Szurowska Beata (1973- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Szurowska Beata (1973- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Trudności wychowawcze
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Anoreksja
(2)
Dzieci
(2)
Problemy społeczne
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Boże Narodzenie
(1)
Bulimia
(1)
Dobre praktyki
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Nauczyciele
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Uczniowie
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Antologia
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(MAC Edukacja)
"Wielka księga zawodów" to książka dla tych, którzy zastanawiają się, kim chcą zostać w przyszłości. Publikacja przybliża dzieciom różne zawody, które można wybrać w zależności od pasji i posiadanych umiejętności. Lubisz podróżować? Możesz byćstewardesą, przewodniczką lub pilotem! Interesuje cię sport? Zostań zawodnikiem, sędzią, trenerem. Jeśli twoją pasją jest majsterkowanie, sprawdzisz się jako hydraulik, szewc, stolarz lub mechanik! Masz artystyczną duszę: zostań aktorem,malarzem lub projektantem teatralnych rekwizytów. W książce przedstawiono kilkadziesiąt zawodów. Zastanawiając się, który wybrać, rozwiązuj zagadki, rebusy i wykreślanki. Sprawdź swoją dociekliwość podczas wyszukiwania różnic i wykonywania innych zadań związanych ze spostrzegawczością i logicznym myśleniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 232-240.
Książka dla nauczycieli, studentów, wykładowców akademickich prowadzących przedmioty z zakresu przygotowania do zawodu, pedeutologii, psychologii, dydaktyki, samokształcenia itp. Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społeczny, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia cyberprzestrzeni oraz zagrożenia związane z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków, zaburzeniami odżywiania, agresją i przemocą rówieśniczą. Czytelnik otrzyma oprócz podstaw teoretycznych, również wskazówki metodyczne i propozycje rozwiązań, które z pewnością okażą się przydatne zarówno w pracy, jak i w organizacji kształcenia (np. modelowe rozwiązania dotyczące organizacji i przebiegu praktyk).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21477 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Niniejsza publikacja jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju.
Wstęp * Część I. KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI * Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata * Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym * Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy * Część II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI * Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się * Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących * Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD) * Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową * Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie * Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi * Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej * Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo * Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi * Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione * Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców * Część III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI * Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa * Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci * Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori * Na zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To wyjątkowa publikacja przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców. Zawiera opowiadania i wiersze o tematyce świątecznej oraz informacje o zwyczajach związanych z Bożym Narodzeniem w Polsce i na świecie. Teksty kolęd zamieszczone w publikacji będą zachętą do wspólnego śpiewania. Różnorodne zadania dostosowane do możliwości przedszkolaków rozwijają spostrzegawczość, logiczne myślenie, umiejętność liczenia i kreślenia linii różnego kształtu. Labirynty, ciekawe kolorowanki i wycinanki o tematyce świątecznej uatrakcyjnią dziecku czas spędzony z rodziną. To doskonała książka zarówno dla dzieci, jak i ich najbliższych, która sprawi, że czas świąt Bożego Narodzenia będzie dla wszystkich wyjątkowy i inspirujący.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 121-[124].
Książka ta jest doskonałym źródłem informacji na temat zaburzeń odżywiania się - anoreksji i bulimii. Jej wyjątkowość polega na tym, że jest oparta nie tylko na literaturze, ale także rzetelnych badaniach Autorki, która mieszkała w domach osób chorych. Dzięki temu mogła poznać codzienne życie tych rodzin, ich obawy, myśli, zwyczaje, by w tej książce ukazać anoreksję i bulimię z perspektywy osób, których te choroby dotyczą. Jest więc w niej tragizm, rozpacz, załamanie i bezradność, ale także perspektywa powrotu do zdrowia oraz normalnego życia i jedzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anoreksja w rodzinie / Beata Szurowska. - Warszawa : Difin, 2011. - 188 s. ; 23 cm.
(Engram)
Bibliogr. s. [185]-188.
Książka dr Beaty Szurowskiej mówi właśnie o tym, czego byśmy chcieli najbardziej dowiedzieć się o anoreksji.(...) Publikację należy polecić wszystkim zainteresowanym problemem anoreksji w rodzinie. Myślę, że zaprezentowane w książce treści dają powody do refleksji i staną się inspiracją do poszukiwań najlepszych sposobów i możliwości powrotu do zdrowia chorym na anoreksję. Prezentowaną książkę można z pewnością uznać za bardzo cenne przedsięwzięcie wydawnicze. [Dr Ewa Drozd]
Wstęp * Rozdział 1. Wychowanie w rodzinie * 1.1. Istota wychowania * 1.2. Znaczenie rodziny w wychowaniu dziecka * 1.2.1. Rodzina i wychowanie w rodzinie * 1.2.2. Rola rodziców w procesie wychowania dziecka * 1.2.3. Wybrane teorie funkcjonowania rodziny * Rozdział 2. Anoreksja nervosa - wybrane zagadnienia * 2.1. Istota anoreksji - wybrane aspekty * 2.2. Diagnozowanie anoreksji - wybrane aspekty * 2.3. Przyczyny jadłowstrętu psychicznego * 2.4. Wpływ czynników rodzinnych na powstawanie i rozwój anoreksji * 2.5. Wybrane aspekty leczenia jadłowstrętu psychicznego * Rozdział 3. Anoreksja - wróg twojego dziecka * 3.1. Anoreksja - fakty i mity * 3.2. Funkcjonowanie rodziny z dzieckiem cierpiącym na anoreksję * 3.3. Rola rodziny w leczeniu choroby * 3.4. Różne twarze anoreksji * Rozdział 4. Raport z badań * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Poziom akceptacji w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed i po wystąpieniu objawów choroby * 4.2.1. Poziom akceptacji w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed wystąpieniem objawów choroby * 4.2.2. Poziom akceptacji w rodzinach osób cierpiących na anoreksję po wystąpieniu objawów choroby * 4.3. Poziom autonomii w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed i po wystąpieniu objawów choroby * 4.3.1. Poziom autonomii w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed wystąpieniem objawów choroby * 4.3.2. Poziom autonomii w rodzinach osób cierpiących na anoreksję po wystąpieniu objawów choroby * 4.4. Poziom ekspresji emocji w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed i po wystąpieniu objawów choroby * 4.4.1. Poziom ekspresji emocji w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed wystąpieniem objawów choroby * 4.4.2. Poziom ekspresji emocji w rodzinach osób cierpiących na anoreksję po wystąpieniu objawów choroby * 4.5. Poziom komunikacji w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed i po wystąpieniu objawów choroby * 4.5.1. Poziom komunikacji w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed wystąpieniem objawów choroby * 4.5.2. Poziom komunikacji w rodzinach osób cierpiących na anoreksję po wystąpieniu objawów choroby * 4.6. Poziom wymagań w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed i po wystąpieniu objawów choroby * 4.6.1. Poziom wymagań w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed wystąpieniem objawów choroby * 4.6.2. Poziom wymagań w rodzinach osób cierpiących na anoreksję po wystąpieniu objawów choroby * 4.7. Poziom przepuszczalności granic zewnętrznych w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed i po wystąpieniu objawów choroby * 4.7.1. Poziom przepuszczalności granic zewnętrznych w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed wystąpieniem objawów choroby * 4.7.2. Poziom przepuszczalności granic zewnętrznych w rodzinach osób cierpiących na anoreksję po wystąpieniu objawów choroby * 4.8. Poziom przepuszczalności granic wewnętrznych w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed i po wystąpieniu objawów choroby * 4.8.1. Poziom przepuszczalności granic wewnętrznych w rodzinach osób cierpiących na anoreksję przed wystąpieniem objawów choroby * 4.8.2. Poziom przepuszczalności granic wewnętrznych w rodzinach osób cierpiących na anoreksję po wystąpieniu objawów choroby * 4.9. Podsumowanie * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15711 (1 egz.)
(dostępność ok. 26.06.2024)
Książka
W koszyku
Przedszkole w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 312 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców.
Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje trzy pozycje: Zdążyć z pomocą. Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Rodzina w sytuacji trudnej. Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce.Książka dotycząca przedszkola przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem małego dziecka oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w przedszkolu, m.in.: nieśmiałość i lęk dziecka, niejadki, rozwód rodziców, niepowodzenia w nauce matematyki, zaburzenia emocjonalne i nerwicowe, przemoc w rodzinie, dziecko z zespołem Downa. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców.Czytelnicy znajdą w niej:- teoretyczne podstawy dotyczące omawianych problemów,- praktyczne rady i wskazówki metodyczne,- przykłady zabaw, utworów i ćwiczeń, które można wykorzystać do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. Cz. 1 / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 222 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Książka przedstawia problemy, które często pojawiają się we współczesnych rodzinach. Oprócz podstaw teoretycznych dotyczących omawianego zagadnienia, publikacja zawiera rady, wskazówki metodyczne, przykłady zabaw, utworów, które można wykorzystać w codziennych działaniach organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i szkole oraz przez rodziców w domu. W książce przedstawione zostały najczęściej spotykane problemy i sytuacje trudne, z którymi mogą się spotkać rodzice zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole, m.in.:- pojawienie się rodzeństwa,- separacja i rozwód,- dziecko zdolne,- choroba przewlekła, śmierć i żałoba w rodzinie,- zagrożenia i pierwsza pomoc,- bieda i ubóstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. Cz. 2 / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 195 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
W drugiej części książki omówione zostały problemy, z którymi mogą się spotkać rodzice wychowujący dzieci starsze i nastoletnie, m.in. takie jak:- zaburzenia odżywiania,- alkoholizm,- uzależnienia od narkotyków,- zagrożenia związane z funkcjonowaniem w świecie mediów.Czytelnik znajdzie również rady i wskazówki metodyczne dotyczące wychowania dzieci ze specjalnymi potrzebami, np. dzieci z zespołem Downa, ADHD, niewidome czy niesłyszące.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 348 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli oraz dla rodziców.
Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje cztery pozycje: Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą, Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą, Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 1 i Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 2. Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Każdy rozdział oprócz podstaw teoretycznych, dotyczących omawianego zagadnienia, zawiera również rady, wskazówki metodyczne, przykłady zabaw, utworów, które można wykorzystać w codziennych działaniach organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i szkole oraz przez rodziców w domu.W prezentowanej publikacji przedstawione zostały zagrożenia współczesnego świata, sytuacje trudne, problemy wychowawcze w perspektywie szkoły oraz wskazówki, jak sobie z nimi radzić i jak pomóc dzieciom. Książka przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem zarówno małych, jak i starszych uczniów oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w szkole, tj.:- wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki;- rozstanie rodziców;- trudności w uczeniu się czytania i pisania;- przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki;- szkoła wobec objawów niedostosowania społecznego;- zagrożenia cyberprzestrzeni;- szkoła a rozwój ucznia zdolnego;uczeń z niepełnosprawnością (niesłyszący, słabo słyszący, niewidomy).Wskazówki, pomoce dydaktyczne pomogą nauczycielom zrozumieć problem, będą podpowiedzią przed spotkaniem z rodzicami. Nauczyciele i rodzice otrzymają również konkretne rozwiązania metodyczne i wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20467 (1 egz.)
(dostępność ok. 26.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej