Gałkowski Tadeusz (1936- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(17)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Studenci
(3)
Psycholodzy
(2)
Logopedzi
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Logopedia
(5)
Mowa
(4)
Dziecko
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Neurologopedia
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język migowy
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Literatura
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Psychiatria dziecięca
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Zaburzenia głosu
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zespół AD/HD
(1)
Zespół ADHD
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Wydawnictwa popularne
(4)
Poradnik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędny zapis nazwiska redaktora: Błeszynski.
Bibliogr. przy rozdz.
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17775 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
Oryg. : "`Lenfant déréel : histoire des autismes depuis les contes de fées, fictions littéraires et réalités cliniques" 1986.
Bibliogr. s. 284-287, filmogr. s. 276-283.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci specjalnej troski / Tadeusz Gałkowski. - [Wyd. 2]. - Warszawa : "Wiedza Powszechna", 1979. - 273, [3] s. : il. tab. wykr. ; 20 cm.
(Sygnały)
Inne poz. aut. pod hasłem: Gałkowski Tadeusz S.
Bibliogr. s. 269-271.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10013, 8164, 11758 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Wydanie 2. zmienione i poszerzone.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka Tadeusza Gałkowskiego pod redakcją Grażyny Jastrzębowskiej to dwutomowy podręcznik dla studentów oraz wszystkich, którzy interesują się tematem występowania zaburzeń w komunikacji. Lekturą winni zainteresować się przyszli logopedzi, psychologowie, lekarze, pedagodzy oraz filolodzy. tom pierwszy (liczący 396 stron) to interdyscyplinarne ujęcie podstaw logopedii tom drugi (860 stron) to analiza zaburzeń komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, a także temat diagnozy i terapii logopedycznej oraz zagadnienie dysleksji rozwojowejDzięki temu, iż prezentowana książka ma formę podręcznika, czytelnik może w przystępny sposób nabyć podstawy wiedzy logopedycznej. Ponadto, zastosowano tutaj szereg metod wizualizacji tekstu, które wydatnie przyczyniają się do jeszcze lepszego odbioru książki.
1. Lingwistyczne podstawy logopedii * 2. Biomedyczne podstawy logopedii * 3. Neuropsychologiczne korzenie funkcji mowy w normie i patologii * 4. Neurolinwistyczne podstawy diagnozy i terapii logopedycznej * 5. Psychologiczne podstawy logopedii * 6. Podstawy psycholingwistyki rozwojowej * 7. Podstawowe problemy logopedii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Wydanie 2. zmienione i poszerzone.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Drugie wydanie książki, poprawione i uzupełnione adresowane jest do studentów logopedii oraz kierunków pedagogicznych, filologicznych, psychologicznych, artystycznych, medycznych, a także do wszystkich zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji. Podręcznikowy charakter umożliwia zdobycie podstaw wiedzy logopedycznej. By ułatwić samodzielną naukę, zastosowano metodę wizualizacji tekstu, wprowadzając liczne wyróżnienia, dzieląc tekst na niewielkie segmenty, które są zarazem odpowiedziami na postawione pytania.W pierwszym tomie znalazły się rozdziały eksponujące interdyscyplinarne podstawy logopedii. Autorzy uporządkowali dotychczasową wiedzę na temat jej językoznawczych, medycznych, psychologicznych i pedagogicznych podstaw. Tom drugi analizuje zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, wzbogacając je o zagadnienia diagnozy i terapii logopedycznej. Wiele miejsca zajmuje w nim również problematyka dysleksji rozwojowej.Autorzy reprezentują ważniejsze ośrodki naukowe i instytucje w kraju, które prowadzą badania nad prezentowaną problematyką:: Warszawę, Gdańsk, Kraków, Lublin, Bydgoszcz i oczywiście Opole. Większość z nich prowadzi też wykłady na Pomagisterskim Studium Logopedycznym Uniwersytetu Opolskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 757, 8144 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3175, 2997 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39276 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 447-479. Indeks.
"Wprowadzenie do neurologopedii" stanowi unikatowe opracowanie w skali kraju, ponieważ po raz pierwszy problematyka neurologopedii jest przedstawiana od strony medycznej. Zespół autorów, w skład którego wchodzą lekarze - specjaliści wielu dziedzin medycyny (otolaryngologii, audiologii, foniatrii, neurologii dziecięcej i dorosłych, psychiatrii i medycyny pracy), a także uznani specjaliści z zakresu neurologopedii, logopedii, psychologii, surdopedagogiki, fizjoterapii oraz protetyki słuchu, przedstawił w tym opracowaniu szerokie, wieloaspektowe spojrzenie na problemy zaburzeń mowy. [...] Główną tematykę podręcznika stanowią podłoże anatomiczne i patofizjologiczne oraz aspekty kliniczne i zasady rehabilitacji zaburzeń porozumiewania się człowieka, uwarunkowanych nieprawidłowościami w ośrodkowym i obwodowym układzie nerwowym. [...]Jest to cenny materiał źródłowy, który z pewnością znajdzie pełne wykorzystanie w kształceniu coraz szerszej rzeszy specjalistów z zakresu nie tylko neurologopedii, lecz także logopedii ogólnej, audiologii i foniatrii, psychologii, pedagogiki specjalnej oraz protetyki słuchu.prof. dr hab. med. Mariola Śliwińska-Kowalska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18938 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11717, 11716 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Część pierwsza , Diagnoza psychologicznych możliwości osób ze stanami ze spektrum autyzmu, poświęcona jest różnorodnym aspektom procesu diagnozy. Niepokojące zachowania dziecka i obserwowane przez rodziców trudności rozwojowe skłaniają ich do poszukiwania specjalistycznej pomocy.Cześć druga zatytułowana Wspomaganie osób ze stanami ze spektrum autyzmu prezentuje rozważania bazujące na podejściu podmiotowym, tak bliskiemu Profesor Hannie Olechnowicz, a obserwowalne zachowania stanowią tylko zewnętrzne manifestacje procesów zachodzących głęboko pod powierzchnią. Proces diagnozy prowadzić powinien do opisania i zrozumienia istoty oraz mechanizmów zachodzącychu podłoża obserwowalnych zaburzonych form zachowania, a proces terapii do kompensowania deficytów i rozwijania alternatywnych form realizacji.Część trzecia zatytułowana Środowisko rodzinne wobec osób ze stanami ze spektrum autyzmu proponuje spojrzenie na fenomenologiczne doświadczenie autyzmu z perspektywy uczestników mikrosystemowych relacji - czyli z perspektywy rodzicówi rodzeństwa. Rodzice dzieci autystycznych odczuwają większy stres w porównaniu z rodzicami dzieci z innymi chorobami i rodzicami dzieci rozwijających się prawidłowo, co prowadzi do wypalenia się sił.Czwarta część monografii zatytułowana Przygotowanie do podjęcia zadań codzienności poświęcona jest przyszłościowej perspektywie życia osób z autyzmemi przygotowaniu ich do dorosłego życia w jak najmniej restrykcyjnym otoczeniu.Monografia zawiera artykuły dotyczące zespołu Aspergera:Ľ Czy to zespół Aspergera? - diagnoza dziecka przedszkolnego z perspektywy nauczyciela przedstawia narzędzie, które może być przydatne do badań przesiewowych dzieci w wieku przedszkolnym pod kątem występowania zaburzeń ze spektrum autyzmu lub wstępnej diagnozy trudności rozwojowychĽ Stymulacja rozwoju zdolności i zainteresowań u ucznia z zespołem Aspergera prezentuje szczególne uzdolnienia występujące u dzieci z zespołem Aspergera, ujawniane obok lub niezależnie od różnie nasilonych trudności w zakresie m.in. interakcji społecznych i procesów percepcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: Poradnik Na górze okł. i stronie tyt.: Abecadło miłości
Bibliogr. s. 128-130.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik dla Rodziców)
Tyt. oryg.: "Das hyperactive Baby und Kleinkind" 2003.
Na okł. podtyt.: jak zrozumieć objawy i znaleźć odpowiednie rozwiązania.
U góry s. tyt. i okł.: Ucz się cierpliwości.
Bibliogr. s. 160-[162].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3466, 929 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Das hyperactive Baby und Kleinkind.
U góry okładki i strony tytułowej: Ucz się cierpliwości.
Bibliografia strony160-[162].
Dzieci nadpobudliwe już od samego urodzenia różnią się bardzo od innych niemowląt i mogą nieprzygotowanych na to rodziców doprowadzić do rozpaczy. Ten poradnik będzie Ci służył pomocą.Poradnik ten napisany został przez Cordulę Neuhaus, uznaną w Niemczech autorkę prac o ADHD (zespole nadpobudliwości psychoruchowej), cieszącą się uznaniem w świecie nauki i popularnością wśród czytelników. Poświęca ona tę publikację głównie dzieciom w okresie wczesnodziecięcym, lecz uwzględnia także problemy, jakie stwarza to zaburzenie osobom dorosłym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: L`enfant á audition déficient : aspects médicaux, éducatifs, sociologiques et psychologiques.
Bibliogr. s. 318-[340]. - Summ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15567, 14771 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54200 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej