję rozprawy doktorskiej, zatytułowanej Muzykoterapia a funkcjonowanie społeczne dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocji i zachowania, napisanej przeze mnie pod kierunkiem prof. Barbary Kamińskiej (przewód doktorski przeprowadzono na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, recenzenci: prof. Zofia Konaszkiewicz, prof. Katarzyna Krasoń).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 117-121.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do terapeutów integracji sensorycznej, którzy chcą wzbogacić własny zasób pomysłów oraz zapewnić radosne doświadczenia sensoryczno-motoryczne swoim małym podopiecznym. Publikacja przyda się też rodzicom, opiekunom, nauczycielom i pozostałym specjalistom - mogą oni omówić opisane tu interwencje z terapeutą dziecka, a następnie wdrożyć je w innym otoczeniu."Cara Koscinski zdecydowanie zasłużyła sobie na miano autorytetu, jeśli chodzi o temat autyzmu, zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) oraz innych odmienności rozwojowych. To osoba w wyjątkowej sytuacji: jest matką dwóch synów z SPD, autyzmem i ADHD, terapeutką z przygotowaniem z zakresu teorii integracji sensorycznej, stosującą terapię zajęciową z wykorzystaniem podejścia integracji sensorycznej (OT-SI) oraz wspaniałą autorką, obdarzoną znakomitymi umiejętnościami komunikacyjnymi". Z przedmowy Carol Kranowitz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2091, 2775 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47270 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej