Błeszyński Jacek (1963- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(14)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Błeszyński Jacek (1963- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Mowa
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Autyzm
(4)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Logopedia
(3)
Pedagogika specjalna
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Język
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Muzykoterapia
(1)
Neurologopedia
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Okulografia
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel ma zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje, jak istotne dla danego obszaru naukowego jest interdyscyplinarne podejście specjalistów różnych dziedzin. [.] Książka stanowi kolejny wkład wzbogacenia literatury z zakresu pedagogiki specjalnej, zwłaszcza logopedii. daje wiele praktycznych rad. [.] Zresztą grono osób, do których jest kierowana ta pozycja, jest bardzo szerokie. Są to logopedzi, nauczyciele nauczania początkowego, terapeuci, pedagodzy specjalni, studenci kierunków pedagogicznych . A co chyba najistotniejsze - wszyscy mający wpływ na edukację w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Dla profesjonalistów teoretyków i praktyków zajmujących się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej.
Pozwalamy sobie polecić tę pozycję wszystkim zainteresowanym profesjonalistom - teoretykom i praktykom - zajmującym się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej, nieprofesjonalistom zainteresowanym problematyką terapii stosowanej wobec ludzkiej niepełnosprawności, zaburzeń i dysfunkcji występujących w każdym wieku oraz osobom, które chcą zgłębiać powyższe zagadnienia.Ditta BaczałaJacek J. Błeszyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybór bibliograficzny polskich prac komunikacji alternatywnej i wspomaganej - w podziale na systemy i specyfikę użytkownika na stronach 491-504.
Dla logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [192]-218.
W książce podjęto próbę analizy różnicującej autyzm od innych głębokich zaburzeń w rozwoju w ujęciu diagnostyczno - terapeutycznym (ze szczególnym uwzględnieniem etiologii autyzmu). Punktem wyjścia stał się problem komunikacji oraz nabywania przez dzieci z głębokimi deficytami w rozwoju kompetencji społecznych.Autor dokonał analizy różnicującej autyzmu od zespołów zaliczanych do grupy PDD (Progressive Developmental Disorders): Landau-Kleffnera, Prader-Williego, Retta, Williamsa, Łamliwego Chromosomu X, Angelmana, Aspergera. Każdy rozdział jest poświęcony jednemu z zespołów w układzie: ogólny opis, diagnoza, przebieg rozwoju dziecka w zespołem, prowadzone terapie (z podziałem na: farmakologiczną, logopedyczną, pedagogiczną, modyfikację zachowań i rodzinną). Dołączono także tabelaryczne zestawienia pomocne we wczesnym różnicowaniu zespołów od autyzmu.Publikacja jest adresowana do pracowników naukowych, jak również praktyków i rodziców zajmujących się diagnostyką oraz wspomaganiem rozwoju dzieci z autyzmem i zespołami zaliczanymi do PDD.
Rozdział 1. Analiza różnicująca autyzmu i innych głębokich zaburzeń w rozwoju * Wprowadzenie * 1.1. Diagnoza * 1.2. Diagnoza w autyzmie * 1.3. Optymalizacja w systemie edukacji specjalnej - wprowadzenie do problematyki * Rozdział 2. Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej - studium terminologiczne * Wprowadzenie * 2.1 Ku unifikacji i precyzyjnemu określeniu terminu * 2.2. Podziały terapii pedagogicznej * Rozdział 3. Komunikcja - holistyczne modele wspomagania i rozwoju * Wprowadzenie * 3.1. Podejście teoretyczne * 3.2. Fotogramy jako graficzna metoda komunikacji wspomagająca pracę z dzieckiem z głębokimi deficytami rozwojowymi * Rozdział 4. Genetyczne koncepcje etiologii autyzmu - wprowadzenie do problematyki * Rozdział 5. Zespoły, w których występują zaburzenia autystyczne * Wprowadzenie * 5.1. Zespół Landau-Kleffnera * 5.2. Zespół Pradera-Williego (ZPW) * 5.3. Zespół Retta (ZR, ZTT, RTS) * 5.4. Zespół Williamsa (ZW, Zespół Williamsa-Burena) * 5.5. Zespół łamliwego Chromosomu X * 5.6. Zespół Angelmana * 5.7. Zespół Aspergera (syndrom Aspergera, ASPG1, ASPG2, ASPG3, ASPG4, ZA - w klasyfikacji DSM-IV 299.80 i ICD-10 F84.5)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 130-144. Indeksy.
Streszcz. ang.
"Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju" to książka, która dokładnie definiuje, czym jest, a czym nie jest zaburzenie autystyczne. Autor, opierając się na najnowszych klasyfikacjach zaburzeń, doniesieniach z literatury przedmiotu oraz własnych badaniach, charakteryzuje autyzm, różnicując go od innych deficytów rozwoju oraz takich zaburzeń, jak zespół Aspergera, Retta czy zespół Krzywego Chromosomu X. Dzięki zawartym w książce opisom cech autyzmu oraz zaproponowanej przez autora Skali Oceny Zaburzeń Autystycznych możliwa jest właściwa diagnoza tego zaburzenia oraz zaplanowanie potrzebnej danemu dziecku terapii. Warte podkreślenia jest także podejście prezentowane przez Jacka Błeszyńskiego, który postuluje głęboko humanistyczne rozumienie autyzmu, będące jednocześnie rozumieniem człowieka i podkreśleniem jego potencjału.
WPROWADZENIE * ROZDZIAŁ 1. * ZABURZENIE W ROZWOJU * ROZDZIAŁ 2. * RÓŻNICOWANIE DIAGNOSTYCZNE * ROZDZIAŁ 3. * MOWA JAKO SZCZEGÓLNY ASPEKT RÓŻNICUJĄCY * 3.1.Niepełnosprawność intelektualna * 3.2.Przegląd badań nad rozwojem mowy dziecka upośledzonego umysłowo * 3.3.Mowa osób z autyzmem i zespołem Aspergera * ROZDZIAŁ 4. * AUTYZM I NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA A ZESPÓŁ KRUCHEGO CHROMOSOMU X * 4.1.Charakterystyka zespołu * 4.2.Diagnoza zespołu * 4.3.Przebieg rozwoju w zespole * 4.4.Wczesne różnicowanie zespołu Kruchego Chromosomu X od autyzmu i upośledzenia umysłowego * ROZDZIAŁ 5. * SKALA OCENY ZACHOWAŁ AUTYSTYCZNYCH W DIAGNOZIE RÓŻNICUJĄCEJ I OCENIE ROZWOJU * 5.1.Wprowadzenie * 5.2.Skala Obserwacji Zachowań Autystycznych (SOZA) dla dzieci i młodzieży * 5.3.Różnicowanie * PODSUMOWANIE * BIBLIOGRAFIA * INDEKS RZECZOWY * INDEKS OSÓB *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15418 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 187-212 i przy rozdz. Indeksy.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Wstęp * Rozdział 1. Niepełnosprawność intelektualna - wprowadzenie do problematyki * 1.1. Zarys problemów * 1.2. Refleksje nad inteligencją ogólną i jej regulacyjną rolą * 1.3. Osoba niepełnosprawna intelektualnie w kulturze * 1.4. Kierunki wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 2. Zaburzenia komunikacji językowej w grupie osób z niepełnosprawnością intelektualną * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * 2.3. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym * 2.4. Możliwości komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim * Rozdział 3. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie współwystępujące * 3.1. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Downa * 3.2. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Gregga * 3.3. Masaż logopedyczny * 3.4. Możliwości komunikacyjne osób z całościowymi zaburzeniami * Rozdział 4. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie mogące współwystępować z innymi zespołami * 4.1. Mózgowe porażenie dziecięce jako zespół objawów chorobowych * 4.2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym * 4.3. Etiologia i klasyfikacje mózgowego porażenia dziecięcego * 4.4. Odmiany kliniczne mózgowego porażenia dziecięcego * 4.5. Rozwój mowy i jej zaburzenia u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym * Rozdział 5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie ujawniające się w okresie rozwoju * 5.1. Możliwości komunikacyjne osób z zespołem łamliwego chromosomu X. Porównanie zespołu z niepełnosprawnością intelektualną i z autyzmem * 5.2. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie w rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne w katalogu Bibliografia M21.
Bibliografia przy pracach.
Publikacja adresowana jest do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej.Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UPProblematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka - niejednokrotnie w tej samej osobie.Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20310 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje logopedię w ujęciu interdyscyplinarnym, a dokładnie - związki tej dziedziny wiedzy z naukami medycznymi. Terapeuci mowy, chcąc sprostać kolejnym wyzwaniom, powinni zdobywać nowe umiejętności i poszerzać wiedzę. Niniejsza publikacja to propozycja dla tych, których interesują medyczne aspekty logopedii.
Rozdział 1. Teoretyczne i pagmatyczne podstawy w koncepcji pedagogiki leczniczej Marii Montessori * Rozdział 2. Podejście pozytywne w diagnozie logopedycznej. Problem metatezy * Rozdział 3. Wczesna interwencja - opieka logopedyczna od pierwszych dni życia dziecka * Rozdział 4. Onkologopedia - o potrzebie utworzenia nowej specjalności w logopedii * Rozdział 5. Wykorzystanie metody interakcyjnej rodzic-dziecko Palin PCI w diagnozie i terapii jąkania wczesnodziecięcego * Rozdział 6. Mechanizm Valsalvy - utrwalanie się jąkania i przeciwdziałanie temu * Rozdział 7. Psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne wpomaganie rozwoju wysokofunkcjonujących dzieci ze spektrum autyzmu (ASD). Część 1 * Rozdział 8. Psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne wspomaganie rozwoju wysokofunkcjonujących dzieci ze spektrum autyzmu (ASD). Część 2 * Rozdział 9. Wpływ przewlekłych stanów zapalnych górnych dróg oddechowych na wady wymowy * Rozdział 10. Medycyna w logopedii - logopedia w medycynie * Rozdział 11. Interwencja logopedyczna w Zespole Smitha-Lemliego-Opitza (SLOS) * Rozdział 12. Diagnostyka i terapia neurologopedyczna w świetle koncepcji NDT-Bobath * Rozdział 13. Rozwój kompleksowej rehabilitacji pacjentów po operacji wycięcia krtani w Polsce * Rozdział 14. Rehabilitacja głosu po operacjach mikrochirurgicznych krtani * Rozdział 15. Wysiękowe zapalenie ucha środkowego jako najczęstsza przyczyna niedosłuchu w okresie rozwoju mowy * Rozdział 16. Wykonanie testu Stroopa u kobiet i mężczyzn z chorobą Parkinsona po talamotomii prawo- i lewostronnej oraz u osób zdrowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 177-192.
Streszczenie angielskie.
Publikacja porusza istotną kwestię funkcjonowania osób niepełnosprawnych, a w szczególności osób z upośledzeniem umysłowym, w płaszczyźnie społeczno-komunikacyjnej, pedagogicznej i edukacyjnej. Autor podkreśla, iż problem diagnozowania upośledzenia umysłowego na podstawie badań ilorazu inteligencji w przypadku takich osób nie pozwala na przedstawienie jednoznacznych wyników. Dopiero po przeprowadzeniu wnikliwszej analizy przedstawionej problematyki widoczna staje się potrzeba zmian zarówno w procesie kształcenia, jak i społecznym podejściu do osób z niepełnosprawnością. Autor, formułując na nowo pytanie "Co można uznać za upośledzenie intelektualne?", próbuje wyznaczyć jasny kierunek dla oddziaływań terapeutycznych i rewalidacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyd. 1. pt.: Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem.
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich.Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne.W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowaniaw artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu.
Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi. * Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii. * Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych. * Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem. * Dziecko autystyczne w kręgu muzyki. * Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym. * Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych. * Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi-autystycznego. * Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi. * Metoda Felicie Affolter. * Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) - Zbigniewa Szota. * Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. * Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami. * Gdzie szukać pomocy. *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędny zapis nazwiska redaktora: Błeszynski.
Bibliogr. przy rozdz.
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17775 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 115-[125].
Dostępna również jako e-book.
Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających autystyczne spektrum zaburzeń. Autorzy ukazali wiele złożonych uwarunkowań dotyczących znaczenia tej zdolności dla ogólnej aktywności poznawczej dzieci z autyzmem. Istotne są tu możliwości poszerzenia repertuaru oddziaływań, które mogą skutecznie wzbogacać stosowane aktualnie programy wspomagania funkcji percepcyjnych o nowe, istotne dla ogólnego rozwoju, formy aktywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-156.
"(...) praca przedłożona do recenzji posiada walory poznawcze i inspirujące do dalszych studiów i badań nad czasem wolnym w dobie współczesnych przemian stylów życia będących konsekwencją procesów globalizacji, zmian ekonomicznych i procesów społeczno-kulturowych. Książka z pewnością może służyć animatorim czasu wolnego a także być wykorzystana w procesie dydaktycznym kształcenia studentów na kierunkach przygotowujących do pracy edukacyjno-pedagogicznej i pracy socjalnej".Prof. dr hab. Ewa Syrek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. 4 s. okł.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Układ książki został tak pomyślany, by treści w niej prezentowane powiązane były ze sobą tematycznie. Stąd część pierwsza poświęcona została wybranym problemom funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej. W częsci drugiej można zapoznać się z diagnostyką i symptomatyką zaburzeń rozwojowych. Część trzecia dotyczy możliwości zastosowania i efektywności różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży.
Wprowadzenie * I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej. * II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych * III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5720, 5719 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej