Kompetencje zawodowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Borzęcka Anna
(1)
Bugdol Marek
(1)
Celuch Małgorzata
(1)
Ciećwierz Agnieszka (specjalista HR)
(1)
Czapla Tomasz
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grebski Michalene Eva
(1)
Grebski Wieslaw
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Jastrzębowska-Tyczkowska Agata
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeżewski Władysław
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Lach Marta
(1)
Nasher-Awakemian Jack G. O. (1979- )
(1)
Newport Cal
(1)
Revkovych Sofia
(1)
Rychlik Magdalena
(1)
Skibska Joanna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Wolniak Radosław
(1)
Żukowska Joanna (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Bezrobotni
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Inżynierowie
(1)
Kadry
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5208)
Rodzina
(4013)
Przyjaźń
(3833)
Miłość
(3257)
Tajemnica
(2953)
Kompetencje zawodowe
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2936)
Relacje międzyludzkie
(2517)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1907)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1378)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1132)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(998)
Wybory życiowe
(935)
Sekrety rodzinne
(930)
Policjanci
(908)
Żydzi
(893)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(676)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
U góry okładki: "Zapomnij o kursach MBA, czytaj Kopciuszka" - Paul Hellman.
Bibliografia, netografia na stronach 243-[277].
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych. To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki – od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw – z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko. [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Pojęcie i umocowanie prawne : obowiązki i zasady współpracy z innymi nauczycielami : niezbędna dokumentacja : pytania i odpowiedzi.
Wykaz aktów prawnych na stronach 157-160.
Książka dedykowana dyrektorom szkół oraz nauczycielom współorganizującym kształcenie integracyjne i specjalne. Oprócz omówienia podstaw prawnych i kluczowych zadań nauczyciela wspomagającego, ekspertki zwróciły uwagę na praktyczne aspekty pracy dotyczące m.in. prowadzenia zajęć, współpracy z rodzicami, współpracy z innymi nauczycielami, realizowania zadań w przypadku wprowadzenia zdalnego nauczania, motywowania uczniów itp. Kompleksowość opracowania sprawia, że książka stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie nowej pracy to... ciężka praca. Ciężka, stresująca i zazwyczaj mozolna. Ogłoszenia rekrutacyjne nierzadko przybierają skomplikowaną formę. Nazwa oferowanego stanowiska brzmi na pierwszy rzut oka atrakcyjnie, ale gdy uważnie się wczytać, lista oczekiwań pracodawcy względem przyszłego pracownika okazuje się nierealna. Ludzie o tak szerokich kompetencjach po prostu nie istnieją! Może zatem, skoro choć część wymogów udaje się spełnić, warto odpowiedzieć na ogłoszenie, wysłać CV i czekać? Przecież - wiadomo - jakoś to będzie!Zaraz, zaraz, to nie tak. Do szukania pracy, tak jak do każdego innego projektu, trzeba się porządnie przygotować. Po pierwsze - zastanowić się, jakie zdolności, predyspozycje, umiejętności i doświadczenia możemy zaproponować przyszłemu pracodawcy. Po drugie - spisać je w formie krótkiego, konkretnego życiorysu. Po trzecie - ustalić, jak rozwinąć poszczególne jego punkty w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Po czwarte - być gotowym na spotkanie z rekruterem. Osobą, która wbrew pozorom jest po naszej stronie. Chce jak najszybciej znaleźć dla firmy odpowiedniego pracownika. Właściwie przygotowany kandydat jest w stanie w trakcie rozmowy przekonać rekrutera, że to właśnie jego kompetencje są tymi, których firma potrzebuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20600 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliografia, netografia na stronach [137]-143.
Jak pokazują badania Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP), po przeanalizowaniu 70 min internetowych ofert pracy zamieszczonych we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej i we wszystkich językach, najbardziej poszukiwaną przez pracodawców umiejętnością jest przystosowywanie się do zmian. Taki wynik stanowi odpowiedź na coraz bardziej burzliwe i nieprzewidywalne otoczenie, w którym funkcjonują współczesne organizacje. W odróżnieniu od większości opracowań skupiających się na różnych aspektach zarządzania zmianami, autor prezentowanej monografii wychodzi naprzeciw opisanemu wyżej trendowi, koncentrując się na perspektywie pracowników i ich funkcjonowaniu w sytuacji zmiany. W książce Czytelnik znajdzie nie tylko ocenę poziomu gotowości do zmian, jaki prezentują badani pracownicy, lecz także pogłębioną analizę źródeł takiego stanu rzeczy. Przyjęcie perspektywy kompetencyjnej jako elementu metodyki badania pozwoliło na wskazanie mocnych stron i obszarów rozwoju, a te elementy mogą stanowić inspirację dla bezpośrednich przełożonych i menedżerów odpowiadających za rozwój organizacji. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57645 (1 egz.)
Kaucja: 29,93 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-238.
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną - odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia.Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji.W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnychszkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie.Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 225-237.
Wybór zawodu jest jedną z ważniejszych decyzji, jakie musi podjąć młody człowiek u progu zakończenia etapu edukacji na poziomie szkoły średniej. Głównie dlatego, że zwykle determinuje wiele aspektów dalszego życia oraz sposób jego finansowania.- Uczniowie szkół średnich mający zacięcie do przedmiotów ścisłych- Studenci pierwszego roku studiów inżynierskich wciąż niepewni co do słuszności swojego wyboru- Rodzice i pedagodzy, na których pomoc w wyborze drogi życiowej dobrze móc liczyć- dla tych wszystkich ta książka jest niezwykle wartościową pozycją. Jej treść ma na celu zaprezentowanie zawodu inżyniera na tle rozpoczynającej się na naszych oczach czwartej rewolucji przemysłowej, związanej z wszechobecną i błyskawicznie wypełniającą wszystkie dziedziny życia cyfryzacją. Inżynier Przemysłu 4.0 to niewątpliwie zawód przyszłości - gwarantujący dobrą i pełną wyzwań pracę na całym świecie.- Jakich umiejętności oczekuje się od przyszłego inżyniera?- Jaką wiedzę mieć powinien?- W jaki sposób matematyka, fizyka i chemia wykorzystywane są w procesie projektowania inżynierskiego?- Jak innowacyjność, kreatywność oraz umiejętność pracy w zespole i zarządzania nim wpływają na karierę inżynierską? Jedyny taki podręcznik na rynku, precyzyjnie i ciekawie nakreślający pełny obraz zawodu inżynierskiego, będący efektem zespołowej pracy naukowców z Polski i Stanów Zjednoczonych. Poprzez prezentację wymaganych predyspozycji, umiejętności i kompetencji stanowi kompendium wiedzy o zawodzie.
Podziękowanie * 1. Wprowadzenie (dr Wes Grebski, dr Sandra Grabowka) * 2. Inżynieria jako zawód (dr Wes Grebski) * 3. Kroki milowe w technice (dr inż. Sandra Grabowska) * 3.1. Największe osiągnięcia inżynieryjne w XX w. * 3.2. Czwarta rewolucja przemysłowa - era Przemysłu 4.0 * 4. Dyscypliny inżynierskie i techniczne (dr inż. Sandra Grabowska) * 5. Klucz do sukcesu - co jest ważne na studiach inżynierskich (dr inż. Sandra Grabowska) * 5.1. E-learning jako innowacyjna forma uczenia się * 5.2. Jak odnieść sukces na studiach technicznych? To nic skomplikowanego - możesz to zrobić! * 6. Procedura projektowania inżynierskiego (dr Wes Grebski) * 7. Projektowanie wytrzymałościowe (dr Wes Grebski) * 7.1. Siły i momenty * 7.2. Stan równowagi * 7.3. Kratownice * 7.4. Ramy i maszyny * 8. Pojęcie niezawodności i współczynnika bezpieczeństwa (dr Wes Grebski) * 9. Pojęcie energii - sprawność energetyczna (dr Wes Grebski) * 10. Problemy związane z energią (dr Wes Grebski) * 11. Projektowanie inżynierskie (dr Wes Grebski) * 12. Rola inżynierów w ochronie środowiska (dr Michalene Grebski) * 13. Rola inżynierów w globalnej gospodarce (dr Michalene Grebski) * 14. Komunikacja graficzna (dr Wes Grebski) * 15. Ochrona własności intelektualnej (dr inż. Sandra Grabowska) * 16. Ekosystem innowacyjności i kreatywności (dr Michalene Grebski) * 17. Style kierowania i przywództwo (prof. dr hab. inż. Radosław Wolniak) * 18. Kształtowanie innowacyjności i postaw proinnowacyjnych (prof. dr hab. inż. Radosław Wolniak) * 19. Kształtowanie cech i kompetencji przywódczych (prof. dr hab. inż. Radosław Wolniak) * 20. Pomiar innowacyjności i zachowania innowacyjne (prof. dr hab. inż. Radosław Wolniak) * 21. Ocena umiejętności przywódczych (prof. dr hab. inż. Radosław Wolniak) * 22. Zastosowanie innowacyjności i umiejętności przywódczych w życiu codziennym (dr Michalene Grebski) * 23. Uwagi końcowe (dr Wes Grebski) * Symbole * Bibliografia * Informacje o Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58134 (1 egz.)
Kaucja: 41,18 zł
Książka
W koszyku
Kompetencje pracowników socjalnych : warsztaty / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 276, [4] strony : fotografia, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Prezentowana książka przedstawia warsztaty dotyczące: rozwijania umiejętności społecznych, empatii, umiejętności komunikacyjnych, antydyskryminacji, umiejętności rodzicielskich/wychowawczych. Publikacja adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, opiekunów osób starszych i z niepełnosprawnościami, a także przedstawicieli zawodów medycznych (pielęgniarki, fizjoterapeuci, lekarze).br> W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Praca socjalna z osobami starszymi, z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnościami, bezrobotnymi, z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dopasowanie kompetencyjne człowieka do pracy / Agata Jastrzębowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2020. - 211 stron : tabele, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [176]-200. Indeks.
W psychologii wyróżnia się trzy możliwe przyczyny zadowolenia z pracy. Po pierwsze, środowisko. Jeżeli w pracy są jasno postawione cele, systematyczne wsparcie przełożonego i współpracowników, a także poczucie kontroli nad realizowanymi zadaniami - wówczas będziemy czuli się w niej lepiej. Po drugie, człowiek. Jeżeli pracownik posiada przykładowo wyższe kompetencje transferowalne, które dotyczą ogólnych relacji międzyludzkich i organizacji pracy własnej (potocznie nazwane kompetencjami "miękkimi"), to spostrzega swoją pracę bardziej pozytywnie niż pracownik o niskim poziomie tych kompetencji. Po trzecie, dopasowanie, czyli interakcja obu powyższych przyczyn. Twierdzi się, że "nie ma ludzi idealnych, lecz są ludzie idealni dla siebie". Okazuje się, że analogicznie jest z pracą. "Książkę Agaty Jastrzębowskiej wziąłem do ręki z zaciekawieniem. Wypełnia ona lukę publikacyjną w dorobku polskiej psychologii pracy i organizacji, jaka istnieje na styku dwóch obszarów tematycznych: dopasowania do rynku pracy i kompetencji. (.) W dobie wszechobecnej globalizacji, która raczej faworyzuje dopasowanie człowieka do pracy, wzmiankowana na początku książki idea dopasowania pracy do człowieka (ang. job crafting) w jej treści ustępuje, zgodnie z dominującym duchem globalizacji, idei dopasowania człowieka do stanowiska pracy." dr hab. Romuald Derbis, prof. Uniwersytetu Opolskiego "Monografia poświęcona jest dopasowaniu kompetencyjnemu. Moim zdaniem jest to temat ważny i aktualny, gdyż w każdej współczesnej organizacji działy zarządzania zasobami ludzkimi próbują praktycznie odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących kompetencji pracowników bądź kandydatów na pracowników. Jednocześnie tysiące ludzi na różnych etapach kariery próbują oszacować i rozwijać swoje kompetencje zawodowe, aby znaleźć się w bardziej uprzywilejowanej sytuacji na rynku pracy." dr hab. Sylwiusz Retowski, prof. Uniwersytetu SWPS
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57464 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 232-240.
Książka dla nauczycieli, studentów, wykładowców akademickich prowadzących przedmioty z zakresu przygotowania do zawodu, pedeutologii, psychologii, dydaktyki, samokształcenia itp. Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społeczny, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia cyberprzestrzeni oraz zagrożenia związane z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków, zaburzeniami odżywiania, agresją i przemocą rówieśniczą. Czytelnik otrzyma oprócz podstaw teoretycznych, również wskazówki metodyczne i propozycje rozwiązań, które z pewnością okażą się przydatne zarówno w pracy, jak i w organizacji kształcenia (np. modelowe rozwiązania dotyczące organizacji i przebiegu praktyk).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21477 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 441-444.
Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji.Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.:- formalnych podstaw autorytetu nauczyciela,- kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji,- samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery,- skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami,- kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę.Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały - Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 108)
Bibliografie, netografie przy referatach.
Spis treści także w języku angielskim.
Niniejsza publikacja zawiera artykuły z wystąpień prelegentów oraz osób prowadzących warsztaty. Autorzy zaprezentowali tematy, które leżą w kręgu zainteresowań współczesnego bibliotekarstwa. Przedstawiają oni architekturę i estetykę pomieszczeń, a także zagadnienie projektowania uniwersalnego w bibliotece. Bibliotekarze w książce znajdą również wskazówki jak wykorzystać komiksy oraz nowoczesne technologie na zajęciach. Poza tym pracownicy bibliotek zapoznają się z możliwościami wyjazdów zagranicznych oraz, jak zarządzać sobą w czasie. Wydawnictwo porusza również nowatorską problematykę o zmianach pokoleniowych w zawodzie bibliotekarza.
Pomysłodawcą Forum Młodych Bibliotekarzy jest Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. Konferencje odbywają się cyklicznie od 2006 roku. Niezwykle ważne w tym wydarzeniu jest to, iż forum organizują młodzi pracownicy bibliotek z danego województwa dla młodych bibliotekarzy z całej Polski. Na Forum Młodych Bibliotekarzy poruszono wiele istotnych kwestii, które dotyczą pracy bibliotekarskiej. Jak wskazuje hasło „Biblioteka w sercu”, myślą przewodnią konferencji było postrzeganie tego zawodu, jako pasji oraz misji. Uczestnicy zastanawiali się czy praca w bibliotece może być drogą do spełnienia zawodowego, a także możliwością wszechstronnego rozwoju. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58942 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: Wreszcie mamy książkę, która tłumaczy, jak najlepiej sprzedać swoje umiejętności. Potrzebowaliśmy jej. Robert Cialdini autor książek Wywieranie wpływu na ludzi oraz Pre-swazja.
Bibliografia, netografia na stronach [255]-310. Indeks.
Książka dostępna także jako e-book.
Dzięki tej książce otworzysz każde drzwi! W końcu dostaniesz to, czego oczekujesz od życia, kariery, innych ludzi. Znowu awansował kolega, który jest od ciebie słabszy? Przygotowałaś świetną prezentację, ale to twój szef zgarnął za nią pochwały? Kolejna rozmowa kwalifikacyjna za tobą, a telefon od wymarzonego pracodawcy jakoś nie dzwoni? Koniec z tym! Poznaj kilka prostych i skutecznych technik negocjacji, które pomogą zmienić ci swoje zawodowe życie. Efekt aureoli, power talking, zarządzanie oczekiwaniami czy moc nonkonformizmu to tylko niektóre z nich. Brzmią intrygująco? Poznaj je, zastosuj i... idź po swoje! To, co wiesz i umiesz, nie świadczy samo za siebie. Jack Nasher, światowej sławy ekspert do spraw negocjacji i autorytet w dziedzinie znajomości technik wpływania na ludzi nauczy cię, jak przekonać innych, że jesteś utalentowany, godny zaufania i - TAK! - nawet genialny! Książka polecana przez dyrektorów i prezesów największych światowych firm i organizacji, jak Nissan Motors, Aston Martin, Kraft Foods czy NATO.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dostępna również jako ebook.
Przestań łamać sobie głowę nad tym, co chciałbyś robić w życiu (i co ci się należy od świata) - zacznij tworzyć rzeczy wartościowe i podaruj je światu. Cal właśnie pokazał, jak to się robi. Seth Godin, autor Linchpin Przedsiębiorczy profesjonaliści zdobywają przewagę nad konkurencją, rozwijając cenne umiejętności. Z tej książki dowiecie się, jak inwestować w siebie, żeby wyróżnić się spośród tłumu. I są to wskazówki oparte na badaniach naukowych i doświadczeniu, a nie puste frazesy. Cenny poradnik dla każdego, kto zaczyna karierę zawodową. Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn oraz współautor bestsellera The Start-Up of You: Adapt to the Future, Invest in Yourself, and Transform Your Career. Po przeczytaniu tej książki zmieniłem dewizę życiową - ze "znajdź swoją pasję, abyś mógł być przydatny" na "bądź przydatny, abyś mógł znaleźć swoją pasję". To wielka zmiana, ale takie postawienie sprawy jest bardziej uczciwe i dlatego każdemu ze swych dorosłych dzieci podaruję egzemplarz tego niekonwencjonalnego poradnika. Kevin Kelly, redaktor pisma "Wired". "Rób to, co kochasz, a pieniądze same przyjdą" - to wygląda na wspaniałą radę, dopóki nie zaczniesz pracować i nie spotka cię nieuchronne rozczarowanie. Cal Newport zręcznie dowodzi, że poszukiwanie "pasji" może prowadzić do ciągłego niezadowolenia z pracy. Gdyby w tej książce udało mu się tylko wykazać, że obiegową opinię trzeba obrócić o 180 stopni, to już byłaby ona interesująca. Ale Newport na tym nie poprzestaje - proponuje wskazówki i przykłady, które pomogą ci wyzbyć się niezadowolenia i rozwijać umiejętności istotne dla kariery zawodowej. Daniel H. Pink, autor bestsellera Drive: kompletnie nowe spojrzenie na motywację. Pierwsza książka od wielu lat, którą przeczytałem dwa razy, by mieć pewność, że wszystko dobrze zrozumiałem. Są tu odkrywcze, sprzeczne z intuicją spostrzeżenia dotyczące kariery zawodowej. Są ważne nowe koncepcje, które już zmieniły mój sposób myślenia o pracy, i są rady, które daję odtąd innym. Derek Sivers, założyciel CD Baby
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 393-406.
Diagnoza i terapia to działania uwarunkowane nauczycielskimi kompetencjami mieszczącymi się w obszarze metakompetencji - związanych ze zdolnością do uczenia się i refleksji oraz umiejętnością radzenia sobie w zmieniających się warunkach. Bycie kompetentnym nauczycielem diagnostą, nauczycielem terapeutą oznacza efektywne działanie w nieprzewi­dywalnych, nowych sytuacjach edukacyjnych, czyli im kompetencyjność nauczyciela jest wyższa, tym jakość jego pracy również.Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne przejawiają się w interakcjach nauczyciel - dziecko/uczeń wyrażanych dążeniem do osiągania wspólnych celów, które sprzyjają wsparciu i stymulacji psychofizycznego rozwoju osoby. Dodatkowo stanowią fundament działań podejmowanych na rzecz dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, by zapewnić im warunki służące rozwojowi potencjału oraz przygotowaniu do samodzielnego, wartościowego i satysfakcjonującego życia w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników / Joanna Żukowska. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2023. - 270 stron : tabele, wykresy ; 25 cm.
(HR - Wolters Kluwer Polska)
Na stronie redakcyjnej: Pierwsze wydanie książki ukazało się nakładem Oficyny Wydawniczej SGH, (Warszawa, 2019).
Bibliografia, netografia na stronach [245]-266.
Dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców, a także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków.
Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców. W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa. Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58654 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej